PDA

Näytä tavallinen näkymä : 21. Luukki MTB kuntopyöräily ja XCM-cupin #7 osakilpailu



JAP
23.07.2019, 22.55
Vuodesta 1999 yhtäjaksoisesti järjestetty Luukin MTB-tapahtuma kokoaa yhteen maastopyöräilijät myös tänä syksynä. Tapahtuman kotisivut: https://www.cch.fi/luukkimtb


Tänä vuonna Luukki MTB on osa Suomen Pyräilyn XCM-cuppia. Kilpailun yhteydessä järjestetään tuttuun tapaan myös kuntopyöräily. XCM-cupin säännöt löydät täältä: https://pyoraily.fi/kilpailut-ja-tapahtumat/alueelliset-kilpailut-ja-leirit/xcm-cup-2018-saannot/


YLEISTÄ
Startti sunnuntaina 8.9.2019 klo 12. Lähtöpaikkana toimii Luukin leirintäalue (Porin tien varressa, noin 10 km kehä 3:lta).


Reitit ja sarjat:


Tarkat reitit täsmennetään lähempänä tapahtumaa


1) Täysmaraton, noin 50km: sarjat (n) naiset, (m) miehet, n18, n40, n50, n60, m18, m40, m50, m60 - https://ridewithgps.com/routes/24816151
2) Puolimaraton, noin 25km, naiset, miehet, n16, m16, fatbike (min 3.8'') - https://ridewithgps.com/routes/24815699
3) Minimaraton, noin 5km (2005 ja nuoremmat) - https://ridewithgps.com/routes/24814836

Kilpailulisenssiä ei vaadita. Minimaraton on tarkoitettu erityisesti nuorille.


Tapahtuman osallistumismaksuun kuuluu huoltopisteet ja maalissa on lisäksi tarjolla lämmin sauna ja keittolounas.​


TURVALLISUUS


Kypärän käyttö on pakollista ja jokainen ajaa omalla vastuulla.


Reittiä ei ole suljettu muilta ulkoilijoilta tai liikenteeltä.

Osallistujien perässä seuraa huoltopyörä, joka tarvittaessa sekä auttaa että opastaa ja samalla purkaa reitin opasteet.

Lähtö ja maalialueella on ensiaputarvikkeita. Ilmoittautumisen yhteydessä voi järjestäjille antaa oman puhelinnumeronsa hätätapauksia varten.


ILMOITTAUTUMINEN JA HINNAT:
Ennakkoilmoittautuminen on avattu ja se on avoinna 3.9 asti.


Ilmoittautuminen tapahtuu my race results -palvelun kautta:


https://my2.raceresult.com/131132/​


Tapahtuman hinnat:
Täysmaraton 40€ (jälki-ilmoittautuminen 60€)
Puolimaraton 30€ (jälki-ilmoittautuminen 40€)
Minimaraton 15€ (jälki-ilmoittautuminen 15€)


Kilpailunumerot lunastetaan kilpailukansliasta kilpailupäivänä klo 11.00 mennessä. Kilpailunumerot palautetaan välittömästi kilpailun jälkeen kilpailukansliaan puhdistettuna.


LISÄTIETOJA


Yhteystiedot:
Tuomas Turunen
+358 40 09 97 337
tuomast@hotmail.com


Historian siipien havinaa:
Suomen vanhin yhtäjaksoisesti järjestetty MTB tapahtuma on Finlandia maastopyöräily (Vuodesta 1991). Jaetulla toisella sijalla ovat Tahko-MTB ja Luukki MTB, jotka on molemmat järjestetty vuodesta 1999 alkaen.

TERVETULOA!

Tuomas
02.09.2019, 19.20
Saimme 50 kilometrin matkalle luvitettua lisää polkua Helsingin kaupungin avustuksella �� .

Ennakkoilmoittautuminen jatkuu vielä tiistaina. Muista myös mahdollisuus liikuntaetujen käyttöön ilmoittautuessa!

Entistäkin herkullisempaa ruokaa tarjolla ajon jälkeen �� myös saunaan pääsee

Tuomas
04.09.2019, 04.38
Hienot 138 ennakkoilmoittautunutta! Mukaan mahtuu vielä. Jälki-ilmoittautuminen tapahtumapaikalla su klo 10->

e-tracker
04.09.2019, 11.23
^Pääseekö sähköpyörällä pitkälle lenkille? Siis kuntosarjassa.

JAP
07.09.2019, 23.15
Maaston reittimerkintöjä noudattava gps-jälki on nyt julkaistu sekä tapahtuman virallisilla nettisivuilla että täällä:

https://ridewithgps.com/routes/31056367

Tervetuloa!

JAP
07.09.2019, 23.16
^Pääseekö sähköpyörällä pitkälle lenkille? Siis kuntosarjassa.

Hei!

Erillinen e-bike sarja on tarjolla sekä pitkällä lenkillä että puolimatkalla. Tervetuloa! Jälki-ilmoittautuminen on mahdollista kilpailukeskuksessa huomenna sunnuntaina klo 10:00 alkaen!

DaNi_BoY
09.09.2019, 06.43
Tuolta muutama kuva!
Kuvien julkaisu vain häästägillä #waterproofsport
https://waterproofsport.kuvat.fi/2019/

Takakumi
09.09.2019, 10.46
Olipahan järjestäjältä melkoinen takapuolen näyttäminen maastopyöräilevää osallistujajoukkoa kohtaan! Jälki-ilmoittautujat toivotettiin tervetulleeksi paikalle klo. 10 alkaen, mutta järjestäjän telttaa vasta rakennettiin siihen aikaan. Klo. 11 nurkilla vastassa oli pitkä paikallaan seisova jono numeroiden hakuun ja pöydällä kupongit niin sekaisin, ettei ihme kun jono ei rullannut. Reitin merkkaus oli ehkä surkein mitä olen koskaan nähnyt. Nauhaa ja nuolia aivan liian vähän ja ne puuttuivat jopa kokonaan kohdista, mistä tie tai polku haarautui. Eksyneitä ajajia sinkoili milloin mistäkin suunnasta kyselemään missähän reitti mahtaa kulkea. Monelle jäi täysin epäselväksi mistä haarautuu lyhyen matkan reitti. Osa pitkän matkan ajajista eksyi lyhyelle reitille huomaten maalissa, että puolet kilometreistä jäi metsään. Samoin myös puolikkaan kuskeja ajoi pitkän matkan kun ei muuta viitoitusta matkallaan nähnyt. Reittikartta tuli osallistujien nähtäville edellisenä iltana. Jos olisi tullut vaikka edellisellä viikolla, niin moni olisi välttänyt harhailut ja voinut käydä tutustumassa reittiin etukäteen. Maalissa tuloksista ei ollut kenelläkään mitään tietoa. Järjestäjän fb-sivuille päivittyy n. 12h välein kuusi nimeä tuloksista ilman aikoja perustuen tapahtumassa otettuihin valokuviin? XCM-cup on hieno kilpailusarja, eivätkä tälläiset tapahtumat todellakaan sinne kuulu. Reitistä voi olla montaa mieltä, mutta muutamaa polkupätkää lukuun ottamatta ulkoiluteiden ajaminen ei ole omaan makuuni. Vähissä oli hymyilevät osallistujat maalialueella kisan jälkeen.

paaton
09.09.2019, 11.13
Siinä missä pitkä ja lyhyt reitti haarautui, oli isot nuolet ennen tielle tuloa ja tielle tulon jälkeen.

Tuomas
09.09.2019, 11.37
Suuren jälki-ilmoittautumismäärän (nelinkertainen viime vuoteen nähden) myötä järjestäjältä loppuivat ajanottosirulliset numerot.
Tämän vuoksi numeroiden jako kesti odotettua pidempään ja täydellisten tuloksien julkaisu kestää tavallista pidempään kun puuttuvat ajat haetaan maalin varmistuskirjauksesta.

Järjestäjä pahoittelee.

1 osallistuja kertoi kääntyneensä 6 km reitille vahingossa missä 25 km ja 50 km reitti jatkoivat oikealle. Muutama ajaja kertoi ensimmäiseltä huoltopaikalta menneensä letkan mukana lyhyelle reitille vaikka oli tarkoitus ajaa pitkä. Kyltitys oli ennen huoltopaikkaa kuten yllä oli kuvattu.

Yksi reittieksymä Sorlammella oli tapahtunut gps:n opastamana. Muita eksymiä reitiltä järjestäjä ei ole vielä saanut kirjattavaksi. Nämä eksymispaikat otetaan kiitollisuudella vastaan!

Merkkauksen jälkeen reitti kierrettiin kahdesti tarkistamassa. Viimeksi tapahtuma-aamuna ensimmäistä kertaa reitillä olleiden etumoottoripyöräilijöiden voimin. Ainakin klo 11 kun tarkistuskierros päättyi, reittimerkintöjen vakuutettiin olevan kunnossa.

Marsusram
09.09.2019, 12.50
Yksi reittieksymä Sorlammella oli tapahtunut gps:n opastamana.

Sorlammella ajoin ensin oikein Bredmalmille päin kun siinä näkyi yksi nauha, huomasin poikkeamisen GPS jäljestä ja kun ei Isosuon pohjoispuolellakaan reitti lähtenyt maastopolkua, eikä lisää nauhoja näkynyt seuraavaan mutkaan mennessä, palasin risteykseen ja kävin jäljen suunnasta varmistamassa ettei siellä ollut merkintöjä.

Tuossa risteyksessä puuttui tullessani vahva merkintä (paljon nuolia ja nauhoja), jollainen siinä GPS jäljestä poikkeamisen takia olisi pitänyt olla. Pirttimäen huollossa arvelivat että sellainen olisikin ollut. Bredmalmin pätkällä merkkaus oli turhan harvassa.

Tuomas
09.09.2019, 17.18
https://live.stemmi.fi/live/LuukkiMTB/2019-09-08-LuukkiMTB-Yhteislahto-r1-.html

Tulokset sähköisessä tulospalvelussa!

Osa ajanottosiruttomista numeroista voi vielä puuttua.

Korjauspyynnöt yksityisviestinä Luukki mtb:lle, sähköpostilla hvt@helsinkivelotour.fi , puhelimella 0400997337 ��

Tuomas
09.09.2019, 17.24
Sorlammen lähistöllä Isosuolle oikealle johti virheellinen gpx-jälki. Nuoli ja nauhamerkkaus oli risteyksessä suoraan. Risteyksen jälkeen ulkoilureitillä ei heti ollut lisää merkkejä. Järjestäjä pahoittelee virhettä. Tämä korjataan seuraavaan vuoteen joko muuttamalla reittiä (suo tuo kuulemma lisää vaativuutta reittiin) tai gpx-jälkeä.

karhile
09.09.2019, 20.22
N-16 sarjassa on helposti nähtävä pieni korjaustarve.
M-18 sarjassa on jokainen kuski ajanut poikkeuksellisen hiljaa 7.7 - 9.2 kilometrin keskarilla. Toki jos kaikki eksyivät ja ajoivatkin pidemmän matkan, niin ajat ymmärtää.

henkka010
09.09.2019, 23.54
Julkinen palaute jonkin verran XCM-kisoja kiertäneen keskikastin kuskin näkökulmasta.

XCM-kisat ovat nykyisin lähes poikkeuksetta niin hyvin järjestettyjä, ettei juuri tule edes mieleen antaa positiivista palautetta. Kaikki vain aina toimii. Joskus joku yksittäinen ratamerkkaus jää vähän hetkellisesti harmittamaan. Kuten ylempänä oleva palaute hyvin tiivistää, jokin meni nyt vähän enemmän pieleen. Luukin kisaa on järjestetty pitkään, mutta meneekö homma liian rutiinilla vaiko kiireellä? Ainakin seuraaviin voisi kiinnittää huomiota:

Merkinnät: 50 km on aika kunnianhimoinen merkattava. Matkasta puolet pois ja kaksi kierrosta. Sama määrä merkintämateriaalia. Muutenkin on vierailevana tähtenä ihan mukava ajaa useampi kierros, kun ensimmäisen jälkeen tietää mitä on luvassa. Moottoripyörän näkökulmasta reitti voi olla hyvin merkattu, mutta vieraan, väsyneen ja seuraavaan juureen keskittyneen mielestä ei. Väärät polut suljetaan ja käännöksistä varoitetaan ennalta. Ja jep, pummattiin porukalla, palasimme omia jälkiä reitille. Lisäksi useampi äkkijarrutus. Gepsillä ei pitäisi olla mitään tekemistä merkatun kisaradan kanssa.
Kuulutukset: Kaiuttimet siten, että kuuluttajan puheet kuuluvat lähtöryhmitykseen.
Ilmoittautuminen: Pari minuuttia jonossa on ok. Yli puoli tuntia ei.
Tulokset: Nopeampi tulospalvelu, jopa liveä tarjotaan nykyään.
Reitti: Pidän oikeastaan kaikista maracupin kisoista, jokaisesta eri syistä. Tässä reitissä ei kuitenkaan tuntunut olevan mitään järkeä. Tarjolla mararataan yliteknistä polkua, ja loput reilut 40 km pelkkää hiekkabaanaa. Ehkä mielipideasia, mutta palaute silti.
Lähdöt: On ihan ok lähettää täysmatka, puolimatka ja sähkökuskit eri aikaan. Joskus nämä toimivat myös yhtäaikaisesti, mutta nyt mielestäni ei. On jotenkin tympeää ajaa luomuna takaa sähkökuskin vetämää letkaa.

reinis
10.09.2019, 09.48
Lähdöt: On ihan ok lähettää täysmatka, puolimatka ja sähkökuskit eri aikaan. Joskus nämä toimivat myös yhtäaikaisesti, mutta nyt mielestäni ei. On jotenkin tympeää ajaa luomuna takaa sähkökuskin vetämää letkaa.

Kyllä, olen sama mieltä. Olematon tekinen taito ajaa teknisillä poluilla jarruttamassa vauhtia ja sotkemassa meininkiä. Yksi kuski ei edes vaivautunut metsässä vetää sivuun kun oli akku loppunut, jäi vaan siihen keskelle kapeaa polkua säätäämään oman mopoa. MTB kisasäännöt poluilla ei näköjään sähkökuskeja koske...

Tästä kisasta jäi valitettavasti tosi huono maku suuhuun.

acidosi
10.09.2019, 11.26
Reitin merkkaus ei omasta mielestä ollut ihan niin huono mitä monet kommentit antaa ymmärtää, tosin oli siinä kyllä toivomisen varaa. Numerosählingit nyt meni ihan vitsiksi aika monenkin mielestä. Ja sit se kaikista vakavin juttu - n.18km kohdalla tultaessa vihdintien ylitykseen mut pelasti auton alle jäämiseltä ainoastaan se, että mä tiesin reitin menevän tässä kohtaa vilkkaasti liikennöidyn tien yli. Tilanne meni niin, että tien ylitykseen tultaessa en nähnyt ketään ohjaamassa liikennettä ja varoituskellot alko kilkattaa. Lukkojarrutukset silleen, että just sain pelit parkkiin ennen asfaltin reunaa ja kyllä, autoja tuli molemmista suunnista. Tässä kohdin oli kyllä yksi järkkäri, joka siinä kohdin kun olin jo pysähtynyt ilmoitti, että nyt tulee liikaa autoja, joo huomasin.... Ikävä paikkahan tuo on yksin järjestellä, kun autoja tulee kahdesta suunnasta ja pyöräilijöitä kolmannesta, siinä sitten odoteltiin, että autot oli mennyt ja katselin kun pitkällä edellä olevan kilpakaverin selkä pakeni horisonttiin. Oliko tässä kohin muilla mitään ohjelmaa, vai onko mulla vaan ylireagointia..?

Loppukevennyksenä pakko kertoa vielä "lähtölaukausesta" :) Ei todellakaan mikään vakava tai väärin hoidettu asia, mutta siinä lähdössä, kun höpistiin yleisesti isolla porukalla, että saas nähä miten tänä vuonna eksytään yms. niin kisajärjestäjä kajautti ilmoille "lähtekäähän seikkailemaan" ja näillä saatesanoilla lähdettiin matkaan.

Tuomas
10.09.2019, 13.10
55 km on joo vaativa merkata, mutta menee toki koko reitin ulkoilureittiä. Tämä rajoittaa risteyksien sulkemista. GPS ei ole reittimerkkaukseen liittyvä asia. Jotkin vaan niitä Gpx-tiedostoja aina kysyvät niin sellainen tulee tarjota. Itse merkkaus oli edellisiä vuosia raskaampi yhteensä n. 50 henkilötyötunnilla

Numerojaosta jo olikin kommentti, että jälki-ilmoittautuneita oli enemmän kuin viime vuonna osallistujia, joten tämä ruuhkautti myös pelkän numeronhaun. Sinänsä positiivinen ongelma, mutta pitää toki korjata.

Ylläolevasta johtui myös ajanottosirujen loppuminen, jolloin jouduimme luopumaan mm. Live-tuloksista ja teki
sähköisen ajanoton käytön mahdottomaksi. Emme kuitenkaan halunneet jättää osaa jälki-ilmoittautuneista ilman mahdollisuutta osallistua tapahtumaan ja lähettää heitä tyhjin käsin ja puhtain pyörin kotiin.

Korjasimme kaikki puuttuvat tulokset manuaalisesti ja se vei aikaa. M18 sarjan matka oli täysmatka.

Reitti kulkee pääosin ulkoilureittitoimitetulla Reitti2000-reitillä. Tähän maankäyttölupamme riittävät myös Nuuksion Kansallispuiston alueella. Lisäpolkua saatiin tänä vuonna luvitettua kaupungin ulkoilualueilta. Alueen polut ovat teknisiä.

Reitillä on liikenteenohjauksellisesti hyvin vaativa Vihdintien ylitys, jossa liikenteenohjaus oli ohjeistettu mahdollisen vaaratilanteen (liikenne ei pysähdykään ohjaajasta huolimatta) huomatessaan hiljentämään osallistujan vauhtia tien ylityksessä.

Luukki mtb on lähtenyt 21. kertaa yhteislähtönä. Tämä on ollut myös xcm-cupin suositus.

liidi
10.09.2019, 14.37
Vihdintien ylitys, tämä oli kyllä yllättävä ja vaarallinen kohta. ( iso tie missä näytti olevan paljon liikennettä. )
Vastaisuudessa tuon tapainen kohta pitäisi merkata riittävän isoilla VAARA merkeillä ja useammalla liikenteenohjaajalla.
Voi olla että joku ei kisakiihkossaan saa pyörää pysäytettyä vaikka joku sielät yrittää huitua/huudella pysähtymistä.

Muuten merkkaukset oli riittävät.
Kyllä muissakin marakisoissa missä olen ollut ajelemassa tulee välillä mieleen, että olenko enää reitillä kun ei merkkejä ole näkynyt hetkeen.
Lähtölaukaus, kaikki tajusi kuitenkin lähteä liikkeelle vai tuliko jollekin DNS tuon takia ;)( muutamia tuolla listalla kuitenkin näkyy)

Ehkä ulkoilubaanan muutamat 90 käännökset mäen alla pääsi vähän yllättämään ja metsikkö meinasi kutsua näissä kohtaa muutamankin kerran.

karhile
03.09.2020, 22.24
Tästä ei ole syystä tai toisesta pidetty täällä yhtään meteliä, mutta sunnuntaina 6.9.2020 tämä näemmä taas ajetaan. Ennakkoilmoittautuminen päättyy jo tänään torstaina 3.9 klo.24.00.

https://www.cch.fi/luukkimtb

TANUKI
06.09.2020, 19.50
Ensimmäinen kisani neljään vuoteen takana ja aika kiittää järjestäjiä! Kisa oli pääpiirteissään mielestäni hyvin järjestetty.

Muutamia kehitysehdotuksia kuitenkin tuli mieleen: 1. Käännös missä minimara ja päämatkat erkaantuvat oli hieman sekava. Moni kääntyi jatkamaan lammen rantaviivaa pitkin, mutta huomasivat onneksi nopeasti mihin pitää mennä. Tähän paikkaan opastaja jatkossa? 2. Vaihtoehtoiset polkulinjat ainakin kahteen mäkeen, jotka ovat kuivallakin erittäin haastavia ajaa ylös? (Ymmärrän jos tämä jää kiinni lupa-asioista) 3. Vihdintien varren pätkä puolimaralla oli jopa vaarallinen. Se ei ole kovinkaan hauska tunne, kun 80km/h ajavat autot painelevat ohi peilien hipoessa muutaman sentin päästä tankoa. Tie oli niin kapea, ettei autoillakaan ohittamistilaa järkevän etäisyyden päästä siinä juuri ollut.

Muuten puolikkaan reitti oli mukava ja vaihteleva. Vaikka polut olivatkin paikoin erittäin teknisiä, ei se ainakaan itseä haitannut muutamaa em. mäkeä lukuun ottamatta.

Kuvaajia näkyi reitin varrella muutamia. Kuvia siis odotellessa :)

Iso kiitos järjestäjille vielä kerran!

karhile
06.09.2020, 22.45
Tulokset:
https://fi-fi.facebook.com/pages/category/Sports-Event/Luukki-MTB-252404581947583/

karhile
08.09.2020, 01.28
Kuvia löytyi täältä:

https://tkoimaki.kuvat.fi/kuvat/MTB+Luukki+6.9.2020+/

Täpäri mies
06.09.2021, 14.32
Oliko eilen ketään reitin varrella kameran kanssa?

uljaa
13.09.2021, 15.50
Oli ensimmäinen maastotapahtuma omalle kohdalle.
Naivisti ensikertalaisena luotin siihen, että reitti on merkitty, eikä gps:ää tarvitse.
Jätin kaikki ylimääräiset härpäkkeet autoon. Myös puhelimen.

No oli reitti merkitty pääosin ihan OK, mutta arpomista oli monessa kohtaa. Edellämenevät missasivat heti ensimmäisen "tieltä" polulle kääntymisen ja se aiheutti itsellekkin hiukan arpomista.
Reittien haarautumiset löytyi, mutta siinä kohtaa, missä piti 25:lla ajaa reittiä vähän matkaa vastapalloon, oli merkinnät huonosti ja meitä meni letka vasuriin, kun piti oikealle mennä.
Pari kilometriä ennen maalia. Päädyin sittej ajamaan sen reitin ainoan maastopätkän kahteen kertaan ja palailin teitä pitkin parkkipaikalle. Tulos ei paljoa kiinnostanut siinä vaiheessa.
Harmi sen letkassa olleen naisen kannalta, joka oli aikalailla sarjansa voitossa kiinni ennen eksymistä.

Yleistä:
- Lähtöjärjestely: Aivan paska. Tuon kokoisessa tapahtumassa soisi olevan sarjoittain lähdöt. Niin, että 56:n ja lasten 5:n lenkin kuskit eivät lähtisi rintarinnan ja muut siellä seassa.
Aiheutti alussa turhaa joukon venymistä ja ohittelua.
- Ajanotto: kai piti olla automaattinen, mutta jotenkin huonosti vaikutti toimivan.
- Reittimerkinnät. Kuten jo todettua riittämätömät ja epäselvät
- Reitti: Niin. Luulin tulleeni maastopyörätapahtumaan. Lähdössä vähän säätöä ja päädyttiin kavereiden kanssa lähtemään melko perältä porukkaa.
Alun tieosuuksilla joutui ohittelemaan ja kyttäilemään ohituspaikkaa. Tuntui monta kilometriä, että maastopyörä oli väärä väline ja gravelpyörä olisi ollut oikea.
Sitten koitti se maasto-osuus ja koska perältä lähdettiin oli edessä tukuittain taluttajia. Välillä käytiin jo asfaltilla ja siitä kun lähdettiin taas oikealle metsään, heitti osa taluttaen jo asfaltin puolella ennen ensimmäistä nurmituppoa.
Hiukan turhauttavaa. Moni talutti ylämäkien lisäksi alamäetkin. Vissiin liian teknistä se polkuosuus.
No pääsi siinä ohikin, kun pyysi latua ja loppupätkä ennen huoltopistettä jo ihan maastoajon makua.

Sitten huoltopiste, haarautuminen ja. Ei.
Hiekkatietä, kilometritolkulla ASFALTTIA. LOL. Tähän talutus- ja maantieajoon olisi kevyt maantiepyörä voinut olla kova peli myös.
Kaitalammelta vielä oikeaan suuntaan, vaikka siinäkin aika vaatimaton nuoli osoittamassa oikeaa reittiä ja sitten se lopullinen reitin kadottaminen.
Sai yksin paahataa sen ainoan maastopätkän uudelleen läpi ja olipahan vähän lystimpää ajamalla, kun taluttaen. Tajusin kyllä olevani väärällä reitillä, mutta ilman karttaa ja semi tuntemattomassa maastossa ei arvannut lähteä oikeaa reittiä etsimään.
Eikä riittänyt motivaatio enää ajaa reittiä toista kierrosta loppuun asti, vaan tyhjentyneeltä huoltopisteeltä tietä pitkin Luukkiin, numeron palautus kulkematta maalikaaren kautta, ruoka naamariin ja pois.

Ei voi sanoa, että olisi hyvä maku jäänyt. Melko onnetonta kaikenkaikkiaan. Osallistumismaksu ei ollut kallis, mutta liikaa, jos järkkäilyt tuolla tasolla.

Tuomas
17.09.2021, 21.39
Tapahtuiko eksyminen tuossa fb-päivityksen kuvan risteyksessä? Moni sanoi että nuolen edessä oli katsojia lammikon reunalla

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1179595119228520&id=252404581947583&sfnsn=mo