PDA

Näytä tavallinen näkymä : Viallinen Suomi Tyres nastarengas, kuka vastaa?

massamaahinen
04.11.2019, 20.13
Ostin vaimon fillariin Suomi Tyres W-106 nastarenkaat. Toinen meni ihan hyvin mutta toinen räjäytti sisärenkaan... kahdesti. Sen verran ehdin toisella kerralla nähdä, että rengas nousi vanteelta ylös. Kävin pikaisesti ostamassa Motonetista uuden ja se meni päälle tosi hyvin ja on toistaiseksi pysynyt. Suomityres.com -sivua ei enää sattuneesta syystä ole ja haluaisin nyt lähinnä korvattavaksi kaksi räjähtänyttä Schwalben sisäkumia. Renkaan varmaan voin vaan palauttaa ostopaikkaan.

Kysymys: Myynnissä noita näyttää olevan vähän siellä sun täällä, joten onkohan noilla joku tukkumyyjä jolta voisi vaatia sisärenkaat, ja miten yleensä suhtautuvat viallisten renkaiden yhteydessä hajonneisiin sisäkumeihin?

hcfreak
04.11.2019, 20.16
Myyjää kait parasta lähestyä. Suomi tyreski varmaan on mutta vaihtanu nimeä. Villi veikkaus vain.

Edit: Uutinen (https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/polkupyorien-nastarengastuotanto-kaynnistettiin-uudelleen-suomessa-talvipyorailybuumiin-vastataan-100000-renkaan-vuosituotannolla/27e27513-7308-443c-83be-46db59aace0a)

MRe
04.11.2019, 20.24
Tuskin uudet omistajat vastaavat ihan tuolla tasolla vanhoista synneistä. Myyjäliikekin voi olla hiukka nahkea, sisurin nyt saa puhkottua niin monella tavalla ilman että vika on renkaassa.

Fuuga
04.11.2019, 20.38
Hyvä kauppa kyllä ottaa vastaan ja vaihtaa mukisematta. Oma esimerkkini on kännykän akusta, jonka vaihdoin itse, mutta puhelin lämpeni ja sen tuloksena buuttaili jatkuvasti. Vanha akku paikoilleen ja toimi moitteetta. Kävin toista osaa hakemassa ko. putkasta ja tuli akku puheeksi. Sanoi että ilman muuta takaisin ja vaihtavat uuteen. Niin myös kävi.

Olisivat voineet väittää että ryssin akun itse.

nure
05.11.2019, 07.50
Monenkohan euron korvausta haet? Helposti saattavat löytää myös vian asentajasta tai vanteestakin joten joskus helpompi niellä tappionsa😉

tommi2
05.11.2019, 10.26
^Vähän samaa mieltä, sisurit kun ei montaa euroa maksa kappale, voi olla ettei prosessissa pääse oikein tuntipalkalle.

Teme X-2
05.11.2019, 10.34
Kyllä minä olisin reklamoinut renkaasta myyjä liikettä. Todennäköisesti olisi nastarengas vaihdettu uuteen ja voinut saada lisäksi sen uuden sisärenkaankin, kun olisi vain pyytänyt.

nure
05.11.2019, 12.41
^Aina pyytää voi mutta voiko selkeästi osoittaa että vika renkaassa?
Tietenkin tuttu kauppias voi hyvinkin vaihtaa mutta varsinkaan kun rengas tod.näk. jotain vanhaa varastoa ja valmistaakin vaihtunut niin voi olla hankalaa...
Mutta kuinka tahansa, kerro miten kävi...

MRe
05.11.2019, 15.26
Jos ulkorengas räjäytti sen sisurin ja vieläpä kahdesti, niin pakkohan sieltä on löytyä joku vekki, jonka tuntee ihan sormella.

(ja minä olisin ehkä kiikuttanut sen viellisen sinne motonettiin ja ottanut niillä rahoilla vaikka teräketjuöljyä...)

nure
05.11.2019, 18.37
Tai sisuri vanteen ja renkaan välissä, tulee muuten komea pamaus!

tommi2
05.11.2019, 19.00
^Toden totta. Tein kerran ja naapuri tuli ihan katsomaan, että mitä tapahtui.