Näytä tavallinen näkymä : Ahveniston Kuntoajo 25.5.
Sami Tuomi
08.02.2019, 18.17
Ahveinston moottoriradalla järjestetään 25.5. kuntoajoatapahtuma, jossa kierretään rata ympäri 25 kertaa (71 km).
Uudessa pyörätapahtumassa pääset ajamaan Ahveniston moottoriradalla! Ahveniston kuntoajossa puitteet polkemiselle ovat mainiot: asfaltti on hyväkuntoinen eikä radalla ole muuta liikennettä, joten voit keskittyä pyöräilystä nauttimiseen.
Olit sitten kokenut menijä tai vähemmän polkenut ajaja, tervetuloa Hämeenlinnaan pyöräilemään!
Aika: 25.5.2019, lähtö klo 15.30
Paikka: Ahvenisto Race Circuit (http://ahvenistoracecircuit.com/), Hämeenlinna
Matka: 25 kierrosta (71 km)
Tapahtumatiedot:
Kuntoajo starttaa yhteislähtönä. Tapahtumassa ajetaan 25 kierrosta (71 km) tai kunnes maalialue sulkeutuu klo 19:00. Aerotangot ja aika-ajo/triathlonpyörät ovat kielletty. Yhden ratakierroksen pituus on 2,84 km.
Tapahtumassa on elektroninen ajanotto.
Osallistumismaksut:
30.4.2019 asti – 42 euroa
1.–19.5.2019 – 47 euroa
Jälki-ilmoittautuminen – 57 euroa
Ilmoittauminen:
https://triathlonfactory.tapahtumiin.fi/fi/
Lisätiedot:
https://triathlonfactory.fi/ahvenisto-sport-day/ahveniston-kuntoajo/
Kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta meille, jotka emme lähde kiertämään Hervannan kortteleita.
Privileged
08.02.2019, 21.23
Herätti minunkin kiinnostuksen! Jos jostain syystä en lähde ajamaan sunnuntaina Rosendahl GP:tä niin tässä sille hyvä vaihtoehto. Ja olisi hyvää harjoitusta juhannusaattona ajettavaan Ahvenisto GP-kisaan.
Sami Tuomi
09.02.2019, 19.58
Helmikuun loppuun asti on ilmoittautumiset vielä 20 % alennuksella. Koodi: avajais20.
Tervetuloa mukaan!
Tää on kyl todellinen kuntoajo, pakko laittaa kalenteriin.
Eskolla olis hyvä mainoskuva ahvenistolta :)
Ehdottomasti mukana jos ei esteitä tule. Ahvenistolla ajanut nuorempana ja viime Jussina tuon GP:n. Kyllä veti luulot pois, kun tuota ylipainoa oli ja sen verran sähäkästi nuo vinttikoiran laihat kilpakumppanit sen mäen vetivät, että loittonevia takavaloja jäin tuijottamaan. Oiva kisa/kuntoajo/reitti, missä on käytännössä pakko revittää punaisella tai yli, jos mielii pysyä kärjen mukana.
Kuvia on kyllä sekä muista että itsestä. Ne missä minä itse olen pääosassa kertovat karusti sen, että jos on liikaa painoa ja/tai liian vähän voimaharjoittelua, niin ensi alkuun katsotaan loittonevia takavaloja ja muutaman kierroksen jälkeen taas uudestaan loittonevia takavaloja...
Nyt olen vähän paremmassa iskussa kuin ennen, joten voisin kuvitella jaksavani kuntoajon maaliin saakka. Vaikka revittäisin kirkuvan punaisella, en elättele toiveita kärjen mukana pysymisestä.
Jami2003
10.02.2019, 10.32
Tuollaisessa rinkulan ajossa on se hyvä puoli että peesiin on mahdollista päästä moneen kertaan [emoji3]
Helmikuun loppuun asti on ilmoittautumiset vielä 20 % alennuksella. Koodi: avajais20.
Hyvä diili, tuli ilmoittauduttua.
Kuvia on kyllä sekä muista että itsestä. Ne missä minä itse olen pääosassa kertovat karusti sen, että jos on liikaa painoa ja/tai liian vähän voimaharjoittelua.
Tässäkin ajetaan aerobisesti ylös tai jos käydään anapuolella, niin aerobisella kunnolla palaudutaan seuraavaan mäkeen, ei voimajutuilla.
Onkohan tässäkään mitään järkeä... fiilistellä rataa etukäteen Zwiftissä. Kai se on kokeiltava, kun se kerran on mahdollista.
https://i.imgur.com/strBBPf.jpg
tempokisu
12.02.2019, 02.20
Tuollaisessa rinkulan ajossa on se hyvä puoli että peesiin on mahdollista päästä moneen kertaan [emoji3]
:D niin joo.....tsemiä, hurjasti tsemiä vaan kaikile! Kaikki loppuun ajaneet on voittajia.
Onkohan tässäkään mitään järkeä... fiilistellä rataa etukäteen Zwiftissä. Kai se on kokeiltava, kun se kerran on mahdollista.
Tuon tapaisia treenejähän on trainerroadissakin. Ehkä ei ihan vielä?
Olisi kyllä tosi hienoa, jos zwiftiin saisi mallinnettua koko radan. Milloinhan tekevät creatorin maailmoja varten? Joissakin tietokone peleissä tuollaisia taitaa olla.
Hattu päästä kun joku viitsii tapahtumia järjestää. Samana päivänä on AulankoMTB ja siitä kärsii molemmat tapahtumat. Olisi edes peräkkäiset päivät. Jatkossa kannattanee miettiä tarkemmin. Tää on pikkukylä.
Hattu päästä kun joku viitsii tapahtumia järjestää. Samana päivänä on AulankoMTB ja siitä kärsii molemmat tapahtumat. Olisi edes peräkkäiset päivät. Jatkossa kannattanee miettiä tarkemmin. Tää on pikkukylä.
Aulangon aikataulu:
11:50
Lähtö - 55 km
12:00
Lähtö - 27 km
12:10
Lähtö - 7 km ja 4 km
Eli nopeimmathan tai lyhyemmän lykkijät ehtii kätevästi hoidella molemmat ajot duathlonina.:p:rolleyes:
Paljonko tulee nousumetrejä tuossa 71 km ajossa?
travelleroftime
19.02.2019, 16.36
Paljonko tulee nousumetrejä tuossa 71 km ajossa?
Löysin nettisivuilta:
RADAN NUMEROITA
Virallinen rataennätys: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bc/Flag_of_Finland.svg/20px-Flag_of_Finland.svg.png (http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Flag_of_Finland.svg) Marko Nevalainen, Dallara F397 – Opel-Spiess F3, 1:13.226, 16.9.2000
Epävirallinen rataennätys näytösajossa:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bc/Flag_of_Finland.svg/20px-Flag_of_Finland.svg.png (http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Flag_of_Finland.svg) Keke Rosberg (http://fi.wikipedia.org/wiki/Keke_Rosberg), Williams FW08C (http://fi.wikipedia.org/w/index.php?title=Williams_FW08C&action=edit&redlink=1), 1:11.00 vuodelta 1984
Ajosuunta: myötäpäivään
Pituus 2840 m
Pääsuoran pituus: 280 m
Radan leveys: 9–17 m
Korkeusero: 32m
32 metriä kertaa 25 yhtä kuin 800 metriä eli aika vähän.
Taitaa olla korkeimman ja matalimman kohdan ero tuo 32m ja kokonaisnousua kierroksella enemmän. Garmin Edge 520 on minulla mitannut Leijona GP:ssä 33,6 km matkalla 783 m nousua.
EDIT: lisätään vielä, että fillarilla tuota kierretään eri suuntaan kuin autolla eli pääosin vastapäivään.
Isoin mäki lienee tuon 32 m, josta ehkä n. puolet on huomattavan jyrkkää, yli 10 %. Sitten on pari pienempää mäkeä. Kokonaisuudessaan nousua/ kierros vähän vähemmän kuin Pyynikillä (n. 60 m), mutta kierros on hiukan lyhyempi, joten aika lähellä toisiaan ovat Rosendahl GP reitti Pyynikillä ja tämä, siis nousumetrejä/km.
Sami Tuomi
24.02.2019, 12.31
Hattu päästä kun joku viitsii tapahtumia järjestää. Samana päivänä on AulankoMTB ja siitä kärsii molemmat tapahtumat. Olisi edes peräkkäiset päivät. Jatkossa kannattanee miettiä tarkemmin. Tää on pikkukylä.
Tapahtumia on paljon ja vaikea saada kaikkia sovitettua yhteen. Ehdottomasti kannattaa kuitenkin tapahtumajärjestäjien tehdä yhteistyötä ja tarjota mahdollisimman hyvät mahdollisuudet harrastajille osallistua tapahtumiin.
Aikatauluihin myös paljon vaikuttaa, milloin radat saadaan käyttöön ja kansallinen tapahtumakalenteri :)
-Sami
Tuon tapaisia treenejähän on trainerroadissakin. Ehkä ei ihan vielä?
Olisi kyllä tosi hienoa, jos zwiftiin saisi mallinnettua koko radan. Milloinhan tekevät creatorin maailmoja varten? Joissakin tietokone peleissä tuollaisia taitaa olla.
Tuo fiberin liittämä treeni ei simuloi siis rataa vaan sen vaatimuksia. Epäilen, ettei Zwiftiin tule ihan heti tätä ominaisuutta. Jos haluaa treenata rataa ja sen korkeuden vaihteluita, niin ainoa mahdollisuus oikeastaan on ajaa garminin tai muun laitteen tallentaamaa (eli edellyttää, että olet itse ajanut tuon radan tai saat kaverilta datan) nousukäyrää uudestaan älytrainerilla, joka simuloi nousua vastuksen avulla. Tacxin ohjelma taitaa taipua tähän, Eliten E-Training isommalla varauksella. Epäilen, että Golden Cheetahin avullakin tämä onnistuisi. Ongelmaksihan tulee mm se, ettei rata ole Google Mapsissa. Toisaalta tuossa korkeusdata on muutenkin hatusta vedettyä. Mitenköhän muut kartat/ karttaohjelmat. Youtubesta saa virikemateriaalia: https://www.youtube.com/watch?v=jYYFfUTtEks
^ videolla korkeusdata taisi toimia alussa vähän aikaa, parin ekan mäen prosentit näkyi varmaan suht oikein, isoimman mäen maksimit jotain 15%, mutta se kolmas pikkumäki ennen pääsuoraa näytti jo miinusmerkkisiä prosentteja. Tämä on tyypillistä sadekelillä, ilmanpainemittarin reikä menee tukkoon vedestä.
Alamäkien mutkat pitäisi myös huomioda simulaattorissa. Käytännössä niissä ei voi polkea lisää vauhtia, nippanappa mäet kyllä pääsee jarruttelematta ajamaan ainakin kuivalla kelillä.
Tuo fiberin liittämä treeni ei simuloi siis rataa vaan sen vaatimuksia. Epäilen, ettei Zwiftiin tule ihan heti tätä ominaisuutta. Jos haluaa treenata rataa ja sen korkeuden vaihteluita, niin ainoa mahdollisuus oikeastaan on ajaa garminin tai muun laitteen tallentaamaa (eli edellyttää, että olet itse ajanut tuon radan tai saat kaverilta datan) nousukäyrää uudestaan älytrainerilla, joka simuloi nousua vastuksen avulla. Tacxin ohjelma taitaa taipua tähän, Eliten E-Training isommalla varauksella. Epäilen, että Golden Cheetahin avullakin tämä onnistuisi. Ongelmaksihan tulee mm se, ettei rata ole Google Mapsissa. Toisaalta tuossa korkeusdata on muutenkin hatusta vedettyä. Mitenköhän muut kartat/ karttaohjelmat. Youtubesta saa virikemateriaalia: https://www.youtube.com/watch?v=jYYFfUTtEks
Jep, ajettu maisema ei vastaa rataa, mutta simuloi nousuja ja laskuja. Tuo on siis Garminista Stravaan ja sieltä GPX:nä tuotu tiedosto. Toimii oikeastaan missä tahansa pyöräilysimussa, joka imee näitä tiedostoja.
Sami Tuomi
15.04.2019, 22.02
Tapahtumajärjestäjien kanssa pääsee juttelemaan ensi viikon viikonloppuna (27.-28.4.) Triathlonmessuilla, Espoon Otahallissa. https://triathlonfactory.fi/triathlonmessut/
Ps. Hintaporras vaihtuu tämän kuun lopussa.
Niin kuin olen täällä hehkuttanut, ja ilmoittautunutkin jo... mutta nyt näyttää pahasti siltä, että työmatka estää osallistumisen :/
Sami Tuomi
16.05.2019, 23.06
Eipä enää ehdi montaa polkaisua ottamaan ennen kuin Ahvenistolla kiskotaan rataa ympäri. Ensi viikolla kisataan :)
Kiitokset järjestäjille mukavasta tapahtumasta. Kelissä olisi ehkä ollut toivomisen varaa, mutta hyvinhän tuo sateessakin meni. Yllättävän raskas rinki ajella pyörällä.
Olikos muuten tapahtumasta kuvia saatavilla jostain? Järjestäjät niitä ainakin radan varrella ottivat..
Kiitos minunkin puolesta! Oli aika märkää, mutta sellaistahan sattuu. Mäet olivat yllättävän jyrkkiä ja siksi keskinopeus jäi minulle heikoksi.
Garmin Edge 1000 väittää, että nousumetrejä tuli 25 kierroksella 1352. Wikipedia sanoo, että radan korkeusero on 32 metriä. Jos se on kierroksen kokonaisnousu, Garmin liioittelee voimakkaasti. Jos se on alimman ja ylimmän kohdan ero, nousumetrin voivat pitää paikkansa.
Kiitos minunkin puolesta! Oli aika märkää, mutta sellaistahan sattuu. Mäet olivat yllättävän jyrkkiä ja siksi keskinopeus jäi minulle heikoksi.
Garmin Edge 1000 väittää, että nousumetrejä tuli 25 kierroksella 1352. Wikipedia sanoo, että radan korkeusero on 32 metriä. Jos se on kierroksen kokonaisnousu, Garmin liioittelee voimakkaasti. Jos se on alimman ja ylimmän kohdan ero, nousumetrin voivat pitää paikkansa.
Pientä heittoa tuntuu mittauksissa olevan. Itsellä Edge 1000 näytti 850 m kokonaisnousuksi. Korkeuskäyrästä selviää, että puolen välin jälkeen maa alkoi mystisesti vajoamaan 😀
Joka tapauksessa mäkeä oli vähintäänkin riittävästi näin tasaiseen tottuneelle..
Hieno tapahtuma oli! Sää taisi verottaa osallistujien määrää, joten peesiä ei ollut juuri tarjolla. No, saipahan keskittyä täysin omaan ajamiseen.
Minulla Edge 820 antoi ensimmäisten n. 26 km matkalla nousuksi 532 m. Sen jälkeen ilmeisesti sensori meni tukkoon vedestä ja loppumatka oli lähinnä suoraa viivaa. Tuosta ekstrapoloimalla kokonaisnousuksi tulee 1441 m.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.