PDA

Näytä tavallinen näkymä : TM-testi



-67
20.11.2019, 23.52
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/22a-2019/tm-vertailu-sahkoavusteiset-taysjousitetut-maastopyorat-tosiharrastajan-sahkomaasturit/

jmm89
21.11.2019, 00.34
Vain tilaajille. Älkää vaivautuko, jos ette ole tilaajia. Muutenkin mielestäni, voisi laittaa jotain infoa linkin sisällöstä postaukseen, eikä pelkkää linkkiä.

MRe
21.11.2019, 09.21
Kolme kalliimpaa ja verrokki.


SPECIALIZED Turbo Levo Comp
ROCKY  Mountain Instinct Powerplay Alloy 70 BC Edition
WHYTE E-150 S
VERROKKI: CANYON Spectral:ON 7.0



Tuo oli myös lopputulos. Muuten en lähde sisältöä tässä avaamaan. Jos jotakuta kiinnostaa, ostaa lehden.

Kiituri
27.11.2019, 17.27
Taas kerran Bosen moottoria suitsutettiin.

MRe
27.11.2019, 19.29
Kuten myös e-mountainbikemagazinen 2020-sähköpyörätestissä, jonka Levo niinikään voitti.

Dille Vallaton
28.11.2019, 12.05
TM testissä hehkutettiin Rocky Mountainin säätömahdollisuuksia, vaikka Spessussa ne ovat noin sata kertaa paremmat. Spessun aplikaatiosta ei kai kerrottu mitään???
Uutta Focusta 2020 Bossilla pääsin vertaamaan omaan 2019 Levoon. Hienosti toimivan ovat siitä saaneet. Jaksaa vetää hitailla ja kovilla kadensseilla. Täydellä teholla potkua on vaan hippasen verran vähemmän kuin Brosessa. Se jäi TM jutussa kuitenkin täysin varjoon Brosen hehkutuksessa. Akkujen "kestotesti" oli ihan linjassa omiin kokemuksiin. Rocky Mountainista ei kylläkään ole itsellä kuin toisen käden tietoa.

FreeZ
28.11.2019, 13.26
Minulla on ollut Spectral:ON, 2018 mallinen LEVO ja nyt RM Instinct. Mielenkiintoista lukea paperille kirjoitettua testiä peilaten omiin kokemuksiin. Nähtävästi tuo avustus on sellainen seikka mikä jakaa eniten mielipiteitä ja arvoasteikko poikkeaa käyttäjän mieltymysten mukaan. Mikään noista ei ole huono, tulee vaan löytää se itselleen paras. :)

-W-
29.11.2019, 10.12
Vähän amatöörimäinen fiilis jäi kyllä tuosta TM:än "testistä" kun sen luki. Monta melko outoa juttua ja kommenttia siellä oli ja arvosteluperusteitakin kun vilkaisi, niin hieman alkoi hymyilyttää sekin kohta jossa pisteet oli annettu ajotietokoneen näytön, akun irroituksen, jne, perusteella ja siitä oli Spessulle napsahtanut täysi kymppi, vaikka ei ole edes sitä ajotietokonetta ja akun irroituskin ei ihan helpoin ole.. Ja kuvat jossa ajetaan maantiekypärä päässä ylämäkeen ei myöskään ihan kauheasti vahvistanut mielikuvaa kovinkaan syvällisestä testistä, vaan ennemminkin jostakin esittelystä :p

Saksalaisessa E-MTB lehdessä oli muuten ajettu uutta Boschin CX konetta ihan polkemista jäljittelevässä dynamometrissä parivertailussa Brosen Mag S:ää vastaan ja ilmeisesti takarenkaalle oli Bosch tunkenut maksimissaan 531 wattia ja Brose taasen 505 wattia. Mutta tilanne muutui neljän minuutin kuormituksen kohdalla jonka jälkeen Boschin teho hieman aleni ja oli sama Brosen kanssa aina kymmeneen minuuttiin asti ja sen jälkeen Brose taas oli tehokkaampi. Ilmeisesti Bosch ei siis ihan ole yhtä hyvä lämmönhallinnassa pitkässä maksimikuormituksessa kuin Bosch, mutta hyvin siinä on tehoa ja muutenkin ominaisuuksia kiiteltiin.

Saman lehden testejä kun on hieman seurannut ja tosissaan ihan niitä dynossa ajettuja mittauksia myös katsellut, niin Shimanon akunkeston osalta ei syy välttämättä ole kokonaan itse moottorin huonommassa energiataloudessa, vaan siinä ettei noissa Shimanon omissa 504wh akuissa taida olla oikeasti käytettävissä niin paljoa potkua kuin mitä joidenkin kilpailijoiden saman tehoisissa akuissa on ja tästä syystä niiden range jää usein pienemmäksi kuin muilla. Jotkut brändit joilla taas Shimanon koneiden yhteydessä on heidän oma akkunsa ovat pärjänneet rangen suhteen paremmin.

Ja TM:n "testin" tulos ei muuten ollut tuo yllä mainittu, vaan Whyte oli kakkonen ja Rocky kolmonen (mutta sillä nyt ei sinällään ole kyllä mitään väliä tämän "testin" osalta)

grebe
30.11.2019, 12.10
Vähän amatöörimäinen fiilis jäi kyllä tuosta TM:än "testistä" kun sen luki. Monta melko outoa juttua ja kommenttia siellä oli ja arvosteluperusteitakin kun vilkaisi, niin hieman alkoi hymyilyttää sekin kohta jossa pisteet oli annettu ajotietokoneen näytön, akun irroituksen, jne, perusteella ja siitä oli Spessulle napsahtanut täysi kymppi, vaikka ei ole edes sitä ajotietokonetta ja akun irroituskin ei ihan helpoin ole.. Ja kuvat jossa ajetaan maantiekypärä päässä ylämäkeen ei myöskään ihan kauheasti vahvistanut mielikuvaa kovinkaan syvällisestä testistä, vaan ennemminkin jostakin esittelystä [emoji14]

Saksalaisessa E-MTB lehdessä oli muuten ajettu uutta Boschin CX konetta ihan polkemista jäljittelevässä dynamometrissä parivertailussa Brosen Mag S:ää vastaan ja ilmeisesti takarenkaalle oli Bosch tunkenut maksimissaan 531 wattia ja Brose taasen 505 wattia. Mutta tilanne muutui neljän minuutin kuormituksen kohdalla jonka jälkeen Boschin teho hieman aleni ja oli sama Brosen kanssa aina kymmeneen minuuttiin asti ja sen jälkeen Brose taas oli tehokkaampi. Ilmeisesti Bosch ei siis ihan ole yhtä hyvä lämmönhallinnassa pitkässä maksimikuormituksessa kuin Bosch, mutta hyvin siinä on tehoa ja muutenkin ominaisuuksia kiiteltiin.

Saman lehden testejä kun on hieman seurannut ja tosissaan ihan niitä dynossa ajettuja mittauksia myös katsellut, niin Shimanon akunkeston osalta ei syy välttämättä ole kokonaan itse moottorin huonommassa energiataloudessa, vaan siinä ettei noissa Shimanon omissa 504wh akuissa taida olla oikeasti käytettävissä niin paljoa potkua kuin mitä joidenkin kilpailijoiden saman tehoisissa akuissa on ja tästä syystä niiden range jää usein pienemmäksi kuin muilla. Jotkut brändit joilla taas Shimanon koneiden yhteydessä on heidän oma akkunsa ovat pärjänneet rangen suhteen paremmin.

Ja TM:n "testin" tulos ei muuten ollut tuo yllä mainittu, vaan Whyte oli kakkonen ja Rocky kolmonen (mutta sillä nyt ei sinällään ole kyllä mitään väliä tämän "testin" osalta)Akun jännite lähtee laskemaan täpötäydestä akusta aika nopeasti hivenen kuormituksessa. Tämän vuoksi myös maksimiteho hieman tipahtaa alun jälkeen. Ylikuumeneminen johtaisi varmaan dramaattisempaan tehon tippumiseen.