Näytä tavallinen näkymä : White GX Pro
 
 
Foobarry
28.08.2019, 20.55
Mielipiteitä tästä?:
https://www.xxl.fi/white-gx-pro-19-miesten-gravel-pyora-harmaa/p/1156894_1_style
 (https://www.xxl.fi/white-gx-pro-19-miesten-gravel-pyora-harmaa/p/1156894_1_style)Tai kokemuksia Whitesta ylipäätään?
Merkistä hieman. Whiten huonopuoli on katalogirungot, eli koska se on urheiluketjun oma merkki ei merkiltä löydy saman mittakaavan  suunnittelu- ja testiosastoa kuin varsinaisilla pyörämerkeillä. Pyörien  kontekstissa tämä ei tosin ole iso asia koska kaikki osat paitsi runko  on pyörämerkistä riippumattomia Shimppaa, Sramia, komponenttivalmistajaa ym ja  pyörän merkin vastuulle jaa vain fiksun paketin kokoaminen näistä  järkevään hintaan. Halvimmat Whiten pyörät ei taida kummoisia olla,  mutta ei kyllä ole kummoisia samanhintaiset Konat, Trekit ym  vaan lähtökohtaisesti huonommilla osilla voimansiirron ja jarrujen ym  puolesta kuin Whiten vastaavat.  Sitten kun mennään arvokkaisiin harrastetason pyöriin,  tulee Whitelle takkiin juurikin noissa geneerisistä tehtaista  tilatuissa rungoissa joiden geometriat ja yksityiskohdat ei välttämättä  ole ihan ajan hermolla vrt isot pyörämerkit jotka laittaa paljon massia  suunnitteluun. Jos Whitelta ajossa hyväntuntuinen pyörä löytyy, ei siinä  sikäli mitään vikaa yleensä ole. Yleisesti ottaen, ei  White merkkinä ole sen kummempi kuin muut Euroopan OEM merkit jotka ei  tee itse runkoja kuten Boardman, Planet X, On-One (yhteistää kiinarungot mutta fiksut  osat, toistuvat alennukset yms) ja noilla porukka tuntuu ajelevan  tyytyväisenä. 
Harrastajien pyöräilykulttuurin kontekstissa (ja  jos jälleenmyyntiarvolla on suurta painoarvoa) parempi vaihtoehto olisi  merkkipyörä, mutta ostobudjettia joutuu sitten lisäämään tai katselemaan käytettyjä. Jos taas etsit  edullista ajopyörää etkä välitä harrastajien mielipiteistä tuo White on  ihan fiksu pyörä laadultaan ja osiltaan tuohon rahaan. Bonuksena vielä koeajomahdollisuus, uuden takuut ja taitaa pari kausihuoltoakin kuulua diiliin. Toki siihen nähden että nyt on syksy ja iso norjalainen alkaa varmasti myydä 19-mallin pyöriä aika vimmalla pois ennen suksikauden alkua, voisi olla tässä tapauksessa fiksua kytätä tarjouksia mikäli pyörän ostolla ei ole kiire, esim sitä pykälää parempaa GX mallia jossa 1x vaihteet ja merkkikieko ja navat. Odotellessa voit pitää silmällä käytettyjä, moni on varmasti halunnut kesän kokeilla muodikasta gravelia ja suht vähän ajettua laatupyörää saattaa ilmestyä syksyllä palstoille. Summasummarum, ihan hyvä pyörä ajoon mikäli et hae imagoa pyöräpiireissä ja olet liikkeellä budjetin kanssa.
https://www.xxl.fi/white-gx-ltd-apex-19-unisex-gravel-pyora-tummansininen/p/1156896_1_style
Ilman muuta pykälää parempi, odottaen alennusmyyntejä tarkkana...
LTD-malli taitaa ollakin limited. Vain M-kokoa jäljellä verkkokaupassa. Eikä isoja noissa ollut missään vaiheessa.
Fillaritorilla olisi yksi vuoden käytetty LTD malli myynnissä. Runko 55cm.
Eikö muka Planet X ja On One suunnittele enää itse runkojaan? Puhuit katalogirungosta aikaisemmin ja tästä saa sen kuvan että nuokin ovat katalogirunkoja. Ennen vanhaanhan kummallakin merkillä on ollut jopa käänteentekeviä runkoja ainakin maastopuolella, itse suunniteltuja, ulkomailla tehty.
Itsellä on 2 On Onen ja 1 Planet X:n fillaria (aikaisemmin ollut 1 On One ja 2 Planettia lisää) ja en ihan ole Whiteen niitä rinnastanut ...
Ainakin Planetin XLS cyclon runkoa sai pari vuotta sitten tyyliin Ali Babasta suoraa tehtaalta (Ilman logoja toki). Voi olla että vaihtelee toki malleittain. En tiedä vaihteleeko Whitelläkin malleittain, kun tämän vuoden fattejä kehuivat että ovat "suunniteltu" geoltaan paremmiksi kuin edellisvuoden. Tiedä sitten kuka on suunnitellut, teetättäjä vai tehdas.
Ainakin Planetin XLS cyclon runkoa sai pari vuotta sitten tyyliin Ali Babasta suoraa tehtaalta (Ilman logoja toki). Voi olla että vaihtelee toki malleittain. En tiedä vaihteleeko Whitelläkin malleittain, kun tämän vuoden fattejä kehuivat että ovat "suunniteltu" geoltaan paremmiksi kuin edellisvuoden. Tiedä sitten kuka on suunnitellut, teetättäjä vai tehdas.
Tolleen saa sattumanvaraisesti mitä vaan runkoja, Pinarelloa ym. Kiinassa tms vinkuintiassa mikä vaan on mahdollista.
Tolleen saa sattumanvaraisesti mitä vaan runkoja, Pinarelloa ym. Kiinassa tms vinkuintiassa mikä vaan on mahdollista.
Tuskin kiinalaiset tekisi piraatti Planet X:ää vaikka hyviä pyöriä ovatkin. Kiinakamaahan ne on firman tavarasta suurin osa, ei ole ihme jos osa rungoistakin. Eikä tämä siis pyörää huononna.
Kiinastahan suurin osa maailman kuiturungoista tulee, merkillä tai ilman, turha muuta edes uskotella. Ysehän on vain valmistajan vaatimuksista ja laadunvalvonnasta, itse en ainakaan hetkeäkään itselleni muuta uskotellut kun Merlinin projektirungon ostin...
Minulla on tuo GX Pro. Juuri tulin 100 km lenkiltä. Enemmän tuolla on tullut ajettua kuin maantiepyörällä. Tykkään kun voi samalla lenkillä ajaa sekä soralla että asfaltilla.
Miinus puolena oudon pitkänmallinen ohjaustanko ja liian pitkä stemmi. Ei nimittäin yllä kädet kahvoille vaikka muuten on aika ok geometria. Fixasin itse vaihtamalla lyhyemmän stemmin ja kääntämällä tankoa ylöspäin. Nyt alakahvoilta voi ajaa, mutta menoo maistuu. Laitoin lokasuojat ja tarakan. Sivulaukku on usein matkassa mukana.
ossi5000
01.09.2019, 20.19
Itselläni on ollut kolmisen viikkoa GX Pro, joka tuli työmatka/hiekkatie lenkkipyöräksi. Oikein tyytyväinen olen ollut. Kuten yllä olevassa viestissä.. ohjaamoa joutui hieman muokkaamaan, 55cm runko ja 100mm vakiostemmi tuntui 184cm kuskille aika pitkältä, eli lyhyempi stemmi tuli tännekin. Ohjaustanko on myös omasta mielestä hieman erikoinen, alaote ei tunnu oikein luontevalta (makuasia). Mutta ohjaamon lisäksi ei muuta huonoa sanottavaa. Rengastilaa on ihan käsittämättömän paljon, aluksi en edes tajunnut että vakiorenkaat on 40mm kun näytti että sinne etuhaarukkaan menisi varmaan joku maasturin rengaskin. Seuraavasta -25% halvennuksesta jos ostaa.. kohtuullisen kevyt pyörä, kierteellinen keskiö, täysi Tiagra hydro levyjarruilla eli varsin hyvä hinta/laatu.
Viime vuoden GX LTD Apex 1x11 on itselläni, joka ilmeisesti on geometrioiltaan identtinen tuon GX Pron kanssa. Kokemukset on hyvin samanlaisia kuin parilla edellisellä. Vakiostemmin vaihdoin 2 cm lyhyempään ja rengastilaa on reilusti. Eteen mahtui Continentalin Race King 2,2" (55 mm) n. 5 mm toleranssilla ja taakse Schwalben G-One Speed 50 mm n. 3 mm toleranssilla. Tuo on aikalailla joka käyttöön sopiva pyörä kunhan pysyy poissa juurakoista ja kivikoista.
Vinsentti
04.03.2020, 11.01
Moi,
Päädyin ostamaan pikapäätöksellä XXL:n tyhjennysmyynnistä White GX Pro 19 53/S:n. Olen 175cm pitkä ja ennestään minulla on ollut White Comp FF 19", jossa on aina häirinnyt ajoasennon etupainoisuus ja ranteiden väsyminen. Mitoitustaulukon mukaan S on siis minulle oikea koko, vaikka epäilin tuota hybridiä liian pieneksi runkokooksi itselleni. Siinä olen vaihtanut ohjainkannattimen nivellettyyn jolla sain sitä nostettua, mutta en ole älynnyt kokeilla lyhyempää. Nousukahvat on myös, mutta niistä on hyötyä lähinnä ylämäissä. Kokonaan nämä eivät kiusaa poistaneet, mutta odotan että myös GX Pron hiilikuituhaarukka lisäisi mukavuutta.
Onko teillä laittaa suoraan linkkiä tai muuta tunnistetietoa minkä ohjainkannattimen vaihdoitte GX Pro:hon?
Vinsentti
04.03.2020, 13.27
Moi,
Onko teillä laittaa suoraan linkkiä tai muuta tunnistetietoa minkä ohjainkannattimen vaihdoitte GX Pro:hon?
Toki muitakin varusteluja saa suositella, mahdollisesti lokareita, pullotelineitä yms....
Mites tuota vannekokoa luetaan, jos haluaa mielenkiinnon vuoksi kokeilla kapeita maantiekumeja? Miten kapeat ja minkä malliset tuohon Araya SA-730 DW 32h kiekoille saa laitettua?
Moi,
Päädyin ostamaan pikapäätöksellä XXL:n tyhjennysmyynnistä White GX Pro 19 53/S:n. Olen 175cm pitkä ja ennestään minulla on ollut White Comp FF 19", jossa on aina häirinnyt ajoasennon etupainoisuus ja ranteiden väsyminen. Mitoitustaulukon mukaan S on siis minulle oikea koko, vaikka epäilin tuota hybridiä liian pieneksi runkokooksi itselleni. Siinä olen vaihtanut ohjainkannattimen nivellettyyn jolla sain sitä nostettua, mutta en ole älynnyt kokeilla lyhyempää. Nousukahvat on myös, mutta niistä on hyötyä lähinnä ylämäissä. Kokonaan nämä eivät kiusaa poistaneet, mutta odotan että myös GX Pron hiilikuituhaarukka lisäisi mukavuutta.
Onko teillä laittaa suoraan linkkiä tai muuta tunnistetietoa minkä ohjainkannattimen vaihdoitte GX Pro:hon?
Mikä vaan 31.8 stemmi käy.
Mikä se orkkisstemmin pituus on?  Varmaan joku 100-110 joten esim tuosta 70mm, ja asennus "ylösalas" eli  kulma ylöspäin jos haluat pystympää asentoa:  https://www.xxl.fi/easton-ea50-7d-stem-os-31-8-x-7-grader-x-70-mm-ohjainkannatin-musta/p/1161101_1_style 
Tai vastaava alumiininen stemmi paikallisesta pyöräkaupasta tai Motonetistä. Tiedoksi muuten myös että ohjaustankojen ulottuvuuksissa on eroja, triidin perusteella pyörässä on vissiin sekin aika pitkä. Toki ensin kannattaa testata pelkän stemmin vaihdolla koska pienempi työ.
Toki muitakin varusteluja saa suositella, mahdollisesti lokareita, pullotelineitä yms....
Mites tuota vannekokoa luetaan, jos haluaa mielenkiinnon vuoksi kokeilla  kapeita maantiekumeja? Miten kapeat ja minkä malliset tuohon Araya  SA-730 DW 32h kiekoille saa laitettua?
Vanteelle menee yleisesti ottaen kumit melko laajalla skaalalla. Jos haluat testailla nakkikumeja kesällä niin laita vaikka 28mm Continental GP:t alle. Ihan turha ainakaan yhtään kapeampaa kun niiden edut täysverisen maantiepyöränkin alla on hyvin vähäiset. Lokareita valitessa katso sellaiset kiinteät joissa on metalliset aisat haarukan päästä lokariin jotta pysyy paikoillaan eikä rämise, ja että ne on suunniteltu väh 40mm tai mielellään vähän isommallekin renkaalle, ei noissa muuten oikeen metsään pahasti voi mennä.
Vinsentti
04.03.2020, 14.51
Mikä vaan 31.8 stemmi käy.
Mikä se orkkisstemmin pituus on?  Varmaan joku 100-110 joten esim tuosta 70mm, ja asennus "ylösalas" eli  kulma ylöspäin jos haluat pystympää asentoa:  https://www.xxl.fi/easton-ea50-7d-stem-os-31-8-x-7-grader-x-70-mm-ohjainkannatin-musta/p/1161101_1_style 
Tai vastaava alumiininen stemmi paikallisesta pyöräkaupasta tai Motonetistä. Tiedoksi muuten myös että ohjaustankojen ulottuvuuksissa on eroja, triidin perusteella pyörässä on vissiin sekin aika pitkä. Toki ensin kannattaa testata pelkän stemmin vaihdolla koska pienempi työ.
Kiitos, juuri samaa mietin itsekin sekä osan että työmäärän osalta. Joo 100mm se on pyörän speksien mukaan.
Vanteelle menee yleisesti ottaen kumit melko laajalla skaalalla. Jos haluat testailla nakkikumeja kesällä niin laita vaikka 28mm Continental GP:t alle. Ihan turha ainakaan yhtään kapeampaa kun niiden edut täysverisen maantiepyöränkin alla on hyvin vähäiset. Lokareita valitessa katso sellaiset kiinteät joissa on metalliset aisat haarukan päästä lokariin jotta pysyy paikoillaan eikä rämise, ja että ne on suunniteltu väh 40mm tai mielellään vähän isommallekin renkaalle, ei noissa muuten oikeen metsään pahasti voi mennä.
Jees, kuulostaa hyvältä! Kyllä noi varmaan pitää jossain vaiheessa kokeilla. 
Ja metallikiinnikkeet kyllä. Mulla on ollut tuossa hybridissä muoviset lokarit jotka ovat vain parista kohtaa kiinni, takalokari irtosi toistuvasti keskiön luona olevasta kiinnikkeestään. Loppujen lopuksi varmistin nippusiteellä.
Lokareita valitessa katso sellaiset kiinteät joissa on metalliset aisat haarukan päästä lokariin jotta pysyy paikoillaan eikä rämise, ja että ne on suunniteltu väh 40mm tai mielellään vähän isommallekin renkaalle, ei noissa muuten oikeen metsään pahasti voi mennä.
SKS:n X-blade satulatolppaan? Toimii kuin junan vessa ja ei rämise. Suojaa vallan mainiosti, ainakin selkää.
hphuhtin
04.03.2020, 18.24
Tuli haettua yksi GX pro 50-koossa vaimolle vaikka rouva ei tiennyt uutta pyörää tarvitsevansa. Sattuu sopimaan itsellekin [emoji56]. Oli liikkeessä vielä halvempi kuin netissä. Katsotaan nyt jääkö taloon vai ei, saahan tuon palauttaa aika pitkään jos vain sisällä sovittelee. Selvästi pitää vaihtaa 90mm stemmi ehkä 70mm versioon, saattaa tuurilla löytyä ylimääräinen omasta hyllystä.
Takin suojaa käytännössä mikä tahansa lokari kuten tuo SKS:n X-Blade. Omien kokemusteni mukaan SKS:n longboard on ainoa setti, joka suojaa housut hyvin niin etu- kuin takapuolelta, sillä nuo jatkuvat pitkälle eteen ja taakse. Mahtuvat myös tuohon Whiteen 40 mm renkaiden kanssa - loskakelillä tosin ovat hieman tiukat ellei käytössä ole kapeammat renkaat. Tämä tosin pätee kaikkiin pitkiin lokareihin.
SKS:n X-blade satulatolppaan? Toimii kuin junan vessa ja ei rämise. Suojaa vallan mainiosti, ainakin selkää.
Varmasti toimii, itsellä on crossarissa toiminut omaan makuun tarpeeksi hyvin sellainen 20cm pitkä Saver-lirpake. Mutta koska kysyjä on lokarimiehiä ja rungossa on kiinnikkeet aisoille ja rengas 40mm niin turha käyttää X-bladen kaltaisia MTB "pikaloksuja" jotka kuitenkin on enemmän suunniteltu kompromissiksi pyöriin jossa ei ole kiinnikkeitä, joissa on leveät kumit ja joista lokarit on saatava irti nopeast ilman työkaluja. Laittaisin siksi tuohon GX:ään kunnon kiinteät kaarilokarit, esim yllä mainitun Longboard-setin.
^Aivan totta, en pistä vastaan.
Vinsentti
04.03.2020, 23.11
Njooh, no mulla on tuossa sähköfättärissä sellaiset tynkälokarit. Osin siksi, että fillarit ovat säilössä 4. kerroksen parvekkeella johon kuljetaan olohuoneen läpi, vähemmän siistittävää. Ajattelin, että ehkä lisäisi gravelin käyttöä jos vähän märälläkin kelillä tulisi ajettua. Toki ne pitää laittaa niin, että saa tarvittaessa irtikin.
Uusi GX pro julkistettu https://www.xxl.fi/white-gx-pro-grx400-2x10-20/p/1170641_1_style
Vinsentti
08.03.2020, 12.40
Ai pahus, mitenköhän mä voin elää tämän asian kanssa? Noh, ehkä hinta vähän lohduttaa.
Onhan tuossa ainakin uudempi osasarja. Muuten tuotetiedot ja kuvatkin olivat vielä aika vajavaiset tuolla sivulla.
Kävin muuten katsomassa noita logn johneja... eikun long boardeja ja totesin, että on ne niin rumat ettei ainakaan vielä tule kauppoja. Tilasin Ass Saver Bigin, sen pitäisi riittää tuolle 40mm renkaalle helposti.
hphuhtin
08.03.2020, 21.57
Laitoin tuohon ”rouvan pyörään” toiseen pyörään aiotut Curanan C-litet hyllystä, olikohan 55m leveänä. Pitää näköjään tilata taakse samanlainen liitin kuin edessä on, niin saa vähän kauemmaksi renkaasta. Muuten ihan hyvin sopi. Vähän outo tuo etulokarin kiinnitysreikä, kahdet ei-kovin-syvät kierteet siinä. 6mm ja ehkä 8mm. 
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200308/46d93794370eda1835e150bd56118c95.plist
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200308/ec30cf05af4b321b4c8ffd0729d89011.plist
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200308/fe95856f65d3fa6ad2b144b25a144fc1.plist
^ottaisin viilan tai dremelin käteen ja avartaisin tuota kiinnikkeen ovaalia reikää vähän isommaksi. Jotenkin kuvasta näyttää että lokari ottaa aiemmin kiinni noihin hitsaussaumoihin.
edit: Mistä noita lokareita muuten saa? Todella hyvin sopii tuohon pyörään.
hphuhtin
08.03.2020, 22.11
Näyttää siltä, että takana olisi reikä myös ruuville alhaalta päin, vaatii tietysti reiän poraamisen lokasuojaan. Ajattelin vaihtaa siihen kunhan saan muuten kohdilleen, takana tosiaan tuo 37cm alumiinivarsi on ihan vähän liian lyhyt. Lisään siihen tällaiset niin lienee sopiva:
https://www.bike-components.de/en/Curana/Mount-For-Safety-Stays-p33419/black-silver-universal-o11400001/
^ ja samasta kaupasta löytyy Curanaa
Ja sitten kun takaloksun räminä alkaa ottamaan päähän, niin kannattaa laittaa toinen aisa. 
Tuohon tarvitset vain toisen lokarin ympäri tulevan muoviklipsin ja metallisen aisan kiinnikkeen. Alapäästä samoihin pultteihin kiinni.
Myös alapäähän kannattaa laittaa nuo metalliset kiinnikkeet. Ovat selkeästi tukevampia, mitä muoviset.
https://live.staticflickr.com/65535/49636354767_f811928efb_c.jpg
Vinsentti
09.03.2020, 23.04
Laitoin tuohon ”rouvan pyörään” toiseen pyörään aiotut Curanan C-litet hyllystä, olikohan 55m leveänä. Pitää näköjään tilata taakse samanlainen liitin kuin edessä on, niin saa vähän kauemmaksi renkaasta. Muuten ihan hyvin sopi. Vähän outo tuo etulokarin kiinnitysreikä, kahdet ei-kovin-syvät kierteet siinä. 6mm ja ehkä 8mm. 
Curanathan näyttävät tyylikkäiltä! Kiitos vinkistä.
Ja sitten kun takaloksun räminä alkaa ottamaan päähän, niin kannattaa laittaa toinen aisa. 
Tuosta räminästä olen kuullut ennenkin. Johtuuko tuo räminä lokasuojan vai aisojen löysyydestä kun ei yhdellä aisalla pysy kurissa. 
Bikesterin tiedoissa noiden (45 mm) painoksi ilmoitetaan 470 g eli ei nyt hirveän kevyet nuokaan.
hphuhtin
14.03.2020, 20.49
Pieni varoitus Curanasta, rengas ei nimittäin mahtunut pyörimään tuossa edellisen kuvan ottaessani. Hommasin noita pieniä jatkopaloja ja ne laitettuani sitten huomasin että saapa runtata että etuvaihtaja vaihtaa isommalle. No, sen piti työntää lokaria sivuun..  
Ei maailman esteettisin ratkaisu, mutta tilaa vaihtajalle koloamalla toimii.  Isommissa rungoissa ei ehkä ongelma. Tulisi tässä 51 koossa varmaan sama kaikilla leveämmillä lokasuojilla, mutta muovinen joustaisi helpommin. 
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200314/434c6d23b9aba9e963543ad3bb8ade01.jpg
hphuhtin
17.03.2020, 21.15
Ei muuten kolise Curana, alkaako se tehdä sitä ajan myötä? WTB Byway tuntuu mainiolta renkaalta pyörään ;)
Tuosta räminästä olen kuullut ennenkin. Johtuuko tuo räminä lokasuojan vai aisojen löysyydestä kun ei yhdellä aisalla pysy kurissa. 
Bikesterin tiedoissa noiden (45 mm) painoksi ilmoitetaan 470 g eli ei nyt hirveän kevyet nuokaan.
Lokasuojat ovat tosi kevyet ja kiinnityspisteiden väli on pitkä. Noissa painaa käytännössä vaan ne teräksiset aisat.
Ei muuten kolise Curana, alkaako se tehdä sitä ajan myötä? WTB Byway tuntuu mainiolta renkaalta pyörään ;)
Ei se asfaltilla eikä kevyellä hiekkatiellä heilu. 
Vanha 10sp vaihtaja, tai uudempi r7000 ei ota lokasuojaan kiinni.  Kun vaihdoin 6800 vaihtajan omaan trekkiin, niin joutui sahaamaan samanlaisen kolon lokariin.
Vinsentti
22.04.2020, 16.41
Renkaista vielä.sen verran, että soveltuvatko alkuperäiset renkaat ja vanteet litkutukseen?
Varsinkaan vanteista (Araya SA-730 DW 32h) en löytänyt luotettavaa tietoa.
Tämän tiedon mukaan ei ole, vähän on vanha...
https://www.tracksupermarket.com/wheels/rims/clincher-rims/araya-super-aero-clincher-rim-polished-32h.html
Vinsentti
23.04.2020, 14.21
Tämän tiedon mukaan ei ole, vähän on vanha...
https://www.tracksupermarket.com/wheels/rims/clincher-rims/araya-super-aero-clincher-rim-polished-32h.html
Kiitos vastauksesta. Löysin itse mallihaulla myös jotain poikkileikkauskuvia ja kuvittelin, että tuo DW tarkoittaisi double wall, eli siis ilmatilan ja nippojen välissä olisi alumiiniseinämä? Ehkä se sitten ei ole ilmatiivis, mutta litku korjannee asian.
Lähinnä mietin mitä kaikkea litkutukseen pitää tässä tapauksessa varata. Ulkokumin luulisi olevan litkutettavissa, kun ei ole sellaisenaan (siis kuten autossa tai MP:ssä) tubeless?
Tarvitseekohan tuo litkutusvannenauhaa tai -teippiä, jos vanteessa ei ole ilmatilaan ulottuvia pinnanreikiä?
Vakiorenkaat eivät ole tubeless-valmiit, mutta alkavat kyllä pitämään ilmaa hiljalleen.
Vanteet taas, no, mielestäni niissä ei ole minkään sortin kunnollista hyllyä. Ja jos en ihan väärin muista, on päällysrengas aika irtonaisena vanteella. Reiätkin taitavat mennä läpi. Kai mitä tahansa saa tubelesoitua, jos oikein pinnistää :). Pari kuvatusta tuolta:
https://1.bp.blogspot.com/-IX0mTW_f5MU/XqF-Y9YA4JI/AAAAAAAAhss/fi6-IjXKQ4o7mlKWBu545cBx4oVj88eEwCLcBGAsYHQ/s1600/IMG_20200423_143356.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-sMmsfc97ZrI/XqF-YxoC6HI/AAAAAAAAhs0/ZJ6rbG4wge83PK3rmA5Hd0sWKBNkzA7jQCLcBGAsYHQ/s1600/IMG_20200423_143405.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-ydAFo8PO7wA/XqF-Y_T9n4I/AAAAAAAAhsw/WDm7dDMKU5M--noO-c-ZjWpORnaaF0FbACLcBGAsYHQ/s1600/IMG_20200423_143414.jpg
On harvinaista että pinnojen kohdalla ei olisi reikiä myös ilmatilan pohjalla. Kuinka ne nippelit sinne muuten pujotetaan? Tiedetään, on olemassa erikoisratkaisuja joissa pinna pitää kuljettaa magneetilla kohdilleen... mutta nyt puhutaan kuitenkin edullisista vanteista. Yo. kuvissa on vannenauha, jonka joutuu korvaamaan teipillä tai ilmatiiviillä tubeless-nauhalla (Esim Stans Rim Strip). En itse lähtisi hyllyttömällä kehällä tubeless-touhuihin.
Taloudessa on yksi Canyon Roadlite johon olen myös 40mm Curanat asentanut. Etuvaihtajalle piti tässä tehdä kolo. Kiinnikkeitä joutui myös vähän soveltamaan. Myöhemmin lisäsin myös takalokariin toisen kiinnikkeen edes-takaisen heijaamisen vuoksi. Tein lokariin reiän johon laitoin ylimääräisen alakiinnikkeen:
https://lh3.googleusercontent.com/pczu4QixPiwvXceUNo7k_jVOzJkuU4MO5gQNoIRsBTi1hXiXrW mEnb7QGwdYQjjg7WRiSPZOrvHGhgN2gI6F4FkAel5pW90D8Smz P3VJJS90m58YkaYDrkrr5blMQD6poh-wenOFM_f-nEmzeDX91pheAHk5d_v6T2Tgf2JyTvekk91XsVfQwekg1nc_zB XG6WsV3hCpmYXbmtuZOCQcj56Q9dVnzQgyglbPZIN1wH-2-9Az1r485_zfQ35UY79ERAc3hgm7N6o16Al3lZxNNX-Ubpsj2XDilmT3Gyhf-zPrdEBN0uSeZw0hN1h2828llCeUCAjqrXV8H8k_r-qQj4QES2T8MIIOyiXuNFS7ERg53bajctqc823wIauBd1AyieL8 qmYGxKjgJ--181EtwgMxdix6uO-B-A80gR_iQ05pRVYpBk5BQ8fJ13fjywwSgB2MJyRPlF3iTrsPYf8 MxYTpSSp4z3ZZxWwjdPX8dKiMuC_USN9yszgFdb5Yk4quEsPCQ HF7jds7EwbZ3zd39C9PeGP1vznr_UKyXjA96Mbgr-2gHkZ33frqFiXhEcRqRoj32Fsewasw60LDHz5awu013mrWUB9w XPdBI-2gTWdE5o4nydqWykG2HqiCdxRpsxYM1RX5K_a6nObW2ihGlkC0 uQ5VJ077wkbmZPWMjA75j8nFQISpmB8vuvcniIg=w535-h555-no
Lokarit ovat uuten todella siistit, mutta muutaman vuoden jälkeen niiden muoto on kaikkea muuta kuin pyöreä. Samoin etukori on hangannut mustan päällysteen läpi paljastaen vaalean sisuksen. Ovat kuitenkin kaiken vääntelyn jälkeen vielä ehjät, jämäkät ja käyttökuntoiset.
Ostin jokunen vuosi sitten Ultegra-kiekot, suorat pinnat eikä mene läpi sisäpinnasta vaan pinnat on liitetty vanteeseen juotetuilla pellinlätysköillä, tähän malliin. Vannenauhaa ei tarvise, ei myöskään teippausta, minulla on sisurit noissa, kun en viitsi - tai halua tubeless-renkaita. Näyttävät ihan tällaisilta ja maksoivatkin jotain samaa, ihan vaan näytiksi, en näitä sen kummemmin esille laita:
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-wh-rs500-wheel-set-630294
hphuhtin
23.04.2020, 17.48
Ihan normihalpiskiekot tuntuu olevan, laitoin WTB Byway 44mm noille ja hirveä työ oli, että sai ne asettumaan sisurienkaan kanssa tasaisesti niin että kumit ei woblaisi tai jumputtaisi. Käytännössä poistin vannenauhat, teippasin liukkaalla tubelesointiteipillä ja laitoin saippuavettä niin sitten nousi tasaisesti. 
Olisi samantien voinut litkuttaa, mutta rouva ajelee sen verran harvoin että ehtisi kuivua litkut ajokertojen välillä ;)
Nautiskelija
23.04.2020, 23.36
Muutama lenkki otsikon mukaisella mankelilla takana. Teetin liikkeessä sks longboardit asennettuina mukaan. Aisojen päissä olevat pultin kannat ovat mielestäni ensimmäinen rajoittava tekijä renkaan leveyden suhteen ja ovat n. sentin päässä 40mm ensiasennusrenkaista (37mm tönärillä), eiköhän hiukan leveämmätkin renkaat menisi.
Haikailin Aurajoen töyräitä noustessani vanhan pyöräni 50/34 - 11-32 välitysten perään. Toisaalta teki mieli saada isompaakin eturatasta hyötykäyttöön. Päädyin sitten lueskelemaan alas linkkaamaani sivua ja innostuin vaihtamaan pyörään 105 r7000 gs -takavaihtajan ja 11-34 takapakan, sekä (seurauksena) pidemmät ketjut. Päivitys tuntuu onnistuneelta. Tarkoitus on testata myös toisilla kiekoilla 29-maasturissa olevalla, 11-36 pakalla.
Olin onneksi lukenut runkokokojen merkintöjen olevan alakanttiin ja älysin koittaa s-kokoa. Tämä tuntuukin stemmiä myöten sopivalta tähän mennessä (mitat 182 cm ja 83 cm).
Lieneekö runkokokoon liittyvä asia vai ei, chainstayt levenevät aika jyrkästi. 44-koon kenkien kantapäät viuhuvat suht läheltä chainstaytä. Flattien kanssa voisi olla ongelma?
Hiilikuituhaarukka tuntuu suodattavan tärinää aika kivasti vanhan pyörän aluhaarukkaan verrattuna. Vanhassa tosin 35mm cx compit renkaina. 
https://road.cc/content/buyers-guide/head-head-shimano-tiagra-v-shimano-105-r7000-210617
hphuhtin
24.04.2020, 00.45
^XS tuntuu vielä vähän pitkältä 173 lyhyelle, vaikka stemmi vaihtui reilusti lyhyempään. Varsinaisia XXL-pyöriä nämä, L menee sitten kaksimetrisille ;)
Ei flättipolkimet ainakaan XS-koossa tuleet ongelmaksi.
Tuo GRX 400-sarjan takavaihtaja (https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/grx-10-speed/RD-RX400.html) toimii myös ja siinä on lisäksi kytkin estämään ketjun heilumista.
Nautiskelija
24.04.2020, 18.47
Harkitsin GRX 400 myös, mutta päädyin kuitenkin r7000, koska se on ollut pidempään yleisesti käytössä. Mielenkiinnolla seuraan pidempiaikaisia käyttökokemuksia GRX:stä.
Vinsentti
26.04.2020, 16.31
Kiitokset taas kommenteista. Taidan jättää suosiolla nuo litkuttelut väliin, pitää vaan hakea varasisärengas pidempiä lenkkejä varten. 
Joo minäkin vaihdoin 175cm pituisena S-koon pyörään 35 asteen 60mm stemmin. Vieläkin on vähän rajoilla että pitäisikö ajoasentoa lyhentää, ehkä kuitenkin myös totuttelua suorasarvisesta käyräsarviseen joten en heti lähde muuttelemaan.
Alkuperäissatulasta petti liimaus muutaman sentin matkalta, sain takuuseen paremman ts. ainakin arvokkaamman Sport Gel Flow', koska alkuperäistä ei ollut varastossa.
Oothan kattonu pyöräsi mitoitusta, varalta panen sen tähän alle. Olen senttiä lyhyempi ja tuo S olisi hyvin sopiva minullekin, emäputkikin melkoisen korkea, en haluaisi laittaa tuollaista korkeata stemmiä, vaan normikulmaisen senttiä lyhyemmän kuin alkuperäinen, jos aluksi ajoasento pitkältä tuntuisi. Kokeile laskea tankoa alemmas vähitellen, kun lenkkejä alkaa kertyä, huomaat ajon vaan paranevan ja pyörän käsittelyn muuttuvan parempaan suuntaan, kun madaltaminen ottaa ylävartaloa mukaan ajoon. Ilmanvastuksesta eikä kisa-asennosta ei ole tässä neuvossa ollenkaan kyse.🤗
http://whitebikes.fi/bikes/gx-pro-19/
hphuhtin
26.04.2020, 17.44
Jaa-a, jopa XS tuntuu 173cm kuskille pitkältä, stemmi 90mm=>60mm vaihdettuna. Vielä sentin lyhennän. Ehkä on vaan jäykkä kuski ;). Rouva jonka pyörästä kyse on sentin lyhyempi ja piti myös pitkänä.
Rouvilla noin yleensä ja minullakin on ylävartalo melkoinen rimppana, tuohon Vinsenttin pyörään pitäis minulle laittaa 90 mm stemmi, kun todellakaan ajoasento ei kärsi olla yhtään kurotteleva. Muutaman sentin alle satulatason tanko pitäsi saada lievällä miinusstemmillä. Mittaa löytyy 174/83.
Pitkien runkojen lisäksi ongelma on tangon pitkässä reachissa ja pitkissä Tiagra-kahvoissa. Stemminpituusspekulaatio on mielestäni melko turhaa kokeilematta pyörää. Mulla on se naistenmalli, koska S-koko on liian iso ja pystyn kyllä ajamaan pyörällä, jossa on vaaleanpunaista. Stemmikin on vaihdettu 70-milliseen. Ja kuskin strategiset mitat 175/79.
Nautiskelija
26.04.2020, 21.14
Dealers manual s. 53 olisi neuvottuna kahvojen reach adjustment. Olisiko siitä apua pitkiin kahvoihin, vai käsitinkö ongelman väärin? https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/tiagra-4700/ST-RS405-R.html
Vinsentti
26.04.2020, 21.16
Joo, sama on pistänyt silmään eli nuo Tiagra-kahvat tulevat aika kauas varsinaisesta tangosta. En siis ole sen enempää perehtynyt rungogeometriaan, harrastaminen on varsin maltillista.
Vertailun vuoksi, jos tuo /79 tarkoittaa sisäjalkaa niin minä olen 175/81 ja rungon koko siis miesten S.
Ihan spekulaationa; jos tuota ohjaamoa lähtisi tuosta muokkaamaan, niin ehkä pitäisi miettiä eri sarvia joissa on vähemmän reachia. Mutta se on sitten jo aika eri luokan ponnistus. Jospa vaan ajelisi ja totuttelisi toistaiseksi ;)
Vinsentti
26.04.2020, 21.23
Dealers manual s. 53 olisi neuvottuna kahvojen reach adjustment. Olisiko siitä apua pitkiin kahvoihin, vai käsitinkö ongelman väärin? https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/tiagra-4700/ST-RS405-R.html
No tuo on vähän eri asia jos pikavilkaisulla tajusin oikein. Kyse ei ainakaan itselläni ole vivuille yltämisestä vaan siitä, että tuo peukalohankaan luontevasti osuva "syvennys" jää liian eteen. En ainakaan itse juuri aja pitäen itse tanokputkesta kiinni.
Onko vika tosiaan whiten pyörissä, vai kuskeissa? Tuolla gravell pyörä ketjussa on edellisellä sivulla kuva tangon säädöistä, mitä ilmeisesti täälläkin haetaan? Meinaan vaan sitä, ettei nyt ihan ensimmäisenä kannata alkaa vaihtelemaan stemmejä ja muokata ajoasentoa mummopyörää vastaavaksi, tai ainakaan ei kannata ohjeistaa muita tekemään niin.
Jospa vaan ajelisi ja totuttelisi toistaiseksi ;)
Just näin.
hphuhtin
26.04.2020, 21.43
Noi Tiagra-kahvat on tosi pitkät. Ajattelin myös kokeilla short-reach tankoa. Todella hyvä pyörä hintaansa, harmittaa niiden puolesta jotka nyt pyöräkauppojen kullanvuolemisaikaan on ostamassa pyörää ja kyselevät foorumilta ehdotuksia :)
Joo, sama on pistänyt silmään eli nuo Tiagra-kahvat tulevat aika kauas varsinaisesta tangosta. En siis ole sen enempää perehtynyt rungogeometriaan, harrastaminen on varsin maltillista.
Vertailun vuoksi, jos tuo /79 tarkoittaa sisäjalkaa niin minä olen 175/81 ja rungon koko siis miesten S.
Ihan spekulaationa; jos tuota ohjaamoa lähtisi tuosta muokkaamaan, niin ehkä pitäisi miettiä eri sarvia joissa on vähemmän reachia. Mutta se on sitten jo aika eri luokan ponnistus. Jospa vaan ajelisi ja totuttelisi toistaiseksi ;)
Siinähän on semmonen pieni mahis, että pyörä on vaan liian iso. Jos sulla on mua lyhyempi selkä ja/tai kädet, niin sehän vaan pahentaa ongelmaa. Mulla taitaa olla stemmi melkein pohjassa, eikä se silti tunnu liian matalalta, kun pituus on sopiva, vaikka pienemmän rungon stack lienee vieläkin pienempi.
Tangossa on joku 2-3 senttiä enemmän reachia  (https://cdn.road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/handlebar-measurements-reach-and-drop.jpg)kuin maantiepyöräni tangossa, joka auttoi hyvin ymmärtämään mitoituskokonaisuutta. Tangon vaihtamista mietin itsekin, mutten kehdannut vaivautua, koska universumia ei kiinnosta pelkkä stemmin pituus, vaan vain käsien tukipisteen sijainti ohjainputkeen nähden. Siis kahvojen, tangon reachin ja stemmin yhteenlaskettu pituus.
Lyhentämällä stemmiä saa ajoasentovariaatiota entistäkin enemmän, koska vaakaote on "normaalia" lähempänä. Huonona puolena taas sitten se, että tanko kokonaisuutena on lähempänä jalkoja, vaikka kahvaote(yläote mikälie) onkin normimittainen.
Pitkä on kuvassakin, kuvan pyörän kokoa ei tietenkään tiedä, pitkä on matka satulasta tankoon kahvoilta ajoon.
http://whitebikes.fi/bikes/gx-pro-18/
Aika jännät noi reachit
Reach    XS 389    S 387    M 392
http://whitebikes.com/bikes/gx-pro-ane-18/
No tarkoitus oli tulla sanomaan kuitenkin ettei näissä rungoissa tunnu merkistä riippumatta reach merkittävästi pienentyä kokojen myötä. Tosiaan tuon tangon vaihto varmasti hyvä idea. Jos oisin itse päätynyt tuohon Whiten graveliin (LTD apex) niin olisi kyllä satula ja se jonkin sortin litistetty aero-tanko mennyt heti vaihtoon. Jotenkin jäi mieleenkin, että pari minsaa ajelua parkkipaikalla ja alko jo tuntumaan pahalta niin meni ostohimot onneksi pyörän sen suhteen.
Aikanaan tein tämmösen vertailun (ks. alla oleva linkki) miesten White GX LTD M ja L koosta. Swap bikes ja shadow bike toiminnoilla pääsee alkuun. Mietin silloin niitä 55 ja 58 kokomerkintöjä, että mitä helkkaria ne meinaa, kun toptube efektiivinen(?) pienemmässä 57cm ja isommassa 59cm. Mainittua Toptubea ei tuonne onnistunut syöttämään rikkomatta muita arvoja. Geometriat pitäisi sopia muuten Whiten antamiin tietoihin. Toki noi ei oo täydellisiä, koska esim. spacer/headset korkeutta sekä tangon reachia harvemmin ilmoitetaan.
https://www.bikegeocalc.com/#16Whitebikes+LTD+Ma0b4c764.26407d270e606.63555f80 2.14495g1017.87939h412.7321i340j340k1381.36954l871 m1156.26407n699.80983o1211.88713p945.73343q1225.81 815r1357.71815s945.73343t31.8u40v6w0.95235x10y280z 40A0B150C20D393.62008E49.99999F172.5G30H30Z16White bikes+LTD+La0b4c764.26407d270e598.11509f830.90954g 1017.87939h412.7321i340j340k1396.73546l892m1170.26 407n700.72919o1230.57152p982.67552q1235.06596r1366 .96596s982.67552t31.8u40v6w0x10y280z40A0B150C20D39 4E50.00002F172.5G30H30Z
edit: Tosiaan -18 ja -19 malleista kyse. Uudemmissa ovat rungot vaihtuneet.
Aena jottain unehtuu: siirsinhän minä kahvojakin ylöspäin. Jotenkin ne oli alunperin laitettu niin, että kun tanko oli vaakasuorassa, oli kahvojen käsiosa myös vaakasuorassa, mutta lisäksi koko kahva oli tangon kaareen nähden mielestäni liian alhaalla. Jotenkin se varmaan tulee tuosta tangon kaaren muodosta. 
Laittamalla tangon vaakaan ja nostamalla kahvat niin, että ne ovat hiukan pystyssä ja siten, että tangon yläosa jatkuu tasaisemmin kahvan oteosaan mahdollisti paremman asennon myös alaotteelle, kun tanko itsessään on kaiketi oikeammassa asennossa(kun siinä tangossa on se outo kulma kahvojen alla). Ja samalla tietysti kahvojen kulma ja etäisyys tuntuivat paremmilta. Äh, onpa tätä vaikea selittää. No kaipa siitä jotain saa irti :)
Summa summarum: Tankoa en välttämättä lähtisi nostamaan. Se suora tai normi -6-asteinen (vai mikä se on) 50/60 mm stemmi, tanko vaakaan ja kahvoja ylemmäs. Tai sitten rungosta pätkä pois välistä ja tavallisempi tanko :D
ossi5000
27.04.2020, 09.35
Juu ne kahvat oli omassa pyörässä kiinnitetty hieman erikoiseen kohtaan tangossa. Alaotteelta ei ylettänyt jarruille oikein mitenkään. Olin sitä mieltä että tanko on "outo", vaihdetaan tilalle vanha Spessun shallow bend tanko joka on tuttu ja turvallinen. No sitten kun laitoin sen vierekkäin Whiten tangon kanssa, taivutus oli lähes identtinen. Eli ei tarvinnut vaihtaa tankoa kun vaan siirsi kahvoja ja asetti tangon normaalimpaan kulmaan.
Kuvat toimivat sanoja paremmin. Suhteellisen vaaterissa niiden kahvojen otekohdan tulisi olla, ainakin shimanoissa.
Aika jännät noi reachit
Reach    XS 389    S 387    M 392
http://whitebikes.com/bikes/gx-pro-ane-18/
No tarkoitus oli tulla sanomaan kuitenkin ettei näissä rungoissa tunnu merkistä riippumatta reach merkittävästi pienentyä kokojen myötä. Tosiaan tuon tangon vaihto varmasti hyvä idea. Jos oisin itse päätynyt tuohon Whiten graveliin (LTD apex) niin olisi kyllä satula ja se jonkin sortin litistetty aero-tanko mennyt heti vaihtoon. Jotenkin jäi mieleenkin, että pari minsaa ajelua parkkipaikalla ja alko jo tuntumaan pahalta niin meni ostohimot onneksi pyörän sen suhteen.
Aikanaan tein tämmösen vertailun (ks. alla oleva linkki) miesten White GX LTD M ja L koosta. Swap bikes ja shadow bike toiminnoilla pääsee alkuun. Mietin silloin niitä 55 ja 58 kokomerkintöjä, että mitä helkkaria ne meinaa, kun toptube efektiivinen(?) pienemmässä 57cm ja isommassa 59cm. Mainittua Toptubea ei tuonne onnistunut syöttämään rikkomatta muita arvoja. Geometriat pitäisi sopia muuten Whiten antamiin tietoihin. Toki noi ei oo täydellisiä, koska esim. spacer/headset korkeutta sekä tangon reachia harvemmin ilmoitetaan.
https://www.bikegeocalc.com/#16Whitebikes+LTD+Ma0b4c764.26407d270e606.63555f80 2.14495g1017.87939h412.7321i340j340k1381.36954l871 m1156.26407n699.80983o1211.88713p945.73343q1225.81 815r1357.71815s945.73343t31.8u40v6w0.95235x10y280z 40A0B150C20D393.62008E49.99999F172.5G30H30Z16White bikes+LTD+La0b4c764.26407d270e598.11509f830.90954g 1017.87939h412.7321i340j340k1396.73546l892m1170.26 407n700.72919o1230.57152p982.67552q1235.06596r1366 .96596s982.67552t31.8u40v6w0x10y280z40A0B150C20D39 4E50.00002F172.5G30H30Z
Pakkaa sekoittaa sitten tämän vuoden GX Pro, ja XXL:n sekavat kokotaulukot.
"Kevyt ja lujatekoinen sorakiitäjä ympärivuotiseen käyttöön, myös lumelle. Kevyt alumiinirunko on pituussuunnassa kompaktia kokoa, ja ajoasento entistä mallia mukavampi."
XXL:n geometriataulukosta nyt:
GX PRO/LITE
S/48cm
M/51cm
L/56cm
XL/58cm
Reach
378 mm
386 mm
394 mm
402 mm
Nuohan ovat alibaban bulkki runkoja. Silmällä jos katselee sopivan kokoisen ja säätää lopun kotona kohdilleen. Ihan kamalasti en uskoisi whiten geometria taulukkoihin. Tuskin tietävät itsekkään, millä mitoilla rungot tulevat :)
Nuohan ovat alibaban bulkki runkoja. Silmällä jos katselee sopivan kokoisen ja säätää lopun kotona kohdilleen. Ihan kamalasti en uskoisi whiten geometria taulukkoihin. Tuskin tietävät itsekkään, millä mitoilla rungot tulevat :)
Kyllä se omaa metrimittaa vaatii ennen ostoa xxl:stä.
Nautiskelija
02.05.2020, 15.20
Kenelläkään tiedossa 19-vuosimallin takavaihtajan korvakkeen merkki/malli? Varuiksi ostaisin varastoon..
Kenelläkään tiedossa 19-vuosimallin takavaihtajan korvakkeen merkki/malli? Varuiksi ostaisin varastoon..
19-vuosimallista en tiedä, mutta 18-vuosimallissa on "White Gear Hanger V33 (SC Comp FF/Lite FF/SC-E Comp FF 18)". Suosittelen marssimaan liikkeeseen ja kysymään sieltä.
Nautiskelija
09.06.2020, 22.42
Liikkeessä tiedettiin kertoa, että Marwi GH-039 käy 19-vuosimalliin. Kävi tuuri, että sellainen sattui olemaan huollon varastossa, myytäväksi saakka 👍
https://www.xxl.fi/white-gx-pro-20-miesten-gravelpyora/p/1170641_1_style
Uskaltaakohan tota 180 senttinen ottaa M koossa?
https://www.xxl.fi/white-gx-pro-20-miesten-gravelpyora/p/1170641_1_style
Uskaltaakohan tota 180 senttinen ottaa M koossa?
Mitä tarkoittanet, että onko liian iso vai? Viime vuoden mallissa ainakin 53 kokoinen oli ihan liian pitkä mulle 178-senttiselle kun kaupassa kokeilin, nyt tuli tilattua vähän randomilla 54 kokoinen pickupstoreen kun pienempää ei ollut enää tarjolla ja mainostavat runkoa aikaisempaa kompaktimmaksi. Voihan ton kiikuttaa sitten kassalta suoraan takaisin jos ei istu...onko kenellään kokemuksia uudesta mallista..?
Mitä tarkoittanet, että onko liian iso vai? Viime vuoden mallissa ainakin 53 kokoinen oli ihan liian pitkä mulle 178-senttiselle kun kaupassa kokeilin, nyt tuli tilattua vähän randomilla 54 kokoinen pickupstoreen kun pienempää ei ollut enää tarjolla ja mainostavat runkoa aikaisempaa kompaktimmaksi. Voihan ton kiikuttaa sitten kassalta suoraan takaisin jos ei istu...onko kenellään kokemuksia uudesta mallista..?
Eikös tämän vuotisissa ole eri runko ja normaalit koot. Sanoisin että varmaan aika passeli tuo koko kysyjälle, ja tosiaan ainahan voi palauttaa liikkeeseen nettipyöränkin.
Mitä tarkoittanet, että onko liian iso vai? Viime vuoden mallissa ainakin 53 kokoinen oli ihan liian pitkä mulle 178-senttiselle kun kaupassa kokeilin, nyt tuli tilattua vähän randomilla 54 kokoinen pickupstoreen kun pienempää ei ollut enää tarjolla ja mainostavat runkoa aikaisempaa kompaktimmaksi. Voihan ton kiikuttaa sitten kassalta suoraan takaisin jos ei istu...onko kenellään kokemuksia uudesta mallista..?
Itse itselleni vastaten; koko on  mulle just sopiva. Kävin Tampereen Kalevan puodissa kokeilemassa vastaavankokoisen lite-version jossa sama runko.
Lake-end
27.07.2020, 22.10
Löytyisikön täältä joku ystävällinen GX Pro 20 pyörän omistaja joka voisi ottaa minulle valokuvan etuakselin eri osista?
Nimittäin kävi niin että tarvitsisi hommata kyseiset osat jälkimarkkinoilta, XXL:stä ei tunnut varaosia löytyvän (älkää hukatko!).
Eli siellä etupään läpiakselissa (ja huom tämän vuoden GX Pro 20) taitaa olla itse se akseli, joku sovitin tai spaceri ja itse mutteri/korkki. 
Esittäisin vuolaimmat kiitokset jos joku jaksaisi eturenkaan irrottaa ja ottaa noista kuvat, olisi mahdollista ehkä sitten löytää vastaavat osat jostain nettikaupasta.
Löytyisikö täältä enempiä kokemuksia GX Pro 20:stä? Itse olen 185cm, inseam 87-88cm.. Trekin AL4:stä oli 58 juuri oikean tuntoinen, 56 olisi käynyt kyllä sekin. Ruotsin foorumilta sain käsityksen, että nämä GX Pro 20:t olisivat kuitenkin aika isoja koolleen?
58 löytyisi vielä Jkl:stä, 56:ta ei mistään..  Pyörään kokoon näkemystä? Entä mielipiteet geometriasta/olemuksesta muuten?
Nythän on hyvin aikaa etsiä itselle sopivaa pyörää, kun ei mitään tunnu olevan saatavilla mistään.. White on kova paperilla, harmi vaan kun on tällainen pohjoismaalainen viritys, ettei löydy maailmalta paljoa juttua pyörästä.
Käyttö olisi itsellä työmatkaa ja päälle pikku lenkkejä erinäisillä alustoilla.. läski löytyy sitten talvea varten jo.
Kollinjoki
31.08.2020, 14.09
^ Whiten omilla sivuilla geotaulukossa mitat roiskittu ihan miten sattuu havainnekuvaan nähden ja joltain osin väärille riveillekin. Vahvaa puuhastelun makua... XXL:n sivuilla sentään järkevämpi taulukko. Tuossa pyörässä on melkoisen korkea stack, niin mietin että olisikohan 56 olisi kuitenkin oikea koko. Periaatteessa 58 saattaisi myös käydä, mutta kyllä tässä varmasti rajoilla ollaan.
Lake-end
31.08.2020, 14.43
Löytyisikö täältä enempiä kokemuksia GX Pro 20:stä? Itse olen 185cm, inseam 87-88cm.. Trekin AL4:stä oli 58 juuri oikean tuntoinen, 56 olisi käynyt kyllä sekin. Ruotsin foorumilta sain käsityksen, että nämä GX Pro 20:t olisivat kuitenkin aika isoja koolleen?
58 löytyisi vielä Jkl:stä, 56:ta ei mistään..  Pyörään kokoon näkemystä? Entä mielipiteet geometriasta/olemuksesta muuten?
Nythän on hyvin aikaa etsiä itselle sopivaa pyörää, kun ei mitään tunnu olevan saatavilla mistään.. White on kova paperilla, harmi vaan kun on tällainen pohjoismaalainen viritys, ettei löydy maailmalta paljoa juttua pyörästä.
Käyttö olisi itsellä työmatkaa ja päälle pikku lenkkejä erinäisillä alustoilla.. läski löytyy sitten talvea varten jo.
Itse olen juurikin 185cm ja 88cm inseam ja nyt kuukauden päivät ajellut työmatkaa tuolla L-koolla, tuntuu varsin sopivalta itselleni. Ei valittamista itse pyörästäkään, hinta on tosiaan kohdillaan.
Tämä nyt on jo vanha viestiketju, mutta todettakoon tuohon XXL:n pyörien mitoituksiin, että ovat melkoisen erikoisia. Itse jouduin ottamaan 175cm pituisena tuon (ainoan) naisten koon, kun M-koko oli jo todella iso. Silti jouduin vaihtamaan vielä stemmin lyhyempään saadakseni paremman ajoasennon. Muuten olisi joutunut kurottamaan melkoisesti. Periaatteessahan tuo naisten malli on s-kokoinen. Pyörä oli kaupan viimeinen eli ns. esittelykappale ja lopullinen hinta tinkimisen jälkeen vielä vähän edullisempi sitä alkuperäistä tarjoushintaa. Tosin vaati useamman myyjän kanssa keskustelun hintapolitiikasta...
 
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.