Näytä tavallinen näkymä : Viilto tuubin kulutuspinnassa, onko mitään tehtävissä?

Tuolllaisen viillon huomaisin alle 1000km ajetussa tuubissa. Onko tuolle tehtävissä mitään vai pitääkö vaan ajaa ja toivoa että ei rikkoudu kovin kaukana kotoa :eek:
https://img.aijaa.com/m/00645/14721959.jpg (https://aijaa.com/MYf83G)
Normaalia kulumista. Ei noilta voi välttyä muuten kuin ajamalla sisällä tai velodromilla. Lenkille mukaan kamelinpaska-setti, litkua ja/tai varatuubi niin pääsee kotiin. Itse tarkastan lenkkien jälkeen tuubit ja kaivan lasin- ja kivensirut pois. Joskus tuubi kestää alle 1000km joskus yli 10000km, enimmäkseen tuurista kiinni. Joskus ne lasinsirut, terävät kivet havaitsee edessä tiellä ja voi väistää tai sitten ei.
JohannesP
11.07.2019, 10.50
Itse laittanut tipan pikaliimaa hätäpaikaksi ettei kerää kaikkia kiviä sisäänsä. Toimii ihan ok kunhan ei laita liikaa. Varmasti parempikin tapoja olisi, mutta tuota nyt kun sattuu usein löytymään valmiina kaapista.
Itse laittanut tipan pikaliimaa hätäpaikaksi...
Pikaliimakin varmaan toimii, mutta itse olen korjannut renkaiden viillot Repair Extreme -liimalla. Tuo liima jää kuivuttuaan elastiseksi, mikä toimii paremmin kumisen renkaan kanssa. Pikaliimaakin kyllä löytyy elastisena versiona.
Loctite Super Glue Flexiä laitoin viimeksi tuollaiseen viiltoon, ehkä vähän isompaankin. Tuubi puhkesi lopulta ihan muualta ja päätyi roskikseen, mutta paikka toimi ainakin jonkin aikaa.
Kovaksi kovettuva liima olisi kuin terävä siru viillossa.
Tyhmä kyssäri: Voisiko sisärenkaasta sulattaa/pehmentää palan reikään? En ole kokeillut, mutta voisi kokeilla[emoji28] Tai sitten vaan sikaflexillä[emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalk
metusala
13.07.2019, 11.14
Olen laittanut sellaisiin tuubiviiltoihin Loctite 480 liima joka on musta ja kuivuttuaan kumimainen. Liima ei korjaa rengasta vaan täyttää viillon jotta se ei keräisi hiekanjyviä jotka kuluttaisivat tuubin puhki. Koska ajot lähtee ja loppuu kaupungista niin 1000 km aikana on viiltoja yleensä useampia joten olen tarkistanut tuubin joka parin ajoin jälkeen.

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.