Näytä tavallinen näkymä : Sadetakki , kevyt, pyöräilypaidan taskuun mahtuva
kurvaaja
08.07.2019, 14.50
Viikonlopun lenkillä +10°C ukkosmyrskyssä järkyttävästä palelusta viisastuneena pitäisi hommata sadetakki, joka mahtuisi kesäpyöräilypaidan taskuun otettavaksi maantielenkille mukaan. Olisiko vinkkejä hyväksi havaituista kevyista, mutta sadetta pitävistä takeista?
Malamuutti
08.07.2019, 17.32
Lainaus tuolta pykälää alempaa:
https://www.xxl.fi/gore-wear-c5-gore-tex-active-jacket-1819-black-red-harmaa/p/1150297_2_style
Voin lämpimästi ja kuivasti suositella tämän päiväisen lenkin jälkeen.
Sade yllätti ja kaikkialla muualla oli märkää paitsi takin sisällä. Hengittää erinomaisesti ja juuri mahtuu jerseyn taskuun.
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Jos haluaa hyvää, niin tämä goren takki on loistava. Vastaavasta kankaasta on ainakin castellilla oma versio.
https://road.cc/content/review/246883-gore-c7-gore-tex-shakedry-stretch-jacket
Hengittävyys on huima. Tuolla takilla voi oikeasti ajaa kovaakin sateessa.
Hätävara kuoritakissa sitten taas koko on melkein tärkein kriteeri. Kannattaa melkein sovittaa pyöräilypaidan taskuun ennen ostoa.
Nuo Gore Tex Shakedry - takit vaikuttavat mahtavilta, mutta tumma väri saa minut skippaamaan hankinnan. On niistä Core Wearilla ainakin joku hi viz versio olemassa, mutta siinäkin on vain pienet läiskät huomioväreillä, ja ilmeisesti vain c5-mallissa.
Viime lauantaina pääsi tositestiin tämä takki, kun sateessa sai ajella pitkän tovin ja kuivana piti.
Mielestäni 60€ hintaan oli pätevä ostos.
https://www.xxl.fi/northwave-rainskin-shield-rainjacket-19-miesten-vedenpitava-pyorailytakki/p/1146323_1_style
Malamuutti
08.07.2019, 18.53
Hätävara kuoritakissa sitten taas koko on melkein tärkein kriteeri. Kannattaa melkein sovittaa pyöräilypaidan taskuun ennen ostoa.
Tuollainen tavallinen omaan taskuunsa pakkautuva takki mahtuu sitten vaikka toiseen pullotelineeseen tai ohjaustankoon. Eilen juuri laitoin lenkille aikanaan Lidlistä ostamani sadetakin omasta hihnastaan ohjaustankoon kiinni, tankolaukun tapaan, ja tarpeeseen tuli. Mutta suurinpiirtein vakiovarusteena paidan taskussa oleva sadetakki saisi kyllä olla pienempi.
maalinni
08.07.2019, 19.05
Hommasin xxl:stä Diadoran sadeasun 50:llä. Hito hyvä laatusuhde ollut, kerrankin tarpeeksi pitkät lahkeet fiksulla resorin kiristyksellä
Jos haluaa hyvää, niin tämä goren takki on loistava. Vastaavasta kankaasta on ainakin castellilla oma versio.
Hätävara kuoritakissa sitten taas koko on melkein tärkein kriteeri. Kannattaa melkein sovittaa pyöräilypaidan taskuun ennen ostoa.Toi olisi minuakin kiinnostanut mutta tupla hinta sitten käänsi ostohousut C5seen eikä kaduta. Shake menee varmaankin pienempään tilaan mutta näillä nyt mennään. C5n koko on mulle myös just oikea.
Nuo Gore Tex Shakedry - takit vaikuttavat mahtavilta, mutta tumma väri saa minut skippaamaan hankinnan. On niistä Core Wearilla ainakin joku hi viz versio olemassa, mutta siinäkin on vain pienet läiskät huomioväreillä, ja ilmeisesti vain c5-mallissa.
Jep. Tuo on oikea puute. On tuossa neon keltaisessa onneksi nuo huomiovärit oikeissa kohdissa.
Minulla on tuo c5, eli 1985 malli. Eikä siinä mitään vikaa ole, vaikka c7 olisi ilmeisesti vähän paremmalla leikkauksella ja pienempi. Noitahan sai alesta 150e hintaan syksyllä.
Tuo Shakedry on vaan tosiaan aika uskomatonta materiaalia. Sellaisessa alle 10c kelissä, jossa normaalisti ajat gaballa, kun alkaa sataa, niin nakkaat vain tuon kuoren päälle ja sama reipas ajo voi jatkua. Kuoritakkia ei myöskään ole mikään kiire ottaa gaban päältä pois kuuron mentyä ohi. Se oikeasti hengittää.
Jep. Tuo on oikea puute. On tuossa neon keltaisessa onneksi nuo huomiovärit oikeissa kohdissa.
Minulla on tuo c5, eli 1985 malli. Eikä siinä mitään vikaa ole, vaikka c7 olisi ilmeisesti vähän paremmalla leikkauksella ja pienempi. Noitahan sai alesta 150e hintaan syksyllä.Sovitin C7 M kokoa ja C5 S joka oli parempi minulle. Kumpaakin saa XXLstä 100e.
C7ssa ei takataskua vaan vetskarilävet taskuille, C5 ssa yksi vetskaritasku.
pturunen
08.07.2019, 23.59
Kysymys: miksi pyöräilyyn tarkoitetuissa takeissa ei ole huppua? Eikö vesi valu kypärän raoista kaulaa pitkin takin sisään?
Sovitin C7 M kokoa ja C5 S joka oli parempi minulle. Kumpaakin saa XXLstä 100e.
C7ssa ei takataskua vaan vetskarilävet taskuille, C5 ssa yksi vetskaritasku.
C7, C5 ja C3 ovat goren uusia mallisarjoja. C7 sporttisin, joka vastaa kaiketi monissa kamoissa suoraan aiempaa oxygenia.
Shakedry taas on eri materiaalia mitä aiemmat kalvotakit. Idro taitaa olla castellin vastaava.
Kysymys: miksi pyöräilyyn tarkoitetuissa takeissa ei ole huppua? Eikö vesi valu kypärän raoista kaulaa pitkin takin sisään?
Ei kai? Siksihän siinä on kaulus. Osahan käyttää kypärän päällä sadesuojaa. Mulle on riittänyt windstopper hattu.
kurvaaja
31.07.2019, 17.44
Tämä vaikuttaa aika hyvälle takille. Tuossa arvostelussa ei mainita painoa eikä kuinka pieneen tilaan pakkaantuu? Luulisi menevän jerseyn taskuun? MUTTA miksi ihmeessä sadetakki valmistetaan mustasta / tummasta materiaalista! Sateella hyvä näkyvyys vielä tärkeämpää kuin kuivalla kelillä!
Ja tosiaan hätävaratakki nimenomaan hankinnassa eli mahduttava pyöräilypaidan taskuun mielellään, koska pidemmillä reisuilla molemmat juomapullotelineet varattuja.
Sama homma, vaikka olisi mikä supertakki, niin näkyvyys kaikista tärkein ominaisuus eli mustia tai tummia ei vaatteita en käytä.
Tämä?
https://showerspass.co.uk/collections/mens-waterproof-jackets/products/pro-tech-st?variant=36601720463
no-saint
01.08.2019, 15.54
Mätisäkki!
Mac in a sac. Motonetit ja sekatavarakaupat. Aulangon pitkän kisan keväällä poljin sillä ja loistavasti toimi. Kokojakin löytyy XXXL asti joka jo iso tälläiselle hennolle 193/115 ruholle.
kurvaaja
02.08.2019, 15.34
"Mätisäkin" olen joskus mätänetistä ostanut ja käyttänytkin työmatka-ajossa ja siihen tarkoitukseen varsin oiva kapine hintaansa nähden. Se ei vain pakkaudu riittävän pieneksi maantielenkkeilyn hätävaraksi + istuvuus ei maantiekäyttöön riittävän hyvä = lepattaa.
Goren Shakedry C5 (tai Castellin Idro 2) saattaa lähteä tummasta väristä huolimatta tilaukseen, koska vaikuttaa muuten niin huipputuotteelle, jollei löydy järkevämmän värisenä lähellekkään yhtä toimivaa kapinetta.
Netistä tuli vastaan Enduran FS260 Pro Adrenaline Race Cape https://road.cc/content/review/173685-endura-fs260-pro-adrenaline-race-cape ja Sportfulin Hotpack NoRain Jacket https://www.wiggle.co.uk/sportful-hot-pack-norain-ultralight-jacket/ . Kumpaakin olisi saatavissa HiViz sävyissa. Onko näistä kokemuksia?
Goren Shakedry C5 (tai Castellin Idro 2) saattaa lähteä tummasta väristä huolimatta tilaukseen, koska vaikuttaa muuten niin huipputuotteelle, jollei löydy järkevämmän värisenä lähellekkään yhtä toimivaa kapinetta.
Goren shakedry-takista oli ainakin jossain vaiheessa myös Viz-malli, johon oli lisätty liikenteessä erottuvampia keltaisia/punaisia osia. Google varmaan kertoo, vieläkö tuota mallia on myynnissä.
Jartsu01
06.08.2019, 00.00
Goren kalvo toimii mielestäni parhaiten ja on kestävin. Kokeilen aina välillä muita esim. Sympatex ja dermitex kalvolla varustettuja vaatteita ja palaan sitten goren 3-kerros kalvoon.
Nyt minulla on pyöräilyyn C5 Active takki, josta olen pitänyt. Väri on vielä punainen, niin erottuu sieltä tienlaidasta tai jos vaikka tulee hirvimiehiä vastaan.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Jartsu01
06.08.2019, 00.03
Eli tämä mutta muutaman vuoden takaa:https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190805/7c92fcf6de29b12d81b35bd6582c6cd7.jpg
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Eli tämä mutta muutaman vuoden takaa:https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190805/7c92fcf6de29b12d81b35bd6582c6cd7.jpg
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta TapatalkillaPisteet tälle. Menee jerseyn taskuun, pitää sateen ja hengittää hyvin.
Jartsu01
06.08.2019, 15.55
Hupusta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Ajaessasi huppu toimii pienenä jarruvarjona on se päässä tai ei. Toisekseen pyöräilyyn tehdyissä takeissa on pääsääntöisesti niin tiukka kaulus, ettei siitä vesi valu sisään (ainakaan haittaavassa määrin).
hämeenhitain
06.08.2019, 16.24
Huppua kaipaaville esim. Enduran hyvin hengittävässä MT500-takissa on kyllä huppu ja se on myös erinäiset kerrat jäätävässä kaato- tai räntäsateessa ollut hyödyllinen. (Noin muuten MT500 ei palvele aloittajan kuvaamassa tarkoituksessa, pieneen kokoon pakkautuva Montanen Minimus - ei tosin pyöräilytakkina myytävä - sen sijaan on hupullinen ajopuseron selkätaskuunkin mahtuva sadetakki. Jos siis joku nyt haikailee hyvin pakkautuvaa ohutta ja vedenpitävää nimenomaan hupullisena.)
Noista kahdesta Enduran erottaa kyllä pyöräilyyn suunnitelluksi siitä että hupun saa kääräistyä kokoon ja kiinnitettyä nepparilla. Ei ole turhaan niskassa lepattamassa tuulipussina. Tosin ei kai huppu selkätaskuun pakatussa sadetakissa muutenkaan kauheesti lepata.
kurvaaja
13.08.2019, 17.12
Viime lauantaina pääsi tositestiin tämä takki, kun sateessa sai ajella pitkän tovin ja kuivana piti.
https://www.xxl.fi/northwave-rainskin-shield-rainjacket-19-miesten-vedenpitava-pyorailytakki/p/1146323_1_style
Näyttäisi olevan taas tarjouksessa sunnuntaihin asti.
Hyvä vedenpitävyys ja hengittävyyskin ok viileillä säillä, mutta kalvo repesi useasta kohtaa (hihansuut, vetoketjun reuna, kaula-aukko) n. 3kk käytön aikana ja palautin kauppaan ja sain rahat takaisin.
arctic biker
13.08.2019, 17.58
Huppua kaipaaville esim. Enduran hyvin hengittävässä MT500-takissa on kyllä huppu ja se on myös erinäiset kerrat jäätävässä kaato- tai räntäsateessa ollut hyödyllinen. (Noin muuten MT500 ei palvele aloittajan kuvaamassa tarkoituksessa, pieneen kokoon pakkautuva Montanen Minimus - ei tosin pyöräilytakkina myytävä - sen sijaan on hupullinen ajopuseron selkätaskuunkin mahtuva sadetakki. Jos siis joku nyt haikailee hyvin pakkautuvaa ohutta ja vedenpitävää nimenomaan hupullisena.)
Noista kahdesta Enduran erottaa kyllä pyöräilyyn suunnitelluksi siitä että hupun saa kääräistyä kokoon ja kiinnitettyä nepparilla. Ei ole turhaan niskassa lepattamassa tuulipussina. Tosin ei kai huppu selkätaskuun pakatussa sadetakissa muutenkaan kauheesti lepata.
Perheessä on noita kaksin kappalein ja hintansa arvoinen. Huppu toimii minusta ja pojankin mielestä oikein hyvin, rapia 10v vanha Haltin Silmupaltttoo on tullut tiensä päähän.... Seuraajaa haen ,eiköhän Enduralta löydy. Goren Shakedry menee mun budjetin yli roimasti.
Tuore sadetakkivertailu:
https://cyclingtips.com/2019/08/ct-recommends-cycling-rain-jackets-that-work/
kurvaaja
14.08.2019, 11.11
Hyvä vedenpitävyys ja hengittävyyskin ok viileillä säillä, mutta kalvo repesi useasta kohtaa (hihansuut, vetoketjun reuna, kaula-aukko) n. 3kk käytön aikana ja palautin kauppaan ja sain rahat takaisin. Kiitos tästä käyttäjäkokemuksesta, ei kannata siis koittaa säästää
Tuore sadetakkivertailu:
https://cyclingtips.com/2019/08/ct-recommends-cycling-rain-jackets-that-work/
Aikamoista ylistyslaulua Goren Shakedrylle! Oliko paatonilla neuvoa, miten koot menevät? Itsellä pituutta 188cm ja hoikkaa sorttia, normaalivaatteissa menee M-koko. Riittääkö Goren M -koossa pituus ja hihojen pituus vai pitäisiköhän mennä L-kokoon...
Aikamoista ylistyslaulua Goren Shakedrylle! Oliko paatonilla neuvoa, miten koot menevät? Itsellä pituutta 188cm ja hoikkaa sorttia, normaalivaatteissa menee M-koko. Riittääkö Goren M -koossa pituus ja hihojen pituus vai pitäisiköhän mennä L-kokoon...
Vastaan vaikka juuri minulta ei kysytty. Itse 187cm ja 75kg kuikelo. Itse olen käyttänyt Goren ylävartaloasusteista aina L-kokoa, vaikka toisinaan mallista riippuen M olisi istuvampi. Shakedry-rotseja minulla ei ole, mutta muissa asusteissa hihan pituus on tuntunut pikkusen niukalta.
Asutko jossain XXL:n lähellä, siellä voisi sovittaa kuin joissain noita on näkynyt.
Tilaisin ehkä castellin idron L koossa noilla mitoilla, sen tiedän olevan kaverille passeli. Minä olen 178 ja goren c5 on M-kokoa. S-menisi varmaan myöskin, mutta sitten noita saisi olla kaksi. Kuori pitää saada myös gaban päälle
kurvaaja
14.08.2019, 12.27
Vastaan vaikka juuri minulta ei kysytty. Itse 187cm ja 75kg kuikelo. Itse olen käyttänyt Goren ylävartaloasusteista aina L-kokoa, vaikka toisinaan mallista riippuen M olisi istuvampi. Shakedry-rotseja minulla ei ole, mutta muissa asusteissa hihan pituus on tuntunut pikkusen niukalta.
Asutko jossain XXL:n lähellä, siellä voisi sovittaa kuin joissain noita on näkynyt.
Tilaisin ehkä castellin idron L koossa noilla mitoilla, sen tiedän olevan kaverille passeli. Minä olen 178 ja goren c5 on M-kokoa. S-menisi varmaan myöskin, mutta sitten noita saisi olla kaksi. Kuori pitää saada myös gaban päälle
Kiitos näistä, kyllä se varmaan L-kokoon menee sitten minullakin, kun aika samat mitat kuin JackOjalla. Castellin Idro 2 tai Shakedry C5 tosiaan lienevät käytännössä samat takit? Paikallisessa XXL:ssä ei valitettavasti näitä ollut=/
Ei ne ole ihan samat. Materiaali on kyllä samaa, mutta leikkaus erillainen. C5 on väljempi leikkaukseltaan. Goren c7 ehkä enemmän idroa vastaava. Uudessa idrossa on kaiketi myös joustavaa materiaalia mukana.
Edit: Niin näyttää olevan myös c7 takissa.
NoordMan
14.08.2019, 12.46
Mulle tuli juuri Goren C5 Shakedry koko L. Mitat 188 cm ja 75 kg. Käsivarsi olkapäästä ranteeseen n. 65 cm. Ajokokemusta ei vielä ole mutta hihan pituus on juuri ja juuri riittävä. Mikään kisakireä C5 ei ole eikä tietty voikaan olla koska materiaali ei jousta.
Goren shakedrylle bigup täältäkin. Pituus 176 paino 68 koko M. Mahtuu alle paksumpi jersey vielä syksyn ajoihin. Viimesyksynä ajoin ties kuinka monta päivää sateessa tolla takilla ja ei tule vesi läpi. Hengittävyydestä voi tosin olla montaa mieltä, koska ei mistään sadetakista saa oikeasti hengittävää. Menee jerseyn taskuun, helppo ottaa mukaan jos sää näyttää yhtään epävakaiselle.
kovinhidas
14.08.2019, 15.07
Kävin sovittelemassa Gore Wear C5 shakedry takkeja. Olen 175 cm pitkä mutta hieman maatiaispersevä 73kg miäs.
Koko M oli auttamatta liian pieni maalaistyyliselle ruumiinrakenteelle.
L tosi sopiva. Aivan nappi. Mutta...
Itselleni ottaisin kuitenkin kooksi XL:n, sillä en pysty ajamaan lujaa ja haluaisin alle löysyyttä Gaban verran. Jos vielä joskus jonkun brevetin ehkä ajelisi. Saattaa kyllä lepattaa pelkän ajopaidan kanssa.
Vähän aluksi hämäsi että shakedry-takkia on olemassa sekä vuoriton, että vuorillinen versio hiharesorilla. Kovin samantyylisiä ja -nimisiä, mutta toinen noista kuitenkin "insulated." Erottuuko vuorillinen noista hihojen poikittaisviivoista?
Evansilla olisi harmaa-punainen viz väri (poislukien L koko) 175 puntaa, plus 8 puntaa posti.https://www.evanscycles.com/en-fi/gore-c5-gore-tex-shakedry-1985-viz-jacket-EV325694 Alle 200 euroa kotiin tuotuna.
Eikös tuo ole kyseinen palttoo, vai harittavatko silmäni taas?
kurvaaja
14.08.2019, 15.40
Mulle tuli juuri Goren C5 Shakedry koko L. Mitat 188 cm ja 75 kg. Käsivarsi olkapäästä ranteeseen n. 65 cm. Ajokokemusta ei vielä ole mutta hihan pituus on juuri ja juuri riittävä. Mikään kisakireä C5 ei ole eikä tietty voikaan olla koska materiaali ei jousta.
Kiitos. L -koko siis meikäläiselle myös, koska mitat lähes identtiset. Epäilinkin, että M-koossa hihat jäisivät lyhyiksi. Onko kellään kokemusta Castellin Idro 2 takista? Kuvista (https://www.castelli-cycling.com/us/men/tops/protection/p/451803019P-010) päätelleen Idro 2 -mallista puuttuu selästä tuo oma pussi mihin takki pakkaantuu? Goren C5 Shake mallissa se taas on.
mackaiweri
14.08.2019, 16.26
Itse laitoin viime vuoden mallia olevan M-kokoisen Gore C7 GTX Activen tilaukseen, kun XXL:ssä oli aika hyvään hintaan tarjolla (100€). Omat mitat 178cm/70kg, joten ilmeisestikin tuo M-koko pitäisi olla sopiva.
https://www.xxl.fi/gore-wear-c7-gtx-active-jacket-18-neon-yellow-black-m/p/1144662_1_size_1
Kiitos. L -koko siis meikäläiselle myös, koska mitat lähes identtiset. Epäilinkin, että M-koossa hihat jäisivät lyhyiksi. Onko kellään kokemusta Castellin Idro 2 takista? Kuvista (https://www.castelli-cycling.com/us/men/tops/protection/p/451803019P-010) päätelleen Idro 2 -mallista puuttuu selästä tuo oma pussi mihin takki pakkaantuu? Goren C5 Shake mallissa se taas on.
Se pussi on ihan turha. Lisää vaan kokoa takkiin. Hirveä homma rutistella taskun sisään ja kuitenkin se pitää sateen jälkeen kuivatella. Pussiin pakattuna kääröstä tulee myös niin tiivis, että se painaa ainakin omaan selkään.
Sinun kokoisella kaverillani on tosiaan idro. Istuu päälle paljon paremmin mitä c5, joka venymättömänä pussittaa tosi paljon mahan kohdalta. Sen on vaan pakko olla tuollainen, jotta alla olevan paidan takataskuihinkin mahtuu tavaraa.
arctic biker
14.08.2019, 21.37
Endura FS260-Pro Adrenaline Race Cape II Jacket - black. Tilasin, sorry isosta tekstistä.
kurvaaja
15.08.2019, 09.56
Castellin Idro 2 lähti L-koossa tilaukseen eilen ehtoolla. Toivottavasti ei ole liian pieni....
kurvaaja
22.08.2019, 10.21
Castellin Idro 2 lähti L-koossa tilaukseen eilen ehtoolla. Toivottavasti ei ole liian pieni....
Idro 2 saapui eilen. Yllättävän reilu mitoitus Castellin tuotteeksi. Pelkän kesäajopaidan päällä käytettynä voisi mennä M-kokokin meikäläisen mitoilla. L-koko menee nyt myös syksyn softshell tyylisen pitkähihaisen windstopperin takin päälle. Äkkiseltään vaikuttaa kyllä kaikin puolin pätevälle tuotteelle. Äkkiseltään ainoat miinukset mustasta väristä ja suht tiukoista hihansuista. Täytyy raportoida ominaisuuksista tarkemmin, kun joutuu ensimmäisen kerran testiin.
arctic biker
22.08.2019, 14.55
Enduran takki tuli, M-koko on mulle 173cm ja 70kg aikas tyköistuva. Pakkaantuu kyllä pieneen nyyttiin.
kurvaaja
23.08.2019, 12.42
Tänään ajelin aamulla töihin kaatosateessa n. 50 minuuttia Idro 2 takki päällä. Ainakin tämän lyhyen testin perusteella takki lunasti lupaukset. Yläkroppa pysyi kuivana sekä sateesta, että hiestä. Järkyttävä ero aiempiin sadetakkeihin tosiaan siinä, että ei tuntunut yhtään tukalalle ajaa takki päällä eli taitaa oikeasti hengittää.
Täytyisi vielä päivittää muitakin varusteita sadekelille, niin tässähän rupeaa nauttimaan sateessa ajamisesta:)
Kellään kokemuksia Assoksen RS.stumpriz:stä? Pitkään olen kuolannut mutta en ole uskaltanut vielä hankkia kun kallis hinta enkä ole löytänyt kunnon käyttökokemuksia.
Tänään ajelin aamulla töihin kaatosateessa n. 50 minuuttia Idro 2 takki päällä. Ainakin tämän lyhyen testin perusteella takki lunasti lupaukset. Yläkroppa pysyi kuivana sekä sateesta, että hiestä. Järkyttävä ero aiempiin sadetakkeihin tosiaan siinä, että ei tuntunut yhtään tukalalle ajaa takki päällä eli taitaa oikeasti hengittää.
Täytyisi vielä päivittää muitakin varusteita sadekelille, niin tässähän rupeaa nauttimaan sateessa ajamisesta:)
Noin se menee. Vastaavat kuorishortsit olisivat kivat vähän viileämmille keleille. Kenkien kastumisesta en ole ikinä jaksanut itse välittää, kunhan vaan lämpö pysyy.
https://www.xxl.fi/gore-wear-c5-gore-tex-active-jacket-1819-black-red-harmaa/p/1150297_2_style
Tilasin ulkomailta Gorewearin C5 shakedry sadetakin, ajattelin että ne keltaiset lätkät riittävät sittenkin näkymiseen. Kävikin niin, että fitti oli tiukempi mitä XXL:n vastaavassa mustassa takissa on. Luulin, että ovat sama malli muuten. Ehkä toinen takki olikin sitten vanhempaa vuosikertaa, tai XXL myy "Suomi-fittiä", en tiedä... Istuvuus olisi ollut loistava, jos vähänkään joustoa olisi tarjolla.
No, kohtahan täytyykin siirtyä jo talvitakkiin, tai olen siirtynyt jo. Tarkemin ajateltuna, onko sadetakki niin välttämätön sittenkään? Castellin Alpha ROS takki on kelvannut kylmempien kelien sateellakin, ja lämpimämmillä keleillä on riittänyt Gabba. Ehkä jos pitää ajaa tuntikausia kylmässä sateessa, niin sadetakki pitää olla. Lämpimällä sateella ei ole mitään merkitystä.
Pähkäilen vain, tilaanko isomman shakedryn, vai säästänkö nuo kuluneet pari sataa euroa kalj... muihin varusteisiin.
Onko xxl:ssä shake dry takkeja? Itse en ole niitä nähnyt siellä lainkaan.
Alpha on tosiaan hyvä takki, jos tihuuttaa vähän vettä tai räntää. Sellainen +5c ja kaatosade on missä itse käytän gabba+shake dry komboa mielellään. Alphan kanssa ei ole tainnut olla vielä tarvetta sadetakille.
Onko xxl:ssä shake dry takkeja? Itse en ole niitä nähnyt siellä lainkaan...
On niitä välillä näkynyt.
Nyt saisi viikonlopun ajan xxl:stä hintaan 186,75€, jos vain kelpaa täysmustassa ajella (minä en uskalla).
https://www.xxl.fi/gore-wear-c5-gore-tex-shakedry-1985-jacket-19-l/p/1156991_1_size_3
(pitää tilata uutiskirje / rekisteröityä / jotain)
Onko tuoreita kokemuksia Castellin Idro 3 takista? Lähinnä koko mietityttää eli valitsenko rinnanympärysmitan perusteella kun käyttö olisi luultavasti ohuen kerroksen päällä.
Noita kannataisi käydä kokeilemassa. Itse pidän shake-dry takkia myös Perfetton päällä. Toimii loistavasti kylmällä sateella.
Noita kannataisi käydä kokeilemassa. Itse pidän shake-dry takkia myös Perfetton päällä. Toimii loistavasti kylmällä sateella.
Ei taida sovitus onnistua mutta jos koko menee pieleen niin saa sen toki palautettua ja vaihdettua. Onko tätä jossain kotimaan kaupassa? Perfetton kanssa varmaan hyvä kombo.
Tilaa kaksi ja laita toinen takaisin. Kaveri teki noin idro3 kanssa.
Ja joo, mun mielestä tuo on just perfeton kanssa nappi. Lämpimämmällä kelillä en useinkaan käytä täyttä sadetakkia.
maalinni
10.07.2022, 19.02
Hommasin xxl:stä Diadoran sadeasun 50:llä. Hito hyvä laatusuhde ollut, kerrankin tarpeeksi pitkät lahkeet fiksulla resorin kiristyksellä
Ja pidemmällä käytöllä Diadora ei jatkoon, ei kestänyt saumat pesua.
Goren kamat olleet itsellä kestäviä ja mukavia.
Tilaa kaksi ja laita toinen takaisin. Kaveri teki noin idro3 kanssa.
Ja joo, mun mielestä tuo on just perfeton kanssa nappi. Lämpimämmällä kelillä en useinkaan käytä täyttä sadetakkia.
Idro 3 tuli tänään pikarahtina Bike24:ltä. Koko osui oikeaan eli numeroa isompi kuin mun tyköistuva perfetto. Perfetto oli hyvä vinkki tässä.
Kyllä idro 3 on huikea sadetakki. Eilen loppulenkillä alkoi sataa. Matkaa ei toki ollut jäljellä kuin n. 8 km mutta täysin kuivana perille eikä mitään takin aiheuttamaa ylimääräistä hikoilua. Hämmentävä kokemus.
Kyllä idro 3 on huikea sadetakki. Eilen loppulenkillä alkoi sataa. Matkaa ei toki ollut jäljellä kuin n. 8 km mutta täysin kuivana perille eikä mitään takin aiheuttamaa ylimääräistä hikoilua. Hämmentävä kokemus.
Jep, goren shake dry on huikea. Enemmän ajaneet eivät voi oikein uskoa tuollaisen olevan edes mahdollista. Idro3 noista takeista varmaankin parhaiten istuva.
Jep, goren shake dry on huikea...
Ei tarvitse edes sataa! Itse käytän shakedryta toisinaan ihan tuulitakkina kun niin huikea.
Ei tarvitse edes sataa! Itse käytän shakedryta toisinaan ihan tuulitakkina kun niin huikea.
Frendi väittää myös saamaa. Minä en ole tuohon vielä uskaltanut lähteä, mutta toimiihan se varmastikkin, koska kylmän sateen jälkeen takkia ei ole mikään kiire ottaa päältä pois. Normaali hengittämätön kuorihan täytyy vetää salamana pois sateen tauottua.
Goomikko
19.07.2022, 18.05
Onhan noi aika makkarankuoria. En epäile etteikö pitäisi sadetta mutta itse kaipaisin rennompaan ajamiseen rennompaa takkia.
Onhan noi aika makkarankuoria. En epäile etteikö pitäisi sadetta mutta itse kaipaisin rennompaan ajamiseen rennompaa takkia.
Väljä tuuli/sadetakki ei kyllä oikeasti toimi pyöräilyssä.
Sitten jos se rennompi tekeminen on vaikka onkimista, niin tilanne onkin eri.
Goomikko
19.07.2022, 20.54
On paljon pyöräilijöitä jotka eivät pyöräile kireissä vaatteissa silti pyöräilyä voi harrastaa ja nauttia siitä. Ei sadetakinkaan tarvitse olla ihon myötäinen.
tchegge_
19.07.2022, 21.00
Tämän keskustelun aiheena on tainnut olla aikalailla pelkästään kovavauhtiseen maantieajoon tarkoitetut takit.
Maastoajoon tai höntsäajeluun sit omat takkinsa.
Ei kai kukaan pidä esim. parkissa mitään 300 euron sminkkipinkki-shakedry-takkeja.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Niin, mun mielestä noita keskusteluja on jo useita, missä etsitään löysää sadetakkia kaikkeen ulkona liikkumiseen ja koiran kusetukseen. Ne ei vaan oikeasti sovellu maantiepyöräilyyn, eikä omasta mielestäni gravelliinkaan. Suoraan sanottuna en käsitä väljää sadetakkia edes maastossa, koska tuohan jää jokaiseen oksaan kiinni.
Eri käyttöön eri vaatteet tietenkin. Maastossa itse en käytä shakedryta vaan Goren maastoon tarkoitettua, väljempää paclite-takkia. Mallinimeä en muista. Offtopiccia toki koska ei mahdu pyöräilypaidan taskuun.
Samat lökät Goren goretex-sortsit käy graveliin sekä mtb-touhuun. Ne voisi johonkin taskuun mahtuakin.
Mites toi Castellin shakedry mahtuu paidan taskuun? Pakkaantuuko riittävän pieneksi?
Entä onko kellään kokemusta Polartecin neoshell-takeista? Ilmeisesti perus Gorea hengittävämpää ja joustavaa matskua, mutta ei toisaalta pakkaannu kovin pieneksi paketiksi. Ihan kiinnostava vaihtoehto.
Idro 3 takin mainostavat mahtuvan jopa vain puoleen taskuun.
https://www.bike24.com/p2471396.html
Idro menee tosiaan pienempään tilaan, mitä oma vanhempi gore, joka sekin mahtuu hyvin taskuun. Goren takissa on ihan suotta kikkailtu takataskujen ja sen vetoketjun kanssa. Se pieni koko ja istuvuus olisivat tärkeimpiä. Noissa idro menee edelle.
Goomikko
26.07.2022, 16.43
Niin, mun mielestä noita keskusteluja on jo useita, missä etsitään löysää sadetakkia kaikkeen ulkona liikkumiseen ja koiran kusetukseen. Ne ei vaan oikeasti sovellu maantiepyöräilyyn, eikä omasta mielestäni gravelliinkaan. Suoraan sanottuna en käsitä väljää sadetakkia edes maastossa, koska tuohan jää jokaiseen oksaan kiinni.
Jotkut tekee pyöräilystä liian välineurheilua. Minusta kaikkia mainitsemiasi pyöräily lajeja voi harrastaa millaisissa vaatteissa haluaa. Ei pidä tehdä harrastuksesta liian vaikeaa. Keski ikäiselle hieman ylipainoiselle omenavatsaiselle miehelle tai naiselle nuo ihon myötäiset vaatteet voivat olla todella epämukavia ja ovatkin. Ulkonäöstä puhumattakaan. Onneksi voi harrastaa myös niissä väljemmissä vaatteissa. Jokainen tyylillään.
Mites toi Castellin shakedry mahtuu paidan taskuun? Pakkaantuuko riittävän pieneksi?
Rullasin Idron tötterölle. Lopputuloksena 6cm x 20cm pötkö.
lapanen007
27.07.2022, 15.12
Endura FS260-Pro Adrenaline II Race takki ollut toista vuotta käytössä ja erittäin tyytyväinen ollut kyseiseen takkiin. Menee mukana tulevaan pieneen pussukkaan, joka mahtuu helposti paidan taskuun.
No kalliiksihan tämä kävi, kun laitoin idron tilaukseen. Pro-malli tosin, kun sain osapuilleen samaan hintaan.
Sotanorsu666
29.07.2022, 00.56
Endura FS260-Pro Adrenaline II Race takki ollut toista vuotta käytössä ja erittäin tyytyväinen ollut kyseiseen takkiin. Menee mukana tulevaan pieneen pussukkaan, joka mahtuu helposti paidan taskuun.
Justiinsa tilasin itselleni tuollaisen. Otin largena, kun jossain oli mainintaa että semitiukka fitti. Normaalisti kamat M-kokoa.
No ole näköjään pahan hintainenkaan. Alle 90 euroa kotomaasta. Varuste.netissä vois käydä sovittamassa ja ostamassa.
Mun ongelma on yli 350 euroa maksanut castellin aikansa huipputakki. Ei mahdu ihan takataskuun, siinä ei silti ole esim taskuja yksityiskohtina, vetskarin ja hihojen tarralaput tarrautuu itse takkiinkin ja istuvuus on turhan löysä. Mutta kun takki oli niin hiton kallis niin kehtais ostaa uutta.
Sotanorsu666
29.07.2022, 12.16
No ole näköjään pahan hintainenkaan. Alle 90 euroa kotomaasta. Varuste.netissä vois käydä sovittamassa ja ostamassa.
Mun ongelma on yli 350 euroa maksanut castellin aikansa huipputakki. Ei mahdu ihan takataskuun, siinä ei silti ole esim taskuja yksityiskohtina, vetskarin ja hihojen tarralaput tarrautuu itse takkiinkin ja istuvuus on turhan löysä. Mutta kun takki oli niin hiton kallis niin kehtais ostaa uutta.
Joo ei ole paha ja näyttis olevan hyvin hyllyssäkin. Ite tilasin nahkahousuilta, kun sai 70€ kotiin kannettuna ja ei tässä kesälomalla kerkeä minnekkään sovittelemaan. Jos on väärä koko tuo Large, niin löytyy fillaritorilta viikon kahden sisällä :)
Sotanorsu666
11.08.2022, 10.28
Joo ei ole paha ja näyttis olevan hyvin hyllyssäkin. Ite tilasin nahkahousuilta, kun sai 70€ kotiin kannettuna ja ei tässä kesälomalla kerkeä minnekkään sovittelemaan. Jos on väärä koko tuo Large, niin löytyy fillaritorilta viikon kahden sisällä :)
Tuli viime viikolla tuo takki. Large koko osoittautui hyväksi 171/84kg miehen alulle millä on omasta mielestään vähän hartioitakin. Normaalisti käytän medium kokoisia vaatteita, mutta tuossa on vähän tiukempi sovitus. Nyt kun takki on ostettu ja lenkeillä taskussa, niin tuskin jään enää sateen alle koskaan. Maastopyörälläkään ei koskaan kaadu, jos laittaa polvisuojat, mutta lähdeppä ilman niitä..
Goomikko
16.08.2022, 17.51
Endura FS260-Pro Adrenaline II Race takki tilattu bike24:stä eilen ja saapui tänää kotiovelle. Koko on L ja muuten takki on ihan ok paitsi ison vatsalihaksen kohdalta. itse olen 178cm/86kg. Ai suokeli kun on naurettavan näköinen mutta tällä mennään kun väljissä vaatteissa ei kuulemma maantiepyöräilyä voi harrastaa.
Eikö oikeasti ole keskivartalo lihavalle mukavampaa takkia. Mittojen mukaan edes xxl koossa ei vyötärö paljon väljemmäksi muutu.
tchegge_
16.08.2022, 18.46
https://fatladattheback.com/collections/big-tall-mens-cycling-jackets-54-chest/products/big-and-tall-mens-wind-water-resistant-cycling-jacket-in-drizzly-black
Löytyyhän sitä kaikkea jos viitsii etsiä.
Goomikko
16.08.2022, 22.19
Voi voi tchegge kun tietäisit kuinka paljon olen etsinyt. Apuakin olen tässä viesti ketjussa kysellyt mutta lähinnä saanut vastaukseksi ettei pyöräilyä voi sellaisissa vaatteissa harrastaa vaan ne on tarkoitettu koiran ulkoiluttajille. En minä kuitenkaan Englannista takkia tilaan varsinkaan kun siitä ei kerrota mitään vedenpitävyys tai hengittävyys tietoja.
tchegge_
17.08.2022, 20.37
Se nyt vaan on niin että jos kropan mitat menee yli perusharrastajan mittojen niin valikoima kapenee aika rajusti ja joutuu tekemään kompromisseja esim. materiaaleissa tai istuvuudessa.
Joku Rogelli on vähän kuin Hollannin(vai Belgian) Halti eli tekevät isompia kokoja, jotkut takit 7xl kokoon saakka. Ne ei ole löysiä perustakkeja vaan leikattu pyöräilymitoitukseen maantielle.
Jotkut tekee pyöräilystä liian välineurheilua. Minusta kaikkia mainitsemiasi pyöräily lajeja voi harrastaa millaisissa vaatteissa haluaa. Ei pidä tehdä harrastuksesta liian vaikeaa. Keski ikäiselle hieman ylipainoiselle omenavatsaiselle miehelle tai naiselle nuo ihon myötäiset vaatteet voivat olla todella epämukavia ja ovatkin. Ulkonäöstä puhumattakaan. Onneksi voi harrastaa myös niissä väljemmissä vaatteissa. Jokainen tyylillään.Tämä, itse en ole edes lihava ja silti käytän pyöräilyssä samoja vaatteita mitä koiran kanssa metsässä kävellessä. Toki en mä niillä vaatteilla mitään DH-ajoa aja, mutta polkuralli sähköläskillä menee 110%, ne pitää vettä ja silti hengittää hyvin ja ennen kaikkea likaantuminen ei haittaa.
Tuli eilen ulkoilutettua tuota Castellin shakedry-takkia ensimmäistä kertaa ja oli muuten hyvä. Tuulinen keli, pieniä saderintamia ja näin kesän jälkeen viileältä tuntuva keli, niin annoin takin olla päällä koko neljän tunnin lenkin ajan. Missään vaiheessa ei tullut sauna-fiilistä, vaan varsin mukava oli mennä. En haluisi hypettää +300€ takkia, mutta aika iso kontrasti aiempiin "normaaleihin" kuoritakkeihin hengittävyyden osalta.
Keski ikäiselle hieman ylipainoiselle omenavatsaiselle miehelle tai naiselle nuo ihon myötäiset vaatteet voivat olla todella epämukavia ja ovatkin. Ulkonäöstä puhumattakaan. Onneksi voi harrastaa myös niissä väljemmissä vaatteissa. Jokainen tyylillään.
Juu ei harrastus vaatteista ole kiinni, mutta ihonmyötäisten vaatteiden epämukavuudesta en olisi samaa mieltä. Kerran huumorimielellä hämärässä koitin trikoita hölkkäilyyn, niin en ole muilla pöksyillä sen jälkeen käynyt löntystelyhommissa. Niin paljon ihanammat on tiukkikset löysälläkin ukolla tuossa hommassa. Fillaroinnissa jollain pidemmillä lenkeillä tulee pidettyä trikoita, mutta mukavuusetu ei ole lähellekään niin merkittävä kun juoksussa. Ja en ole kestävyysurheilijan kropalla varustettu.
Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla
Goren Shakedryn tilalle (ympäristömyrkyt) uusi Spinshift
David Arthur pitää tulokasta lähes yhtä hyvänä
https://youtu.be/Kz8kKzOuvSA
Nyt tulee keltaisenakin, hyvä.
Pikimustan Shakedryn jätin hankkimatta ihan vain siitä syystä, etten halua kuolla. Tuossa videossakin jumaliste täydessä sumussa ajetaan mustissa kamppeissa. Järjetöntä IMHO.
https://www.gorewear.com/fi-en/sports/cycling/spinshift
Goomikko
15.08.2024, 22.02
Endura FS260-Pro Adrenaline II Race takki tilattu bike24:stä eilen ja saapui tänää kotiovelle.
Tämän takin käyttö jäi todella lyhyeen. Sadetakiksi tätä ei voi sanoa. Sateen alettua ei montaa minuuttia mene kun olet täysin märkä. Sama kuin pitäisi tavallista pitkähihaista paitaa päällä.
Tämän takin käyttö jäi todella lyhyeen. Sadetakiksi tätä ei voi sanoa. Sateen alettua ei montaa minuuttia mene kun olet täysin märkä. Sama kuin pitäisi tavallista pitkähihaista paitaa päällä.
Minulla toiminut ihan hyvin, kuluukohan tuo sateenpitävä kalvo ja voikohan sitä uusia.
Ainoa miinus ollut että takki ei mene niin pieneen tilaan kuin toivoisi.
anttimut
16.08.2024, 11.56
Pikku hiljaa alkaa varmaan kelit viiletä, niin olisi uusi takki hakusessa syksyn keleihin. Mitenhän tuo Gore Wearin Shakedry takki toimisi hieman viileämmässä kelissä? Ei välttämättä tulisi varsinaisesti sadetakki käyttöön. Onko tuo miten hengittävä, että ei olisi aivan muovipussi? Hinta vain melko raju takiksi.
Shakedry juna meni jo. Noita saa enää paksumpana versiona.
Ainoa oikeasti toimiva sadetakki.
Shakedry juna meni jo. Noita saa enää paksumpana versiona.
Ainoa oikeasti toimiva sadetakki.
Onko tuosta uudesta Spinshiftistä kokemusta?
Määrittele "viileämpi syyskeli".
Syys/kevätolosuhteisiin on hirvittävän paljon parempiakin vaihtoehtoja kuin sadetakki. Esim Castellin Perfetto.
Määrittele "viileämpi syyskeli".
Syys/kevätolosuhteisiin on hirvittävän paljon parempiakin vaihtoehtoja kuin sadetakki. Esim Castellin Perfetto.
Mutta kun alkaa satamaan kaatamalla siinä +5c lämmössä, on shakedry aivan ylivoimainen juurikin perfeton päällä.
Onko tuosta uudesta Spinshiftistä kokemusta?
Eipä ole.
Mutta kun alkaa satamaan kaatamalla siinä +5c lämmössä, on shakedry aivan ylivoimainen juurikin perfeton päällä.
Joo, on, mutta tuossa kyselijä totesi että "ei välttämättä tulisi varsinaisesti sadetakki käyttöön". Perfettolla puolestaan ajelee tuollaiset tyypilliset syksyn tihkusadekelit tms ihan helposti.
Joo, on, mutta tuossa kyselijä totesi että "ei välttämättä tulisi varsinaisesti sadetakki käyttöön". Perfettolla puolestaan ajelee tuollaiset tyypilliset syksyn tihkusadekelit tms ihan helposti.
Niin ajelee. Mutta on mulla kaveri, joka ajaisi/ajaa kaikki syksyn kylmät ajot tuollaisella shakedrylla. Riippuu niin paljon kropasta. Jos hukkalämpöä ei tule, niin kuoritakkikin toimii.
Shakedry on poikkeuksellisen sadetakki. Jossain sadetakin ja laadukkaan tuulitakin välimaastossa hengittävyydeltään.
...
Shakedry on poikkeuksellisen sadetakki. Jossain sadetakin ja laadukkaan tuulitakin välimaastossa hengittävyydeltään.
Joo, mitäs mä juuri sanoinkaan:
anttimut
16.08.2024, 14.05
Tosiaan itsellä takki hakusessa alta +10 keleille ja 0 asteen tuntumaan. Ei varmaan tule lähdettyä aivan kaatosateeseen ajamaan. Takki siis mikä toimisi noille keleille ja hieman tihkusateessa. Täytyy katsella tuota Castellin Perfettoa. Itsellä ainakin sen verran hikoilee kroppa, niin ei ainakaan tuollainen perinteinen muovipussi sadetakki oikein nappaa.
Tosiaan itsellä takki hakusessa alta +10 keleille ja 0 asteen tuntumaan. Ei varmaan tule lähdettyä aivan kaatosateeseen ajamaan. Takki siis mikä toimisi noille keleille ja hieman tihkusateessa. Täytyy katsella tuota Castellin Perfettoa. Itsellä ainakin sen verran hikoilee kroppa, niin ei ainakaan tuollainen perinteinen muovipussi sadetakki oikein nappaa.
Perfetto on takki, joka tulisi olla kaikilla kaapissa. Mulla on noita kolme.
Ehdottomasti paras syys/kevät ostos.
...Mulla on noita kolme...
Uteliaisuus heräsi, miksi?
Uteliaisuus heräsi, miksi?
Noo... Osa on pikkuisen rei'illä jo ukemien jälkeen. Ja sitten on kanssa lyhyt- ja pitkähihaisia versioita.
Mutta noita syyskelin kamoja on kyllä ihan ok olla. Ei tarvitse arvuutella ehtiikö aamuksi kuivamaan, eikä tarvitse aina pestä vajaita koneita.
Pääseekö tuota Perfettoa jossain sovittamaan/myydäänkö jossain missä olisi ilmaiset palautukset? Olen ymmärtänyt että vain laihoille pojille, mutta jos joku XL tai XXL sopisi 178/85 kg ukolle?
JohannesP
16.08.2024, 18.07
Kivijalkasovituksista ei tietoa, mutta Bike24 on ilmaiset palautukset. Ei tarvi muuta kuin printata DHL:n lappu kylkeen ja viedä Postiin.
BikePlanet Varistossa ainakin näytti olevan jotain kokoja hyllyssä.
Itse olen tilaillut verkosta, kokotaulukon mittojen perusteella. itseasiassa mulla on noita kaksi: toinen L -koko kevääksi ja M syksyksi, kun tuppaa keväällä olemaan massaa muutama kilo enemmän.
^kerro vielä pituus & paino, muuten kokotiedosta ei ole ihmettelijöille apua.
Porvoon Pyöräkeskuksessakin taisi olla ainakin joskus.
Pääseekö tuota Perfettoa jossain sovittamaan/myydäänkö jossain missä olisi ilmaiset palautukset? Olen ymmärtänyt että vain laihoille pojille, mutta jos joku XL tai XXL sopisi 178/85 kg ukolle?
Noissa tosiaan slimmi fitti ja takin idea on olla istuva. xl ja ainakin xxl menee äkkiä ihan yli pitkäksi. M ja jopa S kokoinen on passeli pituudeltaan 178 senttiselle.
Voi olla vähän ärsyttävää, jos takataskut heiluu siellä hanurin päällä ja hihoissa on 5cm pusseja. Mutta kokeilemallahan ne tosiaan selviää.
Itsellä XL perfetto ja 76kg 186cm mitat. On sopiva, vähän epäilyttää miten L koko menisi 85 kiloiselle vaikka pituuden puolesta olisikin sopiva.
Viilenevät kelit haittaavat nykyään vähemmän kun tietää että voi laittaa perfeton päälle, mahtava takki.
Hei tyypit, aika kaukana ollaan topsun aiheesta, sadetakeista. Eikä topsun nostajakaan edes halunnut sadetakkia.
Ehdotan, että jatketaan Perfetto- yms. -keskustelua siellä missä kuuluukin, eli
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?54717-Hengitt%C3%A4v%C3%A4-takki-py%C3%B6r%C3%A4ilyyn
^kerro vielä pituus & paino, muuten kokotiedosta ei ole ihmettelijöille apua.
174, ja paino 78 kahta puolen.
Normivaatteet ostan M kokoisina. Pyöräilykamat kans Castellilta samalla kokomerkinnällä.
Sovittajille tiedoksi, että se on sopiva kun tuntuu seisoma-asennossa kiristävän vähän joka paikasta mutta ajo-asennossa sitten istuu loistavasti. Kuten paaton totesi, idea on olla istuva. Jos preferoi relaxed fit:iä niin joku toinen merkki voi olla sopivampi.
Goomikko
16.08.2024, 19.46
Oma seuraava pyöräilypaidan taskuun muutaman sadetakki on varmaan muutaman euron kertakäyttöinen sadetakki joka varmasti pitää sadetta. Endura FS260-Pro Adrenaline II Race maksoin vain noin 100€ mutta piti sadetta yhtä hyvin kuin villapaita. Mahdollisesti paremmat kevyet sadetakit maksaa paljon enemmän jopa yli 350€ ja pitääkö nekään sadetta. En ainakaan lähde kokeilemaan. Oikeasti en edelleenkään tykkään näistä ihonmyötäisistä makkarankuorista. Löytyisköhän kuoritakeista sopivaan ronnompaa mallia.
^ Mysteeriolta tuntuu että takki jonka waterproof rating on 15.000 mm olisi niin kelvoton ettei sateen alettua "mene montaa minuuttia mene kun olet täysin märkä". Eikö takki ollut yhtään parempi uutenakaan?
Tosin Rosen sivulla (https://www.rosebikes.com/endura-fs260-pro-adrenaline-race-cape-ii-rain-jacket-2662748) ei kauan mene, kun löytää ensimmäisen tyytymättömän käyttäjän arvostelun:
Mit wenig Regen ist die Jacke schon durch, mit richtigen Herbst Regen ist es so als die nicht da wäre. Die hatte auch verschiedene Stellen wo es so aussieht als hätte das "Dichtung" Material sich entfernt.
Ist als Windjacke ok, als Regenjacke ist die aber nicht zu empfehlen.
Mutta löytyy myös yksi mahdollinen selitys vedenpitävyyden katoamiselle:
Super Regenjacke...Sitz sehr gut - selbst über einer Winterradjacke komme ich damit sehr gut zurecht.
Kleines Packmaß kann man die Jacke gut in der Trikottasche verstauen bei Trockenheit.
Hinweis: Beim Waschen geht jedoch die Imprägnierung verloren, daher unbedingt nachimprägnieren
Goomikko
17.08.2024, 17.25
^ En ole pessyt takkia koskaan. Yhtä huono tuo on ollut ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien.
Tänään sade yllätti tämä takki oli päällä 5 minuuttia. Sen aikaa mitä satoi. Pitkähihainen paita takin alla aivan märkä. Ei pidä sadetta yhtään. Miten tämmöisiä voidaan myydä 15.000mm sadetakkeina
Eikös tuosta kannata olla ostopaikkaan yhteydessä, oma takki tosiaan pitää hyvin vettä.
tchegge_
19.08.2024, 18.52
Kuinka hyvin Pearl Izumin Wxb kankaiset takit toimii?
Ei varmaan hengitä yhtä hyvin mitä modernimmat kankaat mutta omaa ruhoa on turha tunkea mihinkään Castellin kisakireään kuoreen.
Sent from my Takapalk
Eikös tuosta kannata olla ostopaikkaan yhteydessä, oma takki tosiaan pitää hyvin vettä.
Taitaa olla myöhäistä silloin kun ostoksesta on kulunut jo aikaa - vaikka takki olisi ollut käytännössä koko ajan kaapissa.
Omalle kohdalle tämä osui kun kaksi vuotta aikaisemmin ostetuista kakkoscyklokengistä hajosi toisella käyttökerralla metallilenkki, jota vasten tarrahihna kiristetään: myyjäliike katsoi ettei kyseessä ole valmistusvirhe, joten virhevastuukaan ei sen mielestä tullut kysymykseen. No, ne olivatkin ne Lidlin oranssit kengät:rolleyes:
Vaikka Goomikon takin DWR-käsittelyssa tai muussa valmistusvaiheessa olisikin tullut joku moka, niin pelkään pahoin että hänelle vain kerrottaisiin että on normaalia että vedenpitävyyskäsittely pitää uusia pesujen jälkeen.
PS Voihan sitä tietysti yrittää uusia, eihän siinä häviä kuin purkin hinnan ja vaivan verran.
Sivustakatsoja
19.08.2024, 20.53
^ En ole pessyt takkia koskaan. Yhtä huono tuo on ollut ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien.
Tänään sade yllätti tämä takki oli päällä 5 minuuttia. Sen aikaa mitä satoi. Pitkähihainen paita takin alla aivan märkä. Ei pidä sadetta yhtään. Miten tämmöisiä voidaan myydä 15.000mm sadetakkeina
Ei wp 15000 ole täysin vedenpitävä. Jos haluat oikean sadetakin, josta sade ei mene läpi, niin valitse sellainen jossa wp on yli 20000.
^ Kyllä 15000mm vesipilariarvolla pitäisi ihan kohtuu tovi mennä ennen kuin vesi tulee läpi, ellei sitten ole semmoinen sade, ettei läpi meinaa nähdä. Jos vaatteessa ei vikaa siis.
https://vaellusjaretkeily.com/vaatteiden-saankestavyyden-tyypit/
https://www.intersport.fi/fi/laji/retkeily/retkeilyvinkit/opas-vedenpitavien-vaatteiden-valintaan/
Kai nuo arvot on vain retkeilyyn. Se sateen voima on aika erillainen pyörällä ajaessa.
Esim gore ilmoittaa shakedrylle vain että se pitää vettä 100%
Fillarivaatteissa olen käsittänyt noilla olevan merkitystä just tuulitakeilla ja softshelleillä, joiden ei olekkaan tarkoitus olla täysin vedenpitäviä.
^ Voihan se olla. Tosin Canyon ilmeisesti on ainakin sitä mieltä, että kelpaavat kutakuinkin sellaisenaan pyöräilyvaatteisiin. Kuitenkin olen sitä mieltä, että jos vaate on kunnossa ja 15000mm pilarilla vettä kestävä, niin sade saa olla kohtalaissen runsasta, että 5 minuutissa tulee läpi pyöräillessäkään.
https://www.canyon.com/en-fi/gear/clothing/
"The waterproof rating of cycling clothing is indicated by the water column. The higher the water column value (in mm), the more waterproof the material is. With a water column of 10,000, you’re already very well protected from the rain."
^ Shakedryn vesipilariarvoksi (englanniksi hydrostatic head) kerrotaan 28.000 mm.
Goomikko ei tainnut kertoa millaisesta viiden minuutin sateesta oli kyse, mutta kokemuspohjaisesti väittäisin että jo 10.000 mm pitäisi riittää sellaisessa tihkua selvästi kovemmassa sateessa pitempään kuin viisi minuuttia. Silloin kun pisarat pomppivat tienpinnasta 15.000 on varmasti liian vähän, mutta jos ei aja kilpaa, voi hakeutua suojaan (silloin kun ei välitä kastua tai kun kylmettyminen on uhkana)
Varmaan löysit tämän?
https://theoutdoorsdetective.com/review/gore-wear-r7-shakedry-running-jacket/
Mainitaan goretex active ja running jacket. En nyt ihan varma ole onko tuo samaa kamaa. Mutta ehkä se on.
Esmeks tämmöinen löytyi:
-- the Gore-Tex Shakedry jacket, for example, boasts a minimum of 28,000mm waterproofness, classifying it as “extremely waterproof”
https://off.road.cc/content/feature/waterproof-cycling-clothing-everything-you-need-to-know-10411
Taitaa olla myöhäistä silloin kun ostoksesta on kulunut jo aikaa - vaikka takki olisi ollut käytännössä koko ajan kaapissa.
Omalle kohdalle tämä osui kun kaksi vuotta aikaisemmin ostetuista kakkoscyklokengistä hajosi toisella käyttökerralla metallilenkki, jota vasten tarrahihna kiristetään: myyjäliike katsoi ettei kyseessä ole valmistusvirhe, joten virhevastuukaan ei sen mielestä tullut kysymykseen. No, ne olivatkin ne Lidlin oranssit kengät:rolleyes:
Vaikka Goomikon takin DWR-käsittelyssa tai muussa valmistusvaiheessa olisikin tullut joku moka, niin pelkään pahoin että hänelle vain kerrottaisiin että on normaalia että vedenpitävyyskäsittely pitää uusia pesujen jälkeen.
PS Voihan sitä tietysti yrittää uusia, eihän siinä häviä kuin purkin hinnan ja vaivan verran.
Mun Enduran mt500 sadetakki on tässä suhteessa ollut surkea. Se ei uutenakaan pisaroinut vettä pinnalle kovin hyvin ja pesun jälkeen ei sitäkään vähää vaikka olen yrittänyt kyllästää sitä uudelleen nikwaxin pestävällä ja suihkutettavalla kyllästeellä. Lisäksi saumateipit repsottavat monista kohdin vaikka olen pessyt vain 30 asteen hienopesussa. Mutta kun en mennyt valittamaan ajoissa, myöhäistä se nyt parin vuoden jälkeen on. Paska takki.
Saman merkin vain vettähylkivät mt500 spray housut ovat puolestaan olleet hyvä ostos. Vähän hylkivät vettä mutta ovat hengittävä ja oikeasta paikoista joustava + hyvät mitoitukseltaan. Mt500 takki kun oli mitoitukseltaankin vähän huono. En tajua miksi ostin. No oli sentään kohtalaisessa alessa.
Itse olen ajatellut ostaa seuraavaksi sadetakiksi jonkin Patagonian mallistosta. Siis yleissadekuoritakiksi jota voin käyttää myös rauhallisemmilla sadepyöräilyillä. Tärkeimpänä vedenpitävyys, toki myös hengittävyys (hengittävyyden edellytyksenä paitsi kangas ja sen ilmoitettu arvo mutta myös se että kangas ei ime vettä jotta se voi hengittää), hyvä muotoilu ja toimivia taskuja.
Enduraa aikaisempi ihan törkeän kallis (oli muistaakseni n. 400 euroa) puhdas maantiepyöräilytakkiostos oli Castellin hopean värinen takki jonka mallinimeä en nyt muista. Ammattilaiset käytti pahimpinä sadehetkinä tyyliin tourilla / girossa. Siitä oli joku vähän halvempi versio ja sitten tää ökykallis. Sen takin ongelma oli että tarrat esim hihansuista tai vetonketjun etuläpästä tarttuivat takin ulkokankaaseen kiinni. Ja niitä kun repi irti, niin jätti rumaa jälkeä. Oli myös vähän rajoilla pystyikö edes änkemään takataskuun. Vain isoihin sellaisiin onnistui. Hihat olivat myös maantiepyöräilijän narukäsille vähän väljät leveydeltään (turhaa lepatusta).
Shakedry juna meni minulta harmi kyllä ohi. Eikö niiden valmistus lopetettu jostain ympäristösyistä pari vuotta sitten eli olivat aika vähän aikaa markkinoilla?
Tämä nyt meni vähän tällaiseksi valitusvirreksi :)
Mutta kehutaan viimeisintä reilun viikon takaista sadetakkiaostoa jonka tein teinityttärelle. Naisten Halfössin Lim sarjan kevyt goretex kuoritakki lähti Intersportin alesta postikuluineen 132 eurolla. Osa liikkeistä myi sitä normihinnalla 369 euroa mutta Kemin interissä oli julmetussa alsessa 169 euroa ja siitä sitten pois Interin meneillään olleen kampanjan -25 %. Ei paha. Kun sovituksen jälkeen kokokin oli osunut nappiin niin tyyväinen olin. Niin olin neitikin. Tämä: https://www.intersport.fi/fi/tuote/haglofs-l.i.m-gtx-active-jacket-w-kuoritakki-56561686/?color=SININ&searchWords=lim+gtx
Sivustakatsoja
21.08.2024, 09.56
^ Kyllä 15000mm vesipilariarvolla pitäisi ihan kohtuu tovi mennä ennen kuin vesi tulee läpi, ellei sitten ole semmoinen sade, ettei läpi meinaa nähdä. Jos vaatteessa ei vikaa siis.
https://vaellusjaretkeily.com/vaatteiden-saankestavyyden-tyypit/
https://www.intersport.fi/fi/laji/retkeily/retkeilyvinkit/opas-vedenpitavien-vaatteiden-valintaan/
Mainosmiesten puheissa kyllä. Keskustelun kohteena oleva Enduran takki on (1) edullinen (2) kevyt (3) erittäin pakkautuva (4) hyvin joustava. Tässä on neljä kankaan ominaisuutta, joiden yhdistäminen vedenpitävyyteen ja hengittävyyteen ei ole käsittääkseni helpoin tehtävä.
Lisäksi kankaan ominaisuuksista ei juuri läydy kuvausta: ei tietoa onko kalvollinen vai sivelty uretaanilla, vai onko kankaan kudos erittäin tiivis, tai onko vedenpitävyys saavutettu jollakin käsittelyllä.
--------------------------
Jos takki ei täytä odotuksia, joita mainosmiesten puheet ovat herättäneet, niin palauttaa takin ostospaikkaan.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.