PDA

Näytä tavallinen näkymä : Schwalbe Pro One 2019

jhalmar
23.08.2019, 08.13
Uusi versio julkaistu:
https://www.bikeradar.com/news/schwalbe-pro-one-tubeless-tyre-released/

Testejä ja käytännön kokemuksia voi kerätä tänne. Mielenkiinnolla odotan, että pistääkö todellisuudessa kampoihin GP5000TL:lle.

huotah
24.08.2019, 15.21
Mielenkiintoinen ja odotettu julkaisu. Jos valmistajan omista mittauksista jotain voi päätellä, niin uusi Pro One ei pärjää GP5000TL:lle vierintävastuksessa, eron pitäisi olla luokkaa 1,5-2W per rengas. Mielenkiintoisempaa on se, että PO noudattaa ETRTO road tubeless -standardia eli asennuksen pitäisi olla helppoa.

jhalmar
26.08.2019, 06.09
Jos ylläpito pystyy muuttamaan otsikon vuosiluvun 2019 -> 2020 niin olis kiva. Itse en äkkiselti päässyt sitä enää sörkkimään.

Isä nitro
28.08.2019, 14.55
Mites se on näiden Pro One-renkaiden, siis vanhojen ja vielä enempi näiden uusien, kanssa että uskaltaako näillä mennä (hyvän) asfaltin ulkopuolelle? Gummeihin liittyvä tiedotus kun tuntuu olevan hieman ristiriitaista: tekstuaalisella tasolla korostetaan "road tubeless"-henkisyyttä, mutta monissa kuvissa ollaan kuitenkin soralla. Sillä kyselen, että lähtökohtaisesti tämä voisi olla passeli peli pyörääni, joka liikkuu usein perinteisen maantien ja gravelin välisessä rajatilassa ääripäät mukaan lukien.

Tähän mennessä en ole vielä tutustunut kyseiseen tuotteeseen, kun kommentit kestävyydestä ovat olleet vähemmän mairittelevia. Nyt pitäisi tämänkin sitten olla kondiksessa mainospuheiden mukaan.

paaton
28.08.2019, 15.04
Ainakin vanha on kyllä ihan puhtaasti maantierengas.

jakkok
28.08.2019, 23.24
Ihana tapatalk sekoilu. Viestini alla :)

jakkok
28.08.2019, 23.25
Minulla mahtaa olla otsikon mukaiset, eli 2019. Ei siis tuota kaikkein uusinta mallia. Kait nuo kumit vähän muuttuu koko ajan. Ensimmäiset(eka versiot?) kului tosi nopeaa neliskanttiseksi. Nykyisillä, vähän uudemmalla mallilla ajettu n.4tkm ja vielä menee ongelmitta. Nolla flättiä. Joka lenkille tulee yht 400m soratietä, jonka olen surutta ajanut.

3tkm kohdalla oli takana pientä kulumaa havaittavissa ja vaihdoin etusen taakse. Nykytahdilla sanoisin että 5-6tkm noilla ainakin ajaa. Toki ne kilometrit täyttyy sitten ensi kesänä, niin kumikin vähän ehtii vanheta lisää. Joitain kiviä olen loppukesästä kaivellut pinnasta pois.

Toimii minulle riittävän hyvin.

j

j

Isä nitro
29.08.2019, 06.52
Minäkin ajelen GTn Gradellani pääsääntöisesti asfalttia, mutta näyttäisi että Pro One selviää hyvin myös ei niin hyvästä asfaltista ja miksei myös sorasta:

https://www.velonews.com/2019/08/news/first-ride-schwalbes-light-fast-and-souplesse-pro-one-tire_499835

Etsin siis suht nopeaa, mutta samalla myös fleksiibeliä ja erityisesti mukavuuspainotteista (helppoja vaatimuksia samassa paketissa...) rengasta työmatkoille ja toooosi pitkille lenkeille noin 30 mm koossa. Nyt alla WTBn Exposuret, mutta ellei mitään ihmeellistä ilmene niin seuraavaksi sitten nämä Schwalbet.ja ehdottomasti siis nuo TLEt litkuineen.

Sent from my iPad using Tapatalk

IHD
29.08.2019, 08.43
Täytyy olla ihmegummi kun näyttää Pro One TLE:n hinta pompsahtaneen tuonne päälle 60 € ja kun wanhaa sai/saa 36€:lla. Contin TL5000:stakin saa halvemmalla
joten ainakin toistaiseksi jää kokeilematta tuo uusi ProOne. Sen verran mitä satunnaisia hiekkatiepätkiä on tullut vanhalla ProOnella ajettua ei rengasrikkoja ole
sattunut. Ainoa isompi vuotokin on tullut asfaltilla- litku tosin paikkasi muutaman minuutin odottelun jälkeen.

paaton
29.08.2019, 08.45
Saman hintaisia ne on. Pro one ja TL5000 maksoivat molemmat tuon kun tulivat markkinoille.

IHD
29.08.2019, 09.23
Saman hintaisia ne on. Pro one ja TL5000 maksoivat molemmat tuon kun tulivat markkinoille.

Jepulis, kaiketi ne "tuotekehityskustannukset" on innokkaimmilta ja maksukykyisimmiltä asiakkailta ulosmitattava :)

Isä nitro
29.08.2019, 10.56
Tosiaan, tuo hinta on aivan kohtuuton! Toivottavasti olen vain innokas ja maksukykykin kunnossa, mutta että ei ihan tyhmä sentään.

paaton
29.08.2019, 11.05
Täsmälleen sama ovh hinta on vanhalla ja uudella mallilla bike-discountilla.

Isä nitro
29.08.2019, 11.55
Kalliit silti. Minulle tämä hinta oli yllätys - alan epäillä omaa maksukykyisyyttäni ja -haluani.

IHD
29.08.2019, 14.40
Täsmälleen sama ovh hinta on vanhalla ja uudella mallilla bike-discountilla.

Jaa, mun selaimen mukaan BD:llä:
Schwalbe Pro One TLE Addix Race 28" Folding Tyre

62,42 €
RRP* 72,84 € You save 14%

Käsittääkseni tuo Addix-seoksella varustettu on uusi ja taas tämä on vanha:

Schwalbe Pro One Evo OSC TLE 28-559 Folding

36,46 € RRP* 72,84 €

You save 50%

Voin tosin olla väärässäkin :rolleyes:

paaton
29.08.2019, 20.59
Eli uusi onkin halvempi.

Vähän alkaa kyllä kiinnostamaan uudet pro onet. GP5000 on hieno rengas, mutta nelitonnisen jälkeen jää pieni aukko normaaliksi yleisrenkaaksi. Jos tuo pro one on tosiaankin paremmin suojattu ja se sattuisi vielä kestänään sen 5tkm ajoa, niin rengas voisi olla oikeinkin hyvä ostos.

2tkm kesto on oikeastaan aika vähä renkaalle, kun tuo kiinnostus pyörän huoltoonkin laskee näemmä koko ajan.

jhalmar
01.10.2019, 17.39
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/schwalbe-pro-one-tle-2020

2020 malli testissä. Ja jos ylläpito lukee tämän, niin pyydän edelleen otsikon muokkaamista 2019->2020

paaton
01.10.2019, 19.21
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/schwalbe-pro-one-tle-2020

2020 malli testissä. Ja jos ylläpito lukee tämän, niin pyydän edelleen otsikon muokkaamista 2019->2020

Ei hirveän valoiselta näytä myynti. GP5000 taitaa olla jokaisella alueella parempi.

Minusta kuitenkin oikea ratkaisu lisätä renkaan paksuutta, vaikka vanhalla ohuemmalla renkaalla olisi päässytkin pienempiin watteihin. Nyt kulutuskestävyys ja todellinen pistosuojaus on varmaankin continentalia vastaava. Aiempi pro onehan oli surkuhupaisa kestoltaan.

Isä nitro
07.03.2020, 12.16
Ostinpa sitten Pro onen TLEt 30-millisinä, joilla ajattelin ajella siis asfaltilla mutta mennä toisinaan myös kevyen soran puolelle. Ja työmatkaakin näillä tehtäneen. Hinta oli 40€ tuntumassa eli se on ainakin asettunut kohtuulliselle tasolle. Tubelesointi oli Schwalbelle tyypilliseen tapaan helppoa ja alkoivat pitää ilmoja heti. Odotan näiltä renkailta erityisesti tuota mainostettua souplenessia. Jokohan sitä kohta uskaltaisi lähteä maantietä mittaamaan täällä Etelä-Suomessa...

Mikkomoe
13.06.2020, 13.00
Mulla on pro one TL pyörässäni, muutama 100 km ajettu ja takarengas on aika ajoin vuodatellut litkuja. Kerran yhdestä reiästä tuli niin paljon et litku loppui kesken ei siis kerinnyt paikata loppuun asti. Piti laittaa paikka sisäpuolelle, litkuttaa ja napsauttaa uudelleen paikoilleen. Aika huono pistokestävyys näillä näkyy olevan.

Isä nitro
13.06.2020, 15.25
Minulla on kyllä osoittautunut kaikin puolin mainioiksi renkaiksi. Pitävät ilmat ja nesteet sisällä ja ovat todella mukavat ajella niin asfaltilla kuin iisillä hiekalla. Niin ja nopeatkin ovat.