PDA

Näytä tavallinen näkymä : Käsineet, jotka ei hierrä

jussi.
25.07.2019, 14.52
Näillä helteillä hikoilu saa jo käsineetkin hiertämään. Kaikissa mun käsineissä on sisällä typeriä reunoja ja ompeleita, jotka on alkaneet hiertää tuosta peukalohangasta. Onko jollain käsineitä, joissa on tuossa peukalohangan kohdalla yhtenäinen kangas ja jotka on muutenkin hyvät? Saa suositella. Pehmustetut pitäisi olla myös.

jussi.
25.07.2019, 16.14
^jätä omaan arvoon, jos tyhmä kysymys, mutta oletko kokeillut ajaa ilman käsineitä? Itse pidän vaan kylmillä ilmoilla.

Ihan hyvä kysymys. Kädet on puutunut joskus pidemmillä lenkeillä niin olen pitänyt pehmustettuja käsineitä, mutta täytyykin huomenna kokeilla paljain käsin. Käsineissä on kyllä sekin etu, että niihin voi pyyhkiä kuolan ja rään, eikun siis hien.

HMK
25.07.2019, 16.17
Kysyjä ei nyt kertonut, millaisella pyörällä ajaa, mutta sen olen huomannut, että kaikki hanskat eivät toimi maantiekahvojen kanssa. Hiertää juuri tuosta peukalonhangasta tai tuntuvat muuten kiristäviltä. Esim. itseltäni löytyy Whiten hanskat, jotka tekee tuota, vaikka maasturin kahvoilla toimivat hyvin. Spessun hanskat on hyvät myös crossarin kahvoilla, mutta niiden tarkempaa mallia en osaa sanoa. Ovat jo vanhat ja mallit on varmasti muuttuneet.

Tuo on siitä ikävä ominaisuus, että sitä ei tunne kaupassa hanskoja sovittaessa, vasta ajaessa huomaa.

jussi.
25.07.2019, 16.26
Kysyjä ei nyt kertonut, millaisella pyörällä ajaa, mutta sen olen huomannut, että kaikki hanskat eivät toimi maantiekahvojen kanssa. Hiertää juuri tuosta peukalonhangasta tai tuntuvat muuten kiristäviltä. Esim. itseltäni löytyy Whiten hanskat, jotka tekee tuota, vaikka maasturin kahvoilla toimivat hyvin. Spessun hanskat on hyvät myös crossarin kahvoilla, mutta niiden tarkempaa mallia en osaa sanoa. Ovat jo vanhat ja mallit on varmasti muuttuneet.

Tuo on siitä ikävä ominaisuus, että sitä ei tunne kaupassa hanskoja sovittaessa, vasta ajaessa huomaa.

Tosiaan, maantiekahvoilla on kädet suurimman osan aikaa, unohtui mainita. Kovin kalliita hanskoja ei viitsisi ostaa juuri tuon takia kun ongelmat ilmenee sitten kun niitä ei voi enää palauttaa.

maalinni
25.07.2019, 17.06
Hanskoja arvostaa, kun kerran rönää kestopäällysteelle tai soralle kovasta vauhdista.

jussi.
25.07.2019, 17.11
Hanskoja arvostaa, kun kerran rönää kestopäällysteelle tai soralle kovasta vauhdista.

Totta :D Edellisestä kerrasta on jo lähemmäs 10 vuotta niin päässyt unohtumaan. Ilman hanskoja ajaminen myös lisää sitä rönäämisen todennäköisyyttä kun kädet luistaa. Mutta nyt täytyy varmaan ajaa ilman hanskoja siihen asti, että löydän kunnolliset.

tempokisu
25.07.2019, 17.22
^ ei ne kädet minnekään luista, enemmän luistaa hanskojen kanssa. Mä ajan ilman hanskoja jos on lämmintä, kesällä ei pääse syntymään hassunnäköistä rusketusraitaa. Ainoo paha että pitää pitää runsaasti nenäliinoja taskussa, kun hanskaan ei voi niistää ( allerginen lääkkeille reagoimaton nuha)

Vivve
25.07.2019, 18.06
Näillä olen ajanut eikä hierrä https://www.xxl.fi/scott-rc-premium-pro-tec-sf-glove-17-lyhytsormiset-pyorailykasineet/p/1128961_1_style

Bike24 myy myös samaa hanskaa paremmalla värivalikoimalla

jussi.
25.07.2019, 18.50
Näillä olen ajanut eikä hierrä https://www.xxl.fi/scott-rc-premium-pro-tec-sf-glove-17-lyhytsormiset-pyorailykasineet/p/1128961_1_style

Bike24 myy myös samaa hanskaa paremmalla värivalikoimalla

Tänks. Aika vähissä on koot Bike24:ssäkin.

kervelo
25.07.2019, 18.57
...ajan ilman hanskoja jos on lämmintä, kesällä ei pääse syntymään hassunnäköistä rusketusraitaa...

Röckl tekee ajohanskoja, joiden päällisen materiaali päästää auringonsäteet läpi. Näin ei mene rusketus pilalle. :)

Suomesta ei noita taida saada, itse olen vuosien mittaan ostanut Saksasta.

Moska
25.07.2019, 19.13
Röckl tekee ajohanskoja, joiden päällisen materiaali päästää auringonsäteet läpi. Näin ei mene rusketus pilalle. :)

Suomesta ei noita taida saada, itse olen vuosien mittaan ostanut Saksasta.Löytyykö sormettomina?

Firlefanz
25.07.2019, 19.33
Laadukkaat ajohanskat jotka sitten eivät osoittaudukaan sopiviksi tai hyviksi kuvittelisi varsin helposti eteenpäin myytäviksi ja käytännöllisesti uuden veroisista varusteista luulisi saavan vielä varsin kohtuullisen hinnankin, mutta mistä minä mitään tiedän.

Chiba on saksalainen ajohanskaspesialisti, vanha perheyritys joka on pysynyt kehityksessä mukana, ja sen tuotteila on vahvat kannattajansa. Löytyy varmasti useidenkin nettikauppojen valikoimasta. Ja sen omilla nettisivuilla on muutakin kuin saksankielistä tekstiä. Enempää en uskalla luvata, kun kädet ja käyttäjät ovat niin erilaisia...

jussi.
25.07.2019, 19.40
Laadukkaat ajohanskat jotka sitten eivät osoittaudukaan sopiviksi tai hyviksi kuvittelisi varsin helposti eteenpäin myytäviksi ja käytännöllisesti uuden veroisista varusteista luulisi saavan vielä varsin kohtuullisen hinnankin, mutta mistä minä mitään tiedän.

Chiba on saksalainen ajohanskaspesialisti, vanha perheyritys joka on pysynyt kehityksessä mukana, ja sen tuotteila on vahvat kannattajansa. Löytyy varmasti useidenkin nettikauppojen valikoimasta. Ja sen omilla nettisivuilla on muutakin kuin saksankielistä tekstiä. Enempää en uskalla luvata, kun kädet ja käyttäjät ovat niin erilaisia...

Joo, kävi toki mielessä, että ostaa kasan hanskoja ja myy muut pois kun sopivat löytyy, mutta laiska kun olen niin mielellään ottaisin kerralla hyvät. Siksipä kyselin jos joku sattuisi tietämään hanskat, joissa on yhtenäinen kangas tuossa peukalohangassa. Sitä sisäpuolta kun ei näe tuotekuvista.

Firlefanz
25.07.2019, 20.19
Ei moitittu kysymyksen esittämistä eikä ketjun avaamista, ei haukuttu kysymyksen esittäjää eikä ketjun avaajaa.

Toivon ja uskon vastauksia ja kaivatunlaisia hanskoja löytyvän.

Valmistajien kotisivuilta, testeistä ja arvosteluista löytyy usein yksityiskohdista parempaa ja tarkempaa tietoa sanallisessa muodossa, mutta joskus myös kuvienkin kanssa, ja aikaansa voi joskus huonomminkin käyttää.

Mitä hanskoja muuten olet käyttänyt?

Lopuksi esittäisin ikuisena pessimistinä sellaisen mahdollisuuden ettei ongelmia ole aiheuttanut mikään sauma tai ommel. Tai siis pidän mahdollisena että hiertyminen johtuu siitä miten käsiä pitää kahvoilla ja miten niitä vaihtaessaan tai jarruttaessaan liikuttaa. Mutta myönnän jo etukäteen että voin olla ihan väärässä.

PS Mulla oli sellainen ongelma että hanskat tai nimenomaan oikea hanska kului suunnilleen noilta kohdin rikki - ja se johtui kyllä käyttäjästäkin.

PPS Kävin välillä tutkimassa omia parhaillaan käytössä olevia hanskoja, XXL:n tarjouskorista joskus pari vuotta sitten mukaan lähteneitä Craftin hellehanskoja. ja niissä sauma on selvästi enemmän päällipuolella. Voi olla merkin yleinen ominaisuus tai sitten ei...

jussi.
25.07.2019, 20.33
Ei moitittu vastausta, eikä vastaajaakaan :D Kyllä asennossakin on varmasti korjaamista, mutta tuo hiertymä on tullut juuri sisällä olevan kankaan reunan kohtaan, joten luulisin johtuvan siitä. Northwave ja Garneau kesähanskat on nyt ollut käytössä, molemmissa sama ongelma.

kervelo
25.07.2019, 22.50
Löytyykö sormettomina?

Löytyy, muistaakseni useampiakin malleja. Röckl Idro on malli, jota olen käyttänyt maantiellä.

nure
27.07.2019, 16.28
Viimeinen hankinta Hirzl Grippp ja ei itsellä ainakaan hierrä, pehmeää kengurunnahkaa mainostavat olevan...

perttime
28.07.2019, 12.48
Pakko ostaa kivijalkakaupasta ja kokeilla istuvuus.
Maastokäytössä ja työmatkoilla on nyt rautakaupasta löytyneet Mechanix Originalit. Sormettomia ei niistä taida löytyä.

JohannesP
31.07.2019, 02.16
Jollakin ollut Assoksen S7 hanskat pidemmän aikaa testissä? Näistäkin lukenut hyvää kommenttia, mutta Assoksen tapauksessa täytyy pitää pieni filtteri päällä.

Hirzlin Gripp light hanskoja katselin myös ja vaikuttivat mielenkiintoisilta ilman toppausta. Monesti hanskat tuntuvat olevan tarpeelliset pitkillä lenkeillä vain ehkäisemään kämmenen hankaamista. Täytyisi ihan testata onko asia näin onko pieni toppaus kuitenkin myös tarpeellinen.
https://road.cc/content/review/249008-hirzl-grippp-light-sf-gloves

Nykyisin käytössä jotkin Castellin Rossa Corsat. Eivät hierrä käytössä, mutta laadultaan huonot. Parin tonnin jälkeen alkoi langanpätkiä irtoilemaan ranteen kohdalta.