PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sisilia vinkkejä

LEO
08.01.2019, 12.05
Sisilia ja tarkemmin taormina/naxos vahvistui ensi kesän kohteeksi.
Maantielle mieli, minkälaisia kokemuksia/kommentteja ko seudusta?
Entä vuokraamot?
Muuta mielenkiintoista?

okahkonen
09.01.2019, 10.18
Olen ajellut vain etelässä Ragusan ympäristössä. Oikein mukavaa kumpuilevaa maastoa, melko rauhallisia teitä ja paljon hyvää ruokaa. Yksi reissu kesällä ja toinen talvella. Kesällä kuumaa ja tuulista, talvella sateista :)

Edit: olen kuljettanut omaa fillaria mukana, joten valitettavasti ei kokemusta vuokraamoista. Muistaakseni olen niitä yrittänyt selvitellä, ja tulos ollut sellainen että olen valinnut kuljettaa oman pyörän mukana.

markkinn
09.01.2019, 10.30
Pari vuotta sitten Taorminassa pyörähtäneenä käytin tätä vuokraamoa: http://www.rentbike.it/en/bikes.html
Oli ainoa joka vastasi tiedusteluihin. En tosin ajellut maantiepyörällä, maastopyörä oli perusmarkettipyörä mutta ehkäpä nuo maantievermeet on vähän parempia.
Toimitus ja nouto oli just sillon kun haluttiin.

Taorminasta kannattaa kävästä Castelmolassa (se korkea kukkula Taorminan vieressä, huomaat kyllä sen) ajamassa. Bar Turrisissa kahvit ja takaisin. Lähtöpaikaksi vaikka Isola Bella merenrannassa niin saat ajaa ylämäkeen riittävästi. Osittain samaa reittiä mitä giro italia meni viime vuonna, vai toissa vuonna.. no joskus kuitenkin.

TPP
09.01.2019, 11.15
Pari maantiereissua olen tehnyt Naxokseen, oma pyörä mukana.
Etnan nousu kannattaa käydä ajamassa.
Tällaisen liikkeen löysin Naxoksen kupeesta, mainostavat myös pyöränvuokrausta:

https://www.facebook.com/PatosCicliSicilia/

Vilhelm V
09.01.2019, 16.40
Täältä myös vahva suositus Etnan nousulle. Varovaisuutta kaupunkien laskeville nupukiviosuuksille sitten. Laskeskelin aikanaan Etnalta alas ja reittini meni parinkin pikkukaupungin läpi. Nupukivet olivat kuin öljyttyjä, mikä oli vähällä aiheuttaa sydämentykytyksiä, kun autoletkan mukana ajeli menemään.

TPP
10.01.2019, 20.32
Joo, ne nupukivet oli varmaan jotain laavakiveä kun olivat niin tummia ja liukkaita.

Roiala
11.01.2019, 06.44
Autolla siellä ajellut joskus kauan sitten ja isossa mittakaavassa jäi mieleen että pohjoisranta oli pyöräilemään houkuttelevaa aina Palermoon saakka, kivoja pikku kyliä ja komeita maisemia jne.

Poku
11.01.2019, 15.12
Mä lensin 10 vuotta sitten Cataniaan ja ajelin saaren rannikkoa pitkin ympäri. Syyskuussa olin liikkeellä ja todella kiva oli ajella, Pohjoisen rannikko on huomattavasti mielenkiintoisempaa ja kauniimpaa kuin etelän seudut. Etnalle ehdottomasti kannattaa kiivetä. Palermon seutu, kuten myös läntisellä rannikkolla on hienoja kyliä, mutta sinne tietty on matkaa Taorminasta

fiber
25.10.2019, 10.17
Koitan löytää suoria lentoja Sisiliaan helmikuun lopulle. Mieluiten lennot + airbnb mutta ehkä kävisi jopa pakettimatka. Enkö vaan osaa vai eikö sinne pääse Helsingistä ilman välilaskuja?

LEO
25.10.2019, 14.22
Koitan löytää suoria lentoja Sisiliaan helmikuun lopulle. Mieluiten lennot + airbnb mutta ehkä kävisi jopa pakettimatka. Enkö vaan osaa vai eikö sinne pääse Helsingistä ilman välilaskuja?

Eipä ollut suoria lentoja ainakaan tänä kesänä. Amsterdamin kautta päästiin kyllä sujuvasti reilu tunnin vaihdolla.

fiber
25.10.2019, 17.03
Ok, harmi. Meillä kun olisi tulossa kaksi koiraa matkustamoon, niin tuommoinen 6-7 tuntia on liian pitkä niille.