PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyörä suosituksia työmatka//kuntoiluun (ensimmäinen kunnon pyörä noin 1500e)

EAS
02.05.2019, 15.09
Moikka!
Kaipailisin apuja pyöräily harrastamisen aloitteluun. Aikuisiällä en ole omistanut kunnon pyörää ja nyt olisi aikomus tehdä siihen korjaus. Kaipaisin foorumilta apuja/ehdotuksia pyörän hankintaan.
-Käyttö tarkoitus olisi työmatka (noin 10km) ja kuntoilu
-Budjetti olisi alle 1500e
-Ajot olisivat pääasiassa asfaltilla, maastoon ei ole intoa. Varmasti parhaimmat olisivat hybridit, fitnesspyörät ja cylocrossit?
-rennohko ajoasento
-Asun helsingissä joten olisi hyvä jos jostain pk-seudulla olevasta kivijalka liikkestä löytyisi kyseinen pyörä
-Olen 180cm ja 100kg

Kiitos!

ikispessu
04.05.2019, 18.47
About samalla budjetilla, käyttötarkoituksilla ja viikottaisia pyörälenkkejä varten etsin itse fillaria hieman yli vuosi sitten ja asiasta tietävien ystävien opastuksella ja suosituksesrta päädyin Specialized diverge e5 elite cyclocross/gravel pyörään ja olen ollut siihen varsin tyytyväinen.

Olen nyt päivittämässä laitteistoa puhtaaseen maantiepyörään ja olen päätynyt luottamaan kivijalkaliikkeen asiantuntemukseen ja hyvin suurella todennäköisyydellä päädyn saman merkkiseen pyörään.

EAS
04.05.2019, 22.03
Joo, aika paljon porukka tuota Specializedien pyöriä ainakin hybrideinä kehunnu. Hommasitko itse pyörän pk-seudulta olevasta liikkeestä kenties?

ikispessu
04.05.2019, 22.26
Asustelen Tampereella niin käytin paikallista liikettä, mutta onhan tuolla edustus pk-seudullakin. Kannattaa käydä paikan päällä juttelemassa ja koeajamassa niin asia rupeaa varmasti selkiintymään helpoiten.

EAS
04.05.2019, 22.31
Jees, näinhän se täytyy tehdä!