PDA

Näytä tavallinen näkymä : YT Decoy



Sivut : 1 [2]

Koskinen
26.06.2020, 15.05
Joo eilen lähti tulemaan Rockshox Super Deluxe Ultimate Coil RCT ja 500 lbs jousi. Kokeillaan nyt niitä.
Lomakin loppuu sopivasti Juhannuksen jälkeen niin kerkeää pyöräilemään.

Nyt tuli muuten YTltä oma kierejousillinen versio:

https://www.yt-industries.com/en/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=2510

Ps. Sain vihdoin uuden laturin käsiini. Hienoa päästä taas ajelemaan. Syy ei silti selvinnyt [emoji17]

AlliumPorrum
26.06.2020, 15.27
Nyt tuli muuten YTltä oma kierejousillinen versio:

https://www.yt-industries.com/en/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=2510


Miksi? Eikös se nyt tuo ilmajousi ole juurikin parempi kun se on progressiivinen vs. kierrejousen lineaarisuus?? :-o

hana79
27.06.2020, 10.14
Ovat siis huomanneet että coil iskari on parempi ja kestävämpi...;) En mie tiedä oikeasti, kovasti isot pojat noita laittaa ja kehuu. Ja onhan siinä paksumpi keulakin, varmaan hyvä. Jos nyt pyörän ostaisin niin ilman muuta tilaisin tuon uuden mallin.
Minun coil iskari ostos meni ketuiksi, tilasin hieman väärän. No onneksi sain eilen vakio iskarin takuu huollosta, meniköhän siinä se 5-6 viikkoa...
Palautetaan väärä ja etsitään oikea iskari. Tuossa on muuten progressiivinen jousi https://www.4130.fi/tuote/mrp-progressiivinen-jousi/

fob
07.07.2020, 11.15
Kuukausi ajoa takana. Edelleen tyytyväinen pyörään. Pisin lenkki 64 km,jonka jälkeen virtaa olisi ecolla pyörän mukaan riittänyt noin 15 km.

Säädöt pyörään oston jälkeen: Uusi ohjaustanko, satulan vaihto, jousitus high-asennossa, avustustasojen säätö omiin tarpeisiin paremmin sopiviksi.

Vaikutukset omaan pyöräilyyn: lenkit ovat pidempiä ja ajan useammin.

MRa
07.07.2020, 11.50
^Minkä tangon laitoit tilalle?

fob
07.07.2020, 21.15
^Minkä tangon laitoit tilalle?

Alkuperäinen RACE FACE AEFFECT R 20mm rise.
Uusi Renthal Fatbar35 40mm Rise, jonka ostin paikallisesta kaupasta.

Halusin muutoksen ajoasentoon ja tiesin tangon vaihtotarpeen jo pyörää tilatessa.

Pro29 ja Base29 malleissa pienet mittaerot muutamissa osissa: tangon nousu 35 mm vs 20 mm, stemmi 50mm vs 40mm. Mitä ihmettä tuotepäällikkö on ajatellut?

Joten varastossa yksi täysin tarpeeton tanko...

fob
13.07.2020, 23.27
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200713/ac888e4b58cb3dfc9f4905dca2d7f98c.jpg
Ostin juomapullon, koska pidemmillä lenkeillä tuppaa janottamaan.

Paketointi oli YT tapaan huolellista.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200713/f706d738d672fca5b26818b963ddf72a.jpg


Piripintaan täytettynä puoli litraa mahtuu juotavaa. Hyvin pullo pysyi polkuajossa paikoillaan vaikka kiviä ja juuria oli riittävästi. Ajon aikana ei ainakaan oma motoriikka riitä pullon käsittelyyn, sen verran hankalassa paikassa tuo sijaitsee. Mutta eipä sitä minnekään ole kiire.

hana79
14.07.2020, 07.21
Yt Decoyn moottori (E8000) on alkanut isosti napsumaan tai jopa pienesti kollisemaan. Kammet ja polkimet kiristetty. Koneen näkyvät ruuvit kiristetty myös. Napsuu /kolisee kuormituksen lopulla satunnaisesti, juuri ennen kun lopettaa polkemisen, yleensä...ehkä... Ja mielestäni ääni tulee koneesta...

Ja vapaaratas ei myös aina toimi, koneessa ilmeisesti? Onhan seillä varmaankin vapaaratas? Eli kun en polje ja pyörä liikkuu, niin takarenkaan vapaaratas ei rallata aina. On kuitenkin niin tehnyt uutena. Oliskohan yhteydessä moottorin napsuntaan...?

Pitää vissii ruveta raapustamaan takuulappuja taaasss......

Koskinen
14.07.2020, 12.18
Yt Decoyn moottori (E8000) on alkanut isosti napsumaan tai jopa pienesti kollisemaan. Kammet ja polkimet kiristetty. Koneen näkyvät ruuvit kiristetty myös. Napsuu /kolisee kuormituksen lopulla satunnaisesti, juuri ennen kun lopettaa polkemisen, yleensä...ehkä... Ja mielestäni ääni tulee koneesta...

Ja vapaaratas ei myös aina toimi, koneessa ilmeisesti? Onhan seillä varmaankin vapaaratas? Eli kun en polje ja pyörä liikkuu, niin takarenkaan vapaaratas ei rallata aina. On kuitenkin niin tehnyt uutena. Oliskohan yhteydessä moottorin napsuntaan...?

Pitää vissii ruveta raapustamaan takuulappuja taaasss......

Luulisi tuon olevan jotain mitä paikallinen Shimano Service Center voi ratkaista? Ettei tarvitsisi Saksaan lähettää kun ei oo YTn akkuosasta kysymys. [emoji846]

hana79
14.07.2020, 16.32
Totta, pitääpä kysellä ja tutkiskella.

fob
20.07.2020, 13.42
Edelleen tuntuu Decoy 29 hyvältä.

Virran riittävyydestä omassa ajossa on positiivisia kokemuksia. Haastavassa maastoajossa (kivikkoa, juurakkoa, paikoin pehmeää, nousumetrejä noin 600 m) virtaa on ollut jäljellä vielä yhden tolpan verran 40 km jälkeen.

Eilen ajoin helppoa maastoa 72 km (nousumetrejä noin 700 m, pääosin sorateitä ja metsäautoteitä. Myös polkuja) ja avustus loppui 68 km kohdalla. Sain eco-moodin päälle sammuttamalla pyörän ja käynnistämällä sen uudelleen. Viimeisen 3 km nousun sain ajettua avustuksen kanssa kotiin. Virtaa en yrittänyt säästellä vaan käytin eri avustustasoja tarpeen mukaan. Ajoaika tuolle matkalle 3 tuntia 20 min.

Rullaavammilla renkailla kevyt pyöräilijä päässee tasaisemmassa maastossa pidemmällekin.

lego
21.07.2020, 20.04
Edelleen tuntuu Decoy 29 hyvältä.

Virran riittävyydestä omassa ajossa on positiivisia kokemuksia. Haastavassa maastoajossa (kivikkoa, juurakkoa, paikoin pehmeää, nousumetrejä noin 600 m) virtaa on ollut jäljellä vielä yhden tolpan verran 40 km jälkeen.


Shimanon "akkutolpat" eivät vähene lineaarisesti, alussa ensimmäinen ja toinen tolppa voi kestää 20-30km maastoajoa, mutta loput hupenee nopeammin ja viimeinen tolppa 5-7km vaikka range näyttää 20km..

fob
21.07.2020, 20.36
Olen huomannut. Havaintoni on , että minun käytössäni virtaa riittää noin 45 - 70 km. Virran loppuessa vetoon minustakin loppu. En kaipaa suurempaa akkua.

fob
25.07.2020, 20.24
Irroitin akun ensimmäistä kertaa valon asennusta varten. Yleisnäkymä oli siisti. Jonkin verran oli pölyä kertynyt liittimen ympärille noin 700 km ajon aikana.

Vanupuikolla enimpiä pyyhin pois ja loppuja puhaltamalla. Varmaan olisi helpompikin tapa.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200725/dfc6735818537968bd7cf4d72d31dd3c.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200725/87b1670e99f198feeda72518d892e236.jpg

Moottorin seutu näytti siistiltä

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200725/6f1e22e5e16e256c9d55485763cfad8d.jpg

Valo oli helppo kytkeä esiasennettuun kaapeliin. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200725/90d824f69b59073b8ed4b71ba156f42f.jpg

E-Tuben kautta ohjeen mukaan kytkin valon toimintaan, mutta se ei riittänyt. Hetken jo ajattelin tehneeni kytkennät väärin tai pahemmassa tapauksessa valon olevan rikki. Rauhotuin ja sitten muistin, että näytön asetuksissa on myös joku valoihin liittyvä säätö. Myös sieltä valot päälle ja nyt toimii!

Oz
08.08.2020, 20.39
https://pic.useful.fi/bH9U_zmR0.jpg

Kävi perinteiset eli piti vaan tsekata jousituksen laakerit, mutta lähti projekti käsistä ja runko päätyi luottoautomaalarilleni. Pyörää purkaessa tuli todettua, että todella laadukasta työtä kautta linjan ja mietittyjä yksityiskohtia paljastui myös kuorien sisältä. Ja ne laakerit: pyörä käytössä syyskuusta, ajettu kelillä kuin kelillä reippaat 2000 km, pyörä pesty joka lenkin jälkeen.... laakerit kuin uudet ja hyvät vaseliinit vielä sisällä.
Aikaisempien pyörien (Cruzeja, Intensejä, Cannareita) kanssa kun olen tämän tehnyt, poikkeuksetta laakerit pääosin kuivia, osa jopa ruosteessa. Huolellista työtä on siis tehty ja laakerit on suojattu hyvin.

Jami2003
08.08.2020, 21.01
Täytyy kyllä kypärää nostaa viitseliäisyydellesi.

MRa
08.08.2020, 21.12
Juuh. Kehuin jo IG:ssä ja täällä kyllä kans kypärä päästä. Kerrassaan huippu. Aika paljon saa purkaa, suojata jne tuollaisessa projektissa.

Laakereihin liittyen mulla oli sama hanke about saman verran ajossa oleelle Decoylle. Kaikki paitsi oikean puolen taaimmainen laakeri oli prima kunnossa. Vähän ruostetta mut pyöri ihan hyvin vielä, laitoin vielä uudet rasvat. Uudet laakerit tosin jo löytyy.

Ainoa minkä kanssa mulla oli ongelmia oli tuon ”Rocker arm” kiinnitys. Se prikka joka siellä on joka lukitsee akselin oli jumissa. Sitä on tarkoitus pystyä kääntämään M5 avaimella, mut niin vain pyörähti avain. Sain kyl irti ja vaihdettua.

MRa
08.08.2020, 21.14
Ja oon kans miettiny heittää vesilintua hissitolpalla. Ei oo paljoo tullu mun ajossa käyttöä...

Oz
09.08.2020, 21.28
Kiitos kannustuksesta, on tuossa projektissa kieltämättä oma jumppansa.
Laakereita lukuunottamatta kaikki oli rungosta irti.
Omaan silmään ei vaan mustat pyörät iske ollenkaan, niin pakko oli jotain tehdä.

Paras paikka hissitolpalle on betonivalussa.
Ei vaan, käyttäköön ne, jotka kokevat tarvitsevansa.
Minulla se pysyy käyttämättömänä hyllyssä, kunnes taas joskus lähtee pyörä myyntiin.

järtsy
09.08.2020, 23.22
What!? Täytyy vihata hissitolppaa aika paljon että viittii purkaa sen pois:D En kyllä itse vois kuvitella edes ajavani ilman hissiä, mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.

MRa
10.08.2020, 10.16
No ei tässä vihasta oo kyse. Pääsen satulan taakse laskuissa ihan ok. Ei tule hissitolppaa käytettyä ja onhan siinä klappia vrt kiinteä tolppa sekä ylimääräisiä vaijereita ohjaamossa.

fob
06.09.2020, 18.23
Tonni ajoa takana eikä teknisiä ongelmia.
Ärsyttävä ja ennakkoon tiedossa ollut asia on 35 mm paksuinen ohjaustanko. Ko. paksuus rajoittaa stemmi ja tankovalikoimaa. Pitkänä kaipaisin tankoa hieman korkeammalle.

Satula meni vaihtoon ensimmäisten lenkkien jälkeen.

Slx-vaihteet toimivat nopeasti ja täsmällisesti.

Hintaisekseen käyttööni hyvä ostos.

fob
02.03.2021, 20.37
Puolitoista tonnia tuli joulun aikaan täyteen. Ostin jo valmiiksi uudet ketjut ja takapakan. Näkyy kuluvan luomua nopeammin tuo vetokalusto. Vaihdan lumien sulettua.

Alkuperäiset jarrut huutaa kastuttiin kuin teuraaksi menevä sotanorsu. Pitoa kyllä riittää.

AJR
09.03.2021, 13.03
Moro, viime syksynä tuli 40v täyteen eli olen virallisesti vanha (?), kun voin osallistua senioriluokan sarjoihin yleisen sijaan. :) No joo... onkohan kenelläkään pk-seudulla L-koon Decoyta, joka uskaltaa antaa fillarin muutamaksi tunniksi lainaan? Pantiksi voin jättää Superbin (<- auto) avaimet, jos epäilyttää. Suunnitelmissa ei ole etsiä fillarin rajoja tai mitään sellaista. Yleisfiilistä ja sen semmoista. Ajattelin kyllä poiketa hallitusti metsän puolella. :) En ole aiemmin sähkövempeleillä ajellut - vastustan periaatteesta - mutta nyt ehkä joutuu joustamaan, kun ydinvoimalla pääsee mäen päälle kevyemmin kuin kaurapuurolla, niin jaksaa hissittömiä alamäkikurvailuja ajaa useammin kuin kerran. Jos saisin Decoyn lainaan, niin voisin tehdä täysin fiilispohjaisen vertailun Trekin Rail 9:n kanssa, jonka koeajan tulevana lauantaina. Rail 9 taitaa tosin vastaa Decoyn Eliteä, mutta Pro/Shred/Base käy vallan mainiosti. Kolmas kilpailija on varmaan Levo SL, mutta katsotaan nyt sen kanssa.

fob
17.04.2021, 12.00
Tuli kokeiltua alamäessä vauhtiominaisuuksia. Noin 70 km/h ja oli vielä hallittavan tuntuinen. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210417/ffd68ba7b09f3abc8a07daf7f01a9546.jpg

jpuu
18.04.2021, 02.07
Mahtoikohan oikeesti olla? Mittavirhe paholainen?

hana79
18.04.2021, 13.25
Kova vauhti!

ruuduntakaa
18.04.2021, 14.20
Missä on tommonen alamäki? Ja erikoisvälityksillä ilmeisesti pyörä?

eakin
18.04.2021, 16.04
Veikkaisin Puijon tietä alas, tossa on Stravan kärkiaikojen vauhdit jo noin 85km/h ja itsekin noin 70km/h siinä ajanut.

fob
19.04.2021, 11.24
Puijolta alas kaupunkiin päin. Ihan vapaalla päästelin, ei tarvinnut polkea. Välitys on 36/10. Sen verran paljon oli hiekkaa asvaltin päällä ja köykäiseltä suojat päällä, etten ihan viimeistä uskaltanut yrittää. GPS antoi nopeudeksi samoja lukemia.
Jäykällä teräsrunkoisella maasturilla samassa mäessä GPS:n mukaan oma ennätys 73 km/h. Silloin pelko alkoi hiipiä mieleen, koska runko alkoi vatkaamaan.

fob
28.04.2021, 09.39
Omat ajot on pääasiassa helpoilla poluilla ja kohtuullisilla vauhdeilla nautiskelua, joten ostin kokeeksi uudet renkaat. Toivottavasti rullaavat paremmin kuin alkuperäiset. Continental Cross King 2.6 mahtuu etuhaarukkaan erinomaisesti. Takanakin on riittävä mutavara, mutta korkeammat ei voisi olla.
Vanteet ovat alkuperäiset.

putkitunnus
27.05.2021, 22.52
Miten kokeneemmat näkee, onko tonnin hintaero Core 3 ja 4 välillä sellainen, joka ehdottomasti kannattaa maksaa? Foxit Performance Elite --> Factory, jarrut Code R --> RSC ja voimansiirto SLX --> XT. Kiekoissakin pientä eroa.

fob
27.05.2021, 23.44
Ohhoh! Onpa hinnat pompsahtaneet vuoden takaisesta.

YT Decoy 29 on hyvä ajaa. Nyt vuosi ja 2000 km takana ongelmitta.

Kohta lähden taas ajamaan.

fob
08.06.2021, 14.22
Olen huomannut. Havaintoni on , että minun käytössäni virtaa riittää noin 45 - 70 km. Virran loppuessa vetoon minustakin loppu. En kaipaa suurempaa akkua.

Alkuperäistä rullaavimmilla renkailla kevyt pyöräilijä päässee tasaisilla sorateillä pienellä avustuksella 130 - 160 km.

Itse ajelin mäkisellä seudulla 70 km, jonka jälkeen tietokoneen mukaan eco-asetuksella virtaa olisi riittänyt noin 40 km.

pecu_83
11.06.2021, 20.24
Meikäläinen sai Decoyn ekaa kertaa tarpeeksi mäsäksi, että ajot keskeytyivät. Osui kampi sopivassa kulmassa melko kovasta vauhdista kiveen, niin että vauhti tökkäsi kirjaimellisesti kuin seinään ja perse painoi takaiskarin niin kovaa pohjaan että vaimentimen männänvarsi meni alapäästä poikki ja vaimennus sitä myöten katosi totaalisesti kerrasta. Tuota ei taida edes saada erikseen vaihdettua, vaan taisi tulla lisää materiaalia Wall of destructionille . Laitoin toki fillariosaan kyselyn.

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3eQm1wt-_LArMWxDolnY1KcDiuZU0tRToGEvowE3nTZN5CCDT5e3zTo1fh 9-GihD8i3N3zrXIuzmNzLxpUyxYAm-gUWRwnUnM2kFV_SFGigTOBwXmPE4aWG1cJWq3-I6iHRlL1zoL84I3syPxOh4RO4YQ=w1920-h884-no

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3dJ9qXPlw8aQYT93TLp1HbqMghKuRp0RsEzlI7tbAxp9pj3_BW e0rLqrn9e4JXBOyNlpNZRL-b6WI3tWUN4Gi9JoFgbMskn86-quL4hZDshHAX78JcFk5a-pMzBsTSYVejSN1i2cEO5kLb6oUDM5xflmg=w1920-h884-no

Tuusulassa joku myi samanlaista. Soitin ja olisin lähtenyt samantien ostamaan, niin hän ei ollutkaan varma voiko myydä. Soitti puolentunnin päästä takaisin ja kertoi ettei myykään, kun ei saa Coilia tilalle koska toimitusajat (sinänsä ymmärrän, mutta ei varmaan kannattais kaupitella jos ei voikaan myydä).

Nyt olis sitten kaupat sovittuna Fox DPX2 Factorysta. Toivottavasti ei menisi puihin ja pääsisi taas pian ajamaan, kun meni sopivasti juuri kesäloman ekan puolikkaan ekalla viikolla.

fob
12.06.2021, 10.58
Isot voimat ollut liikkeellä! Eikö runko tai moottori kammen kautta saanut vaurioita?

pecu_83
12.06.2021, 13.19
Isot voimat ollut liikkeellä! Eikö runko tai moottori kammen kautta saanut vaurioita?

Moottori ainakin toimi kutakuinkin normaalisti loppumatkan vaikkakin ajoin vain iisisti teitä pitkin kotiin. Rungosta tai moottorin kiinnityksistä en ainakaan äkkiseltään löytänyt murtumia. Vaikuttaisi siltä että iskunvaimennin tosiaan otti iskun suurimmaksi osaksi vastaan joka sinänsä taisi olla paras vaihtoehto.

ruuduntakaa
14.06.2021, 10.27
Onko linkustossa millanen progressio, onko koko joustomatka yleensä käytössä?
Kummallista että noin kovaa pääsee pohjaamaan?

pecu_83
14.06.2021, 11.21
Ymmärtääkseni näissä on melko progressiivinen tuo takapään geometriakin. Se oli siis todella kova tälli, mulla oli väliliha ja pallit pitkään kipeänä. Mulla on normaalisti pyörä sillain säädettynä, että se ei yleensä pohjaa muuta kuin tosi kovissa tälleissä. Iskarit on periaatteessa DH / Bikepark säädöissä, koska normilenkilläkin jos näen paikkoja missä pommittaa niin käytän ne kyllä hyödyksi.

Lähetetty minun STK-L21 laitteesta Tapatalkilla

pecu_83
15.06.2021, 13.04
Fillariosasta tuli vastaus, että männänvarren saisi mahdollisesti 3kk päästä jos heti tilaa ja hintaa olisi 112€ + toimituskulut. Sealhead oli vähän päälle 30€ ja muuta pienempiä osia niin äkkiä olisi 150€ iskarissa 200€ huolto ja ehkä jo syksyllä nipussa, niin kiitin ja kieltäydyin kohteliaasti. Näillä näkymin pitäisi Foxi olla huomenna noudettavissa postista ja pääsee taas ajamaan [emoji41]

Lähetetty minun STK-L21 laitteesta Tapatalkilla

pecu_83
15.06.2021, 20.08
Sainkin uuden (käytetyn) takaiskarin jo tänään ja pääsin koeajolle.

Säädin sagin kohdalleen kotona ja vaimennuksetkin suunnilleen ja lenkillä sitten hienosäädin vielä pari naksua.

On hyvä. Ei ole mikään yö ja päivä verrattuna vanhaan, mutta on parempi. Vanhakin oli hyvä, mutta tämä on sekä herkempi pinnasta, että jykevämpi kovissa tälleissä.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210615/c49472414405d52f3816c52e63d618db.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210615/b5006983330bfdcd6c3d35ec2dd422c1.jpg

Lähetetty minun STK-L21 laitteesta Tapatalkilla

fob
25.06.2021, 21.21
Nyt 2500 km/160 h ajoa takana eikä ongelmia. Ajo on sekalaista maastoajo, suurin osa xc:tä, jos pakko luokitella. Tasaisella saa helposti polkemalla vauhdiksi 30km/h. Akku voisi olla hieman suurempi, jotta satasen lenkki onnistuisi. Nyt maksimi on noin 70-80 maastosta ja lämpötilasta riippuen.

ebike-harrastelija
27.06.2021, 12.00
Fillariosasta tuli vastaus, että männänvarren saisi mahdollisesti 3kk päästä jos heti tilaa ja hintaa olisi 112€ + toimituskulut. Sealhead oli vähän päälle 30€ ja muuta pienempiä osia niin äkkiä olisi 150€ iskarissa 200€ huolto ja ehkä jo syksyllä nipussa, niin kiitin ja kieltäydyin kohteliaasti. Näillä näkymin pitäisi Foxi olla huomenna noudettavissa postista ja pääsee taas ajamaan [emoji41]

Lähetetty minun STK-L21 laitteesta TapatalkillaMites täällä taas on monesti todettukaan, että parempi ostaa kalliimpaa ja siten laadukkaampaa joustoa pyörään, niin voi tarpeen vaatiessa sitten saada niitä varaosiakin? [emoji6]

kmruuska
27.06.2021, 12.06
Mites täällä taas on monesti todettukaan, että parempi ostaa kalliimpaa ja siten laadukkaampaa joustoa pyörään, niin voi tarpeen vaatiessa sitten saada niitä varaosiakin? [emoji6]

Nyt on semmoinen tilanne vähän kaikilla aloilla ettei osia meinaa saada. Ei halpoja eikä kalliita.

ebike-harrastelija
27.06.2021, 13.43
Nyt on semmoinen tilanne vähän kaikilla aloilla ettei osia meinaa saada. Ei halpoja eikä kalliita.Halpoja kyllä saa, oisko huonompi menekki sitten syynä? [emoji848]

pecu_83
06.07.2021, 15.13
Joo. Nyt taitaa olla kaikkialla kaikista osista pulaa.

Sunnuntaina kävin polkemassa reittiä, missä tuli vähän kivikkoisempaa polkua ja alamäkeä matkan varrelle, niin Foxi pääsi paremmin oikeuksiinsa ja tuntui erittäin hyvältä.

Lenkin päätteeksi vaihdoin takarattaat kaverilta saatuihin vähemmän kuluneisiin, mutta luomusta lähtöisin oleviin. Nyt pystyy taas käyttään takaa kahta pienintä ratastakin kun aiemmin hyppi yli ilman avustustakin. Pienin vaihde on nyt vähän pidempi, mutta se ei haittaa. Seuraavaksi laitan sitten kokonaan uudet ketjut ja takapakan ja mahdollisesti pykälää isomman eturattaankin.

Lähetetty minun STK-L21 laitteesta Tapatalkilla

fob
31.10.2021, 09.35
Noin 3400 mittarissa. Ainoa ongelma on hissitolppa, joka jumii alas. Nousee kyllä ylös kädellä nostamalla. Onko joku löytänyt huolto-ohjeita?

järtsy
02.11.2021, 21.57
Mikä tolppa? Omassa tuli SDG Tellis johon voi vaihtaa kaasupatruunan ja jotain simppeliä putsausta/rasvausta tehdä. ohjeet löytyy googllella.

fob
03.11.2021, 09.21
Seatpost
yt postman

fob
12.03.2022, 16.20
Jousituksen huollon yhteydessä keula sai joustomatka päivityksen 150 mm -> 170 mm

Ensivaikutelma on hyvä

fob
20.05.2022, 22.49
Kyllä kannatti keulan jatkaminen 170 milliseksi. Nyt on niin pehmeää ajella kuin pilvellä leijailisi. Erinomainen 50€ sijoitus.

fob
24.01.2023, 19.17
Varaosa-akun hinta laskenut 200€ https://www.yt-industries.com/products/parts/decoy/mk1-2019-2020/288/540wh-battery-decoy-ep8-e8000/
Saatavilla 720Wh akku https://www.yt-industries.com/products/parts/decoy/mk1-2019-2020/488/720wh-battery-decoy-ep8-e8000/
Jälkimmäinen houkuttelisi, mutta alkuperäinen on aivan liian hyvässä kunnossa vaihdettavaksi uuteen.

hana79
29.01.2023, 13.44
Kivasti on hinta laskenut. Jos ajaisi enskan SM kisoja lisäakku olisi pakollinen... Siihen riittäisi tuo vakioakku.
Mullakin on akku onneksi hyvässä kunnossa :)

fob
27.05.2023, 20.39
Kohta kolme vuotta täynnä. Kilometrejä takana 4300 eikä oikeastaan mitään hämminkiä.
Kuljetus autolla on suurin haaste. Katolle en jaksa nostaa eikä nykyiset telineetkään ole pyörän kanssa yhteensopivia. Tähän mennessä olen kuljettanut autossa sisällä, mutta ei se kovin kätevää ole.
Etsinnässä olisi vetokoukkuun kiinnitettävä teline, johon Decoyn saisi kiinni luotettavasti.
Ehkä tulossa oleva Thule Epos olisi ratkaisu. On vaan kallis tai sitten olen köyhä ja pienituloinen. https://www.thule.com/fi-fi/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-epos-2bike-13pin-_-978100

MRe
28.05.2023, 11.44
^eikös tuo nyt kulje ihan normitelineessäkin? Tai niin olen omia fillareitani kuljettanut. Telineenä Thule Easyfold.

janik
28.05.2023, 12.19
Eikö tollainen thule xpress käy? Tuommoisen kiinakopiolla itse kuskaan jos en laita pyörää autoon sisälle. Kuljetusmatkat on yleensä tosi lyhyitä

Smooth
28.05.2023, 13.29
Sama ongelma itsellä polen kanssa, thule epos olisi kiikarissa mutta ei sitä tunnu vielä saavan. Polar autovaruste ilmoitti että heinä/elokuussa alkais tukkureilta niitä saamaan.
Easyfold xt vois olla vaihtoehto, siinäkin max akseliväli 1300mm kun polessa se on 1313mm mutta tuskin se noin pienestä on kiinni.
Epoksessa max väli on jo 1350mm

fob
28.05.2023, 21.32
Kuljetusmatkat mulla pitkiä tai huonolla tiellä. En haluaisi hiilikuiturungolle yhtään ylimääräistä rasitusta. Thule easyfold oli lähellä, mutta sitä kouraa en vaan saanut mitenkään kiinni pyörään ja telineeseen yhtä aikaa telineen monipuolisista mahdollisuuksista huolimatta.

ArtoW
29.05.2023, 09.47
Mulla on Hapro Atlas Premium Xfold, xl-kokoinen Focus tuossa kuvassa kyydissä. Jos telineen ei tarvitse olla ns. merkkituote, suosittelen tätä.
Tuo keskikoura on pyörien välissä ja tuon kaaren, missä koura on kiinni, korkeus on säädettävissä. Paremmat mahdollisuudet saada kiinni kuin Thulessa. Tässä voi laittaa vaikka molemmat kourat kiinni samaan pyörään.

Ongelma noitten isojen pyröien kanssa on tuo, että kuorma tulee autosta yli. Tuosta on kirjoitettu sakkoja ainakin facebookin keskustelujen mukaan.

https://ibb.co/K2f0Fzphttps://i.ibb.co/Vgzj2pc/IMG-4965.jpg (https://ibb.co/K2f0Fzp)

fob
28.06.2024, 15.42
Tilannepäivitys Yt Decoy 4900 km, pyörässä kaikki muu alkuperäistä paitsi
Ohjaustanko, vaihdettu korkeampaan heti alussa
Tupit, Spessun ergotupit tangon vaihhdon yhteydessä
Satula, kuukauden ajon jälkeen Brooks Cambium, koska alkuperäinen ei sopinut takapuolen muotoihin
Päällyskumit uutena rullaaviin.

Mm. Ketjut ja rattaat sekä jarrupalat alkuperäiset.

<1%>
24.08.2025, 19.39
YT joutui yrityssaneeraukseen ja usea heinäkuussa pyörän tilannut ja maksanut asiakas ei saanut pyörää ja menetti rahansa. Firma jatkaa muuten toimintaansa normaalisti. Eli uusia tilauksia otetaan kyllä sisään. Tilatkoon ken uskaltaa…

Sambolo
25.08.2025, 10.57
Joo toiminta pyörii normaalisti ja yt ilmoitti hoitavansa pyörättä jääneet rahansa menettäneet asiakkaat, mikä aika suoraselkäistä ja ennenkuulumatonta(?) toimintaa, tosin ehkä myös välttämätöntä luottamuksen takaisin saamiseksi. Tiedä sitten miten tämä on toteutunut vai oliko vain puhetta.

<1%>
25.08.2025, 18.59
Joo toiminta pyörii normaalisti ja yt ilmoitti hoitavansa pyörättä jääneet rahansa menettäneet asiakkaat, mikä aika suoraselkäistä ja ennenkuulumatonta(?) toimintaa, tosin ehkä myös välttämätöntä luottamuksen takaisin saamiseksi. Tiedä sitten miten tämä on toteutunut vai oliko vain puhetta.

Yksikään näistä ”onnekkaista” väliinputoajista ei ole vielä saanut pyörää tai rahojaan takaisin. Eikä voisi edes saada. Niin kauan kun yrityssaneeraus jatkuu niin yhtä velkojaa ei saa suosia toisen kustannuksella. Kaikkien saatavat leikataan samaan jako-osuuteen. Eli hyvällä tuurilla voi saada pyörän sijasta vaikka eturenkaan ja satulan[emoji1787]

Sambolo
26.08.2025, 13.23
Niin että YT valehtelee vielä päälle? melkoista.
"We’re actively working with the involved payment providers on a legally compliant solution that will allow us to resolve every customer case. While we can’t give an exact date just yet, we’re making great progress within the given legal framework. We have already started refunding several orders and are confident that all cases will be sorted out in the coming weeks."

"Rest assured, we will do everything possible that no customer will suffer a loss due to this situation. We’re taking full responsibility and doing everything we can to regain your trust."+

Toki tuo "a legally compliant solution" voi pitää sisällään mitä vaan.

<1%>
26.08.2025, 15.39
Niin että YT valehtelee vielä päälle? melkoista.
"We’re actively working with the involved payment providers on a legally compliant solution that will allow us to resolve every customer case. While we can’t give an exact date just yet, we’re making great progress within the given legal framework. We have already started refunding several orders and are confident that all cases will be sorted out in the coming weeks."

"Rest assured, we will do everything possible that no customer will suffer a loss due to this situation. We’re taking full responsibility and doing everything we can to regain your trust."+

Toki tuo "a legally compliant solution" voi pitää sisällään mitä vaan.

Teoriassa joku toinen firma eli runkojen valmistaja Kiinassa tai joku muu voisi kyllä toimittaa pyörät suoraan kuluttajille. Siinä tulee vaan se, ettei YT:llä ole oikein mahdollisuutta siitä maksaa.

Mitä olen foorumeita lukenut niin kukaan ei ole (vielä) saanut pyörää tai rahojaan takaisin. Eli bullshittiä toistaiseksi. Sitä kuuluisaa corporate damage controllia.

Itse olen Canyonin miehiä mutta toivoisin lämpimästi, että YT selviäisi tästä. Erityisesti tuo 2026 Decoy on raikas tuulahdus uutta ja potkii myös kilpailijoiden tuotekehitystä perseelle.