Näytä tavallinen näkymä : Leveälestiset pyöräilykengät - löytyykö ?

Vispaaja
29.06.2019, 20.08
Olen epätoivoisesti etsinyt leveälestisia maastopyöräily/flatkenkiä, mutta niitä ei näytä olevan missään eli Suomeen ei kai tuoda kuin normaalileveydellisiä kenkiä. Onko kukaan löytänyt todella leveällä lestillä olevia kenkiä ? Vaivaisenluut ovat isot, joten kenkien pitää myös joustaa päkiän kohdalta sivusuuntaan.
maalinni
29.06.2019, 20.22
Fiveten Kestrelit on aika leveät ainakin nauhaversiona. Yhdet Shimanot am5:set piti myydä pois, kun olivat liian leveät.
hämeenhitain
30.06.2019, 09.36
Fivetenillä myös Freerider Contact on päkiältä tarpeeksi leveä itselleni, vaikka esim. Laken ja Shimanon leveät mallit on olleet tukalia pettymyksiä.
maalinni
30.06.2019, 09.38
Joo, minullakin Shimanon m300(?) oli leveänäkin todella kapea, mutta noita am5:sia kannattaa sovittaa.
Tässä erittäin hyvä flätti ajokenkä: https://www.bike-discount.de/de/kaufen/o-neal-pinned-flat-pedal-mtb-schuhe-658956
Suosittelen lämpimästi, vankka ja kestävä sekä hyvin istuva kenkä. Leveä lesti ja itselläkin ollut aina vaikeaa löytää varsinkin ajokenkää jotka ovat poikkeuksetta liian kapeita mutta tämä kenkä sopi ja saa olla vielä sitä kokoa mitä muutkin käytössä olevat kengät , ei tarvii tilata mitään numeroa suurempi koot vastaa numeroa hyvin.
Lisäksi hinta on todella halpa kengän laatuun  ja ominaisuuksin nähden.
tchegge_
02.07.2019, 10.37
Itsellä Five Ten Kestrel Lace (48.5) liian kapea. Jäi nurkkiin pölyttymään. Bont Riot MTB(50) siihen sai leivottua uunissa leveyttä, oli vaan liian iso ja kuitupohja liian liukas työmatkakäyttöön.
Nyt käytössä Northwave Spider plus (49). ns. High volume malli. Tällä toivottavasti mennään jatkossa. Ei ihan niin jäykkä kuin Bont, pohja pitävämpi.
Lähetetty Takapalkilla
Fiveten Kestrelit on aika leveät ainakin nauhaversiona. Yhdet Shimanot am5:set piti myydä pois, kun olivat liian leveät.
Mulla oli Kestrelit, mutta piti myydä liian kapeina pois. 
Sidin Megat on kyllä leveät. Nyt itsellä on Mavicin Crossridet, tjsp. Jostain syystä Mavicit 42 2/3-kokoisina on olleet mulle ok (jalka 42).
maalinni
03.07.2019, 12.36
Ok, ehkä olen vain luullut olevani leveäjalkainen 😭
laattamaa
05.07.2019, 10.10
Itellä leviä jalaka ja adidas terrexit istuu ainaki itelle hyvin jalakaan. https://m.startfitness.co.uk/adidas-terrex-trail-cross-sl-mens-cycling-shoes-black-cm7562.html
^Terrexit istuu paremmin leveään jalkaan kuin fiveten:it. Mutta Terrexit taitaa olla kaikki flättipolkimille. 
Mutta mulla on nimenomaan kahdet Terrexit fläteille. Varsinkin ne nilkkasuojatut on melkoisen hyvän tuntuiset. Ja Terrexeissä on sama pohja kuin fiveteneissä (Addu osti viis-kympin).
^ ei oo sama-sama-sama pohja. Niitä FiveTenin pohjiakin on erilaisia, olisko Impacteissa se kaikista pitävin ja muita kumeja taisi olla ainakin 3 muuta. 
Uusin Freerider Pro on erilaisella lestillä kuin 5.10 edelliset mallit (leveämpi päkiän tienoilta eteenpäin) ja Terrexit on sitten ihan omalla lestillään.  
Sovittaminen kannattaa.
Istumatyöläinen
05.07.2019, 14.17
Entäpä sitten maantiekengät? Onko suosituksia leveälestisistä spd-sl -sopivista kengistä?
veloveivari
05.07.2019, 16.06
https://lakecycling.com/collections/road leveitä ja extraleveitä. Itsellä extraleveät ja tosimukavat pitempäänkin jalassa. Shimanon wide samanpituisena on kapeampi ja alkavat puristaa.
Entäpä sitten maantiekengät? Onko suosituksia leveälestisistä spd-sl -sopivista kengistä?
SIDIllä on monista kengistä erikseen Mega- eli leveälestinen malli. Minulle tosin SIDIn peruslesti on sopiva (kolmen mallin perusteella).
Vispaaja
07.07.2019, 20.15
Tilasin tällaiset https://www.bikester.fi/oneal-session-spd-kengat-musta-712297.html
Puristavat pikkuvarpaiden kohdalta eivätkä jousta yhtään, joten lähtevät palautukseen. Todella hankala löytää päkiästä leveitä flättikenkiä. Parasta olisi kenkämalli, jossa kangasta päällä siten että se antaa joustoa, mutta niitä ei taida olla. Olen jo kaksi paria nettikaupasta tilannut kokeiltavaksi ja XXL:ssä kokeillin muutamia kenkiä, mutta mukavantuntoisia ei vain tunnu löytyvän. Adidaksen lenkkarit ainakin ovat jalalleni myrkkyä eli liian kapeita, joten liekö pyöräilykengät samanlaisia...
En menis noita Adidaksen Terrex Trail Crosseja (matala malli) kehumaan poikkeuksellisen leveiksi. Päällinen toki muotoutuu melko ohuena hyvin jalkaan, 
nauhoituksella saa sopivan tiukkuuden ja kenkä on muutenkin mukava, mutta ei tuo minusta sen leveempi ole kuin esim. Shimpan rp3 maantiekenkä tai Scotin Comp maastokenkä
(kaikissa koko 45). Sen sijaan vanhaa Shimpan 122 maastokenkää (koko 45) tuo on selvästi leveempi päkiän kohdalta. Itellä on korkea
jalkaholvi ja aika levee päkiä. TrailCrossi toimii omassa käytössä kyllä mainiosti, muista flättikengistä ei ole kokemusta. Lenkkareissa Niket istuu sitten paremmin jalkaan kuin Addut.
FWIW, mielestäni Shimanon GR5 oli melkoisen leveä kenkä. Itselläni varmaan suht normaali jalka, mutta tuo oli omaan mieleen liian leveä kenkämalli. GR7/GR700 oli sitten huomattavasti paremmin istuva. Ainakin Bikeshopissa/Ajopyörässä noita on.
https://i1.adis.ws/i/washford/146270b?w=637&h=403
Jartsu01
09.07.2019, 22.32
SIDIllä on monista kengistä erikseen Mega- eli leveälestinen malli. Minulle tosin SIDIn peruslesti on sopiva (kolmen mallin perusteella).SIDI yllätti minutkin lestin leveydellä. Lisäksi arvostan SIDE:ssä kestävyyttä (vrt. Shimanon ja Specializedin kengät) ja jäykkyyttä.
Kokemukset tosin maastopuolen kengistä.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Tilasin tällaiset https://www.bikester.fi/oneal-session-spd-kengat-musta-712297.html
Puristavat pikkuvarpaiden kohdalta eivätkä jousta yhtään, joten lähtevät palautukseen. Todella hankala löytää päkiästä leveitä flättikenkiä. Parasta olisi kenkämalli, jossa kangasta päällä siten että se antaa joustoa, mutta niitä ei taida olla. Olen jo kaksi paria nettikaupasta tilannut kokeiltavaksi ja XXL:ssä kokeillin muutamia kenkiä, mutta mukavantuntoisia ei vain tunnu löytyvän. Adidaksen lenkkarit ainakin ovat jalalleni myrkkyä eli liian kapeita, joten liekö pyöräilykengät samanlaisia...
Siis et oikein äkkiä löydä pyöräilykenkiä jotka ei aluksi tunnu hiukan tiukilta varsinkin kärestä, ne kuuluukin olla sellaiset mutta kun muutaman kerran olet kenkiä käyttänyt asettuu ne jalkaasi kun hanska käteen. Eri levysellä lestillä kenkiä on mutta tuollainen asia kannattaa huomioida että pyöräily kengän ei kuulukkaan olla samanlainen kuin lenkkitossu. Onealit kyllä mukautuvat jalkaan todella hyvin pienen sisäänajon jälkeen ja lesti noissa ei todellakaan ole kapeimmasta päästä.
Olin aiemmin luullut, että minullakin on leveä jalka, kun ei päkiän/varpaiden kohdalta riittävän leveää mallia tahtonut löytyä. Maastokenkänä olen käyttänyt Sidin Megaa, mutta sekin piti ottaa isompana (46), kun muuten normaali kengänkoko on 45. Lauttasaaresta iBikesta löytyi keväällä Bontin Riot maantiekenkä, joka jo normaalilestisenä olikin riittävän leveä, ja kooksi riitti 45. Minulla varpaat ovat liki suorassa linjassa rinnakkain, ja sen vuoksi olen aiemmin ollut pakotettu valitsemaan jalan pituuteen nähden ylisuuria kokoja. Bontin kengissä varvastila on poikkeuksellisen tilava. On nyt hieno kokemus pitää jalassaan pyöräilykenkää, joka ei tunnu kanootilta, vaan on kuin mittojen mukaan tehty. Bontin sivulla olevat kokosuositukset pitävät kokemukseni mukaan hyvin paikkansa, ja tarvittaessa heiltä löytyy myös leveälestinen malli.
En menis noita Adidaksen Terrex Trail Crosseja (matala malli) kehumaan poikkeuksellisen leveiksi. Päällinen toki muotoutuu melko ohuena hyvin jalkaan, 
nauhoituksella saa sopivan tiukkuuden ja kenkä on muutenkin mukava, mutta ei tuo minusta sen leveempi ole kuin esim. Shimpan rp3 maantiekenkä tai Scotin Comp maastokenkä
Itse olisin tässä kohden eri mieltä, mutta olisiko se niin, että enemmän riippuukin sitten jalkaterän mudosta kuin absoluuttisesta leveydestä? Aika monet Shimanot on mulle auttamattoman kapeita jopa numeroa liian isoina. Sen sijaan vaikkapa Sidin Mega oli sopiva leveydeltään, vaikka oli pituudeltaan hiukka nafti. Samoin nuo Addun Terrexit on mulle just sopivat: ei jalka puudu yhtään.
Pääasia taitaa olla, että sovittaa omaan jalkaan. Ongelmana vaan se, että liian kapea lesti ilmoittelee itsestään vasta n. puolen tunnin lenkin jälkeen.
tchegge_
16.04.2022, 20.39
Maantie/sorakenkinä nyt ollut Northwaven Origin plus2:t, mutta ongelmana puuttuvat pikkuvarpaat.
Jos hakee leveämpää kenkää niin mitä? Siitä Originista on wide-versio mutta sen suurin koko on 48, tarvitsisi olla 49.
Tekisi kävelyllisistäkin syistä kokeilla Spessun Recon 2.0 kenkää. Mutta onko kellään kokemusperäistä asiantuntijuutta noista nyky maastospessuista jos hakee tilavampaa kenkää? 
Joskus oli ne Spessun alkuperäiset Rime:t mutta ne oli vähän kaposet. 
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Tekisi kävelyllisistäkin syistä kokeilla Spessun Recon 2.0 kenkää. Mutta onko kellään kokemusperäistä asiantuntijuutta noista nyky maastospessuista jos hakee tilavampaa kenkää? 
Jos nuo 2.0:t on yhdellä tarralla ja kahdella Boalla niin sellaiset löytyy yhden kesän ajettuna. Tarvitsen itse ns suoran lestin mutta jalka on tilavuudeltaan pieni niin saan kyllä aika paljon kiristellä. Nämä ei ole ”korkeudeltaan” ihan matalimmat mutta eivät kovin kiikkerätkään, pitoa on ihan mukavasti pohjakumissa eikä kantapää juuri nouse kävellessäkään.
Sidin megat ollu itsellä ja hyvin on tilaa. Mittareiden mukaan jalka on leveä
tchegge_
17.04.2022, 11.23
Ekat pyöräilykengät taisi olla Sidin joku malli 90-luvulla. En tykännyt niillä kävellä rappusia enkä varmaan nytkään. [emoji846]
Tosiaan joutuu vähän ottaa kävelymukavuutta huomioon kun on puoli kerrosta rappusia ja työmatkalla pitää lasta alkaa kävelyttämään tarhasta lyhyttä pätkää. 
Mulla on Scott shr-alp RS suht leveä lestisessä jalassa. Todella mukavat kengät jalassa ja ihan kohtuu hyvät kävellä. Niillä ajan maaston lisäksi myös työmatkaa.
Huttunen
05.05.2022, 00.55
Minulle ei löytynyt tarpeeksi korkealla lestillä olevia pyöräilykenkiä. Ostin sitten lähimmäksi jalkaa sopivat kengät, jotka suutari muokkasi lämmittämällä, venyttämällä ja kiinnityksiä pidentämällä  minun jalkaani sopiviksi. Nyt on hyvät.
tchegge_
12.06.2022, 18.55
Nyt jokunen lenkki ajettu näillä. Ihan ok kengät
 Pitävät hyvin rappusissakin

Onko Shimanon leveissä malleissa miten suuri iso tavallisiin? XC902 alkaa olla tarjouksessa, niin mietin jos vaihtaisi normi-RX8:t hieman tilavampiin. RidesOfJapan kehui, että nuo olisi muutenkin hieman tilavammat kuin RX8:t, mutta sitten jotkut sanoo, että XC902:t olisi kapeammat kuin XC901:t :seko: Lestihän noissa on ilmeisesti saman levyinen, mutta volyymia sitten enemmän.

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.