Ekasalmi
23.04.2019, 00.52
Tämä ketju on tarkoitettu yleisesti keskusteluun sähkövaihteista sähköpyörissä ja niiden mahdollisuuksista. En ainakaan ollut löytävinäni selkeästi yhdestä paikkaa tarpeeksi tietoa aiheesta. Saa toki huomauttaa, jos tällainen jo löytyy. Arvostaisin kuitenkin vastausta omaan kysymykseeni alla, jos sitä ei löydy foorumeilta:
Olen harkinnut Canyonin Spectral ON pyörään (shimanon steps 8000 moottori) Shimanon XT di2 sähköistä vaihteistoa (vain takavaihtaja). Olenko ymmärtänyt oikein, että tämä tuo XT di2 osaa ottaa virran pyörän akusta ihan vain liittämällä takavaihtajan moottorin liittimiin ja kytkimen ajotietokoneeseen? Tätä manuaalia olen katsellut asiaan liittyen: https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-E8000-04-ENG.pdf
Päättelin näin, sillä toisessa ketjussa foorumilainen esitti että XT di2 setti shimanon moottorin kanssa koostuisi näistä osista:
https://www.bike24.com/p2172969.html?q=Xt%20di2
https://www.bike24.com/p2172962.html?q=Xt%20di2
https://www.bike24.com/p224697.html?q=Di2
Etuja ja haittoja:
+ Kaapelien kanssa varsinainen säätäminen jäisi kokonaan väliin nyt ja jatkossa. Ilmeisen toimiva ja tarkka vaihtaminen. Hyviä arvosteluja ja huollon vähentymistä kehuttu netissä.
- Jos takavaihtajan pamauttaa rikki kiveen, niin se on 200e vs. perus XT 70-80e. Jos pyörän akku loppuu, niin vaihteet ei toimi ollenkaan?? Onkohan edes joku että voi vaikka käsin pakottaa vaihteen pienemmälle että pyörällä pääsee kotiin?
Onko kokemuksia teillä ym. setistä tai muita sähköisistä vaihtajaista, etenkin sähköpyörän kanssa?
Yksi mainninan arvoinen vaihtoehto on Archer Componentsin langaton vaihtaja, mikä toimii sitten perus takavaihtajien kanssa. Toki jos tuon boksin hajottaa, niin tulee vielä kalliimpi lasku kuin XT Di2 kanssa.
https://www.archercomponents.com/shop/
Olen harkinnut Canyonin Spectral ON pyörään (shimanon steps 8000 moottori) Shimanon XT di2 sähköistä vaihteistoa (vain takavaihtaja). Olenko ymmärtänyt oikein, että tämä tuo XT di2 osaa ottaa virran pyörän akusta ihan vain liittämällä takavaihtajan moottorin liittimiin ja kytkimen ajotietokoneeseen? Tätä manuaalia olen katsellut asiaan liittyen: https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-E8000-04-ENG.pdf
Päättelin näin, sillä toisessa ketjussa foorumilainen esitti että XT di2 setti shimanon moottorin kanssa koostuisi näistä osista:
https://www.bike24.com/p2172969.html?q=Xt%20di2
https://www.bike24.com/p2172962.html?q=Xt%20di2
https://www.bike24.com/p224697.html?q=Di2
Etuja ja haittoja:
+ Kaapelien kanssa varsinainen säätäminen jäisi kokonaan väliin nyt ja jatkossa. Ilmeisen toimiva ja tarkka vaihtaminen. Hyviä arvosteluja ja huollon vähentymistä kehuttu netissä.
- Jos takavaihtajan pamauttaa rikki kiveen, niin se on 200e vs. perus XT 70-80e. Jos pyörän akku loppuu, niin vaihteet ei toimi ollenkaan?? Onkohan edes joku että voi vaikka käsin pakottaa vaihteen pienemmälle että pyörällä pääsee kotiin?
Onko kokemuksia teillä ym. setistä tai muita sähköisistä vaihtajaista, etenkin sähköpyörän kanssa?
Yksi mainninan arvoinen vaihtoehto on Archer Componentsin langaton vaihtaja, mikä toimii sitten perus takavaihtajien kanssa. Toki jos tuon boksin hajottaa, niin tulee vielä kalliimpi lasku kuin XT Di2 kanssa.
https://www.archercomponents.com/shop/