PDA

Näytä tavallinen näkymä : Shimano RT800 (ultegra) Icetech jarrulevyjen laatuongelmat

pesuman
20.04.2019, 20.03
Olen asentanut omaan pyörääni kyseisen malliset centerlock-jarrulevyt ja todennut, etteivät ne pakasta ts. tehtaan paketista asennettuina ole täysin suorat. Molemmat levyt kihnuttavat tietystä (kierosta) kohtaa ikävästi jarrupaloihin.
Kuulin eräältä toiselta harrastajalta samanlaisista ongelmista, jotka loppuivat kun levyt vaihtoi XTR:n vastaaviin. Vika ei korjaudu säädöllä, vaan raa-alla voimalla, eli levy on suoristettava itse ruuvipenkissä. Levyä ei käsittääkseni voi asentaa napaan sen enempää vinoon kuin autossakaan. Levyt on tiukattu oikeaan momenttiin eivätkä ne anna ns. klappia.

Millaisia kokemuksia muilla on kyseisistä levyistä?
Onko kyseessä vain yhden mallisarjan laatuongelma, onko kyseessä ongelma lainkaan, vai esiintyykö levyjen kieroutta kautta valmistuslinjan?
Ovatko kalliimmat ja kevyemmät Dura-acet vähemmän herkempiä menemään solmuun kuin Ultegrat?

plr
20.04.2019, 23.21
En nyt muista aivan tarkasti levyn tyyppiä, mutta pyörässä on vastaava malli, joka edelsi RT800:sta. Kokemukseni ovat samankaltaisia. Tein talven jäljiltä tiukkoja jarrutuksia alamäessä, jotta saisin jarruihin enemmän pitoa. Pitoa tulikin, mutta takalevyyn tuli myös sivuttaisheittoa, joka aiheutti kilahtavan äänen joka pyörähdyksellä, kun jarrupala hipaisi levyyn. Ääni ei lähtenyt pois 30 km:n ajamisella, jarruja käyttämällä tai jarrusatulan keskityksellä. Sivuttaisheiton sai pienemmäksi ja kilahduksen pois vasta vääntämällä levyä suoremmaksi. Näin on joutunut tekemään useita kertoja.

Vivve
20.04.2019, 23.24
Halvat jarrulevyt kiinni vaan niin ei vituta niin paljoa kun vääntyy.

nure
21.04.2019, 18.28
Ashiman AiRotorit pelittäneet ongelmitta kaikissa pyörissä, roskiin vaan tuollaiset kierot ja korjattavat.

OJ
22.04.2019, 02.58
Mun RT800 heitti pikkuisen ja vaati taivuttelua. Olen ehkä erikoinen, mutten ole odottanut jarrulevyjen olevan täysin suoria.

nure
22.04.2019, 07.25
^Jotenkin vaan tuntuu hieman oudolta alkaa väännellä levyjä jotka muutenkin liikkuu ahtaassa välissä. Itse tosiaan tottunut taas siihen että kaikki kunnossa ostaessa, toisaaltaan ei olekkaan pyörissä pahemmin noita virvelitehtaan osia...

oppes
24.04.2019, 20.32
Neljässä pyörässä ollut halvimman sortin Shimpan hydrauli-levyt eikä ensimmäisenkään kanssa (25tkm) mitään ongelmaa. Kohdistamisen, kieroutumisen tai muunkaan kanssa. Aina väillä ihmettelen näitä, että olenko vain se Hannu Hanhi?