PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rose toolbox

Pertti Hirvonen
08.02.2019, 15.40
Liekkö kestää?

https://www.rosebikes.fi/rose-all2gether-tool-box-711692

Scrap
08.02.2019, 18.17
https://www.chainreactioncycles.com/fi/en/x-tools-bike-tool-kit-18-piece/rp-prod40997

Jokusen kuukauden ollu eikä ole vielä päreinä.

En viitsiny ostaa parktoolia heti kättelyssä.

mando
08.02.2019, 18.21
Liekkö kestää?

https://www.rosebikes.fi/rose-all2gether-tool-box-711692
Pari vuotta ollut käytössä, hyvin on pelittänyt.

nure
08.02.2019, 21.48
Samaa boxia myydään usealla nimellä, itse vastaavan joskus nöösivuosina ostanut. Ei halvalla kummoistakaan saa mutta toimeen kyllä tulee, suurin osa jää käyttämättä tai sitten eivät ole yhteensopivia.
Jos ei akuuttia tarvetta moiselle niin kannattaa mielummin hankkia laadukkaita työkaluja sitä mukaa mitä tarvii.

Kommuutteri
08.02.2019, 22.00
Kolme vuotta käytössä yksi niiden setti. Edit: itseasiassa juurikin tuo. Mitään ei ole rikkoontunut. Tyytyväinen olen, vaikka parktoolia onkin tullut rinnalle.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla

Vivve
08.02.2019, 22.21
Näyttää hyvältä setiltä. Ei kotimekaanikko kalliimpaa kai tarvitse?

nure
08.02.2019, 23.30
Siis kyse ei ole että tarviiko kalliimpaa van siitä että mitä noista yleensäkään tarvii...

Vivve
09.02.2019, 00.22
Tuossa nyt on ihan perussetti mitä tarvii. Tolla hinnalla ei varmasti saa erikseen ostettua vaikka tarviskin vaan yleisimpiä noista.

TERU
09.02.2019, 06.39
Ihan hyvä aloituspaketti, etenkin jos nelikanttiakin vielä löytyy. Tuota vähitellen täydentäen sopivin, tarvittavin kaluin, jopa jotain laadukkaampaakin oheen, esim. ketjunkatkaisin voisi olla sellainen. Tuon tapaisen hankin jo kauan sitten eikä mitään ole rikki mennyt, paljon on käytetty, kun kaiken huollon teen omalla tukiasemalla, mutta vain omiin pyöriin, ei ammattikäyttöön.🤗

nure
09.02.2019, 08.14
Suurin ongelma juuri nuo keskiöavaimet, itsellä juuri nelikanttien loputtua kaikki jäivät käyttämättä. Samoin nuo napojen työkaluilla suht helposti aiheuttaa vaurioita. Omista taitaa olla ainoastaan ketjuruoska jäljellä käytössä...

TERU
09.02.2019, 09.16
Juuri nuo napa-avaimet ovat sellaiset, että noiden tilalle omiin napoihin sopivat paremmat tilalle, nuo kahdelle koolle tarkoitetut peltiset avaimet on omaanikin tullut paranneltua, motonetista saa paremmat, eikä tarvitse olla kuin kolme kokoa, jos simpan napoja huoltaa, 13, 15 ja 17 mm. Monet nykyiset navat eivät enää noitakaan tarvitse, kun on noita pikkurilloja laakereina.☺

nure
09.02.2019, 10.50
^Juuri niin ja taas käyttöarvo tippuu, omanikin ostin aikoinaan nelikanttien ja perusnapojen kultakaudella. Useammalla lisäksi löytyy jo kotoa kuusiokolo/torx avaimet ja ruuvarit joita ei pahemmin edes nykypyörissä tarvi, muistaakseni tuonkin setin ruuvari on mallia käännettävä kannanraiskaaja...

TERU
09.02.2019, 11.37
Nämä harrastelijan työkalut vaativat käyttäjältään enemmän huolellisuutta kuin järeämmät ammattilaiskalut ettei vaurioita syntyis. Tuossa paketissa tuolla hinnalla on kuitenkin toimivaa tavaraa joka hyvin kattaa lompakon tyhjenemisen, vaikka siinä tulisikin tarpeetonta, ihan hyvä pohja tuossa kaikesta omastanikin arvostelusta huolimatta, täydentää vaan pakkiin aikaa myöten pyöriin ja muuhunkin tarpeeseen välineitä, innostavaahan se vaan on. Monet korjaukset omana työnä kannattaa vaikka tuntipalkka jäisi alle minimin.😁

nure
09.02.2019, 19.50
Suurimman osan korjauksista/huolloista kannattaa tehdä itse, saa pyörä arvoistaan kohtelua. Lisäksi oppii aina jotain uutta ja mielenkiintoista.

TERU
09.02.2019, 21.16
^ Menee dialogiksi, mutta yksi hyvä syy huoltaa itse, tai oikeastaan kaksi tuossa. Pyörä yksinkertaisena välineenä ei olekaan niin yksinkertainen, kun siihen perehtyy tarkemmin itse huoltaesaan.

Juuri kun luulee pyöristä jotain noin yleensä ottaen oppineensa, tulee valmistajilta jotain uutta opeteltavaa...

JohannesP
10.02.2019, 12.56
Itse jättäisin peltiset työkalut hankkimatta. Mielummin käy hakeen motonetistä keskihintaista perustyökalua ja sit sen mukaan hankkii erikoistyökaluja kuin niitä tarvii. Eikä niidenkään parktoolia tarvi olla vaan keskihintaista, jotka ovat varmasti laadukkaampia kuin nuo halpojen settien. Aika harva kotimekaanikko tarvii kovin laaajaa arsenaalia työkaluja ja laadukkaalla kuusiokolosarjalla, ketjuruoskalla ja pakka-avaimella pääsee pitkälle.

Halvoilla riski tehdä enemmän vauriota ja polttaa päreet. Jo keskihintainen työkalu kestää vuosikymmeniä niin ei kovin paha rahallinen sijoitus.

Vivve
10.02.2019, 15.46
Sulla on varmaan kokemusta just tosta setistä ;) Kyllä ne motonetin keskihintaset työkalut on samaa sarjaa noiden kanssa.

STN
10.02.2019, 17.15
Onko muuten Park Toolilla kilpailijaa työkalujen laadussa?

JohannesP
10.02.2019, 17.38
Sulla on varmaan kokemusta just tosta setistä ;) Kyllä ne motonetin keskihintaset työkalut on samaa sarjaa noiden kanssa.
Miksi mulla pitäisi olla kokemusta juurikin tuosta setistä et voin kertoa kokemuksesta halpojen työkalujen olevan yleisesti huonoa laatua? Olisi melkonen ihme jos 40€:lla saisi oikeasti hyvää laatua. Keskihintaiseen yleistyökaluluokkaan luokkaan mahtuu mm. Bahco. Keskihintaisia erikoistyökaluja löytyy myös yleisesti nettikaupoista jotka näyttää ulkoisesti laadukkaammilta.
Itse vaan kannatan sitä, että ostaa ne tarvittavat työkalut parempilaatuisina enkä tarvitse kaikkia mahdollisia työkaluja jokaiselle eri standardille, kun mulla ei ole sellaisia nykyisissä eikä tulevissa pyörissä. Ja tykkään ostaa työkalun ajatuksella, että se kestää vuosikymmenet kun tässä maailmassa on jätettä jo ihan riittävästi.

Miksi kysyt sit muiden mielipidettä jos kerran olet jo päättänyt sen olevan riittävän hyvä?

nure
10.02.2019, 17.38
Vivve aika lähellä totuutta, noita boxien työkaluja myydään irtokamana ainakin Biltsussa ja Motonetissä.
Park perustuu pitkälti sille että sieltä löytyy kaikki, itse ainakin Pedrosin kapistuksia käyttänyt, ei pahaa sanaa, toisaaltaan kun tarve tulee niin ei välttämättä merkkiä tuijoteta kun ei ole seinä sinisenä.

Vivve
10.02.2019, 18.47
Vaikea uskoa, että kukaan saa sitä halvempaa pakka-avainta rikki. Saahan sitä toki ostaa kalliimmalla samaa tavaraa lähikaupasta.