PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyörän pesu

kms
11.12.2018, 09.30
Kerrostalossa asuvat, miten pesette pyöränne? Minkäänlaista letkua ei ole pihalla ja veden kantaminen ämpärillä ylimmästä kerroksesta on hiukan liian työlästä etenkin kun pyörää ei voi siksi aikaa jättää ulos. Joka lenkin jälkeen olisi kiva saada kuitenkin kurat pois!

VesaP
11.12.2018, 09.39
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?42159-Py%F6r%E4n-peseminen
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52503-Py%F6r%E4n-puhtaanapito-talvella-eri-asumismuodoissa
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52807-Py%F6r%E4n-pesuri
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?36351-py%F6r%E4n-pesu

nure
11.12.2018, 10.25
Turhaa pesemistä aina vältellyt, välillä tulee mieleen että siihen kuluu aivan liikaa aikaa ja saattaa aiheutta harmeja varsinkin kylmällä ajalla... Silloin kun pesen niin kylppärissä suihkun alla vaimon seuratessa äänettömänä touhujani.

Sambolo
11.12.2018, 10.30
Kurakeleillä käyn shellin itsepesussa. Pienemmät liat pessy ämpäri ja suihkupullo tyylillä.

hitlike
11.12.2018, 13.24
Irrotan etukiekon ja pyörä pystyssä kaveriksi suihkuun vaan. Sitten harjalla harjailen samalla kun suihkuttelen. Tuleehan siitä kuraa kylppäriin mutta märkätila on helppo huuhdella.

Lammy
11.12.2018, 13.57
Kotiin hommasin Lidln kevytpaineakkupesurin ja työpaikalla suihkuttelen pyörän samalla kun itsenikin.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

maalinni
11.12.2018, 19.27
Turhaa pesemistä aina vältellyt, välillä tulee mieleen että siihen kuluu aivan liikaa aikaa ja saattaa aiheutta harmeja varsinkin kylmällä ajalla... Silloin kun pesen niin kylppärissä suihkun alla vaimon seuratessa äänettömänä touhujani.

Jotenkin tuosta rakentuu sellainen Kaurismäkimäinen mielenmaisema.

khe
11.12.2018, 19.36
Jos asuu kerrostalossa, niin pyörän pesupaikka ei missään tapauksessa ole kylpyhuone. Talopyhtiön viemärit eivät ole rasvan ja kuran kaatamista varten. Omille viemäreilleen tietysti omakotitalossa voi tehdä mitä vain. Jos kerrostalossa ei ole ulkoseinässä vesipistoketta, niin kannattaa ottaa yhteyttä talon hallitukseen ja esittää asennuksesta toive. Hallitus voi semmoisen asennuksen tilata helposti.

kuovipolku
11.12.2018, 20.14
Jotenkin tuosta rakentuu sellainen Kaurismäkimäinen mielenmaisema.

Nyt kun sen minun eteeni rakensit, ei sitä voi olla näkemättä kaakelilaattojen kuviota, seinämaalin värisävyä ja kuivaustelineelle nostettuja puyyhkeitä myöten:D

Mä olen siitä onnellisessa asemassa että vanhassa talossa on tilava ja karuton pesutupa jonka nurkassa on juuri sopiva nurkkaus, sellainen jossa pyörää mahtuu kääntelemään ja jossa voi läträtä vedellä ja lopuksi suihkuttaa lattia puhtaaksi ja luututa se kuivaksi. Ja kun on ns. välilöissä kaikkien, ml. isännöitsijän ja huoltomiehen ja sen kaikesta valittavan asukkaankin kanssa, ei ole syntynyt minkäänlaisia skismoja kenenkään kanssa. Vain oma laiskuus on esteenä sille ettei pyörä ole aina ihan tiptop.

PS Mutta onhan se aivan älytöntä ettei kerrostaloissa ole jonkinlaista yhteistä kuraeteistä, so. sisäänkäyntiä paikkaan jossa niin kuraiset pyörät kuin koirat, lapset, lastenvaunut ja vaikka autonrenkaat voisi suihkuttaa puhtaaksi. Veisihän sellainen tietysti kalliita neliöitä ja pitäisi vetää putkia ja johtoja ja huoltaa viemäriä ja kuluisi vettä, mutta silti...

nure
12.12.2018, 08.59
Kuovi, sääli etten voi tarjota aivan tuollaista täydellistä maisemaa mutta vanhana fanina tuli samat seikat mieleen.

malandio
13.12.2018, 21.32
Kulkine ajossa joka päivä vuoden ympäri kelistä riippumatta ja säilytys pihalla räystään alla, eli pesen sen sulan maan aikana pari kertaa vuodessa. Ketjut käytän säännöllisemmin irti ja putsaan irtona ja joustojen liu-ut putsaan jos muistan. Ja siis rivarissa asustan espoossa ja lähimaillakaan ei ole paikkaa pyörän pesuun, saati että sieltä pääsis sitten puhtaalla pyörällä kotia sorateitä pitkin.

Olli L
14.12.2018, 06.12
Kerrostalossa asuvat, miten pesette pyöränne? Minkäänlaista letkua ei ole pihalla ja veden kantaminen ämpärillä ylimmästä kerroksesta on hiukan liian työlästä etenkin kun pyörää ei voi siksi aikaa jättää ulos. Joka lenkin jälkeen olisi kiva saada kuitenkin kurat pois!

Ainakin meillä on kerrostalon alakerrassa pyykkitupa ja vessa, joissa molemmissa on vesihana. Pyörä lukkoon (jos lukkoa ei kuljeta mukanaan, sen voi jättää pyörätelineeseen lähtiessä), ämpäri ja rätti verkkokomerosta tai pyörävarastosta ja pesuksi. Ei vie paljon aikaa. Ymmärrän kyllä, että ulkona pyörä ei kaikkialla säily, ja likaisena asuntoon vieminen ei ole kivaa.

Minä olen käyttänyt käsin pumpattavaa Clas Ohlsonin puutarharuiskua, jota säilytän vetisenä verkkokomerossa. Sillä enimmät ravat jää työmatkapyörästä pihalle.

AnttiWalker
12.07.2023, 12.01
Tuli töissä vastaan tällainen bideesuihku, jossa on pesuharja mukana. Se yhdistettynä huoltopukkiin tekee kyllä pyörän pesusta aivan luksusta.

https://youtu.be/K3tp7qgAx10

Purkk1
13.03.2024, 20.46
Kenelläkään kokemusta akkupaineruiskuista? Kyllähän tollanen vähän maksaa mut olis todella kätevä suht pieni ja tehokas. Tälläinen Hoto ainakin kätevä.

https://www.youtube.com/watch?v=Z72K4Lr_8Us

tchegge_
14.03.2024, 02.23
On noista pesureista keskustelua tuolla varusteet-osiossa, muistaakseni.

Sent from my CPH2399 using Tapatalk

YocceT
14.03.2024, 08.30
Kyllähän fillarin pesustakin voi tehdä taidetta tai tiedettä, mutta ei siihen nyt vesiämpäriä ja pesusientä kummempaa teknologiaa tarvita. Yksi ämpärillinen vettä pesemiseen ja toinen huuhteluun. Onnistuu missä tahansa.

Ohiampuja
14.03.2024, 08.36
Minulla oli Bilteman akkupesuri. Ihan kätevä aikoinaan, kun pesuolosuhteet oli muuten kehnot.

YocceT
14.03.2024, 08.51
No onhan siinä tuohon ämpäri+sieni -komboon erona miehekäs pärinä, joka tekee kaikesta puuhastelusta mielekkäämpää, vaan ei välttämättä tehokkaampaa.

Ohiampuja
14.03.2024, 09.49
On se pesuri parempi, tuli testattua monta vuotta.

Riitti kun kerran kantoi sen täytetyn pesurin ulos, ja sillä n 4-6 bar paineella huuhteli kurat pois pyörästä. Apuna oli vanha tiskiharja ja sumutinpullossa laimeaa pesuaineliuosta.

Vettä täynnä olevan ämpärin kantaminen läpi asunnon ja kerrostalon porraskäytävän ei ole mukavaa hommaa. Tuollainen suljettu painepesuri on paljon mukavampi kannettava. Eikä tarvinnut tehdä kuin se yksi kantoreissu.

Nyt kun asun rivarissa, missä WC on heti eteisestä seuraava, niin myin sen akkupesurin pois. Nyt pesuvesi kulkee ämpärissä ja pyörä huuhdellaan kastelukannulla.

JohnnyBuzz
14.03.2024, 10.13
Vaikka itsekin asun rivarissa, jossa letku kesäisin valmiina pihalla, niin silti akkukäyttöinen pesuri on ihan parasta. Pääosin tulee kuljettua autolla polun päähän, niin pesuri kulkee hienosti autossa muiden kamojen mukana. Kura lähtee suoraan ajon jälkeen tuoreena helposti irti ja voi sitten nostaa pyörän kattotelineeseen puhtaana. Kotona ei sitten tarvitse enää säätää mitään, vaan laittaa pyörän vain talliin.

Takakeno
14.03.2024, 22.02
Mä tässä justiinsa mietin pyöränpesuun semmosta paineruiskupulloa. Siis käsin pumpattavaa. Jotain tämmöstä (eka tulos googlesta)

https://www.puuilo.fi/media/catalog/product/1/0/1005829481a281a2dd35452633288b81.jpg?optimize=high&bg-color=255,255,255&fit=bounds&height=500&width=500&canvas=500:500

JohnnyBuzz
14.03.2024, 22.43
Mä tässä justiinsa mietin pyöränpesuun semmosta paineruiskupulloa. Siis käsin pumpattavaa. Jotain tämmöstä (eka tulos googlesta)

https://www.puuilo.fi/media/catalog/product/1/0/1005829481a281a2dd35452633288b81.jpg?optimize=high&bg-color=255,255,255&fit=bounds&height=500&width=500&canvas=500:500

Ihan suosiolla ostaisin vaikka Kärcherin pesurin. Pidemmän päälle säästää hermoja, kun ei tarvitse pumppauksessa ja painekin tasainen.

nure
14.03.2024, 23.01
^ On se pyörä tosi paskainen jos ei tuolla ja sopivalla liuottimella puhdistu. Toisaaltaan nykyäänhän jokaisella täytyy olla joku vekotin joka touhuun...

Gambinamiäs
14.03.2024, 23.57
Mulla on sellainen muutaman litraa painepumppupullo, harja ja ämpäri. Jompikumpi vesiastia on alhaalla lastenvaunuvarastossa odottamassa harjan kanssa lenkiltä/töistä paluuta ja isoimmat kurat iha taloyhtiön sisäpihalle. Jätän fillarin hetkeksi kuivumaan lastenvaunuvarastoon ja sitten haen joko suoraan partsille tai käytän suihkun kautta (ehkä kerran viikkoon tai kahteen ja laitan mucoffin pesuainetta, hinkkaan harjalla ja huuhdon suihkulla puhtaaksi. Sitten partsille ja tarvittaessa ketjuihin öljyä/rexiä. Tarvittaessa ketjut irti ja kunnon puhdistus. Töissä on pyöräpaikat autohallissa ja siellä letku lattiakaivon päällä eli suola- ja kurapäivinä vähintään huuhdon heti aamulla pyörän nopeasti ja tarvittaessa näytän pikkaisen harjaa.

JohnnyBuzz
15.03.2024, 00.01
^ On se pyörä tosi paskainen jos ei tuolla ja sopivalla liuottimella puhdistu. Toisaaltaan nykyäänhän jokaisella täytyy olla joku vekotin joka touhuun...

Mä pesen aina vaan vedellä. Pesuaineet vie turhaan voiteluaineita mukanaan.

Koheltaja
15.03.2024, 05.58
Kotona pyörä pestään kylppärissä (vältän tätä sekä kurakeliä), mökillä pesen painepesurilla ja siellä pidetään hauskaa kaikissa keleissä.

Takakeno
15.03.2024, 07.02
Ihan suosiolla ostaisin vaikka Kärcherin pesurin. Pidemmän päälle säästää hermoja, kun ei tarvitse pumppauksessa ja painekin tasainen.

Mä meinaisin pitää tota kerrostalon pyörävarastossa. Olettaisin et vaiks viidellä litralla sais pyörän pestyä muutaman kerran. Erityisesti kaipaisin tota talvella kun meidän pyörävarastossa on kylmä.

YocceT
15.03.2024, 07.35

Tollanen vastaava on taloudessa, joskaan ei fillarin pesua varten hankittu. Paine on mitätön, ja vesimäärä olematon, eli sillä nyt ei mitään oikeasti pese. Ne on tarkoitettu kasvinsuojeluaineiden tms levittämiseen. Tollasella sumutuspullolla voit kokeilla ensin, jos kotoa löytyy, niin ei tartte tehdä hukkainvestointia. Vastaava se on paineruiskukin, mutta ei tartte koko ajan pumpata.

https://pic.useful.fi/5suL-WXf-.png

Aakoo
15.03.2024, 07.48
Vettä täynnä olevan ämpärin kantaminen läpi asunnon ja kerrostalon porraskäytävän ei ole mukavaa hommaa. Tuollainen suljettu painepesuri on paljon mukavampi kannettava. Eikä tarvinnut tehdä kuin se yksi kantoreissu.

Nyt kun asun rivarissa, missä WC on heti eteisestä seuraava, niin myin sen akkupesurin pois. Nyt pesuvesi kulkee ämpärissä ja pyörä huuhdellaan kastelukannulla.

Hetken aikaa kun asuin neukkukuutiossa, niin oli sama ongelma. Niinkin yksinkertainen asia kuin kastelukannu auttoi todella paljon, hinta 5,90€. Saa todella hyvin kasteltua ja huuhdeltua pyörän, ja vettä riittää mukavasti. Kurat pesin harjalla ja pesuaineet sumutinpullosta. Ei tarvinnut ostaa satasen pesuria.

https://productimages.biltema.com/v1/image/imagebyfilename/45-919_xl_1.jpg

velib
15.03.2024, 08.54
Kenelläkään kokemusta akkupaineruiskuista? Kyllähän tollanen vähän maksaa mut olis todella kätevä suht pieni ja tehokas. Tälläinen Hoto ainakin kätevä.

https://www.youtube.com/watch?v=Z72K4Lr_8Us

Jos tulee vain pyörän pesuun niin suosittelisin ennemmin Kärcherin säiliöllistä pyöräpesuria. Mulla on Ryobin akkupainepesuri, ja se on kyllä hyvä pyörän pesussa, mutta kätevä se ei varsinaisesti ole, kun vaatii kuitenkin vesiämpärin erikseen sekä letkun kiinnittämisen ja irrottamisen jne. Ja 10 litran ämpäri ei sen kanssa meinaa riittää edes yhden pyörän pesuun. Ei nyt mikään mahdoton vaiva mutta Kärcherin all-in-one voisi olla kätevämpi. Se painepesuri kuluttaa yllättävän paljon vettä vs. tuollainen käsin pumpattava ruisku. Sellaista olen käyttänyt pyörän pesuun vuosia ja on mielestäni kätevä. Paine ei toki pinttyneitä likoja irrota, mutta niihin voi käyttää pesuainetta ja harjaa.

jalkkis
15.03.2024, 09.06

Tuolla voi levittää pesuaineet mutta ei sen paine riitä pesemiseen.

tchegge_
15.03.2024, 11.49
Itsellä Boschin säiliöllinen akkupesuri, se 15litraa ja 15bar riittää hyvin fillarin pesuun.

Sent from my CPH2399 using Tapatalk

Takakeno
15.03.2024, 15.19
tuollainen käsin pumpattava ruisku. Sellaista olen käyttänyt pyörän pesuun vuosia ja on mielestäni kätevä. Paine ei toki pinttyneitä likoja irrota, mutta niihin voi käyttää pesuainetta ja harjaa.

Joo, mä en odota et se on oikea painepesuri. Lähinnä haluaisin talvella suihkasta pahimmat ravat ja suolat veke. Kesällä pesee ämpärin, rätin ja harjojen avulla, mut talvella ei viitteis kylmässä. Mää en tod kanna pyörää himaan, vaan säilytän kylmässä pyöräkellarissa.

Mikä tommonen pumpattava ruisku sulla on?

Purkk1
15.03.2024, 16.36
Jos tulee vain pyörän pesuun niin suosittelisin ennemmin Kärcherin säiliöllistä pyöräpesuria. Mulla on Ryobin akkupainepesuri, ja se on kyllä hyvä pyörän pesussa, mutta kätevä se ei varsinaisesti ole, kun vaatii kuitenkin vesiämpärin erikseen sekä letkun kiinnittämisen ja irrottamisen jne. Ja 10 litran ämpäri ei sen kanssa meinaa riittää edes yhden pyörän pesuun. Ei nyt mikään mahdoton vaiva mutta Kärcherin all-in-one voisi olla kätevämpi. Se painepesuri kuluttaa yllättävän paljon vettä vs. tuollainen käsin pumpattava ruisku. Sellaista olen käyttänyt pyörän pesuun vuosia ja on mielestäni kätevä. Paine ei toki pinttyneitä likoja irrota, mutta niihin voi käyttää pesuainetta ja harjaa.

Tarkotitko ihan tuollaista matalapainepesuria? Riittääkö siinä teho?

OJ
15.03.2024, 18.06
Kotona pesen puutarhaletkulla, tiskiharjalla ja mucoffin pesuaineella. Kisapaikalla sitten polttispesurilla (veden kuskaaminen on melko tyolästä kun yleensä on ainakin 40 litraa vettä matkassa). Kodin lähellä on autopesu missä hoidan pakkaskuukausien pesut. Noi pumppupullot sopii pesuaineen annosteluun, mutta muuhun ne ovat kyllä aika onnettomia ainakin mun mielestä. On mulla myos Worxin akkupesuri ja se kyllä toimii johonkin maastolenkin jälkeiseen huuhteluun, mutta tommosta käyttoä on itellä aika vähän.

velib
15.03.2024, 23.11
Mikä tommonen pumpattava ruisku sulla on?

Joku 7 litran versio, saman näköinen kuin aiemmassa kuvassa. Olisko ollut Clas Ohlsonilta, mutta vuosia sitten. Tuosta tuleva vesimäärä on melko pieni, joten sitä pitää käyttää pistemäisesti vs vaikka puutarhaletku, josta tulee paljon vettä.

Tarkotitko ihan tuollaista matalapainepesuria? Riittääkö siinä teho?

Ryobi on ihan painepesuri, tosin teho on ihan eri luokkaa kuin verkkovirtaan kytkettävissä, joten sellaista se ei korvaa. Mutta on siinä pyörän pesuun aivan tarpeeksi ja liikaakin painetta. Kärcherin matalapainepesurista ei ole omaa kokemusta, kommentoin lähinnä tuota konseptia että se on yksi salkku joka on heti valmiina vs Ryobilla hae akku, kiinnitä suutin, kiinnitä letku, täytä ämpäri jne. Toki voihan se Kärcherin säiliö olla tyhjä ja akku lataamatta jne. Jos pesen pyörän (nopeasti) lenkin jälkeen, käytän pumppupulloa, jos taas on enemmän aikaa (kesällä) niin vaihdellen sitä tai painepesuria.

JohnnyBuzz
16.03.2024, 00.46
Kärcherin matalapainepesurissa riittää paine hienosti lisn irrottamiseen. Painetta ei ole kuitenkaan liikaa ja näin vesi ei tunge laakereihin jne. Paras investointi märän kelin pyöräilyyn. :)

EnduroSenior
16.03.2024, 19.49
Hämmästellen ja naureskellen lueskelin, miten vaikeasti ja työläästi voi tehdä yksinkertaisen asian.
Tuo jo mainittu ladattava Kärcherin matalapainepesurihan on ihan maailman paras ja kätevin keksintö pyörän pesuun, ja etenkin isommalla säiliöllä varustettuna pesu onnistuu hyvin ilman välitankkausta!
Vaikka itse asun omakotitalossa, niin tuolla laitteella pyörän pesu hoituu nopeammin kuin letkujen virittely pesuvalmiuteen.

YocceT
16.03.2024, 20.41
Omakotitalossa asun, seinässä on Gardenan roll-up -letkukela ja vesipostin hana siinä vieressä. Ei tarvii virittää mitään mihinkään: fillari viereen, hana auki, letkua pari metriä ulos kelalta ja antaa veden virrata. Lopuksi hana kiinni. Toki matkakäytössä toi Kärcher vie voiton.

Mahlis
18.03.2024, 10.30
Itsekin kerrostaloasujana olen nyt vakuuttunut, että tuo Kärcherin OC3 7 litran säiliöllä on paras keksintö pyörän pesuun ikinä. Ennen sähläsin kylppärissä suihkun alla tai sitten ämpäri ja pesusieni/tiskiharja menetelmällä, ja en pitänyt siitä koskaan. Nykyään tulee pestyä pyörä huomattavasti matalammalla kynnyksellä, koska se on niin helppoa ja nopeaa.
Kesällä kuivaan aikaan en pese pyörää kovin usein, lähinnä paikallisesti putsaan jousitusten liukuputket joka ajon jälkeen ja tietyin välein ketjut ja rattaat, kunnon perusteellinen pesu ja huuhtelu sitten kuralenkkien jälkeen tai jos kuivalla säällä on menty useampi reissu pesemättä. Jos tiedän, että heti lenkin jälkeen pesen pyörän, niin vien pesurin säiliö täytettynä alakerran häkkivarastoon valmiiksi, ja siellä on myös kaikki pesuaineet, tiskiharjat yms. pyörän pesutarpeet, joten lenkin jälkeen jätän pyörän siihen ulos, nappaan nopeasti kellarin varastosta pesukamppeet, pesen ja kuivaan pyörän, heitän pesukamppeet takaisin häkkivarastoon ja kannan puhtaan ja kuivan fillarin ylös kämppään. Tähän menee nopeimmillaan joku 10 minuuttia, eli todella nopea ja helppo homma, joten kyllä nykyään tulee paljon herkemmin lähdettyä myös kurakelillä lenkille, kun pyörän kuraantuminen ja pakollinen pesu lenkin jälkeen ei ahdista enää samalla tavalla kuin ennen. Ja se on hyvä asia, enemmän pyöräilyä on aina enemmän pyöräilyä.
Tuolla 7 litran säiliöllä pesee yhden kuraisenkin pyörän hyvin. Ei ihan niin kuraisen pyörän pesee niin, että saa melko hövelisti läträtä vettä menemään. Kertaakaan ei ole tarvinnut täyttää välissä. Toki jos pesee useamman pyörän kerralla, niin sitten pitää jo täyttää välissä. Akku kestää kyllä monen monta pesua, en ole edes koskaan testannut varsinaisesti.

Bndit
18.03.2024, 11.50
Jos itsellä ei olisi taloyhtiössä vesiletkua ja pesupaikkaa niin olisin varmasti hankkinut tuollaisen kannettavan painepesurin.

Ohiampuja
18.03.2024, 11.57
Tässä Mahlis kertoo aika tarkasti myös munkin kokemukset. :)

viljosiilo
18.03.2024, 12.28
Tuosta OC3:sta olisi olemassa myös tuo Bike versio, jonka letkuun liitettävä harjapää vaikuttaisi aika kätevältä pyörän pesuun. Siinä säiliö on vaan 4 litraa, riittääköhän tuo kuraisemman pyörän pesemiseen?

Nixuu
18.03.2024, 12.35
Jos en aiemmin omistaisi jo tuollaist OC3 pesuria niin ostaisin tuon uuden 8 litran säiliöllä olevan mallin. https://www.verkkokauppa.com/fi/product/922105/Karcher-OC-3-Foldable-matalapainepesuri

EnduroSenior
23.03.2024, 21.46
Tuosta OC3:sta olisi olemassa myös tuo Bike versio, jonka letkuun liitettävä harjapää vaikuttaisi aika kätevältä pyörän pesuun. Siinä säiliö on vaan 4 litraa, riittääköhän tuo kuraisemman pyörän pesemiseen?
Kaverilla on tuo 4 litran säiliöllä oleva versio, ja on monta kertaa kironnut kun ei hommannut isommalla säiliöllä olevaa...
Pelittäähän sekin, mutta useammin joutuu tekemään välitankkauksen.

EnduroSenior
23.03.2024, 21.51
Omakotitalossa asun, seinässä on Gardenan roll-up -letkukela ja vesipostin hana siinä vieressä. Ei tarvii virittää mitään mihinkään: fillari viereen, hana auki, letkua pari metriä ulos kelalta ja antaa veden virrata. Lopuksi hana kiinni. Toki matkakäytössä toi Kärcher vie voiton.
Kätevää juu kesällä, mutta entäs syksyn ja kevään kurakeleillä yöpakkasten aikaan...?

JohnnyBuzz
24.03.2024, 00.04
Kaverilla on tuo 4 litran säiliöllä oleva versio, ja on monta kertaa kironnut kun ei hommannut isommalla säiliöllä olevaa...
Pelittäähän sekin, mutta useammin joutuu tekemään välitankkauksen.

Mulla on kans toi pienempi versio ja voishan se vähän isompi olla etenkin kuraisempaan aikaan. Helppo ratkaisu on ottaa vesikanisteri pesurin kaveriksi, niin saa nopeasti täytettyä.

xs2jammu
24.03.2024, 09.02
Tää Kärcher menee hankintaan vaikka asun paritalossa missä mulla on autokatoksessa vesipiste, muitta oon koko talven tuskaillut että miten pesen pyörää kun ei se ulkona ole onnistunut kuin pari kertaa. Aina pitää raahata letkua lämpimään ettei jäädy vedet vikka kuinka yrittäis valuttaa tyhjäksi

YocceT
24.03.2024, 09.29
Kätevää juu kesällä, mutta entäs syksyn ja kevään kurakeleillä yöpakkasten aikaan...?

Silloin toimii ämpäri ja harja -metodi ihan hyvin korvikkeena. Kuitenkin tuo vesiposti on käytettävissä maalis-lokakuun välisen ajan, vähän vuodesta riippuen. Ja etelänpuoleisella seinällä se iltapäiviksi näyttäisi sulavan, vaikka yöllä olisi ollut vähän pakkastakin.