PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ummikko etsimässä retki/hybridipyörää

fiufau
25.08.2019, 11.29
Noniin, heipä hei. Anteeksi painajaismainen kysymys ummikolta, en tiedä pyöristä mitään eikä lähipiirissäkään ole ketään keltä infoa onkia. Olen puhtaasti pyöräsuosituksia kyselemässä, ehkä joku kahvikupposen ääressä oleva jaksaa heittää pari ehdotusta.

Etsin pyörää työmatkoille, satunnaisille 20-60 km matkoille ja lyhyille vkl retkimatkoille, eli teltat ja sellaiset härpäkkeet pitäisi saada kulkemaan mukavasti kyydissä. Luonnollisesti toivon pyörän olevan luotettava ja pidempikestoinen kaveri, joka kulkee myös huonosti hoidetuilla hiekkateillä huoletta. Olen 169-70 cm N ja budjetti 600-800 e hintahaarukassa. Onko mitään mitä uskaltaisitte lähteä suosittelemaan? Muistakaa, että aloitteleva ei paremmasta tiedä.

Avaukseksi vaikka heitän Crescent Holman, voisiko olla harkittavien joukossa? Aion kyllä rauhassa käydä eri liikkeissä kyselemässä jeesiä ja testailemassa, mutta olisi kiva kuulla jo alkuun joitakin mahdollisia suosituksia. Kiitos.

stool
25.08.2019, 12.06
Itse olin 1,5 vuotta sitten samanlaisen valinnan edessä ja lopulta hain XXL:n tarjouksesta Whiten SC Lite FF 19 hybridin. Vastaava naisten malli on tämä: https://www.xxl.fi/white-sc-lite-ff-ane-19-naisten-hybridipyora-valkoinen/p/1156908_1_style

Varmaan monila on mielipiteensä Whiten pyöristä ja ylipäätään tämän hintaluokan pyöristä, mutta itse olen ainakin ollut tähän tyytyväinen ja rahalle on saanut vastinetta (maksoin muistaakseni 549e). Työmatkat ja n. 30 km lenkit menneet vaivatta vaihtelevissa maastoissa. Varsinaisena tavarajuhtana en ole käyttänyt, mutta miksei soveltuisi siihenkin. Katsoin äkkiseltään, että Whitessä olisi ainakin tuota Crescentiä paremmat osat ja se on myös kevyempi. Tosin Whiteen joutuu hankkimaan erikseen polkimet, lokarit, tavaratelineen yms härpäkkeet mitä tuossa Crescentissä ainakin on oletuksena.

nure
25.08.2019, 12.52
Ei naisten tarvi välttämättä ajaa tuollaisilla "naistenrunkoisilla" pyörillä, valikoima paranee ja laajenee kun muunlaisetkin runkomallit käy...

Mohkku
25.08.2019, 17.18
Pahoittelut siitä, että sivuutan tuon hintaspeksin täysin, kuten myös otsikossa mainitun kategorian. 800 eurolla saa hyvän hybridin ja se on erinomainen pyörä moneen tarpeeseen. Mutta kun puhutaan jopa 60 km:n matkoista ja kokemuksesta tiedän senkin herkästi venähtävän sopivalla pyörällä 1,5...2-kertaiseksi, kannattaa kartoittaa vaihtoehdot huolellisesti. Siksi ihan ensin kannattaa mielestäni miettiä, onko suoratankoinen hybridi sittenkään oikea valinta vai olisiko käyräsarvinen krossari (cyclo, gravel tms.) parempi. Toki hintalappuun tulee herkästi neljä numeroa, mutta kannattaa tämäkin itselleen selvittää. Vaikka nuo pitkät matkat olisi harvinaisia, käyräsarvisella ei tarvitse lyhyitä kaupunkimatkojakaan pelätä. Itse ajan 7 km kauppaan mielummin käyräsarvisella kuin suoralla tangolla. Ja kuten Nure tuossa myös toteaa, pelkästään ns. naisten runkoihin ei kannata keskittyä. Niissä ei tule mitään lisäarvoa ns. miesten mallisiin runkoihin verrattuna. Maantiepyöriä tuskin edes tehdään matalina.

nure
25.08.2019, 21.59
^Kollega puhuu asiaa, lisäksi monen valmistajan rungot sloupattuja/vaakaputki laskeva jolloin sopiva naisten makuun, lisäksi kysyjän pituuskaan ei suunnattomia ongelmia tuota runkojen koon suhteen.

Kuhan
25.08.2019, 23.07
Tähän sopisi parhaiten xxy:n trollimalli.