PDA

Näytä tavallinen näkymä : YT Decoy

MRa
16.07.2019, 16.30
YT on keväällä julkaissut enduropainotteisen Decoy sähköpyörän. Tälläkin foorumilla ko fillarista on ollut jonkin verran tarinaa, mutta ei omaa aihetta niin luodaan sellainen.

Fillarit vaikuttavat speksien ja hintojen perusteella varsin kilpailukykyisiltä, kyseessä kuitenkin hiilaripyörä (halvimmassa alu takakolmio) jossa integroitu akku ja muutenkin hyvät osat kiinni. Myös ebike-mtb on arvostanut filaria https://ebike-mtb.com/en/yt-decoy-review/3/

Tuossa linkki https://www.yt-industries.com/en/cat/index/sCategory/73535

https://www.yt-industries.com/media/image/thumbnail/01_Decoy_CF_Pro_Race_TITANSILVER_Cart_720x600.png
Saatavuus fillarissa hieman mietityttää. Onkohan näitä jo rantautunut Suomenniemelle? Itsellä ainakin harkinnassa.

grebe
16.07.2019, 16.42
En tiedä onko jo kukaan saanut. Mutta onhan tuo vaan minusta hieno. Ja toimii hissimäissäkin, vaikkei hissi toimisi. Vaikka nykyinen Levo soveltuukin ehkä paremmin omiin ajoihin, en tiedä... ehkä silti ostaisin tämän, jos nyt olisin eepyörää ostamassa.

FreeZ
16.07.2019, 16.53
Tämä pyöri pitkään mielessä Levolle seuraajaa etsiessäni. Olin Saksaan yhteydessä ja vakuuttivat nettisivujen saatavuustietojen pitävän paikkaansa. Päädyin kuitenkin toiseen merkkiin kun tuli sopivasti mieleinen vastaan. Varmasti hieno laite!

Pexi
16.07.2019, 22.02
On kyllä design kohdillaan. Kolisee ainakin itselleni kovasti. Spessun eMTB-laitokset on niin eilistä päivää tähän verrattuna.

nure
16.07.2019, 22.19
Siisti, tuollaisen voin hankkia kun tulen tarpeeksi vanhaksi, tyylikäs kokoonpano!

jabi
17.07.2019, 09.42
Mietin itsekin alkuun YT Decoyta, mutta päädyin lopulta muuhun vaihtoehtoon. Joka tapauksessa nyt kun olen seurannut brittifoorumilta jengin YT Decoy ketjua, niin ei voi ainakaan kiireiselle ihmiselle suositella. Jos nyt tilaa vaikka näyttää "july 30th" arviota sivuilla niin se päivittyy tilaukseen pari päivää tilauksen jälkeen muutaman kuukauden päähän. Ne, jotka on nyt kesän aikana tilanneet niin toimitusarvio on päivittynyt vähän väliä pidemmälle.

YT:n omien viestin perusteella niillä on toimitusvaikeuksia kun eivät saa osia pyöriin. Tiedä siitä sitten, mutta jos nyt haluaa Decoyn niin kannattaa varautua ettei pääse ajamaan ennen ensi vuotta.

pecu_83
30.07.2019, 08.20
Täällä tuli siirryttyä pitkän himoitsemisen jälkeen myös sähköavusteiseen. Olisin toivonut saavani tämän jo pari viikkoa sitten, niin olisi viikko Levillä mennyt rattoisasti, mutta meni se luomullakin. Tilatessa luki että on varastossa, mutta eipä alkanut kuulumaan. Laitoin sähköpostia perään, niin pahoittelivat ja hyvittivät postikulut.

https://lh3.googleusercontent.com/KHEoWrVJNVRpOB6HIvFVaciFGAez-Yk75n9FfCKkGnRMktUa6j7AG3XJm4As_2UW2P297nPwafQ7qlV BeM_dkjZA4AIz9-dZR6LtAjWxPR2tAJqevYBRw-20unVq8yQv7PaKC9j3di0=w1669-h937-no

MRa
30.07.2019, 08.39
Täällä tuli siirryttyä pitkän himoitsemisen jälkeen myös sähköavusteiseen. Olisin toivonut saavani tämän jo pari viikkoa sitten, niin olisi viikko Levillä mennyt rattoisasti, mutta meni se luomullakin. Tilatessa luki että on varastossa, mutta eipä alkanut kuulumaan. Laitoin sähköpostia perään, niin pahoittelivat ja hyvittivät postikulut.

https://lh3.googleusercontent.com/KHEoWrVJNVRpOB6HIvFVaciFGAez-Yk75n9FfCKkGnRMktUa6j7AG3XJm4As_2UW2P297nPwafQ7qlV BeM_dkjZA4AIz9-dZR6LtAjWxPR2tAJqevYBRw-20unVq8yQv7PaKC9j3di0=w1669-h937-no

Hieno! Onneksi olkoon! Mä laitoin kans tilauksen sisään viime viikolla (Pro), mut saatavuus on vasta lokakuun lopulla. Saa nähdä jaksaako odotella. Hankalaa kun on näin pitkä aika tässä välissä... Mut mennään luomulla tän aikaa.

Sent from my iPad using Tapatalk

pecu_83
30.07.2019, 09.09
Mitenköhän toi Shimanon walk mode on toteutettu? Tässä mun base mallissa sitä ei ole, mutta ohjekirjassa oli siitä maininta, ilmeisesti Pro malleista löytyy? Täytyykin etsiä jos sen saisi jollain softapäivityksellä käyttöön, ellei sitten ole sidottu johonkin fyysiseen eroon (esim. sähkövaihtaja vs manuaalinen). Löysin eilen meinaan muutaman mäen mitä ei todellakaan päässyt ajamalla ylös, niin tunkatessa pyörän painon kyllä tuntee!

MRa
30.07.2019, 09.16
Mitenköhän toi Shimanon walk mode on toteutettu? Tässä mun base mallissa sitä ei ole, mutta ohjekirjassa oli siitä maininta, ilmeisesti Pro malleista löytyy? Täytyykin etsiä jos sen saisi jollain softapäivityksellä käyttöön, ellei sitten ole sidottu johonkin fyysiseen eroon (esim. sähkövaihtaja vs manuaalinen). Löysin eilen meinaan muutaman mäen mitä ei todellakaan päässyt ajamalla ylös, niin tunkatessa pyörän painon kyllä tuntee!

Mun käsitys on että sähkövaihtajan kanssa toimii paremmin koska moottori tietää millä vaihteella ollaan. Mut ei oo kokemusta

Sent from my iPad using Tapatalk

pecu_83
30.07.2019, 09.28
Nopealla googletuksella löytyi miten se aktivoidaan, eli en vain osannut laittaa sitä päälle. Ohjekirjassa kyllä lukee että walk mode on myös alueellisesti rajattu. Täytyy kokeilla kun kotio pääsee.

Sami konttila
03.08.2019, 14.41
Täällä kans kova polte tilata. Onhan toi CF pro malli aika jäätävä spekseiltään.

Millaisia ajatuksia decoy on herättänyt niillä ihmisillä , jotka ovat jo saaneet pyörän? Osaatteko verrata vaikka spessun levoon?

Mietityttää olisko kuitenkin molemmissa päissä 29 kumit paremmmat?
Yt ilmoittaa , että tuolla erilaisella kiekko koolla on haettu hyvää vetopitoa ylämäkeen. Omissa ajo hommissa tuo ylämäki on kuitenkin pakkopullaa ennen alamäkeä. Lisäksi omissa ajomaastoissa ei ole kauhean pitkiä nousuja, mutta Rölli kivikkoa on sitäkin enemmän.
Commencalilta sais pyörää missä on molemmissa päissä 29 kiekot ja olis vielä yhteen sopivat speksit kiekkojen osalta nykyiseen luomu pyörään.

Ongelmahan on sikäli positiivinen, että valitsi kumman vaan niin varmasti saa hyvän pyörän.

MRe
03.08.2019, 16.55
Mun käsitys on että sähkövaihtajan kanssa toimii paremmin koska moottori tietää millä vaihteella ollaan. Mut ei oo kokemusta

Hmmm... syksyllä kun ostin oman Meridan (kasitonnisella Shimanolla varustettu), niin ihmettelin sen walk-moden mitättömyyttä. Nyt keväällä ja kesällä kun olen sitä käyttänyt, niin sehän vetää hitaamman kuskin perässään. Ajattelin, että joku firmispäivitys olisi muutoksen takana, mutta voihan se olla myös se, kun vaihdoin talven aikana Di2-takavaihtajan tuohon.

NikkeKnakkerton
05.08.2019, 12.07
Oliko tälle YT:lle Suomessa maahantuojaa?

pecu_83
05.08.2019, 13.12
Täällä kans kova polte tilata. Onhan toi CF pro malli aika jäätävä spekseiltään.

Millaisia ajatuksia decoy on herättänyt niillä ihmisillä , jotka ovat jo saaneet pyörän? Osaatteko verrata vaikka spessun levoon?

Mietityttää olisko kuitenkin molemmissa päissä 29 kumit paremmmat?
Yt ilmoittaa , että tuolla erilaisella kiekko koolla on haettu hyvää vetopitoa ylämäkeen. Omissa ajo hommissa tuo ylämäki on kuitenkin pakkopullaa ennen alamäkeä. Lisäksi omissa ajomaastoissa ei ole kauhean pitkiä nousuja, mutta Rölli kivikkoa on sitäkin enemmän.
Commencalilta sais pyörää missä on molemmissa päissä 29 kiekot ja olis vielä yhteen sopivat speksit kiekkojen osalta nykyiseen luomu pyörään.

Ongelmahan on sikäli positiivinen, että valitsi kumman vaan niin varmasti saa hyvän pyörän.

En osaa verrata Levoon, mutta omaan Baseen olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Takapakan joudun varmaan huoltamaan kun sieltä vähän pursuaa ilmeisesti joku tiivisterengas/shimmi pihalle. Laitoin siitä sähköpostia yt:lle, mutta eivät ole vielä vastanneet.

Ennen hankintaa oma vaihtoehto Decoylle oli Spessun Turbo Kenevo. Tosiaan omaa vertailupohjaa ei ole, mutta olen ymmärtänyt että Decoy on alamäkiorientoituneempi kuin Levo. Itse en ole ehtinyt vielä Sappeeseen tai Calpikseen testaamaan Decoyta, mutta kotinurkkien poluilla ei ole mäkiä tai hyppyjä mitä tuolla ei uskaltaisi painaa täysiä läpi.

Rengastus tuntuisi olevan täysin nappi. 29" etunen menee kaikesta yli hereästi ja 27,5" takanen tarjoaa hyvän pidon. Itsellä on taustaa motocross/enduropyörissä, joten isompi etunen ja pienempi takanen on ollut ihan normi juttu aina.

järtsy
05.08.2019, 20.03
Oliko tälle YT:lle Suomessa maahantuojaa?

Ei ole, postimyyntipyörä niinkuin esim. Canyon, sillä erotuksella että Canyonia saattaa päästä testaamaan täällä jossain tapahtumissa.

NikkeKnakkerton
06.08.2019, 13.51
Kiitos vastauksesta!

pecu_83
06.08.2019, 14.46
Decoylla suhaamista kotinurkissa:

https://youtu.be/Vbze_h9O01U

pecu_83
13.08.2019, 12.47
Eilen kävin Kalpalinnassa polkemassa 1h 30min ylös - alas. Reilu 20 runia (enemmän kuin Calpiksen hisseillä ikinä tuossa ajassa) ja akkua meni 50% (kuskilta 100% :D). Mulla on boost taso säädetty 200% / 70Nm (vakiona 350% / 70Nm). Noihin mäkihommiin vois säätää lisää avustusta ja iskareihin vähän lisää painetta, mutta muuten oli kyllä hieno vetää. Olis pitänyt laittaa sykevyö, niin olis nähny sykkeet mäen päällä ja alla, mutta tuli vähän kiire lähtö. Rankka treeni joka tapauksessa!

https://lh3.googleusercontent.com/3Zj3orcFLCKxvwQJFmx1sRRf3CVGMsNFUiQoP8fFP-kF5b81mgYnR9wR0JL-3kM_wY5p_XwvWE3YTUvnOqW9RuDBo0VlneqoZdH9VAAUBq33k_ uk7iTACfpmSGu9wrbHwEwiztxLnZo=w1669-h937-no

MRa
13.08.2019, 16.20
Eilen kävin Kalpalinnassa polkemassa 1h 30min ylös - alas. Reilu 20 runia (enemmän kuin Calpiksen hisseillä ikinä tuossa ajassa) ja akkua meni 50% (kuskilta 100% :D). Mulla on boost taso säädetty 200% / 70Nm (vakiona 350% / 70Nm). Noihin mäkihommiin vois säätää lisää avustusta ja iskareihin vähän lisää painetta, mutta muuten oli kyllä hieno vetää. Olis pitänyt laittaa sykevyö, niin olis nähny sykkeet mäen päällä ja alla, mutta tuli vähän kiire lähtö. Rankka treeni joka tapauksessa!

https://lh3.googleusercontent.com/3Zj3orcFLCKxvwQJFmx1sRRf3CVGMsNFUiQoP8fFP-kF5b81mgYnR9wR0JL-3kM_wY5p_XwvWE3YTUvnOqW9RuDBo0VlneqoZdH9VAAUBq33k_ uk7iTACfpmSGu9wrbHwEwiztxLnZo=w1669-h937-no

Oma fillari vielä kaukana tulevaisuudessa. Hieno nähdä kuinka joillain jo Decoy:t kulkee[emoji3] Mitäs nuo keskukset on mieltä sähkökuskeista? Pitääkö ostaa joku lippu vai voiko vaan mennä ajamaan?

pecu_83
13.08.2019, 21.09
Oma fillari vielä kaukana tulevaisuudessa. Hieno nähdä kuinka joillain jo Decoy:t kulkee[emoji3] Mitäs nuo keskukset on mieltä sähkökuskeista? Pitääkö ostaa joku lippu vai voiko vaan mennä ajamaan?

No tuolla ei sanota mitään, kun ei hissit ole pyöriny koko kesänä. 😬 Kaksi sauvakävelijää näin illalla kiipeämässä myös mäkiä ylös alas. Tuo paikka on nyt vaihtanut omistajaa joten toivottavasti tulevaisuudessa pääsee taas hissilläkin. Sappeeseen mulla on kausikortti, niin siellä hissillä sitten seuraavan kerran.

Fat Boy
14.08.2019, 05.20
Oma fillari vielä kaukana tulevaisuudessa. Hieno nähdä kuinka joillain jo Decoy:t kulkee[emoji3] Mitäs nuo keskukset on mieltä sähkökuskeista? Pitääkö ostaa joku lippu vai voiko vaan mennä ajamaan?Sen verta sivusta seurasin ja vähän juttelinkin yhden Rinneyrittäjän kanssa, ettei se hissin käyttö ainut kulu ole, joka syntyy fillaritouhuista. Rinteiden raivaus vaikeutuu aika merkittävästi. Tämän yrittäjän tapauksessa aiemmin koneellinen raivaus vei yhden päivän, nykyisin kolme, kun joutuu raivaussahan kanssa kävellen hoitamaan isot alueet. Sen puoleen, jos meinaa jatkossakin turvata ratojen olemassaolon, kannattaa ehkä joskus ostaa se hissilippu ihan tukimielessäkin. Tämä siis yleisesti, kun hissit toimii ja joku huolehtii rinteestä.

Kävin itsekin ajelemassa sähkön voimin, mutta nakkasin pullarahat lähtiessä omistajan rouvalle. Oli kyllä lystiä sen edestä.

grebe
14.08.2019, 07.27
Parikertaa käynyt hissimäessä ja lipun olen ostanut. Onhan se mukavampi körötellä hississä ja voimansiirtokin säästyy. En tiedä saisiko ilman lippua ajella, mutta kannatuksen vuoksi ostan. Enkä ilman ilkeäisi edes ajaa.

MRe
14.08.2019, 08.58
Sen verta sivusta seurasin ja vähän juttelinkin yhden Rinneyrittäjän kanssa, ettei se hissin käyttö ainut kulu ole,
Samahan se on kuin laskettelussa. Eihän sillä hissilipulla pelkästään hissin kuluja makseta, vaan siitä lipun hinnasta menee siivu maavuokraan, rinnekoneisiin, palkkoihin, ...

Jami2003
22.08.2019, 05.04
No nyt on kyllä hieno pyörä. Minkäslaisia kokemuksia omistajilla on kertynyt, onko Decoy pelannut niinku toivottu. Jos tulee takuu hommeleita niin miten mahtaa hoitua.

Jos tässä sähköpyörä kuumeessa jotain tulee tilattua niin tuo Base malli on kyllä erittäin varteenotettava. Sinänsä pyörä on varmaan mun trail ajoille aivan överi mutta tuskin siitä nyt ylipääsemätöntä haittaakaan on. Jää vaan ominaisuudet ulosmittaamatta. Mäkeä täältä kuitenkin löytyy ja sitä myöten myös alamäkeä.

Nettisivut väittää että löytyis varastosta joten kai ilmeisesti pitäis välttyä kuukausien odotukselta [emoji848] ja sitten vielä 178 pitkänä ikuinen pähkäilly m ja l koon väliltä.

pecu_83
22.08.2019, 09.45
Tuo oma on pelannut niinkuin pitääkin. Tuossa Yari keulassa on yleisenä vikana että negatiivisen puolen öljykanavassa on kasauksen jäljiltä vaseliinia tms. ja siinä on pieni sag kuormittamattomanakin. Pitäisi lähteä nykäsemällä ylös liikkeelle, en ole vielä testannut.

Itse olen 175cm pitkä ja otin L koon, koska halusin ennemmin isomman ja vakaamman. Ainakin itselle se tuntuu hyvältä vaikka tiukoissa paikoissa onkin ehkä hieman kankea. Jopa satula oli tehtaan jäljiltä juuri oikealla korkeudella.

Jami2003
22.08.2019, 10.18
Lueskelin muutaman arvostelun ja 173 cm pitkä testikuski oli tykännyt enemmän L:stä kuin M:stä. Eli kaipa tuo L olisi aika passeli.

Tuskin tästä paljon parempaa pyörää löytyis vaikka kuinka tuumisi. Pitäis varmaan uskaltaa vaan painaa tuota tilausnappulaa [emoji3]

Jami2003
22.08.2019, 10.34
Ainut mikä ottaa silmään niin tässäkin mallissa on lyhyet kammet, vain 165mm. Eipä kai se haittaa emtb:ssä ja toisaalta maahittejä tulee vähemmän. Luulisi noiden suunnittelijoiden tietävän mitä tekevät.

Jami2003
22.08.2019, 10.42
No hitto nyt se on tilattu. Ei muuta kuin odottamaan [emoji3]

pecu_83
22.08.2019, 11.41
No hitto nyt se on tilattu. Ei muuta kuin odottamaan [emoji3]

Noniin. Siitäpä sitten! 165mm kammet vaikkakin näennäisesti lyhyet, niin maavara on aika pieni ja itse olen miettinyt jopa 150 tai 155mm kampia. Jos joskus saan kammen kieroksi, niin sitten ainakin tilaan lyhyemmät.

Jami2003
22.08.2019, 14.42
Tuo onneksi tuntuu olevan näiden modernien geometrioiden ongelma yleisesti ja näköjään emtb:ssä ratkaistaan lyhentämällä kampia niin ei kai sille sitten voi liikaa antaa painoarvoa.

Ja yleensä noihin eri mittoihin tietysti tottuu jo parilla lenkillä.

järtsy
23.08.2019, 06.29
Ainut mikä ottaa silmään niin tässäkin mallissa on lyhyet kammet, vain 165mm. Eipä kai se haittaa emtb:ssä ja toisaalta maahittejä tulee vähemmän. Luulisi noiden suunnittelijoiden tietävän mitä tekevät.

Heh, mulla on luomupyörässä 165mm kammet ihan orkkiksena, ei haittaa mitään.

pecu_83
23.08.2019, 14.52
Tuo oma on pelannut niinkuin pitääkin. Tuossa Yari keulassa on yleisenä vikana että negatiivisen puolen öljykanavassa on kasauksen jäljiltä vaseliinia tms. ja siinä on pieni sag kuormittamattomanakin. Pitäisi lähteä nykäsemällä ylös liikkeelle, en ole vielä testannut.
.

Itse itseäni lainaten, kysessä ei ole vika vaan ominaisuus. Netistä siitä kirjoitellaan vikana, mutta valmistajan mukaan siinä pieni sag pitäisikin olla jo pyörän omasta painosta. Dont fix what aint broken :D

Jami2003
23.08.2019, 15.22
Kuulostaa hyvältä [emoji108]

YT:ltä tuli jo kuittaus että pyörän toimitus on valmistunut ja lähtee DHL:llä. Seurantakoodia ei vielä kuitenkaan ole tullut.

Eilen täyty lenkillä käydessä kattoa noita alamäki rännejä vähän siihen malliin että jos saa räväkämpää pyörää alle millä viitsii ajaa ylhäältä alas kerralla niin mistä ajelee. Keskisuomalainen laskettelurinne mäki on kuitenkin sellainen että kun sen kerran tahkoaa luomulla ylös niin ei viitsi ihan suoriltaan ajaa alas [emoji28]

MRa
23.08.2019, 17.07
Heh, mulla on luomupyörässä 165mm kammet ihan orkkiksena, ei haittaa mitään.

Riippuu jonkin verran myös jalkojen pituudesta kuinka eri kampipituudet sopivat.

MRa
23.08.2019, 17.08
Kuulostaa hyvältä [emoji108]

YT:ltä tuli jo kuittaus että pyörän toimitus on valmistunut ja lähtee DHL:llä. Seurantakoodia ei vielä kuitenkaan ole tullut.

Eilen täyty lenkillä käydessä kattoa noita alamäki rännejä vähän siihen malliin että jos saa räväkämpää pyörää alle millä viitsii ajaa ylhäältä alas kerralla niin mistä ajelee. Keskisuomalainen laskettelurinne mäki on kuitenkin sellainen että kun sen kerran tahkoaa luomulla ylös niin ei viitsi ihan suoriltaan ajaa alas [emoji28]

Minkä tilasit? Näköjään pyörien toimitusajat ovat tulleet reilun kk lyhyemmiksi monissa malleissa. Hienoa, pitääkin kysellä oman tilauksen perään hetimiten.

Jami2003
23.08.2019, 19.26
Minkä tilasit? Näköjään pyörien toimitusajat ovat tulleet reilun kk lyhyemmiksi monissa malleissa. Hienoa, pitääkin kysellä oman tilauksen perään hetimiten.Tilasin tuon Basen punaisilla tehoste väreillä L koossa mitä näytti olevan myös varastossa nettisivujen mukaan....

Jami2003
01.09.2019, 07.05
Tässä pakettia odotellessa voi vähän fiilistellä pyörää youtubessa. Sam's bikes kanavan kaveri hankkinut sellaisen ja tehnyt aiheesta useammankin videon. Muutenkin kaverin videot ja ulosanti on miellyttävää katsottavaa...

https://youtu.be/HgNoNY5_qYc

Mitä tulee omaan pyörään niin maanantaina pitäisi tulla paketti mutta ilmeisesti se pienempi ja itse pyörä vasta parin päivän päästä...

Jami2003
02.09.2019, 19.45
No tänään tuli kuin tulikin molemmat paketit. Pyörä oli pakattu esimerkillisesti ja ehdottomasti hienointa viimeistelyä ja premium tuotteen tuntua niistä pyöristä mitä itse olen ostanut.

Nyt sitten on jo pari tuntia ajoa takana. Sen voi ensimmäisenä todeta ettei tuota akkua kyllä normaali ajeluissa tyhjäksi aja. Tänään puolentoista ajelulla ehkä kolmannes meni. Koko ajan trail moodissa mikä vastaa polkemiseen mielestäni tosi luonnollisesti.

Itse pyörä on kyllä ihan mahtava vehje. Toki painoon on totuttelu ja alamäkeen tolla on kyllä raskaampi tykittää kuin luomulla. Mutta kyllä toi jousitus ottaa kaikki töyssyt vastaan todella hyvin ja pyörä tuntuu muutenkin tasapainoiselta. Vähän vois vielä yrittää iskareita säätääkin.

Mitä tulee training efectiin niin tänään sama peruslenkki kuin lauantaina luomulla. Luomulla syke 1,5h/22km/135/180 ja Decoy:llä 1,5h/28km/142/165. Sen verran sakkoa Decoylla että aika oli sama. Eli luomulla ylämäet nostaa sykkeet kattoon mutta tuolla aggressiivinen ajo on muuten vaan vähän raskaampaa. No eipä toi oikeestaan tähän ketjuun kuulu mutta kun tallista löytyy 4 muuta luomu pyörää ja eilen viimeksi tuli kisoissa käytyä niin vähän sekin puoli kiinnostaa. Tavallaan kai eMTB on monipuolisempaa. Voi ajella löysäillen tai sykkeet tapissa, ihan miten treenin ja halun mukaan päättää.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190902/fc745416449c99d0dcba8da9eac4e966.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190902/d1cba48263011ad5efd652fbd73f7433.jpg

järtsy
02.09.2019, 20.51
Hieno on!(tyylipoliisi kyllä pamputtaa muovilärpäkkeestä pakan takana;))

Samaa mieltä kyllä tuosta monipuolisuudesta, saa pidettyä samaan aikaan hauskaa ja rasituksen haluamallaan tasolla, kunhan ei ole muita sähkäreitä samalla lenkillä, silloin homma lähtee aina lapasesta ja hirveä ralli päällä:D

Jami2003
02.09.2019, 21.50
Täytyy muistaa repiä muovilärpäke jossain vaiheessa pois [emoji1787]

MRe
03.09.2019, 08.10
Mitä tulee training efectiin niin tänään sama peruslenkki kuin lauantaina luomulla. Luomulla syke 1,5h/22km/135/180 ja Decoy:llä 1,5h/28km/142/165. Sen verran sakkoa Decoylla että aika oli sama. Eli luomulla ylämäet nostaa sykkeet kattoon mutta tuolla aggressiivinen ajo on muuten vaan vähän raskaampaa. No eipä toi oikeestaan tähän ketjuun kuulu mutta kun tallista löytyy 4 muuta luomu pyörää ja eilen viimeksi tuli kisoissa käytyä niin vähän sekin puoli kiinnostaa. Tavallaan kai eMTB on monipuolisempaa. Voi ajella löysäillen tai sykkeet tapissa, ihan miten treenin ja halun mukaan päättää.
No tästähän täällä on väännetty varsinkin vuosi sitten aika paljonkin. Sähkärillä halutessaan lenkin voi vetää ihan yhtä kovaa, jollei kovempaakin kuin luomulla. Sykepiikit vain osuvat eri kohtiin lenkkiä. Kokonaisrasitus menee helposti korkeammalle kuin luomulla, kun ei tarvitse missään kohtaa säästää, vaan voi polkea kunnes jalat on loppu ja tulla boostilla takaisin. Tietysti mitään kuuden tunnin maratonlenkkejä täydellä avustuksella ei voi vetää, mutta harvoin nuo mtb-lenkit niin pitkiä ajallisesti ovatkaan.

Ja muovilirpake pois. Kiitos.

Sambolo
03.09.2019, 09.34
Johan se on todettu että kampien pituudella ei ole juuri mitään vaikutusta polkemistehokkuuteen, varsinkaan maastopyörissä, ehdoton plussa ois lyhyet kammet itselle.

Jami2003
03.09.2019, 10.09
Johan se on todettu että kampien pituudella ei ole juuri mitään vaikutusta polkemistehokkuuteen, varsinkaan maastopyörissä, ehdoton plussa ois lyhyet kammet itselle.Noi 165mm tuntuu ihan hyviltä mutta emännän S koon maasturissa on muistaakseni 155mm vai jopa 150mm ja ei ne kyllä hyviltä tunnu sama mikä on polkemis tehokkuus [emoji23]

Jami2003
03.09.2019, 10.14
Sen verran muutenkin koosta että liian isoja ei ole Decoy:tkaan. Toi L on mulle (178 cm) aika passeli, yhtään lyhempi ohjaamo ei saisi olla. Sentin pari pitempi ohjaamo ei varmaan haittaisi. Eli jos mittaa on vaikka 180 tai yli kannattaa tarkkaan kattoa onko oikea koko jo XL.

Ja jakkara on kyllä huono mun perseelle. Jossain testissäkin sitä moitittiin. Sääli koska on niin hyvän näköinen ja sopii pyörään. Täytyy rauhassa kattoa voisko siihen tottua [emoji23]

Oz
03.09.2019, 16.01
YT on kyllä muodoiltaan mitä mainioin.
Kuinkas tuossa on toteutettu takajousituksen nivelien laakerointi?

MRa
03.09.2019, 20.58
YT on kyllä muodoiltaan mitä mainioin.
Kuinkas tuossa on toteutettu takajousituksen nivelien laakerointi?

En (vielä) omista, mutta mitä tuolta on tavattavissa niin ihan aidoilta laakereilta minusta vaikuttaa https://www.yt-industries.com/media/image/hvz/2019/pdf/exploded/DECOY_CF_TECHNICAL_INFORMATION_CUSTOMER.pdf

Jami2003
04.09.2019, 06.45
Mikäslaisilla iskari ja rengas paineilla muut Decoy basen omistajat on ajellut. Oon nyt ottanut pyörään tuntumaa 50 km verran ja varmaan molemmissa pitää paineita jonkin verran tiputtaa. Etuiskarin säädin ihan taulukon mukaan ja takaiskarin tuntumalla. Molemmissa ois sägi aika lähellä 30 mutta silti iskarit tuntuu hieman pintakovilta. Tai eivät kerkeä mukaan varsinkin pieniin teräviin iskuihin vaikka sitten isommat hyvin ottaakin. Itse kun en varsinkaan ole mikään iskarin säätö spesialisti. Luomuissa olen pitänyt aina kohtuu pehmeänä ja lukossa tarvittaessa.

hece
04.09.2019, 09.12
Mikäslaisilla iskari ja rengas paineilla muut Decoy basen omistajat on ajellut. Oon nyt ottanut pyörään tuntumaa 50 km verran ja varmaan molemmissa pitää paineita jonkin verran tiputtaa. Etuiskarin säädin ihan taulukon mukaan ja takaiskarin tuntumalla. Molemmissa ois sägi aika lähellä 30 mutta silti iskarit tuntuu hieman pintakovilta. Tai eivät kerkeä mukaan varsinkin pieniin teräviin iskuihin vaikka sitten isommat hyvin ottaakin. Itse kun en varsinkaan ole mikään iskarin säätö spesialisti. Luomuissa olen pitänyt aina kohtuu pehmeänä ja lukossa tarvittaessa.
30% ja pintakova kuulostaa vähän oudolta, en toki tunne ko. pyörää. Eihän rebound takana ole liian hitaalla? Se kun saa iskarin "jäämään alas" nopeissa peräkkäisissä iskuissa joka koventaa jousituksen tuntumaa. Jos kuski on kevyt, voi iskarin kompressiosäädöt myös olla liian jäykät.

Jami2003
04.09.2019, 12.15
Täytyy tota reboundia hakea kun nimenomaan fiilis on ehkä se ettei kerkeä pieniin teräviin mukaan. Sitten kun ajaa isoon monttuun tai vaikka dropista niin kyllä se joustaa ja paljon...

Jami2003
04.09.2019, 20.18
Jaa-a. Vikaa oli vanhassa iskari pumpussa ja säätäjässä. Tais olla sägi lähempänä 20%. Nyt kun Decoyn mukana tulleella pumpulla säädin paineita uudestaan ja sägin katoin oikein tarkemmin, alkaa alusta olemaan aika mintissä. Tänään puolitoista tuntia iskarin säätö lenkkiä. Eilinen tunti ja tämän päivän puolitoista tuntia tykitystä trail moodilla ilman välilatausta että saa vähän kokemusta akusta ja juuri ennen kotia tuloa tippui yhteen tolppaan varaus. Että tollaiset kolme tuntia täyttä polkuajoa mäkisessä maastossa akulla varmaan ajaa suunnilleen säästelemättä trail moodilla.

Nyt kun alkaa pikku hiljaa olemaan sujut pyörän ominaisuuksien kanssa ja säädöt mintissä niin kyllä hymy on korvissa koko ajan ajaessa. On toi niin mahtava pyörä ja niin älyttömän hienoa hommaa ettei liikaa voi hehkuttaa. Täysiä saa ryskätä menemään tuolla kivikkoisilla poluilla ja pyörä toimii kuin unelma mitä lujempaa ja agressiivisemmin ajaa. 160 mm joustoa ja enduro geometrian ajopeli ei ole kyllä yhtään liikaa sellaiseen polkuajoon mihin itse pyörää hain. Eli ajellaan lähinnä enduroa muistuttavaa touhua ja polkuja. Hilkulla on kerkeiskö läheiseen trail centeriin ajelemaan ennen viikonloppuna tulevaa reissua. Mieli tekis käydä kokeilemassa peliä sielläkin.

Huh huh. Liikaa ei voi hehkuttaa. On mahtava peli ja hommaa :)

ps. Muovihärpäke lähti myös roskiin ;)

MRa
06.09.2019, 21.11
Pikkasen täytyy sanoa et oon täpinöissä kun sain tänään heinäkuun lopulla tilaamani Pro mallin seurantakoodin [emoji3] Toivotaan että kuriiri huolehtii molemmat paketit ensi viiikonlopuksi. Invisiframen tilasin kans ja tulee tiistaina niin pääsee uuden pyörän suojaamaan ennen ekaa rymyämistä.

Oz
10.09.2019, 06.35
Huomasin myyneeni pyöräni ja taitaa olla aika kokeilla sähköavusteista. Decoy polttelee kovasti, on kyllä niin sexyn näköinen kuvissa ja kovasti joka paikassa hehkutettu. Pari kysymystä juolahti mieleen: onko tuo moottorin suojapanssari muovia vai metallia? Ja toiseksi, minkä kokoinen rengas tuonne swingiin mahtuu ts. paljonko jää tilaa sivuille ja eteen tuolla vakiorenkaalla?

MRa
21.09.2019, 18.56
Monii, ketjun aloittajakin sai Decoy:n kotiin

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190921/24762e0d275479e97d19247a6be2402b.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190921/381ab69d76fc3f0c05e56d03a722221c.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190921/c3cbd32cabcbafeec77d8701ec8cfd73.jpg

Tänään eka kunnon lenkki jolta kuvatkin on otettu. Kivaa oli ja kovin kyllä erilaista kuin luomu mut yllättävän raskasta. Tiputin kans Trailin vääntöä hieman niin joutuu silläkin vielä itsekin hommiin.

Oz
21.09.2019, 19.57
Rock!
Hyvältä näyttää. Just saman värinen CF Pro tulossa tännekin.

MRa
21.09.2019, 20.55
Keskiviikkona ähelsin kolme tuntia Invisiframe:n kalvoja tuohon runkoon. Olipahan hienosti tehty setti. Joitain rakoja toki jäi, mutta käytännössä kaikki kuitu tuli suojattua. Shimanoon kytkettyjä valoja vielä mietin...

MRa
25.09.2019, 06.15
Mitäs nastakumeja olette Decoy:n miettineet? Samoilla kumien koolla joita orkkiksena tulee ei nastakumeja tunnu löytyvän. Vähän pienempää kylläkin. Esim ISP on ollu hyvä mutta sitä saa vain 27.5x2.6 ja 29x2.25 koossa. Laskeeko fillari liikaa noilla?

Jami2003
25.09.2019, 06.32
En tiedä miten käy mutta mulla löytyy 27,5x3" fat freddiet ja 29x2,25" ISP:t ja kai se noita on sovitettava ensimmäisenä alle.

Oz
26.09.2019, 14.54
Eteen löytyy yhden talven ajettu ja erinomaiseksi todettu Terrene Cake Eater 2,8. Todellinen leveys 35 mm sisäleveällä kehällä oli aikalailla 2,6 (67 mm) eli Decoyssa sitten snadisti kapeampi.
Takarengas on vielä mietinnässä. 2,6 ISP on todennäköisesti armotta alimittainen, kapea ja matala. Lisäksi kokemukset nastojen pysyvyydestä Ice Spikereissa todella huonot ja ebike lienee melko tyly nastarenkaille.

MRa
05.10.2019, 18.29
Minkälaisilla paineilla ajelette näillä märillä juurakkoisilla poluilla?

Oz
05.10.2019, 20.42
Tänään 0,9 edessä, 1,1 takana ja tuntui oikein hyvältä. Originaalirengastus.

Nyt on 200 km Decoyn mittarissa, suurin osa kivikko-juurakkopolkua. Loistava pyörä ja olen vakuuttunut oikeasta valinnasta. Koko osui kohdalleen ja nyt alkaa olla säädöt paikallaan.
Shimanon mylly on pari stiplua tehnyt: heti ekalla kokeilupyörityksellä tuli vikakoodi näyttöön ja avustukset hävisi. Virrat pois - virrat päälle auttoi heti. Tänään porukkalenkin starttipaikalla oli sen verran pitkä odottelu, että virrat menivät itsekseen pois päältä. Sitten kun laitoin virrat päälle, tuli taas vikakoodi eikä avustuksia. Pari kertaa kokeilin virrat pois/päälle, mutta ei auttanut. Akku irti/paikalleen auttoi ja vehkeet pelasi hyvin n. 50 km lenkin.

Jami2003
06.10.2019, 18.17
Itellä aika kovat paineet, muistaakseni 1.2-1.5 bar. Tyytyväinen olen minäkin pyörään vaikka nyt on kiireiden takia jääny ajelut vähäisiksi. Shimanon mylly ei ole kertaakaan virheitä ilmoittanut. n 300 km mittarissa. Kaikki kivikko-juurakko enduro ränniä.

Pari kysymystä tuli mieleen kun tänään tuolla tenusi. Juurikin noissa ränneissä tulee nyt syksyisin lätäköitä missä voi olla syvyyttä melkoisesti. Ihmettä ei tarvi eikö joskus vahingossa moottori ainakin puoliksi menisi veteen. Kuinka kovasti varotte noita vesipaikkoja? Ite olen toistaiseksi kiertänyt huolella. Luomulla ajaisin paljon huolettomammin.

Toinenkin liittyy veteen. Pesen pyörän letkulla heti lenkin päälle. Ihan sama kuin luomulla, en nyt tieten tahtoen suihkuttele moottoriin tai laakereihin mutta pakkohan esim linkusto on suihkutella puhtaaksi. Heti kun lenkin jälkeen märkänä tekee niin aika vaivattomasti puhdistuu. Mutta millainen teillä muilla on pesuprosessi?

MRe
06.10.2019, 19.04
Shimanon mylly on pari stiplua tehnyt: heti ekalla kokeilupyörityksellä tuli vikakoodi näyttöön ja avustukset hävisi. Virrat pois - virrat päälle auttoi heti. Tänään porukkalenkin starttipaikalla oli sen verran pitkä odottelu, että virrat menivät itsekseen pois päältä. Sitten kun laitoin virrat päälle, tuli taas vikakoodi eikä avustuksia. Pari kertaa kokeilin virrat pois/päälle, mutta ei auttanut. Akku irti/paikalleen auttoi ja vehkeet pelasi hyvin n. 50 km lenkin.
Kai se on tiedossa, että jalat ei saa olla polkimilla, kun shimppaan laittaa virrat? Muuten menee se momentintunnistin sekaisin ja näyttöön tulee virhe.

MRe
06.10.2019, 19.09
Mutta millainen teillä muilla on pesuprosessi?
Koskeeko tämä nyt vain YT Decoyta? No, vastaan kuitenkin, että en juuri pese fillaria. Tosin en säilytäkään sitä olohuoneessa. Jos se on über-kurainen, niin Kärcherin matalapainepesurilla suihkuttelen rungon puhtaaksi. Koitan olla kastelematta ketjuja ja pakkaa.

Yleensä tähän aikaan vuodesta jos ajelee neulaspolkuja, fillarissa on vain neulasia ja kunttaa. Ne lähtevät sitten kuivana, kun vähän fillaria kolauttaa. Toki jos sillä on jossain mutavellissä möyritty, niin sittenhän se kannattaa pestä.

Joka tapauksessa lenkin jälkeen - pesin tai en - suihkutan jousituksen ja hissitolpan liukuputket iskareille tarkoitetulla voiteluaineella, pumppaan pari kertaa iskaria/tolppaa ja pyyhin kurat pois. Tietysti jos liukuputket on kurassa, ne putsataan ensin.

Niin, ja rengaspaineet on jotain 0.6 edessä, 0.8 takana. 27.5/2.8 -renkaat. Välillä lyö vanteille, ehkä kerran pari lenkissä. Jos vetäisin jotain parkkia ja alamäkeä, paineet olisi varmaan jotain aivan muuta.

Jami2003
06.10.2019, 19.44
En mäkään liian innokas ole pesemään mutta kyllä noi mun polut on paikoittain sellaista mutta ränniä että pakko vähän viikonlopun sateiden jälkeen huljutella. Pyörät on tallissa että säilytyspaikan takia ei kyllä tarvi.

järtsy
06.10.2019, 19.48
Mutta millainen teillä muilla on pesuprosessi?

Kyllä mä olen aina pessyt fillarit heti ajon jälkeen jos selvästi likaantunut, ja vielä sillä kauhealla painepesurilla:D En tietenkään läheltä "ammu" ja erityisen kaukaa sähkölaitteisiin.
Ihan saman ne laakerit yms. on kestänyt kuin muillakin, ketjuista paineilmalla puhaltanut vedet pois ja voitelu päälle. Ihmettelin kovasti itsekkin kun vertasin reilu tuhat kilsaa ajettuja sähkärin ketjuja vajaa 300 ajettuihin luomupyörän vastaaviin niin eroa ei ollut havaittavissa kun vedin ne lattialle pitkäksi vierekkäin.

Oz
07.10.2019, 08.17
Kai se on tiedossa, että jalat ei saa olla polkimilla, kun shimppaan laittaa virrat? Muuten menee se momentintunnistin sekaisin ja näyttöön tulee virhe.

No nyt on tiedossa ;) Hyvä tieto vastaisuuden varalle. En tosin osaa sanoa, johtuiko tuosta, kun en tiennyt asiaan kiinnittää huomiota. Aika todennäköistä kuitenkin.

Mitä pesuihin tulee, niin tarpeen mukaan eli näillä keleillä käytännössä joka lenkin jälkeen ihan normaalisti vesijohtopaineilla.

lego
07.10.2019, 09.31
Pesen pyörän painevedellä hyvin harvoin, kun se oikein mutainen, yleensä annan kuivua ja harjaan paskat pois jonka jälkeen pyyhin kostealla rätillä.

Oz
07.10.2019, 16.23
Shimanon "General information" muotoilee näin tuon vesijutun: Is the SHIMANO STEPS system waterproof?
Yes, the SHIMANO STEPS system is waterproof for use under normal riding conditions, including heavy rain. Please do not use a high pressure washer to clean your bike.

pecu_83
16.10.2019, 08.24
Käytiin kaverin kanssa toissaviikonloppuna Sappeessa hissillä ja viime sunnuntaina kahden Decoyn ja yhde Neyronin voimin Calpiksessa polkemassa mäkiä ylös ja alas.

Akku kesti hienosti sen muutaman tunnin mitä jaksettiin Calpiksessa polkea. Sappeessa mulla ei ollut sähköt päällä kuin hetken enduropätkällä.

Pyörä oli molempien reissujen jälkeen todella kurainen. Sappeessa on hyvä pesupaikka heti rinteessä ja Calpikseenkin on varmasti tulossa nyt kun se on vaihtanut omistajaa. Pesin pyörän sitten kotona letkulla. Ne olikin pyörän ensimmäiset pesut ikinä.

Tuossa vielä yksi lasku Calpiksesta.

https://youtu.be/u3qbWY5w_gk

Videolla on inha kolina, täytyy tilkitä kamera koteloonsa paremmin jatkossa.

Oz
16.10.2019, 11.35
Mainiota kuvaa :)
Mikä kamera sulla on ja millainen kiinnitys kameralle?

pecu_83
17.10.2019, 09.14
Mainiota kuvaa :)
Mikä kamera sulla on ja millainen kiinnitys kameralle?

Kamerana Kiinalainen YI 4k (ei plussa) ja kiinnitys tuossa videossa on suoraan rintapanssariin. Mulla on siihen myös gimbal, mutta se ei sateella ja mudassa välttämättä ole hyvä idea varsinkaan kun sen kanssa ei koteloa voi käyttää. Lisäksi sen virtajohto on edellisellä omistajalla vaurioitunut ja se tuppaa sammuilemaan kesken ajon.

Se mun edellinen video tässä ketjussa (sivulla 1) on gimbalin kanssa kuvattu, siitä näkee eron.

Ps. Tän foorumin mobiiliversio on aivan suolesta (ainakin androidilla) olen jo monta viestiä menettänyt bitti-avaruuteen kun olen yrittänyt muokata viestiä, se päätyy aina poistoon. Myös anna palautetta ylläpidolle linkki vie umpikujaan.

Jami2003
22.10.2019, 18.57
Tänään pikainen lenkki märillä juurilla jossa rengas ei lähtenytkään alta. Mutta vakio lenkillä poljin kiveen n 20 kmh vauhdissa ja pyörä pois alta ja mies päin maastoa. Juuri kun polvarit oli kotona niin polvi ja nilkka kiveen. No onneksi selvittiin mustelmilla. Hauskaa hommaa mutta kaatuminen kovemmassa vauhdissa on myös mahdollista...

MRa
23.10.2019, 21.03
Pikkasen kans pelottaa tuo vauhtien nousu, pimeys ja märkä maasto, mutta yllättävän vähän edes oho tilanteita on ollut. Mutta pitää koputtaa puuta...

Jami2003
25.10.2019, 16.16
Piti tänään käydä ajelemassa läheisessä trail centerissä. Kopsut puun ja maan kanssa huonosti lähteneen dropin jälkeen. Tällä kertaa miehelle ei tullut vaurioita (mitä nyt sormet jäi puun ja kahvan väliin) mutta toinen jarrukahva vääntyi pyörän kaatuessa.

https://youtu.be/AkzzxmiDN64
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191025/2d7d2836cd1d15151d44471278727dd0.jpg

Oz
25.10.2019, 16.42
Lämmitä ensin kahvaa, jos yrität suoristaa. Saattaa vaikka säilyä ehjänä.
Huomasittehan Decoy-kuskit muuten YT:n meilin, jossa kehotettiin tsekkaamaan ketjuohjurin pultit. Kannattaa tarkistaa, ainakin minun pyörässä olivat löystyneet. Täytyy vielä laittaa jossain vaiheessa lukitetta, niin ei tarvi myöhemmin muistella.

Jami2003
25.10.2019, 17.27
Kiitti vinkistä [emoji106]

Joo tuli meili ja tarkistin itsellä ja mulla oli kyllä ruuvit kiireellä. Tein tarkastuksen ennen ajamaan lähtöä niin vielä ei itekkään jaksanut lisätä lukitetta.

Oz
25.10.2019, 17.40
Ja vipu tietty irrotettuna ;)

MRe
25.10.2019, 17.54
Joo tuli meili ja tarkistin itsellä ja mulla oli kyllä ruuvit kiireellä.
Tarkista vielä fillarikin... (sori, oli pakko... :D )

Mut nythän on hyvä syy päivittää fillaria uusilla kiekoilla ja mahdollisesti keulalla. Kun kerran jarrukahva vääntyi.

Jami2003
25.10.2019, 20.26
Ja vipu tietty irrotettuna ;)Jep [emoji23]

Täytyy huomenna analysoida tilannetta. Hyllystä löytyy paritkin jarrut kahvoineen irrallaan joten tässä on monia mahdollisuuksia.

Tarkista vielä fillarikin... (sori, oli pakko... :D )

Mut nythän on hyvä syy päivittää fillaria uusilla kiekoilla ja mahdollisesti keulalla. Kun kerran jarrukahva vääntyi.

Ei ole toistaiseksi ollut oikein päivitys tarpeita. Pelannut kyllä kaikki paremmin kuin hyvin. Talvirenkaat varmaan täytyy seuraavaksi päivittää alle [emoji12]

MRa
26.10.2019, 09.29
Jep [emoji23]

Täytyy huomenna analysoida tilannetta. Hyllystä löytyy paritkin jarrut kahvoineen irrallaan joten tässä on monia mahdollisuuksia.

Ei ole toistaiseksi ollut oikein päivitys tarpeita. Pelannut kyllä kaikki paremmin kuin hyvin. Talvirenkaat varmaan täytyy seuraavaksi päivittää alle [emoji12]Mitäs talvirengasta olet ajatellut? Mietin jopa uutta 27,5 etukiekkoa niin sais pikkasen enemmän leveyttä myös eteen talvikaudella. Wratchild oon itse miettiny 27,5 koossa mut 29 ei oo hajuakaan. Cake Eater ehkä tai sit uus Wratchild 29...

Sent from my Nokia 8 Sirocco using Tapatalk

Jami2003
26.10.2019, 17.27
Mitäs talvirengasta olet ajatellut? Mietin jopa uutta 27,5 etukiekkoa niin sais pikkasen enemmän leveyttä myös eteen talvikaudella. Wratchild oon itse miettiny 27,5 koossa mut 29 ei oo hajuakaan. Cake Eater ehkä tai sit uus Wratchild 29...

Sent from my Nokia 8 Sirocco using TapatalkTaisin jo aiemminkin mainita että löytyy valmiina 29er 2,3" ISP:t ja 27,5+ 3" Fat freddiet. Noillahan sitä on alettava kokeilemaan. Eturengas kieltämättä saisi olla leveämpi. Ainakin silmämääräisesti Fat Freddien pitäisi mahtua taakse...

Oz
27.10.2019, 16.49
Kelit näyttää nyt menevän näilläkin korkeuksilla talvisiksi, vielä kuitenkin jatketaan varmaan välikelin rengastuksella. Nyt takana 2,8 Schwalbe Eddy Current, edessä 2,6 Magic Mary pehmeällä seoksella. Ilmatilaa tuli aavistus lisää, seos pehmeämpi ja jykevämmät nappulat. Aika mainiosti toimii märässä juurakko/kivikko-maastossa. Paineet molemmissa päissä 0,73. Tuossa Eddyssä on niin tukevat ja kantavat kyljet, että ei näytä vaativan etusta suurempaa painetta.

On kyllä mainio peli tämä Decoy, en keksi parempaa vaihtoehtoa omaan käyttööni, tässä hinta luokassa. Osui valinta kaikin puolin kohdalleen.
Eilen oli luomujen kanssa lenkillä, matkaa kertyi 51 km, nousumetrejä 896, oikein mukavaa rämpimistä. Virtaa oli akussa jäljellä 9 %.
https://connect.garmin.com/modern/activity/4192806156

MRa
30.10.2019, 18.45
Mietin sellaista vaihtoehtoa talveksi että hommais toisen etukiekon koossa 27,5 vaikka sama 35mm leveys kun takana ja sit molempiin päihin 45NRTH Wrathchild 275x3”. Tavoittena saada vähän myös eteen lisää kelluvuutta ja toisaalta kun 29x2.6 nastarenkaita on hankala löytää... Mahtuuko? Onko järkee?

Jami2003
30.10.2019, 19.48
^ ihan hyvä ajatus. Ja tuosta tietysti herää mieleen että mulla on luomu 27,5+ millä voisin sovitella itsekin. Nuo 3" talvirenkaat toimi kyllä loistavasti viime talvena luomussa.

Jami2003
01.11.2019, 09.40
Tällaista lamppua lykkää:

https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2405

Jos ei olis jo laatikot täynnä irtolamppuja tai jos käyttäis pyörää jokapäiväisessä ajossa niin varmaan ois aika kova...

MRa
01.11.2019, 20.20
^ ihan hyvä ajatus. Ja tuosta tietysti herää mieleen että mulla on luomu 27,5+ millä voisin sovitella itsekin. Nuo 3" talvirenkaat toimi kyllä loistavasti viime talvena luomussa.

Lähden kokeilemaan tätä...

Jami2003
01.11.2019, 20.35
Täytyy huomenna munkin heittää alle että näkee miltä näyttää. Äkkiseltään vaikuttais että keskiö tippuu liian alas. Toi 27,5+ 3" on kuitenkin aika paljon pienempi halkaisijaltaan kuin 29er 2,6". Pitäis varmaan samalla laittaa pitempää keulaa mikä ei välttämättä muutenkaan ois huono. 180 keula voisi toimia ihan jees paketissa.

Tänään taas pari tuntia alamäki ajoa ja johan oli hauskaa.

MRa
01.11.2019, 21.24
Täytyy huomenna munkin heittää alle että näkee miltä näyttää. Äkkiseltään vaikuttais että keskiö tippuu liian alas. Toi 27,5+ 3" on kuitenkin aika paljon pienempi halkaisijaltaan kuin 29er 2,6". Pitäis varmaan samalla laittaa pitempää keulaa mikä ei välttämättä muutenkaan ois huono. 180 keula voisi toimia ihan jees paketissa.

Tänään taas pari tuntia alamäki ajoa ja johan oli hauskaa.

Totta. Olin jotenkin ajatellu et noi halkaisijat olis ollu lähellä, mut näinhän se menee. Nooh piirustuspöydän ääreen takas siis...

Jami2003
01.11.2019, 21.57
Tää ois varmaan hyvä mutta kylläpä osaa hinta olla kohdallaan [emoji23]

https://www.bikeshop.fi/45NRTH-Wrathchild-29-quot-x-2/ekauppa/pTR4662/

MRa
01.11.2019, 21.58
Tää ois varmaan hyvä mutta kylläpä osaa hinta olla kohdallaan [emoji23]

https://www.bikeshop.fi/45NRTH-Wrathchild-29-quot-x-2/ekauppa/pTR4662/

Huomasin saman. Epäilen kyllä tuota varastosaldoa. Muualta ei oikein löydy.

Jami2003
08.11.2019, 19.41
Yritin tänään melkein tunnin ährätä ISP:tä eturenkaaksi. Ei v*ttu **kele kuinka tiukka toi DT Swiss 1900 vanne on. Ensin ei meinannut saada orkkis rengasta pois päältä ja ei puhettakaan että ois saanut ISP:tä päälle. Lopuksi loppui aika ja hermot. Täytyy kai laittaa toi ISP uuniin ja kokeilla sitten. Onko se tämä nykyinen tubeless vai miksi h****tissä noi vanne rengas kombot tehdään noin tiukiksi. On tässä kuitenkin 15 vuoden pyöräily historia ja toi ISP kumikin on ollut useampana talvena alla mutta mitään näin haastavaa vaihtoa ei koskaan ole ollut...

Toki toi vanne on ehkä vähän leveä renkaalle mutta ei kai se nyt pitäis päälle saantiin vaikuttaa...

insheina
09.11.2019, 12.03
Yritin tänään melkein tunnin ährätä ISP:tä eturenkaaksi. Ei v*ttu **kele kuinka tiukka toi DT Swiss 1900 vanne on. Ensin ei meinannut saada orkkis rengasta pois päältä ja ei puhettakaan että ois saanut ISP:tä päälle. Lopuksi loppui aika ja hermot. Täytyy kai laittaa toi ISP uuniin ja kokeilla sitten. Onko se tämä nykyinen tubeless vai miksi h****tissä noi vanne rengas kombot tehdään noin tiukiksi. On tässä kuitenkin 15 vuoden pyöräily historia ja toi ISP kumikin on ollut useampana talvena alla mutta mitään näin haastavaa vaihtoa ei koskaan ole ollut...

Toki toi vanne on ehkä vähän leveä renkaalle mutta ei kai se nyt pitäis päälle saantiin vaikuttaa...

Minä olen saanut renkaan irti ja päälle melko helposti kun olen painanut renkaan reunan molemmilta puolilta vanteen keskellä olevaaan syvennykseen. Kokeile auttaako tämä?

Jami2003
09.11.2019, 13.23
Jees nyt rengas alla. Keskikohdan käyttö, saippua ja lämpö niin meni lopulta aika helposti.

Aika nakilta toi 2,25" ISP näyttää 2,5" jälkeen edessä. Täytyy käydä tänään kokeilemassa maastossa miltä se sitten tuntuu. Taakse ei jäänyt liikoja tiloja 3" Fat freddien kanssa [emoji23]
Mutta mahtuu pyörimään. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191109/58e416e3f7493cb102f835a27f3f96ca.jpg

Jami2003
09.11.2019, 16.55
Eka lenkki heitetty nastarenkailla. Ihan hyvin ajaa tuolla 2,25" ISP:lläkin. Keskiö ei havaittavasti tippunut alemmas mutta toki lumen alla olevat kivet ja kannot tekee oman haasteensa. Fat Freddie toimii kyllä takarenkaana loistavasti. Varmaan eteenkin täytyy järeämpää rengasta kuitenkin etsiä. Vaikka tuo ISP on loistorengas jäällä jne niin tollasessa lumisohjossa ja poluilla kaipaisi vähemmän uraherkkää rengasta.

Yks palkki vähemmän oli virtaa vajaan kahden tunnin lenkin jälkeen kuin normaalisti [emoji3]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191109/3c21ca604d92d15eeb320d3a739502af.jpg