Näytä tavallinen näkymä : Mistä riittävän kantava tavarateline?
 
 
Eli lapsen kasvettua ulos tavallisesta Hamaxin istuimesta olisi tarkoitus viritellä kiinni tällainen https://www.twowheelingtots.com/polisport-junior/ 
Tuo istuinhan kestää yli 30kg asti mutta ongelmaksi muodostuu tavaratelineet, jotka ovat yleensä vain 25kg asti. Onko joku törmännyt vahvempiin tarakoihin jossain?
50 kg ainakin tekstin mukaan, eikä painakkaan liikaa.
https://www.axiomgear.com/products/racks/journey-racks/transit/
Jos lapsi ei enään mahdu istumaan tavallisessa istuimessa on se jo mielestäni liian iso istumaan tarakalla. Hanki peräpyörä, peräkärry, laatikkopyörä, potkupyörä tms.
JohannesP
25.02.2019, 00.40
Eikö 30kg+ ja painopiste suhkot korkealla ala vaikuttamaan jo ajettavuuteenkin? Turvallisuus toinen tekijä äkkinäisissä väistötilanteissa, kun peräpään heilahtaa nopeasti. 
Mitä nyt liikenteessä nähnyt niin tuollainen peräpyörä näyttää kulkevan aika kivasti ja varmasti pidempi käyttöaika. Saa muksukin jotakin tekemistä. 
Ei tosin ole mitään kokemusta aiheesta.
^Aivan samaa mieltä, jossain vaiheessa lapsen kasvettava ulos lastenvaunuistakin niin miksei telineistäkin jos lapsi muuten terve.
Myös riskinä pidän suurta painoa noin korkealle sijoitettuna joten pointsit vaikka peräpyörälle.
maalinni
25.02.2019, 09.34
Vaimolla oli hankaluuksia hallita fillaria, kun lapsi oli perus hamaxissa, joten en minäkään suosittele kovin raskasta kuormaa taakse.
Kun lapset kasvoi ulos hamaxeista, niin hetken tosin harkitsin Kona Ute tyyppistä pyörää https://www.bikeshop.fi/Kona-Electric-Ute/ekauppa/pKOEUTE/
Mutta päädyttiin biltenan peräkärryyn ja myöhemmin peräpyörään. Eskari-ikäinen ei kuitenkaan jaksa talvella ajaa ihan joka säällä.
maalinni
25.02.2019, 09.40
Ja jos noihin Surlyn ja Tubuksen terästarakoihin saa lastata vain 30-36 kg, niin en uskaltaisi enempää laittaa mihinkään tarakkaan. En tiedä miten noita maksimikuormia testataan, mutta kyllähän lähes kaikki tarakat kestää aikuisen painon, mutta kuinka pitkään on toinen juttu.
https://www.bike-components.de/en/Surly/Nice-Rack-Gepaecktraeger-HR-fuer-26-bis-29-Raeder-p13254/
Juha Jokila
25.02.2019, 14.08
Tuo istuinhan kestää yli 30kg asti mutta ongelmaksi muodostuu tavaratelineet, jotka ovat yleensä vain 25kg asti. Onko joku törmännyt vahvempiin tarakoihin jossain?
Minun muistikuvan mukaan lapsi ei kertakaikkiaan mahdu noihin istuimiin jo paljon ennen kuin kilorajat ovat edes lähellä. Sama koski auton turvaistuimien kiloja. Hyvä jos puolet siitä ajasta pystyi käyttämään, mitä valmistajat mainosti.
Meillä kiskottiin peräkärryä käytännössä koko aika. Ostettiin käytettynä ja saatiin myytyä helpolla, niin eipä tullut kalliiksi. Mutta ei tuollaiseen kärryynkään ihan hirveän kauaa mahdu.
edit. jaa tohon Polisportin penkkiin nyt aika iso mukula mahtuu. Kyytiin nouseminen ehkä konstikasta ja lapselle kiva nuukia pershikeä.
Erikoisen negatiivinen suhtautuminen tarakalla ajamiseen. Jos katsoo esim. Tanskan ja Hollannin katukuvaa niin suurin osa lapsista kulkee aikuisten tarkalla koulumatkat/päiväkotimatkat. 
Itse jotenkin pyöräkärrystä en innostunut vaikka vuoden verran tuli ajeltua koska siinä pitää olla todella tietoinen koko ajan ajolinjasta ja sen takia tuli turvattomampi fiilis kuin esim. Hamaxilla. Mutta kukin vetää sillä, mikä on luotentevinta!
maalinni
28.02.2019, 22.28
Erikoisen negatiivinen suhtautuminen tarakalla ajamiseen. Jos katsoo esim. Tanskan ja Hollannin katukuvaa niin suurin osa lapsista kulkee aikuisten tarkalla koulumatkat/päiväkotimatkat. 
Itse jotenkin pyöräkärrystä en innostunut vaikka vuoden verran tuli ajeltua koska siinä pitää olla todella tietoinen koko ajan ajolinjasta ja sen takia tuli turvattomampi fiilis kuin esim. Hamaxilla. Mutta kukin vetää sillä, mikä on luotentevinta!
Negatiivinen siksi, että vaimo talutti fillaria suojatien yli lapsi hamaxissa ja molemmat kaatui kyljelleen, vaimo pyörän päälle. Autot tööttäilee ja kukaan ei tullut auttamaan. Sen jälkeen hommattiin perävaunu ja myöhemmin todella näppäräksi osoittautunut peräpyörä.
edit: eskariin kyytsäsin tyttöä tarakalla ilman mitään istuimia, jotenkin olisi hankalaa sen ikäistä ruveta sitomaan penkkiin kiinni.
Erikoisen negatiivinen suhtautuminen tarakalla ajamiseen. Jos katsoo esim. Tanskan ja Hollannin katukuvaa niin suurin osa lapsista kulkee aikuisten tarkalla koulumatkat/päiväkotimatkat. 
Itse jotenkin pyöräkärrystä en innostunut vaikka vuoden verran tuli ajeltua koska siinä pitää olla todella tietoinen koko ajan ajolinjasta ja sen takia tuli turvattomampi fiilis kuin esim. Hamaxilla. Mutta kukin vetää sillä, mikä on luotentevinta!
Saahan sitä kyyditä millä haluaa. Minkähän ikäisestä lapsesta on muuten kyse jos ei oma pyörä ole vaihtoehto eikä Hamaxiin mahdu?
Metsämuija
03.03.2019, 10.17
Saahan sitä kyyditä millä haluaa. Minkähän ikäisestä lapsesta on muuten kyse jos ei oma pyörä ole vaihtoehto eikä Hamaxiin mahdu?
Lapsien koot muuten vaihtelee ihan hirvittävästi, jos ajattelee millä haarukalla -2 +2 käyrät kulkee. Omani kulki siellä keskimääräistä isompien kohdalla ja Hamaxin ja kevyen maastopyörän yhdistelmä meni ihan heti ajokelvottomaksi (ei todellakaan mennyt vaikka neljä-vuotias kyytiin) Silloin en ollutkaan kuullut kärryistä tai peräpyöristä ja alkuaikoinahan niitä peloteltiin vaarallisina kapineina.
Omansa soppaan tulee myös sillä, että on myös lapsia jotka vaikka eivät ikinä aja omalla pyörällä...
Toki on niitäkin lapsia jotka eivät pysty ajamaan polkupyörillä mutta pääasiassa lapset ajavat niillä. Molemmat lapseni ajoivat ennen 3-vuotispäiväänsä.
Metsämuija
05.03.2019, 07.46
Toki on niitäkin lapsia jotka eivät pysty ajamaan polkupyörillä mutta pääasiassa lapset ajavat niillä. Molemmat lapseni ajoivat ennen 3-vuotispäiväänsä.
Joo, mun oli vähän päälle kaksi kun oppi sotkuttamaan apupyörillä. Mutta ei se tarkoittanut sitä, että aamulla oltaisiin päästy rivakasti pyörillä seiskaksi 3km päähän päiväkotiin :)
 
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.