Antza44
15.04.2019, 11.28
Tuli hommattua kyseinen kypärä https://www.bellhelmets.com/en/super-dh-mips/p/7101462. Päähän sopivuudeltaan tuo on todella hyvä, mutta paino alkaa olla aika hurja L koossa avo moodissa 561g, kun vanha Met Parabellum on vain 323g. No onhan tuon Bellin Mips Spherical systeemi tupla kuorellaan aivan varmasti turvallisempi, kuin vanha Met tai vaikka Poc.in Tectal race spin joka on ilmoitettu painavan 340g m koossa eli varmaan liki 400g XL koossa, joka vastaa Bellin kokoa. Poc olisi kyllä avo malleista ollut melkovarmaan valinta, koska osui minun päähän hyvin.
Bell Super DH on taas toisaalta suht kevyt kypärä Full Face moodissa ja täyttä DH ASTM F1952 normin. Paino L koossa on 993g punnittuna ja kypärässä lukee 950g. Toisaalta Met Parachute Full Facen painoksi on ilmoitettu L koossa vain 740g joka täyttää saman normin, mutta eipä siinä ole Mipsiä eikä tupla rakennetta joka selittää paino eron.
Yhtä kaikki tarvetta olisi Full facelle satunnaisiin Parkki ajoihin ja ulkomaan reisuilla, mutta kyllä tuo avo moodin aika hurja paino pisti miettimään vielä uudelleen kahta eri kypärää, sen verran tuntuu pää ja niskat tykkäävän kyttyrää liiasta painosta vaikka onhan tuo turvallisuus mielessä perusteltu painon lisäys perus lenkki traili ajeluihinkin, jota ajosta on suurin osa. Kotomaassahan kaksi eri kypärää ei ole niinkään ongelma, mutta Lentokoneessa raahailuun tuo combo kypärä olisi kyllä hyvä.
Joudun kuitenkin reklamoimaan, kun ohuemmat poskipalat ei pysy kunnolla kiinni neppareillaan. Lisäksi leukasuoja ei asetu korvantakana olevaan tukikoloon tai sitten ei kuulukkaan, mutta aika outoa tehdä hahlo turhaan, no leuka suoja edellä törmäyksessähän tuo ottaneen vastaan. Kurkatkaapa omia kypäriänne osuuko kohdilleen tuo kuvan hahlo.
Edit. Belliltä kysäsin asiasta kuvien kera ja vastaus oli, että pitää asettua paremmin kohdilleen, eli takuuvaihtoon.
Eilen ajelin Full Face moodissa ja kypärähän on oikein mukava päähän. Eilen pisti merkille, että tuo Mipsin tupla tyroksikuorien liikkuminen aiheutta aika ärsyttävää natinaa, jota saa kuunnelle koko-ajan. Sama ongelma on tietysti avo moodissakin. Tästä oli myös raportoitu MTBR forumilla, eli lienee ominaisuus. Täytyy nyt ajaa muutamalenkki vielä avomoodissa ja päättää, että ottaako uuden vai katselee muita vaihtoehtoja. Periaatteessa tuo natina on tällä hetkellä se ärsytävin ominaisuus.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190415/ffdf7fc02cafab838a4ec57cbf2082da.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190415/6896a287274ad32ff4fdb543564f49a9.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190415/9df9937eb15fb4bb33b7171c60d19d93.jpg
Bell Super DH on taas toisaalta suht kevyt kypärä Full Face moodissa ja täyttä DH ASTM F1952 normin. Paino L koossa on 993g punnittuna ja kypärässä lukee 950g. Toisaalta Met Parachute Full Facen painoksi on ilmoitettu L koossa vain 740g joka täyttää saman normin, mutta eipä siinä ole Mipsiä eikä tupla rakennetta joka selittää paino eron.
Yhtä kaikki tarvetta olisi Full facelle satunnaisiin Parkki ajoihin ja ulkomaan reisuilla, mutta kyllä tuo avo moodin aika hurja paino pisti miettimään vielä uudelleen kahta eri kypärää, sen verran tuntuu pää ja niskat tykkäävän kyttyrää liiasta painosta vaikka onhan tuo turvallisuus mielessä perusteltu painon lisäys perus lenkki traili ajeluihinkin, jota ajosta on suurin osa. Kotomaassahan kaksi eri kypärää ei ole niinkään ongelma, mutta Lentokoneessa raahailuun tuo combo kypärä olisi kyllä hyvä.
Joudun kuitenkin reklamoimaan, kun ohuemmat poskipalat ei pysy kunnolla kiinni neppareillaan. Lisäksi leukasuoja ei asetu korvantakana olevaan tukikoloon tai sitten ei kuulukkaan, mutta aika outoa tehdä hahlo turhaan, no leuka suoja edellä törmäyksessähän tuo ottaneen vastaan. Kurkatkaapa omia kypäriänne osuuko kohdilleen tuo kuvan hahlo.
Edit. Belliltä kysäsin asiasta kuvien kera ja vastaus oli, että pitää asettua paremmin kohdilleen, eli takuuvaihtoon.
Eilen ajelin Full Face moodissa ja kypärähän on oikein mukava päähän. Eilen pisti merkille, että tuo Mipsin tupla tyroksikuorien liikkuminen aiheutta aika ärsyttävää natinaa, jota saa kuunnelle koko-ajan. Sama ongelma on tietysti avo moodissakin. Tästä oli myös raportoitu MTBR forumilla, eli lienee ominaisuus. Täytyy nyt ajaa muutamalenkki vielä avomoodissa ja päättää, että ottaako uuden vai katselee muita vaihtoehtoja. Periaatteessa tuo natina on tällä hetkellä se ärsytävin ominaisuus.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190415/ffdf7fc02cafab838a4ec57cbf2082da.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190415/6896a287274ad32ff4fdb543564f49a9.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190415/9df9937eb15fb4bb33b7171c60d19d93.jpg