PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilypaidat (maantie)

kurvaaja
07.05.2019, 12.35
Suositelkaapa hyväksi havaittuja kesäpaitoja maantiepyöräilyyn. Haussa olisi hyvä pyöräilypaita maantielle Suomen kesään. Haussa ei siis se kireistä kirein ja ohuista ohuin kilpa-aero-paita, vaan hyvin istuva, mukava ja hengittävä lyhythihainen pyöräilypaita tyypillisille etelä-Suomen kesäkeleille +18 - +25°C lämpötilojen "endurace"-ajeluun. Yksi vetoketjullinen takatasku (avaimet, luottokortti kuljetukseen) normaalien avotaskujen lisäksi olisi toiveissa.

Esim. Castellin Forza Pro tai RS Superleggera olisivat kiinnostavia vaihtoehtoja. Onko näistä kokemuksia, kuinka ohutta materiaalia ? Miten Castellin mitoitus, allekirjoittanut hoikka ja pitkä 188cm/70kg (monissa vaatteissa menee M-koko)

Muidenkin merkkien malleista ja mitoituksesta mukava saada osviittaa.

Kiitos! Netin tarjonta niin loputon, että ilman foorumin vinkkejä olisi jäänyt moni hyvä hankinta tekemättä

carp
07.05.2019, 12.57
Ihan yleisenä huomiona... Paidan istuvuuden ja kankaan lisäksi kannattaa miettiä sitä miten maantiellä näkyy tai sitä miten ei näy.

Mustaa tai tumman väristä paitaa ei nyt vaan kannata ostaa vaikka kaupat on niitä täynnä. Se voi olla joskus pienestä kiinni huomaako se takaa tuleva kännykkää näpeilöivä kuljettaja sinut vai ei.

Paidoista ei minulla ole oikein omaa tiettyä suosikkia, kun aluspaidalla saa monesta ohuemmastakin paidasta sopivan Suomen tyypilliseen kesään. Noilla mitoilla etsisin silti enemmän niitä kisamitotuksella olevia malleja.

JackOja
07.05.2019, 13.05
...Haussa olisi hyvä pyöräilypaita maantielle Suomen kesään....

Mä en aja maantiellä kuin pakosta, enemminkin sorateillä, mutta Gore Wearin (https://www.gorewear.com/us/en-us/shop-men/clothing/jerseys/?prefn1=sport&sz=28&prefv1=Road) vaatteet on aina varma valinta. Niitähän saa XXL:stakin ja nyt on ALE.
Saksan ja Britannian kaupat on noita myös täynnänsä ja välillä voi tehdä löytöjä alennuksista.

Mitoituksesta eri merkkien kesken myös mukava saada osviittaa. Allekirjoittanut pitkä ja hoikka (188cm / 70kg).

Sä olet L pituuden puolesta ja M menisi muutenkin. Itse olen 5 kiloa lihavampi ja L on mulle hyvä. Malleissa on eroa onko löysä, istuva vai tiukka.

ikispessu
07.05.2019, 13.34
tämän aiheen vinkit kiinnostaa täälläkin!
faijalla olis Colnagon käyttämätön ja vielä paketissa oleva ajopaita vuodelta 1988, mutta ei suostu luopumaan vaikka ei hänelle edes mahtuisi päälle.��

jones mäkinen
07.05.2019, 14.41
Yksi mikä oli positiivinen yllätys on SportsDirectin Muddyfoxin paita, Ei ole hinnalla pilattu 7euroa, Mulla on XL, Sulle varmaan koko M olisi sopiva

kurvaaja
09.05.2019, 15.53
Ihan yleisenä huomiona... Paidan istuvuuden ja kankaan lisäksi kannattaa miettiä sitä miten maantiellä näkyy tai sitä miten ei näy.

Mustaa tai tumman väristä paitaa ei nyt vaan kannata ostaa vaikka kaupat on niitä täynnä. Se voi olla joskus pienestä kiinni huomaako se takaa tuleva kännykkää näpeilöivä kuljettaja sinut vai ei.

Tämä on tärkeä pointti! Itsekin paljon autoilleena tämän tietää, kuinka huonosti tummissa oleva erottuu maantiellä jopa valoisaan aikaan. Pitäisi melkeen mustat paidat kieltää...

Laitoin nyt sitten kokeilun vuoksi elämäni ensimmäisen Castellin paidan tilaukseen, saa nähdä kuinka osuu kohdalleen

kauris
09.05.2019, 16.47
Castellin paidoissakin on eroa. Esim podiosta käy M kun taas Aero race M on todella todella tiukka. Jopa L on tiukempi kuin Podion M.
Hartiat ja kainalot ahtaimmat, free aerossa jopa käsivarret tiukka pujottaa mutta eipähän lepata!
t. 185 cm ja 71 kg.
Tuli tilattua molempia ja kahdessa koossa kun Wiggle niitä ystävällisesti kerran myi 8-11 euroa kpl.

Tässä muuten hyvä aluspaita ajopaidan alle. L koko sopiva, M menisi tod näk myös ellei ole liian lyhyt. Välillä tuo on tarjouksessa vielä halvemmalla mutta tuohonkaan hintaan ei paha. KÄytän näitä myös töissä kauluspaitapäivinä aluspaitana sen alla. Olen kokeillut myös Castellin verkkoaluspaitaa ja hyvä sekin on mutta kalliimpi. Jos haluaa verkon niin craftin on niistä hyvä hinta-laatusuhteeltaan.
https://www.wiggle.co.uk/dhb-short-sleeve-seamless-base-layer-1?sku=100284241&source=igodigital

edit. Podiota ei taideta enää myydä. Mutta ideani viestissä oli se, että vaikka paidat on samalta valmistajalta ja näyttää hyvin samalta on mallista riippuen istuvuudessa ja siis koossa iso ero.

kurvaaja
10.05.2019, 12.56
Castellin paidoissakin on eroa. Esim podiosta käy M kun taas Aero race M on todella todella tiukka. Jopa L on tiukempi kuin Podion M.
Hartiat ja kainalot ahtaimmat, free aerossa jopa käsivarret tiukka pujottaa mutta eipähän lepata!
t. 185 cm ja 71 kg.
Tuli tilattua molempia ja kahdessa koossa kun Wiggle niitä ystävällisesti kerran myi 8-11 euroa kpl.

Tässä muuten hyvä aluspaita ajopaidan alle. L koko sopiva, M menisi tod näk myös ellei ole liian lyhyt. Välillä tuo on tarjouksessa vielä halvemmalla mutta tuohonkaan hintaan ei paha. KÄytän näitä myös töissä kauluspaitapäivinä aluspaitana sen alla. Olen kokeillut myös Castellin verkkoaluspaitaa ja hyvä sekin on mutta kalliimpi. Jos haluaa verkon niin craftin on niistä hyvä hinta-laatusuhteeltaan.
https://www.wiggle.co.uk/dhb-short-sleeve-seamless-base-layer-1?sku=100284241&source=igodigital

edit. Podiota ei taideta enää myydä. Mutta ideani viestissä oli se, että vaikka paidat on samalta valmistajalta ja näyttää hyvin samalta on mallista riippuen istuvuudessa ja siis koossa iso ero.

Hiukan pisti nyt jännittämään tuliko tilattua sitten liian isona tuo Castellin paita, kun pelotti että jää liian lyhyeksi... No selviää sitten kun tulee, toivottavasti ei joudu palautusrumbaan. Mietin vähän aikaa sitten, kun viimeksi tilailin Wiggleltä tavaraa tuota linkkaamaasi aluspaitaa, mutta tilasin dhb:n verkkomallin, kun verkoista hyviä kokemuksia. Täytyy seuraavalla kerralla varmaan pistää sitten tuo aluspaita myös tilaukseen

tempokisu
10.05.2019, 13.38
^ kuvaaja, jos on liian iso niin laitat vaikka takin päälle päälypaidaksi, mitään paluttamaan ala. Mä olen ostanut miesten S-ja jopa M-koon ajopaitoja/takkeja/housuja ja ihan hyviä. Tempohaalarissa piti olla semmoinen tiukemempi, kun oli muutenkin nuorempi ja hyvässä kunnossa. Nyt käy vähän löysempi mieluummin.

kauris
10.05.2019, 22.44
Onkos nuo Castellin paidat edelleen paljon pienempiä kuin sama koko normaalivaatteissa? Joskus vuosituhannen vaihteessa yhden ostin, vaatekokoni oli L , niin Castellissa se oli XXXL. Pisti vähän mietityttämään.

No ei mulla sentään noin ole. Itse käytän paitoja ja takkeja M ja L koossa. Joissain M paidoissa on hartiat tai kainalot liian tiukat tai paita liian lyhyt. Jos pitkähihainen niin hiha on M koossa yleensä aina liian lyhyt ja siksi L. Castellilta pyörävaatteista aina (tai no tuli nuo mainitut ilmaiset paidat testattua myös M-koossa) L. Mulla castelli vs muut vaatteet eroaa keskimäärin vain yhdellä koolla. Joo, osa on tiukkoja istuvuudeltaan mutta niiden mallien kuuluukin olla. Sopiva tyköistuvuus ei haittaa tällaista vyötäröltä ja käsivarsista tosi laihaa, jos leikkaus on onnistunut (ei kiristä kainaloista) ja hihat ja vyötärön pituus on riittäviä.

JohannesP
10.05.2019, 23.32
Itse menen Castellin paidoissa samoissa missä siviilikin. Jos valitsee sellaisen mallin minkä kuuluu olla hyvin tyköistuva niin miksi siitä haluaisi löysän ja rennon. Rennommalla mitoituksella Castellit ovat taas huomattavasti löysempiä.

Mutta ostin XXL:n tarjouspäiviltä Santinin Classe -paidan. Vaikuttaa hyvinkin asialliselta ja laadukkaalta hintaisekseen, mutta näissä vasta pienet koot olikin. M-koko puristi jo hauiksista ja hartioista (ei mitkään massiiviset) sen verran paljon mahasta puhumattakaan, että pakko vaihtaa L-kokoon. Seurapaitana olen käyttänyt Santinin M-kokoa missä tosin väljempi leikkaus, mutta näin tiukkaa paitaa en muista sovittaneeni.

https://www.xxl.fi/santini-classe-ss-jersey/p/1166002_1_style

mkp
12.05.2019, 14.43
Alturan race paidoissa on kätevät geelitaskut sivussa 3 perinteisen takataskun lisäksi. Tietääkö muuten kukaan, onko muilla paitavalmistajilla samanlaisia sivutaskuja mallistoissaan? Mulla nimittäin taipuu kädet tonne taakse vähän heikosti, niin geeli on pitkällä siivulla kätevää napata siitä sivutaskusta, eikä tarvi sen kummempaa voimistelua sen ottamisesta tehdä.

JohannesP
12.05.2019, 15.13
Yhden koon isomman vielä ymmärrän hyvin ja se ei vielä vaikuta istuvuuteen merkittävästi. Jos senkin jälkeen tarvii vielä ottaa isompaa niin valmistaja vaihtoon. Castellin vaatteet kun on muutenkin perinteistä italialaista mitoitusta. Jos ruvetaan valitsemaan esim kolmea kokoa isompaa kokoa mitä normaalisti käyttää niin siinä rupeaa jo paidan pituuskin sun muut mitat kasvamaan liian isoksi ja istuvuus näyttää karmealta. Ja yleisenä kommenttina mitä ei kaikki hokaa, että se paita kuuluu olla hieman kireä hartioista selkä suorana seisoessa.

Esimerkkinä viime kesänä eräässä pyörätapahtumassa joutui ajamaan ryhmässä, jossa mukana mies liian pienillä henkselittömillä housuilla ja huonosti istuvalla ajopaidalla. Yritä siinä sit ajaa tiiviissä ryhmässä, kun eteen päin katsoessa näkyy hikinen persvako 250km matkan ajan (en ajanut peesissä).

YocceT
12.05.2019, 20.42
Itse menen Castellin paidoissa samoissa missä siviilikin. Jos valitsee sellaisen mallin minkä kuuluu olla hyvin tyköistuva niin miksi siitä haluaisi löysän ja rennon. Rennommalla mitoituksella Castellit ovat taas huomattavasti löysempiä.

Sama juttu: M-kokoa ostan niin Castellin pyöräilykamat (paidat ja bibsit) kuin Prisman T-paidat ja colleget ja muutkin kirjainkoolla myytävät. Istuvuus on napakka, mutta ymmärtääkseni ne on sellaisiksi tarkoitettukin. Talvikäyttöön tarkoitetuista fillarikamoista (yläosat, etenkin takit) otan yleensä L:n, jotta alle sopii tarvittaessa ylimääräinen paita tms. Talvella myös yleensä on muutama kilo enemmän painoa kasaantuneena tuohon navan seutuun, joten mitoituksen on siitäkin syystä hyvä olla väljempi.

Kollinjoki
23.08.2021, 00.12
Ajattelin että jospa syksyn alehinnoilla ostaisi lyhythihaisen pyöräilypaidan tai pari ensi kesää varten ja kyllä osaa olla vaikeaa ostaa ilman sovittamismahdollisuutta. Näissä on näköjään ihan järjestään mitoitukset edelleen niin, että jos hartioiden kohdalta olisi taulukon mukaan sopiva, jää keskivartalolle senttitolkulla väljää. Tämä tuntuu ihan älyttömältä koska en ole mikään laiheliini, jos nyt en sentään pahimmalla tavalla pönäkkäkään. Pearl Izumi näyttää yllättäen olevan ainoita merkkejä, joilla rintakehä/vyötärösuhde on edes jotenkin sopivan näköinen. Bibsien ostaminen on suorastaan helppoa, ainakin niin kauan kun en laihdu liikaa löytääkseni muuten sopivia pitkälahkeisia joissa lahje ei jää puolisääreen.

En viitti edes alkaa väreistä. Jos näitä tehtäisiin mahdollisimman tehokkaasti pyöräilijän ympäristöönsä kätkevillä camo-kuvioilla, suomalaiset myyjät ottaisivat takuuvarmasti valikoimiinsa. Nyt joutuvat paremman puutteessa tyytymään mustaan sekä kypärissä että vaatteissa. Kansainvälisistä kaupoista löytyy sentään vähän näkyvämpiäkin värivaihtoehtoja.

paaton
23.08.2021, 08.28
Camo-kuviohon on oikein suosittu väri nykyään :)

Kuminauha
23.08.2021, 13.48
Tässä kunnon hipster muotia. Ihan hieno silti.

https://www.bikester.fi/biehler-gravel-tartan-ls-jersey-men-M852382.html?vgid=G1200928&cgid=36956

Numperi
14.05.2022, 20.16
Nyt on aloittelijan kysymys!

Ostin pyöräilypaidan netistä enkä tiedä onko tuo minulle liian lyhyt vai sopiva. Bibsien kanssa selkä ei näy, mutta tuntuu että paidan alaosa on aika korkealla, noin suoliluiden korkeudella. Kuuluuko sen olla niin vai ei?

Rawjunk
14.05.2022, 22.10
Nyt on aloittelijan kysymys!

Ostin pyöräilypaidan netistä enkä tiedä onko tuo minulle liian lyhyt vai sopiva. Bibsien kanssa selkä ei näy, mutta tuntuu että paidan alaosa on aika korkealla, noin suoliluiden korkeudella. Kuuluuko sen olla niin vai ei?

Jos on liian lyhyt paita, niin takataskujen käyttäminen on aika ärsyttävää.

nure
15.05.2022, 09.13
Itsellä ainakin Castellin paidat olleet tosi ahtaita vaikka X:isä ollut useakin.

Firlefanz
15.05.2022, 09.31
^Ahdaskin paita voi olla pituudeltaan sopiva. Tosin hartioista ahdas paita saattaa vetää helmaa ylöspäin, mikä tietysti pahentaa ongelmaa jos pituus on muutenkin nafti.

Mutta joo: edellä esitettiin tärkeä huomio siitä että hyvän ajopaidan yksi kriteeri on se miten taskujen suut sijoittuvat eli saako taskuista jotain kätevästi otetuksi ajaessaankin ilman että joutuu vääntämään käsiään kummiin asentoihin siksi että taskut ovat liian korkealla. Ja tietysti olisi hyvä jos taskuihin saisi vaikkapa sen geelikäärönelposti laitetuksi ettei sen takia tulisi kiusausta pudottaa se tiensivuun.

PS Olisin kuvitellut että Velominatin säännöstössä olisi jokin maininta ajopaidan hyväksyttäväksi katsottavasta pituudesta tai siis minkä rajan tultua ylitetyksi tarvittaisiin tyylipoliisin läsnäoloa. Liian lyhyet paidat taitavat olla harvinaisempia kuin hiukan koomiselta vaikuttavan pitkät? (Äkkiä muistan kiinnittäneeni huomiota edessä ajavan ajopaidan lyhyyyteen vain kerran, mutta esimerkiksi Lidlin ilmeisesti hollantilaisia hujoppeja silmälläpitäen mitoitettuja paitoja on tietenkin näkynyt lukuisia. Itsellänikin oli yksi, mutta nimenomaan sen pituuden takia päädyin lahjoittamaan sen vaatekeräykseen...)

hubba
06.08.2022, 17.52
Onko kellään vastaavaa kokemusta että pyöräilypaidan helma ei pysy alhaalla. On kokeiltu monen mallista paitaa mutta aina ne pikkuhiljaa nousevat ylöspäin ja saa koko ajan lenkillä kiskoa alaspäin. Jos vähänkään pitempi paita niin pian on niska / selkä makkaralla ja niska saattaa muuttua purjeeksi.
Ongelma on korjaantunut ompelemalla tarranauhaa housuihin ja paitaan, mutta löytyisikö vinkkejä paidoista mitkä oikeasti pysyisivät paikallaan ilman noita?

JohannesP
06.08.2022, 19.22
Väärää mitoitusta? Tossa sun tapauksessa kuulostaa siltä, että paita saisi olla pitkä ja slimmi. Santinin paidat on ainakin tälläisiä, XXL myynyt ainakin aikaisemmin.

Tai sit skinsuit taskuilla niin taatusti pysyy helma alhaalla.

hubba
06.08.2022, 19.31
Väärää mitoitusta? Tossa sun tapauksessa kuulostaa siltä, että paita saisi olla pitkä ja slimmi. Santinin paidat on ainakin tälläisiä, XXL myynyt ainakin aikaisemmin.

Tai sit skinsuit taskuilla niin taatusti pysyy helma alhaalla.

Poc raceday aero paita on yksi mikä käyttäytyy noin on hyvinkin slimmi ja pitkä, mutta silti koko ajan koittaa nousta ylöspäin. Taskuissa jos on paljon tavaraa pysyy vähän paremmin alhaalla. Santineja en ole kokeillut. Ehkä osa ongelmaa on että pituus sais olla L ja muu mitoitus M.

Lebako
06.08.2022, 21.47
Poc raceday aero paita on yksi mikä käyttäytyy noin on hyvinkin slimmi ja pitkä, mutta silti koko ajan koittaa nousta ylöspäin. Taskuissa jos on paljon tavaraa pysyy vähän paremmin alhaalla. Santineja en ole kokeillut. Ehkä osa ongelmaa on että pituus sais olla L ja muu mitoitus M.

Pakko dissata POCia pikkuisen, vaikka firman kamaa onkin hyllyt väärällään. Vuonna 2018 ostettu AVIP Softshell Jacket on sekä kallein että paskin pyöräilyvaatteeni, mitat ihan päin hittoa. Koko on XL, ja kaulus ihan liian iso ja tekee sen että pakko pitää paksuinta mahdollista kaulasuojaa kaksinkerroin ja toisaalta hihat toistakymmentä senttiä liian lyhyet, joka siis on kevät/syksyreissuilla erittäin ikävää. Mulla on siis ihan POCin joku jerseykin kokona L, ja siinä hihat paljon pidemmät. En tiedä missä aineissa takin suunnittelija on ollut. Esim. Castellin kanssa ei ole ikinä ollut vastaavaa ongelmaa, eikä vaikka jonkun perusmerkin kuten Craftinkaan.

Edit: tossa kuva takista, tosiaan viileän kelin takki ja kauluksesta lentäisi pelikaani sisään https://kilitlipedal.files.wordpress.com/2017/03/poc-avip-softshell-jacket-1.jpg

Ohiampuja
26.05.2023, 22.40
Minä kun olen ainainen palelija, niin nyt löysin hyvän paidan; Pearl Izumin Quest pitkillä hihoilla. Samanlaista ohutta kangasta, kuin kesäpaidat yleensä mutta ne hihat.

Miksi tuollaisia ei tehdä enempää? Pitkä hihaisia paitoja on joo, mutta ne on aina maastoon tehty, eikä niissä ole kauluksia.

Eli miltä muilta merkeiltä tuollaisia voisi löytää?

Juha Lehtinen
26.05.2023, 22.51
Itse olen löytänyt Santinilta hyvät vaatteet itselleni, myös Castellilta mutta lähinnä Santinin tuotteita olen viimeksi ostanut kevään ensimmäisille maantielenkeille ja kesäkeleille.

kaakku
26.05.2023, 23.03
Super.naturalin merinovillainen Gravier tee on ollut nappiosuma omaan käyttöön kun en halua aivan ihonmyötäistä, vaan hieman rennomman paidan. Haban kohdalta kyllä vähän tiukka.

nure
26.05.2023, 23.50
Taas kerran, jos ego kestää merkittömän niin Lidlin paidat huippuluokkaa hinta/laatusuhteessa. Kaikki ominaisuudet, puuttuu vain logo!

Bomb
28.05.2023, 15.21
Tuli ostettua Löfflerin ajopaita, missä on isompi vetskari-tasku johon saa puhelimen hyvin ja värityskin näkyvää sorttia, sekä istui kivasti.

Mutta mutta, se muovin tunne ihoa vasten, kun ei ole ollut muuta kuin merino tai merinoseos paitoja käytössä en edes muista kuinka moneen vuoteen ja voin kertoa, että kun tuohon on tottunut, niin muovi tuntuu aivan kamalalta.

Nyt sitten mietin, että pysyykö puhelin semmoisessa vetskarittomassa taskussa, mitä on useissa paidoissa 3 vierekkäin selässä? Mulla puhelin ainakin pomppii välillä aikalailla, kun osuu tielle sopivia töyssyjä ja tänäänkin tuntui, että ulos olisi hypännyt, jos ei olisi vetskari estämässä. Tai onko tiedossa merinoseos paitaa, mihin olisi tarpeeksi iso vetskaritasku, että mahtuisi Samsungin S -sarjan ultra -malli tai vastaavan kokoinen puhelin suojakuoren kanssa ongelmitta?

Voisihan sitä koittaa esim Super.Naturalin paitaa, mutta tulee kallis kokeilu, jos se puhelin sieltä ulos sitten hyppääkin :eek:

Puskis
28.05.2023, 15.46
Nyt sitten mietin, että pysyykö puhelin semmoisessa vetskarittomassa taskussa, mitä on useissa paidoissa 3 vierekkäin selässä?

Ainakin omissa Tormin ja Raphan merinosekoitepaidoissa keskimmäinen tasku on sen verran syvä ja kapea, että vaikea uskoa puhelimen sieltä pomppaavan mihinkään. En kylläkään kuljeta puhelinta paidan taskussa koskaan, kun ikävä tunne ja hiostaa.
Taskun suulle reunaan voisi myös ommella jonkun stopparin silleen, että puhelimen saaminen taskuun ja ulos vaatisi hieman ujuttamista.

JohannesP
28.05.2023, 16.02
Laita alle ohut merinoa tai muuta hyvin hengittävää materiaalia oleva aluspaita. Käyttääkö moni edes pyöräilypaitoja ilman noita?

Ja mitä taskuihin tulee niin on paitoja huonoilla ja hyvillä takataskuilla. Omaan makuun hyvät taskut eivät ole löysiä, sopivan syvät ja tarpeeksi jämäköitä (materiaali, ompeleet, vahvistukset) ettei tasku veny maata kohden vaikka olisi enemmänkin tavaraa tungettu.

Raphan merinosekoitepaidasta ainoastaan omakohtaista kokemusta ja siinä isompikin puhelin kulkee ihan hyvin eikä vaaraa tippua. Materiaali on kuitenkin taskujenkin kohdalta melko venyvää ettei mielellään niihin laita kovin painavaa tavaraa. Tuskin tällaista merinopaitaa edes on, koska villan ominaisuudet.

Ohiampuja
28.05.2023, 16.13
Ikinä ei ole paidan taskusta mikään pudonnut, vaikka maastossa ajanut yli 25 vuotta.

Bomb
28.05.2023, 17.22
Kiitokset vastauksista, pitää ehkä katsella vähän avoimemmin mielin noita kolmen taskun malleja. Tuoreeseen Löfflerin ostoon asti olen käyttänyt taskutonta paitaa ja semmoista "vyö-tupla-taskua", mutta se on aina häirinnyt vähän ajaessa.

Laita alle ohut merinoa tai muuta hyvin hengittävää materiaalia oleva aluspaita. Käyttääkö moni edes pyöräilypaitoja ilman noita?
En lähde lukumääriä veikkaamaan yhtään, että moniko käyttää. Mietin kyllä merino(seos)-aluspaitaa, mutta en löytänyt haluamanilaista aluspaitaa, eli varmuudella tarpeeksi ohutta käytettäväksi myös 25+ lämpätiloissa. Tuo olisi siitä kuitenkin hyvä, että sellaisen kanssa voisi ihan huoletta katsella minkä tahansa valmistajan ajopaitaa eikä se tuntuisi ikävältä päällä, kun välissä mukavampi materiaali ja noi taskutkin pitää muotonsa paremmin, jos eivät ole merinoa.

Onko vinkkejä äärimmäisen ohuesta merino(seos)-aluspaidasta? Ainakin itselläni oleva Icebreakerin hihaton on enemmänkin mallia "kauluspaidan alle ilnmastoituun toimistoon" ja aivan liian paksu hikiharjoitteluun aurinkoisena hellepäivänä.

Marsusram
28.05.2023, 18.06
Ikinä ei ole paidan taskusta mikään pudonnut, vaikka maastossa ajanut yli 25 vuotta.

Kannattaa katsoa että taskun saumat on kestävät ja välttää laittamasta teräviä irtotavaroita, kuten avaimia, ettei taskuun tule reikiä. Kokemusta on.

navajokoira
28.05.2023, 18.31
En ole kokenut kännykän karkailua ongelmaksi, mutta menisiköhän Kelin (https://keliclothing.fi/tuote/lyhythihainen-merinovilla-pyorailypaita) merinopaidan vetskaritaskuun. Osaavat varmaan kertoa jos kysyt.

YocceT
28.05.2023, 18.49
Onko vinkkejä äärimmäisen ohuesta merino(seos)-aluspaidasta? Ainakin itselläni oleva Icebreakerin hihaton on enemmänkin mallia "kauluspaidan alle ilnmastoituun toimistoon" ja aivan liian paksu hikiharjoitteluun aurinkoisena hellepäivänä.

Noilla pyöräilytekstiilivalmistajilla (Castelli, Assos jne) on noita base layer-hikipaitoja, (esim https://www.castelli-cycling.com/FI/en/Men/Cycling/Top/Base-Layers/c/Man-Cyc-Top-Bas?q=%3Arelevance%3AsubCategory%3ASummer) mutta enemmänkin suosittelevat "cool to warm conditions" eivätkä "hot conditions". Enpä noita hellekeleillä itsekään käytä, näillä kevään viileillä kyllä. Merinopaidat sitten talvikeleillä :-)

Mitä tulee puhelimen pysymiseen paidan taskuissa, niin kyllä ne siellä pysyy, tosin omat puhelimet on aina olleet niin pieniä, että menevät taskuun kokonaan, eivätkä jää pilkottamaan. IMO jos tuntuu että puhelin hölskyy taskussa, niin paita on liian löysä.

Bomb
28.05.2023, 19.24
En ole kokenut kännykän karkailua ongelmaksi, mutta menisiköhän Kelin (https://keliclothing.fi/tuote/lyhythihainen-merinovilla-pyorailypaita) merinopaidan vetskaritaskuun. Osaavat varmaan kertoa jos kysyt.
Tuo on tosin sitten 100% merinoa, pitäneeköhän yhtään muotoansa ja takatasku hakkaa varmaan rengasta lenkin lopussa :) Aluspaidassa 100% merino ei olisi ongelma. Mutta pitänee kysellä vähän infoa muodossa pysymisestä ja taskun koosta. Kiitos linkistä

Noilla pyöräilytekstiilivalmistajilla (Castelli, Assos jne) on noita base layer-hikipaitoja, (esim https://www.castelli-cycling.com/FI/en/Men/Cycling/Top/Base-Layers/c/Man-Cyc-Top-Bas?q=%3Arelevance%3AsubCategory%3ASummer) mutta enemmänkin suosittelevat "cool to warm conditions" eivätkä "hot conditions". Enpä noita hellekeleillä itsekään käytä, näillä kevään viileillä kyllä. Merinopaidat sitten talvikeleillä :-)

Noista toi Core Mesh 3 hihatonta voisi harkita kokeilla. Ehkei se muovi tunnu niin hirveältä iholla, jos se on verkkopaidassa. Toisaalta tästä tuli mieleen, että enpä ollut aiemmin huomannut googlata merino mesh aluspaitaa, sillä löytyi alustavasti lupaavan oloisia vaihtoehtoja, kuten esim tällainen Rapha (https://www.rapha.cc/us/en_US/shop/mens-merino-mesh-base-layer-sleeveless/product/MBL03SL)

JackOja
28.05.2023, 19.36
Tuo on tosin sitten 100% merinoa, pitäneeköhän yhtään muotoansa ja takatasku hakkaa varmaan rengasta lenkin lopussa :) Aluspaidassa 100% merino ei olisi ongelma. Mutta pitänee kysellä vähän infoa muodossa pysymisestä ja taskun koosta. Kiitos linkistä...

Mulla on Kelin merinopaidat kummallakin hihapituudella. Erinomaiset tuotteet, mutta taskuissa ei tee mieli pitää mitään yli 20 g painavampaa.

Puskis
28.05.2023, 19.38
Käytän ite verkkopaitoja melkein aina aluspaitana ja toimivat mun mielestä hyvin helteellä, kun kehtaa ajella paita auki. Mulla on yks Rapha, eikä se oo mun mielestä hintansa väärti verrattuna vaikka johonkin täysin keinokuituiseen (GribGrab, DHB mitä nyt tarjouksesta milloinkin löytyy). Tykkään myös enempi hihallisista, koska ne auttaa paremmin pitämään merino-ajopaidan puhtaana ja vähentää sen pesutarvetta.

Privileged
28.05.2023, 20.15
https://www.rapha.cc/eu/en/shop/mens-brevet-jersey/product/BJR07XXBBK tuossa Raphan paidassa on hyvä tasku vetoketjulla keskellä selkää. Sinne voi laittaa hyvin puhelimenkin painoisen tavaran ilman, että alkaa pahemmin paita roikkumaan.

Bomb
28.05.2023, 20.28
Mulla on Kelin merinopaidat kummallakin hihapituudella. Erinomaiset tuotteet, mutta taskuissa ei tee mieli pitää mitään yli 20 g painavampaa.

Jotain semmoista vähän epäilinkin.

Noin muuten tässä alkaa olla jo sen verran vaihtoehtoja kokeiltavaksi, että Visa kyllä kiittää prosenteistaan ennen kuin on valmista, jos ei laakista osu hyvään vaihtoehtoon. Ehkä aloitan tuosta Raphan merino meshistä, tai sitten jostain keinokuitu-meshistä ja tuon Privilegedin linkkaaman merino-seos-Raphan tilaan jossain vaiheessa varmaan joka tapauksessa, näytti sen verran hyvältä, vaikka onkin vain 36% merinoa. Sääennustekin näyttää siltä, että mitä tahansa tilaan, niin se on täällä ennen kuin on lyhythihaisen ajokelit. Kiitokset tähän astisista.

Ohiampuja
28.05.2023, 21.28
Tämä aluspaita kiinnostaisi kokeilla. Acliman LightWool sarjan pitkähihainen on ollut tosi hyvä. Ja kestänyt jo monta vuotta.

https://www.outnorth.fi/aclima/woolnet-t-shirt-man

JohannesP
28.05.2023, 21.40
Raphalta 20% veke koodilla SAVE20. Vaikka tuolla noita aleja tuppaa olemaan säännöllisin väliajoin.

Noi Raphan merinovillasekoitepaidat on kuitenkin aika paksua tavaraa etten ainakaan itse valtise hellekeleille. Pilvisille ja viileämmille päiville taas ihan hyviä. Eihän noissa paljoa merinoa ole ettei pitkää reissua tee pesemättä, mutta aika hyvä kompromissi ottaen huomioon kankaan ominaisuudet. Vaikka merkkinäkään en Raphasta välitä niin on ne kuitenkin yleisesti tosi hyvin ja järkevästi suunniteltu.

Puskis
28.05.2023, 22.57
Noi Raphan merinovillasekoitepaidat on kuitenkin aika paksua tavaraa etten ainakaan itse valtise hellekeleille.

2021 hankitussa Classic jerseyssä on ainakin huomattavasti ohuempi kangas kuin jossain 2015 hankitussa oli. Ja koot oli muuttuneet paljon leveämmiksi.

Teemu H
29.05.2023, 10.45

Minulla on pudonnut puhelin taskusta ns. yläkautta, eli kunnon OTB:n (siis kaatumisen) jälkeen tavaroita on saanut etsiä pitkin kanervikkoa :D

Puhelin lähtee tuossa tilanteessa kuin lingosta. Vetoketju tietysti suojelisi, mutta sitten vastaavasti kännykän kaivaminen pikaiseen kuvaustarpeeseen hidastuisi, joten parempi ilman. Luottokorteille saisi olla pieni vetoketjutasku maastossa ja maantiellä. Ja muutenkin minusta maantielle ja maastoon käyvät ihan samat vaatteet, eri kengät vain pitää pukea.

huotah
29.05.2023, 11.18
Tuo on tosin sitten 100% merinoa, pitäneeköhän yhtään muotoansa ja takatasku hakkaa varmaan rengasta lenkin lopussa :) Aluspaidassa 100% merino ei olisi ongelma. Mutta pitänee kysellä vähän infoa muodossa pysymisestä ja taskun koosta. Kiitos linkistä

Noista toi Core Mesh 3 hihatonta voisi harkita kokeilla. Ehkei se muovi tunnu niin hirveältä iholla, jos se on verkkopaidassa. Toisaalta tästä tuli mieleen, että enpä ollut aiemmin huomannut googlata merino mesh aluspaitaa, sillä löytyi alustavasti lupaavan oloisia vaihtoehtoja, kuten esim tällainen Rapha (https://www.rapha.cc/us/en_US/shop/mens-merino-mesh-base-layer-sleeveless/product/MBL03SL)

Mulla on ollut tuollainen Raphan aluspaita ja olen tykännyt käyttää Suomen viileässä kesässä. +25°C tjsp. tuntuu tuo päällä jo lämpimältä. Käytän aina aluspaitaa ja tuo on ollut kaikista paidoista mukavin. Materiaali on ohutta ja siksi vähän herkkä reikiintymään, mutta kesti mun käytössä kuitenkin 2-3 kautta eli joitain satoja tunteja.

plr
29.05.2023, 13.24
Keskimmäisestä taskusta putosi kännykkä tielle, kun hyppäsin maantiepyörällä reunakiven yli. Yleensä puhelin pysyy taskussa hyvin, mutta voi se pudotakin, kun huono tuuri käy. Osassa paidoista on tiukempi tasku ja osassa löysempi.

29.05.2023, 22.17
Mistäköhän kannattaisi etsiä 150cm juniorille takataskulista pyöräilypaitaa?

Carolus
30.05.2023, 10.23
Esim. https://www.castelli-cycling.com/FI/en/Men/Cycling/Kids/c/Man-Cyc-Kid

Bomb
30.05.2023, 21.42
Tämä aluspaita kiinnostaisi kokeilla. Acliman LightWool sarjan pitkähihainen on ollut tosi hyvä. Ja kestänyt jo monta vuotta.

https://www.outnorth.fi/aclima/woolnet-t-shirt-man
Tilasin muutamia paitoja ja tuosta Aclimasta pari kokoa Addnaturesta. Jos ei molemmat ole palautus-kamaa, niin koitan muistaa raportoida tuntumat, kunhan kelit lämpenee.

Raphaa en vielä tilannut, mutta eiköhän sekin joku päivä lähde tulemaan, kun tulkitsin niilläkin olevan maksuton palautus.

Ohiampuja
30.05.2023, 22.47
Jos esim L menee palautukseen niin voisin olla kiinnostunut. :)

Bomb
07.06.2023, 10.39
Aclima Woolnetit tuli vihdoin eilen. Tuntuu paksummalta kuin odotin ja malli todella pitkä. Joten pitää vähän fiilistellä, mutta jos noista toisen pidän, niin se on kokoa L :) Noin muuten materiaalin ja ompeleiden suhteen en keksi valittamista, että hinnan suhteen saa mielestäni vahvasti sitä, mistä maksaa.

Tämän malli oli ainakin itselleni parempi ja selvästi ohuempi materiaali, mutta muovia; https://www.bike24.com/p2566325.html

nure
07.06.2023, 11.58
Jos se merkki ei merkitse mitään niin Lidlissä ajopaitoja oli vielä jäljellä, reilulla kympillä saa ihan toimivaa tavaraa.

Ohiampuja
07.06.2023, 12.32
Onko kaikissa liitereissä samat tavarat samaan aikaan? Luulin että ne kampanjat vaihtelee kaupunkien välillä.

Bomb
07.06.2023, 12.38
Jotain paitaa joskus koitin Lidlissä vuosia sitten ja ensimmäinen oli liian iso, vaihdoin kokoa pienempään... ja se oli isompi. Kahta samanlaista paitaa leikkaukselta en laarista löytänyt, vaikka samat värit kaikissa. Tjsp, tästä on ainakin yli 10v tässä vaiheessa, joten muistikuvat alkaa hämärtyä. :) Ehkä ajat ovat muuttuneet, mutta sen jälkeen en ole ajatusta uhrannut Lidlin vaatteille.

nure
07.06.2023, 16.45
Itse olen käyttänyt Lidlin ajovaatteita melko paljon, kesäisissä ajopaidoissa en eroja merkki sellaisiin huomannut ja jotkut talvihousut melkein Löflerin veroiset kylläkin ilman WindStopperia muttei maksanetkaan kuin parikymppiä. Samoin tuulisuojatut talvitakit toimineet mainiosti työmatka-ajossa kylmälläkin.
Tottakai Assoksen ja muutaman muunkin valmistajan asut olleet "parempia" mutta hinta myös moninkertainen, ainoa merkki jonka kierrän kaukaa on Castelli, niiden koot nykyään sitä luokkaa ettei aikuisen kokoiselle X:t riitä ja muutenki laatu laskenut...

Bomb
07.06.2023, 20.20
Päädyin pitämään tuon L-koon Woolnetin ja käväisin lenkillä se päällä, tai siis alla. Paksuus teki sen, että ajopaidasta tuli "race fit" kertalaakista ja vähän oli olo kuin makkaralla kuoressa lähtiessä, mutta onneksi siihen tottui nopeasti. Vaikea sanoa, oliko liian viileä noin 16 asteessa, kun käsivarret paleli tuulessa, mutta ~19 asteessa oli oikein mukava eikä ~22 asteessa tuntunut kuumalta vielä. Nähtäväksi jää, miten käy, kun on muutama aste lisää. Ihotuntumassa ei valittamisen aihetta, vaikka huomasin laput irrotettuani villan olevan hieman karheahkoa (olikohan 18,5 mikronia vai-mikä-lie-se-termi).

Bomb
13.06.2023, 20.18
Jos nyt jotain sattuu kiinnostamaan, niin tänään lenkillä Acliman paita alla taas (kuten nyt ollut joka pyörälenkillä, kun on lyhythihaisella tarennut). Edgen mittari näytti paikoitellen jopa karvan yli 27 astetta ja oikeastaan vain parissa kohtaa oli semmoinen "nyt on liikaa päällä" fiilis, kun oli aika tyyni paikka ja aurinko paistoi kohtalaisen suoraan selkäään ja Edgessä yli 26 astetta. Muuten oli oikeastaan sopiva. Saa nähdä meneekö vielä hellekelilläkin... Välimeren kesässä en välttämättä käyttäisi, mutta toistaiseksi on mahdollista, että tuolla voi vedellä Suomessa läpi kesän. Harmillisesti leikkasin Bioracerin paidasta laput jo, kun olin etukäteen varma, että Aclima on liian lämmin. No, ehkä se vielä onkin, kunhan kunnon helteet iskee.

Ohiampuja
14.06.2023, 09.26
Minulla oli pyhänä Pirkan pyöräilyssä Kanuunapaidan alla Acliman pitkähihainen merinopaita ja minusta se oli ihan passeli myös iltapäivällä. Aamulla oli vielä irtohihat siinä aluspaidan päällä, mutta päivällä ne sai ottaa pois. Minua melkein vilutti kun katselin aamusella naiskuskeja jotka oli liikenteessä hihattomissa paidoissa.

Näin meissä on eroja lämpötilan kokemisessa. :)

Ohiampuja
25.06.2023, 21.06
Nyt kun on useamman vuoden tauon jälkeen ajanut taas maantiellä, niin huomaa ettei mun maastokäyttöön hommaamat vaatteet olekaan ihan parhaat. On se vähän tiukemmin istuvia vaatteita hommattava. :)

Vaikka se onkin hiekkatietä.

paaton
26.06.2023, 18.40
Castellin superleggera paita on hyvä helteeseen.

Ohiampuja
28.06.2023, 22.23
Mites paidan väri? Paljon näkee mustia paitoja helteelläkin, eikö se ole tosi kuuma? Vai onko vain minulla inhottava olo mustassa paidassa kun aurinko paahtaa?

travelleroftime
29.06.2023, 00.10
Mites paidan väri? Paljon näkee mustia paitoja helteelläkin, eikö se ole tosi kuuma? Vai onko vain minulla inhottava olo mustassa paidassa kun aurinko paahtaa?

Valitse se väri mikä omaa mieltä eniten miellyttää, ja avaa paidan vetoketju ajaessa. Onhan se musta lämpimämpi kuin muut värit auringonpaisteessa, mutta kuskeja on erilaisia...

Ohiampuja
01.07.2023, 12.10
Valitse se väri mikä omaa mieltä eniten miellyttää, ja avaa paidan vetoketju ajaessa.
Toki näin siis itse teen. Pohdiskelin vaan mustien paitojen käyttöä. :)

F. Kotlerburg
01.07.2023, 19.43
Mitä sinä niin muiden tekemisistä välität? Jokainen löytää ne itselle toimivat juttunsa. En minä isoa eroa osaa tehdä, että onko musta vai jonkun muun värinen paita, kun kunnolla porottaa. Kuuma se on joka tapauksessa.

Sinänsä pyrin ostamaan muita kuin mustia vaatteita varsinkin maantielle ja ihan näkyvyyssyistä, että josko se kirkkaamman värisellä paidalla varustettu fillaristi näkyisi paremmin. Ärsyttää välillä kun varsinkin kylmempien kelien kamoja on aina vaan mustia tai muuten tummia värejä tarjolla.

Föhn
01.07.2023, 19.59
Musta paitahan on kuuma kun päästään sinne 140-160 BMP sykkeeseen. Ja kilometrejä tuolla tahdilla alkaa olla jo useampi mokoma. Olettaen että se aurinko tosiaan porottaa ja joutuu vielä himmailemaan vauhtia tai peräti pysähtymään. Silloin tietysti kuumuus tuntuu. Mutta ei se ole helppoa oli se asuste minkä värinen van jos tuolla tehotasoilla poljetaan.

paaton
01.07.2023, 20.06
Sanoinkos jo että castellin superleggera on helteellä hyvä? Noissa paidoissa on oikeasti kuumassa eroa. Toinen mukana oleva on uusi free-aero. Toista kertaa en sitä enää päälleni täällä etelässä laita.

Superleggerassa toimii vielä taskutkin suht hyvin. Aiemmassa goren paidassa tuonne ei voinut paria geeliä enempää tavaraa laittaa.

F. Kotlerburg
01.07.2023, 20.15
Sanoit.

Mulla on yks Santinin paita joka ainakin itsellä toimii hyvin helteellä ja on kunnolliset taskut. Mallia en kyllä enää muista. Ostin jostain halvennuksesta vuosia sitten. Toista sataa se olisi "oikealla" hinnalla maksanut.

Föhn
01.07.2023, 20.23
Mulla on muuten itse asiassa joku Northwaven musta paita joka oikeasti toimii todella kuumassakin. Mallia en muista ja matsku oli kyllä niin ohutta että jos epähuomiossa käytit lievää väkivaltaa pois saadakseen niin sehän repesi liitoksistaan. Tuo oli hyvä paita. Taisi olla Jack Danielssia meemaava logo.

Juha Lehtinen
03.07.2023, 10.24
Yksi asia mitä ainakin itse kaipaan enemmän paitoihin on karkeammalla hammastuksella olevia vetoketjuja. Toimii jotenkin pienemmällä kitkalla ja jos pitää helteellä hieman paita avaa niin sanoisin että toimii vaivattomammin. Taitaa olla myös kestävämpiäkin.

Sent from my iPad using Tapatalk

hubba
08.07.2023, 19.57
Vastaako Castellilla housujen koko paitojen kokoa? Uutta paitaa katsellut Aero Race 6.1 fitillä, onkohan XL hyvä 186cm / 76kg mittaiselle?

paaton
08.07.2023, 20.07
Mulla on aero race 6.0. Itse käytän housuina M-kokoa liki kaikilla merkeillä ja paita S.

Ainakaan tuo 6.0 on liki venymätöntä kamaa. S-koko on käsistä minulle tosi tiukka, vaikkei käsivarsia oikeastaan olekkaan. Superleggerasta taas S on ihan nappi.
178/70kg itse.

Hurjalta kuulostaa kyllä tuo xl koko. Mutta jos habaa on, niin tuo 6.0 ei varmaan istu huonostikkaan päälle.

YocceT
09.07.2023, 09.36
Castellin nettisivuilla on size guide, joka tosin perustuu vain rinnan- ja vyötärönympäryksiin, mutta itse olen sen perusteella osannut ostaa oikeankokoiset vaatteet. Liian iso toki "sopii" päälle, mutta miksi ostaa race fit -mitoituksen paita liian isona jos se lepattaa päällä?

https://www.castelli-cycling.com/FI/en/Men/Cycling/Top/Men%27s-Cycling-Jerseys/Short-sleeve/AERO-RACE-6-1-JERSEY/p/4232000_424_52_L?scroll=0

Ohiampuja
09.07.2023, 11.18
Jonkun paitafiman sivuilla oli hienon näköinen koon valinta apuri. Pistettiin pituus, paino, ruumiin muoto ja muistaakseni vielä ikäkin. Silti härveli tarjosi kaksi numeroa liian pientä paitaa. :)

YocceT
09.07.2023, 11.31
Joo, Assoksella ainakin on. Mutta kun mittaa itse ja vertaa taulukkoon, niin osuun paremmin oikeaan, kuin luottamalla noihin.

hubba
09.07.2023, 12.15
Ainakaan tuo 6.0 on liki venymätöntä kamaa.

Käsitin päinvastoin että nuo venyisivät enemmän kun enemmän elastaania kankaassa, kai nuo aero-optimoidut kohdat sitten venyvät vähemmän.
Tilasin XL pitäisi kokotaulukon mukaan olla sopiva. Pitäisi kai vaihto onnistua bike24 jos ei ole.

paaton
09.07.2023, 12.57
Minulla on myös vanhempi free-aero. Se venyy enemmän. Tuo 6.0 ei juuri yhtään hihoista. Tosi hankala ottaa päältä pois hikisenä. Ei myöskään ole hellekelin paita. Jospa se uusi on fiksumpaa materiaalia.

YocceT
09.07.2023, 14.16
^Pari kesää sitten tilasin Free Aero -bibsit. Lahkeensuissa olevat silikonijarrut pureutuivat ihoon niin että piti käyttö lopettaa. Koko on muuten ok (M) mutta epäyhteensopiva reiteni ympärysmitan kanssa. Venyy kyllä, mutta kompressio on aika kova.

paaton
09.07.2023, 15.58
Minusta taas free-aero bibseissä on tosi löysät lahkeet. Assos istuu selvästi napakammin.

Ohiampuja
13.08.2023, 17.16
Nyt kun on useamman vuoden tauon jälkeen ajanut taas maantiellä, niin huomaa ettei mun maastokäyttöön hommaamat vaatteet olekaan ihan parhaat. On se vähän tiukemmin istuvia vaatteita hommattava. :)
No niin, ongelma on ratkaistu ja vastaus oli ompelimo.

12 euroa niin hiukan liian löysästä, mutta muuten hyvästä paidasta tuli oikein passeli.
https://pikkupaivanpaiste.fi/

Markku69
06.07.2024, 11.16
Hei,
Yrittänyt löytää pääkaupunkiseudulla maantiepyöräilyyn normaalia ajopaitaa, joissa ne 3 takataskua ja edessä vetoketju. Mutta missään ei tunnu olevan riittävän isoja kokoja myynnissä.
Xxlstä alennuksesta tuli jo tilattua Craftin Xl-kokoinen, mutta se oli liian lyhyt ja kapea. Housuissa menee yleensä xl tai xxl, paidoissa ei riitä XL. XXLää ei ole löytynyt sovitettavaksi.
Pituutta n 195cm ja painoa 93kg.
Osaakohan kukaan antaa vinkkiä missä pääsisi pk-seudulla kokeileen?

Carolus
12.07.2024, 10.24
Assoksella ja AGUlla on isoja kokoja. AGU menee ainakin 3XL kokoon asti. Kokotaulukotkin löytyy netistä. Veikkaa että XLää isompaa paitaa on vaikea löytää kivijalasta.

Ohiampuja
16.07.2024, 11.22
Eilen kävin asfaltilla ajelemassa, puolipilvinen sää ja n 22-23 astetta. Lähdin lyhythihaisella ajopaidalla, mutta ei siitä mitään tullut. Kyynärvarsiin otti veto niin, että tuulitakki piti päälle laittaa.

Kyllä se vaan pitkähihainen ajopaita on minulle paras. :)

J3K
16.07.2024, 20.00
Pitkän aikaa itsekin pähkäilin pitäisikö ostaa pitkähihainen paita, mutta pihinä ostin XXL:n alesta Santinin irtohihat hintaan 9e. Ovat ehkä vähän turhankin lämpimät mutta saa ne helposti vaikka ajon aikana veks. Joko nuo tai sitten lahkeet olivat vielä vettä hylkivää matskua.

Goomikko
17.07.2024, 22.03
Itse olen maantiepyöräillyt usein ihan tavallisessa T-paidassa. Merinovilla T-paita on parhaimmasta päästä.

J3K
17.07.2024, 22.28
Puhelin ja avain vaativat taskut kun ei tuohon nykyiseen laukkuun mahdu kuin sisuri, multitool ja lyhennetyt ketjulukkopihdit. Myös se vetoketju on ihan jeppis lämmönsäätelyä ajatellen.

elasto
18.07.2024, 14.07
Joo kyllä se kunnon pyöräilypaita on mukava juttu lenkillä. Välillä tulee käytettyä jotain pyjamaa maastolenkeillä ja noita edellä mainittuja ominaisuuksia tulee ikävä.