Näytä tavallinen näkymä : Sopivia työkaluja SRAM 12-speed kasettiin/ketjuun.
Suosituksia työkalusta SRAM X01/XX1 12speed pakan irroitukseen.
Avain sekä piiska.
Entä 12speed ketjun katkaisutyökalu?
Mä oon ainakin työstänyt ihan samoilla markettikamoilla millä kaikki muutkin kasetit ja ketjut.
Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla
^Samoilla myös menty jo vuosia, halvimmatkin toimii mutta jos tykkää sinisestä väristä niin voihan niistä sitten maksaa ekstraa...
Eli Biltemaan sit vaan.
Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
Selailin nettiä ja kaikissa lukee, että soveltuu 10 tai 11 ketjulle...onko 12speed ketjussa jotain eroa miksi ei ketjun katkaisu toimisi Ok?
Ja pakka-avaimissa lukee yleensä shimanoon sopivat, mutta meneekö kuitenkin sramin kanssa Ok?
maalinni
25.09.2019, 21.42
Ei ole varmaan vaan tuotetietoja päivitetty 12 vaihteisille. Eiköhän sekin ketju katkea samoilla työkaluilla.
Sori muuten nyt, tarkentakaas joku tietävä kysyvälle, että tarviiko tolle 10-piikkisen lukkorenkaalle erilaisen pakka-avaimen. Huutelin liian kiireesti, mullahan on 11-piikkinen köyhien versio. Mutta kaikki piiskat tolle 12-lehtiselle toimii.
Iglumies
25.09.2019, 22.09
^ Ei tarvi, mutta tommonen "yleispiiska" on kovin väljä 11 ja 12 ketjuille.
Selailin nettiä ja kaikissa lukee, että soveltuu 10 tai 11 ketjulle...onko 12speed ketjussa jotain eroa miksi ei ketjun katkaisu toimisi Ok?
Ja pakka-avaimissa lukee yleensä shimanoon sopivat, mutta meneekö kuitenkin sramin kanssa Ok?
Miksi ei 12-ketjun katkaisu toimisi samoilla työkaluilla? Niin no - ainakin itse katkaisn tuollaisella yleistyökalulla 12spd-ketjun ilman ongelmia.
Ei ole piiskankan "väljyys" haitanut, toisaaltaan ei nittä pakkoja monia kymmeniä vuodessa irroittele...
Lukkorenkaan hammastus aivan sama kaikilla normipakoilla.
MTB Engineer
26.09.2019, 13.13
Mä vahdoin vanhaan 9-speed ketjupiiskaan kuluneen Eaglen ketjun vanhan ketjun pätkän tilalle, että menee pakkaan. Toimii ja oli ehkä vartin homma. Ketjuhan olisi muuten mennyt roskiin.
Minä käytän motonetin öljynsuodatinavainta piiskana. https://www.motonet.fi/fi/tuote/803050/Oljynsuodatinavain-ketjumalli
Sisämitta 9-12-ketjuissa kaikissa on sama, eli mahdollinen ongelma voisi sitten olla se, ettei piiska istu kasetille liian leveän ketjun takia. Mutta yhtä väljä se on ysipakasta ylöspäin. En ole mittaillut noita piiskojen ketjuja, mutta mahtaiskohan niissä olla ihan 1/8 ketju. Ihan hyvä idea laittaa kapeempaa ketjua tilalle, niin saa jämptimmän piiskan - vaikka saa olla aika raju jumi, että piiskan lipsuminen olisi ongelma.
maalinni
26.09.2019, 15.28
^ mahtuu kun laittaa isoimmalle rattaalle.
Totta [emoji23]
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.