Näytä tavallinen näkymä : Vanhan Nopsa merkkisen pyörän tunnistus
Terve vaan kaikille!
Eka postaus tänne foorumeille.
Eli, pelastin tälläisen roskalavalta, ja tarkoitus on kunnostaa se alkuperäiseen loistoonsa, tai edes lähelle sitä.
Merkki on Nopsa, vuodelta 60-80?. Mustan spraymaalin alta puskee kirkas oranssi vahvasti läpi, kromatut lokarit,ketjusuoja, ja tavarateline.
Kiitos jo etukäteen!
Kuva pyörästä:
https://imgshare.io/image/nopsa.E9omjhttps://imgshare.io/image/nopsa.E9omj
Ehkä 70-luvun halpistuontia, Nopsa taisi olla Keskon merkki ja pyörät norjalaisille rungoille rakennettuja tuotteita ennen pirkka-aikaa... Samat löytyi osuuskaupoista Jupiterin nimellä ja muillakin merkeillä myytiin.
Mutta voihan tuollaista askarella jos joutilasta aikaa, ehkä hakisin henk.koht. mielenkiintoisemman projektin...
ikispessu
22.08.2019, 23.17
tuo lienee greenbiken mukaan norjalaisella ögland rungolla oleva jostain kuuskytluvulta. eikös tuo runko ole sama kuin tässä?http://www.greenbike.fi/NopsaOgland.jpg
RLähinnä nuorisopyöriksi kaupattiin, kavereillakin noita aikoinaan löytyi ja myös romuvarastoista...
tuo lienee greenbiken mukaan norjalaisella ögland rungolla oleva jostain kuuskytluvulta. eikös tuo runko ole sama kuin tässä?http://www.greenbike.fi/NopsaOgland.jpg
Heh, allekirjoittaneella oli vastaava 70-luvulla:) Alkuperäinen rodeojakkara korvaantui
myöskin kuvassa olevalla päivityksellä kuljetuskapasiteetin lisäämiseksi.
Heh, allekirjoittaneella oli vastaava 70-luvulla:) Alkuperäinen rodeojakkara korvaantui
myöskin kuvassa olevalla päivityksellä kuljetuskapasiteetin lisäämiseksi.
Aijai, mullakin oli tuollainen sillä banskusatulalla joskus 60-70-lukujen vaihteen tienoilla. Tai ainakin muoto, väri ja tähditys täsmää muistikuviini. Oli se kova rassi, metsäpoluilla ajettiin ramleria (tai joku sen tapainen se sana oli).
Matti Heikkinen
23.08.2019, 17.36
Pieni tarkennus,Nopsat kasasi Pyörätehdas Haapala Turussa Öglandin runkoihin,samoja runkoja käyttivätt ainakin SOK ja Teräs
Kun kyseessä on noinkin vanha ja melko kovia kokeneen näköinen vehje, niin ennen mihinkään muuhun ryhtymistä kannattaa tarkistaa, ettei etuhaarukka ole ruosteessa tuosta jalkaosien ja kruunun liitoksesta ja että ne jalat on varmasti kunnolla kiinni. Tuo haarukkamalli on oikeasti hengenvaarallinen. Kaikki vanha ei aina ole hienoa ja kestävämpää ja parempaa kuin uudet.
Nickname
23.08.2019, 20.01
^ Vanhat pyörät lähes poikkeuksetta hienompia kuin uudet [emoji846], tämä tietysti makuasioita. Mitenkäs tuommoinen keula on kasattu jos on hengen vaarallinen, putket painettu t-palan sisään ja juotettu?
Onko näissä vanhojen pyörien keuloissa sitten eroja? Esim. onko tämä kuvassa oleva jollain tavalla erilainen?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190823/d66d1a53d4548a95644061d5b5a23c56.jpg
Lähetetty minun K7 laitteesta Tapatalkilla
^Järkyttävät vaijerinvedot ainakin nykyisiin verrattuna, ennen noita saattoi retkipyöräillessä käyttää vaikka pyykkinaruinakin...
Nickname
24.08.2019, 12.00
^ Dr.Pepper usa toiset tykkää toiset ei
Lähetetty minun K7 laitteesta Tapatalkilla
Juu ja nuo apukahvat syvältä, ekassa Crescentin retkipyörässä joskus 70-luvulla löytyi ja ja toinen paholaisen keksintö, Positronin vaihteet myös...
Nickname
25.08.2019, 18.20
Tässä kyllä huomaa hyvin kokeneen pyöräilijän ja aloittelijan eron, minä kun tykkään noista apukahvoista:) oikein kätevät kaupungissa kun pitää pysähtyä 50m välein valoihin, ajoasento on vähän pystympi.Taitaa tämä Monarkki olla muutenkin halpatuotanto retkipyörä, olihan tässä tarakka sekä dynamovalot edessä ja takana.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.