PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon tilauskokemukset

jsa2
31.08.2019, 18.00
Moikka,

En löytänyt asiasta kovin tuoretta tietoa, niin kysäisen nyt, olisiko muilla kokemusperäistä tietoa tästä.

Tarkoitus olisi tilata Canyonin pyörä, mutta varasto näyttää kaikissa kokoluokissa "tulossa pian". Vielä viikko sitten osassa oli statuksena "varasto loppu", mutta nyt tosiaan kaikissa tuo tulossa pian. Canyon Finlandin asiakaspalvelu oli kyllä todella ystävällinen ja avulias, mutta tästä asiasta hekään eivät osanneet sanoa. Tai no, sanoivat että voi tulla tai sitten vasta seuraavassa julkisutksessa eli tammikuussa.

Onko kellään tästä kokemusta, mitä tuo "pian" voisi tarkoittaa. Meneekö tammikuulle?

Vivve
31.08.2019, 18.50
Pian=nopeasti=kohta=hetken kuluttua eli arvelisin tulevan ennen tammikuuta.

YocceT
31.08.2019, 19.10
Noissa Canyon maantiepyörä/maastopyörä -säikeissä on joskus ollut keskustelua aiheesta. "Pian" on termi, joka tässä tapauksessa voi tarkoittaa ihan mitä tahansa. Jos vanha malli on loppuunmyyty ja uusi julkistetaan tammikuussa, niin toimitus voi olla joskus sen julkistuksen jälkeen, tuskin ennen julkistusta.

Varminta on tilata sellaista, minkä kohdalla lukee "varastossa". Itse olen tilannut kaksi pyörää (viime- ja tänä vuonna), valiten juuri sellaiset, enkä ole uskaltanut jäädä epämääräisen joskus-tapahtuvan toimituksen varaan. On mielestäni aika stressaavaa kuluttaa parhaita ajokelejä pyörää odotellen, varsinkin kun ei edes ole tarkkaa toimitusaikaa tiedossa.

Kpv
31.08.2019, 20.26
Omalla kohdalla kävi niin, että tein tilauksen pyörästä helmikuussa. Nettisivulla luki toimitusajaksi toukokuu, tilausvahvistuksessa toimitusaika olikin syyskuu. Asiakaspalvelu totesi, että tilausvahvistuksen aika on todennäköinen ja että nettisivulla on arvio joka elää kokoajan. Lopulta sain pyörän kuitenkin kesäkuun alussa, mikä oli huomattavasti parempi kuin syyskuu.

Kyllähän tuo meinasi kovasti tuskastuttaa, kun näytti että jää koko kesä väliin kun olin jo vanhan pyörän myyny uuden alta pois. Noihin kannattaa siis suhtautua pienellä varauksella.

jsa2
03.09.2019, 02.20
Kiitoksia vastauksista! Nythän tuota tilausta ei edes pääse tekemään, vaikka minulle olisikin ok, jos toimitus menisi keväälle tai alkukesään. Vanhoissa Canyon -keskusteluissa oli jotain puhetta ongelmista toimitusaikojen kanssa, joten ehkä tehdas on huonojen kokemusten takia muuttanut käytännön tällaiseksi. Noh, katsotaan ja odotellaan...