Näytä tavallinen näkymä : Mondraker pyörät
hphuhtin
27.10.2019, 00.32
Näyttää siltä, että Mondrakerin pyörille ei ole omaa lankaa, joten sitten tehdään sellainen.
Nyt on itsellä ollut viikon päivät Mondraker Foxy Carbon RR 2019. M koko, 173cm kuski. Jousituksen kun sain parilla ajokerralla säädettyä niin todella tyytyväinen olen pyörään. Ainoa mikä jokusen monesta koejaetusta pyörästä antoi samanlaista fiilistä oli Orbea Occam M LTD joka on reilusti kalliimpi.
Pyörä sopii hyvin polkuajoon vaikka aineksia järempäänkin käyttöön on. Luottamusta herättävä, vakaa ja anteeksiantava. Ei ole mikään aivan kevyin pyörä (13,5kg ilman polkimia tehtaalta), mutta nousee ainakin niin vietävästi, että hyllytin keventelysuunnitelmia. Tuli tässä jo mieleen, että mihin enää sähkötäpäriä tarvitsen.
Vähän arvokkaan hintaisia pyörät on jos ei hyvään alennukseen osu, ja silti jotkin osat on aika perustasoa (esim. E1700 kiekot tässä mallissa). Laatuvaikutelma on erittäin korkea ja viimeistelty.
Hi5bikesistähän näitä ainakin löytyisi, vaan ei ollut nyt itselle sopivaa kokoa siellä.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191026/5e2e77aa93af3098cad1eba60795e258.jpg
Mistä ostit, jos yläfemmassa ei ollut?
hphuhtin
27.10.2019, 12.41
Mistä ostit, jos yläfemmassa ei ollut?
Tuolta https://www.tredz.co.uk/.Mondraker-Foxy-Carbon-RR-29er-Mountain-Bike-2019-Enduro-Full-Suspension-MTB_125229.htm, chatissa vielä tinkivät kuljetuksen kuulumaan hintaan. Kaveri hoiti tosin tinkimisen kun oli itselleen myös ostamassa.
Olisin kyllä ostanut Hi5estä jos kokoa olisi ollut, hinta oli käytännössä sama 2019 malleista. Tai jos se näytillä oleva SL malli olisi ollut M-kokoa..
No, olen Hi5een kantanut tänä vuonna euroja muuten noin neljä harrasteyksikköä, palvelu siellä pelaa erinomaisesti. Kannattaa asioida.
Muistanko väärin vai oliko mondrakereita moitittu löysästä fleksaavasta perästä?
hphuhtin
27.10.2019, 15.59
^Ei ainakaan tätä 2019 uudistunutta Foxyä, on tullut selattua puolet internetistä läpi arvosteluita ja kokemuksia. Itsellä on tuolla ajokokemusta vasta n. 4h enkä ole vielä alkuinnolta huonoja puolia löytänyt. Jousitus pitää tietysti olla säädetty sopivaksi.
En tiedä oliko perä vetelä vai ei, en ainakaan kiinnittänyt siihen huomiota. Mutta nyt kun on keväästä asti ajettu kahdella erimerkkisellä, niin on kyllä mondrakerin takajousitusta ja geometriaa ikävä. Foxyä ostattelin, mutta niitä vaan ei tullut silloin kun pyörä piti jo saada.
eSimonen
09.11.2019, 21.12
Muistanko väärin vai oliko mondrakereita moitittu löysästä fleksaavasta perästä?
Ei tosiaan fleksaa perä. Samalla kuvarasti metsästä palatessa.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191109/d9d2a6bd2dcdb6fd9e251e89a9643e18.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
On muuten pikkasen makean näköinen pyörä, hienoja teknisiä yksityiskohtia ja hieno väritys. Hieno poikkeus, niin samanlaisesta runko toteutuksesta mitä nyky täpärit edustaa lähes poikkeuksetta.
No jos tarpeeksi kauas historiaan mennään, niin juu.. Mulla oli 5 vuotta sitten Dune ja siinä oli aivan käsittämättömän löysä perä sivu suunnassa. Mutta ne ajat on menneitä ja nykyiset lienevät jo aivan eri maata (ainakin näyttävät perän osalta paljon tukevimmilta ja paremmin suunnitelluilta nykyisin).
Tämä ketju on kyllä hiljainen jos huomioi kuinka usein Mondrakerin pyöriä näkee itä-helsingissä.
Viime vuoden lopulla sai hyvin palvellut Intense Uzzi VP lähteä kiertoon, ja tilalle tuli Foxy 29 RR. Tilatessa huoletti koko XL (pituus 189), mutta oli todellakin oikea valinta. Ei mennyt kuin pari lenkkiä tottua aivan eri malliseen pyörään, nyt ajo on pelkkää hymyä.
Nuuksion parkissakin näkee Mondrakereita jonkin verran ja kun niitä myy hyvin palveleva asiantunteva liike siellä itäpuolella niin on tosiaan vähän kummalista, että tässä ketjussa ei ole enempää jorinoita. Mondrakereista keskusteltiin varmaan osaltaan aiemmin muissa yleisimmissä keskusteluketjuissa.
Mutta mielenkiintoisia pyöriä ja putkien muotoilu tekee niistä ihan omanlaisen näköisiään. Koeajolla en ole käynyt mutta malleihin ja hintoihin aina välillä hieman tutustunut. Aikanaan kun asiaa tutkin vähän aktiivisemmin oli kaikki minua kiinnostavien mallien / kokoonpanojen saatavuus vain huono yläfemmassa eli mallit oli loppuunmyytyjä.
Foxy R olis varmaan se mun malli (tai Dune r). Hieman kallis omaan makuun alumiiniseksi (tarjouksessa 4200 pintaan) mutta linjassa muiden laadukkaiden ei suoramyyntipyörien kanssa. Kuitu ei tulis siis varsinkaan kysymykseen. Oma ajatus siitä mitä viitsisin maksaa menee harmi kyllä siellä noin tonnin alemmassa luokassa.
Koko olis selkeä L eikä osuisi väliin näin 185 senttisenä. Mieltä lämmittää erityisesti laadukas etu- ja varsinkin takaiskari mikä toki näkyy osaltaan siinä hinnassa. Vielä jos renkaat olisivat jo vakiona exo+ eikä normi exo (vähän iso ero myös leveydessä etu 2,5 vs taka 2.3 mutta ehkä se on katottu hyväksi) ja jarrut codet eikä G2, niin ei tekis alkaa mieli vaihtamaan edes kokeiluna. https://www.mondraker.com/us/en/2020-foxy-r
Ehkä Mondraker kuskit on vaan ajamassa eikä kirjoittelemassa. Mä en esim ole vielä puoleen vuoteen saanut napattua kuvaa pyörästä ulkona, kun ei vaan millään malta nousta päältä pois. Näin ei ole ollut aiemmin 20v harrastuksen aikana vaikka on ollut monta peräkkäistä hyvää pyörää. :)
Joo vähän on juttua myös ulkomaanfoorumeilla ja testejä ainoastaan kalleimmista malleista. Siks itekki rajasin tän vaihtoehdon pois, vaikka vuoden vaihteessa ois saanu hi5bikestä -20%. Olisin kaivannu vähän kokemuksia jousituksesta. Hyvännäköisiä pyöriä ja ihan harmitti kun Brage Vestavik vaihto mondrakerin tallista GT:n talliin, sopi jotenki paremmi sen tyylii tuo mondraker :D
Vähän on kyllä merkki saanu kritiikkiä siitä että lähes 4ke pyörissä alkaen osat.
Ainakin RR mallissa on musta OK osat kiekkoja lukuunottamatta. Olis edes ollut 1501 malliset niin paino olisi sen verran hyvä ettei raaskisi päivittää.
Kun mä kävin joskus lenkillä hi5’stä en kyllä saanut ollenkaan samaa tuntumaa kuin muutaman lenkin jälkeen. Ylipäätänsä pyörät ovat 10v aikana muuttuneet aikalailla (ja 10v sitten toi Uzzi oli olevinaan progressiivinen). Toki tajusin, että tuntuu ihan hyvältä ja koko sopii.
Tästä RR’stä maksoin alle 4000€ kun oli viimeinen XL kokoa jossain kampanjassa. Kannattaa olla iso niin voi löytää helpommin hyvästä tarjouksesta.
Joo ei kyllä paha hinta. Se alkaen mallin ovh on suomessa jotain 3890e, sramin sx voimansiirto ja jotai shimano alkaen jarrut ym, jousitus päivitty foxiin tälle vuodelle.
Minä tykästyin mondrakerin perän toimintaan ensimmäisessä haastavammassa ylämäessä ja geoon sitten kun ylämäen jälkeen alkoi alamäki (toki, verrokkina 8v vanha giant vaikuttaa asian) . Jotenkin se sattui mulle ja omaan ajotyyliin. Sen jäljiltä en vieläkään, reilun vuoden jälkeen pidä nykyisistä fillareistani niin paljoa, mutta kun pyörä piti saada, oli mondrakerin saatavuus surkea, joten näillä mennään mitä on alle saatu. Ehkä seuraavan kerran paremmalla onnella.
Jpkainulainen
06.06.2020, 15.41
Jos Mondrakeria halajaa tiukalla budjetilla, kannattaa katsastaa Tredz ja Motocard tarjontaa syksyllä/talvella.
Motocardista tilannut itse yhden alumiinisen 29 perusmallin Foxyn. Se punainen jossa Yari, dps ja nx jäi maksamaan noin 2000e että oliko se nyt sitten luokkaa -30% ovh.
Tredz taas myi nyt joulun alla Foxyn huippumalleja alennuksella. Samaan aikaan oli firmassa päällä kaikkia tuotteita koskeva lisäalennus ja kampanjat pystyi yhdistämään. Kokonaisalennus RR malliin yli 40%. Koot meni kyllä nopeasti.
hphuhtin
06.06.2020, 16.20
Vähän pintakova on jousitus Foxyssä, ei ole
mikään sohva. Harkinnassa että josko tokeneita ensimmäisessä iskarihuollossa. RCZ:sta väijyin XMC1200 kiekot, vaikka ne alkuperäiset E1700 on ihan ok, laitan talveksi ne takaisin.
Tehokas polkea eikä lopu jousto silti tosiaan kesken. Suht korkealla tuntuu menevän BB mikä sopii ainakin omiin ajomaastoihin. Pitäisikin mitata korkeus.
Joka kerta kun käy ajamassa käy mielessä miten älyttömän hyvä pyörä on.
Ainoa mitä piti tuunata vähän on taakse kurasuojausta, tuppaa muuten keräämään iskarin ”kuoppaan” kuraa jos keli on sellainen että sitä lentää. Ei tarvinnut kuin perinteisen muovisen lärpättimen niin se siitä.
173cm lyhyelle M istuu tosi hyvin.
Vähän pintakova on jousitus Foxyssä, ei ole
mikään sohva. Harkinnassa että josko tokeneita ensimmäisessä iskarihuollossa. RCZ:sta väijyin XMC1200 kiekot, vaikka ne alkuperäiset E1700 on ihan ok, laitan talveksi ne takaisin.
Tehokas polkea eikä lopu jousto silti tosiaan kesken. Suht korkealla tuntuu menevän BB mikä sopii ainakin omiin ajomaastoihin. Pitäisikin mitata korkeus.
Joka kerta kun käy ajamassa käy mielessä miten älyttömän hyvä pyörä on.
Ainoa mitä piti tuunata vähän on taakse kurasuojausta, tuppaa muuten keräämään iskarin ”kuoppaan” kuraa jos keli on sellainen että sitä lentää. Ei tarvinnut kuin perinteisen muovisen lärpättimen niin se siitä.
173cm lyhyelle M istuu tosi hyvin.Painavammalla kuskilla pintakovuus ei häiritse, tosin en oo kovin tuoretta foxyä ajanu. Mutta mondrakerilla on pitkät iskarit suhteessa joustoon ja ainakin mun vanhassa pyörässä se auttoi kovemmissa tälleissä. Vaimennus tuntui piisaavan aina, vaikka kävi toki syvällä.
Monessa paikassa on suositeltu 30% sag’iä, ehkä pintakovuus liittyy tohon korkeaan keskiöön? Toki jousitus on suht jämäkkä, mutta syö musta kaiken, ja kivikkoisilla poluilla kaipaan 170mm kampia enemmän kuin matalampaa keskiötä :)
Tikkaaja
08.06.2020, 10.44
Itseäkin tässä kovasti kiinnostaa hankkia Mondrakerin Foxy R 29 alumiinisena, mutta Koronan vietävä tuli sekoittamaan pakkaa ja aikataulu vain siirtyi loppuvuodelle. No ainakin tulee sitten katsottua, että päivittyykö nykyinen malli pelkillä osilla vai tuleeko isompia muutoksia. Ainoastaan takaraivossa on pieni ajatus siitä, että pitäisikö sittenkin hankkia Commencalin Meta AM. Tässä kuviossa eniten mietityttää kuinka paljon siinä luopuu polkutehokkuudesta Foxyyn verrattuna?
Jpkainulainen
08.06.2020, 13.25
Itseäkin tässä kovasti kiinnostaa hankkia Mondrakerin Foxy R 29 alumiinisena, mutta Koronan vietävä tuli sekoittamaan pakkaa ja aikataulu vain siirtyi loppuvuodelle. No ainakin tulee sitten katsottua, että päivittyykö nykyinen malli pelkillä osilla vai tuleeko isompia muutoksia. Ainoastaan takaraivossa on pieni ajatus siitä, että pitäisikö sittenkin hankkia Commencalin Meta AM. Tässä kuviossa eniten mietityttää kuinka paljon siinä luopuu polkutehokkuudesta Foxyyn verrattuna?Molemmista varmaan löytyy netistä anti squat yms käppyrät, vertaile niistä.
Omasta mielestäni Foxy ei ollut mitenkään erityisen polkemistehokas edelliseen Stereo150 ja nykyiseen Jekyll29 verrattuna. Foxy tosin oli hinnat alkaen DPS iskarilla mikä varmasti vaikuttaa.
Foxya näkyy olevan vielä isoissa Eurooppalaisissa ihan hyvin tarjolla. Loppuvuodesta voi saada taas 2020 malleista hyviä diilejä.
Jpkainulainen
08.06.2020, 13.25
Niin ja Commencalilla on myös ollut ainakin parina viime jouluna -10% joulukampanja
Onhan näitä liikkeellä. Vaimo oli jo lenkillä ainakin melkein samanlaisen nähnyt, minkä luulisi olevan jo pieni ihme Pirkanmaalla.
Pitäisi oikeastaan ottaa uusi kuva nyt kun on alkuvarustelut tehty (hissitolppa yms).
http://www.elisanet.fi/rikujatiia/mondraker.jpg
Oi kun on kaunis!
Tohon aikaisempaan... Kannattaa aina pyrkiä koeajamaan jos mahdollista. Todennäköisesti jokasella tässä ketjussa on aika erilainen historia pyöriä, ja sen myötä hyvin erilainen näkemys siitä mitä vaikkapa "polkutehokas" pyörä tuntuu.
Mun viimeisin pyörä oli yli 180mm molemmista päistä joustava Uzzi VP jolla kyllä ajoi poluilla, mutta yleinen fiilis oli aika upottava. Vähän sillä akselilla olen ajanut jotain Specialized'in pyöriä joiden kanssa tuntuu vähän kuin istuisi sohvalla. Mulla tulee Foxystä enemmän mieleen trail pyörä kuten vaikka Fuel EX jota lainasin viime lomalla kaverilta. Varmasti joku jolla on historiaa tommosen lyhyempi-joustoisen kanssa on ihan eri mieltä, koska tämähän ei ole samassa kategoriassa. Tuntuma vaan musta menee sille suunnalle.
Jokiniemi 1
16.06.2020, 00.26
Miten pelittää L koko 178 pitkälle kuskille? Onko paikkansa pitävää että takahaarukat napsuilleet alurungoissa?
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Miten pelittää L koko 178 pitkälle kuskille? Onko paikkansa pitävää että takahaarukat napsuilleet alurungoissa?
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta TapatalkillaMulla on foxy 29 M kokoisena ja oon 180. Kävin ajamassa L ja M ja se tuntui paremmalle. Talveksi on pole taiga L kokoisena ja se on tuntunut hyvälle, joten aika tilava tuo foxy on.
Lähetetty minun SM-T815 laitteesta Tapatalkilla
Ja foxyä on huono enää lyhentää.. Pidemmäksi saa helpommin.
Mä oon 189 ja XL tuntuu todella hyvältä, en todellakaan ottaisi pienempää. Testasin L’n ja sekin tuntu hyvältä, onneksi meni näin päin.
Yllättävän heikot arviot sai superfoxy rr. Moitteita tuli sekä ylämäkeen että alamäkeen ja suunnittelusta monelta osin. Paino ja ulkonäkö lähinnä ne mitä kehuttiin. Tuo kierreiskarin säätö tuntuu todella oudolta. 78 kg kuskilla 450 iskarilla sag vain 21,5 % ja 400 iskarillakin oliko nyt vajaa 23 % mutta tällä jousitus pohjaa jo parkkipaikkapomputtelussa. Ja suositus olisi sagille 30+ %. Outoa. Ehkä ilmaiskarilla pääsee parempaan lopputulokseen.
https://m.pinkbike.com/news/review-2020-mondraker-superfoxy-rr.html
Aika monissa arvosteluissa myös Foxy sai huonoja arvosteluja, ja aina vähän tuntu ettei arvostelija ollut oikein tajunnut pyörän ideaa. Muistelen, että yhdessä arvostelussa mainittiin, että vasta kun arvosteluja jätti muut pyörät ajamatta hän yhtäkkiä pystyi tottumaan erilaiseen ajotapaan.
En ole kyllä Superfoxyllä ajanut, ja arvostelun maininta lineaarisesta jousituksesta yhdistettynä kierrejouseen kuullostaa hälyyttävältä. Tämmönenhän Foxy on, ja kierrejousi iskee kai helposti läpi (jopa ilmaiskari iskee läpi). Kuten arvostelussa arvellaan, ehkä pyörä toimii paremmin luonnonpoluilla.
Mut silmään pisti seuraavat:
- Arvostelija on mun pitunen, eli kokojen välillä ja pyörä oli pienempi. Tästä huolimatta otti pienemmän rungon, ja vielä vaihto ohjaustangon korkeampaan koska pyörä oli liian pitkä ja keula matala. Koska hän oli jo koon yläpäässä olis ehkä kannattanut jättää se mega talliin ja totuttautua pidempään?
- Se korkeampi tanko ei ehkä auta kiipeämiseen?
- Jos vaan saa sägin kohdalleen niin ainakin perus Foxy’n keskiö päätyy aika alas. Mä olisin valmis vaihtamaan kammet lyhyempiin... Onko Superfoxyn keskiö korkeammalla? Tai ehkä taas riippuu ihan missä ajetaan, koska Uudessa Seelannissa ottaisin mielelläni matalamman keskiön, täällä en.
Hyvä arvostelijahan toi yleisesti on, mutta perus Foxy on kyl niin kova että väkisin suhtaudun epäilevästi arvosteluihin jotka tuntuu siltä ettei oo tajuttu.
Juu vähän oli kyllä erikoinen, halus korkeen ohjaamon ja valitti ku pyörä tuntuu korkealta. Oisko toi bb vähä normi foxya korkeempi ku pidempi jousto? Mutjoo, ei kuulosta kovin vakuuttavalta, et anglesettiä mikä pyörii ympyrää ja jousituksen toiminta. Vähä semmone maku jäi et vanhasta mallista yritetty väkisin vääntää nykytrendin mukanen. Olisivat suunnitelleet uuden pyörän.. mut toihan on jo ns viime vuoden malli muutenkin.
Mondrakerin tuore XC-pyörä:
https://www.pinkbike.com/news/lightest-production-hardtail-ever-2021-mondraker-podium.html
Juu vähän oli kyllä erikoinen, halus korkeen ohjaamon ja valitti ku pyörä tuntuu korkealta. Oisko toi bb vähä normi foxya korkeempi ku pidempi jousto? Mutjoo, ei kuulosta kovin vakuuttavalta, et anglesettiä mikä pyörii ympyrää ja jousituksen toiminta. Vähä semmone maku jäi et vanhasta mallista yritetty väkisin vääntää nykytrendin mukanen. Olisivat suunnitelleet uuden pyörän.. mut toihan on jo ns viime vuoden malli muutenkin.Eikös monnit ollu tätä nykytrendiä jo 2013...
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Oliskohan Foxystä yleispyöräksi, vähän bike parkia, funduroa ja polkuja? Asteikon rauhallisesta päästä kuitenkin. Ihastuin mahdollisuuteen vaihtaa keulakulmaa, mutta se ei onnistukkaan helposti kotosalla.
Tikkaaja
31.08.2021, 11.37
Superfoxy tai Foxy riippuen siitä, että mitä ajoympäristöä painotat enemmän. Polkuajoon Foxy ja Superfoxy Bikeparkkeihin sekä Enduroon.
Itsellä on Foxy R -pääasiassa polkuja varten, mutta tarkoituksena olisi mennä sillä myös Bikeparkkiinkin. Kiva ajella vähän ylimitoitetulla polkutehokkaalla pyörällä, kun voi ajaa niitä tyhmiäkin linjoja.
Jani Mahonen
31.08.2021, 11.50
Ihastuin mahdollisuuteen vaihtaa keulakulmaa, mutta se ei onnistukkaan helposti kotosalla.
Asentaa sen siihen loivempaan asentoon, ja ajaa vaan!
Oliskohan Foxystä yleispyöräksi, vähän bike parkia, funduroa ja polkuja? Asteikon rauhallisesta päästä kuitenkin. Ihastuin mahdollisuuteen vaihtaa keulakulmaa, mutta se ei onnistukkaan helposti kotosalla.
Superfoxyn hommasin samaan käyttöön ja tuntuisi toimivan yllättävän hyvin jokapaikan höylänä. Varsinkin parkissa, mutta myös pitkillä lenkeillä. Hieman jyrkempi satulaputki saisi olla jyrkkiin nousuihin.
Onko kukaan testannut muita iskareita Foxy 29’ssä? Mulla vakiona DPX2 ja aika kaposalta tuntuu ikkuna oikeille säädöille… Nyt huolto ajankohtainen niin voisi samalla harkita jonkun muun kokeilemista.
Onko kukaan testannut muita iskareita Foxy 29’ssä? Mulla vakiona DPX2 ja aika kaposalta tuntuu ikkuna oikeille säädöille… Nyt huolto ajankohtainen niin voisi samalla harkita jonkun muun kokeilemista.
Täähän ei oo vastaus kysymykseen mutta mitäpäs jos huollon yhteydessä tuunaisi olemassaolevaa iskaria? Jos on tiedossa mitä haluaa niin saattaa selvitä murto-osalla uuden iskarin kustannuksista. Toki se huolto maksaa kyllä mutta tuunaukset saattaa olla yllättävänkin halpoja riippuen tapauksesta.
hphuhtin
13.03.2022, 14.47
En ole koittanut muita, mutta ainakin Öhlins TTX Air 205x62.5mm olisi Carbon RR:ssä tehtaalta, ei se varmaan huonompi ainakaan ole. Itselle toi DPX2 on ollut ihan passeli.
Täähän ei oo vastaus kysymykseen mutta mitäpäs jos huollon yhteydessä tuunaisi olemassaolevaa iskaria? Jos on tiedossa mitä haluaa niin saattaa selvitä murto-osalla uuden iskarin kustannuksista. Toki se huolto maksaa kyllä mutta tuunaukset saattaa olla yllättävänkin halpoja riippuen tapauksesta.
Juu, ihan hyvä vaihtoehto. Paino noussut koronan aikana 15kg ja toi päästää paineita lenkinkin aikana - eli voihan se olla että huolto itsessäänkin riittää. :)
Juu, ihan hyvä vaihtoehto. Paino noussut koronan aikana 15kg ja toi päästää paineita lenkinkin aikana - eli voihan se olla että huolto itsessäänkin riittää. :)Se shimmaus huollon yhteydessä ei taida maksaa kun jonku 50€ lisää, jos sitäkään.
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
Mondrakerin tuore XC-pyörä:
https://www.pinkbike.com/news/lightest-production-hardtail-ever-2021-mondraker-podium.html
Podium Carbon R 2021 sekä F-podium 2020 (johon käytännössä päivitetty kaikki paitsi runko sekä iskarit) omistuksessa. F-Podium on hyvin kummallinen pyörä. Se ei ainakaan omasta mielestä ole kisakireä XC-kone, joka on tehty kisojen voittamiseen vaan enemmänkin jokapaikanhöylä, melkeinpä DC-pyörä. Mäkeen kiipeää kivasti ja alaspäin joustoa tuntuisi olevan reilusti enemmän kuin tuo 100mm. Kaikenkaikkiaan hauska pyörä sekalaiseen ajoon erityisesti XX1 AXS voimasiirrolla ja kuitukiekoilla. Ei ehkä ykköstykki täpäriksi, jos tavoitteena on mitali kaulassa. Osta vaikka Supercaliber tai Epic siihen touhuun. Podium on sitten toista maata. Vauhtia tuntuu olevan monesti enemmän kuin kuski jaksaa polkea. Kevyt ja nopea pyörä vaikka ''loivaa'' keulakulmaa aluksi vierastinkin. Apua siitä on hankalissa paikoissa eikä nopeilla pätkillä se ainakaan tällaistä läskiä hidasta. XL-koossa painoa reilu 9kg, kuitenkin reippaasti alle kympin polkimien kanssa.
Tässä kolmena päivänä kuudesta pääsin ajamaan Åressa ollessa. Hyvin toimitteli Superfoxy. Uskomaton paikka.
Satojen pyörien joukosta bongasin vain kaksi Mondrakeria, yhen Superfoxyn ja Craftyn.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.