Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : uudenkarhea RS takaiskari jäi puoleen väliin



Kiituri
29.12.2018, 14.56
hyvin vähän ajettu 4kk ikäinen RS Monarch takaiskari jäi yli puolen välin "jumiin". :mad:
Sieltä myös hikoili vähän nestettä likupinnalle. Kyllä iskari joustaa mutta sagia on nyt sainoisko, riittävästi eikä iskari palauta puolenvälin yläpuolelle.

Onko tämä jotenkin RS tyyppivika? (Wanhan pyörän alkuperäistiivisteillä oleva +10v vanha Foxi takapumppu pitä edelleen ilmansa kesän ajan ilman lisäpumppausta.)

Kanuuna
29.12.2018, 22.58
Eli ongelma on se, että päästää ilmat pihalle?


Sent from my iPhone using Tapatalk

JMJP
30.12.2018, 01.45
Kuulostaa stuckdownilta, perussettiä näiden kanssa. Ellei itsellä työkalut pysy kädessä niin maahantuojalle takuunalaiseen korjaukseen. Eikä tuon ikäisen iskarin kanssa pitäisikään olla tarvetta TSI-remonteille. Omalle Monarchille samat oireet alle 15 tunnin ajelulla, lähin sramhuolto lähetti iskarin maahantuojalle ja palikan sain takaisin jo samalla viikolla.

Kiituri
30.12.2018, 14.20
Niin, itsekin kuvittelisin että olisi takuunalainen homma. Lienee syytä jossain vaiheessa katsella Foxia tilalle jos tämä on jonkinlainen "ominaisuus".

miz
30.12.2018, 14.34
Mulla oli 2 Monarchia, joista molemmat teki pakkasella tuon. Ennen ja jälkeen Fillariosan huollon.
Nämä oli kyllä molemmat osapuilleen 2014-15 mallia. Nykyinen Fox on toiminut moitteetta -20 asteeseen saakka pari vuotta.

JMJP
30.12.2018, 15.29
Interwebissä kun suorittaa vaikkapa haun "rearshock stuckdown" niin aika nopeasti huomaa ettei tuo murhe mitenkään merkkikohtainen ole. Ilmaiskarien murhe josta lienee mahdollista päästä eroon siirtymällä kierrejousiin.
Oma ratkaisu oli ostaa toinenkin rokkarin ilmaiskari, halvalla kun sai ulkoisilta mailta.

Kiituri
31.12.2018, 11.10
Pikaisen selailun perusteella nyt näyttäisi saavan sopivan kokoisia ylivuotisia Foxeja jopa alta 300e hintaan.
Onko muutes missään ilmaiskareissa erillisiä säätöjä hitaalle ja nopealle vaimennukselle sisään ja ulos ?
Kierrejousimalleistta niitä joissakin olisi.

elasto
31.12.2018, 21.52
Pikaisen selailun perusteella nyt näyttäisi saavan sopivan kokoisia ylivuotisia Foxeja jopa alta 300e hintaan.
Onko muutes missään ilmaiskareissa erillisiä säätöjä hitaalle ja nopealle vaimennukselle sisään ja ulos ?
Kierrejousimalleistta niitä joissakin olisi.

Foxin Float X2:ssa ainakin on. Jos vaan mahtuu pyörään, on aikamoinen möhkäle.

marco1
03.01.2019, 12.49
Onko muutes missään ilmaiskareissa erillisiä säätöjä hitaalle ja nopealle vaimennukselle sisään ja ulos ?
Kierrejousimalleistta niitä joissakin olisi.
On useammassakin, mainittu Fox X2 ja Cane Creek CCDB eri variaatioineen ainakin ovat sellaisia joille löytyy Suomesta huolto.

Kiituri
03.01.2019, 13.49
Mitä Foxin "open mode adjust" todellisuudessa tekee, eli miten vaikuttaa sisään ja ulos vaimennukseen?
Tällainen löytyy mm. DPX2 mallista.

SSGT-92
03.01.2019, 14.24
Tuolla siitä kerrottu, sivu 4;https://www.ridefox.com/dl/bike/605-00-180_RevA.pdf
Low-Speed Compression damping säätöhän tuo vaikuttaisi olevan

Kiituri
03.01.2019, 18.13
Herää kysymys vaikuttaako tuo myös nopeisiin liikkeisiin. Veikkaisin että kyseessä on vain sisäänjouston hidastin eikä se taida erotella nopeaa ja hidasta liikettä.

Jarrut auki
20.04.2020, 19.47
Itsellä sama ongelma RS Monarch Plussan kanssa.. Hiukan alle 300km kesti perus lenkkiajoa kunnes ensimmäinen stuck down ja ongelmat alkoivat.

Iskari tuli Saksalaisesta verkkokaupasta tilatun uuden pyörän mukana. Iskari käynyt kaksi kertaa takuuhuollossa Saksanmaalla (Srammilla) ja molempien huoltojen jälkeen iskari tehnyt stuck downin n parin kilsan lenkin jälkeen.. Huoltojen jälkeen iskari on toiminut kylläkin täysin normaalisti,mutta antautuu lähes välittömästi jouduttua rasitukselle ajossa.

Kysymys kuuluukin: onko kukaan saanut kyseistä iskaria toiminaan normaalisti huoltojen jälkeen vai onko keppi täysi susi??

Googlettamalla tämä on aika yleinen ongelma kyseisen iskarin kanssa.

alteregoni
20.04.2020, 20.05
Omalle Monarch r Plussalle kävi kerran myös näin. Käsittääkseni tässä tapahtuu niin, että lähes kaikki jousen ilmat pakenee negatiivi? puolelle. Oonko oikeassa? Oman empiirisen tutkimuksen tuloksena sitä saa olla aika maltillinen voiteluaineen annostelussa ilmakannuun. Itsellä nimittäin tämä ongelma ilmeni heti ilmakannun huollon jälkeen, oli liikaa voiteluainetta ja ilma ei päässyt tasaantumaan kammioiden välillä.
Aika mosauksen iskari päästää kun nyppäsee ilmakannun pois, kun ei sieltä toiselta puolelta tule ilmat pois vaikka onkin iskarista päästnyt imat pihalle venttiilin kautta.

JES
20.04.2020, 20.57
Rokkaritkin saa toimimaan ympärivuoden, kun pyyhkii ilmakammiosta 0rkkis vaseliinit pois tukkimasta ja laittaa fox fluidia(sitä sinistä öljyä) tilalle.

Jarrut auki
21.04.2020, 21.44
Kiitos vastauksista, eli toivoa on! :)

Ensimmäinen täysjousto itsellä, niin ei kokemusta noista takaiskareista saati niiden huoltamisesta. Takuunalainen kampe vielä kyseessä, niin en ole itse ruvennu säätämään. Tänään tulikin kyseisestä verkkokaupasta viestiä ja pakettiosoitekortti, eli iskari matkaa kohti Saksanmaata vielä tällä viikolla.