Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Komoot premium?

Mikkomoe
01.11.2019, 17.44
Olisin kiinnostunut kokeilemaan komoottia premiumina, nähdä, millaiset kartat (vaeltamiseen lähinnä) niissä on varsinkin kun siinä luki että 5.99e/kk . Siis antoi semmosen mielikuvan että vois maksaa kuukauden kerrallaan ja lopettaa nimiksi kuukausiksi kun sitä ei tarvi. Sit ku täppäsin eteenpäin lataakseni premiumin nii pitikin maksaa koko vuodelta kerralla eli 59e.. en löytänyt siitä mahdollisuutta tilata premiumia vain kuukaudeksi .. siitä ei pysty niin tekemään? Onko premiumi hintansa arvoinen jos siitä maksaisi 59e? Mulla oli joskus sport trackerin premiumi joka on tosi hyvä mutta yksi puute siinä oli että ei voinut siirtää reitti viivoja Garminin laitteisiin. Komootissa pystyy..

Compay
02.11.2019, 00.06
Minulla on ollut perus Komoot maailman kartoilla käytössä noin vuoden. Se on toiminut hyvin niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Tämä uutuus vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tosin tässä on tuo vuosimaksu systeemi kun perus versiossa oli kertamaksu.

Tässä pari arviota:
https://granfondo-cycling.com/komoot-premium-upgrade/

https://bikerumor.com/2019/09/27/komoot-goes-premium-with-tour-specific-weather-forecasts-exclusive-discounts-more-maps/

hphuhtin
02.11.2019, 00.26
Kokeilin Komootia kerran viime kesänä Saksassa, yhden alueen kartanhan sai testiin ladattua maksutta ainakin silloin. Reititys ei siellä vakuuttanut - tai se oli oikeastaan ihan syvältä. Ajelin joen vartta, ja joki kiemursi melkoista S-mutkaa. Komoot yritti kokoajan pistää mahdollisimman ”kartalla suoraa reittiä” pois joenvarren pyörätieltä, jyrkkiin ylämäkiin pois joenuomasta ja arvatenkin kohta alas takaisin uomaan, ja tietysti pyörätien sijaan autoliikenteen keskelle.

Yhdessä kohtaa reittiä Komoot meinasi, että ylös olisi pitänyt ajaa kohdasta, jossa olisi ehkä kontaten ilman pyörää päässyt etenemään. Näytin reittiä paikalliselle majatalon emännälle jota nauratti se hyvinkin paljon.

Ehkä jossain muualla kuin Etelä-Saksassa sitten toimii paremmin.

Compay
02.11.2019, 10.59
Kokeilin Komootia kerran viime kesänä Saksassa, yhden alueen kartanhan sai testiin ladattua maksutta ainakin silloin. Reititys ei siellä vakuuttanut - tai se oli oikeastaan ihan syvältä. Ajelin joen vartta, ja joki kiemursi melkoista S-mutkaa. Komoot yritti kokoajan pistää mahdollisimman ”kartalla suoraa reittiä” pois joenvarren pyörätieltä, jyrkkiin ylämäkiin pois joenuomasta ja arvatenkin kohta alas takaisin uomaan, ja tietysti pyörätien sijaan autoliikenteen keskelle.

Yhdessä kohtaa reittiä Komoot meinasi, että ylös olisi pitänyt ajaa kohdasta, jossa olisi ehkä kontaten ilman pyörää päässyt etenemään. Näytin reittiä paikalliselle majatalon emännälle jota nauratti se hyvinkin paljon.

Ehkä jossain muualla kuin Etelä-Saksassa sitten toimii paremmin.

Mielenkiintoista, että meillä on niin erilainen käyttökokemus. Tämä johtuu ehkä tavasta käyttää Komoottia. Olen käyttänyt Komoottia MTB, gravel ja maantiepyörä lenkeillä. Alueina on ollut Etelä-Suomi ja Espanja. Maastoina/alustoina asfalttitiet, latupohjat, polut ja esim. Espanjassa pikkukylien erittäin kapeat kujat kun keskustojen läpi olen ajanut.

Minä käytän Komoottia reitin suunnitteluun ja suunnitellun reitin vien Wahoo Elemnt Bolt laitteeseen. Bolt hoitaa sitten navigoinnin. Olen huomannut, että jos haluaa ajaa juuri tiettyä reittiä, niin reittipisteiden väli kannattaa pitää lyhyenä suunnitteluvaiheessa. Muuten Komootille jää liian paljon päätösvaltaa:) Näin käytettynä olen kokenut Komootin erittäin tarkaksi. Viimeksi kun ajelin Vantaanjoen lähellä olevalla Pitkäkosken/Haltialan ulkoilualueella niin oikein ihmettelin miten niinkin kapeat polut oli Komootin kartalle eksyneet.

Tämä oli nyt tällaista yleistä pohdintaa Komootin käytöstä ja ei anna kovinkaan paljon aloittajalle, joka kaipasi tietoa Premiumista. Pahoittelut siitä.

Mikkomoe
02.11.2019, 11.10
Joo mä äsken tutkiskelin, mitä reittejä komootti tekee. Yllätyin että komoot on ensimmäinen sovellus joka teki työmatkan reitiksi juuri samalaisen kuin olin itse muutamien ajojen jälkeen löytänyt parhaimmaksi oikoteiden avulla. Muut sovellukset, esim Garmin, googlemaps yms tekivät huonompia ja pitempiä reittejä työpaikalle eivätkä tienneet oikoteistä.

No enpä taida viitsiä maksaa 59e siitä mitä ei tiedä, kuinka paljon hyvä siitä tulee.. perusmaantiepyöräilyyn näyttäisi peruskomoot toimivan ihan hyvin.

Eikö täs mitenkään sais maksettua vain kuukaudeksi kerrallaan?

hphuhtin
02.11.2019, 11.22
Mielestäni sanovat että ei onnistu. Vähän jättämällä vastaamatta tuohon kysymykseen muuten kuin että ”vuodeksi kerrallaan”:

https://support.komoot.com/hc/en-us/articles/360032778592-Can-I-sign-up-to-komoot-Premium-with-a-monthly-subscription-

Kartathan saa ilman premiumia kertamaksulla.

Mikkomoe
02.11.2019, 11.32
Äsken kokeilin luoda vakiolenkistäni reitin komoottiin ja hyvin toimii.. nyt mietin että miten tämän lenkin voi jakaa muille. Onnistuuko näin, jos laitan tämän linkin tähän, ja halutessanne pystytte tästä tallentamaan reitin laitteeseenne ja lähteä pyöräilemään sama lenkki?

Tässä linkki reitilleni jota useimmiten ajan jos haluan satasen lenkin ajaa..

Mikkomoe
02.11.2019, 11.32
https://www.komoot.com/invite-tour/102023924?code=ucowg2-b8l_p-09-I_WzqPJmlGh_qgGCj_VkcgCmKOJTxuZJkw

Compay
02.11.2019, 11.58
Toimii hyvin. Komootissa tai sitten erillisenä gpx. tiedostona.

mantis
02.11.2019, 16.53
Mä olen käyttänyt Komoottia mtb, gravel sekä maantielenkkeihin ja yleensä se toimii tosi hyvin. On vain tärkeä valita pyörätyyppi oikeaksi jotta komoot sitten preferoi tiettyjä pintatyyppejä reitytyksessä.
Maastohommissa on kyllä hyvä vähän kattella vaikka suunnon MTB heatmapsistä mistä muut ovat menneet. Muuten voi päätyä kunnon pöpelikköön, mutta välillä sitten löytää ihan helmi reittejä. Sikäli hauskaa kun aina vähän seikkailua ilmassa. :D

Qilty
09.03.2020, 12.54
Komootin premiumissa saa niitä lajikohtaisia karttoja, kuten pyöräily, maastopyöräily, jne. Niin onko kellään kokemusta esimerkiksi tuosta MTB kartasta että löytyykö sitten enemmän polkuja kuin ilmaisversion kartalla? Kaikki muut ominaisuudet tuossa premiumissa on ainakin itselleni turhia

Jami2003
09.08.2020, 10.44
Komoot tarjoilee nyt elinikäistä world packia 19 euroon. Mulla olis tarvis lähinnä saada järjellistä gpx:ää Garminiin ja toisaalta olla kännykkä tukena jos tuntuu reitti ihan ihmeelliseltä. Onkos jollakin tuo käytössä ja mitkä on kokemukset. Muutaman kerran olen reitin komootilla piirrellyt ja onhan se ihan ok suunnittelussa.

MRe
09.08.2020, 11.23
^Mulla on Komoot kaikilla kartoilla ja käytän sitä reittien suunnitteluun. Reitit sitten ajan Garminin avustuksella.

Vähän ristiriitaiset fiilikset. Reitin suunnittelu on semi-helppoa, mutta välillä tuntuu, että Komoot ei hae millään sitä reittiä minkä itse haluaa vaikka kuinka yrittää niitä kiintopisteitä laitella. Mutta asiansa hoitanut tähän asti vähintään tyydyttävästi.

Nicco
09.08.2020, 13.33
^^ ostin vähän aikaa sitten world packin täyteen hintaan [emoji853], kun oli tarve navigoida muuallakin kuin kotiseudulla. Omiin sora/ asvaltti lenkkeihin komoot on kyllä toiminut hyvin ja on helppo käyttöinen. Maastolenkeillä en ole testannut mutta näyttää kyllä osaavan käyttää polkuja varsin hyvin reittien muodostamiseen. Tietokoneella käyttäessä voi muuten valita eri karttoja ilman premium maksua. Siirrän reitit yleensä garminiin ja kännykkä on mukana kaiken varalta. Kännykän kautta olen parilla lyhyellä lenkillä käyttänyt ääni ohjausta hyvällä menestyksellä.

Sent from my iPhone using Tapatalk