PDA

Näytä tavallinen näkymä : Foorumin ikäjakauma

ikispessu
17.07.2019, 20.38
Foorumilla keskustelijoiden keski-iän selvittämiseksi tehty äänestys.
Kiitos vastauksesta.

MRe
17.07.2019, 20.50
Hmh... aika iso tuo viimeinen kategoria... Olishan se voinut olla 56-65, ja viimeinen olisi sitten 66 ->

Ja entä jos on eläkkeellä ja 25... :)

arctic biker
17.07.2019, 20.59
Empä kerro ikääni! Kukaan ei oo kommentoinut mun One One Space Chicken haaveesta.

LJL
17.07.2019, 21.05
Onko seuraamuksia jos antaa totuuden vastaisia tietoja

ikispessu
17.07.2019, 21.26
heheh laiskana miehenä nappasin vaihtoehdot suoraan jostain googlella löytyneestä kyselyn tuloksesta. niin totta, eläkkeellähän voi toki olla jo 25v...

Mika_koo
17.07.2019, 22.32
Empä kerro ikääni! Kukaan ei oo kommentoinut mun One One Space Chicken haaveesta.

Kommentoin nyt että rahat pöytään ja kanaa kanssa. Joko nyt kerrot ikäsi?

Terv. Herra 47

Smo
17.07.2019, 23.16
33 äänestäjää, osuin ryhmään 33.33% foorumillaisista. Joku päivä sitten meloin mökillä 10 km keskarilla 5. numerot kiusaa.

arctic biker
18.07.2019, 02.11
Kommentoin nyt että rahat pöytään ja kanaa kanssa. Joko nyt kerrot ikäsi?

Terv. Herra 47

66.

tommi2
18.07.2019, 07.10
Keski-ikäähän tosta ei voi laskea, mutta jos ottaa kunkin lohkon puolivälin ja vikassa vaikka 65vuotta, niin 48 suunnilleen olis. Tukee aika paljon oletusta. Sitten vielä kun joku pykää äänestyksen "Oletko mies/nainen/muu" niin saataisiin varmistus tälle keski-ikäisten setien foorumi... 50v ilmeisesti vielä luetaan keski-ikäiseksi tai sitten setä venyttää tätä? Vai miten on? Yli keski-ikäisten äijien foorumi?

Jami2003
18.07.2019, 10.31
Kyllähän tässä tukevasti ollaan herra 47 eli oletettua foorumin keski-ikää.

Ainut lohdutus on että omassa nuoruudessa 5-kymppiset oli arvokkaasti käyttäytyviä pukuherroja, nykyään ne speksaa loivanpaa keulakulmaa[emoji12] (noin kuvainnollisesti, en tarkoita varsinaisesti tomppaa...)

tempokisu
18.07.2019, 10.58
:D kuulemma 50 on uusi 30 ja nahka on aina muotia.

tommi2
18.07.2019, 11.01
On ne ajat muuttuneet. Mä olin 15v sitä mieltä, että aikuisena pidän vähintään pikkutakkia aina ja musiikkimaku vaihtuu mystisesti humppaan.

JackOja
18.07.2019, 11.18
Omat isovanhemmat istui 50-vuotiaina keinutuolissa piippua poltellen.

LJL
18.07.2019, 12.44
Omat isovanhemmat istui 50-vuotiaina keinutuolissa piippua poltellen.

Syy voi olla liiallisesti nautitussa keinutuolissa ja/tai piipussa. Jos pää heiluu koko ajan, se vanhenee ja voi lopulta tippua

Jami2003
18.07.2019, 12.49
Keinutuoli oli entisajan täpäri.

LJL
18.07.2019, 13.06
Raju keinutuolilla kiikkuminen oli entisajan moshausta.

Sähkötuoli oli entisajan sähköpyörä.

tommi2
18.07.2019, 13.13
Vanhukset oli ennen ihan outoja. Mä sain teininä kavereilta ihailevia kommentteja faijasta joka kuuntelin discomusiikkia eikä humppaa. Isoisä oli loppuun asti huolissaan että koska aion mennä tanssikouluun ja aloittaa tansseissa käynnin (olin 49 kun tuo kuoli). Nykyään meno on eri, 52 and still rockänroll!!! Pistäkää loivempaa keulakulmaa vaan tulemaan !!! öh, joo...

Hyviä aiheeseen liittyviä topicceja voisivat olla esim. "Mitä olet lopettanut ikääntymisen takia" ja "Mitä ruumiinosia olet hajoittanut itseltäsi esittäessä lapsillesi olevasi vielä kova jätkä".

tempokisu
18.07.2019, 13.28
"Mitä ruumiinosia olet hajoittanut itseltäsi esittäessä lapsillesi olevasi vielä kova jätkä".

Oikeaa kättä ei ole leikattu, paitsi otettu koepala. Ja se on myös sisuskalut aika hajalla...

tommi2
18.07.2019, 13.57
^Mutta esititkö lapsillesi/lapsille? Itse näytin pojalle "kuinka faija osaa break dancea" ja tanssin nimi olikin enne, irroitin windmilliä tehdessäni oikean olkapään sijoiltaan.

Jim717
18.07.2019, 14.31
Hmh... aika iso tuo viimeinen kategoria... Olishan se voinut olla 56-65, ja viimeinen olisi sitten 66 ->

Näin olisi parempi. Tässä suomalaisten ikäjakauma https://findikaattori.fi/fi/14

Virallisesti eläkkeelle jäädään jatkossa 65 vuoden jälkeen ja eläkkeelle jäämisen ikä toki kasvaa, kun keski-ikä kasvaa

nure
18.07.2019, 17.05
Oikeastaan olisi pitänyt määrittää +jotakin ja vanha/haudanpartaalla...

tempokisu
18.07.2019, 17.15
^Mutta esititkö lapsillesi/lapsille? Itse näytin pojalle "kuinka faija osaa break dancea" ja tanssin nimi olikin enne, irroitin windmilliä tehdessäni oikean olkapään sijoiltaan.

Joo, lapsille. Tempojonossa pari kertaa tuli sanottua jotta "mä olin Suomenmestari kun te vasta opettelitte konttaamaan/ ette olleet syntyneetkään". Pari kertaa olin niin hyvässä kunnossa että sain viimein sanottua mitä olin aina halunnu, että "tosi jännää nähdä kuka tulee toiseksi" ah :D tosin silloin ei mikään paikka hajonnu, kun ne oli jo aiemmin hajonnu. Toki jos tommosia sanoo niin pitää olla varma että homma hoituu kotiin, kuten hoituikin. Lopetin kisahommat kun ei enää voinu olla varma, ja olisi pitäny ( pari vuotta kestäneen) sairastelun jälkeen alkaa harjoitella tosissaan.

Jaa joo, isä Lehtimäkin kerran kehui että Maijalla on suomenmestarin sukat. Vastasin että jaa, mulla on suomenmestarin jalat. Voitin tempon.
Silloin kun tilaisuus on, se pitää käyttää piruillaankin, sillä uutta tilaisuutta ei välttämättä tule.

juseh
18.07.2019, 22.54
Joo, lapsille. Tempojonossa pari kertaa tuli sanottua jotta "mä olin Suomenmestari kun te vasta opettelitte konttaamaan/ ette olleet syntyneetkään".
Siis ajoit lasten kanssa tempojonossa ja sanoit niille noin? Aika tahdikasta.

hphuhtin
18.07.2019, 23.05
^^ tirsk, tietenkään mehevää mahista psykologiseen peliin ei pidä jättää käyttämättä jos kyse on kisasta. Jos nyt ymmärsin oikein niin ”lapset” oli tässä suhteellinen käsite jos samassa sarjassa oletettavasti kisattiin..

tempokisu
19.07.2019, 08.42
^ moni oli noin 20 ikävuoden tietämillä, toki itse olin veteraani-ikäinen ja joskus kisasin molemmissa sarjoissa ( naiset elite ja N35 tai N40) jos se oli mahdollista.
Jos muutaman kerran elämässä tulee tilaisuus kuittailla, niin kyllä se kannattaa käyttää. Naisten sarja ( jossa käsittääkseni saa ajaa jos on naispuolinen, iällä ei ole väliä) ei ole mikään herrasmies-sarja.
- oikeesti ihan hiljakseen lähtöpaikalla tuumailin, tuskin moni edes kuuli, lähettäjä ehkä, mutta sainpa sanottua ...

Singer
19.07.2019, 16.01
oli sitten pakko valita viimeinen, vaikka ikä onkin pienempi. Uteliaat voi katsoa kulutetut vuodet vaikeimman kautta, olen varmaankin sen ilmoittanut jossain.

ikispessu
19.07.2019, 17.19
Aika vahvasti näyttäisi siltä että gravel topicissa servaamassa käynyt jonne oli oikeassa. Fillarifoorumi on keski-ikäisten foorumi. Not that there's anything wrong with that.(jonnet ei muista)

usko juntunen
25.07.2019, 21.23
https://lh3.googleusercontent.com/r89ZrroujhKPFctDHniuSJwnIx1cbnr454gfpvgHgpmixic_OF oTCk2KJfknC2sRapYaAvPsDO7jG0y1l2KF-e-Q3q0nwiXc8UDzpkgzk3lVWqTB8fT8_FxHEJt5o0plu228NHaI5 vBLgU39kaAqwi8D33-BZVwwpJY15kS1bE5r0bZh5gjPUPIwKIgKVIn4feKp85fnYNZd_ ZpZ4h_AAQK1AAHgSMAo7V8D_UjkZrUpAEZKvR_A4uJVlhdzgqt PYpw73C8xTk7NgePDLis6HizZnzIsgaQHqBXBe2l69O5klns5M sE9W_6qVUrKRDHfmPz2jqEgBPMrIeuLCbSKVIV2Hd1hE9ImS_S 5MxAGcb-496gKz_2bl3hQ3ZZnJCj7xAV7xxRE89Xi1LAiqoLndhc08De2i lj_LkCYRAJ-tw-xpqUL66hG46WWxCL5KcpRWKn2X4oQr4-81CnM51NA0hknJVIC8sJTHON98byecGie95WhGtcjdTam4xyI7 sD2q9y7aoeYJrY0okh9qFxOc5GFUo4qSkqDNmyueuNEofLjYEs 0_JPpt_TKuXz8OKXdaUOthH-GW-czSS-cIZXa2ayanLDE0VIpk6vDQEANmuAMLJV2hDEmoNWt8H6jcK22Y gpCcPpB4MBZkfsdVuwccx2hbdx3V2nCEW3gCF8sDxya5WJLhJB e7wPka8j9da7E0wef2L-Ftg4dBNKnIfMkmM1PQQ=w1240-h698-no

KOM:ien keräilyn sijaan olen paneutunut ympyriäisten kivien keräilyyn.

ps. repesin täysin erään foorumilaisen KOM -tulkintaan. Kuopion OsuusMeijeri:D:D

Teemu H
30.07.2019, 17.10
Melko surullista, ei yhtään alle 18 vuotista, ja vain yksi alle 26 vuotias on ilmoittautunut :(

Kertooko tulos pyöräilystä, foorumista, kyselystä, vai mistä?

tommi2
30.07.2019, 17.13
^Mun kumpikin alle 26 mutta yli 18v lapsi (siis aikuinen) pyöräilee, mutta ei ne missään foorumilla roiku. Tämä on vissiin vanhusten kohtauspaikka :D

tempokisu
31.07.2019, 00.43
Nuorisolla on varmaan muut moternimmat keskustelusysteemit, sikäli hyvä tämmöinen senioripalsta että pääsääntöisesti täällä on ymmärrettävää tekstiä ( pari tyyppiä joitten kirjoituksesta en saa mitään selvää, outoja sanoja ja erikoisia kirjaimia)

LJL
31.07.2019, 06.50
Olen muuten oikeasti about 97-vuotias, tai ainakin semmoinen olo on välillä. Se nostaa keskiarvon korkealle

tempokisu
31.07.2019, 07.22
Olen muuten oikeasti about 97-vuotias, tai ainakin semmoinen olo on välillä. Se nostaa keskiarvon korkealle

kuule ihan samat sanat :D

ikispessu
31.07.2019, 13.24
^Mun kumpikin alle 26 mutta yli 18v lapsi (siis aikuinen) pyöräilee, mutta ei ne missään foorumilla roiku. Tämä on vissiin vanhusten kohtauspaikka :D

hakevatko he tiedon fillareihin liittyen jostain muualta netistä vai eivätkö sillain harrastamalla harrasta pyöriä, vaikka pyöräilevät?
vai kysyvätkö sinulta?
Omasta mielestäni foorumit ovat lähes kaiken harrastamisen suhteen paras paikka kysyä itseä askarruttavista asioista ja etsiä niitä luotettavampia kokemuksia. Kaikki googlella löytyvät testit ja jutut ovat harmillisen usein puolueellisia mainoksia jne. joihin luottaminen on vähän niin ja näin.

tommi2
31.07.2019, 13.56
^Eivät sinänsä kauheasti välitä fillareista, iskä huoltaa, heheh, ajavat vaan. Mä olen aikanani hankkinut fillarit ja pojan kanssa on sovittu, että hänellä ei ole edes omaa fillaria, mulla vaan on 1 pyörä enemmän mitä muuten olisi (erittäin hyvä diili :D). Tyttärellä on jotain idiksiä maantiepyörän tyylin suhteen, mutta ne on otettu animesarjoista.
Mä itse pistän painon fillarilehdille (myös siis nettiartikkeleille), opin kasailemaan pyöriä ihan kirjan avustuksella ja en hirveästi luota foorumineuvoihin. Tämä foorumi on yksi parhaista, mutta täälläkin on "minulla on tämä, se on ainoa oikea" ja "toi yksi toinen foorumilainen, jota arvostan, sanoi näin, joten tämä on minunkin mielipide"-juttuja. Monissa foorumeissa "tiedon" taso on lähes luokatonta. Mä itse pidän foorumia ihan paikkana, missä voi jauhaa aiheesta ja sen vierestä. Uskon välillä jotain, välillä en.

LJL
31.07.2019, 14.46
Mä itse pidän foorumia ihan paikkana, missä voi jauhaa aiheesta ja sen vierestä.

Täällä voi asioida henkisesti käymälässä

tempokisu
31.07.2019, 15.08
hakevatko he tiedon fillareihin liittyen jostain muualta netistä vai eivätkö sillain harrastamalla harrasta pyöriä, vaikka pyöräilevät?
vai kysyvätkö sinulta?
Omasta mielestäni foorumit ovat lähes kaiken harrastamisen suhteen paras paikka kysyä itseä askarruttavista asioista ja etsiä niitä luotettavampia kokemuksia. Kaikki googlella löytyvät testit ja jutut ovat harmillisen usein puolueellisia mainoksia jne. joihin luottaminen on vähän niin ja näin.

:D kun katsoo mun liittymisvuotta ( mä olen ollut täällä siis iäisyyden...) niin olin jo lopettelemassa kilpapyöräily "uraani". Mä sain tiedot ihan kauppiaalta ( siis tamperelainen kauppias, Izmo huom!) ja Upalta ja Päivisen Eskolta. Ehkä hieman luotettavampaa tietoa kun mistään internetistä...siis oliko mulla edes koko nettiä silloin..muistan kun mut "huijattiin" ajamaan kriterium-ajoja Turkuun, niin lainasin sekä isän autoa että isän kännykkää, että sain soitettua jos jotain tulee. Eli tämä joskus vuosituhannen vaihteessa, silloin ei vielä nettiä itellä ollut. ( onneksi, kisoistahan ei olisi tullu mitään kun täällä olisi kettuiltu...)

tommi2
31.07.2019, 15.10
^Mä liityin viime vuosituhannen puolella :D.

LJL
31.07.2019, 15.18
^Mä liityin viime vuosituhannen puolella :D.

Olen ollut tuolloin 13v

tommi2
31.07.2019, 15.54
^Olisit liittynyt foorumiin. Ylästeella tosin porukka olisi heitellyt terottimilla ja huutanut "saatanan pyöräilijä" :D . Jos nyt pieni matka memory lanella sallitaan, niin mun nuoruudessa fillarit oli luonnollisesti kaikilla, niiden hienoudesta kilpailtiinkin vähän, esim. "kymppivaihteinen" oli saavuttamaton tavoite kaikille kavereilleni, kuten itselleni, mutta kukaan ei harrastanut pyöräilyä.

tempokisu
31.07.2019, 16.03
^Olisit liittynyt foorumiin. Ylästeella tosin porukka olisi heitellyt terottimilla ja huutanut "saatanan pyöräilijä" :D . Jos nyt pieni matka memory lanella sallitaan, niin mun nuoruudessa fillarit oli luonnollisesti kaikilla, niiden hienoudesta kilpailtiinkin vähän, esim. "kymppivaihteinen" oli saavuttamaton tavoite kaikille kavereilleni, kuten itselleni, mutta kukaan ei harrastanut pyöräilyä.

No mä olin nolona kun koulu oli alkamassa ( siis eka luokka..) ja kaikki osasi ajaa pyörällä - paitsi minä. Mä olin arka ja pelkäsin. Mutta pakkotilanne.
Tietenkään ihmisten ilmoilla ei voinu harjoitella, eli mentiin mummolaan ja sitten vaan pihatietä...isä lupasi pitää takaa kiinni.
Hyvinhän tää sujuu...kun huomasin että isä oli pidellyt vaan sen alkuasennon verran kiinni, pelästyin ja ajoin pellolle. Pellolla oli vielä niitä kamalan pelottavia sieniä ( jotain pikkusieniä) ja kaaduin ja itkin. Opin kuitenkin kerrasta ajaan pyörällä.

Sitten oli jopo, mutta kun tykkäsin jo 10-vuotiaana ajaa pitkiä matkoja ( ennätys oli samana päivänä 100km, ja ajeltiin serkkujen kanssa usein Ritvalasta Hämeenlinnaan sen ison mäen päälle, vaikka lupa oli "vaan käydä kirkolla".....) halusin vaihdepyörän, ja vielä "miesten ohjaintangon" eli kilpurimallisen, oli todella erikoista tytöllä se. Ne ostin kesätyörahoillani.
11-vuotiaana kirjoitin "ystäväni"-kirjaan että mieluisin liikuntalaji: pyöräily

Serkkujeni ( 2 poikaa, toinen mun ikäinen ja toinen 2v vanhempi) kanssa oltiin hassu kolmikko: minulla vaihdepyörä jossa kilpuritanko, Juhalla ittensä kokoama kilpurinnäköinen mutta ohjaustanko "väärin päin", ja Timolla vanha naistenpyörä. Pojilla oli matkamittari, mutta minulla oli hieno sellainen matka - ja NOPEUSmittari. Sen erikoisempia pyöräilyvaatteita, ihan kesävermeissä ajeltiin. Pyöräilijät ei siihen aikaan käyttäny mitään kypäriä.

tempokisu
31.07.2019, 16.22
:D mä voin nyt sanoo jäsen LJL:lle että mä olin kuule Suomen Mestari kun sun tekemistä ei oltu vielä ajateltukaan.

Juha Lehtinen
31.07.2019, 17.26
Itselläni on 55 mittarissa mutta kropassa tuntuu että voisin hyvinkin olla tuon 97.

juseh
31.07.2019, 22.50
Melko surullista, ei yhtään alle 18 vuotista, ja vain yksi alle 26 vuotias on ilmoittautunut :(

Kertooko tulos pyöräilystä, foorumista, kyselystä, vai mistä?
No nyt on yks alle 18v :)

e150330
01.08.2019, 11.18
Kolmen 12, 16 & 18 vuotiaiden poikien isänä voin todeta, että ko. sällien foorumit ovat insta, snapchat ja YouTube (josta katsellaan pyörävideoita). Pyörien tekniikka kiinnostaa lähinnä osasarjojen ja keulan & takaiskarin osalta. Ne vain ajaa ja se kiinnostaa, ei juuri foorumeilla roikkuminen.

Keskenään jauhavat pyöräilystä kyllä siihen malliin, ett muija on hulluuden partaalla…

elasto
01.08.2019, 19.08
Minä olin foorumille rekisteröityessä 15-vuotias.

e150330
02.08.2019, 09.29
Minä olin foorumille rekisteröityessä 15-vuotias.

Mutta se olikin ENNEN VANHAAN, kuten jälkikasvuni asian ilmaisisi...

usko juntunen
02.08.2019, 17.20
+30 tuntuu kuin -30
Meniskö se jotakuinkin noin Forecan kartalla?