PDA

Näytä tavallinen näkymä : Laakeriprässi

Kva66
07.09.2019, 20.41
Novatecin navat. Laakerit pitää vaihtaa. Youtubesta ja googlaamalla löytää noita itsetehtyjä viritelmiä. Toimii kyllä etunavassa ja varmaan bottonbraketin prässinä. Takanavassa ei toimi helposti, kun akseli on paikoillaan.

Novatecin oma setti on arvos, 180€. eBay yms. löytyy eri valmistajien settejä, niissä ei kuitenkaan ole vastaavaa systeemiä takanavan suhteen, mitä Novatekin setissä. Nettikaupoissa Park Tools, vielä kalliimpi.

Vinkkejä, onko hyvää, halvempaa settiä myynnissä, mitä tuo Novatec? Onko joku tuunannut itselle hyvän systeemin (ilman sorveja yms. metallintyöstökoneita!).

paaton
07.09.2019, 21.28
Minä otin ja löin ne vasaralla sisään ja pois. Kops kops. Novatecin napahan se on ja laakerit halpoja. Muistaakseni käytin jotain holkkia tuurnana. Se sisällä oleva akseli ohjaa laakereita aika hyvin. Lyö vaan ulkokooliin.

Kva66
07.09.2019, 22.12
Minä otin ja löin ne vasaralla sisään ja pois. Kops kops. Novatecin napahan se on ja laakerit halpoja. Muistaakseni käytin jotain holkkia tuurnana. Se sisällä oleva akseli ohjaa laakereita aika hyvin. Lyö vaan ulkokooliin.

Ei mene napauttamalla. Hemmetin tiukka.

Aakoo
07.09.2019, 22.16
Mä löin ne kanssa vasaralla. Rasvaa väliin, ja käytin lyömiseen vanhaa laakeria päällä ja löin putken pätkää hyväksi käyttäen.

Juha Jokila
08.09.2019, 00.38
Laakeri pakkaseen ja lämmittää napaa kevyesti, niin uppoaa helpommin. Nopeasti pitää tehdä, koska lämpötilat tasaantuu äkkiä..

STN
08.09.2019, 11.05
Luin väärin, joten poistin viestin.

Kva66
08.09.2019, 16.44
Ei mene millään paikoilleen. Oli kyllä tiukka ottaa poiskin. Outo juttu.

paaton
08.09.2019, 16.46
Ei mene millään paikoilleen. Oli kyllä tiukka ottaa poiskin. Outo juttu.

Sulla on liian pieni vasara ja huono alasin :)