PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ostaisitko pyörän naisten väreissä jos hinta olisi erilainen?

seppo_taalasmaa
17.03.2019, 21.52
Mitä mieltä palstalaiset ovat "naisten" pyörän hankkimisesta miehelle. Kyseessä siis 5000€ kuitunen maastopyörä arvostetulta merkiltä, jolla miesten ja naisten rungot ovat identtiset ja vain viimeistelykit ja väri ovat eri. Ostaisitko miesten väreissä 4500€ hinnalla vai naisten väreissä 2500€ hinnalla?

Sana on vapaa.

fiber
17.03.2019, 22.15
Jos sinusta on tärkeä saada tästä muiden ihmisten mielipide (ilman että kysyisit meidän mielipidettä joihinkin täsmällisiin värityksiin), niin varmastikin on tärkeää myös, että alla on fillari joka sopii totunnaisiin sukupuolirooleihin ja niihin liittyviin mielikuviin. Siinä tapauksessa kannattaa maksaa 4500€.

Ja kuinka kummassa se on 5000€ maastopyörä, jos miesten versiosta pyydetään 4500€ ja naisten 2500€ :D

Metsämuija
17.03.2019, 22.43
Mikä on naisten väri? Jotain hattarajuttua vai? Vai vaan jotain, mistä sä et tykkää?

Eli kääntäen, ”ostaisinko mielummin 5000€ pyörän hirveillä väreillä puoleen hintaan vai vain vähän alennettuna kivan värisenä?”. Hitsit kun olisi ollut tälläinen vaihtoehto aikoinaan, olisin käyttänyt hyödyksi.

Onko jotain eroa siihen pystyykö nainen ajamaan miesten pyörällä ilman identiteettikriisiä kuin siihen että mies ajaa naistenpyörällä?

Sambolo
17.03.2019, 22.49
Tykkään useimmiten ”naisten väreistä” :)

seppo_taalasmaa
17.03.2019, 23.37
Miesten mustassa pyörässä 500€ alennus ja naisten sinisessähttps://www.julianabicycles.com/en-US/strega 2500€. Kyseessä siis Santa Cruz /Juliana. Kysyn tätä asiaa lähinnä yleisen mielipiteen vuoksi. Mietin, kuinka vaikeaa on saada joskus kaupaksi isokoista Julianaa, kun naisostajia ei ole paljoa joten tällöin voiko moni mies kuvitella ajavansa kyseisellä pyörällä. Pyörä on viime vuoden ylijäämää kauppiaalta ja tämän vuoksi merkittävä alennus. Itse olen kiinnostunut vaan Santan VPP jousituksen pitkästä toimintaelinkaaresta ja ikuisesta kuiturungon takuusta alle saksalaisen postimyyntipyörän hinnalla.
https://res.cloudinary.com/bikehub/w_800,q_70,c_limit/Juliana_Furtado__6_1511168070.jpg

casanova
17.03.2019, 23.59
Valitsisin vaihtoehdon C eli ostaisin väärän värisen kaksi tonnia halvemman pyörän ja maalauttaisin sen mieleiseeni väriin.

JohannesP
18.03.2019, 00.00
Olet kiinnostunut pitkästä toimintaelinkaaresta ja ikuisesta rungon takuusta, mutta kuitenkin mietit jälleenmyyntiarvoa. :seko: Jos kerran oikeasti tarkoitus ajaa 5v+ tällä niin jälleenmyynti tippuu jo niin rankasti ettei värillä ole paljoakaan väliä. Puhutaan jo niin isosta hintaerotuksesta ettei jälleenmyynnillä voi mitenkään perustella 2k€ hintaeroa

Kerran kyseessä 2k€ säästö niin en miettisi kahta kertaa. Tuo väri on kaikenlisäksi ihan kiva eikä mitenkään naisellinen. Ainut naisellinen tuo brändi Juliana, mutta mitä väliä. Maksimissaan ihmettelyä voi kerätä miksi naisten malli, mutta jokainen varmasti ymmärtää kun kertoo hintaerotuksen jos kerran täysin sama pyörä.

Ja jos häiritsee niin sä voit säästyvällä pari tonnisella maalauttaa rungon mieluisaksi ja siltikin jää kiva tukku säästöön.

nure
18.03.2019, 05.49
Ei värissä vikaa, siitä vaan jos ego kestää tuon Julianan😂

oem
18.03.2019, 06.39
Viimeinen a-kirjain peittoon;)

JackOja
18.03.2019, 07.07
Mallinimi tarralla toiseksi ja satula sekä stonga poikien malliseksi niin sittenhän tuo on ihan hyvä. Värihän on hieno eikä erityisen "tyttö".

hiilikuitumies
18.03.2019, 07.43
Ostaisin tuon tylsää mustaa hienomman pyörän vaikka samaan hintaan. Eihän tuo ole edes mikään naisten väri. Ja se, että pyörällä on naisen nimi, on vain plussaa. Kuka sitä nyt miehen nimisiä haluaisikaan polkea?

F. Kotlerburg
18.03.2019, 07.45
Pyörä kannattaa aina ostaa seuraavalle. Ei koskaan itselle.

Kyröläinen
18.03.2019, 08.07
Kaikki eivät edes pääse Julianan selkään. Ehkä ikinä! :)

kmw
18.03.2019, 08.16
https://giphy.com/explore/facepalm

VesaP
18.03.2019, 08.24
Jos pyörän mallinimi on enne niin tuolla pyörällä kulkee pitkään ja lujaa...

http://julianabuhring.com/

maalinni
18.03.2019, 08.28
Joku puhuu vuonna 2019 tyttöjen ja poikien väreistä. Facepalmi ja rollais.

MRe
18.03.2019, 08.53
Ilmeisesti kaikki Bianchi-kuskit on naisia... no, onhan niillä succiksetkin :D

Itse en miettisi tuolla hintaerolla kahta kertaa. Eikä sillä nimelläkään ole väliä. Sehän on polkupyörän nimi... for christ sake...

BTW. mikä ero stongassa on miesten ja naisten mallien välillä? Jos vain leveyttä on riittävästi?

F. Kotlerburg
18.03.2019, 09.12
BTW. mikä ero stongassa on miesten ja naisten mallien välillä? Jos vain leveyttä on riittävästi?
Eipä niissä mitään eroa ole yleensä kuin se leveys. Naisten malleihin laitetaan yleensä vähän kapoisampi tanko.

Rosco
18.03.2019, 09.28
Joku puhuu vuonna 2019 tyttöjen ja poikien väreistä. Facepalmi ja rollais.

Tätäpä juuri... :(

Toivoisin vähän harkintaa näihin topikkeihin, saadaan mukavampi lukukokemus sukupuolesta riippumatta.

Uuno1
18.03.2019, 09.30
"Naisten sinisessä"? Nyt on kyllä pakko sanoa että ei ihan tullut tuon fillarin väreistä naisten pyörä mieleen, ainoa mikä voisi "paljastaa" sen on tuo tekstien tyylittely. Itse en kyllä maksaisi 2500 e mustasta maalipinnasta, mutta toisaalta en itse olekaan perillä tarkemmin siitä, mitkä ovat naisten ja miesten fillareiden nimiä.

F. Kotlerburg
18.03.2019, 09.33
Julianahan itseasiassa nykyään ihan oma merkkinsä. Santa Cruz toki sen takana.

Joplin lienee Tallboyta vastaava. https://www.julianabicycles.com/en-ZA/joplin

Eihän tuo edes näytä naisten pyörältä. Tosin miesten koossa tuota ei tehdä.

Smo
18.03.2019, 09.51
Monillahan pyörä on kuin vaimo. Mutta mullapa onkin pinkki keula ja musta-pinkki runko maasturissa, tosin musta dominoivana värinä. Tuuman turhan iso naisten 17".

Tuo taas on aika tyylikäs väri, en peittäisi tekstiäkään. Pyöräsi Kuva-topiikkikelpoinen

LJL
18.03.2019, 10.15
Ostaisin pyörän, myisin rungon pois ja siirtäisin komponentit toiseen runkoon jos yhtälö olisi edelleen kannattava. En helevatissa ajaisi naisten mallilla, joskus oli naisten Milletin kuoritakki ja se inhotti ja häiritsi jatkuvasti vaikka oli musta eikä kukaan huomannut. Ei yhtään lohduttanut että halvalla sain. Mutta jos ajatukset eivät siitä häiriinny niin en tuomitse ketään vaikka ei itselle toimisikaan.

kuovipolku
18.03.2019, 11.22
Venytetään hauskaa ja mielenkiintoista ketjua yli suositusrajojen ja kysytään:

(1) Mitä muuta eroa miesten ja naisten malleilla yleenså on kuin "miesten värit" ja "naisten värit"? Ohjaustangon, grippin/kahvojen koko tai muotoilu, satula? Pienempiä kokoja? Muuta?

(2) Mitä muita vastaavanlaisia merkkipareja löytyy? Giant taisi olla ensimmäisenä tuodessaan pyörämarkkinoille Livin?

PS Mulla on se vaikutelma - joka on siis puhtaasti vaikutelma ja perustuu enemmän tiettyyn ennakkoasenteeseen kuin tarkempaan perehtymiseen - että tämä on lähtökohtaisesti markkinointijuttu ja erityisesti USA:ssa siihen liittyy sellainen tietynmerkkisten tuotteiden myyminen osana tiettyä "life stylea".

kuovipolku
18.03.2019, 11.36
En helevatissa ajaisi naisten mallilla, joskus oli naisten Milletin kuoritakki ja se inhotti ja häiritsi jatkuvasti vaikka oli musta eikä kukaan huomannut.

Nämä ovat tosivakavia juttuja. Muistan ikäni kuinka mulla oli kuusivuotiaana hieno paita, sellainen jota joskus myöhemmin opin kutsuttavan kashmirkuvioiseksi (ja englanniksi Paisleyksi), ja olin siitä niin ylpeä kuin kuusivuotias poika voi olla. Sitten joku aikuinen kertoi että siinä on naisten napitus!

PS Lukion ekalla tai tokalla otin sitten niskalenkin tästä muistosta ja ostin Tukholman reissulla vaaleanpunaisen toppatakin tapaisen. Ja se oli reilusti ennen sitä aikaa kun tyylitietoiset ja muodinmukaisesti pukeutuvat mieher rupesivat laittamaan päälleen pinkkiin päin sävytettyä kauluspaitaa!

PPS Vähemmän off-topicina: kun muisti ei ole enää sama kuin ennen, en saa millään päähäni nimeä, mutta olen 99,5% varma että joku pienikokoisempi miesten prokuski on ajanut sponsorimerkkinsä naisten mallistoon kuuluneella pyörällä. (En kyllä sitäkään muista miten se selvisi ja näkyi tallivärisessä pyörässä, mutta jotain asiantuntijoiden kuvistakin bongaamaa siinä oli...)

salama
18.03.2019, 11.37
Hei!

Olen myynyt käytettynä eteenpäin kaksi Julianaa, molemmat menivät vaivattomasti. Toinen niistä miehelle joka halusi pyörän koska se on todella hyvä.

Ajattelisin että tuollainen "perustäpäri" jossa joustomatka on maltillinen on helppo myydä eteenpäin, luki siinä Juliana tai Santa Cruz. Mutta kyllä myös tiedostan että Juliana kaventaa hieman jälleenmyyntimarkkinoita, sillä kuten aloituksestakin näkyy, osa miehistä ei halua ajaa pyörää joka on brändätty naisille.

Mutta kyllä niistä eroon pääsee ja naisissakin on pitkiä ostajia. Ennemmin ostaisin käytettynä laadukkaan pyörän kuin jonkun joka on tehty jo valmiiksi alelaariin.

TERU
18.03.2019, 11.52
Palstan ihmisten sataprosenttinen tyytyväisyys on mahdoton tavoite yhteen pyörään kohdistuen, mutta jos omassa mielessä pyörä jää alle sadan, jättäisin ostamatta edullisuudesta huolimatta.

Mukava kun nimimerkki ei ole kokonaan poistunut palstalta.🤗

Smo
18.03.2019, 12.30
Ostaisin pyörän, myisin rungon pois ja siirtäisin komponentit toiseen runkoon jos yhtälö olisi edelleen kannattava. En helevatissa ajaisi naisten mallilla, joskus oli naisten Milletin kuoritakki ja se inhotti ja häiritsi jatkuvasti vaikka oli musta eikä kukaan huomannut. Ei yhtään lohduttanut että halvalla sain. Mutta jos ajatukset eivät siitä häiriinny niin en tuomitse ketään vaikka ei itselle toimisikaan.

Takki nyt onkin todella neitiä! Mulla on naisten vaelluslenkkarit, istui jalkaan paremmin kuin miesten malli. Erona kait pikkusen erilainen lesti, väritys identtinen. Samoin naisten ulkoilualusvaatekerrasto ja merinoaluspaita kun halvennuksesta sain ja miesten koot oli loppu. Tuntuu oikein kivalta päällä :p

JackOja
18.03.2019, 12.37
...naisten ulkoilualusvaatekerrasto... Tuntuu oikein kivalta päällä :p

Pervo. Minkä värinen?

Ei pidä ymmärtää väärin, minä kyllä hyväksyn, mutta kannattaa olla varovainen kun tuollaisia huutelee. Kansan syvät rivit jne.

maalinni
18.03.2019, 12.46
^Eikös tollaselle ole nimikin, joku crossdresser tai vastaava :D ?

Cross check (surly you mean that?)

Ari H
18.03.2019, 12.48
Minulla on naisten sandaalit - kapeampi lesti oli parempi.
En muistanutkaa koko asiaa ennen tätä ketjua.

Osta se ei-musta pyörä.

Smo
18.03.2019, 13.07
Pervo. Minkä värinen?

Ei pidä ymmärtää väärin, minä kyllä hyväksyn, mutta kannattaa olla varovainen kun tuollaisia huutelee. Kansan syvät rivit jne.

Aattelin ettei tätä topiikkia kukaan lue. Alusasu on musta valkoisin raidoin mutta paksussa merinoaluspaidassa lukee punaisella Devold ja oliko punaista raitaakin. Köyhä ei voinut vastustaa 20€ poistohintaa, pitää yrittää varoa ettei kukaan näe mitä lapuissa lukee.

Mutta entäs jos polkee mummopyörällä, minä olen tainnut jopa joskus tehdä sitä sukkiksissa. Onkohan tarpeeksi pervoa :rolleyes:

maalinni
18.03.2019, 13.13
Aattelin ettei tätä topiikkia kukaan lue. Alusasu on musta valkoisin raidoin mutta paksussa merinoaluspaidassa lukee punaisella Devold ja oliko punaista raitaakin. Köyhä ei voinut vastustaa 20€ poistohintaa, pitää yrittää varoa ettei kukaan näe mitä lapuissa lukee.

Mutta entäs jos polkee mummopyörällä, minä olen tainnut jopa joskus tehdä sitä sukkiksissa. Onkohan tarpeeksi pervoa :rolleyes:

Mummopyöräily on jo melkein sukurutsaa ja vähintään nekrofiiliä. Jopoilu taas s/m puolen touhuja.

seppo_taalasmaa
18.03.2019, 14.47
Venytetään hauskaa ja mielenkiintoista ketjua yli suositusrajojen ja kysytään:

(1) Mitä muuta eroa miesten ja naisten malleilla yleenså on kuin "miesten värit" ja "naisten värit"? Ohjaustangon, grippin/kahvojen koko tai muotoilu, satula? Pienempiä kokoja? Muuta?

(2) Mitä muita vastaavanlaisia merkkipareja löytyy? Giant taisi olla ensimmäisenä tuodessaan pyörämarkkinoille Livin?

PS Mulla on se vaikutelma - joka on siis puhtaasti vaikutelma ja perustuu enemmän tiettyyn ennakkoasenteeseen kuin tarkempaan perehtymiseen - että tämä on lähtökohtaisesti markkinointijuttu ja erityisesti USA:ssa siihen liittyy sellainen tietynmerkkisten tuotteiden myyminen osana tiettyä "life stylea".

Osa valmistajista esim Canyon tekee täysin erilaiset rungot naisille ja miehille (lyhyempi reach suhteessa stackkiin) ja matalammalla oleva vaakaputki.

Santalla ero on taas puhtaasti viimeistelykitissä eli satulassa ja gripeissä. Runko tulee samasta hiilikuiturunkomuotista.

Hienoa että on olemassakin muitakin miesharrastajia, jotka ovat enemmän kiinnostuneista spekseistä kuten osista ja geosta kuin väristä. Sininen on sinäänsä ihan minttiä.

Metsämuija
18.03.2019, 17.59
^Eikös tollaselle ole nimikin, joku crossdresser tai vastaava :D ?
Oi kiitti. Vai onks toi vaan miehille jotka pukeutuvat naisten vaatteisiin.

Mä en ole sitten lapsuusaikojen voinut enää ostaa naisten lenkkareita, koot loppuu kesken. Korkokengissä sun muissa sentään on ”isojen tyttöjen koot” kun käy siinä suomen ainoassa (tai toisessa niistä) kaupassa.

Tiedättekö miten upeaa oli hiffata että Ruskovilla tekee pidennettyjä pitkiä alushousuja ilman sepalusta. Silleen roheen tummansinisenä, mutta kuitenkin.

kukavaa
18.03.2019, 19.37
...taitaa olla turha huudella sukupuoliroolien perään....
Joo,niin on.

pee
18.03.2019, 21.22
No mistä näitä puoli-ilmaisia pyöriä saa ostaa?

Vivve
19.03.2019, 08.24
Pojalle ostin vihreän "naisten" pyörän. Pinkkiä en olis ostanu.

BB Holland
19.03.2019, 08.30
Eli satula vaihtoon. Värillä on väliä, maksaisin tuosta paremman värisestä 200-500e enemmän kuin mustasta. Luulisin.

JackOja
19.03.2019, 08.55
Nyt vasta tajusin, että mullahan on ongelma! Mun täpärit ovat aina olleet punaisia(!), se on Kekkosen ajan lapselle ja DDR-animaatioiden katsojalle tyttöjen väri jos mikä. Tarvitsenko terapiaa?

kauris
19.03.2019, 09.15
No mistä näitä puoli-ilmaisia pyöriä saa ostaa?

Tampereen Sportax tai Helsingissä Lauttasaari olisi veikkaus.
Mä en olis ehkä uskaltanut lähtee huutelee täällä just tuon takia. Tai sitten olisin ainakin myyjän kanssa sopinut ,että pitää varattuna.

Jos pyörä on muutoin sopiva. Rungon koko oikea ja pyörä muutoinkin sitä kategoriaa mitä on haettu, todellakin ostaisin tuolla hintaerolla Julianan. Väri olisi täydellinen. Silti tuo teksti hämää jonkin verran ja saattaisin ostaa siihen päälle Santa Cruz-tarran jos jäisi mietityttämään.
Kaupaksi se menee varmasti koon puolesta hyvin vaikka olisi Julianan isoin malli. Suomessa on paljon pitkiä naisia.
Mutta on naisten tuon hintaisten maastopyörien markkinat kuitenkin pienemmät kuin miesten ja osa miehistä, kuten olemme saaneet lukea, ei ostaisi naistenpyörää. Vastaava Santa cruz menisi siis helpommin kaupaksi samalla hinnalla mutta kyllä tuokin menee ja voihan sen poiskin myydä vähän edullisemmin.

Muuten, koko pyörän maalauttaminen poistanee elinikäisen runkotakuun. Kannattaa ainakin tarkistaa, jos sitä harkitsee. Tarra / kalvo siksi parempi.

marmar
19.03.2019, 09.34
Mitä mieltä palstalaiset ovat "naisten" pyörän hankkimisesta miehelle. Kyseessä siis 5000€ kuitunen maastopyörä arvostetulta merkiltä, jolla miesten ja naisten rungot ovat identtiset ja vain viimeistelykit ja väri ovat eri. Ostaisitko miesten väreissä 4500€ hinnalla vai naisten väreissä 2500€ hinnalla?

Sana on vapaa.

Minun olisi aika vaikea perustella itselle tuota korkeampaa hintaa. Jos ulkoasu häiritsee, niin sen voi tuunata mieleisekseen teippaamalla, joka tuo samalla lisäsuojaa kolhuja vastaan.

Pojalle tuli punainen "naisten" maasturi, koska varastossa ei ollut riittävän pientä runkokokoa muissa väreissä. Poika totes kaupassa, että ei ole naisten ja miesten värejä, vaan on kivoja ja vähemmän kivoja värejä. Tykkäs väristä, niin otettiin mukaan.

Koulussakaan kukaan ei ole reagoinut, että on ns. naisten malli. Se on kyllä aiheutti tokaluokkalaisissa luokkakavereissa ihmetystä, että onko sulla 27,5 tuuman renkaat, hydrauliset levyjarrut ja kaikki, vautsi kun hieno.

El-Carpaso
19.03.2019, 09.35
Mulla tämän tyyppiset tilanteet ei kovin usein realisoidu (koon 47 jalka ja 195cm pituus saattavat vaikuttaa asiaan).
Mutta tällä hetkellä tähtäimessä on hiilikuituläski ja jos sellaisen saisi vaikka 1000e halvemmalla pinkkinä hattara ja sydänkuvioinnilla, niin ei tulisi mietittyä sekuntiakaan. Kotiin lähtisi pinkki pyörä.
Toisaalta toinen ongelma saattaisi kyllä olla se, että naisten pyörän geometria saattaisi mennä eri suuntaan, kuin mitä itse tarvitsen, mutta se on sitten eri arviointikriteeri se

maalinni
19.03.2019, 10.37
Pyöräily on kyllä aika suvaitsevaista; maailmanmestari käyttää sateenkaaripaitaa ja fillareihin ruuvaillaan isis standardin mukaisia osia

LJL
19.03.2019, 11.19
Pyöräily on kyllä aika suvaitsevaista; maailmanmestari käyttää sateenkaaripaitaa ja fillareihin ruuvaillaan isis standardin mukaisia osia

Irakissa kaikilta fillaristeilta, joilla ei ole pyörässä Isis-keskiötä, hakataan pää poikki

kauris
19.03.2019, 11.34
Mulla oli muistaakseni joskus naistenmalliset Asics-lenkkarit. Toimivat. Ostin myös varmaan 10 vuotta sitten Peak Performancen naistenmallin lautailu/lasketteluhousut. Olisko ollut naisten koko L. Väri on kokomusta mutta nimi peak lukee ihan pienellä jossain polven tienoilla just tuon Juliana pyörän värisellä fontilla. Luultavasti housun sisällä pesulapussa tms lukee myös Peak Performance W. Ei ole haitannut. Olen tainnut joskus niitä ihan mainostaakin kaverilla tms jonka kanssa lasketteluhousuista on tullut puhe.

Poikani ajaa myös vaimon vanhalla täpärillä. Valkoinen, jossa lukee ohuella punaisella raidoituksella Commencal. Raidoituksen takia näyttää kauempaa vaaleanpunaiselta.
Jaa mutta olikohan tuo silti edes naistenmalli alunperin. Kelvannut kuitenkin meidän 12 veelle hienosti.

https://ep1.pinkbike.org/p4pb2498554/p4pb2498554.jpg

maapaa
19.03.2019, 14.37
Ei kyllä pystyisi millään polkemaan varttia pitempään ennen kun nimi vaihdettaisiin vaikka nyt Upton:ksi [emoji16]

OJ
19.03.2019, 15.31
Kaveri osti juuri tyttärelleen uuden maasturin. Katsastivat tosi hienoa liukuvärivihreää Norcoa, josta olisivat saaneet ns. sikahyvän diilin, mutta tytär julisti, että ei tule koskaan ajamaan vihreällä pyorällä. Päätyivät sitten ostamaan yli tuhat rahaa kalliimman, ehkä vähän heikommin speksatun Cannondalen koska se oli "oikean" värinen.

BB Holland
19.03.2019, 16.06
OT Ei ne taida tuolla Irakissa tietää mikä on Isis. Ranskaksi ja arabiaksi Daesh, englanniksi kait Islamic State ja pienemmissä kieliryhmissä tuommoinen akronyymi.

Smo
19.03.2019, 23.43
Nythän mä vasta hokasin, mullahan on mökilläkin pinkki naistenfillari. Ai kauhee miten noloo.

http://kuvanjako.fi/t1u72-1920.jpg

Metsämuija
20.03.2019, 04.17
Tästä ketjusta taas oppii lisää miessukupuolesta. Oikeasti olen joutunut ostamaan poikapuoleiselle lapselle vaatteita naistenpuolelta koska lasten ja miesten puolen tarjonnassa on gäppiä. En tajunnut mitä traumoija tästä olenkaan tuottanut hänelle, ei kyllä mieskään sanonut mitään.

En siis ihmettele miestä joka ostaa nasten kenkiä, koska tiedän että koon 40 lenkkareita ei löydy marketista ukkojen puolelta. Ihan samalla tavalla kuin koon 43 lenkkareita ei myydä naisille. Kun 170cm hupparihylly ammottaa lastenpuolella tyhjyyttä niin sitten etsitään naisten M/L tai miesten S/M koon kuteita. Meillä yleensä väri päättää kummasta se löytyy. Ja koska siippa ei halua lapsensa pukeutuvan mustaan, niin pakko etsiä nasten vaatteista ratkaisua. Joten en yhtään ihmettele, että mieheksi sirorakenteinen lyhyt mies etsii kuteitansa muultakin kuin miesten osastolta. Se tarjonta on niin ankeata, jopa ukkoni mielestä. Teille tarjotaan todellakin vain suruliputusta. Eikö siitä pidemmän päälle tule masentunut olo?

fiber
20.03.2019, 06.49
Se tarjonta on niin ankeata, jopa ukkoni mielestä. Teille tarjotaan todellakin vain suruliputusta. Eikö siitä pidemmän päälle tule masentunut olo?
Valikoima on tosiaankin ankean köyhä, ainakin kivijalkakaupoissa. Paikallisessa ostoskeskuksessa (Jumbo) luulisi jo jotain löytyvän, mutta vähissä on. Pahimmillaan Prisman/Citymarketin kenkäosastot. Kahteen kertaan lähivuosina skannannut näiden tarjonnan, eikä ollut *mitään muuta* väriä tarjolla kuin ruskea, harmaa tai musta. Talvitakeissa jokseenkin sama juttu, ellei sitten kaipaa "ulkoilupusakkaa".

ossi5000
20.03.2019, 07.49
Osa valmistajista esim Canyon tekee täysin erilaiset rungot naisille ja miehille (lyhyempi reach suhteessa stackkiin) ja matalammalla oleva vaakaputki.

Viikonloppuna Canyon popup-shopissa kerrottiin, että ainakin Neuronin runko on täysin sama. Kun itse ihastelin punaista väriä ja lyhyempää toimitusaikaa.. :)

LJL
20.03.2019, 12.45
Jos olisi varmaa, että miehet ostaisivat ns. ihan simona vaaleanpunaisia pyöriä, niin markkinat olisivat täynnä niitä. Mutta näin ei ole.

kuovipolku
20.03.2019, 15.13
Jos olisi varmaa, että miehet ostaisivat ns. ihan simona vaaleanpunaisia pyöriä, niin markkinat olisivat täynnä niitä. Mutta näin ei ole.

Ei keltaisiakaan näy juuri muita kuin Team Rinkebyn nykyiset tai entiset.

No, roosanväristen pyörien vähäiseen suosioon lienee muitakin syitä kuin se että kukaan ei halua muiden luulevan että hän kuvittelee olevansa Giron voittaja tai kokonaiskilpailua johtanut kuski

MRe
20.03.2019, 15.18
Se on totta, mutta jos alkuperäistä postausta ajattelee, niin ko. pyörässä ei ollut (ehkä nimeä lukuunottamatta) mitään erityisen naisellista.

MäkiHiiri
20.03.2019, 21.25
Jaa, mun mielestä tuommoiset pomppu/jousto - ominaisuuksia omaavat pyörät ovat kaikki poikien pyöriä. Ja toi nimi, no eikös laivatkin nimetä naisten nimien mukaan.

Metsämuija
21.03.2019, 07.22

Ja kaikki naisetko haluaisivat ajaa vaaleanpunaisella pyörällä? Ja kaikki pikkupojat vaaleansinisellä? Mulla on pieni epäilys asiasta

MaastoonPolje muistaakseni käyttää pinkkiä ajopaitaa. Miehetkin.

tempokisu
21.03.2019, 07.58
^ en tasan kyllä ajaisi vaaleanpunaisella tai pinkillä tai fuksian värisellä fillarilla, yök. Omistan (ferrarin)punaisia ja mustia fillareita, samanvärisiä kypäriä. Autotkin on (ferrarin)punainen ja musta.
No, kuulemma naiset pitää; voiteista, kaikenlaisista yö-päivä-ryppy-tms. voiteista - minä en. Erilaisista "hemmotteluhoidoista" kuten kasvo-käsi-jalka-hoidoista ja hieronnoista, minä en. Kun meen kauppaan niin on etukäteen tiedossa mitä ostan ja ostan sen enkä jää jahkaileen muuta. Ja käsilaukut, tai olkalaukut, yök. Tavarat taskuun ( mitä enemmän taskuja sen parempi) tai reppuun. Kaikki käsilaukut on kammottavia, olivatpa miten kalliita ja merkkilaukkuja tahansa. Korkokenkiä en voikaan pitää joten sitä ei tarvi miettiä, leveelestiset mukavat jalkineet, värillä ei väliä kunhan ne on mukavat jalassa.
Ei ole pelkoa että "meikit suttaantuu" - en käytä, en myöskään pelkää että joku "kampaus" menee lyttyyn, hiukset on aika pörröllään ja miten sattuu muutenkin.

maalinni
21.03.2019, 09.00
Minulla oli kerran pinkki kypärä Italian ympäriajon henkeen. Kerran kaupingilla pikkutyttö huusi kovaan ääneen; tuolla pojalla on pinkki kypärä!!!

Sambolo
21.03.2019, 16.26
Tein itselle tämmösen tyttöjen pyörän joskus. Harmi kun nykyinen ei ole saman värinen, oikeestaa turkoosi/mintun vihree pinkillä ois paras:cool: Meni muute vielä miehelle kaupaks tää.https://i.imgur.com/IzelgaW.jpg

Metsämuija
21.03.2019, 19.13
^Mut toi on miesten malli. Ei se väri, vaan se naisten malli ja dirtillähän on aina ollut pinkkejä pyöriä.
No aloituksen pyörä muuttui naisten malliksi ilmeisesti tarralla ja minttuisella värillä. Jos kerran osat ja runko oli identtisiä mustaan miesten malliin...

ilmora
21.03.2019, 19.26
Tärkeintä on se, että pyörä on omistajalleen sopiva ja sellainen kuin ite tykkää. En ymmärrä miksi ehdoin tahdoin ostaa fillaria, jos sen värimaailma ei silmää miellytä?

Jos miespuolisella lenkkikaverilla olisi nätti ja ärhäkän pinkki lenkkipyörä, niin sen on parasta olla eri kokoa tai saattaisin lainata.

Smo
21.03.2019, 21.07

Tosiaan se pinkki oli saatu ja tämä naisten fillarikin ihan foorumin kautta löytymisen takia, ei edes paljoa pinkkiä. T. Smo

On mulla nykyisin ollut siniset vaatteet ja pyörät ja mustaa, vähän harmittaa toi sinisen määrä mistä lie kertynyt.

http://kuvanjako.fi/bhrkb-1024.jpg

seppo_taalasmaa
21.03.2019, 22.36
^Ajon kannalta varmaan ihan ookoo, mutta koko merkkihän on naisten merkki, Juliana, eikä Santa Cruz. Sen ostaja tiedostaa vaikka tarroittaisi uudestaan. Tarra tekee pyörän ja merkkiä ei voi vaihtaa, tästä käytiin vuosituhannen vaihteessa täällä kovaa keskustelua, kun tiettyjä dirttirunkoja sai Taiwanin tehtaalta ilman tarroja, mutta jury taisi päättää että ne eivät ole sen merkkisiä (eivätkä yhtä hyviä?) kun tarroilla.

Eli se tietoisuus, että on naisten malli/merkki varmaan on se tekijä monelle. Minulle olisi varmaan ainakin. Jos tämä ei vaivaa, asiahan on kunnossa.

Chainstayn suojassa on isolla "Santa Cruz" ja sama Santa Cruzin merkki löytyy myös gripeistä, ja rungosta sarjanumeron vierestä. Juliana ei siis itsessään valmista pyöriä vaan valmistaja on juliana tuotemerkin omistava santa cruz bicycles.

jaakkoso
22.03.2019, 01.02
Brändeistä ja brändimielikuvista tässä on kysymys ja ollaankin ihan aiheellisen kysymyksen äärellä. Juliana on brändätty ihan tarkoituksella vahvasti (=ainoastaan) naisille. Kyse ei ole siis pelkästään väreistä. Runko on toki sama kuin cruzissa, mutta itselläni on ilmeisen huono itsetunto, kun en mielelläni julianaa ostaisi.
En myöskään käyttäisi vaatteita, joissa komeilisi joku naisellinen brändi selkeästi, olkoon sitten vaikka unisex-vaatteita ja halvempia. Ihan vaan oma mielipide :)

The flying Chocobo
22.03.2019, 08.40
Mun ensimmäinen maantiepyörä oli vaaleanpunainen teräsrunkoinen Rossin. Itse olen siis miespuolinen. On runko tallella vieläkin, mutta vaatisi hiukan uudelleenrakentelua jotta saisi taas ajoon. Mukava pyörä ja pidän myös väristä vallan kovasti. Kun käytin huollossa niin huoltomiehen mukaan siitä kyseltiin aika lailla. Minä en näe mitään ongelmaa värimaailmassa ainakaan käytettävyyden suhteen. Eikös joskus 1800 -luvulla pojat puettu punaisiin kun se on niin 'vahva väri'?

LJL
22.03.2019, 12.57
Miesten mustassa pyörässä 500€ alennus ja naisten sinisessähttps://www.julianabicycles.com/en-US/strega 2500€. Kyseessä siis Santa Cruz /Juliana. Kysyn tätä asiaa lähinnä yleisen mielipiteen vuoksi. Mietin, kuinka vaikeaa on saada joskus kaupaksi isokoista Julianaa, kun naisostajia ei ole paljoa joten tällöin voiko moni mies kuvitella ajavansa kyseisellä pyörällä. Pyörä on viime vuoden ylijäämää kauppiaalta ja tämän vuoksi merkittävä alennus. Itse olen kiinnostunut vaan Santan VPP jousituksen pitkästä toimintaelinkaaresta ja ikuisesta kuiturungon takuusta alle saksalaisen postimyyntipyörän hinnalla.
https://res.cloudinary.com/bikehub/w_800,q_70,c_limit/Juliana_Furtado__6_1511168070.jpg

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/download.colordrops.org/IMG_20190303_143025.jpg

Oliko nämä samaa vai eri väriä? Aika lähellä kumminkin eli lähinnä brändijuttu.

Sambolo
22.03.2019, 13.05
Eri pyörät kuitenkin^ Markkinoinnin ammattilaiset kyllä näköjään osaa hommansa kun niin moni ei ajaisi ”naisten” pyörää :D Harvalla kuitenkaan ongelmia ajaa naisten ”mummotsygällä”.

LJL
22.03.2019, 13.08
Eri pyörät, mutta... En jaksa kirjoittaa uudestaan kysymystä

kuovipolku
22.03.2019, 16.56
Oliko nämä samaa vai eri väriä? Aika lähellä kumminkin eli lähinnä brändijuttu.

Pyytäisin saada huomauttaa että koko värijuttu on lähtöisin ketjun avaajan otsikossa esitetystä kysymyksestä. Mitkään Santa Cruzin yleisessä mallistossaan käyttämistä poikkeavat värit tai sävyt eivät kuulu Julianan brändiin. Ehkä pikemminin päinvastoin: jos pyöriä myytäisiin erityisesti "tyttöjen värisinä", se olisi samanlainen moka kuin Pinarello joka mainosti sähkömaantiepyörällään sillä että nyt nainenkin voi ajaa miehensä tai poikaystävänsä kanssa samaa vauhtia! Jos nainen valitsee "tyttöjen värin", hän tekee sen ainoastaan ironisena eleenä (tai osoittaakseen ettei hänen enää edes tarvitse olla sitä valitsematta jos hän siitä sattuu pitämään).

Julianan naisia varten suunnitellut ominaisuudet ja valitut osat liittyvät puhtaasti ajamiseen ja tyypillisistä fysionomisista eroista johtuviiin juttuihin eli mitoitukseen, geometriaan, jousitukseen jne.

PS Tai enhän minä voi tietää mitä Santa Cruzin/Julianan maalipintaa suunniteltaessa on ajateltu. Epäilemättä värit on valittu keskimääräin naisia miellyttäväksi, mutta sitähän ei brändikuvan säilyttämiseksi saa missään nimessä mennä kertomaan:cool:

seppo_taalasmaa
22.03.2019, 18.02
Pyytäisin saada huomauttaa että koko värijuttu on lähtöisin ketjun avaajan otsikossa esitetystä kysymyksestä. Mitkään Santa Cruzin yleisessä mallistossaan käyttämistä poikkeavat värit tai sävyt eivät kuulu Julianan brändiin. Ehkä pikemminin päinvastoin: jos pyöriä myytäisiin erityisesti "tyttöjen värisinä", se olisi samanlainen moka kuin Pinarello joka mainosti sähkömaantiepyörällään sillä että nyt nainenkin voi ajaa miehensä tai poikaystävänsä kanssa samaa vauhtia! Jos nainen valitsee "tyttöjen värin", hän tekee sen ainoastaan ironisena eleenä (tai osoittaakseen ettei hänen enää edes tarvitse olla sitä valitsematta jos hän siitä sattuu pitämään).

Julianan naisia varten suunnitellut ominaisuudet ja valitut osat liittyvät puhtaasti ajamiseen ja tyypillisistä fysionomisista eroista johtuviiin juttuihin eli mitoitukseen, geometriaan, jousitukseen jne.

Niin siis viimeistelykitin gripit ovat halkaisijaltaan pienemmät, koska naisilla on yleensä pienempi hanska. Itse pyörän geossa ei ole mitään eroa kun se tulee samalta tuotantolinjalta :

Ja joo tuo yllä esiin tuotu Santa Cruz Nomad( vai uusin Bronson) on sama väri, eri tekstitehosteella :D

Kiitos kaikille vastauksista, näköjään molempia mielipiteitä löytyy aika paljon vaikka alussa aihetta pidettiin jopa hassuna oman mielipiteen perusteella.

McHaka
22.03.2019, 19.09
En tiedä maastopyöristä mitään, joten ottaisin selvää, ettei siellä ole jotain suosituksia pyöräilijän maksimipainolle rungossa, iskareissa, kiekoissa ja muissa osissa. Myös satula voi olla mallia leveähkö.

Jos käy alle niin ei muuta kuin pieni L nimen perään ja menoksi. Rapa peittää värin ja logon kuitenkin.

Jos alkaa kuitenkin ahdistaa niin munista päässee Thaimaassa eroon tuolla hintaerolla.

Köfte
25.03.2019, 16.55
Vanhempi polvi muistanee 80- luvun pastellin kautta neoniin värimaailmat.
Ei tuo silloin pahasti häirinnyt, näkyvyyskin oli taattu:) En karsastaisi.

Singer
29.03.2019, 17.34
ensinnä mietin, että sopiiko joku alle tai päälle ja jos sopiii, niin käyttöön.
käyttötarkoitus on tärkein, ei väri tai malli.

cyclomiha
29.03.2019, 20.12
ensinnä mietin, että sopiiko joku alle tai päälle ja jos sopiii, niin käyttöön.
käyttötarkoitus on tärkein, ei väri tai malli.

Värillä on väliä, mustaa fillaria ei osteta oman turvallisuuden vuoksi. Musta ei näy minnekään ja sen seurauksena kaihipotilas jyrää risteysalueella.

Sent from my iPhone using Tapatalk

maalinni
29.03.2019, 20.45
Värillä on väliä, mustaa fillaria ei osteta oman turvallisuuden vuoksi. Musta ei näy minnekään ja sen seurauksena kaihipotilas jyrää risteysalueella.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Keltainen paita?

Laroute
29.03.2019, 20.53
Itse ajaisin vaikka pinkillä tai vaaleanpunaisella pyörällä, jos tietäisin sen kulkevan lujempaa. Pinkkiä kauluspaitaa en käyttäisi mistään hinnasta, vaikka saisin sillä naisia enemmän. Pinkki tai vaaleanpunainen kauluspaita ei tee miehestä homoa, mutta se saa miehen vaikuttamaan homolta. Ehkä siksi naiset tykkäävät em. väreistä miehillä.