Näytä tavallinen näkymä : Puuttuvan ruuvin arvoitus, XXL asiakaspalvelu...
Poika on nyt ajellut vuoden ilman etujarrua, koska kahvaa kiinni pitävä ruuvi irtosi ja katosi (kahva löytyi kyllä). Kyseessä White XC 260 Pro 17 (vm 2017), jossa Tektron hydrauliset jarrut. Ruuvi toimii nähdäkseni myös kahvan akselina, joten ihan mitä tahansa ruuvia ei siihen tilalle voi laittaa. Kävin kyselemässä jo vuosi sitten paikallisen XXL:n pyörähuollosta kyseistä ruuvia. Aikansa tonkivat mutta ei kuulemma ollut, eikä saa ostettua erikseen. Kuulemma ainoa mahdollisuus on ostaa koko kahva uutena. Voitte arvata etten ostanut.
Vuosi on mennyt takajarrulla jarrutellen, ja nyt kun poitsulle on tulossa uusi pyörä ja ajattelin laittaa vanhan myyntiin, niin pitäisi tietysti laittaa se myyntikuntoon. Aloin kyselemään ruuviasiaa uudelleen. Jospa Tektrolla olisi näitä ruuveja, koska noita jarruja kai ihan työkseen tekevät... No, eivät vastanneet yhteydenottooni. Entä sitten yhteydenotto suoraan Whitelle, kun noita kasailevat niin varmaan heillä on miljoonalaatikkoon kertynyt kaikenlaisia osia. Väärä luulo. Palvelupyyntö ohjautui Norjan XXL:lle jossa minua palloteltiin tyhmillä kysymyksillä ensin pari päivää, kunnes pyydettiin ottamaan yhteys paikalliseen liikkeeseen. Vaikka olin jo avausviestissä selittänyt, että olin jo yhteydessä liikkeeseen, eikä siellä voitu auttaa. Luetun ymmärtäminen on katoavaa kansanperinnettä... :mad:
Eli nyt vuotta myöhemmin olen samassa tilanteessa mistä aloitin. Olen kaksi pyörää ostanut XXL:stä, mutta taitaa jäädä viimeisiksi, jos yhden ruuvin kanssa syntyy tällainen hässäkkä. Jos jatkossa luottaisi merkkipyöriin, niin ehkä niihin saa ruuvejakin erikseen eikä tartte koko kahvaa ostaa.
Tuli mieleen kysyä, lieneekö täällä kellään kyseisenlaisia ruuveja ylimääräisenä, ja olisi halukas yhdestä luopumaan? Ja jos jollain on niitä enemmänkin, niin kannattaa myydä niitä myös Tektrolle ja XXL:lle, heiltä niitä puuttuu. Saisi varmaan hyvän hinnan.
Poika on nyt ajellut vuoden ilman etujarrua, koska kahvaa kiinni pitävä ruuvi irtosi ja katosi (kahva löytyi kyllä). Kyseessä White XC 260 Pro 17 (vm 2017), jossa Tektron hydrauliset jarrut. Ruuvi toimii nähdäkseni myös kahvan akselina, joten ihan mitä tahansa ruuvia ei siihen tilalle voi laittaa. Kävin kyselemässä jo vuosi sitten paikallisen XXL:n pyörähuollosta kyseistä ruuvia. Aikansa tonkivat mutta ei kuulemma ollut, eikä saa ostettua erikseen. Kuulemma ainoa mahdollisuus on ostaa koko kahva uutena. Voitte arvata etten ostanut.
Vuosi on mennyt takajarrulla jarrutellen, ja nyt kun poitsulle on tulossa uusi pyörä ja ajattelin laittaa vanhan myyntiin, niin pitäisi tietysti laittaa se myyntikuntoon. Aloin kyselemään ruuviasiaa uudelleen. Jospa Tektrolla olisi näitä ruuveja, koska noita jarruja kai ihan työkseen tekevät... No, eivät vastanneet yhteydenottooni. Entä sitten yhteydenotto suoraan Whitelle, kun noita kasailevat niin varmaan heillä on miljoonalaatikkoon kertynyt kaikenlaisia osia. Väärä luulo. Palvelupyyntö ohjautui Norjan XXL:lle jossa minua palloteltiin tyhmillä kysymyksillä ensin pari päivää, kunnes pyydettiin ottamaan yhteys paikalliseen liikkeeseen. Vaikka olin jo avausviestissä selittänyt, että olin jo yhteydessä liikkeeseen, eikä siellä voitu auttaa. Luetun ymmärtäminen on katoavaa kansanperinnettä... :mad:
Eli nyt vuotta myöhemmin olen samassa tilanteessa mistä aloitin. Olen kaksi pyörää ostanut XXL:stä, mutta taitaa jäädä viimeisiksi, jos yhden ruuvin kanssa syntyy tällainen hässäkkä. Jos jatkossa luottaisi merkkipyöriin, niin ehkä niihin saa ruuvejakin erikseen eikä tartte koko kahvaa ostaa.
Tuli mieleen kysyä, lieneekö täällä kellään kyseisenlaisia ruuveja ylimääräisenä, ja olisi halukas yhdestä luopumaan? Ja jos jollain on niitä enemmänkin, niin kannattaa myydä niitä myös Tektrolle ja XXL:lle, heiltä niitä puuttuu. Saisi varmaan hyvän hinnan.
Aikanaan oli itsellä pieni "takuuriita" XXL:n kanssa. Loppujen lopuksi hermostuin ja kerroin asian seuraavaksi etenevän kuluttajariitalautakuntaan + kaikille mahdollisille harrastajafoorumeille. Seurauksena homma lähti ratkeamaan nopeasti. XXL siis hoiti homman lopulta ihan tyylikkäästi ja hienosti, joskaan nopeudesta ei tyylipisteitä herunut. Eli jos takuuaikanakin joutuu tällaisia vääntöjä käymään, niin voin kuvitella takuuajan jälkeen innostuksen olevan aika ohutta.
maalinni
12.07.2019, 18.55
Uusi jarru maksaa 20e, joten en nyt vuotta pidempään pulttia etsisi. Etujarrulla tapahtuu sitten 90% jarrutamisesta hätätilanteessa, joten en ilman olisi.
https://www.bike-discount.de/en/shop/disc-brakes-front-brakes-273?l=24&o=preis
Marsusram
12.07.2019, 19.05
Tektro HDC-300 on ainakin jossain White mallissa ollut, kataloogissa (https://www.tektro.com/upload/Product/F_20170825165811QPe9is.PDF)on muutama varaosanimike
Item No. TEKTRO Code No.Description Surface-treatment Q'ty
1 HD1.0 Bracket Set Black 1
2 0038060407U HD1.0 Ø6*4.4 Lever Roll UCP Anti-Rust 1
3 5023H10212B1 HD1.0 Aluminum Lever Blade ED Black 1
4 0043H10220G HD1.0 Ø5*Ø6.5*1mm Washer Gray 2
5 0038052107U HD1.0 Ø5*20.8 Lever Axle UCP Anti-Rust 1
Pitäisi siis löytyä joku huoltoliike, jolla olisi tuollainen varaosapaketti hankittuna:
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=231737;menu=1000,185,191;p age=74
Tektroa kuitenkin pidetään halpamerkkinä, jolle ei kannata huoltoa tarjota.
-varaosakahvan hinta on kolmenkympin luokkaa
http://www.tektro-usa.com/category.php?catid=211&productid=1269
https://outlet.upgradebikes.co.uk/outlet/disc-brake-spares/tektro-mota-hdc-300-spares
(https://outlet.upgradebikes.co.uk/outlet/disc-brake-spares/tektro-mota-hdc-300-spares)
Kannattaa siis hankkia samaan hintaan koko setti kuten maalinni vinkkasi ja pultata paikalleen.
maalinni
12.07.2019, 19.50
Tai sitten metsästät jostain käytettyä kahvaa, ebaystä saattas löytyä https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 302748697654
Ihme ininää, hukkasit kahvan osan menit paikalliseen XXL ostamaan varaosaa. Sieltä tarjottiin sinulle käypää varaosaa joka on se kahva. Hintaa varmaan joku max 20€? Mutta tämä ei kelpaa vaan koska suomalainen mies niin mikään ei saa maksaa mitään ja liikkeessä olisi oltava jokaisen eri komponentin kaikki mahdolliset osat, ruuvit ja pultit irtomyynnissä? Tälläisen kilkejättivarastomyymälän haluaisin nähdä, ruuvilaatikoita olisi varmaan enemmän kuin Etran varastohallissa.
Anna mun kaikki kestää, annoit pojan ajaa vuoden vuoden ilman jarruja ja vieläkään ei voi sitä halpiskahvaa ostaa kokonaisena?
Olen kaksi pyörää ostanut XXL:stä, mutta taitaa jäädä viimeisiksi, jos yhden ruuvin kanssa syntyy tällainen hässäkkä. Jos jatkossa luottaisi merkkipyöriin, niin ehkä niihin saa ruuvejakin erikseen eikä tartte koko kahvaa ostaa.
Itsekin sanoit että olisit saanut käypäsen osan eli kahvan heti alkuun, mutta ei kelvannut eli ko. hässäkkä on omaa syytä. Olen myös satavarma että paikallinen Trek/Kona kauppa ei kanna esim Tektron perusjarrun kahvojen irto-osia. Ehkä johonkin vähän parempaan yleiseen Shimanoon tai SRAMiin voi löytyäkin.
Tulee mieleen että saakohan yleisestikään tällaisia pikkuvaraosia kuten ruuveja mistään (Xxl ja Tektro ohittaen).
Eli pitääkö käytännössä vain ostaa aina koko osa, jos liike/valmistaja ei myy varaosia. Tai sitten koko osa maksaa 20 euroa ja yksi varaosaruuvi kohtuuttomasti vaikka 15 euroa.
Toisesta kahvasta vastaava ruuvi irti ja se mallina kyselemään Etrasta tai vastaavasta paikallisesta erikoisliikkeestä. Voi olla alunperin olkapultti, mutta korvaavan voisi tehdä tavallisesta ruuvista ja erillisestä holkista.
Uusi jarru maksaa 20e, joten en nyt vuotta pidempään pulttia etsisi. Etujarrulla tapahtuu sitten 90% jarrutamisesta hätätilanteessa, joten en ilman olisi.
https://www.bike-discount.de/en/shop/disc-brakes-front-brakes-273?l=24&o=preis
Nuo pitäisi sitten kai osata asentaa ja ilmata... ei mitään kokemuksta moisesta. Pultin olisin vielä osannut ruuvata paikoilleen. Ja jos vien pyöräkorjaamoon, niin hintaa tuleekin äkkiä 150€ ja sitten pitää pyytää myytäessä pyörästä uuden hinta, jotta saa edes omat pois. :)
Ja ylipäätään pitäisi tietää että minkälainen shimano (tai joku muu merkki) käy korvikkeeksi tuolle Tektrolle tuohon pyörämalliin. Niissähän lienee tietynlaiset pulttivälit jarrusatulan kiinnitystä varten, jotka valmistaja lienee määritellyt sen mukaan minkä valmistajan jarruja on pyörään laittamassa. Ja pitääkö samalla vaihtaa myös jarrulevy, kun merkki vaihtuu? Tektroja ei tuossa linkissäsi ollut tarjolla. Kuinkahan monennella kerralla osuu oikea malli, jos netistä alkaa sokkona tilaamaan.
On sitä mummopyörillä ajettu pelkällä takajarrulla viimeiset 50 vuotta, joten ei etujarrun merkitystä normaalissa arkipyöräilyssä kannata liioitella. Toki se lyhentää jarrutusmatkaa sen 80%. Mutta kysehän on tottumuksesta, vähän kuin kitkarenkailla ajaessa, että kun tietää että jarrutusmatka voi olla odottamattoman pitkä, niin sitä alkaa jarrutella jo hyvissä ajoin varmuuden vuoksi. Ja varautumisen takia niitä hätätilanteitakin tulee vähemmän.
Pointtina tässä oli herättää keskustelua varaosien saatavuudesta. Onhan se jo ekologisestikin älytöntä, että pitää ostaa koko hydraulijarrujärjestelmä sen takia että yksi ruuvi puuttuu. Sellaista minulle siis tarjottiin, ei mitään varaosakahvaa tms. vaan pakettia joka sisälsi kaiken, ja saatesanoilla että tämä on ainoa vaihtoehto. Näyttää maksavan 57 euroa https://www.bike24.com/p2231648.html tuolla ja XXL:ssä hinta taisi olla toista sataa. XXL mainostaa että sieltä ostettuihin pyöriin kuuluu kolme ilmaista huoltoa, eli siis ilmiselvästi tekevät ammattimaista huoltotoimintaa, niin kuvittelisin että heillä olisi joku miljoonalaatikko jossa olisi kaikenlaisia yli jääneitä pikkuosia. Enemmänkin kyse taitaa olla siitä että viitsivätkö mennä tonkimaan sitä laatikkoa, vai myyvätkö mieluummin uudet jarrut. Joten se on sitten minunkin puoleltani vähän niin, että viitsinkö jatkossa lähteä tonkimaan heidän valikoimaansa, vai ostanko urheiluvälineet jostain muualta. Äkkiä laskien olen noin 3000€ siihen puljuun kantanut rahaa, mutta yhden ruuvin etsintä ei heitä kiinnosta.
Toisesta kahvasta vastaava ruuvi irti ja se mallina kyselemään Etrasta tai vastaavasta paikallisesta erikoisliikkeestä. Voi olla alunperin olkapultti, mutta korvaavan voisi tehdä tavallisesta ruuvista ja erillisestä holkista.
Jep, vasta hiljattain tuli mieleen että lähistöllä on pulttikauppa, josta kai löytyy kaikenlaisia ruuveja. Joten sinne varmaan seuraavaksi. Eihän se tosiaan haittaa vaikka sen holkin rakentaisi erikseenkin siihen.
hphuhtin
14.07.2019, 20.12
Tai käyt naapuripyöräkaupan miljoonalaatikkoa tonkimassa. Ainakin itsellä tuossa lähellä oleva antaa tonkia maksutta, vaikka olenkin sitten muutaman euron ”kahvikassaan” lahjoittanut hyvästä palvelusta jos sopiva osa on löytnyt. Vaikka en ole siis ostanut kuin varusteita ko. puodista toistaiseksi.
...minkälainen shimano (tai joku muu merkki) käy korvikkeeksi tuolle Tektrolle tuohon pyörämalliin. Niissähän lienee tietynlaiset pulttivälit jarrusatulan kiinnitystä varten, jotka valmistaja lienee määritellyt sen mukaan minkä valmistajan jarruja on pyörään laittamassa. Ja pitääkö samalla vaihtaa myös jarrulevy, kun merkki vaihtuu?
Käytännössä mikä vaan käy Tektrojen tilalle. Suoraan vaihto päikseen vaatii saman kiinnitystavan (IS2000/PostMount/FlatMount), mutta adapterilla viimeistään saa toimivaksi. Pulttivälit standardit suurilla merkeillä. Jarrulevyä ei tarvitse vaihtaa, mutta voi vaihtaa, jos halajaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ihme ininää, hukkasit kahvan osan menit paikalliseen XXL ostamaan varaosaa. Sieltä tarjottiin sinulle käypää varaosaa joka on se kahva. Hintaa varmaan joku max 20€? Mutta tämä ei kelpaa vaan koska suomalainen mies niin mikään ei saa maksaa mitään ja liikkeessä olisi oltava jokaisen eri komponentin kaikki mahdolliset osat, ruuvit ja pultit irtomyynnissä? Tälläisen kilkejättivarastomyymälän haluaisin nähdä, ruuvilaatikoita olisi varmaan enemmän kuin Etran varastohallissa.
Polkupyörissä käytetään muutaman eri merkin osia ja luultavasti monet ruuvit vaikkapa vaihtajiin liittyen käyvät ristiin jopa merkistä toiseen, joten pientarvikavalikoima olisi varsin pieni. On jo ekologisestikin älytöntä, että pitää ostaa koko hydraulijarrujärjestelmä sen takia että yksi ruuvi puuttuu. Sellaista minulle siis tarjottiin, ei pelkkää kahdenkympin varaosakahvaa. Vaan pakettia joka sisälsi kaiken jarrusatulasta lähtien, ja saatesanoilla että tämä on ainoa vaihtoehto. Näyttää maksavan 57 euroa tuolla https://www.bike24.com/p2231648.html, ja XXL:ssä hinta taisi olla toista sataa. Neljänsadan pyörään satasen jarrut yhden puuttuvan ruuvin takia, joka oli tehtaalla kiristetty huonosti ja sen takia oli pudonnut. Toisen jarrun kahva on ihan hyvin kiinni edelleen. Eli asennusvirhe. Kysyin toki että saanko ne uudet jarrut ilmaiseksi takuuseen, mutta eivät antaneet.
Tältä foorumilta sain hyvän linkin jossa on tosiaan varaosana pelkkä kahva, kiitos siitä. Mutta jos XXL:n asiakaspalvelun "asiantuntemukseen" luottaa, niin olisi pitänyt ostaa koko paketti. Ja minähän luotin, ja sen takia pistin hankinnan jäihin. Että nyt kyllä pikkuisen oikaisit mutkia tuossa kommentissasi. Tai ehkä olet itse töissä XXL:ssä... se koira älähtää...
XXL mainostaa että sieltä ostettuihin pyöriin kuuluu kolme ilmaista huoltoa, eli siis ilmiselvästi tekevät ammattimaista huoltotoimintaa, niin kuvittelisin että heillä olisi joku miljoonalaatikko jossa olisi kaikenlaisia yli jääneitä pikkuosia huoltojen tiimoilta jääneenä. Enemmänkin kyse taitaa olla siitä että viitsivätkö mennä tonkimaan sitä laatikkoa, vai myyvätkö mieluummin uudet jarrut. Eivät ymmärrä sitä, että joskus kannattaisi tonkia sitä laatikkoa jotta asiakas saa firmasta hyvän ja avuliaan kuvan, ja tulee ehkä joskus ostamaan sen 3-4k€ maksavan maantiepyörän heiltä eikä jostain ulkomaisesta nettikaupasta. Mutta heillä on oikeus valita asiakkaansa. ;)
Anna mun kaikki kestää, annoit pojan ajaa vuoden vuoden ilman jarruja ja vieläkään ei voi sitä halpiskahvaa ostaa kokonaisena?
Aiemmin jo kommentoin tätä, mutta kyllä pelkällä takajarrulla on tultu toimeen pyöräilyn historiassa jo aika kauan, joten turha hurskastella ja moralisoida. Vaatii ennakointia vähän kuin autoillessa kitkarenkailla ajaminen, mutta ei se nyt kuitenkaan mikään älytön turvallisuusriski ollut minun mielestäni. Vain muutama vuotta aiemmin hänellä oli pyörä jossa ei alunperinkään ollut kuin takajarru. Ja tosiaan, nyt ei puhuttu kahdenkympin osasta, vaan oli tarjottu huomattavasti kalliimpaa komboa.
Itsekin sanoit että olisit saanut käypäsen osan eli kahvan heti alkuun, mutta ei kelvannut eli ko. hässäkkä on omaa syytä. Olen myös satavarma että paikallinen Trek/Kona kauppa ei kanna esim Tektron perusjarrun kahvojen irto-osia. Ehkä johonkin vähän parempaan yleiseen Shimanoon tai SRAMiin voi löytyäkin.
Sitäpä juuri tarkoitin, että jatkossa ostan pyöriä joissa on Shimanon jarrut. Felt Dispatch 9/50 tulossa keskiviikkona. Ja en ostanut XXL:stä. :cool:
Oli muuten mielenkiintoinen kokemus tuo Tektron webbisivujen yhteydenottokaavake. Sieltä tuli oma viesti kopiona sähköpostiin, mutta sen lähettäjän osoitteena oli punkymk@gmail.com... Kuulostaa tosi ammattimaiselta, tai sitten sivusto oli kaapattu. Vähemmän yllättävästi sieltä ei ole tullut vastausta uteluun.
Aiemmin jo kommentoin tätä, mutta kyllä pelkällä takajarrulla on tultu toimeen pyöräilyn historiassa jo aika kauan, joten turha hurskastella ja moralisoida. Vaatii ennakointia vähän kuin autoillessa kitkarenkailla ajaminen, mutta ei se nyt kuitenkaan mikään älytön turvallisuusriski ollut minun mielestäni. Vain muutama vuotta aiemmin hänellä oli pyörä jossa ei alunperinkään ollut kuin takajarru. Ja tosiaan, nyt ei puhuttu kahdenkympin osasta, vaan oli tarjottu huomattavasti kalliimpaa komboa.
Eikös polkupyörässä pidä lain mukaan olla kaksi jarrua, jos vaihteita on kolme tai enemmän? Vaikka ei pitäisikään, niin minä en pelleilisi turvallisuusasioilla lapsen kanssa muutaman kympin takia. Ihan turha höpistä ennakoinneista ja muista, jos paha tilanne sattuu kohdalle liikenteessä. Ei kaikkea voi ennakoida.
Jarrun korjaus jollain satunnaisella ruuvillakin voi olla hieman epämääräinen toimenpide, mielestäni, vaikka luultavasti on ihan toimiva ratkaisu. Mitä jos kahva jumittaa tai irtoaa siinä pahassa paikassa?
Marsusram
15.07.2019, 11.22
Kukaan ei ole tainnut katsoa linkkaamaani Tektron manuaalia. Yhdessäkään kahvassa ei ole akselina kierteellistä ruuvia, vaan akselitappi.
Avidin ja Formulan kahvoissakin on ollut vastaavia sovitteella tai pienillä olakkeilla paikallaan pysyviä tappeja.
Eikös polkupyörässä pidä lain mukaan olla kaksi jarrua, jos vaihteita on kolme tai enemmän? Vaikka ei pitäisikään, niin minä en pelleilisi turvallisuusasioilla lapsen kanssa muutaman kympin takia. Ihan turha höpistä ennakoinneista ja muista, jos paha tilanne sattuu kohdalle liikenteessä. Ei kaikkea voi ennakoida.
Totta toki, ja tilannetta tietysti vielä pahentaa se, ettei se kypärä pysy päässä. Tosin nyt laitoin ehdoksi uuden pyörän hankinnalle, että ainakin pyörälenkeillä on kypärä päässä. Koulumatkalla kypärän pitäminen voi olla yläasteikäiselle vähän kova paikka "kun kellään muullakaan ei ole"...
Anyways, tähän asti on selvitty hengissä yhdelläkin jarrulla, joten saarna on sikäli vähän myöhäistä. Pyörä ei ole enää käytössä, vaan nyt käytössä on joku epämääräinen löytö-Merida v-jarrulla. Myyntiä varten minä sitä kunnostusta olen nyt tekemässä. Jarrut kuntoon, kummatkin päällyskumit uudet, ja vähän viilaamista ja säätämistä siellä täällä. Tavoite olisi että saan siitä enemmän kuin kunnostus maksaa. Renkaisiin ja jarrukahvaan menee vähintään 90€ (jos pelkällä kahvalla selviän), joten ihan satasella en pysty sitä myymään. Mutta jos vaikka 200 pyytäisi. Se on sitten eri asia maksaako kukaan 2 vuotta vanhasta 400€ pyörästä 200€, vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa. Positiivista on, että etujarrupalat on uuden veroiset! :D
Jarrun korjaus jollain satunnaisella ruuvillakin voi olla hieman epämääräinen toimenpide, mielestäni, vaikka luultavasti on ihan toimiva ratkaisu. Mitä jos kahva jumittaa tai irtoaa siinä pahassa paikassa?
En ollut millään epämääräisellä ruuvilla sitä korjaamassa, vaan nimenomaan sillä alkuperäisellä ruuvilla. Ja sen takia olin yhteydessä niin myyjäliikkeeseen, pyörän valmistajaan, kuin jarruvalmistajaankin. Jos jollain bulkkiruuvilla ja holkilla sen korjaisin, niin toki konealan koulutuksen saaneena ymmärrän mikä on kunnollinen ratkaisu ja mikä rautalankaviritys.
maalinni
15.07.2019, 12.06
Miksi et tilaa sitä linkkaamaani jarrua, joka maksaa 20. Samasta kaupasta uudet renkaat.
edit: kierteetön(?) metallitappi ei ole ruuvi.
Miksi et tilaa sitä linkkaamaani jarrua, joka maksaa 20. Samasta kaupasta uudet renkaat.
Niin tilaankin, kiitos vaan vinkistä! Odotan nyt ensin mitä ne XXL:stä lopullisesti vastaavat, kun olisihan se vähän hassua ensin pistää puoli organisaatiota sekaisin ja etsimään ruuvia, ja kun se löytyy, niin sen jälkeen todeta että "en tarvitsekaan". :D
edit: tai siis tuon ajattelin tilata http://www.tektro-usa.com/category.php?catid=211&productid=1269, kun ei tuossa sinun linkissä ollut tektron osia.
maalinni
15.07.2019, 12.11
Sen takia sitä tappia ei varmaan saa helposti varaosana, kun se ei ole irroitettava. Eli osahan on mennyt rikki, joten eikö menisi pyörän takuuseen? Eri asia tietysti, jos hajosi kaatuessa.
Pikaisesti ynnäiltynä:
- Pelkkä kahva postikuluineen 45 taalaa Tektro USA:sta.
- Koko systeemi 67€ postikuluineen Bike24:sta.
Ja huomioidaan taas että pyörä maksoi uutena 399€, jos haluaa vähän suhteuttaa sitä kuinka paljon kannattaa sijoittaa sen kunnostamiseen. Nyt voisi ne "uudet jarrut maksaa kaksikymppiä, senkin idiootti"- huutelijat ilmoittautua ja maksaa minulle vaikka sen 20€ ylittävän osuuden omasta pussistaan. :P
Saattaisi toki saada halvemmalla, jos vaihtaisi koko systeemin eri merkkiseksi, mutta siinä voi tulla taas ylläreitä ja pitää hankkia jotain adaptereja yms, joten taidanpa pysyä alkuperäisessä merkissä/mallissa niin selviää vähemmällä virittelyllä ja soveltamisella. Katsokaa paikkakuntaa ja huomioikaa että täällä ei niin vaan mennä lähimpään pyöräkauppaan hakemaan jotain puuttuvaa kiinnikettä, vaan ne tilataan netistä ja se on suomen postin kyseessäollessa aina sen 10-20€ lisähintaa postikulujen muodossa.
Sen takia sitä tappia ei varmaan saa helposti varaosana, kun se ei ole irroitettava. Eli osahan on mennyt rikki, joten eikö menisi pyörän takuuseen? Eri asia tietysti, jos hajosi kaatuessa.
Minun täytyy tutkia sitä toista puolta (pyörä on nykyään eri osoitteessa joten ei onnistu adhoc). Mutta kyllä siinä mielestäni ihan ruuvi on. Mutta toki jos on hajonnut niin sittenpä aloitankin taistelun XXL:n kanssa ihan tosissaan. Minulla on pari ilmaista huoltoa vielä kyseiseen pyörään joten sinnehän sen voisi viedä ihmeteltäväksi.
Pikaisesti ynnäiltynä:
- Pelkkä kahva postikuluineen 45 taalaa Tektro USA:sta.
- Koko systeemi 67€ postikuluineen Bike24:sta.
Ja huomioidaan taas että pyörä maksoi uutena 399€, jos haluaa vähän suhteuttaa sitä kuinka paljon kannattaa sijoittaa sen kunnostamiseen. Nyt voisi ne "uudet jarrut maksaa kaksikymppiä, senkin idiootti"- huutelijat ilmoittautua ja maksaa minulle vaikka sen 20€ ylittävän osuuden omasta pussistaan. :P
Tuohon jenkkitilaukseen tulee sitten vielä alvia varmaankin noin 10€.
Saattaisi toki saada halvemmalla, jos vaihtaisi koko systeemin eri merkkiseksi, mutta siinä voi tulla taas ylläreitä ja pitää hankkia jotain adaptereja yms, joten taidanpa pysyä alkuperäisessä merkissä/mallissa niin selviää vähemmällä virittelyllä ja soveltamisella. Katsokaa paikkakuntaa ja huomioikaa että täällä ei niin vaan mennä lähimpään pyöräkauppaan hakemaan jotain puuttuvaa kiinnikettä, vaan ne tilataan netistä ja se on suomen postin kyseessäollessa aina sen 10-20€ lisähintaa postikulujen muodossa.
Uusi käänne asiassa... XXL tarjoutui vaihtamaan koko jarrun (oletan tässä vaiheessa että ilmaiseksi). Eli lieneekö sittenkin rakenne jota ei pysty korjaamaan, ja tajusivat itsekin sen olevan takuun alainen vika. Tiedä häntä, mutta pääasia on että tulee kuntoon. En valita. :)
Eikä siinä kaikki, Tektrolta vastattiin myös, ja pyysivät valokuvaa rikkoutuneesta rakenteesta. Taidan kuitenkin katsoa tuon XXL-kortin ensin.
Firlefanz
15.07.2019, 15.57
Foorumijulkisuudella lienee ollut vaikutusta tapahtumien kehitykseen?
Vai onko case ollut koko ajan auki eli vielä XXL:n käsiteltävänä edettyään asiasta päättämään kykenevälle portaalle?
JohannesP
15.07.2019, 16.09
Pointtina tässä oli herättää keskustelua varaosien saatavuudesta.
Jep tämähän tulee selväksi jo otsikossa ja aloituspostauksessa. Samalla sit saatu haukuttua mm. XXL, paikalliset pyörähuollot ja postinkin hinnat.
Hauskaa viihdettä lukea tälläistä topikkia ja vääntöä parinkympin osasta. Paljonko sulla on vuoden aikana käytetty aikaa tähän? Kyllä sitä omallekkin ajalle voi jotakin hintaa laskea.
Jep tämähän tulee selväksi jo otsikossa ja aloituspostauksessa. Samalla sit saatu haukuttua mm. XXL, paikalliset pyörähuollot ja postinkin hinnat.
Hauskaa viihdettä lukea tälläistä topikkia ja vääntöä parinkympin osasta. Paljonko sulla on vuoden aikana käytetty aikaa tähän? Kyllä sitä omallekkin ajalle voi jotakin hintaa laskea.
Et ole selvästikään lukenut, eli ei varmaan sittenkään ole ihan niin hauskaa kuin annat ymmärtää. ;) Kun siis kyse ei ole parinkympin osasta vaan viimeisimmän tiedon mukaan seitsemänkympin osasta, ja alunperin yli satasen osasta. Ei pitäisi tällaisiin trolleihin edes kommentoida, mutta kerrataan nyt silti että homma lähti XXL:n huollon haluttomuudesta ottaa hommaa hoitaakseen (ihan olisin siitä ruuvista maksanut oikeata rahaa jos olisivat sellaiseen minulle löytäneet), ja sen pohjalta jatkui yhteydenotolla valmistajaan (jolle edelleen olisin voinut ruuvista maksaa esim 10€), josta homma sitten palautui siihen samaan paikkaan mistä lähti liikkeelle (mutta tässä vaiheessa alkaa maksuhalut olla jo vähän tahmeammat, koska todellakin omaa aikaa on tähän palanut jo aika lailla). Eli kyllä, tämä liittyi XXL:ään - siltä varalta että tarkoituksesi oli kertoa että otsikko oli jotenkin harhaanjohtava.
Omaa aikaa ei ole käytetty sen ensimmäisen yhteydenoton ja tämän nyt vuotta myöhemmin käynnistyneen jatkokuvion välillä yhtään - siltä varalta että olet kovinkin huolissasi minun ajankäytöstäni. Homma oli siis telakalla koko väliajan sen takia, että sanottiin ettei ruuvia ole olemassakaan ja pitäisi se satasen jarru-tsydeemi ostaa. Ja vasta nyt kun aloin sitä selvittää, osoittautui että muitakin vaihtoehtoja olisi ollut koko ajan (eli pelkkää kahvaakin olisi ollut saatavana). Luotin liian sokeasti XXL huollon kannanottoon, jolla lienee ollut tarkoitus myydä varaosia mahdollisimman suurella rahalla. Eli kas, jälleen topikki liittyi otsikkoon ja XXL:ään!
Sitä en ymmärrä mitä muita polkupyörähuoltoja olen tässä haukkunut. Varmaan kerrot sen minulle? Postiin viittasin sillä että se sinunkin mainitsema "parinkympin osa" maksaa interwebistä tilattuna helposti tuplasti tuon. Minulle on eri asia maksaako yksi about 6mm ruuvi (siis se alkuperäinen osa minkä tarvitsin!) parikymppiä vai neljäkymppiä.
Nyt jätän ilmiselviin trolleihin vastailun tähän. Asiallisiin viesteihin vastailen kuten aiemminkin.
Foorumijulkisuudella lienee ollut vaikutusta tapahtumien kehitykseen?
Vai onko case ollut koko ajan auki eli vielä XXL:n käsiteltävänä edettyään asiasta päättämään kykenevälle portaalle?
En tiedä onko vaikuttanut. Toivottavasti ei, koska olisihan se harmi jos asiakaspalvelu toimisi vain julkisuuteen räksyttämällä.
Hommahan on ollut koko ajan byrokratian rattaissa pyörimässä. Syy miksi toin sen tällä lailla keskeneräisenä tänne foorumille oli vilpitön kiinnostus, josko jollain olisi kyseinen ruuvi ollut hyllyssä, harrastajia kun olette, jolloin olisin voinut lopettaa koko jupakan jo ennen lopullista päätöstä. Tämän toin kyllä esiin jo ekassa viestissäni eli kysyin onko kellään.
Uusi käänne asiassa... XXL tarjoutui vaihtamaan koko jarrun (oletan tässä vaiheessa että ilmaiseksi). Eli lieneekö sittenkin rakenne jota ei pysty korjaamaan, ja tajusivat itsekin sen olevan takuun alainen vika. Tiedä häntä, mutta pääasia on että tulee kuntoon. En valita. :)
Eikä siinä kaikki, Tektrolta vastattiin myös, ja pyysivät valokuvaa rikkoutuneesta rakenteesta. Taidan kuitenkin katsoa tuon XXL-kortin ensin.
No niin! Aina kannattaa käyttää sosiaalista mediaa. Joko ehdit laittamaan postausta Facebookkiin? Myös ilta-sanomat toimivat.
Voiko tuo akseli tippua muuten kuin kannen avaamalla? Jos voi, miten uusikaan akseli pysyisi paikollaan?
maalinni
15.07.2019, 20.04
Voiko tuo akseli tippua muuten kuin kannen avaamalla? Jos voi, miten uusikaan akseli pysyisi paikollaan?
Jos se on lukkorenkaalla kiinni, niin varmaan ollut rikki/irti tehtaalta saakka.
Varaosakaavio ei näytä mitään erillistä lukkorengasta.
maalinni
16.07.2019, 08.28
Varaosakaavio ei näytä mitään erillistä lukkorengasta.
Joo, tästä päättelin että sellainen saattaisi olla https://www.ebay.co.uk/itm/302748697654?ul_noapp=true
Onko tässä ketjussa ilmennyt aloittajan jarrujen mallia?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.