PDA

Näytä tavallinen näkymä : Uusi runkoko 26" maasturiin?

Tommy
09.07.2019, 15.04
Huomasin pyörää pestessäni, että runko on lähtenyt murtumaan satulaputken ja emäputken liitoksesta. Uutta runkoa pitäisi siis saada, mutta mistäpä sellaisen hommaisi? Pyörä on 2009-vuosimallin Cube LTD Comp ja olen tehnyt siitä työmatkapyörän (hiilikuituhaarukka ja slicksit alla). Cuben 26-tuumaisia runkoja oli muutama vuosi sitten ainakin bike-discountissa myynnissä muutamalla kympillä, mutta enää en tuossa koossa löytänyt. Toinen vaihtoehto olisi rungon hitsaus, joka tällaisissa tapauksissa toimii ilmeisesti ihan hyvin? Tiivistettynä etsin siis satkun perusrunkoa tai vaihtoehtoisesti hyvää hitsaajaa Seinäjoen alueelta.

nure
09.07.2019, 16.15
Fillaritorille vaan katselemaan...

Tommy
09.07.2019, 17.13
Soittelin paikalliseen alumiinin korjaushitsaukseen erikoistuneeseen firmaan ja tuollaisen korjaus kuulemma onnistuu. Hintaa tulee jokunen kymppi, eli uutta runkoa halvempi. Hämmentävää silti, että maastopyöräkäyttöön tarkoitettu runko antautuu kohtuullisilla kilsoilla (n.~16tkm).

Tommy
09.07.2019, 20.22
16,5 cm uppoaa satulatolppa runkoon ja saman verran jää ulkopuolelle, eli ei. Itse luulen, että ongelma on Seinäjoen pyöräteissä. Oma työmatka on täynnä terävää poikittaissaumaa, eikä jokaisen kohdalla ehdi aina keventämään. Taidan tilata jousitetun satulatolpan jos runko saadaan hitsattua kuntoon.

VPR
09.07.2019, 20.23
Tarkoitatko satulaputkea ja vaakaputkea vai satulaputkea ja alaputkea? Emäputki on se mistä menee keula läpi.

Tommy
09.07.2019, 20.31
Mittasin satulan "uppouman" siitä satulan pikakiinnityksen korkeudelta. Vääntöä ei joka tapauksessa pitäisi aivan liikaa tulla, sillä satulaputki on 350mm pituinen, josta 165 mm on rungossa sisällä.