-jamo-
07.09.2019, 11.15
Piti vaihtaa vuotava jarruletku mutta tuli mutka matkaan. Osaatteko jeesiä? Satulan päähän onnistui ihan hyvin, mutta kahvasta en millään saanut letkua irti. Nyhdin ja vedin ja lopulta revin raivopäänä ja vihdoin letku irtosikin kahvasta. Mutta tosiaan tuli vain letku, eli se letkun sisään tuleva nippeli jäi kahvan sisään. Nippeli meni poikki ja sen levein osa (mihin tulee tiivisterengas) jäi paikoilleen. Tarkemmin tiiraillen näyttää siltä, että kahvan alumiini on keltaisen rinkulan kohdalta ikäänkuin mankeloitunut hitusen nippelin syvennyksen ja nippelin päälle estäen nippelin ulostautumisen. Ehkä valmistysvaiheessa on reiän reunaan jäänyt jokin jäyste, minkä oliivi sitten on juntannut lyttyyn nippelin päälle.
Mutta mitäs siis nyt? Millä saan vanhan nippelin veks helpoiten? Porata ei letkun reiästä voi kun terä osuisi nippeliin, joka pyörii. Vähän olen tuota metalliuloketta saanut nyrhittyä neulalla, piikillä ja rotanhäntäviilan kärjenkin jo siihen katkaisin. Kantsiiko purkaa kahvasta mäntä pois ja lyödä tuurnalla nippeli kuikkaan vai miten? Tektro Auriga siis on kyseessä.
https://imagizer.imageshack.com/img923/194/pEhWP2.jpg
Mutta mitäs siis nyt? Millä saan vanhan nippelin veks helpoiten? Porata ei letkun reiästä voi kun terä osuisi nippeliin, joka pyörii. Vähän olen tuota metalliuloketta saanut nyrhittyä neulalla, piikillä ja rotanhäntäviilan kärjenkin jo siihen katkaisin. Kantsiiko purkaa kahvasta mäntä pois ja lyödä tuurnalla nippeli kuikkaan vai miten? Tektro Auriga siis on kyseessä.
https://imagizer.imageshack.com/img923/194/pEhWP2.jpg