PDA

Näytä tavallinen näkymä : Lommo alumiinirungon takahaarukassa - uskaltaako enää ajaa?

Mikko93
18.06.2019, 15.08
Tilanne on siis se, että jossain vaiheessa pyöräni takahaarukkaan on ilmestynyt ikävän näköinen lommo. Minulla ei ole kokemusta vastaavasta vauriosta, joten lähdin kyselemään teidän mielipidettänne asiasta. Eli onko runko siis ajokuntoinen vielä? Ohessa on muutama kuvaa havainnollistamaan asiaa.

https://imgur.com/a/UJBmGAe

EDIT: Kyselin samaa XXL:n huollosta. He eivät suositelleet pyörän käyttöä. Kuulemma ohennettu alumiinirunko ja erityisen ohutta juuri tuossa kohtaa. Runko voi kuulemma varoittamattomasti hajota lommokohdasta.

Sitten pitäisi varmaan alkaa miettiä, tuleeko korjaaminen kyseeseen vai uusi runko vai mitä.. Vakuutukseenhan tämä toivottavasti menee..

Vakuutusyhtiön mukaan rungon ja sen vaihtotyön tulisi maksaa yli 900 € (pyörä ovh 1000 €), jotta uuden pyörän korvaaminen tulisi kyseeseen. XXL:n arviot rungolle ja vaihtotyölle ovat tällä hetkellä yli 500 euron paikkeilla. Menee varmaan aika hyvin kesä tässä sitten odotellessa, kun ensin se runko tilataan jostain ja sitten aikaisimman korjausajan saa jostain syyskuulta.. Noh, katsotaan miten homma etenee.

maalinni
18.06.2019, 16.54
Johan sieltä saa uuden 1000e ovh pyörän joka toinen viikko 750:llä, jos on mainoskirjeen tilaaja. Vanhasta myyt osat tai pidät varalla.

Mikko93
18.06.2019, 17.04
Vakuutusyhtiö onneksi suostuu korvaamaan huollon, joten minun kustannettavaksi jää 150 € omavastuu. On minulla hybridipyörä onneksi varalla. Pitää nyt toivoa, että huollon saisi nopeasti teetettyä. XXL:n huollosta sanottiin, että jos on huono saatavuus tuolle rungolle, niin joku uudempi runko voisi tulla kyseeseen.

arctic biker
18.06.2019, 18.15
Hyvä noin, jos omassa eitakuuta alupyörässäni ois niin ajaisin huoletta.
Tyhmiä taas kirjoitin, eihän tuo takuujuttu ole. Eikä mulla mitään vakuutuksiakaan ole. En ees tiedä että kolaripyörään moista ois.

hcf
18.06.2019, 18.16
Onko sulla pyörälle joku oma vakuutus ku suostuvat moisen maksamaan?

Mikko93
18.06.2019, 18.27
Kotivakuutukseen kuului pyörävahingot. En tosiaan edes tullut ajatelleeksi vaihtoehtoa, että tuo voisi mennä runkotakuun piikkiin. Voisko haarukka mennä tolleen lommolle jostain töyssystä, jos siinä on ollut rakenteellisesti jotain pielessä? Luulen, että jostain iskusta kuljetuksessa varmaan mennyt lommolle tms.

sampo12
18.06.2019, 19.10
Onko sulla pyörälle joku oma vakuutus ku suostuvat moisen maksamaan?Justiin kun viimeeksi neuvottelin vakuutuksen niin kysyin tämän. Kotivakuutukseen menee jos vaikka tiputan vasaran kotona pyörän päälle ja se (pyörä) hajoaa. Jos taas ajan puuta päin ei korvata

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla