Näytä tavallinen näkymä : Sram Level jarrut huutaa
Olisko mitään vinkkejä millä saisin jarruja hiljasemmaks, aina kun jarrutan kovaa kuuluu aivan älytön huuto jarruista. Tätä tosin ei tapahdu jos olen kastellut jarrut vedellä. Levyt, palat ja kaliperit ovat kaikki puhtaita. Voisiko kylmyys vaikuttaa asiaan?
Paksupolkija
12.11.2019, 11.48
Kylläpä ne tahtoo kylmänkosteassa vinkua jarrut kuin jarrut. Itse välillä ajellessa laahailen valmiiksi alamäkiin, joskus auttaa, joskus ei.
K.Kuronen
12.11.2019, 13.31
Joskus aikoinaan pesin pyörän, jos pesin, jollakin fairylla tai autoshampoolla, ketjut ja jokin muu osa sai voitelunsa aerosolina. Ja ulinaakin esiintyi. Tiskiaineen on saatava lasit näyttämään kirkkailta ja autoshampoon maalipinnan kauniilta.
Nykyään pesen pyöräni vain tarkoitukseen tehdyllä pesuaineella ja voitelu tapahtuu tippapullosta. Ulinaa esiintyy vähän.
Positiivistä ettei tarvi soittokelloa🤣
Metalliset (metallic/sintered) palat ulisee enemmän mutta pitävät paremmin. Orgaaniset (organic, resin, semi-metallic) ovat hiljaisempia ja niissä on parempi modulaatio mutta lasittuvat herkästi ja silloin pito huononee merkittävästi ja ulina lisääntyy. Itse vaihdan metallisiin, sillä lasittumisongelma on todella rasittavaa. Ilmenee vaikka kuinka olisi yrittänyt tehdä huolella sisäänajon ja varoo sotkemasta jarruja öljyllä tms. Bikepark käytössä lasittumista ei ilmene yllättäen. Ilmeisesti siinä jarrut saavat säännöllisesti riittävästi kuumennusta tms.
Huom kaikki levyt eivät ole metallisten palojen kanssa yhteensopivia.
maalinni
13.11.2019, 08.14
^ tuota levyjen yhteensopivuutta olen miettinyt. Mitä siis tapahtuu, jos käyttää sintered only levyjen kanssa orgaanisia paloja?
Itselläni auttoi aika paljon levyjen vaihto pois Sramista Shimanoon. Lopullisesti korjaantui vasta kun vaihtoi koko jarrut Shimanoon. Tuntuu olevan Sramin jarrujen ominaisuus. Kaikki jarruthan ulisee kylmässä ja märässä mutta jotkut toisia enemmän. Level T:t jotka itselläni oli tuntui huutavan usein vaikka aivan rutikuivaa. Ei jäänyt kovin positiivinen kuva kyseisistä jarruista.
maalinni
13.11.2019, 16.34
Minulla halvemman pään Shimano ulisi kuivana ja märkänä. Lopulta huomasin, että vuotaa satulasta. Uutta tilalle ja hiljeni.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.