PDA

Näytä tavallinen näkymä : Trek Rail

Landman
24.11.2019, 12.22
Onko muilla vielä kokemusta? Itse koeajoin viime viikonloppuna Rail 9:n. Sen verran hyvältä tuntui, että tilasin 9:n paikallisesta eli pyöräliike Lundbergilta itselleni. Suurin epäilyksen aihe tällä hetkellä, kuinkahan sillä pärjää talvisilla poluilla kun joutuu mahdollisesti myymään sähköläskin nyt pois?! Kapeampirenkaisella ei ole vielä tullut talvipoluilla ajeltua.

nure
24.11.2019, 18.10
Eiköhän noilla ole ajettu jo vuosia ennen läskejäkin, lähinnä kuskista kiinni.

Oz
24.11.2019, 18.42
Reippaat 20 vuotta olen talvipoluilla ajanut, mutta läskipyörä on vielä testaamatta.

PK1
24.11.2019, 18.57
Mulla on Rail 9.9.
3 tuumaiset renkaat mahtuu eteen hyvin, taakse nippa nappa, joten saa vähän muhkumpaa alle jos niin haluaa.
Hyvä peli ajella, geometriakin on menossa oikeaan suuntaa eli pidemmäksi.

Landman
24.11.2019, 19.49
Lundbergilla katseltiinkin asiakkaan 9.9:ä. Siinä oli edessä 3" rengas asennettuna, hyvin näytti olevan tilaa. Takana oli vakio 2.6". Myyjä epäili silloin, että 3" voi olla liian iso taakse. Minä tilasin talvirenkaiksi Terrene Cake Eaterit nastoilla 29x2.8" koossa. 3" leveinä ei juurikaan taida nastarenkaita löytyä? Myyjän mielestä myös 30mm. leveä vakiovanne vähän liian kapea 3" renkaalle.

PK1
24.11.2019, 20.10
Joo se oli mun pyörä.
Kyllä se kolmonen taaksekin mahtuu niukasti kun soviteltiin Stachen renkulaa sinne. Tänään sain vasta aikaiseksi laittaa 3" renkaan toiselle takakiekolle niin pääsee laittamaan isompaa myös taakse. Mulla on siis 40mm kiekot olemassa joihin noi 3 tuumaiset olen laittanut, ja teen noista Railin orkkis 30 millisistä talvirengasvanteet. Kolme tuumainen tosin on edessä niissäkin.

Dille Vallaton
25.11.2019, 12.22
Pidentynyt? Saman mittainenhan tuossa on vaakaputki, kuin jo 2018-mallissa (2018 L 63,4 ja uusi 63,3 cm). Takahaarukka on lyhentynyt parisen senttiä.
Onko jollain kunnollista perstuntumaa verrata vanhaa ja uutta Boschia. Uusi vastustaa vähän ilman virtoja. Tiedetään, tiedetään, mutta miten toimii kovilla kampikierroksilla ja miten todella alhaisilla. Vanha oli ainakin kova kiipeämään, vaikka jalat pyörivät älyhitaasti.

Landman
25.11.2019, 19.04
Vanhasta Boschista 3v. kokemus, uudesta vain demolla ajetut n.50 km: Hyvällä tavalla tutun tuntuinen, voima tulee ilman turhia viiveitä käyttöön. Ainakin nopealla kadenssilla pysyy avustus mukana. Erityisen hitaalla kadenssilla en huomannut kokeilla. Avustus tulee sen verran luontevasti, että tulee välillä tunne kuin ajaisi luomulla joka vaan kulkee kevyesti! Jotenkin Rail 9 tuntuu painoaan kevyemmälle ajaessa. Avustuksen loppumista ei helposti huomaa ainakaan tasamaalla kovempaa ajaessa. Parhaiten sen huomaa kun moottorin ääni lakkaa. Kannattaa käydä itse vaan kokeilemassa, esim. Lundbergilla muutamia Rail demoja saatavilla.

Landman
14.12.2019, 22.31
Tänään ensimmäinen pidempi maantielenkki Raililla, koska ajoin sisään uudet 45Nrth Wrathchild nastarenkaat. Pyörän oston yhteydessä tilaamani Terrenet olivat toistaiseksi loppu toimittajalta, joten päädyinkin näihin. Uusi Bosch ei todellakaan paljoa jarruta menoa ilman avustusta ajaessa, tasaisella vaikea huomata missä kohtaa avustus loppuu! Muutenkin pyörä miellyttävä ajaa myös maantiellä, perä ei tunnu juurikaan notkuvan alla, vaikka ei olekaan lukittuna ja paineet säädetty omalle painolle ohjeiden mukaan.
Akun lukko oli huonosti kohdistettu tehtaan jäljiltä, koska avain otti rungossa olevan reiän reunaan kiinni. Lundbergilla asia hoidettiinkin samantien säätämällä kuntoon. Nyt vaan odotellaan talvisempaa ajokeliä!

Landman
24.12.2019, 17.13
45NRTH Wrathchildit vaihtuivat kuitenkin nastojen irtoamisongelmasta johtuen alunperin suunnittelemiini Terrene Cake Eatereihin 29x2.8" Hyvin mahtuvat pyörimään myös takana. Ainakin sulilla ja märillä poluilla ajotuntuma tarkempi, sekä pito juurien ja kivien päällä parempi kuin Wrathchildeissa. Nastatkin pysyneet toistaiseksi paikallaan! Range vaihdellut täydellä akulla e-mtb tilassa n.60-75 km välillä ajotavasta riippuen.

fob
12.05.2020, 19.05
Kuinka pitkälle kuskille xl-koko riittää todellisuudessa?

vilu
19.07.2020, 12.36
Jotain minimaalista kuraläppää Railiin, onko suosituksia sopivasta huggerista ja etuläpästä?

hunvo
13.06.2021, 19.25
Onko tänä vuonna porukka saanut Rail 9 tai 9.x pyöriä? Meillä on ollut viime syksystä asti 2021 vm 9 ja 9.8 tilauksessa. Toimituspäivämäärä vain siirtyy ja siirtyy. Kumpikaan ei ole saapunut.

ruuduntakaa
13.06.2021, 20.33
Oma Rail 7 kun viivästyi ensimmäisen kerran kävin samointein ostamassa Turbo levo Compin. Saanut nauttia Suomen luonnosta jo 700km verran. Trekiä odottaisin edelleen…

hunvo
13.06.2021, 23.09
Noita Rail 7 ja 5 näyttää kyllä olevan ihan varastosaldossa pitkin maata. 9:sit ja 9.x näyttäisi hävinneen kokonaan.

Petrisai
15.06.2021, 13.54
Joo se oli mun pyörä.
Kyllä se kolmonen taaksekin mahtuu niukasti kun soviteltiin Stachen renkulaa sinne. Tänään sain vasta aikaiseksi laittaa 3" renkaan toiselle takakiekolle niin pääsee laittamaan isompaa myös taakse. Mulla on siis 40mm kiekot olemassa joihin noi 3 tuumaiset olen laittanut, ja teen noista Railin orkkis 30 millisistä talvirengasvanteet. Kolme tuumainen tosin on edessä niissäkin.

Minulla oli 3" myös takavanteella, mutta alkoi ottamaan haarukkaan kiinni, joten vaihdoin 2.6" leveän taakse.
Talven ajoin 2.6" leveillä piikkisioilla ilman ongelmia.

2.8" olisi ilmeisesti passeli taakse, mutta mistäs niitä löytää?

mteebee
08.08.2021, 13.00
Keula huollettu ja pidennetty 170mm sekä vaihdettu öljyt 2.5w RS. Samalla huolsin jumittavan hissitolpan. Loistava pyörä varsinkin keulahuollon jälkeen, huolto vaikuttaa myös hitaassa vauhdissa! Etupyörälle saa enemmän pitoa ja tarkemman ohjauksen, hidasvauhtinen kivienkiertely sujuu paremmin ja tietysti juurihelvetissä meno tasoittui myös. Yllättävän iso vaikutus vaikka en alunperin huomannut Yarissa vikaa tai erityistä huollon tarvetta.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210808/600b7393f02dba0c2b87bc31afa3a009.jpg

svheebo
21.09.2021, 19.45
Ostin käytetyn Trek Rail 5:n jossa on 500wh akku. Meneekö pyörään isompi 625wh akku suoraan vai pitääkö fillari olla alunperin isommalla akulla varustettu?

Petrisai
22.09.2021, 13.38
Ostin käytetyn Trek Rail 5:n jossa on 500wh akku. Meneekö pyörään isompi 625wh akku suoraan vai pitääkö fillari olla alunperin isommalla akulla varustettu?

Käy ristiin,

lego
22.09.2021, 17.54
^noi akut on fyysisesti erikokoisia ei varmaan ihan heittämällä onnistu..?

Hekse
22.09.2021, 19.40
^noi akut on fyysisesti erikokoisia ei varmaan ihan heittämällä onnistu..?

500wh akussa on semmonen jatkopala, niin se on saman kokoinen kuin tuo 625wh fyysisesti.

svheebo
24.09.2021, 10.56
Kiitos vastauksesta. Aika kalliita näyttää olevan Boschin akut.

ruuduntakaa
24.09.2021, 13.14
Kiitos vastauksesta. Aika kalliita näyttää olevan Boschin akut.

Tuntuvat edullisilta kun käyt kurkkaamassa Spessun akkujen hintoja. :D

svheebo
24.09.2021, 22.05
No niitäkin on tullut katsottua kun on ollut 3 Levoa. Spessun akuissa on vähän ”älyäkin” mukana niin se puoltaa korkeampaa hintaa, se miksi Boschin akku maksaa tonnin on ihmeellistä.

Jaquel´s
26.09.2021, 00.50
Levon jälkeen mukava ajaa Trekillä kun ei äly ohjaa akku säästöliekille vaan antaa täydet tehot vaikka varaus putoaa alle 10% ja Boschin moottori ei vastusta kun avustus loppuu niin voi polkea ”luomuna”

ruuduntakaa
26.09.2021, 08.56
Levon jälkeen mukava ajaa Trekillä kun ei äly ohjaa akku säästöliekille vaan antaa täydet tehot vaikka varaus putoaa alle 10% ja Boschin moottori ei vastusta kun avustus loppuu niin voi polkea ”luomuna”

Ei se Brosekaan kyllä juuri vastusta polkiessa ilman avustusta. Itse en oikein Boschin avustustasojen speksauksista pitänyt.
Ihan ok moottori kyllä, mutta ei samalla viivalla Brosen kanssa. :)

svheebo
27.09.2021, 22.14
Eilen taas tuli kivikko / juurakkojumppaa ajettua. Alan olemaan positiivisesti yllättynyt Trekin ajettavuudesta. Ei huono, ei ollenkaan. Boschin moottorikin toimii hienosti vaikka sitä ei puhelimella pääsekään säätämään, voimaa on varmasti riittävästi ja käytös on hienoa. Aiemmat sähköavusteiset ovat olleet Spessun Turbo Levo comp vm-17 ja vm-20 sekä vm-21 Levo SL.

ruuduntakaa
28.09.2021, 07.41
^Ihan mielenkiinnosta; mikä sai vaihtamaan Spessun Trekiin?
Mullehan piti alunperin Rail 7 tulla mutta paikallinen toimija ei saanut sitä toimitettua luvattuun aikaan niin toiselta toimijalta lähti sitten Spessu kainaloon kun hyllyssä oli.

Näin talven kynnyksellä Spessussa alkaa närästämään ajatuksissa akun irroitus, se oli yksi syy miksi olisin Trekin halunnut. Joudun irroittamaan akun päivittäin työpäivän ajaksi pakkasilla.

svheebo
28.09.2021, 08.12
No se vaan sattui kohdalle sopivasti ja sopivaan hintaan. Iskunvaimentimet eivät ole mitään hipo-osia mutta toimivia. Siis aivan mieletön ero ajaa sellaista jatkuvaa röllikköä vs Levo. Toki vaikuttaa varmasti se 160/150 joustomatka. Jarrutkin ovat toimivat vaikka olin skeptinen Tectroja kohtaan, eli ei tarvitse niitä päivittää ainakaan heti. Kiekot puolestaan ovat mielestäni luokattoman huonot, moni haukkuu Levoissa olevia Rovaleja. Niiden kanssa itselläni ei ole ollut ongelmia, Trekin Bontragerit on kyllä aika veltot ja kun teippasin / laitoin litkut niin puski kehän saumasta litkua ulos. Samaten vapari vollotti jo näillä kilsoilla, on nyt takuukeikalla. Hommasin siis vain paremmat kiekot jälleen, laitoin Shimanon 10-51 pakan ja XT vaihtajakin on kaapissa valmiina, se pitää laittaa. Pyörään oli vaihdettu heti uutena liikkeessä Sramin SX:n tilalle GX mutta sen liikerata ei riitä sille kymppihampille asti.

Jussi S
28.09.2021, 09.21
On tullut myös testailtua kesän aikana ristiin useampi päivä Levoa ja Railia ja olen tykästynyt Boschin dynaamisiin avustustasoihin. Siinä missä Brosella ajaminen on jatkuvaa peukalojumppaa avustusta säätäessä, hoitaa Bosch homman automaattisesti. Makuasioita, mutta tuntuu toimivan itsellä nuo dynaamiset avustustasot. Shimanon motti on vielä testauslistalla.

ruuduntakaa
28.09.2021, 09.24
^Ja eikös Bosch tuo vuodelle 2022 kaikkea uutta kivaa systeemiinsä? Itse en kauheasti innostunut gen4 käytöksestä, mutta ei missään nimessä huono kyllä ole.

Jussi S
28.09.2021, 10.01
2022 Boschissa löytyy mm. uusi app, OTA, isompi akku ja mielipiteet jakava Led remote (ite tykkään tästä enemmän kuin purionista).

ruuduntakaa
28.09.2021, 10.11
^Purion oli kyllä kökkö. Levon säädin on omaan makuun täys 10. Siinä on kaikki tarvittava.

Jaquel´s
29.09.2021, 00.22
Saman olen huomannut että juurikin tuollaisessa jumpassa Bosch toimii omaan makuuni paremmin kuin Brose.

Vipezu
25.10.2021, 20.33
Uuden Rail 9 omistaja ilmottautuu. Mahtava vehje kaikinpuolin entisen sähköjäykkäperän jälkeen :)
Millaisia lokasuojia porukka on laittanu Raileihin? Mudhuggerilta löytyisi ainakin etulokasuoja pultti kiinnityksellä Zebiin.
Toinen juttu on juomapullo teline ja pullo, että millainen mahtuu, kun tilaa tuntuu olevan tässä 9 mallissa niukasti iskarin lisäsäiliöstä johtuen.

ruuduntakaa
25.10.2021, 20.57
Uuden Rail 9 omistaja ilmottautuu. Mahtava vehje kaikinpuolin entisen sähköjäykkäperän jälkeen :)
Millaisia lokasuojia porukka on laittanu Raileihin? Mudhuggerilta löytyisi ainakin etulokasuoja pultti kiinnityksellä Zebiin.
Toinen juttu on juomapullo teline ja pullo, että millainen mahtuu, kun tilaa tuntuu olevan tässä 9 mallissa niukasti iskarin lisäsäiliöstä johtuen.

Suosittelen Canyonin Ejectiä telineeksi. Itsellä Levossa tuo setti ja ihan toimiva.
Ei järein mahdollinen rakenne mutta ei ole paha hintakaan.

Pullosta juominen vähän kökköä Camelbakin pullon jälkeen mutta tuolla setillä saa 0,8L juomaa matkaan.

https://www.canyon.com/fi-fi/gear/accessories/bike-accessories/bottles-and-bottlescages/canyon-eject-hydration-system/166965.html

Petrisai
26.10.2021, 22.00

https://www.biltema.fi/polkupyorat/pyorailyvarusteet/juomapullot/pulloteline-2000043055?gclid=CjwKCAjwzt6LBhBeEiwAbPGOgZUEItS-sKvM5R5-PACCPZSRCpUCn9l0G2_vdzImbCG53ZO8DOYrzBoCJhcQAvD_Bw E

Itse olen ollut tyytyväinen tuohon halppis telineeseen. Pullo "väännetään sivuttain paikoilleen, joten myös Railiin saa pullon mukaan.

eakin
28.11.2021, 19.15
Onkos joku itse asentanut valot Railiin? Onko rungon sisällä pelkät johdon päät vai jotkin liittimet? Tarvitseeko jotain koodauksia että alkaa toimimaan?

valtsuh
30.11.2021, 11.20
Ainakin 2020 9.8 mallissa oli etuvalon johto valmiiksi kytketty moottoriin, ja nippusiteellä kiinni näytön johdossa piilossa emäputken takana rungon sisällä. Näin pitäisi mielestäni olla muissakin Rail-malleissa. Johdon sai esiin ottamalla rungon sisäänvedon kumitulpan (pieni kuusiokoloruuvi) pois ja vetämällä löysää näytön piuhasta ulos. Tämä johto on siis perus musta-punainen plus miinus paljas johto, eli itse lampun piuhat täytyy sitten kytkeä niihin kiinni ja suojata. Takavalolle ei ole valmiiksi piuhaa vedettynä. Valo täytyy asettaa päälle valtuutetussa Bosch-huollossa, jossa annetaan Boschin ohjelman kautta valolle jännite ja teho, sekä moodi; onko valot kokoajan päällä vai kytkettävissä päälle/pois nappia käyttäen.

javarja
08.01.2022, 20.09
Onko kukaan saanut vielä 2022 mallin Rail pyörää, varasin syyskuussa maksamalla varusmaksun 10% lokakuussa saapuvaan 9.5:sta, maksoin varausmaksun jota ei palauteta, ja maksoin koska oli tulossa vain 1 kpl haluaamaani kokoa. Toimitus on useaan kertaan siirtynyt ja viimeisimmän tiedon mukaan piti tulla joulukuun puolessa välin. Kävin Lohjalla toisella kauppiaalla muilla asioilla ja siellä paikallinen pyöräkauppias kertoi saavansa omat railit vasta toukokuussa. Tämä ei tietenkään ole kauppiaan vika, mutta vähän kyllä sapettaa koko touhu, voisihan sitä tietenkin katsella muita merkkejä ja ottaa takkiin tai jokin muu malli sovittua kauppiaan kanssa jos sieltä nyt ol yleensä mitään tulossa.

Rytky
08.01.2022, 21.32
Ei se voi olla niin, että varausmalsua ei saa takaisin, jos perut kaupan.
Kuluttajasuoja on lyllä puolellasi, kauppias antaa väärää tietoa jos noin väitttää.

javarja
08.01.2022, 22.22
Näinhän se varmaan menee, kauppiaalle 90% pinnat kun kysyttäessä kerrotaan oikea tilanne, 100% jois saisi vaikka emaililla tiedon ettei arpa osunut tänäänkään. Täytyy jutella, en kuitenkaan syytä kauppiasta mistään ja vaikka oliskin jäänyt väärä kuva varausmaksun menetyksestä, kaikki on aina sovittavissa järkevien ihmisten kanssa.

Santtu75
08.01.2022, 22.51
Ei se voi olla niin, että varausmalsua ei saa takaisin, jos perut kaupan.
Kuluttajasuoja on lyllä puolellasi, kauppias antaa väärää tietoa jos noin väitttää.

Ei ihan noin yksioikoinen ole tuo asia, se riippuu siitä mitä asian osalta on todellisuudessa sovittu (eli mitä siellä sopimuspaperissa lukee, vai onko mitään sopimusta edes tehty...)

Minilex sanoo asiasta seuraavaa:

"Käsirahaa maksetaan usein asunto- ja kiinteistokaupoissa, joiden osalta siitä säädellään erikseen, mutta sitä on mahdollista maksaa myös muiden kauppojen yhteydessä. Käsiraha ymmärretään yleensä sitoumuksen täyttämistä, kuten auton ostoa, turvaavaksi vakuudeksi. Ellei käsirahan antaja pysy sitoumuksessaan, hän menettää käsirahan saamatta siitä minkäänlaista vastiketta. Edellytyksenä kuitenkin on, että sopimus jää syntymättä käsirahan antajasta johtuvasta syystä. Tietyissä tilanteissa ns. käsirahaa voidaan kuitenkin pitää varausmaksuna, jolloin kyseessä ei ole välttämättä ole kaupan tekemiseen sitova asia. Tällöin varausmaksu tulee yleensä palauttaa, jos kauppaa ei synny. Maksusuoritusten merkitys määräytyykin pääosin sopimusehtojen perusteella, joihin on tärkeä tutustua ennen kaupantekoa."

ruuduntakaa
09.01.2022, 09.01
Noin mulkun kauppiaan ollessa kyseessä suositan laittaamaan liikkeen nimen tänne.
Nimittäin myös ns. Reilu meininki on kauppiaan suunnalta täysin mahdollista, jos ei halua olla mulkku.

Itse kyllä sain varausmaksun Railista peruttua kun alkoi viivästymään saanti. Ei mitään ongelmaa.

Sosiaalista mediaa kannattaa hyödyntää myös näiden mulkvistien kanssa.

javarja
09.01.2022, 11.58
Tuo minilex kyllä selventää asiaa.

Ei minulla ole tarvetta tuoda kauppiaan tietoja koska hän ei voi toimitus vaikeuksille mitään ja varmaan saadaan sovittua jotain jos päätän luopua kaupoista, mutta turhauttavaa on odotella. Ei tästä sen enempää.

Tämä varausmaksu tuntuu olevan autokaupoissakin kuvioissa mutta myyjät eivät muista kertoa ettei heidän sopimusten mukaan rahaa saa takaisin. Pari vuotta sitten vaihdettiin perheen autot ja olin tekemisissä kolmen liikkeen kanssa..Yhden myyjän kanssa väänsin hetken kättä varausmaksun palauttamisesta ja suostui lopulta juurikin sen takia ettei minulla ollut tietoa tuosta rahan menetyksestä, oli vaan nimellinen pari sataa mutta kuitenkin. En enää muista miksi kauppa tuon varausmaksun kanssa peruuntui, jotain häikkää taisi oli sen myyjän toimesta.

SCC:n myyjä sanoi suoraan ettei sitä palauteta.

Tietyllä tavalla ymmärrän tuon maksun koska osa vain varaa ja jättää ostamatta jolloin kauppiaan mahdollinen ostaja jo katoaa ja joutuu seisottaa tavaraa varastossa. Näin kävi itselleni, olin ostamassa ensisijaisesti tässä tapauksessa Jyväskylästä kahta autoa, myyjä sanoi toisen auton olevan toiselle varattuna ja kaupat viikonloppuna, ei se ostaja mitään varausmaksua koskaan maksanut ja auto palautui takaisin myyntiin, myyjä otti perjantai iltana klo 10 yhteyttä, olin jo sopinut kaupan toisen liikkeen kanssa.

Sent from my iPad using Tapatalk

ruuduntakaa
09.01.2022, 12.35
.

Ei minulla ole tarvetta tuoda kauppiaan tietoja koska hän ei voi toimitus vaikeuksille mitään ja varmaan saadaan sovittua jotain jos päätän luopua kaupoista, mutta turhauttavaa on odotella.

Ei tietenkään voi mitään toimitusvaikeuksille. Ei ole hänen vikansa.

Mutta voi palauttaa varausmaksun mukisematta. JOS haluaa.
Sen palauttamatta jättäminen ON hänen vikansa ja päätös.
Kun ei tuotetta pysty järkevässä ajassa toimittamaan.
Miksi sen pitäisi kaatua asiakkaan niskaan??

javarja
09.01.2022, 12.43
Ei tietenkään voi mitään toimitusvaikeuksille. Ei ole hänen vikansa.

Mutta voi palauttaa varausmaksun mukisematta. JOS haluaa.
Sen palauttamatta jättäminen ON hänen vikansa ja päätös.
Miksi sen pitäisi kaatua asiakkaan niskaan??

Totta.

Sent from my iPad using Tapatalk

Votkins
09.01.2022, 15.07

Kaikki on melko selvää siihen asti, kunnes pitää tuo "järkevässä" ajassa määritellä. Oliko tähän jotain sovellustapaa jo olemassa?

JiiPee82
09.01.2022, 17.37
Jos nyt palataan itse pyörään, niin kaipaisin E-noviisina hieman vahvistusta ajatuksiini.

Kiikarissa ollut ensimmäinen E-mtb luomujen rinnalle. Käyttö olisi vaimolla normaalissa reipasvauhtisessa polkuajossa ja itse taas voisin taas haluta helppoja toistoja paikallisilla enskapätkillä ettei aina tarvi luomua tunkkailla.

Rail tai Levo olisi ykkösvaihtoehdot ja ehkä yksi Rail 7 voisi olla nyt saatavilla. Olen itse muodostanut Boschin tekniikasta ihan luotettavan kuvan ja joku 1000km ajettu laitos olisi suht varma valinta.

Olenko hakoteillä, vai iskenkö kiinni?

Votkins
09.01.2022, 19.35
Bosch CX 4gen vaikuttaa melko luotettavalta moottorilta ja 2v takuuaika on turvallista.

Rail 7ssa on (vaikkakin korkeammalla hankintahinnalla) suoraan sen tasoista osaa, että saa aika huoletta ajaa melkein mitä vaan. Levon säädettävyys yms. systeemit lienee selvästi parempia jos sellaisille laskee arvoa. Boschissa pitäisi ehkä jollain tavalla näkyä edullisempana hintana on jos "vanhaa" gen4 eikä tätä uutta 750w BES3 versiota.

Lopulta hetkellinen tarjonta saattaa vaikuttaa eniten lopputulokseen. Ennen käytetyn ostoa kannattaa olla varma, ettei ulkomailta saa liian lähelle käytetyn hinnalla ihan pakettiuutta.

Trekin kanssa kannattaa katsoa tai yleisesti seurata Trek/Bosch spesifisiä juttuja:
- Akun kiinnitys on kunnossa
- Eturattaan pultti pysyy kiinni tai on kiinni (työkalu)