PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kuljetuksessa vaurioitunut uusi vanne, onko korjattavissa?



maveolento
03.11.2019, 18.10
Tervehdys,
Ei ole vastaani tullut ennen tällaista tapausta että uusi vanne on poikki postin jäljiltä...
muuten ei ole vääntynyt, voiko vielä luotettavasti korjata? tapit toisella puolella kiinni, riittääkö epoksit väliin ja kiinni...
https://imgur.com/xa9nSmYhttps://imgur.com/xa9nSmY

PS. toivottavasti kuva näkyy

JohannesP
03.11.2019, 19.30
Selvästi jokin valmistusvirhe niin miksi riskeeraisit itsesi tuollaisen takia, kun vaihtoehtona reklamoida myyjälle ja saada uusi?

paaton
03.11.2019, 19.45
Minusta tuo sauma taas näyttää juuri siltä, että uutta liimaa vaan ja kasaan. Olettaen että kehä on edelleen suora.

nure
03.11.2019, 21.54
Voi kyllä korjata muttei miksei myös voi reklamoidakin?

Sambolo
03.11.2019, 23.41
Turha ruveta korjaamaan jos mahdollinen virhe tuotteessa, myöhemmin omien viritelmien jälkeen se tuskin enää onnistuu.

maveolento
04.11.2019, 23.03
Reklamoin kyllä ja sainkin uuden tilalle, mietin vaan kannattaako korjata varalle 🤔

Juha Jokila
04.11.2019, 23.26
Eihän tuossa ole edes mitään varsinaista korjattavaa. Sen kun työntää tapit takaisin vanteen onteloihin. Luultavasti on tarpeeksi tiukka ilman liimaakin. Kasatussa kiekossa sekä pinnojen veto, että kumin renunanauhat vetää liitosta kiinni. Jos laittaa liimatipat, niin kannattaa valmiiksi miettiä miten vanteesta saa niin vahvan otteen ruhjomatta pintaa, että saa liitoksen työnnettyä pohjaan asti. Jos sauma jää pari milliä auki ja liima ehtii jämätää, niin sitten menee hankalaksi.

Fat Boy
04.11.2019, 23.35
Kapea kuormaliina ympäri ja kiristi en alle pehmikkeet ja kiristin suht liki tota saumaa. Locktitelta löytyy hyvä liima metallille, mutta ei taida tarvita kuin pikku tipat tappeihin tai ei sitäkään.

Antti Salonen
06.11.2019, 05.32
Kaikissa kehissä ei ole saumaa mitenkään erityisemmin kiinnitetty. En ole nähnyt sauman pomppaavan tolla tavalla auki, mutta jos sopivasti vetää niin kai ne voi auetakin. Kun kehän kasaa on pinnoissa suuruusluokkaa 3-4 tuhatta kiloa vetoa sisäänpäin. Sauma pysyy siksi kyllä kiinni pitämättäkin.

Tuon tyyppisiä liitoksia ei suosita kalliimmissa kehissä siksi, että jarrupinnan sauma ei ole välttämättä ole täysin tasainen.

maveolento
07.11.2019, 19.58
Kiitokset vinkeistä,
Näin meinasin itsekin. Pikku tipat liimaa väliin ja kuormaliinalla kiinni, että tulee tiivis liitos. Pinnat kyllä pitää vanteen liitoksen kasassa.
Piti vaan varmistaa muidenkin mielipide. Varavanteeksi siis...
PS. noissa kahdessa muussa samanlaisessa vanteessa on niin huomaamaton sauma, että saa oikein hakea ;) lieneekö tässä jääneet ne liimat valmistuksessa laittamatta...

Moska
07.11.2019, 21.16
Yhdessä pojan vanhassa pyörässä oli takavanne saanut osumaa ja se oli pahasti mutkalla. Hölläsin pinnat oikomista varten niin sen sauma aukesi reilusti, mutta oikomisen jälkeen pinnaus veti raon kiinni ja se on käytössä edelleen.

oppes
08.11.2019, 17.13
Eihän tuossa ole edes mitään varsinaista korjattavaa. Sen kun työntää tapit takaisin vanteen onteloihin. Luultavasti on tarpeeksi tiukka ilman liimaakin. Kasatussa kiekossa sekä pinnojen veto, että kumin renunanauhat vetää liitosta kiinni. Jos laittaa liimatipat, niin kannattaa valmiiksi miettiä miten vanteesta saa niin vahvan otteen ruhjomatta pintaa, että saa liitoksen työnnettyä pohjaan asti. Jos sauma jää pari milliä auki ja liima ehtii jämätää, niin sitten menee hankalaksi.

Juuri näin. Pinnathan sen läjässä pitää.