Näytä tavallinen näkymä : Ohut pitkähihainen ajopaita

Garymies
22.07.2019, 18.11
Onko kellään tietoa mistä löytyisi lämpimille keleille ohut pitkähihainen ajopaita, jossa on taskut takana? Multa löytyy Trimtexin termoajopaita, joka on oikein hyvä, mutta liian paksua kangasta lämpimille kesäkeleille. Mitä olen netistä selannut, niin pitkähihaiset pyöräilypaidat tuntuu olevan pääosin paksuja viileälle kelille tai enduro/DH tyyppisiä väljempiä taskuttomia, joita en nyt hae.
Ja syy miksi pitäisi löytää pitkähihainen on se, kun maastolenkillä männynoksat raapivat käsiä, niin iho tulee täyteen punertavia paukamia. Ilmeisesti männyn neulasissa on jotain ainetta, joka tuon aiheuttaa yhdessä hikoilun kanssa. Heinän siitepölyallergia varmaan kanssa vaikuttaa asiaan.
Onko kellään tietoa mistä löytyisi lämpimille keleille ohut pitkähihainen ajopaita, jossa on taskut takana?...
En ymmärrä asian vaikeutta, minä olen löytänyt sellaisia ihan helposti pyöräkaupoista. Online ja IRL.
Irtohihat toimivat myös hyvin. Tällaiset ainakin ovat ohuet. https://www.pearlizumi.com/US/en/shop/unisex/warmers/mountain/sun_sleeves/p/14371833
maalinni
22.07.2019, 20.47
Kesäajoon on myös viilentäviä irtohihoja. Tekisi mieli kokeilla.
JohannesP
22.07.2019, 21.18
Miksi väljemmät maastopaidat eivät kelpaa? Niistäkin voi valkata slimmimpää mallia ja osassa (esim troy lee) on vissiin pieni taskukin.
maalinni
22.07.2019, 21.23
Miksi väljemmät maastopaidat eivät kelpaa? Niistäkin voi valkata slimmimpää mallia ja osassa (esim troy lee) on vissiin pieni taskukin.
Jos ei tykkää lepattavista vaatteista?
JohannesP
23.07.2019, 03.05
Alkuperäisessä tekstissä kun mainitaan taskuttomuus enduro ja dh paidan yhteydessä. Niin onko se taskuttomuus vai lepattava vaate suurin ongelma, tämä kun ei ihan suoraan tekstistä ilmene?
Irtohiat mahtava vaate väliaikaisesti tarpeeseen, mutta etsisin muuta vaihtoehtoa jos aina joutuisi käyttämään. Tai kuinka niitä saa sit korjailla, kun oksat pääsee vähän nykimään. Napakkakin irtohia, kun alkaa ajansaatossa venymään (ainakin castellin lycra).
Paksupolkija
23.07.2019, 14.19
Eikö se hieman lepattava ole viileämpi? Ja väriksi vaalea. Maastoajoon sopii tyylillisesti lepattavat varusteet paremmin kuin mainoksia täynnä oleva spärdäriasu. Vai kuinka?
Iglumies
23.07.2019, 14.23
Ostin prismasta äsken, juurikin samaan käyttöön naisten asicsin l-koon kompressiosäärystimet (12,95) saa nähdä miltä ajossa tuntuvat.
^Paita on mulla kyllä lepattava, paitsi mahan kohdalta, mutta noissa irtovermeissä voi siirtymät ja avarammat polut suorittaa sitten ilman hihoja.
maalinni
23.07.2019, 15.24
Jos aloittaja haluaa tiukan, niin sellainen hänelle suotakoon. Kohta joku ehdottaa varmaan sähköläskiä 🤣
JohannesP
23.07.2019, 16.05
Jos aloittaja haluaa tiukan, niin sellainen hänelle suotakoon. Kohta joku ehdottaa varmaan sähköläskiä 🤣
Ehdotan speedsuit mikä täyttää kaikki esitetyt vaatimukset. Tiukka, ohut ja pitkät hiat. Tuskin aero ominaisuuksistakaan voi miinusta antaa eikä paidan helma nouse kovemmassakaan ajossa.  Valitsee vielä sellaisen missä on taskut.
Garymies
23.07.2019, 19.52
Alkuperäisessä tekstissä kun mainitaan taskuttomuus enduro ja dh paidan yhteydessä. Niin onko se taskuttomuus vai lepattava vaate suurin ongelma, tämä kun ei ihan suoraan tekstistä ilmene?
Taskut on oltava, mielellään enemmän kuin yksi. Ja sellaiset joista ei tarvitse pelätä esineiden putoavan. Reppua en pidä ellei ihan pakko ole. Tiukka paidan ei tarvitse välttämättä olla, kunhan ei valtavan lepattava ole. On mulla väljempiäkin paitoja, joissa ei ole taskuja. Viileällä ilmalla olen pitänyt sellaisen alla lyhythihaista taskullista ja toimii hyvin. Irtohihoista ei ole kokemusta. Kaipa nekin vois toimia, mutta mieluummin pitkähihainen paita, kun kuitenkin koko lenkin ajan tarkoitus pitää. En ala pukemaan ja riisumaan kamoja lenkin aikana paitsi tietysti päälyspaidan voi ottaa pois, kun on lähtenyt kahdella paidalla liikkeelle. Täytyy käydä kauppoja tutkimassa tässä joku päivä.
^Endura Humvee pitkähihaisena.
Tai vaikka tommonen, jos ei logot haittaa:  https://r2-bike.com/R2-BIKE-Trikot-Long-Sleeve-Jersey-with-Zipper-unisex 
Ei ole hinnan kiroissa tuo, taskut ja kaikki ...Bike24:sta haulla löytyy n. 1000 muuta  (trikots, langarm) , joten kyllä valinnan varaa riittää.,
eli ei pitäisi olla ongelmaa saatavuudessa, jollei nyt aivan pakko ole kivijalasta käydä ostamassa.
 itsellä on sama oiretta kuin Garymiehellä, kuusen neulasista tulee käsiin punaisia viiruja ja pisteitä
sekä kutinaa,  joka menee tosin aika nopeasti ohi suihkussa käynnin jälkeen. Tästä huolimatta olen edelleen ajellut lyhythihaisessa:) vaikka
kaapista löytyy pitkääkin paitaa..
Iglumies
23.07.2019, 22.07
Ostin prismasta äsken, juurikin samaan käyttöön naisten asicsin l-koon kompressiosäärystimet (12,95) saa nähdä miltä ajossa tuntuvat.
^Paita on mulla kyllä lepattava, paitsi mahan kohdalta, mutta noissa irtovermeissä voi siirtymät ja avarammat polut suorittaa sitten ilman hihoja.
Puolentoistatunnin puskassa ajamisen jäljiltä ei ole kutinaa käsivarsissa, eli toimii ja muutenkaan ei mitään haittaa noista ollut, 
päinvastoin ilma kiertää hyvin kainaloihin löysän lyhythihaisen paidan kanssa.
Garymies
24.07.2019, 18.47
itsellä on sama oiretta kuin Garymiehellä, kuusen neulasista tulee käsiin punaisia viiruja ja pisteitä
sekä kutinaa,  joka menee tosin aika nopeasti ohi suihkussa käynnin jälkeen. Tästä huolimatta olen edelleen ajellut lyhythihaisessa:) vaikka
kaapista löytyy pitkääkin paitaa..Mulla leviää ne pisteet pitemmällä lenkillä niin, että lopulta on koko käsi punainen siltä puolelta mihin oksat osuu. Pesulla käynti helpottaa vähän, mutta silti vielä seuraavana aamunakin näkyy ihossa. Joskus näitä paitoja jostain Bike24 tms selasinkin, mutta varmaan väärät hakusanat tai jotain, kun tuli vaan taskutonta.
Kävin ajaan aamulla lyhyen tunnin maastolenkin ja taas oikea käsi punaisena, viiruja ja näppylöitä täynnä ja kihelmöivänä. Kattelin hieman tarkemmin ja nuo isoimmat paukamat näyttävän vähän kuin vesikelloilta - taas hävisivät sitten puolessa tunnissa - tunnissa suihkun jälkeen. Ehkä tässä pitää alkaa ajamaan pitkässä paidassa kuitenkin kun kihelmöinti on melko tuntuvaa...:rolleyes:
Gargamel
27.07.2019, 13.11
Samat oireet tälläkin. Mutta hihat voivat olla jopa liian ohuet, neulaset tekevät jälkeensä läpi. Tämän huomasin kun ostin Alista jonkun enduro/mp-lökäpaidan. Taskujen puute on myös puute.
F. Kotlerburg
27.07.2019, 15.32
Itse tunnettuna väärin harrastajana olen ajellut ihan normaaleilla pitkähihaisilla juoksu/teknisillä paidoilla mitä löytyy mistä tahansa urheilukaupasta.
Itse tunnettuna väärin harrastajana olen ajellut ihan normaaleilla pitkähihaisilla juoksu/teknisillä paidoilla mitä löytyy mistä tahansa urheilukaupasta.
Onko noita juoksu/teknisiä pidemmällä takahelmalla?
Mun rakkaan Team Lidl -paidan kauluksen vetskari hajosi ja pitäisi katsoa uutta... Tämän:
https://dainese.com/es/en/bike/shirts/awa-zip-jersey-3-203899535.html
...melkein jo tilasin mutta mitoitus ei ihan natsaa...
EDIT: Laitoinkin sitten jo tilaukseen LIDL-tason kamaa Amatsooniasta. 1Kpl pitkähihaisia ja 2kpl lyhyttä. Katsotaan ensi viikolla mitä sieltä lopulta tulee.
Pitkähihainen, pari takataskua, vetoketjukaulus ei nyt ihan ohut tarvitse olla, mistähän kohtuullisella hinnalla, matalan tason arki retki matka-ajoon?
Terotalo
13.03.2020, 00.36
Mikä on tässä tapauksessa kohtuuhinta?
Jos tästä vähän kevyempään suuntaan, ei tarvis ees pitkää vetoketjua
https://www.bikeshop.fi/Endura-Xtract-Roubaix-L-S-Jer/ekauppa/pENE3134/
Ps. Tässä oliskin käypä, pitääpä katsella olisko muuta tilattavaa, mielellän tuon kaltaisen hakisi kotimaan pyöräilytavaratalosta
https://www.bike-discount.de/en/buy/northwave-force-long-sleeved-jersey-476856
matalan tason arki retki matka-ajoon?
Jos ei ole jatkuvasti mahdollisuutta tai kiinnostusta pestä paitaa, niin ostaisin sportwoolia.
Ei ole pesuongelmia, retket vain päiväretkiä, pidemmät jo historiaa, rima matalalla tässäkin. Nuo selkätaskut ja pitkät hihat merkittäviä.
Uuni Makkara
14.03.2020, 00.49
Ei ole pesuongelmia, retket vain päiväretkiä, pidemmät jo historiaa, rima matalalla tässäkin. Nuo selkätaskut ja pitkät hihat merkittäviä.
No mites ois pearl izumi select escape ls jersey? Kolme takataskua, täyspitkä vetoketju, upf 50+ aurinkosuoja. Kuitenkin ohut materiaali joka siirtää kosteutta tehokkaasti ja kuivuu nopeasti. Ja edullinen. Saa vielä käyttää 60pv ja palauttaa jos ei ole tyytyväinen...
Onko tuota Izumia jossain pirkkaurheilussa saatavana, inter/budget?
Nyt on ostoskorissa kisaamassa kaksi paitaa saksan kaupasta, toinen tuolla ylempänä ja toinen tässä alla, satulaa ajattelin uusia samalla, jos kaukaa on ostettava, toinen paidoista putoaa korista.
https://www.bike-discount.de/en/buy/loeffler-cf-smart-long-sleeve-jersey-876814?varid=876816
Uuni Makkara
14.03.2020, 21.44
Onko tuota Izumia jossain pirkkaurheilussa saatavana, inter/budget?
Nyt on ostoskorissa kisaamassa kaksi paitaa saksan kaupasta, toinen tuolla ylempänä ja toinen tässä alla, satulaa ajattelin uusia samalla, jos kaukaa on ostettava, toinen paidoista putoaa korista.
https://www.bike-discount.de/en/buy/loeffler-cf-smart-long-sleeve-jersey-876814?varid=876816
Ainakin ennen ollu Intterin valikoimaissa.
Rupes tuo Löflerin paita näyttämään sopivalta tähän tarpeeseen, niin panempa tilaten ja samaan paketsuun tuollainen netraali italosatula samaan syssyyn, eipähän toimitusmaksut tunnu niin kirpaisevalta.🤗
Pitäköön Pirkka Izuminsa, kiitos kumminki.
https://www.bike-discount.de/en/buy/selle-italia-slr-tm-s1-529794
Uuni Makkara
14.03.2020, 22.36
Rupes tuo Löflerin paita näyttämään sopivalta tähän tarpeeseen, niin panempa tilaten ja samaan paketsuun tuollainen netraali italosatula samaan syssyyn, eipähän toimitusmaksut tunnu niin kirpaisevalta.🤗
Pitäköön Pirkka Izuminsa, kiitos kumminki.
https://www.bike-discount.de/en/buy/selle-italia-slr-tm-s1-529794
Varmasti hyvä valinta. Toki tuo Löffler ei ole ohut ainakaan kuvauksen perusteella jos ohutta paitaa etsit...
Täällä merenrannikolla kylmä kausi jatkuu juhannukseen eikä senkään jälkeen monena päivänä kesäpaitaa voi käyttää, noille päiville on lyhythihaista, muutenkin kylmänarat rimpulakäsivarret, joten ei nyt ihan kevyttä tässä kunhan ei pahoille pakkasillekaan. Tuossa kaksikin takkia kylmille, joista puuttuu selkätaskut, noiden kanssa välipaidaksikin...harvoin meikäläisen ajossa liian kuuma - enemmän vilu vallitsee. Mukava huomio tuo ettei ihan ohut, oikeasaan ihan myönteinen havainto tässä pelin vaiheessa, tilausnappi vielä painamatta, kun miettii olisko jotain pikkukamaa samalla, alkaa olla jo kypsässä vaiheessa asiat tässä harrastuksessa.😁
Pienen aamulenkin (kävellen) jälkeen tulin ja painoin tilausnappia, paita ja satula nyt, muuta tarvetta enkä haluakaan keksinyt!
Parhaita ostoksia mihin olen sekaantunut, paketti tuli pari tuntia sitten kotiovelle, iloinen kuin pikkupoika pukin käynnin jälkeen!

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.