PDA

Näytä tavallinen näkymä : Fatty Stripperit

STN
23.01.2019, 18.24
Ilmeisesti Fatty Strippereillä saa fatbiken renkaan helposti tubelessiksi, saa kuulemma toki ilmankin mutta helpottaa. Kattelin tuon Jum Simonssin installation videoita ja miten sen saa leikattua niin, ettei se kumi jää näkyviin ikävästi sinne renkaan ja vanteen väliin? Toimiiko Fatty Stripper pelkästään vai tarvitseeko se teipata joka tapauksessa?

Weston
23.01.2019, 18.33
Ei tarvitse teipata ilmatiiviisti, mutta nippelinpäät ja kevennysreiät täytyy suojata. Leikkaus onnistuu mattopuukolla hyvin, mutta kyllä se fs hiukan jää näkyviin.

harald
23.01.2019, 19.29
Mikä vanne? Esim mulefüt ei tarvitse fattyja.

STN
23.01.2019, 21.10
Mikä vanne? Esim mulefüt ei tarvitse fattyja.

Trekin Mulefutit juurikin.

harald
23.01.2019, 21.15
Siihen suosittelen ihan originaaliteippiä ja TL venttiiliä. Renkaan vaihdotkin onnistuu silloin. Mulefüt on oikeasti hyvä TL-vanne.

STN
23.01.2019, 21.31
Siihen suosittelen ihan originaaliteippiä ja TL venttiiliä. Renkaan vaihdotkin onnistuu silloin. Mulefüt on oikeasti hyvä TL-vanne.

Juu. Oli vaan aamulla tyhjentynyt ja kun yritin laittaa ilmaa, niin vähän sieltä täältä ilmaa litkuineen pursuili. Oli gorilla-teipillä teipattu, onkohan siihen parempaa? Tosin en ollut kaventanut alkuperäistä vannenauhaa.

harald
23.01.2019, 22.09
Sun ringlellä on muovista teippiä joka toimii.

heimat
24.01.2019, 08.05
Ilmeisesti Fatty Strippereillä saa fatbiken renkaan helposti tubelessiksi, saa kuulemma toki ilmankin mutta helpottaa. Kattelin tuon Jum Simonssin installation videoita ja miten sen saa leikattua niin, ettei se kumi jää näkyviin ikävästi sinne renkaan ja vanteen väliin? Toimiiko Fatty Stripper pelkästään vai tarvitseeko se teipata joka tapauksessa?

En ymmärrä miksi porukka ei käytä suoraan hirvisäkkiä? On halvempi, helpompi, varmempi ja toimii kaikilla vanteilla. Säkkiä kun käytät ei myöskään tarvitse mitään vannenauhoja leikellä, paitsi jos grammoja haluaa viilata. Itse sähläsin vuosia gorillateipin sekä jumppanauhavirityksien kanssa, kunnes ostin rullan säkkiä.

F. Kotlerburg
24.01.2019, 08.21
En ymmärrä miksi porukka ei käytä suoraan hirvisäkkiä? On halvempi, helpompi, varmempi ja toimii kaikilla vanteilla. Säkkiä kun käytät ei myöskään tarvitse mitään vannenauhoja leikellä, paitsi jos grammoja haluaa viilata. Itse sähläsin vuosia gorillateipin sekä jumppanauhavirityksien kanssa, kunnes ostin rullan säkkiä.
No se vaatii vähän kärsivällisyyttä ja helliä otteita ettei riko sitä säkkiä, kun vetää vanteen päälle. Suurimmalla osalla ei näitä ole ja sitten se on ihan paska, kun ei toiminutkaan.

Paksupolkija
24.01.2019, 08.34
Nimenomaan, vakio vannenauha mulefuteista saksilla sen verran ettei jää mistään kohden hyllylle. Ei sitä muuten tarvitse kaventaa, yleensä se kiemurtelee hiukan, joten jostain kohden nousee hyllylle. Sitten sunringlen leveä teippi kireälle, ja päätysauma kuumailmapuhaltimella kunnolla kiinni. Litkut ja kovaa ajoa. Videokin löytyy YT:sta.

F. Kotlerburg
24.01.2019, 09.14
No suurimmalla osalla ei riitä maltti siihen teippaukseenkaan kunnolla. Sekin kun vaatii huolellisuutta ja tarkkuutta.

harald
24.01.2019, 09.54
Mun Mulefütit tuli valmiiksi teipattuna. Se valkoinen teippi ei ollut edes erityisen tiukalla.

Makkke
25.01.2019, 14.40
Eilen elämäni ensimmäistä kertaa tein tubeless muunnoksen felt dd30 vanteille käyttämällä fattystrippereitä ja perinteistä jalkapumppua. Aikaa kului noin 1.5h, mutta paljon nopeamminkin saisi tehtyä mikäli olisi kompressori käytettävissä. Täydet suositukset fattystrippereille ensikertalaiselta.

kni94
26.01.2019, 15.54
Nimenomaan, vakio vannenauha mulefuteista saksilla sen verran ettei jää mistään kohden hyllylle. Ei sitä muuten tarvitse kaventaa, yleensä se kiemurtelee hiukan, joten jostain kohden nousee hyllylle. Sitten sunringlen leveä teippi kireälle, ja päätysauma kuumailmapuhaltimella kunnolla kiinni. Litkut ja kovaa ajoa. Videokin löytyy YT:sta.
Mikä on vakio vannenauha? Minkä valmistajan pyörässä oli vai ostitko pelkät vanteet?

Konalla ainakin jotain kovempaa kangasmaista matskua kuten esim trampoliinissa tai jotain muuta. Helvetin vaikea se oli teipata, koitin kolmea eri teippiä. Kovemmat muoviset teipit ainakin mahdotonta saada tiiviiksi ja pysymään konan vannenauhan kanssa. Joku gorilla varmaan pysyy mutta meneehän siinä aikaa että sörkkii joka kolon. Meni hermot teippien kanssa pelleillessä ja jumppanauhalla onnistuu kerrasta kun sen vaan heittää vanteelle. Hirvisäkki näyttää kans ihan järkevälle.

anomuumi
07.02.2019, 19.00
En ymmärrä miksi porukka ei käytä suoraan hirvisäkkiä?
En ymmärrä mistä sitä saa ostettua? Tilaako kaikki sitä jostain nettikaupasta? Postikulut ylittää helposti itse tavaran hinnan. Mahdolliset ostopaikat Jyväskylän alueella kiinnostaa.

Hanski85
07.02.2019, 19.11
En ymmärrä mistä sitä saa ostettua? Tilaako kaikki sitä jostain nettikaupasta? Postikulut ylittää helposti itse tavaran hinnan. Mahdolliset ostopaikat Jyväskylän alueella kiinnostaa.

Mitä väliä sillä on jos postikulut ylittää tavaran hinnan? Eikö se kokonaishinta merkkaa tilaatko vai et

anomuumi
07.02.2019, 20.06
Totta. Saa myös suositella kokonaishinnaltaan edullista paikkaa ostaa netistä.

heimat
07.02.2019, 20.37
Tuolta vaikka http://www.nerivalgroup.fi/tuotteet_kategoriat.php?cat=45
Minä voin myös myydä 3€/säkki+2€postimaksu.

Teme X-2
08.02.2019, 08.23
Itse hain paikallisesta Puuilosta vakuumirullaa, oisko ollu 7€/10m. Siitä sopiva pätkä ja päät yhteen suksenvoiteluraudalla ja hyvin toimi.

anomuumi
18.02.2019, 14.16
Hirvisäkki saapui ja oli aika helppo asentaakin. Kesti ihan hyvin vaikka jouduin jumppaamaan rengasta vanteelta pois ja takasin useamman kerran. Tässä vaiheessa voin kyllä suositella muillekkin, mutta saa nähdä miten se käyttäytyy kun myöhemmin alkaa vaihtamaan rengasta.

.jcy
18.02.2019, 14.58
Mä olen laittanut suosilla uuden siivun. Sen verran halpaa tavaraa kuitenkin, oisko jotain ~0.2€ / rengas.