PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pitkäjoustoiset (yli 160mm) sähkötäpärit

vuohi
13.07.2019, 09.36
Keskustelua raskaammista sähkötäpäreistä.

Itsellä on ollut nyt about 3 vuotta Lapierren SX-800 fillari. Pyörä on ollut ihan kiva ajaa, mitä nyt ehkä vähän kankea hitaassa vauhdissa, mutta nyt alkaa tuntumaan siltä ettei pyörää ole kuitenkaan suunniteltu ihan mihinkään downhill ajoon. Olen mm. rikkonut 2 taka-akselia ja nyt tein lopulta itse kestävämmän version itse. Ja viimeisimpänä takajarrusatula repesi irti pyörästä? Lisäksi vara-osien saatavuus on todella hidasta, mikä yhdistettynä heikkoon kestävyyteen ei ole kovin hyvä yhdistelmä :D

Nyt on herännyt vähän haaveita tuon päivittämisestä ja nappasinkin pitkään koeajoon Spessun Kenevon. Lapierreen verrattuna tuo paljon ketterämpi ja takajousitus toimii paljon paremmin. Moottorissa on myös puolensa, ei jarruta ilman avustusta poljettaessa ja on hyvässä mielessä huomaattomampi, mutta ei toisaalta avustakkaan ihan niin raivolla kaikilla kampikierroksilla kuten Boschin moottori Lapierressä.

Vaimolla taas on ollut reilun vuoden Focus Sam2 mikä on toiminut loistavasti tasamaa ajossa ja myös bikepark käytössä. Tuossa on vaan vähän pienempi akku ja ehkä haluaisin tuon vieteri-iskarin taakse. Focus on myös pysynyt ehjänä, toisaalta vaimo on 30kg kevyempi ja ajaa huomattavasti siistimmin :D

Onkohan muita hyviä vaihtoehtoja? Lapierre oli verrattaen halpa, mutta jälkikäteen mietittynä pyörä johon todennäköisesti tarvitsee usein varaosia olisi ehkä hyvä olla merkkiä, jolla on hyvä varaosien saanti ja osaava huolto tarvittaessa kivijalkakaupassa. Eli itse pysyn ehkä eksoottisemmista merkeistä jatkossa etäällä.

Fat Boy
13.07.2019, 18.58
Hinnasta ei ollut puhetta, niin mondraker crusher voisi olla soiva peli.

järtsy
14.07.2019, 19.45
Vitus E-Sommet on 160/170 joustava mutta ei mikään DH-pyörä:) Hintakin on varsinkin Wigglellä suorastaan halpa mutta saatavuudesta en tiedä kun on käsittääkseni melko suosittu.

ToLi
14.07.2019, 22.00
Devincin AC kannattaa ehdottomasti katsastaa. Löytyy Helsingistä kivijalasta (Ridemore). Reilun vuoden ajellut tuolla ja olen varsin tyytyväinen.

Sarpale
18.07.2019, 14.37
Tässä on tosi huono vaihtoehto, kun ei täsmää kuin jouston määrä, mutta linkkaan silti :D
https://www.emtb-news.de/news/en/rotwild-rg-ultra-36-test/

Kauhea sähköpyöräkuume vaan meinaa olla, mutta tuo koeajossani ollut Trekin Powerflu LT ei taida sun makuun ihan riittää?

jussitre
20.07.2019, 22.01
Trekin Powerflu LT ei taida sun makuun ihan riittää?

Minulla on tuollainen LT 9 ja vaikkei se aivan DH-pyörä olekaan, niin varsin järeä peli kuitenkin, oon ajellu sillä aika reippaasti sekä tasamaaenskaa että Sappeessa nyt puolitoistatuhatta kilometriä, eikä kyllä yhtään tunnu että sitä ajamalla saisi rikki ainakaan tällainen 75-kiloinen kukkakeppi. Terävää kiveä vasten pannuttamalla sen sijaan saa, niin tuli testattua tuo varaosien saantikin, parissa viikossa tuli uusi takahaarukka paikalliseen.

Kaiken kaikkiaan Powerfly on minusta mainio pyörä; hyvä geo teknisiin polkuajeluihin, jousitus toimii hyvin, hyvät jarrut, plussarenkaissa reilusti pitoa ja bonuksena mahtuu myös 3" talvikumit.