PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rockshox judy silver etälukituksen poisto

xubu
17.07.2019, 10.38
Moi, voiko siis tuon etälukitusvaijerin ottaa pois tuosta judy silveristä? Tarkoitus on että, keula joustaa lukitusasentoa en tarvitse.
En ole löytänyt netin syövereistä kuin ristiriitaisia juttuja aiheesta. Toiset sanovat, että keula menee lukkoon jos vaijerin ottaa pois ja
tätä en halua. Toiset taas väittävät keulan jäävän joustotilaan jos vaijerin poistaa.

Löytyykö täältä tietoa? Ja jos täytyy vaijerin poiston yhteydessä tehdä jotain, olisin neuvoista kiitollinen.

SSGT-92
17.07.2019, 11.10
Tuo, jääkö keulan lukitus päälle vai pois ,selvinnee ko. keulan manuaalista, luulisin. Nuo kuuluisat "toiset" on molemmin päin oikeassa. Toisessa mallissa vaijeria vetäessä keula lukkiutuu, toisessa lukitus avautuu. Tuokin ,muistaakseni, on kiinni vaimentimen mallista ja vuosimallista. En nyt muista, minä vuonna ekan kerran tuo, vaijeri löysänä = keula lukossa, versio ja millä vaimentimella, oli ominaisuutena.
Minkäs vuotinen tuo keulasi on ?
Jos keula toimii oikein, miksi etälukitus pitäisi poistaa, et vaan käytä sitä.

hphuhtin
17.07.2019, 11.29
Blutosta poistin etälukituksen kun en ikinä sitä käyttänyt ja tyhjempi ohjaamo on vaan siistimpi, on kuitenkin hissitolpankin vipu siinä tangossa. Siinä siis lukon jousi vetää auki-suuntaan.

Blutossa ainakin oli helppo testata irroittamalla vaijeri jousen päästä ja katsomalla mihin asentoon vetää. Luontevaa on, että lukko auki on se suunta mihin jää, mutta kai se toisinkin päin voi olla.

Ei siinä musta muuta ole kuin että osat talteen ja ruuvaa sen lukitusosan takaisin suojaamaan iskarin päätä.

xubu
17.07.2019, 11.33
Haluan turhan (minulle) vivun ja vaijerin pois. Fillari on ostettu tänä vuonna missä keula on. Vaijeri kiristyy kun se lukitsee keulan, kun keula on lukossa ja sen haluaa joustamaan, vivun vieressä on nappi jota painamalla vaijeri vapautuu ja keula taas joustaa. Toiset ovat valittaneet myös, että etä etälukitus on huono. Monilla tullut ongelmia sen kanssa aika nopeasti. Minä en tosin vipua kääntele, koska en lukitusta tarvitse.

SSGT-92
17.07.2019, 13.07
Tämähän sit ei oo vaikeaa, tuon videon kohdat 1 ja 2 kääntäen ;https://www.youtube.com/watch?v=6eW-5A2wbbc
Laita osat talteen , jos satut myymään keulan tai pyörän , ostaja saattaa olla niistä kiinnostunut kuitenkin.

Hain tuolla ;rockshox poploc remote assembly

xubu
17.07.2019, 13.27
Kiitos linkistä SSGT-92. Kumma kun en itse löytänyt sitä. Etsin aika pitkään. En tosin haussa käyttänyt tuota poplcoc:ia.