Näytä tavallinen näkymä : Kevätvaatetus

kurvaaja
01.04.2019, 11.52
Tuntuu, että rupeaa läkähtymään talvivaatetuksessa työmatkalle. On tuo erillinen topic talvipyöräilyvaatetukselle, mutta nyt rupeaa olemaan nämä haastavat kelit eli aamulla nollassa ja iltapäivällä voi nousta sinne +10 asteeseen. Millaista settiä käytätte reippaassa työmatka-ajossa näin keväisin?
Tänään (aamulla oli 0C ja iltapäiväksi luvattu n. +6C) päällä seuraava vaatetus:
-Kesäkengät + kenkäsuojat
-Lyhyet bibsit + verkkovuorelliset LEPATTAVAT" tuulihousut
- Teknisen alusasun pitkähihainen paita +  softshell takki
-Kypäränaluslakki
- Hanskat
Aamulla oli aikalailla lämpötila nollassa ja oli lämpöjen aika sopiva pukeutuminen. Nuo lepattavat tuulihousut kyllä vituttaa, mikähän olisi paras ratkaisu niiden tilalle? Itapäivällä sitten taitaa läkähtyä taas.. Olisiko suositella jotain hyviä suht tyköistuvia shortseja, joita voisi käyttää työmatka-ajossa bibsien+irtolahkeet yhdistelmän kaverina ? Käytättekö yleensä pitkiä  pehmustamattomia trikoita + lyhyet bibsit, pitkät bibsit vai lyhyet bibsit ja irtolahkeet?
 Entä hyvää, kevyttä ja hengittävää takkia? Takissa olisi hyvällä olla etutaskut käytännöllisyyden kannalta eli ei pelkkää pyöräilymallia, jossa tasku vain takana. Onko kokemusta juoksutakeista pyöräilykäytössä?
tempokisu
01.04.2019, 12.36
Joo pyöräkuteita on pitänyt keventää. 
Tänään: pipa ja mikä se nyt on...buff ja kypärä, aurinkolasit. Alla ohut teepaita, ohuempi windstopper-takki. Aamulla nahkahanskat ja tumput ( mukana ohuemmat aluhanskat) hyvä että oli ne paksummat aamupäivällä. Ajohousut alla ja kevyempi välikausitrikoo päällä. Kesäkengät ja kahdet välikausisuojat, villasukat kyllä alla. 
Vaihdoin myös aamulla eteen kuviorenkaalla varustetun vanteen. Cyclolla meinaan ajella vielä jonkun aikaa, on tuolla vielä sepeliä.
Ei ole kokemusta juoksutakista pyöräilyssä, en omista juoksutakkeja. Vaihtoehtona on alla ohut tuulitakki ja päälle pitkähihainen ajopaita, mutta ei sen aika ole ihan vielä.
kurvaaja
01.04.2019, 14.39
Joo pyöräkuteita on pitänyt keventää. 
Tänään: pipa ja mikä se nyt on...buff ja kypärä, aurinkolasit. Alla ohut teepaita, ohuempi windstopper-takki. Aamulla nahkahanskat ja tumput ( mukana ohuemmat aluhanskat) hyvä että oli ne paksummat aamupäivällä. Ajohousut alla ja kevyempi välikausitrikoo päällä. .
Onko tarkempia speksejä noista takista / trikoohousuista?
Vielä samoilla kuin talvella: Pitkät ajohousut, ajopaita, fleece aamuisin, talvikengät, myssy ja ja välikausihanskat. Hiki joka tapauksessa tulee, keväällä vaatetuksen vähentäminen huomattavasti vaikeampaa kuin syksyllä lisääminen.
Mulla on ollut iltapäivisin jalassa 3/4 pituisten bibsien lisäksi (pehmustamattomat) urban-/mtb-shortsit, ja aamulla lisäksi joko irtolahkeet tai ohuet ja napakasti istuvat housut. Kenkien päällä suojat jotka saa iltapäiväksi reppuun. Ylävartalon osalta lyhythihainen ajopaita plus Nalinin Cornalina-takki, josta saa iltapäiväksi hihat pois. Aamulla lämpöisemmät hanskat, ja iltapäiväksi vaihdan ohuemmat. Kypärän alla ohut lippis.
Itse ajan kippurasarvisella, enkä voisi kuvitella käyttäväni vapaaehtoisesti takkia, jossa on taskut edessä.
Tämän talven keksintö: Tokmannin laskettelusukat. Hinta jotain 5-6 euroa. Sellaiset polven alle ja ei mitenkään ohuet. Pitää hyvin säären lämpimänä kun tulee vielä pöksy siihen päälle.
tempokisu
02.04.2019, 03.46
No ei siellä vielä kesä ole....mä ajan niin hitaasti että ei tule hiki jos vähääkään on keveempi vaatetus, kuten tänään. Mieluummin lämmin kuin palelee.
On mulla muuten alutuulitakeissa tasku/taskut edessä. Mutta takki jää siis alle. Eihän ne etutaskut haittaa mitään jos sinne ei laita tavaraa, pienet avaimet ( ei siis mitään massiivista kilon painoista avainnippukompleksia) voi laittaa. 
Posket on jo saaneet aurinkoa vaikka vaan työmatkaa olen ajellu.
Olen huomannu jo monena keväänä/kesällä että miehillä on lyhyet ajohousut mutta pitkähihainen paita. Mulla taas on lyhythihainen paita mutta pitkät housut ja kesälläkin harvoin ihan lyhköiset. Kenkien päällä on aina suojat, kun siellä alla on vanhat Puman Speedcatit. Suojuksia on sitten vaikka miten paljon eri tilanteisiin ( ite tehtyjä).
Viime kesän oivallus oli että mitä pirua varten mä ajokenkiä ja kesäpuseroita/housuja kastelen jos sataa (kaatamalla, työmatkalla) eikun pitkävartiset kumisaappaat ja oikea hieman reilun koon sadetakki, aika rönttösethän ne on mutta tosi kätevästi ne kaatosadelenkitkin sujui näillä varusteilla. Ennen kaatosade oli kamala asia, mutta eipä ole enää :)
Tähän aiheeseen laiskasti liittyen: kissat onnistuivat romauttamaan vaatehuoneen tangon ja sen vuoksi piti sitten kaikki tangolla olleet vaatteet roudata pihalle tuultumaan remontin ajaksi. Ja kas, mitäpäs sieltä löytyikään? Mun 20+ vuotta sitten Kaivokselan pyörähuollosta(?) ostamani Goren ajoasu. Muistelen, että maksoi aikanaan jotain 2000+ FIM, joka oli mulle silloin todella, todella iso raha.
No ei muuta kuin vermeet sunnuntaina päälle ja rauhalliselle lenkille. Ulkonäöltään nuo ei nykyisistä eroa, sininen takki ja mustat henkselihousut. Kahiseehan ne niin että kissat meni sängyn alle piiloon, mutta hikoilusta päätellen myös pitänevät edelleen vettä.
Mutta näistä nyt saa hyvät vaatteet kevään kurakeleille. Takin ja housujen alle voi sitten laittaa tai olla laittamatta lämmittävää tarpeen mukaan.
Muuten näihin päiviin asti mulla on ollut Mavicin talvitakki & Löfflerin talvi-bibsit + dhb:n shortsit. Mutta viime viikolla nuo alkoivat olemaan jo liikaa, vaikka alla vain hihaton paita. Tosin nyt näyttää, että ne on kaivettava taas esiin.
Aamulla:
-Tuuliliivi
-Softshell joka ei pidä tuulta
-Aluspaita
-Panta päähän
-Pitkät kevyet trikoot tai sitten normi bibsit lisälahkeiden kanssa
-Talvikengät tai kesäkengät varvassuojilla
Iltapäivällä sitten tuuliliivi ja panta pois niin saa vähän tuuletusta matkan varrella.

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.