PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kolumbia

jussicolombia
06.07.2019, 03.37
Olen suomalainen maantiepyorailija ja asun jo yli 10 vuotta etela-amerikassa, joista viimeiset reilu 4 vuotta taalla Kolumbiassa. Avasin taman uuden aiheen muutaman foorumin jasenen innoittamana. Kolumbia on mahtava pyorailymaa ja kiinnostuneille koitan vastailla ja helpotella mahdollisen pyorailymatkan jarjestelyissa.

jussicolombia
06.07.2019, 03.55
Voisko joku opastaa, miten liitetaan kuvia tahan zysteemiin ?

fiber
06.07.2019, 08.24
Lataa kuva johonkin nettipalveluun, esim imgur.com (voit toki linkittää myös johonkin valmiiksi netissä olevaan kuvaan)
Kopioi kuvan URL (eli osoite, joka päättyy kuvan formaatin kirjaimiin, esim jpg)
Kun kirjoitat viestiä täällä, valitse viestikentän valikosta kolmanneksi viimeinen eli kuvan painike, ja liitä URL

jussicolombia
06.07.2019, 12.51
Kiitos taas kerran fiber. Katsotaan jos osaan ohjeittesi mukaan, olen huono nettihommissa. Olí miten olí, kerron hieman lisaa kuvien kanssa tai ilman.

hcf
06.07.2019, 14.59
Eikös siellä saa vähä pelätä noita huumejengejä? Pääsee hengestään tai joutuu kidnapatuksi jos sattuu jossai syrjämailla ohi ajamaan

jussicolombia
06.07.2019, 19.24
Hyva kysymys hcfreak.
Taalla on toki alueita jonne ei ole suositeltavaa menna, toisaalta kukapa ajelis huvikseen maantiepyoralla viidakkoon 😀.
Vakavammin; Juan Manuel Santosin hallitus sai vuosia kestaneiden neuvottelujen jalkeen puserrettua rauhansopimuksen FARC sissijarjeston kanssa muutama vuosi sitten jonka jalkeen tilanne on rauhoittunut huomattavasti ja monet farcin johtajista on nykyaan kansanedustajia. Edelleen on sissijarjestoja esim. ELN ja huumekartelleja kuten Clan de Golfo, mutta ne vaikuttaa lahinna Venezuelan rajaseuduilla Maduron hallituksen enemman tai vahemman tukemana.
Kun Maduron hallitus kaatuu Venezuelassa iso osa ongelmasta poistuu.
Normikolumbialaisen elamaan nama rikollisjarjestot ei kuitenkaan juuri vaikuta tallakaan hetkella. Eli vaikkapa tanne meidan Caucan laaksoon voi tulla rauhallisin mielin fillarilomalle.
Jos tulet, yllatyt varmasti kuinka moderni ja toimiva yhteiskunta Kolumbia on tana paivana, varmasti yli kymmenen vuotta Eurooppaa jaljessa, mutta perassa tullaan.

jussicolombia
14.07.2019, 07.03
Hemmetti etta harmittaa ja nolottaa. Fiberin hyvista neuvoista huolimatta en vielakaan osaa laitella fotoja tanne. Olí miten olí taalla ajellaan paivittain isommissa ja pienemmissa porukoissa, flattia tai eri tasoisia nousuja. Nousujahan loytyy tassa ihan vieressa 1 kategoriasta neloseen. Ihan tossa vieressa on Dapan nousu, joka on melkein UCIn kategorian "out of category" eli just jaa ykkoskategoriaan 9,8% keskinousulla. Jos jotakuta kiinnostaa olen aína valppaana taalla Calissa. Kohtuullinen majoitus kohtuuhinnoilla loytyy. Myos kohtuu hyva maantiepyora jos et voi jotain syysta tuoda omaasi. Olen tietty aína lenkkikaverina ja oppaana. Bienvenidos todos mis amigos ciclistas finlandeses !