Näytä tavallinen näkymä : Laakerien rasvaus kotikonstein?
Tinttulain3n
23.06.2019, 09.41
Suoritin laakerien rasvauksen akuuttina toimenpiteenä. Vanha vanne vääntyi 90 asteen kulmaan törmäyksessä ja vaihdoin vanteen eturenkaalle. Tämän varastosta löytyneen vanhan vanteen laakerit olivat aivan kuivat. Laitoin sinne McGyver - fiiliksellä ihan vaan teollista tahnaista luonnonrasvaa - jossa on jotain säilöntäaineita mukana?
Miten kauan mahdan arvioidenne mukaan pärjätä tällä virityksellä? Vai pitääkö minun mitä pikimmin hommata ihan "oikeaa yleisvoiteluainetta" tai vaseliinia? - esim. vaikka crc yleisrasvaa, jota saa 100ml putolossa? Näitä kaikenlaisia erilaisia purkkeja ja putiloita on jo kotona riittävästi, yksikin pieni uusi putilo/purkki tuntuu olevan pienessä asunnossa liikaa.
Oletteko koskaan muuten hommanneet aliexpressistä pyörätyökaluja? Siellä näyttäisi irtoavan kiintoavain/kartioavain 13-16mm alle 2 eurolla?
Kiitos kaikista ajatuksista ja mietteistä!
En tunne tuota teollista tahnaista luonnonrasvaa, joten en lähde arvioimaan kestävyyttä. Jos olisin huolissani, niin kurkistaisin aina silloin tällöin, miten rasva näyttää voivan. Aliexpressistä olen kyllä tilannut monta pyörätyökalua. Yleensä ovat toimineet hyvin satunnaisessa käytössä.
Tinttulain3n
23.06.2019, 10.30
Kiitos ajatuksistasi! Tämä teollinen tahnainen luonnonrasva on alkuperäiseltä tarkoitukseltaan ilmeisesti tarkoitettu moottoripyöräpukujen huoltoon - eli jostain nahkarasvasta on kyse. Niinkin villiä oli tämä kokeiluni. :D Naturfett - lukee purkin kyljessä.
hiilikuitumies
23.06.2019, 13.56
Siellä näyttäisi irtoavan kiintoavain/kartioavain 13-16mm alle 2 eurolla?
Noiden laatu on huono, metalli on hyvin pehmeää. Luulen tietäväni, mistä avaimesta on kyse, ja olen käyttänyt sellaista itse. Jos ei mitään kiinni jumittunutta tarvitse availla, niin tuollaisella pärjännee ainakin siihen asti, että voi esim. muuta tilatessa ostaa Park Toolin avaimen 6-8 eurolla.
^Juu, täyttä kuraa, saa rikki sekä avaimen että navan mutterit. Samaa luokkaa ovat noiden halpojen työkaluboxien napojen avaimet.
arctic biker
23.06.2019, 17.27
Varsinkin Torx-avaimissa kannattaa satsata laatuun.
^Ainakin alumiinipultit torxilla saa tosiaan helposti entisiksi huonoilla avaimilla, loppupeleissä ei tule paljoa lisää hintaa kun laskee usealle vuodelle kunnolliset ostaessa.
arctic biker
23.06.2019, 18.58
Menee ny offariksi mutta jos näin. Mennä vuonna Bahcon 6kolosetin BE-9770 hommasin ja sitten 8mm Boxon joka puolen tuuman vääntiöön käy. Selkeä ero Boxon hyväksi.
Tärkeä avain näissä nykykeskiöissä
Samoin Kcnc Torxsetti keväällä ja uusimpana Silcan räikkä/momenttisetti ny vasta. Uuden pyörän kannatin vaatii T20, siinä missä KCNC avain sanoo klapplak Silcan T20 ruuvauspala istuu napakasti ilman mitään välystä. Enää ei harmita Silcan osto.
maalinni
23.06.2019, 19.13
Noiden laatu on huono, metalli on hyvin pehmeää. Luulen tietäväni, mistä avaimesta on kyse, ja olen käyttänyt sellaista itse. Jos ei mitään kiinni jumittunutta tarvitse availla, niin tuollaisella pärjännee ainakin siihen asti, että voi esim. muuta tilatessa ostaa Park Toolin avaimen 6-8 eurolla.
Eikun niissä on sisäänrakennettu momenttiominaisuus, ei mene kalliit vermeet rikki ennen avainta.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.