Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Polvisuojat maastopyöräilyyn millä voi polkea

Kingis_fi
20.05.2019, 16.26
Hei

Etsin pääkaupunkiseudun trail ajoon (90% polkemista) sopivia polvisuojia. Kävin kaupassa kokeilemassa POC VPD knee air suojia ja vaikutti kaupassa melko paksuilta ja jäykiltä, vaikka näitä on paljon kehuttu netissä. Onko teillä kokemuksia muuttuvatko nämä merkittävästi mukavimmiksi kun VDP aines lämpenee käytössä?

Muut vaihtoehdot mitä ole miettinyt ovat G-form polvisuojat (pro-x tai Elite) ja Alpinestar Paragon plus polvisuojat. Näitä en ole päässyt kokeilemaan. Onko nämä teidän mielestä hyviä vaihtoehtoja, onko muita mitä kannattaisi harkita? Riittääkö G-form pro-x suojataso maastopyöräilyyn? (kun ovat CE hyväksytty sisäpeleihin verattuna Eliteen, joka on pyöräilyyn ja moottoripyöräilyyn)

Kiitti vinkeistä!

marco1
20.05.2019, 16.54
Mitä parempi polkea niin sitä vähemmän suojausta, yksinkertaistettuna. Eli joutuu jompaa kumpaa painottamaan.

POCien taikavaahto tosiaan muotoutuu lämmetessään jonkin verran mutta ne on muuten aika tiivisti istuvat ja tuuletus vaatii vauhtia (ilmavirtaa).
Hi5bikesissä voi käydä sovittelemassa Troy Leet ja Leattin versiot aiheesta. Ja Ridemoressa on Alpinestaria hyllyssä.

Täytyy kyllä sanoa että polvisuojien sopivuutta on melkein yhtä hankala arvioida kuin satulaa, tarvitsee useamman lenkin eri olosuhteissa jotta voi varmasti sanoa sopivuudesta.

Weston
20.05.2019, 18.34
Itsellä tällaiset iskusta kovettuvat. Ainoat joita olen kokeillut. Olen ollut tyytyväinen. https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/420/712197/race-face-ambush-knee-guards-small
Tosin omat taitaa olla vanhempi malli näistä, edestä samanlaiset mutta takaa erilaiset.

miumau
20.05.2019, 21.51
Minulla on IXS Flowout. Ne eivät juurikaan haittaa polkemista ja ainakin yhden kerran tömäytin polveni kiveen oikein kunnolla ja ei siihen tullut edes mustelmaa. Ilman tuota suojaa olisi varmaan lumpio ollut lähellä hajoamista. Ne voittivat myös yhden Enduro Magazinen testin joskus vuona 2106.

kauris
20.05.2019, 22.19
ixs flow:t mulla nykyään. Ovat paremmin istuvat ja vähemmän polkemista haittaavat kuin mun aiemmat mutta myös hieman vähemmän suojaavilta tuntuvat. https://www.chainreactioncycles.com/ixs-flow-evo-knee-guard-2018/rp-prod167197

Laputo
20.05.2019, 22.29
Just tuommoiset POC:n VPD airit tuli postissa tänään ja äsken ajoin pikaisen testilenkin. Tosiaan vähän jämyt olivat käteen ja ehdin jo huolestua, mutta eivät sitten enää ajossa. En ehtinyt kuin puoli tuntia polkea, mutta alun jälkeen niitä ei huomannut ollenkaan. Yritän muistaessani raportoida lisää jahka ehdin enemmän käyttää.

Sambolo
21.05.2019, 15.22
Itellä nuo alpinestarit, sovittaessa tuntu melkee paskoilta ja kovilta mutta ostin silti koska halvat, käytössä muovautuu iha täydellisiks, pysyny hyvin paikoillaan ja mukavasti tuulee niistä läpi. Iskuja en ole vielä ottanut vastaan.

Laputo
23.05.2019, 00.26
Nyt on muutama tunti hinkattu POC:lla ja olen tyytyväinen. Eivät tunnu ajaessa juuri laisinkaan. Sisäpinnalla on toinen lycra sinkeänä, joka sopivasti irroittaa ne polven pinnasta. Rantakivikossa könysin sen verran, että sain iskut polveen ja kyynärpäähän. Mustelma tuli noiden ulkopuolelle, mutta ei suojatulle alueelle. Kun en alamäkeä rymyä niin piisaa hyvi. Pesty pari kertaa, no problem. Ensikokemuksella just sellaiset joita hain.

Tombax
23.05.2019, 11.17
Enduroa en lähtisi näillä ajamaan, mutta perus polkurymistelyyn oikein mukavat polvarit antamaan vähän suojaa kolhuilta/naarmuilta jne. Suojia ei huomaa oikeestaan ollenkaan ajaessa.
https://www.foxracing.com/launch-enduro-knee-pads/09562.html

MRe
23.05.2019, 16.55
Ääni täältä POCeille. Eilen heitin lenkin Pikkukosken maisemiin, mihin multa himasta on 10 km siirtymä. Mennessä mulla oli POC VPD Air:it repussa, mutta kun ne on niin hankala laittaa/irrottaa (joutuu ottamaan kengät pois jalasta), niin paluumatkan poljin ne päällä takaisin. Ei niitä käytännössä juuri huomaa.

Toiset suojat mulla on RaceFace Flank (https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/420/712207/race-face-flank-knee-guards-small) ja ne päällä kyllä tietää ajavansa suojilla. Viileässä/kylmässä ne ei juuri haittaa, mutta vähänkään lämpöisemmällä kelillä alkaa jalat kiehumaan. Plussana että ne saa jalkaan ja pois ilman kenkien irrottamista. Ja toisena plussana, että suojaavat myös sääriä.

kni94
23.05.2019, 17.44
https://www.chainreactioncycles.com/fi/en/dainese-trail-skins-2-knee-guard-lite-2018/rp-prod171100

En ymmärrä miksi aina suositellaan noita enduro polvisuojia kun kysytään polulle suojia. En todellakaan kesähelteellä vetäisi mitään puoli jalkaa joka puolelta peittävää polvaria jos on tarkoituksena ajaa pari tuntia helpohkoja polkuja

Siksi ostin nämä joista ei ole yhtään arvostelua missään. On todella kevyet ja mukavat ja suojaa polvia pahimmilta iskuilta jos huonosti käy. Ei sovi kivikkoenskaan tai hissipyöräilyyn, sitä näiltä en haekaan vaan lisäsuojaa kevyempään ajeluun. Pysyy paikoillaan vaikka hikoilee.

Koitin jotain foxin launch pro polvisuojia ja olivat aivan järjettömät möhkäleet normi lenkille. Alamäkeen mulla on silti paremmat suojat mutta niillä ei ajeta hikilenkkejä

e: tykkään näistä itse paljon ja kertaakaan en edes mieti että jättäisin ottamatta lenkille mukaan, ovat niin mukavat.

MRe
23.05.2019, 18.41
^Multa saa tollaset (tai vastaavat, XXL:stä ostettu) ilman jos hakee tai sitten postikulujen hinnalla jos pitää lähettää. Ei pysy jalassa, muuten hyvät...

Joka todistaa pitkälti sen, että ei näistä voi oikein etukäteen tietää.

arctic biker
23.05.2019, 19.27
^Multa saa tollaset (tai vastaavat, XXL:stä ostettu) ilman jos hakee tai sitten postikulujen hinnalla jos pitää lähettää. Ei pysy jalassa, muuten hyvät...

Joka todistaa pitkälti sen, että ei näistä voi oikein etukäteen tietää.
Voisin nuo piruuttaan ostaa, yhdet ees on mutta mitkä niinnen hopusti ees muista, tossa paljoa häviä. Privana kiitos.
.

Jukka Häkämies
23.05.2019, 23.02
Mä ostin tuollaiset Daineset XXL:n alesta. Ovat mukavat ja pysyvät hyvin paikallaan. Kaatumista ei ole vielä tullut kokeiltua.

Sambolo
25.05.2019, 13.45
Pesin koneessa nuo alpinestarit(ei ehkä olis pitäny :D ) niin rupes irtoamaan polvitaipeesta tommoset silikoniset nauhat jotka estää lipsumista. Muuten kyllä edelleen huiput nää. Miten pesette suojianne?

itellä kyynärpäitä suojaa nuo yllä mainitut foxin launch endurot, suht huomaamattomat eikä hiosta mahottomasti mutta joo, todella köykäset suojat, polvii en edes harkitsisi jos vähänkään rankempaa ajoa. Toinen noista muuten repes saumasta päälle laittaessa, foxin laatu ei tälläkään kertaa oikee säväyttäny.

travelleroftime
25.05.2019, 14.22
Pesin koneessa nuo alpinestarit(ei ehkä olis pitäny :D ) niin rupes irtoamaan polvitaipeesta tommoset silikoniset nauhat jotka estää lipsumista. Muuten kyllä edelleen huiput nää. Miten pesette suojianne?

Joskus olen pessyt koneessa niin 30-asteen lämpö, ja hitain linkous tai ilman linkousta ja hyvin tuuletettuun paikkaan kuivumaan. Sama menetelmä teknisten vaatteiden kanssa.

Antza44
25.05.2019, 21.56
Mulla ollut G-formit. Hyvät kevyet kestävät konepesua ikuisuuden, sittemin Dainesen edelliset niissä tarrat hiersi välillä, mutta kevyet ja ilmavat ei haittaa ajoa. Reilu 2 vuotta kesti konepesu . Nyt ostin Poc system kneet ja ne on kyllä mukavimmat ja istuu sika hyvin. Kuumimmat noista, mutta ei pahat. Aika nättää miten kestää kone pesua.

MRe
29.05.2019, 11.09
En ymmärrä miksi aina suositellaan noita enduro polvisuojia kun kysytään polulle suojia. En todellakaan kesähelteellä vetäisi mitään puoli jalkaa joka puolelta peittävää polvaria jos on tarkoituksena ajaa pari tuntia helpohkoja polkuja

Eilen olin vetämässä Mustavuorella näitä helpohkoja polkuja. Laitoin Rallinaamat jalkaan, kun POCit ei menneet puntin alle eikä päälle. Hetken mietin, että lähtisin ilman syndejä, mutta laitoin sitten kuitenkin. Kyllähän ne kuumat oli, ei voi kieltää. Mutta lenkin loppupuolella tuli vedettyä kunnon pannutus, kun eturengas lähti alta märästä juuresta ja vauhtia oli ns. tarpeeksi. Vasen sääri otti aika mukavasti hittiä jostain, mahdollisesti polkimesta. Rallinaaman säärisuoja otti iskun vastaan eleettömästi. Ilman suojia olisi ollut vähintään kivat jäljet, kun polkimina on RF Chesterit.

Että ei näitä voi koskaan tietää. Joka tapauksessa jotkut suojat kyllä kannattaa olla aina, jos matka suuntautuu pois ulkoilureiteiltä.

ElBike
29.05.2019, 13.34
^Tuon takia jalkaan menee mieluummin G-Formin pitkät kuin Poc:n vpd lyhyet. Gformin pitkä suojaa myös säärtä polkimelta.
Suositelkaas joku hyviä pitkiä suojia.

JiiPee
29.05.2019, 14.50
Toiset suojat mulla on RaceFace Flank (https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/420/712207/race-face-flank-knee-guards-small) ja ne päällä kyllä tietää ajavansa suojilla. Viileässä/kylmässä ne ei juuri haittaa, mutta vähänkään lämpöisemmällä kelillä alkaa jalat kiehumaan. Plussana että ne saa jalkaan ja pois ilman kenkien irrottamista. Ja toisena plussana, että suojaavat myös sääriä.

Allekirjoitan edellisen.

G-formeillakin tulee kuuma mutta ei läheskään niin paljon. Äänestän g-formin puolesta.

aerosol
29.05.2019, 16.12
Leattin Airflex Prot löytyy, ovat kyllä tosi mukavat jalassa ja kestävät todistetusti myös pannutuksen. :) Aika ohutta kamaa ovat sinänsä, eli jos polvi edellä lentää terävään kiveen niin voi olla entinen polvi mutta ainakin estää mahdollisen nahkojen rullautumisen ja kevyet iskut. Bonuksena suojaa polvea myös sivuilta ja yläpuolelta mahdollisten vaakaputkiosumien tmv varalta.

Löytyy muuten iteltäkin yllä mainitut Daineset kokoa L, mutta eivät vaan olleet itelle soveltuvat. Kerran kokeiltu, mutta ei pannuteltu näillä, privaviestiä vaan jos kiinnostaa ostaa pois. Mieluusti nouto Espoo/Hki keskusta akselilla.

itv
30.05.2019, 10.03
Eilen olin vetämässä Mustavuorella näitä helpohkoja polkuja. Laitoin Rallinaamat jalkaan, kun POCit ei menneet puntin alle eikä päälle. Hetken mietin, että lähtisin ilman syndejä, mutta laitoin sitten kuitenkin. Kyllähän ne kuumat oli, ei voi kieltää. Mutta lenkin loppupuolella tuli vedettyä kunnon pannutus, kun eturengas lähti alta märästä juuresta ja vauhtia oli ns. tarpeeksi. Vasen sääri otti aika mukavasti hittiä jostain, mahdollisesti polkimesta. Rallinaaman säärisuoja otti iskun vastaan eleettömästi. Ilman suojia olisi ollut vähintään kivat jäljet, kun polkimina on RF Chesterit.

Että ei näitä voi koskaan tietää. Joka tapauksessa jotkut suojat kyllä kannattaa olla aina, jos matka suuntautuu pois ulkoilureiteiltä.

Juuri näin. Jos maastossa ylipäätään ajaa niin kaatua saattaa milloin vaan, ja polvi usein on se kohta joka ensimmäisenä maahan ottaa. Jos alle sattuu terävä kivi niin kesän ajot on helposti sitten siinä. Kevyet suojat jotka suojaa lähinnä naarmuilta on mielestäni turhat, jos suojat on valmis pukemaan niin samantien sitten semmoiset jotka oikeasti estää isommat kolhut (multa saa muuten halvalla TLD:n Speedit jos joku tuommoiset imagosuojat haluaa...). Säärisuojaa sen sijaan en itse koe tarpeelliseksi vaikka usein avopolkimilla ajankin; nykyiset poljin-kenkä -yhdistelmät ovat niin pitäviä että harvoin tapahtuu lipeämisiä joissa piikiit raastaisivat jalkaa. Mutta jokainen tietenkin punnitsee riskit/mukavuuden itse ja valitsee suojien järeyden sen mukaan. Kevyt suoja jalassa suojaa aina paremmin kuin järeä kaapissa :)

Mutta takaisin alkuperäiseen kysymykseen; jo mainittu Race Facen Ambush on ollut minusta oikein hyvä. Plussaa on suojan avautuminen kokonaan jolloin pukeminen/riisuminen on helppoa ja pidemmillä ylämäkisiirtymillä alpeilla tms. on suojat nopea ottaa pois. Muotoilu on näissä myös onnistunut: jalka suorana lumpion kohdalla edessä on hiukan tyhjää, jolloin polkiessa jalan koukistuessa suoja ei paina polven päältä, ja liikuuvus on hyvä. Miinusta yläosan velcrokiinnitys, joka pikkuhiljaa syö shortsin lahkeen rikki.

sampo12
15.07.2019, 22.33
Jos ei varsinaista alamäkeä aja, mutta haluaa mennä esim kivisessä maastossa pelkäämättä polvien puolesta, mutta ei saa olla jäykkä perus polulla niin minkä valitsisitte? Lähinnä onko siis nämä https://www.xxl.fi/dainese-trailskins-2-knee-guard-lite-usx-18-unisex-polvisuojat/p/1145175_1_style liian kevyet ja pitäs ottaa ennemmin tommonen enskatyylinen? Pieni säären suoja ei olis pahitteeksi. Jaan ajokauden yleensä niin, että +20 lämpötiloilla ajan maantietä joten ei haittaa vaikka olis vähän kuumat

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla

moikkis
16.07.2019, 15.03
täältä löytyy nuo dainesen trai skins 2 knee guardit, eroavaisuutta noihin xxl skin versioihin on se, että mulla menee myös polven takana kangasta ja myös polvilumpion sivuilla on pienet suojat. Tosi mukavat ja hengittävät jalkaan, ei huomaa lenkillä, että noi on edes jalassa. Mitoitus vähän pienen puolella, jonka takia ajan yläremmit auki, mutta silti pysyy hienosti paikallaan. Suosittelen ehdottomasti.

sampo12
16.07.2019, 19.45
täältä löytyy nuo dainesen trai skins 2 knee guardit, eroavaisuutta noihin xxl skin versioihin on se, että mulla menee myös polven takana kangasta ja myös polvilumpion sivuilla on pienet suojat. Tosi mukavat ja hengittävät jalkaan, ei huomaa lenkillä, että noi on edes jalassa. Mitoitus vähän pienen puolella, jonka takia ajan yläremmit auki, mutta silti pysyy hienosti paikallaan. Suosittelen ehdottomasti.Ootko joutunu testaamaan noiden suojaavuutta? Muutenkin kun neulaspolulla

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla

moikkis
17.07.2019, 13.10
Onnekseni en oo joutunut kokeilemaan. Testeissä kehuttu noiden suojaavuutta. Painan itse nuo jalassa dh-hommat myös, vähän ehkä turhan kevyellä suojaksella alamäkiajoon kylläkin.

kervelo
20.07.2019, 11.48
Löytyykö kokemuksia assoksen trail-malliston ”suojista”? Niissä irtohihoihin/lahkeisiin on lisätty dyneemasta tehty kestävämpi kerros.
https://www.assos.com/men/trail-collection

Nuohan eivät missään nimessä vastaa oikeita, kolhuilta suojaavia malleja, mutta voisivat olla kuitenkin ihan toimivat risujen raapimista vastaan ja suojaavat kyllä nahkaa mahdollisissa kaatumisissa.

Teromarkus
21.07.2019, 14.30
täältä löytyy nuo dainesen trai skins 2 knee guardit, eroavaisuutta noihin xxl skin versioihin on se, että mulla menee myös polven takana kangasta ja myös polvilumpion sivuilla on pienet suojat. Tosi mukavat ja hengittävät jalkaan, ei huomaa lenkillä, että noi on edes jalassa. Mitoitus vähän pienen puolella, jonka takia ajan yläremmit auki, mutta silti pysyy hienosti paikallaan. Suosittelen ehdottomasti.

Alkanut kiinnostaa Trail Skins 2 malli. Miten noi velcro-kiinnitykset on kestäneet kiinni? Lisäksi jostain luin velcron hiertävän ihoa jossain tilanteissa?

Itsellä nyt kevyempään ajoon Alpinestarin Paragonit (L) ja RF Ambushit (L) vauhdikkaampaan ryskeeseen. Ajatus olisi korvata hiukan isot / valuvat Paragonit hengittävillä / keveillä suojilla. Oma koko jossain M/L välissä joten L-koko vois ilmeisesti osua Trail Skineissä

moikkis
22.07.2019, 10.12
Itsellä vielä suht vähäiset kokemukset noista suojista, mutta ei ole hiertänyt itseä nuo velcrot kun en noita ylävelcroja käytä ja silti pysyy hyvin paikallaan. Omissa on myös se velcrokiinnitys jo puoliksi irti toisesta suojasta, en jaksanut alkaa palauttelemaan britteihin kun en niitä velcroja käytä ja sen voi itse ommella helposti takaisin kiinni.

Wigglessä noiden kokoja on sanottu isoiksi, mutta omiin kinttuihin noi on kyllä pienehköt, vaikka L piti mennä 54cm asti tjsp. ja mittailin omaksi mitaksi 52cm. Toisaalta jos nyt tilaisin niin tilaisin silti L koon, koska ilman ylävelcroa ajaminen tuo pientä vapautta polkemiseen kuitenkaan tinkimättä suojan paikallaan pysymisestä.

Teromarkus
22.07.2019, 13.32
Kiitos vastauksista Moikkis! Näiden kokemusten perusteella + mitä paikallisessa XXLssa kokeilin Trail Skin 2 Lite-versiota, niin Dainese ei päädy tilaukseen. Lite-versiot ihan kauhean tuntuset rimpulat

Sambolo
22.07.2019, 17.55
Mun mielestä nuo paragonit suht viileet :)

Antza44
24.07.2019, 11.28
G-formilta tullut näköjään järeämmät elite suojat. Nämä on seuraavat mitkä minä hankin. https://gform.eu/mountain-bike-knee-pads Flättihenkilöille oma malli https://gform.eu/mountain-bike-knee-shin-guards .

ikispessu
14.08.2019, 14.46
Onks noissa tuollaisissa g-formeissa mitään kiristyssysteemiä?

Olen täysin kokojen välissä noissakin eli pituus on 171 ja pohkeen ympärys 38,5 eli pituus 1cm ja pohkeen paksuus 0,5cm L:n puolelle.
Olisikohan M kuitenkin järkevämpi vai kiristääkö liikaa, kuitenkin löysä suoja on myös mahdoton pidettävä.

Rupee kyllä kypsyttämään tämä meikäläisen koko että olen aina kahden koon välissä, oli kyse sitten mistä vain polkupyörästä, t-paidasta tai näköjään myös suojavarusteista.

NoordMan
14.08.2019, 15.49
Ei ole G-formissa kiristyssysteemiä. Kaikki ovat sukka mallisia. Yritä päästä sovittamaan, en pidä heidän mittataulukkoa kovin luotettavana. Mulla polvisuojat XL ja polvi/säärisuojat M. Pohje 37 ja molemmat sopivia. Muistaakseni kun aikanaan hankin niin polvarissa ero L:n ja XL:n välillä oli kummallisen suuri.

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

ikispessu
14.08.2019, 17.58
Joops, vai että kalevan prisma tampereella g-form jälleenmyyjä. Kuulostaapa kummalta mut pitää mennä tutkimaan.
toinen vaihtoehto olis tilata noi poc joint vpd 2.0 long knee suojat L koossa koska ”fits small” niin ois varmaan sopiva.

PeZu
15.08.2019, 11.34
Ja myös Koskarin Inter Sport... arvaa että oliko siellä noita :D Ei taida tuo lista oikein pitää paikkansa, tuskin missään kauppaketjussa noita on.

En lähtisi suojia ilman sovittamatta ostamaan, riski sille että on väärän kokoinen on suuri.

marco1
15.08.2019, 12.47
Alpinestarin Paragon on myös hyvin poljettava suoja, ainakin oman junnun mielestä täydellinen muuten mutta 1,5v kohdalla kuminauha+sukkaosat oli jo löystynyt. Päivitetty nyt Paragon Plus -malliin jossa on yksi kuminauha lisää mutta ne vielä liian uudet jotta voisi arvioida kestävyyttä.

Hirta
15.08.2019, 15.26
SixSixOne Recon polvisuojat olleet nyt parikuukautta käytössä eikä voi kuin kehua! Kymmenen minuutin jälkeen ei polvisuojien olemassaoloa enää edes huomaa. Ylä- ja alareunoissa hyvät resorit+silikooni pintaa joten pysyvät erittäin napakasti myös paikoillaan. Kaatumista ei ole noilla tullut vielä kokeiltua.

Ostin itse Wigglestä https://www.wiggle.co.uk/sixsixone-recon-knee-pads/

MRe
15.08.2019, 16.19
Polvi- ja kyynärsuojissa suosittelen lähikauppaa, jos vain mahdollista. Varsinkin jos vähänkään eroaa normimitoista. Itsellä kun on jalat enemmän mallia norsu kuin gaselli, niin näitä sukkamallisia en lähde edes yrittämään.

Itsellä on kesällä POCit ja muuna aikana rallinaamat. Molemmat toimii.

ikispessu
15.08.2019, 19.44
Ja myös Koskarin Inter Sport... arvaa että oliko siellä noita :D Ei taida tuo lista oikein pitää paikkansa, tuskin missään kauppaketjussa noita on.

En lähtisi suojia ilman sovittamatta ostamaan, riski sille että on väärän kokoinen on suuri.
joo eipä noita prismassakaan ollut. Sportax täysin väärällä puolella kylää, lieneeköhän sielläkään..

Sambolo
15.08.2019, 23.36
Polvi- ja kyynärsuojissa suosittelen lähikauppaa, jos vain mahdollista. Varsinkin jos vähänkään eroaa normimitoista. Itsellä kun on jalat enemmän mallia norsu kuin gaselli, niin näitä sukkamallisia en lähde edes yrittämään.

Itsellä on kesällä POCit ja muuna aikana rallinaamat. Molemmat toimii.
omissa norsun kintuissa toimii alpinestarin paragon joka sukkamalli, sanoisin että paremmin semmoset istuu kun ei sukkamallit.

ikispessu
25.08.2019, 18.03
Nyt kopahti pienessä maastoilussa polvi runkoon aika ilkeästi joten otin riskin ja tilasin kokeilematta nuo POC joint vpd 2.0 long knee hibikesta kun 106,70€ hintaan irtosi ja pitäisi kolmessa päivässä saapua dhl:n toimesta.
Otin L koon koska juuri ja juuri sinne puolelle menee mittaamalla pohje/reisi ja kun poc omilla sivuilla sanovat että fits small.
Saapa nähdä onko sopivat vai saako joku kerran sisällä kokeillut suojat hyvään hintaan.

vilerace
26.08.2019, 13.07
Itselle hommasin pari kk sitten POC VPD 2.0, eivät hierrä ja tuntuvat suojaavan hyvin.

Aiemmin ei suojia ollut lainkaan, näitten kanssa kerran kunnolla polvilleen kaatunut joka "ei tuntunu missää" ja enää eivät ole polven sisäsyrjät lenkin jälkeen hellänä vaakaputkeen hakkaamisesta mikä oli itsellä ennen ongelma. Hiostavat nämä toki ovat..

Kysymys: Ohjeissa kielletään konepesu, oletteko totelleet ohjetta, ja jos ette niin onko tullut ongelmia koneessa?

nimim.: ei tuo nyrkkipyykki hääviä hommaa ole...

ikispessu
29.08.2019, 13.40
Nyt kopahti pienessä maastoilussa polvi runkoon aika ilkeästi joten otin riskin ja tilasin kokeilematta nuo POC joint vpd 2.0 long knee hibikesta kun 106,70€ hintaan irtosi ja pitäisi kolmessa päivässä saapua dhl:n toimesta.

Jaha ja eipä sitten luvatusti saavukaan dhl:n toimesta vaan yhteistyökumppanina on posti suomessa. 2 päivää meni tilauksesta että paketti oli suomessa postilla ja sen jälkeen menikin 3 päivää ennen kuin tuli päivitys että paketti on lajittelussa vantaalla. On uskomatonta p*skaa toi postin toiminta. aina jos posti on mukana hommassa ni aikataulut kusee.

majakka2
02.09.2019, 09.45
Pitäisi hommata rullaluisteluun ja maastopyöräilyyn uudet suojat. Palstalta ymmärin, että rullissuojat (ainakaan polvi) ei toimi pyöräillessä, mutta entäpä toisinpäin? Onko kokemuksia. Pärjäisikö yksillä? Kiitos!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sambolo
02.09.2019, 11.57
En näe syytä miksei pyöräilysuojat toimis rullaluistellessa tai riippunee vähän suojista. Rullaluistelusuojat ei varmaan siksi toimi pyöräilyssä koska ne on 99% luokatonta kuraa, ainakin mitä marketeissa myydään. Tosin asfaltilajien suojissa yleensä myös kovamuovinen pinta joka liukuu asfaltin pinnalla. Pyöräilysuoja saattaisi asfaltin kitkasta riisuuntua pois.

Laputo
02.09.2019, 16.59
POC:n VPC air-suojat aiemman viestin tapaan olleet käytössä jonkun kuukautta ja kovasti tykkään. Aika monet voltit on tullut kohellettua vailla naarmuja. Pessyt olen koneessa aina lenkin jälkeen. Hyvin ovat kestäneet. Tietty hyvin laimea urheiluvaatepesu ja pienen kierroksen linkous.

Aika vähän väki tuntuu suojuksia käyttävän ja nyt näihin tottuneena en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi. Jos nyt ihan XC:tä ajaa kilpaa ja taitoa piisaa niin mikäs siinä, mutta jos yhtään tykkää menevämmästä möykkymäestä niin kyllä nuo tuovat runsaasti turvamarginaalia ja uskallusta puskea omia tekniikkarajoja. Eikä niitä oikeasti jalassa huomaa.

ikispessu
05.09.2019, 11.54
Noniin poc vpd 2.0 long knee:t saapuivat. Nämä todellakin FITS SMALL.
Itse mitoiltani (pohje/reisi) juuri ja juuri L:n puolelle niin silti tuo on reidestä niin kireä että sen just saa vedettyä päälle, kiristää ei velcrolla tarvitse ollenkaan, ei varmasti liiku paikaltaan(kiertääkö veri on sitten toinen kysymys). Olisi ehkä pitänyt ottaa xl koko mutta se tuntui älyttömältä kun on kokotaulukon mukaan M:n ja L:n välimaastossa.

MRe
05.09.2019, 12.06
Rullaluistelusuojat ei varmaan siksi toimi pyöräilyssä koska ne on 99% luokatonta kuraa, ainakin mitä marketeissa myydään.
Tämä ja se, että jalan liike pyöräillessä on aika lailla laajempi kuin rullaluistellessa.

Tosin asfaltilajien suojissa yleensä myös kovamuovinen pinta joka liukuu asfaltin pinnalla. Pyöräilysuoja saattaisi asfaltin kitkasta riisuuntua pois.
Ja tämä myös. Rulliksilla pannuttaessa tuollainen perusnihkeä MTB-suojus helposti lähtisi pois paikaltaan.

Itse kun vielä rullaluistelin, niin mulla oli suojuksina hanskat ja kypärä. Molemmat tulivat tarpeeseen ja veriset sääret nyt vaan näyttää aina hyvältä, kun odottaa liikennevaloissa vihreää ja veri valuu säärestä (valkoisen) luistimen kautta maahan.

MRe
05.09.2019, 12.08
POC:n VPC air-suojat aiemman viestin tapaan olleet käytössä jonkun kuukautta ja kovasti tykkään.
Ääni näille. Nyt kesällä menty vastaavien polvi- ja kyynärsuojien kanssa, enkä suunnista metsään ilman suojia. Välillä hirvittää gravelilla kun puskee jossain kivikossa ilman mitään suojia.

Mutta siis suojissa on tärkeintä se, että ne ovat niin huomaamattomat että niitä viitsii käyttää. Vaikka suojaisi kuinka, niin ei ne auta jos ovat varaston hyllyllä kun itse on ojassa.

majakka2
05.09.2019, 12.19
Tämä ja se, että jalan liike pyöräillessä on aika lailla laajempi kuin rullaluistellessa.

Ja tämä myös. Rulliksilla pannuttaessa tuollainen perusnihkeä MTB-suojus helposti lähtisi pois paikaltaan.

Itse kun vielä rullaluistelin, niin mulla oli suojuksina hanskat ja kypärä. Molemmat tulivat tarpeeseen ja veriset sääret nyt vaan näyttää aina hyvältä, kun odottaa liikennevaloissa vihreää ja veri valuu säärestä (valkoisen) luistimen kautta maahan.

Kiitos. Hommaan siis eri suojat molemman lajin kaatumisia varten.

Sambolo
06.09.2019, 12.15
En ole vielä kokeillu poceja, mutta mun mielestä ne näyttävät jo niin epämielyttäviltä ja hiostavilta että en ole kiinnittäny niihin huomiota. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole :D

ikispessu
10.09.2019, 09.51
Mitäs poc omistajat on mieltä ideasta isontaa tuota suojaa reiden kohdalta?
Puristaa tuo vpd 2.0 long knee L koko(joka on suurin koko) liikaa reiden yläosasta, joten mietin että kylmästi leikkaisin auki ja tikkaisin palasen mustaa kangasta tuohon reunaan. Rupeaakohan tuo materiaali purkamaan tms jos sitä leikkaa?

Jantsa
13.09.2019, 09.49
Täältä suositukset Alpinestars paragon pro polvisuojille!

ikispessu
20.09.2019, 10.49
Mitäs poc omistajat on mieltä ideasta isontaa tuota suojaa reiden kohdalta?
Puristaa tuo vpd 2.0 long knee L koko(joka on suurin koko) liikaa reiden yläosasta, joten mietin että kylmästi leikkaisin auki ja tikkaisin palasen mustaa kangasta tuohon reunaan. Rupeaakohan tuo materiaali purkamaan tms jos sitä leikkaa?
vastaan itselleni että onnistuu näköjään hienosti. Onneksi faija on vanha vaatturi niin apu oli lähellä. https://i.ibb.co/pWmf56W/52-EC5-E5-C-0-FFB-4045-BE7-E-37-EE00-A9-A011.jpg

Sambolo
19.05.2020, 19.50
Meinasin jo tilata kehutut ion k-pact polvarit mutta, luin kokemuksia fittaamisesta ja taitaa olla tuo XL liian pieni. Max 49cm reiden yläosasta ja itellä ~50cm. Joku kertoi olevansa 48cm eikä xl mahtunut. Seuraavana mietinnässä nuo vpd 2.0, niissä taas ilmoitettu XL koko vaikuttaa jopa reilulta, mutta tuo fits smal kuumottelee, ärsyttää tollanen pelleilly, jos ilmoitettu senttikoot niin miksei ne voi fitata ilmoitetun koon mukaan?! Pitää huomenna soitella liikkeeseen saako sinne koronasta huolimatta tulla sovittamaan kun ei noita varmaan uskalla tilata.

Benny
21.05.2020, 01.11
Tollaset hommasin...ensimmäiset lajissaan, kun maantiellä niitä ei oikein ole tarvinnut 😁

Mukavilta tuntuvat ja napakasti istuivat paikalleen.

https://www.endurasport.com/SingleTrack-Lite-Knee-Protector/p/bE1157

Sambolo
22.05.2020, 16.24
Tuli hommattua vpd 2.0. Tuntu hyvältä kaupassa, käytössä hiertää vähä joka paikasta. Suht kuumat myös eikä ainakaa kovin kevyt noilla polkea :D kaipa noita parkissa käyttää, pitää toivoo et alkais istuu paremmin. Toisessa jalassa iha ok jo, toisessa hiertymiä.

t.j.k
22.05.2020, 21.49
Alpinestars paragonit on olleet jatkuvassa käytössä, nimenomaan polkuajossa. Erittäin hyvät omaan makuun, ei hierrä, melko huomaamattomat. Toki jonkun verran hiostaa lämpimillä keleillä, mutta ei paha.
https://www.alpinestars.com/paragon-knee-protector-fa18

jonitzi
23.05.2020, 00.08
Itsellä paragon plussat ollut nyt pari lenkkiä ja tyytyväinen olen ollut. Ei kiristä, paina ja pysyy paikoillaan.

Sambolo
23.05.2020, 14.10
Itellä paragonit unohtui jalassa täysin. Harmi että menivät rikki konepesussa, tosin jollain hajonnut samalla tavalla ihan käyössä, eli polvipala halkeaa kahteen osaan. Tais tulla jotain ihoreaktiota noista poceista, pesin ne ja eilen ei hiertänyt tai muita oireita. Alkuun tuntuu että nää jalassa ei jaksa pyörittää kampia, mutta hetken päästä se unohtuu. Ehkä näillä tekeekin jotain. Todella suojaavan tuntuiset ainakin ja yhet pannut ottanu vastaam moitteitta.

jaston
24.05.2020, 21.38
Alpinestars paragonit on olleet jatkuvassa käytössä, nimenomaan polkuajossa. Erittäin hyvät omaan makuun, ei hierrä, melko huomaamattomat. Toki jonkun verran hiostaa lämpimillä keleillä, mutta ei paha.

Mulla niin ohkaset reidet, että noi Paragonit valuu aina yläosastaan aavistuksen kohti polvea. M-kokoiset nyt käytössä.
Onko jollain kokemusta, onko noi Paragon Plus -mallit pidemmät yläosastaan. Näyttäisi kuvien perusteellla siltä....

marco1
24.05.2020, 22.27
Paragon Plussissa on extrakuminauha polvitaitteessa joka kuulemma pitää sitä suojaa vähän paremmin paikallaan.
Huomenna pitäisi tulla Dakinen uudet suojat postissa, saa nähdä sopiiko kun sovittamatta tilattu ja edellisiä yhden koon pienempinä otin.

Divi
24.05.2020, 22.50
Suojien valinta on kyllä ärsyttävin aihe tässä harrastuksessa.

Jokasessa suojia myyvässä pyöräliikkeessä pääsee kokeilemaan keskimäärin yhtä mallia jos joku tietty suojaustaso on mielessä, koska yleensä edustavat jotain tiettyä merkkiä eikä tietysti kaikkia kokojakaan ole aina hyllyssä. Lisäksi sovittaessa suoja voi tuntua jonkinlaiselta mutta sitten parin tunnin lenkin jälkeen ihan toisenlaiselta. Samoin koko voi olla kaupassa hyvä mutta lenkillä tippuvat päältä tai alkavat kiristämään tai hiertämään jostain. Sitten taas kesän ajojen jälkeen ne kireät voikin taas olla hyvät tai uutena sopivat taas liian löysät.

Kävi ehkä selväksi etten ole itse vielä mieleisiä löytänyt. Foxin launch endurot olleet kolme kesää nyt käytössä, tuntui kaupassa hyvältä ja kevyeltä mutta edelleen odotan että ne vähän löystyisi ja lakkais kiristämästä ja hiertämästä. Turhan kuumatkin ovat, ilmavirtaa ei tule läpi ollenkaan ja takaakin ovat suljetut. Sattuneesta syystä 90% lenkeistä tulee ajeltua ilman suojia. VMP. Olis hurjan mukava löytää kevyet, huomaamattomat suojat jotka viitsii vetää joka lenkille jalkaan. Kevytkin suojaustaso olisi parempi kuin ne kaapissa möllöttävät.

marco1
24.05.2020, 23.05
Suojien valinta on kyllä ärsyttävin aihe tässä harrastuksessa.

Kaikki kontaktipinnat on vaikeita valita: suojat, satulat, kengät ja kypärät löytyy vaan kokeilemalla. Gripit ja ajohousut pykälää helpompia mutta työllistävät nekin ihan riittävästi. Ja mallit vaihtuu sen verran usein että uutta samanlaista ei enää löydä helpolla.

Divi
24.05.2020, 23.54
Kieltämättä.
Satula itsellä kans ollut vuosia etsinnässä, pari hyvää löytynyt mutta täydellisyyden etsintä jatkuu vielä.
Gripit olleet helpompi tapaus kun parit hyvät hanskat on löytyneet, ei tarvi grippien kanssa järin nirsoilla.
Kenkiä ja kypäriä on aika hyvin sovitettavissa, ja niissä on vähän aina säätövaraa kireyden suhteen.

Tästä tulikin mieleen että kuka kehittää ekat boa-polvisuojat, one size fits all. :)

kmruuska
25.05.2020, 00.05
Tänään tuli paikallisia polkuja 39 km taas koluttua ja tuli reissussa ajatus että niitä sateen kastamia kivikkojuurakkopolkuja menis varmaan lunkimmin jos ei tarttis ihan niin huolissaan olla noista nivelistä.

Onko kokemuksia Bliss Protectionin Arg Minimalist -suojista?

https://blisscamp.com/uk/products/all-products/16/arg-minimalist-knee-pad?c=9

k2x80w
25.05.2020, 12.32
Mä tuossa talvella tutkailin valikoimia ja tarttu mukaan tällaiset:
https://www.dainese.com/us/en/bike/safety/knees/trail-skins-2-knee-guards-203879686.html#

Noistakin on vielä "lite" versiot hellekeleille, mutta ainakin alta 20 asteessa ei ole ollut tarvis kevyemmille.

Normi XC reissuilla ei ole käytössä, mutta jos tiedossä röllimpää baanaa tai muuten jotain vauhdikkaampaa niin sit tulee laitettua.
Ei ole hiertänyt oli ihoa vasten tai ei.

Divi
25.05.2020, 13.16
Kävin paikallisessa (https://www.cycli.fi/) sovittamassa ison A:n Paragon Plussaa. Tuo keskikuminauha tuntuu olevan ainoa joka näitä pitää oikeasti paikallaan ainakin mun jalassa, joten ilman sitä ei varmasti pärjäisi. Mukavilta tuntuvat, saa nähdä millaiset ajossa. Saman mallin kyynärsuojat ei sopineet mulle, ne jäi hyllyyn.

jaston
25.05.2020, 16.41
Ne perus Paragonit (myydäänkö edes enää?) on ainakin jalkaan laittaessa jotenkin oudon tuntuiset (ei tosin kokemusta muista), mutta ajaessa niitä ei enää oikeastaan huomaakaan. Paitsi kun valuvat aavistuksen alaspäin ja varsinkin se yläosan kangas tuppaa valahtaan mulla ruttuun alaspäin (näin ollen paljasta reittä vilahtaa shortsien alta, ei hyvä ollenkaan). Ja mitään pohjepituisia shortseja en osta.

Mites Divi ne Plussat, otitko mitä kokoa ja onko reiden/pohkeen ympärysmitta mitä luokkaa?

Divi
25.05.2020, 20.58
Reisi on yläkuminauhan kohdilta jotain 57cm luokkaa ja pohje noin 45, XL suojan otin enkä pienempää edes sovittanut. Yläkuminauha riittää varmaan niin pitkälle että saa bibsin alle, pitäisi pysyä paikallaan.

marco1
25.05.2020, 21.17
Juuri tuli noudettua pakettiautomaatista Dainesen Trail Skins Pro -polvisuojat. Valmistajan mittataulukko tämän parin perusteella on tarkka mutta siinä ei kerrota sitä että tässäkin mallissa on ”apukuminauha” polvitaipeen takana ja se on yllättävän tiukka.

Koeajot ei ala vielä tänään mutta eiköhän sitä muutaman lenkin päästä voi kertoa jo alustavat tunnelmat.

Ottomaani
26.05.2020, 10.00
itselleni tuli postista G-Formin Pro-x knee padit. Kangas tuntuu iholla ohuelta ja viileältä ja hyvin kiristyy reittä/pohjetta vasten. Nopeet testailut hybridillä niin tuntuis pysyvän jalassakin mutta saas nähdä kun pääsee tositesteihin hikoilemaan kunnolla.

MiG-77
26.05.2020, 12.53
Itselle hommasin tuossa talvellla Sweet Protectionin Knee Guardsit. Pysyneet tosin hyvin paikallaan, eivät haittaa polkemista ja tekevät juuri sen mitä pitääkin (1 kunnon pannutus talvella pitkospuiden päältä suoraan alla olevalle jäälle polvileen, eikä tuntunut missään). Nyt kun alkaa hiukan jo kelit lämmetä niin ainakin se ylä reunan silikoni nauha hiostaa jonkin verran, eikä noi nyt mitenkään erikoisen viileät muutenkaan ole mutta edelleen ajaa asiansa.

t.j.k
03.06.2020, 13.57
Itellä paragonit unohtui jalassa täysin. Harmi että menivät rikki konepesussa, tosin jollain hajonnut samalla tavalla ihan käyössä, eli polvipala halkeaa kahteen osaan. Tais tulla jotain ihoreaktiota noista poceista, pesin ne ja eilen ei hiertänyt tai muita oireita. Alkuun tuntuu että nää jalassa ei jaksa pyörittää kampia, mutta hetken päästä se unohtuu. Ehkä näillä tekeekin jotain. Todella suojaavan tuntuiset ainakin ja yhet pannut ottanu vastaam moitteitta.

Näinpä kävi minunkin Paragoneille. Molemmat polvipalat poikki, ei ole pesty koneessa (on tosin käytetty talvellakin pakkasessa). Pitänee ruveta katselemaan uusia, toivottavasti löytyy yhtä huomaamattomat.

marco1
03.06.2020, 14.06
Juuri tuli noudettua pakettiautomaatista Dainesen Trail Skins Pro -polvisuojat. Valmistajan mittataulukko tämän parin perusteella on tarkka mutta siinä ei kerrota sitä että tässäkin mallissa on ”apukuminauha” polvitaipeen takana ja se on yllättävän tiukka.

Nyt ehkä 10h ajoa ja suojat tuntuu ihan hyviltä. Valmistajan mittataulukko on kyllä tarkka (otin M-kokoiset aikaisempien L-kokoisten 1-versioiden sijaan) mutta nuo apukuminauhat polven takana olivat liian tiukat ja teräväreunaiset. Pidin kuminauhoja venytyksessä yhteensä pari vrk ajojen välillä mutta ne saivat lopulta puukosta ja poistuivat häritselmästä..

vilerace
03.06.2020, 15.01
Trailikäytössä tämän kevään ollut Alpine Stars Paragon Lite:t, ovat ainakin sellaiset että tulee käytettyä polkuajossa, koska ovat todella huomaamattomat. Suojaus varmaan aika heikko mutta ainakin tyhjää parempi.

t.j.k
03.06.2020, 15.07
Nyt ehkä 10h ajoa ja suojat tuntuu ihan hyviltä. Valmistajan mittataulukko on kyllä tarkka (otin M-kokoiset aikaisempien L-kokoisten 1-versioiden sijaan) mutta nuo apukuminauhat polven takana olivat liian tiukat ja teräväreunaiset. Pidin kuminauhoja venytyksessä yhteensä pari vrk ajojen välillä mutta ne saivat lopulta puukosta ja poistuivat häritselmästä..

Vaikuttavat mielenkiintoisilta vaihtoehdoilta. Mistäs tilasit omasi?

marco1
03.06.2020, 15.17
^
Dainesen omasta nettikaupasta:
https://www.dainese.com/fi/en/bike/bike-safety/
Probikeshopissa olisi myös ollut.

Uuni Makkara
03.06.2020, 20.10
https://www.pearlizumi.com/US/en/search/?text=Guard

kmruuska
04.06.2020, 17.31
Tänään tuli paikallisia polkuja 39 km taas koluttua ja tuli reissussa ajatus että niitä sateen kastamia kivikkojuurakkopolkuja menis varmaan lunkimmin jos ei tarttis ihan niin huolissaan olla noista nivelistä.

Onko kokemuksia Bliss Protectionin Arg Minimalist -suojista?

https://blisscamp.com/uk/products/all-products/16/arg-minimalist-knee-pad?c=9

Tänään tuli paketissa suoraan Blissiltä Baijerista Minimalist + polvi- ja kyynärpääsuojat. Ajokokemusta ei vielä ole mutta puettuna eivät tunnu sen kummemmilta kuin trikoot eli polkemisen pitäisi onnistua mainiosti.

Ulkona tosin sataa joten ehkä sitä suojaustehokkuuttakin pääsee iltalenkillä kokeilemaan. Suosikkilenkilleni osuu jyrkkä alamäki jolla on Strava-segmentti nimeltään ”Roots & rocks”.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200604/2a624490e2dee34a0478f995dbcb9612.jpg

kmruuska
05.06.2020, 13.27
^ Lenkki tuli eilen heitettyä Blissin Minimalistit päällä ja hyviksi havaitsin. Aluksi ajattelin että tuliko otettua liian isot kun tuntuivat niin väljiltä mutta ei, pysyivät hienosti paikoillaan. Täysin huomaamattomat polkiessa. Keli oli tosin viileähkö +17 joten nähtäväksi jää miten nämä kuumottavat lämpimällä. Ja pannutussuoja on vielä myös käytännön tilanteessa testaamatta mutta eiköhän se tästä itseluottamuksen lisääntyessä korjaannu.

laattamaa
07.06.2020, 11.03
Mites piti blisseissä koko paikkaansa?

Sambolo
07.06.2020, 14.48
Pocin vpd 2.0 alkanu tuntua paremmalta. Alkuu tuntuu aika tönköiltä jalassa mut kyl ne sit lenkillä unohtuu. Vähän myös venyneet ni nyt paljon sopivamman kokoiset eikä enää tuntuis hiertävänkää, ainakaa parin tunnin lenkeillä. Suojien jykevyydestä huolimatta onnistuin vetämään yhet pannut niin että joku terävempi kivi pääsi osumaan polven sivusta juuri suojaosan taitekohdasta missä siis rakoa liikkuvuuden takia. Pieni jälki ja hieman kipeä kohta tuli, mutta ei juuri kummempaa, silti hieman pettynyt suojaukseen, kun markkinoidaan tyyliin dh sopivina :D

kmruuska
07.06.2020, 15.03
Mites piti blisseissä koko paikkaansa?

Mun mielestä hyvin. Sivuilta löytyy kokotaulukko ja polvisuojien osalta osuin just L-koon alareunoille. Pelkäsin että M olis liian tiukka joten otin isommat. Hyvin pysyvät enimmäkseen. Eilen reilun kahden tunnin lenkillä kerran nykäisin toista vähän ylöspäin kun oli valunut.

Macce83
09.06.2020, 20.32
Saimaa bike parkissa ensimmäisellä vierailulla totesin yhden pannuttamisen jälkeen tarvitsevani ainakin polvisuojat. Hieman tutkittuani nettiä, tubea ja tätäkin aihetta, tulin siihen tulokseen, että tilasin bikesteristä POC:n joint VPD Airit obsydianin ruskean värisenä. Kakkosversio oli mielestäni tässä vaiheessa vielä liian hintava. Laittelen kokemuksia kunhan ne saapuvat ja pääsen testaamaan.

Tounip
16.06.2020, 01.24
Onko hyviä ehdotuksia trail ajoon sopivia polvisuojia? Itselläni isoin haaste on polvien sivujen osuminen runkoon, ei aiheuta haavoja mutta tekee pirun kipeää. Eli sivusuojaus pitäisi olla myös kohdallaan.

Nuo Blissit näyttäisi hyvältä mutta väri on vaan aivan liian kirkas, eli mustat olisi parhaat.

Antza44
16.06.2020, 09.38
Onko hyviä ehdotuksia trail ajoon sopivia polvisuojia? Itselläni isoin haaste on polvien sivujen osuminen runkoon, ei aiheuta haavoja mutta tekee pirun kipeää. Eli sivusuojaus pitäisi olla myös kohdallaan.

Nuo Blissit näyttäisi hyvältä mutta väri on vaan aivan liian kirkas, eli mustat olisi parhaat.

Sent from my iPhone using TapatalkKyllä Pocin system kneet on vaan aivan loistavat. Mukavat, huomaamattomat ja pysyy paikallaan. Kestää konepesua pesupussissa ainakin vielä näin reilu vuoden jälkeen, vaikka pesukertoja on jo aika monet takana. Näillä keleillä ehkä vähän lämpöset, jos joku -pitää keksiä.
https://www.bike-discount.de/en/buy/poc-joint-vpd-system-knee-guard-594663

Ottomaani
18.06.2020, 21.59
itselleni tuli postista G-Formin Pro-x knee padit. Kangas tuntuu iholla ohuelta ja viileältä ja hyvin kiristyy reittä/pohjetta vasten. Nopeet testailut hybridillä niin tuntuis pysyvän jalassakin mutta saas nähdä kun pääsee tositesteihin hikoilemaan kunnolla.

Soivat pelit todellakin. Eilen bike parkissa parit hassut kaatuilut, polvetkin kävivät maassa mutta ilman ruhjeita tai jomotuksia. Toisin kuin kyynärvarret joissa oli vain ajopaita päällä niin pientä pintanaarmua ja jomotusta havaittavissa.
Suojien yläosa reisistä valui hieman alaspäin hikoillessa mutta suojus pysyi silti jämptisti polven kohdalla eli vaikka ylhäältä vähän valahti niin koko suojus ei kuitenkaan valunut alaspäin.
Kuumahan tuolla tulee millä tahansa suojuksilla näillä lämpöasteilla... Mutta eivät haitanneet menoa / polkemista alkuunkaan.

ruuduntakaa
20.03.2021, 14.47
Miten noi G-Form Pro-X koot menee? M:ää näyttäis pohkeen osalta. Reisi L tai XL.
Ja onko V2 samat suositukset?
Koita tässä nyt sitten sopivaa ostaa[emoji848]

ratikka
23.03.2021, 10.49
Soivat pelit todellakin. Eilen bike parkissa parit hassut kaatuilut, polvetkin kävivät maassa mutta ilman ruhjeita tai jomotuksia. Toisin kuin kyynärvarret joissa oli vain ajopaita päällä niin pientä pintanaarmua ja jomotusta havaittavissa.
Suojien yläosa reisistä valui hieman alaspäin hikoillessa mutta suojus pysyi silti jämptisti polven kohdalla eli vaikka ylhäältä vähän valahti niin koko suojus ei kuitenkaan valunut alaspäin.
Kuumahan tuolla tulee millä tahansa suojuksilla näillä lämpöasteilla... Mutta eivät haitanneet menoa / polkemista alkuunkaan.

Todella hyvät polvarit myös ajaa kuumissa olosuhteissa. Hikoilu ei haittaa ja ei näitä huomaa polkiessa ollenkaan. Lämpötila 28-33 astetta. Itsellä L kokoiset.

ruuduntakaa
24.03.2021, 17.48
On toi G-Formin mitoitus kyllä outo. Tai siis kokosuositus kyllä pitää paikkansa mutta juuri tulleet XL-kokoiset on sopivat 173cm tikkujalkaiselle.
Näitä ei kai sit oikeet pyöräilijät pysty käyttämään ollenkaan?!

Jokkepappa
29.05.2021, 08.35
Elikkäs polvarit Suomi enduroon/parkkiin mutta pitäisi pystyä polkea että veri kiertäis. Nykyiset sweetprotectionit on ihan hirveet polkea edes vähän matkaa.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

jonitzi
31.05.2021, 16.24
Dainese Trail Skin Pro:ot tuli juuri ja ensivaikultelma ainakin hyvä.
Fiksu kiristys ja kävellessä ainakin pysyi hyvin paikoillaan.

Slatan
02.06.2021, 00.19
Hommasin nuo ja nyt muutama parin tunnin lenkki takana. Toimii hyvin, itseasiassa lenkillä unohtaa koko polvisuojat, joka lienee se paras juttu.

https://www.bikester.fi/poc-joint-vpd-air-suojus-M667690.html

jonitzi
03.06.2021, 11.29
Dainese Trail Skin Pro:t tuli juuri ja ensivaikultelma ainakin hyvä.
Fiksu kiristys ja kävellessä ainakin pysyi hyvin paikoillaan.

Eilen tuli 50km lenkki heitettyä ja hyvin pysyivät jalassa.
Mukavat polkea, ehkä hieman painoivat kiristysiteiden kohdilta mutta ei häiritsevästi.

marco1
03.06.2021, 12.15
Trail Skin Prot käytössä viime kesästä lähtien. Keskimmäinen kuminauha leikattu pois, muuten kohtuullisen mukavat ja olen hyvin säätöjen rajoissa. Joskus polven takana olevan tuuletusaukon reunat pääsevät kääntymään ja silloin ne saattavat painaa jonkin verran.

ruuduntakaa
03.06.2021, 13.12
G-Formit on kyllä täysin huomaamattomat ajaessa ollu.
Ainut on vaan toi koko, tai mun liian pienet pohkeet vs reidet.

Reidestä hyvän napakat mutta pohje vois olla tiukempi; pehmuste ei "istu ihon myötäisesti". Mut hyvä näinkin, yritän kyllä silti jostain etsiä L-kokoiset noiden XL:n tilalle.

Jokkepappa
03.06.2021, 15.18
G-Formit on kyllä täysin huomaamattomat ajaessa ollu.
Ainut on vaan toi koko, tai mun liian pienet pohkeet vs reidet.

Reidestä hyvän napakat mutta pohje vois olla tiukempi; pehmuste ei "istu ihon myötäisesti". Mut hyvä näinkin, yritän kyllä silti jostain etsiä L-kokoiset noiden XL:n tilalle.Joo nää löytyy myös. En oikeen ole tyytyväinen. En tiedä miten suojaa polvia oikeasti jos menee nutulleen.

Jokkepappa
03.06.2021, 15.21
Näitä yksi tuttu kehui että olisi hyvät polkea. https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/ajovarusteet/suojat/jalat/leatt-airflex-pro-knee-guard-black/

JaskaJopo
03.06.2021, 16.37
Kellään kokemusta Amplifi Havok -suojista? Voittivat jonkun innovaatiopalkinnon (https://design-innovation-award.com/winner/amplifi-havok/), mikä ei tietysti todista mitään. En onnistunut löytämään oikein mitään testiä tai muutakaan kokemusta mistään.

laattamaa
03.06.2021, 17.18
Näitä yksi tuttu kehui että olisi hyvät polkea. https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/ajovarusteet/suojat/jalat/leatt-airflex-pro-knee-guard-black/

Loam wolfin polvari vertailussa kehuvat nuita leatteja.
https://youtu.be/ynrqLuJ7d3o

ruuduntakaa
04.06.2021, 11.54
Vois Leattia kokeilla kyllä. G-Formit on kivat mut hiukan isot pohkeesta itelle.
Ja hankin äskettäin noi Leatt:n 3D 5.0 pöksyt ja on kyllä vakuuttavat istuvuudeltaan ja laatuvaikutelmaltaan.

ruuduntakaa
06.06.2021, 19.37
Reilu 30km takana Leatt:n polvareilla.
On hyvät, erittäin vahva suositus.

https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/ajovarusteet/suojat/jalat/leatt-airflex-pro-knee-guard-black/

Jokkepappa
06.06.2021, 19.39

https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/ajovarusteet/suojat/jalat/leatt-airflex-pro-knee-guard-black/Pitääkin noi käydä viikolla noutamassa paikanpäältä

Kuminauha
07.06.2021, 11.11
Itelläki nuo polvissa ja kyynärpäissä. Mukavat päällä, yli 30km lenkeilläkään ei alkanu missään huomaa, että on päällä. Kaatumisita ei vielä kokemusta. Ainoa vähä ikävä juttu että hellässä 30C pesussa irtoo noi pohkeen right/left merkinnät eikä oikee pysty ulkonäöstä päättelemään kumpi on kumpi.

ruuduntakaa
08.06.2021, 11.10
Itelläki nuo polvissa ja kyynärpäissä. Mukavat päällä, yli 30km lenkeilläkään ei alkanu missään huomaa, että on päällä. Kaatumisita ei vielä kokemusta. Ainoa vähä ikävä juttu että hellässä 30C pesussa irtoo noi pohkeen right/left merkinnät eikä oikee pysty ulkonäöstä päättelemään kumpi on kumpi.

Kiitos tiedosta, pitääpä kehittää joku merkkaus noihin.

Kuminauha
08.06.2021, 12.40
Ei ekalla pesulla lähde, mutta alkaa jo siinä kymmenen pesun jälkee irtoilee.

ruuduntakaa
08.06.2021, 14.04
^Sinisen pro-lapun kun asettaa ulkosyrjälle niin suojat on oikeinpäin.

Kuminauha
08.06.2021, 14.45
Aivan joo, hyvä pointti.

JohnnyBuzz
09.06.2021, 15.31

https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/ajovarusteet/suojat/jalat/leatt-airflex-pro-knee-guard-black/

Itellä ollu kans nää reilu vuoden käytössä. Ei huomaa ollenkaan ajossa ja muutaman kerran on polven nirhaumilta säästäneet kaatuessa. Kertaakaan en oo vielä pessy, mutta eivät kyllä ole juuri alkaneet haista. Ehkä kohta vois olla aika pestä. Kestää siis konepesua, vaikka pesulapussa toisin ohjeistetaan?

Jokkepappa
09.06.2021, 15.33
Tuli haettua noi eilen. Makustelin M-L välillä mutta otin ällät sitten. toivottavasti pysyy jalassa

Sambolo
09.06.2021, 21.20
Ite pesen suojat nykyään aina käsin, yhdet suojat rikkonu koneessa, vaikka hellempi ohjelma olikin.

Kuminauha
10.06.2021, 09.18
Oon pessy useita kertoja noita leattin suojia koneessa. 30-asteen pesussa. Lisäksi ne on semmosessa pesupussissa, kai rintaliiveille tarkotettu, joka suojaa sitten kun pyörii siellä rummussa.

JaskaJopo
03.07.2021, 12.47
Tilasin nuo Leatin aiemmin kehutut suojat. Kuinka tiukat noiden kuuluisi olla ja venyvätkö nuo kuinka käytössä? Tilasin L-kokoiset ja nuo ovat niin tiukat, että saa käyttää aika paljon väkivaltaa, että nuo saa pohkeesta ohi. Varsinkin tuo alapuoli tuntuu niin tiukalta, että arveluttaa hieman jalan verenkierto, jos noita pitempään pitää. Tilasin nyt vielä kokeiluun myös XL-kokoiset. Hieman kyllä ihmetyttää tuo mitoitus, kun itsellä ei kumminkaan painoa ole kuin 76 kg ja jos suojien pitää olla XL-kokoa.

Kuminauha
04.07.2021, 07.29
Itellä M kokoset polvessa, sopii hyvin mun strutsin jalkoihin.

ruuduntakaa
04.07.2021, 08.07
Mulla natsas koko kyllä erittäin hyvin taulukon mukaan. Mut mun jalat onkin tulitikut.
Tiukathan ne paikalleenlaittaessakin on, kuten kuuluukin.

JohnnyBuzz
04.07.2021, 09.38
Tilasin nuo Leatin aiemmin kehutut suojat. Kuinka tiukat noiden kuuluisi olla ja venyvätkö nuo kuinka käytössä? Tilasin L-kokoiset ja nuo ovat niin tiukat, että saa käyttää aika paljon väkivaltaa, että nuo saa pohkeesta ohi. Varsinkin tuo alapuoli tuntuu niin tiukalta, että arveluttaa hieman jalan verenkierto, jos noita pitempään pitää. Tilasin nyt vielä kokeiluun myös XL-kokoiset. Hieman kyllä ihmetyttää tuo mitoitus, kun itsellä ei kumminkaan painoa ole kuin 76 kg ja jos suojien pitää olla XL-kokoa.

Mulla on kans L-kokoiset ja hieman tiukat olivat aluksi, mutta ovat muotoutuneet kyllä käytössä sopiviksi. Eivät ole kuitenkaan liikaa venyneet kuten vaikkapa mun aiemmat RaceFacen polvisuojat. Ite oon siis 194 cm pitkä ja painoa 87 kg, mut en oo varmaan sieltä pohkeekkaimmasta päästä. Jos tosiaan noi hankalaa päällelaittaminen kuten kuvailit, niin voi olla, että XL on sitten parempi sulle.

tchegge_
04.07.2021, 22.05
Pituudella ja painollahan ei suoraan ole merkitystä polvareiden valintaan. Pitää vaan katsoa kokotaulukosta parhaiten jalkaan sopiva malli ja toivoa parasta. Tai sitten kokeilee kivijalkaliikkeessä ja ostaa sieltä.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

JohnnyBuzz
04.07.2021, 23.13
Pituudella ja painollahan ei suoraan ole merkitystä polvareiden valintaan. Pitää vaan katsoa kokotaulukosta parhaiten jalkaan sopiva malli ja toivoa parasta. Tai sitten kokeilee kivijalkaliikkeessä ja ostaa sieltä.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Jep, näinhän se on. Itse tuli liikkeessä testattua, niin oli helppo tehdä ostopäätös.

Jokkepappa
04.07.2021, 23.14
Mäkin arvoin M ja L välillä. Hyvin nuo L kokoiset ovat pysyneet jalassa. Ämmäkin mahtui kyllä.

marco1
06.07.2021, 00.14
Joo tuo pohkeen koko on jotenkin kummallinen asia, hyvin eri kokoisia pohkeita on ja ei tunnu riippuvan polkijan muista mitoista.
Elikäs kokeileminen kannattaa.

Pudotan Trail Skins Pro arvosanaa 4/5 tasolle, reikiä ilmaantunut tukikankaaseen, tarrat nuhjaantuneet ja takaosan reiän reunat vaatii välillä asettelua.

Sotanorsu666
07.07.2021, 14.31
Mäkin arvoin M ja L välillä. Hyvin nuo L kokoiset ovat pysyneet jalassa. Ämmäkin mahtui kyllä.

Kävin ostamassa myös tuollaiset ja samoja fiiliksiä. M-koko mahtui jalkaan, mutta oli sen verran tiukan tuntuinen pohkeesta, että mietin saanko näitä enää lenkin jälkeen pois hikisistä jaloista ehjänä. Otin sitten hyllystä L-kokoiset vihreät, kun mustasta oli L-koko loppu.

paaton
08.01.2024, 18.49
Kävin ostamassa myös tuollaiset ja samoja fiiliksiä. M-koko mahtui jalkaan, mutta oli sen verran tiukan tuntuinen pohkeesta, että mietin saanko näitä enää lenkin jälkeen pois hikisistä jaloista ehjänä. Otin sitten hyllystä L-kokoiset vihreät, kun mustasta oli L-koko loppu.

Norsulla on nyt nämä suojat?

Olleet pätevät? Suojaavatko polvien sivuja lainkaan? Mulla oli tarkoitus hankkia suojat kesäksi, mutta näyttää tuon polven saavan lyötyä talvellakin tankoon kaadossa. Saas kattoo menikö mitään pahemmin rikki.

On tuossa tosiaan näemmä suojausta sivuillekkin. Varmaan fiksuin ostos xc ajoon?

Dainesessa ei näytä tuossa polven sivussa olevan suojausta.

Bndit
08.01.2024, 19.33

Olleet pätevät? Suojaavatko polvien sivuja lainkaan? Mulla oli tarkoitus hankkia suojat kesäksi, mutta näyttää tuon polven saavan lyötyä talvellakin tankoon kaadossa. Saas kattoo menikö mitään pahemmin rikki.

On tuossa tosiaan näemmä suojausta sivuillekkin. Varmaan fiksuin ostos xc ajoon?

Mulla on kahdet tuollaiset, ajan noilla polkuajojen lisäksi parkkia, erittäin hyvät.

paaton
08.01.2024, 20.14
Mulla on kahdet tuollaiset, ajan noilla polkuajojen lisäksi parkkia, erittäin hyvät.

Jep. Täytyy käydä kokeilemassa.

Mutta hittolainen. Joudunko minä ostamaan nyt lökäpöksyt? Ja ilman henkseleitä? En ole koskan ikinä ajanut muilla kuin henkselihousuilla ja tuntuu tosi huonolta idealta kiristellä mitään vyötärön kohdalle.

Tämä maastotouhuhan lähtee ihan lapasesta.

Marsusram
08.01.2024, 20.38
Vyöt ja/tai henkselit voi hankkia mielensä mukaan.
https://www.olkain.fi/
Suojat voi pukea spandexien päällekin jos ei pelkää tyylipoliisia.

paaton
08.01.2024, 21.50
Vyöt ja/tai henkselit voi hankkia mielensä mukaan.
https://www.olkain.fi/
Suojat voi pukea spandexien päällekin jos ei pelkää tyylipoliisia.

Eikö nuo polvarit luista, jos laittaa spandexien päälle?

Bndit
08.01.2024, 22.10

Mutta hittolainen. Joudunko minä ostamaan nyt lökäpöksyt? Ja ilman henkseleitä? En ole koskan ikinä ajanut muilla kuin henkselihousuilla ja tuntuu tosi huonolta idealta kiristellä mitään vyötärön kohdalle.

Yläfemmasta löytyy erittäin hyviä slimmimpiä lökäpöksyjä myös :D https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/leatt-pant-mtb-enduro-3-0-blk/

marco1
08.01.2024, 22.59

Nuo Airflex Prot kannattaa kyllä sovittaa. Mittailin kotona ja tilaamalla olisi tullut väärä koko.

Sotanorsu666
09.01.2024, 08.00

Oli käytössä aiemmin. Vähän huonosti pysyi omissa jaloissa, niin ostin vähän jytkymmät tld:n polvarit kesäkäyttöön missä on kiristystarrat. Nuo airflexit jätin talvikäyttöön, mutta nyt en ole käyttänyt niitä talvella ollenkaan, kun rullaan trikoissa täysjäykällä xc-pyörällä.

Benny
09.01.2024, 15.53

Vähän nostat spandexin lahjetta ylemmäs, jos se suojan alla haittaa. Ei toi polvari niin ylös tule. Mä ajan aina henkseli trikoot jalassa, maastossa täytyy olla vaan shortsit siinä päällä :D

paaton
09.01.2024, 16.44
Voi tulla vilu.

Benny
09.01.2024, 20.27
Voi tulla vilu.

Talvella joo, itsellä oli jo katse ensi kesässä :D Kyllä mä sanoisin, että tollanen polvari missä on tarranauhakiristys molemmissa päissä pysyyy pitkän trikoon päällä paikallaan.

JohnnyBuzz
09.01.2024, 21.27
Eikö nuo polvarit luista, jos laittaa spandexien päälle?

Ei luista ainakaan juoksutrikoiden päällä. Ite pidän talvella shortsien alla trikoita ja siihen trikoiden päälle porvarit. Hyvin toiminut useamman vuoden näin. :) Noi linkin Leattit on oikein hyvät polulle, mutta parkiin mielestäni liian köykäiset.

nure
09.01.2024, 21.29
Benny, keväästä syksyyn lyhyillä pärjää hyvin.

Kuminauha
10.01.2024, 09.56
Itekki joutu melko hoikkana gasellina ottaa kokoa isompaa noissa airflexeissä kun yleensä näissä kamoissa. Muutoin hyvin pysyy paikallaan ja esim mukavat Himos Epicin pitusissa rykäsyissä. Kuvassa istuvuus M kokosten singletrack lite shortsien + M kokosten airlex pro kanssa 185/70kg 89cm inseam kuskilla.

https://pic.useful.fi/57fhTv24k.jpg

JohnnyBuzz
10.01.2024, 15.16
Itekki joutu melko hoikkana gasellina ottaa kokoa isompaa noissa airflexeissä kun yleensä näissä kamoissa. Muutoin hyvin pysyy paikallaan ja esim mukavat Himos Epicin pitusissa rykäsyissä. Kuvassa istuvuus M kokosten singletrack lite shortsien + M kokosten airlex pro kanssa 185/70kg 89cm inseam kuskilla.

https://pic.useful.fi/57fhTv24k.jpg

Itekin ajanut noilla täysmittaisen Himos Epicin kahteen kertaan ilman mitään ongelmia. Ovat kyllä erittäin huomaamattomat ja mukavat käytössä.

paaton
16.01.2024, 23.28
Joo siis näemmä mä kyllä tartten polvisuojat talvellakin. Onhan siellä nivelpinnassa murtumaa ja rustovauriota.

Se tangon pää on ihan yhtä kova kesällä ja talvella. Vaikka ei kovaa ajakkaan.

paaton
17.01.2024, 07.48
Tuollainen testi myös tullut.

Raphaa ja teratecia kehuttu. Kokemuksia noista? Reippaasti kyllä painavampia, mitä leath. Näyttävät myös kuumemmilta.

https://enduro-mtb.com/en/the-best-trail-knee-pads/

IHD
09.08.2025, 20.03
Löytyisikö suositusta mukavasta ja kevyestä polvisuojasta kevyeen trailiajoon?
Olen käyttänyt satunnaisesti aikaisemmin vanhempia 661:sen suojia joissa erilliset kiristys systeemit ja sittemmin sukkamaista Leattin Airex flex prota. 661set hiostavat eikä pysy kovin hyvin paikoillaan, kun taas Leattit kyllä pysyy hyvin paikoillaan mutta suojan alaosa alkaa ikävästi painamaan säären etuosaa pitemmillä lenkeillä. Eli haussa olisi jonkin verran suojaavat polvarit joissa mahdollisimman hyvä käyttömukavuus jotta niitä tulisi pidettyä.

Onko noista Raphoista jollain jo pitempiaikaisia kokemuksia tai suosituksia muista mahdollisista kevysuojista?

marco1
09.08.2025, 22.00
Raphaa kait yleisesti pidetty hyvänä suojana mutta toki tuommoisten kangaspäällisten kestävyys kaatuillessa on aika rajallinen.

Minullakin on nuo Leattin Airflex Prot mutta sopivat hyvin, juuri tuon järeämpää en halua pitää peruslenkeillä vaikka tiedostankin niiden rajallisen suojauksen.

Kuminauha
09.08.2025, 23.25
Itellä airflex pro:t ja tänään juuri tuli päälle 50km vedettyä niillä ilman ongelmia himos epicissä. Alkaa olee noiki joku 4 vuotta vanhat ja vähä on tullu pohjeen verkkoon osumaa ja alkanu repeilee. Raphoista voi olla hyvät uudet....

Sivustakatsoja
10.08.2025, 08.54
Löytyisikö suositusta mukavasta ja kevyestä polvisuojasta kevyeen trailiajoon?
...

Mulla on tuollaisessa käytössä Sweet Protection Lights:t. Nuo ovat aika minimalistiset ilman mitään kiristysjuttuja, mutta mun kintuissa ne ovat pysyneet täysin asemissaan ilman korjailun tarvetta ajaessa, enkä niitä enää liikkeelle lähdön jälkeen muista.

Pisimmillään olleet jalassa reilu neljä tuntia niin kyllähän ne hiestä märät ovat ja sääressä ja reidessä kunnon jäljet on, mutta en mä ajaesa ole asiaan kiinnittänyt kummempaa huomiota.

Suojaavuutta ei ole vielä tullut käytännössä kunnolla testattua.

Pushead
14.08.2025, 11.18
Mulla on ollut Raphat tämän kauden ja olen ollut tyytyväinen. Etupuolelta kangas on kestävän oloista, ei varmaankaan ihan helposti repeä. Vertailukohtaa näille ei tosin ole kun aiemmin en ole polvisuojia käyttänyt.

JackOja
14.08.2025, 11.21
Meinasin mainostaa, että multa saisi hakea G-Formin polvarit (0 €), mutta en ole löytänyt niitä mistään.

Doc.blob
01.09.2025, 14.45
Mulla on tuollaisessa käytössä Sweet Protection Lights:t. Nuo ovat aika minimalistiset ilman mitään kiristysjuttuja, mutta mun kintuissa ne ovat pysyneet täysin asemissaan ilman korjailun tarvetta ajaessa, enkä niitä enää liikkeelle lähdön jälkeen muista.

Pisimmillään olleet jalassa reilu neljä tuntia niin kyllähän ne hiestä märät ovat ja sääressä ja reidessä kunnon jäljet on, mutta en mä ajaesa ole asiaan kiinnittänyt kummempaa huomiota.

Suojaavuutta ei ole vielä tullut käytännössä kunnolla testattua.
Mulla samat ja hyvin pysyy silikoninauhoilla paikoillaan. Tosi huomaamattomat ja kyllä minä konttasin niillä kivikossa. Kyllä ne ihmeen hyvin suojaa ja antaa itseluottamusta. Mihinkään isompaan rymistelyyn tai parkkiin en laittas,mut hyvät peruslenkeillä. Halvatkin oli.
edit:polven sivuilla ei käytännössä mitään suojaa.