Näytä tavallinen näkymä : Mistä 142mm Dt Swiss 240s takanapaan boost adapterisetti?
sillimestari
13.12.2018, 15.04
Hei,
Onko joku onnistuneesti saanut asennettua Boost-leveään (148mm) pyörään 142mm Dt Swiss 240s takanapaa jonkin adapterin avulla ?
Dt swiss:n sivuilta en löytänyt sopivaa adapterisarjaa.. Ei taida olla myynnissä edes?
Jää hyvät kiekot vanhasta 29" pyörästä muuten käyttämättä, tai pitää laittaa kiekkosetti myyntiin.
https://www.actionsports.de/en/boost-conversion-kit-dt-swiss-240s-dt-350-dt-370-is-rear-hub-12x148mm-22819
https://www.wolftoothcomponents.com/products/boostinator
Petteri Ellilä
13.12.2018, 15.10
https://r2-bike.com/NOW8-Conversion-Kit-Boost-Adapter-Rear-Centerlock-12x148-Boost
Aiheen vierestä, sama napa. räikän jousi, löytyiskö kivijalasta pk seudulla? Onnistuin hävittämään sellaisen.
https://www.bike-components.de/en/DT-Swiss/Feder-fuer-HR-Nabe-DT-190-240-240s-340-440-540-Huegi-TD-p7968/
(https://www.bike-components.de/en/DT-Swiss/Feder-fuer-HR-Nabe-DT-190-240-240s-340-440-540-Huegi-TD-p7968/)
^Shock Therapysta kysyisin. Muualta löytymiselle en antaisi paljoa toivoa.
DT:n Suomen huollon tavoittaa bike.service@tunturi.com / +358102733213. Viime viikolla lähettivät Jyväskylän pyöräliikkeeseen pyydettäessä navan varaosan.
Kiitos, aloitan shock therapysta, maanataina sen ohi ajan muutenkin
Onko akselin pidentämisessä riskejä? Voisi kuvitella ettei se ainkaan tee takapäätä vahvemmaksi.
Kiinnostaa koska, ehkä itselläkin edessä.
sillimestari
21.12.2018, 19.26
https://www.actionsports.de/en/boost-conversion-kit-dt-swiss-240s-dt-350-dt-370-is-rear-hub-12x148mm-22819
Kiitos, tämä tilattu ja asennettu ja näyttää ainakin toimivalta ainakin pikaisesti katsottuna.
Jatkokysymys vielä, koska nyt levyjarrun puolelle asennetulla uudella ja täten 1cm pidemmällä adapterilla vanne ei ole nyt täysin keskellä takarunkoa: mihin suuntaan noita pinnoja pitää löysätä ja kistää, jotta saan vanteen siirtymään sen n. 10mm levyjarruun päin?
Menikö se niin että levyjarrun puoleisia pinnoja kiristetään ja rataspakan puolelle päättyviä pinnoja löysennetään ? Näin tehtäessä vanne hiljalleen keskittyy alkuperäisestä asennosta kohti levyjarrun puolta? Joulun välipäivinä olisi aikaa kokeilla tätäkin, koska pinnojen kiristystyökalukin jo löytyy.
Kiitos, tämä tilattu ja asennettu ja näyttää ainakin toimivalta ainakin pikaisesti katsottuna.
Jatkokysymys vielä, koska nyt levyjarrun puolelle asennetulla uudella ja täten 1cm pidemmällä adapterilla vanne ei ole nyt täysin keskellä takarunkoa: mihin suuntaan noita pinnoja pitää löysätä ja kistää, jotta saan vanteen siirtymään sen n. 10mm levyjarruun päin?
Menikö se niin että levyjarrun puoleisia pinnoja kiristetään ja rataspakan puolelle päättyviä pinnoja löysennetään ? Näin tehtäessä vanne hiljalleen keskittyy alkuperäisestä asennosta kohti levyjarrun puolta? Joulun välipäivinä olisi aikaa kokeilla tätäkin, koska pinnojen kiristystyökalukin jo löytyy.Adapteri on 6mm pidempi, joten vannetta täytyy siirtää 3mm. Pahimmassa tapauksessa levyn puolelta loppuu kierre kesken tai pakan puolelta pinna jää liian vähillä kierteillä kiinni. Mutta periaate oikea. Kannattaa siirtää vähän kerrallaan, esim puoli kierrosta per pinna.
Vanhassa kierrepakkanavassa oli muistaakseni 6mm eroa pinnojen pituudella eri puolilla ja sillä erolla annetaan pakalle tila, niin luulisi tuon onnistuvan aika pienellä säädöllä nykyisillä pinnoilla.
Löysää ensin toiselta puolelta jokaista ja sitten toiselta puolelta kiristys. Ja tosiaan vähän kerrallaan ja yhtäpaljon jokaista.
usko juntunen
22.12.2018, 13.10
Tuota boost-adapteri ratkaisua laittaa levitys vain toiselle puolen napaa ihmettelin ja katsoin pienemmän riesan tieksi laittaa tsi-viritys.
Varsinkin jos käyttää kiekkoja välillä myös vanhan liiton 142 haarukassa niin kehä on taas väärässä kohtaa.
sillimestari
22.12.2018, 20.15
Vanhassa kierrepakkanavassa oli muistaakseni 6mm eroa pinnojen pituudella eri puolilla ja sillä erolla annetaan pakalle tila, niin luulisi tuon onnistuvan aika pienellä säädöllä nykyisillä pinnoilla.
Löysää ensin toiselta puolelta jokaista ja sitten toiselta puolelta kiristys. Ja tosiaan vähän kerrallaan ja yhtäpaljon jokaista.
No niin, vanne siirtyi paikalleen. 1.25 kierrosta piti löysätä/kiristää. Toivotaan että kestää talviajoa.
142 mm peräistä pyörää ei mulla enää ole, joten ei tarvitse edestakaisin rihtailla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moro
Jäikö sinulla ne 142mm adapterit ylimääräiseksi? Tehtäiskö niistä kaupat?
-Jyrki-
F. Kotlerburg
03.01.2019, 13.11
Tuota boost-adapteri ratkaisua laittaa levitys vain toiselle puolen napaa ihmettelin ja katsoin pienemmän riesan tieksi laittaa tsi-viritys.
Varsinkin jos käyttää kiekkoja välillä myös vanhan liiton 142 haarukassa niin kehä on taas väärässä kohtaa.Mites tuo pakan paikka käyttäytyy jos molemmilla puolin spacereita? Meneekö liian sisälle?
usko juntunen
03.01.2019, 17.35
Mites tuo pakan paikka käyttäytyy jos molemmilla puolin spacereita? Meneekö liian sisälle?
Aiheellinen kysymys, jota itsekkin mietin ensimmäistä diy-buustausta suunnitellessa.
Simmiprikka pakan taakse korjaa ko. haitan. Tarkempi raportti kuva-albumeissa.
CL-kiinnitys: https://goo.gl/photos/yUigZtEYj3o1dFbc9
6-pultti kiinnitys: https://goo.gl/photos/22USEN7NBgGTkZLx8
Jarrulevyn kiinnitystavan erojen takia adapterien mitoitus hieman eri. 6-pulttinen on helpompi rasti.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.