PDA

Näytä tavallinen näkymä : Suunto App

kauris
04.12.2018, 11.17
Eli Suunto on tänä vuonna lanseerannut Suunto App sovelluksen joka nyt toimii ainakin Spartan, Suunto 9 ja Suunto 3 fitness kellojen kanssa.
https://www.suunto.com/fi-fi/suunto-app/suunto-appi/
Tämän Suunto Appin on kai tarkoitus korvata kokonaan hiljalleen Suunto Movescount ohjelma.
Menin sitten jo laitelamaan Appin puhelimeeni ja ihmetyksekseni huomasin, että mulla oli jo tili ja harjoituksia vuodelta 2014. Joltain vanhalta suunto-ajaltani siis :) Välissä oli pitkään Polarin v800 ja nyt loppukesän jälkeen olen käyttänyt Suunto Spartan trainer wrist hr-laitetta ja siis movescountia. Ensin työllä ja tuskalla siirrettyäni flow-palvelusta harjoitukset sinne movescounttiin.

Mutta nyt siis Suunto App puhelimessa ja salasana palautettuna. Appin yhdistin myös synccaamaan Stravaan tiedot.
Ja kello eli Spartanin kanssa linkki tehty ja parin viime päivän harjoitukset siirtyivät sujuvasti.

Ajattelin, että tässä keskustelussa voitaisiin siis jutella tästä Suunto App-ohjelmasta. Sen ominaisuuksista, puutteista tietenkin ja käyttövinkeistä jne. Suunto movescounttiin en ole ollut järin ihastunut Polar Flown jälkeen. Josko tämä olisi nyt parempi.

Ensimmäinen ja seuraava kysymykseni kuuluu miten saan movescount-tililtä harjoitukset tänne suunto appiin? Kenties kotona Suunto LInk-ohjelman avulla eli yhdistämällä kellon koneeseen usb-johdolla.
latasin myös kaikki movescount tiedostot äsken koneelle fit-tiedostoina. Mutta nyt välissä lounaalle.

F. Kotlerburg
04.12.2018, 12.56
Ensimmäinen ja seuraava kysymykseni kuuluu miten saan movescount-tililtä harjoitukset tänne suunto appiin? Kun tuon applikaation latasi ja rekkasi sisään olemassa olevalla Movescount-tilillä ensimmäisenä tuli naamalle popuppi, että Movescountiin synkatut harjoitukset tulee saataville Suunto Appiin keväällä 2019.

MRe
04.12.2018, 13.39
Mulla on tuo uusi appi ollut käytössä viime kesästä (keväästä?) beta-ohjelman kautta. Nyt tämä pikkuhiljaa alkaa olemaan käyttökelpoinen, alussa enemmän ihmetteli että mitä tällä pitäisi tehdä. Nyt tällä pystyy muokkaamaan urheilutiloja ja suunnitella reittejä. Tosin se tarkoittaa sitten sitä, että kello ei enää synkkaa sen jälkeen Movescountin kanssa.

Synkkaaminen on edelleen aika epävarmaa. Eikä appi tue useampia kelloja yhtäaikaa, mikä on Suunnolta suuri moka. Luulisi, että siellä oltaisiin riemastuneita käyttäjästä, jolla on useampikin Suunnon härpäke käytössään.

kauris
04.12.2018, 15.31
Kun tuon applikaation latasi ja rekkasi sisään olemassa olevalla Movescount-tilillä ensimmäisenä tuli naamalle popuppi, että Movescountiin synkatut harjoitukset tulee saataville Suunto Appiin keväällä 2019.

Mulla kävi itse asiassa niin, että yritin kirjautua samalla sähköpostiosoitteella, joka mulla Movescount-tililläkin on. Kun arvailin pari kertaa väärin salasanan, painoin en muista salasanaa, painiketta ja pyysin lähettämään salasanan nollauksen samaiseen sähköpostiin. Yllätys oli suuri, kun vaihdettuani salasanan ja kirjauduttuani tähän Suunto Appiin, näytölle pamahti tosiaan harjoituksiani vuodelta 2014. Ja joitain niihin liittyviä ottamiani valokuvia. Nyt aloin vähän miettimään, että ne voikin olla sportstracker-tiedostoja? Kytköksiähän on nykyään Suunnolla Amerin kautta siihenkin. Mutta mainitsemaasi huomautusta en siis saanut ja toisaalta nyt mulla on movescounttiin ja samalla MySuuntoon siis tällä sähköpostilla yksi tili mutta silti samalla sähköpostilla avautuu tämä toinen erillinen Suunto App tili. Ja jossa käyttäjätunnus on siis joku vanha 2013-2014 tunnukseni jota en muistanut olemassa olleenkaan. Nyt molemmissa on sama salasanankin kun nollasin ne. Olen hieman hämmennyksissä edelleen :)

Mutta joo, hyvä juttu että edes keväällä saa vanhatkin harjoitukset siirrettyä messiin. Ja nythän ne saa langallisesti yhdistettyä rannelaitteen latauksen yhteydessä sinne movescountiin. Ja siis bt:n kautta kännykkään Suunto Appiin.

MRe
04.12.2018, 16.20
Tämä uusi appi on (tietokannaltaan) erossa Movescountista. Eli samat tunnarit voi olla molempiin, mutta ne ei ole synkronoitu keskenään. Ja käsittääkseni tämä on joku SportsTracker-viritys, eli ihan hyvin voi olla, että vanhat ST-datat ui tuonne.

Itse en kyllä vielä tätä kelpuuta ainoaksi softaksi, vaan käytän mieluummin Movescountia, missä on harjoitukset vuodesta 2009.

Juuri pamahti lootaan ilmoitus uudesta beta-versiosta:

Release ready to Beta testing 4.12.2018

Changes:
• Unpairing for Ambit3/Traverse devices
• Change sharing picture aspect ratio + Emoji support fix
• Ambit3/Traverse UI in pairing
• Use rounding for ascent, descent, lowest, highest point
• Dashboard gauges for Ambit3/Traverse
• 247 data to cloud
• Photos for paired Ambit3/Traverse devices
• Marketing consent tick box in Facebook signup
• Updated localizations
• Clarified photo access description.
• Disabled Glonass optimization from devices that don’t support it.
• Additional sleep data to sleep card
• Change diary tab button visibilities based on available activity data
• Watch update needed note for Ambit/Traverse

Fixes:
• Fixed energy gauges in diary’s energy view
• Layout issue in workout details grid
• Route list jumps
• Check for photos when deciding should the share button in gallery - if only videos, no sharing allowed.
• Top part of the photo issue
• Fix for view on map
• The sharing text is not activated when it shouldn’t.
• Map view flickering when adding or removing route point
• Wrong today’s bar height in daily kcal graph
• Fix unnecessary text truncation in feed and diary table cells
• Ambit3/Traverse/Dive workouts get duplicated after DST change
• Sync if device is dive and system reconnects
• Added internet connection failure alert to Facebook login and Facebook signup if internet not available

Known issues and limitations:
• Some devices do not support Sport Mode customization at the moment:
- All Spartan devices with ESW lower than 2.0.42
- With 2.0.42 customization is supported, but sport mode names cannot be changed
• Display text for the latest features in Suunto app may appear in English even if your phone is set to some other language.
• During the Beta we hope to receive feedback in English and we will be communicating in English only.

maalinni
04.12.2018, 16.40
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, en halua suututtaa ketään. Mitä te niillä vuosia vanhoilla harjoitustiedoilla teette?

marco1
04.12.2018, 16.46
Movescountin verkkoversiosta saa päälle synkkaukseen Sports-Trackkeriin ja sieltä ne näkyy Suunto Appissa.
Edit: tägit ei näytä vieläkään siirtyvän (tai ainakaan näkyvän) joka on huono juttu. Itse olen tägäillyt pyörä/suksi/kenkä -tietoja jotka tarttis tietää.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, en halua suututtaa ketään. Mitä te niillä vuosia vanhoilla harjoitustiedoilla teette?
Kysehän ei ole pelkästään harjoitustiedoista (syke, matka) vaan reiteistä ja muistiinpanoista.
Jos historiatiedolla ei ole tarvetta niin mitä silloin tekee mittarillakaan?

JackOja
04.12.2018, 16.47
...Mitä te niillä vuosia vanhoilla harjoitustiedoilla teette?

Kun minä nyt vihdoin sain tehtyä mun GPS-aikakauden tekemisistä heatmapin niin ketuttaa rankasti, ettei saa tuonne koko elämän reittejä millään :)
En juuri koskaan katso vanhempia kuin viimeisintä harjoitustietoa. Joskus en siitäkään muuta kuin reitin.

Muista en tiedä.

tempokisu
04.12.2018, 17.15

No kisavuosina seurasin vähän että miten on harjoitellu aikasemmin, jos kisakausi meni huonommin niin katsoi mitä virhettä on tehny, eli parina vuotena olin ajanu liikaa.
Nyt noi tiedot on vaan kääk!-muistona, miten mä olen tommosia jaksanu.....reittien pituudet osaan jo ulkoa, ja Säijän pystyi ajamaan sakeassa sumussa korvakuulolta.

MRe
04.12.2018, 19.01
Onhan tuo ihan aiheellinen kysymys. Voisihan näin KonMari-filosofian aikoina vanhat siivota pois.

MRe
04.12.2018, 19.03
Movescountin verkkoversiosta saa päälle synkkaukseen Sports-Trackkeriin ja sieltä ne näkyy Suunto Appissa.
Siirtyykö muut kuin uudet? Siis synkkauksen jälkeen Movescountiin lisätyt?

marco1
04.12.2018, 19.04
Siirtyykö muut kuin uudet? Siis synkkauksen jälkeen Movescountiin lisätyt?

Kyllä. Muistelen siirrossa menneen kuitenkin päivän tai pari.

Jim717
04.12.2018, 19.53
Sports Tracker website kai korvaa ajan saatossa Movescountin ja siksi siirtymävaiheessa on haasteita, kun vanhaakin on tekohengitettävä

Toistaiseksi SportsTracker on paska Movescounttiin verrattuna, jos haluaa analysoida treenejään

kauris
04.12.2018, 20.53

Kiitos marco1 tästä vinkistä. Ne mun appissa näkyneet tiedot olivat tosiaan vanhoja sports tracker käytön aikaisia ja nyt kävin tekemässä synkronoinnin Movescountista Sports trackerin suuntaan. Ja Suunto App-sovelluksesta taas on päällä synkronointi Stravaan, jonka käyttöä olen hieman myös aloitellut. Muutamaa lähimetsän kom-aikaa jahdatessa :)

Minä haluaisin näitä vanhoja tietoja aina siihen aplikaatioon jota pääasiassa käytän, jotta voin katsella tarvittaessa vanhoja treenejä ihan vain muistellen mitä tuli tehtyä tai jotta voin verrata saman tapahtuman suorituksia viimeisimpiin. Esim 10 km tempoajoja keskenään tai katsoa minä vuonna siellä Forssan suvi-illan pyöräilyssä tulikaan ajettua se sijoitus 10 joukkoon ja millä ihmeen sykkeellä ja ajolla se 40 km/h keskari tulikaan saavutettua :)
Myös kulloisenkin vuoden ja myös tämän viimeisimmän vuoden jolloin vaihdoin laitetta ja sovellusta kesken kaiken kokonaistreeniaika ja kokonaisajokilometrit on kiva pystyä katsomaan yhdestä paikasta.

Kollinjoki
05.12.2018, 14.21
Saisi kyllä tulla Suunto Appin lisäksi myös ihan kunnollinen sille yhteensopiva nettipalvelukin. Tietysti nyt voi käyttää movescount.comia ja appia yhtä aikaa, kunhan ei mene jälkimmäisellä muokkaamaan urheilutiloja tai luomaan reittejä. Tykkään itse siitä, että voisi katsella treenitietoja nettiselaimellakin ja esim. urheilutilojen ja reittien räätälöiminen ja hallinta on paljon helpompaa netissä. Mutta nuo Movescount ja appi eivät vaan sitten pelaa yhteen millään tavalla, vaan elävät omaa elämäänsä kumpikin.

Eli samanlaiset systeemit saisi olla kuin Polarilla, Flow on sekä netissä että sovelluksena, kaikki päivittyy kumpaankin automaattisesti ja langattomasti kellosta ja kumpikin Flow:n ilmenemismuoto vieläpä ovat nykyisin erittäin hyviä.

MRe
16.01.2019, 17.12
Suunto lähestyi eemelillä:

Hyvä Suunto-yhteisön jäsen

Meillä on tärkeitä uutisia digitaalisista palveluistamme

Huhtikuussa 2018 julkaisimme Suunto-mobiilisovelluksen, uuden palvelumme, jolla pyrimme parantamaan koko Suunto-yhteisön käyttökokemusta. Jos et ole vielä tutustunut Suunto-mobiilisovellukseen, nyt on aika tehdä se! Voit ladata sovelluksen iOS- tai Android-version jo tänään.

Seuraavassa on tärkeimmät ominaisuudet, jotka olemme äskettäin lisänneet Suunto-mobiilisovellukseen:

• Yhteys keskeisiin urheilupalveluihin, kuten Stravaan, jotta voit jakaa ja analysoida urheilutietojasi yhteisöjen kanssa.
• Muokattava some-jakaminen – voit valita, milloin, miten ja mitä harjoittelutietoja haluat jakaa.
• Aktiviteettikohtaisia lämpökarttoja ja reittisuunnittelu (Suunto 9 ja Spartan), jotta voit seikkailla vapaasti missä tahansa.
• Urheilutilan mukauttaminen (Suunto 9, Suunto 3 ja Spartan), jotta voit valita tiedot, jotka haluat nähdä kellossasi harjoittelun aikana.
• Perusyhteensopivuus Ambit3-kellojen ja Traverse-, Traverse Alpha- ja EON-sukellustietokoneiden kanssa.

Nämä lisäykset ovat vasta alkua. Kehitämme Suunto-mobiilisovelluksesta seikkailuissa mukana kulkevaa työkalua, joka rikastuttaa koko Suunto-kokemuksesi.

Näin ollen tulemme ajamaan alas aikaisemman digitaalisen palvelumme Suunto Movescountin. Tavoitteena on sulkea palvelu aikaisintaan kesällä 2020. Välitämme tietoa prosessin aikana ja autamme mielellämme kaikissa asiaan liittyvissä kysymyksissä.. Jaamme päivityksiä säännöllisesti sähköpostitse ja sivuillamme osoitteessa suunto.com/transition. Saat aina tuoreimmat tiedot digitaalisen palvelumme siirtymisestä Suunto-mobiilisovellukseen verkkosivuiltamme ja tästä sähköpostista (jonka saat säännöllisesti vuoden 2019 aikana).

Pääset myös lähettämään meille suoraan palautetta, ja kerromme tästä mahdollisuudesta lisää seuraavassa sähköpostipäivityksessämme.

Kiitos kaikille – odotamme jännityksellä tulevia yhteisiä matkoja ja seikkailuja!

Suunto-tiimi

---
Eli hei-hei Movescount... harmi sillä minä kyllä pidin siitä ja eritoten siitä, että asioita pystyi tekemään ison näytön kanssa PC:llä eikä tarvitse tihrustaa jotain kännynäyttöä. Mutta kaipa tuohon uuteen sovellukseen tulee jossain vaiheessa mahdollisuus imuttaa vanhat movet talteen. Vaikka mitäpä niillä tekee...

marco1
16.01.2019, 18.58
Ne vanhat Movet siirtyy tarvittaessa jo nyt Suunto Appiin ja niitä voi myös tutkailla Sports Trackerin -nettisivulta (ehkäpä kehittynee vielä).

Se mitä en hätäisellä lukemisella nähnyt tuossa olisi se että korvautuuko Moveslink-siirto-ohjelma tietokoneella millä ja milloin. Vanha Ambit2 toimii vielä hyvin ja vaihtohaluja ei ole.... kop kop.

MRe
16.01.2019, 20.00
^Miten ne vanhat movet saa siirrettyä tähän uuteen appiin? En itse ainakaan löytänyt apista mitään import-toimintoa tai vastaavaa.

Jim717
16.01.2019, 20.07
Suunto on kyllä epäselvästi tiedottanut Ambit 1 ja 2 kohtalosta. nimenomaan siitä, voiko 2020 jälkeenkin Ambit 1 ja 2:sta siirtää Movet Moveslink-ohjelmalla vaikka Sport Trackeriin vai tekeekö Ambit 2:lla enää mitään 2020 jälkeen
Suunto avaa rajapinnat ladattuihin Moveihin. Tämä tarkoittaa, että kehittäjät voivat tehdä uusia sovelluksia, joilla Suunnon käyttäjät voivat tarkastella kuntoiluaan. Samaan tapaan kuin Strava tekee ja minä käytän esim. VeloViewer-sovellusta Strava tietojen katseluun. Tuo voisi tuoda myös Ambit 1 ja 2 käyttäjille uusia sovelluksia, jos Suunto vain sallii Moveslink-ohjelman käytön 2020 jälkeen. Suunto App tukee jatkossakin vain Bluetooth siirtoa, ei ANT+ siirtoa, jota käyttävät Ambit 1 ja 2

MRe
16.01.2019, 20.33
Kyllähän tuo BT-synkkaus on toimiessaankin avuttoman hidas verrattuna siihen kaapelin avulla synkkaamiseen. Ja edelleenkään ei ole tukea kahdelle tai useammalle kellolle yhtäaikaa. Eli jos haluaa synkata kellon B, niin kellon A paritus pitää purkaa ja parittaa B:n kanssa. Ja sitten taas sama kun haluaa synkata A:n kanssa.

Th90
16.01.2019, 21.39
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että jatkossa tulee olemaan vain tämä sovellus, eikä lainkaan verkkopalvelua?

marco1
16.01.2019, 22.12
^Miten ne vanhat movet saa siirrettyä tähän uuteen appiin? En itse ainakaan löytänyt apista mitään import-toimintoa tai vastaavaa.

Tekee Movescount-nettipalvelussa Sports Tracker integraation.

marco1
16.01.2019, 22.18
Suunto on kyllä epäselvästi tiedottanut Ambit 1 ja 2 kohtalosta. nimenomaan siitä, voiko 2020 jälkeenkin Ambit 1 ja 2:sta siirtää Movet Moveslink-ohjelmalla vaikka Sport Trackeriin vai tekeekö Ambit 2:lla enää mitään 2020 jälkeen

Jos nuo ei saa vuodessa aikaiseksi Moveslink-versiota joka synkkaisi uudelle alustalle niin silloin kyseessä olisi aivan käsittämätöntä osaamattomuutta. Se että sitä ei tehtäisi muista syistä olisi taas aivan törkeää koska uudet mallit ei näytä pääsevän Ambittien tasolle tarkkuudessa.

MK16
17.01.2019, 01.01
Tuo synkkaus bluetoothin kautta kyllä ihmetyttää. Suunnolla kestää minuutteja, Garminilla silmänräpäys.

MRe
17.01.2019, 09.01
Itse itselleni, jne.

"Tärkeää: Tietosi Movescountissa ovat turvassa, ja Move-tietosi ovat siirrettävissä Suunto appiin riippumatta siitä, millä tuotteella olet yhteydessä. Itse siirto mahdollistuu tulevina kuukausina (kevät 2019)."

MRe
17.01.2019, 09.04
Tekee Movescount-nettipalvelussa Sports Tracker integraation.

Mutta tuleeko sitten jo appiin synkatut movet tuplana? Kun ne siis ovat myös Movescountissa.

---
Ilmeisesti näin tulisi käymään. No, odottelen miten Suunto ratkaisee tämän ongelman tai ratkaiseeko ollenkaan.

marco1
17.01.2019, 09.11
Nyt ei näy tuplana, kaikki on varmaan mahdollista tulevaisuudessa.

Takamisakari
17.01.2019, 09.47
Itsellä Spartan Sport, Ultra ja joku Traverse (tai joku, en muista mikä) ja onhan se nyt käsittämätöntä että apin kautta ei voisi käyttää kuin yhtä kelloa. Käytän Sporttia "randomisti" normikellona, Ultraa silloin kun tarvitaan pidempää akkukestoa ja sitä kolmatta esim venehommissa kesällä ja "rymykellona". Tosin rymytessä ei kyllä tarvitse tietää (muistaa) missä on ollut ja "miten on mennyt". Näköjään valmistajaa ei kiinnosta myydä asiakkaille kuin yksi kello kerrallaan.

maalinni
17.01.2019, 09.51
Purkkaratkaisuna on hommata sellainen luuri, mihin voi asentaa saman sovelluksen useaan kertaan mm. Huawein tietyt mallit.

MRe
17.01.2019, 10.02
Mun mielestä se on kellovalmistajan homma edistää kellojensa myyntiä ja tehdä vermeet tukemaan sitä. Tai sitten olen ymmärtänyt jotain perustavanlaatuisesti väärin liittyen yritysten liiketoimintaan ja liiketoiminta-ajatukseen.

Sama kuin se, että kello tukee vain yhtä bikepodia. Ei ole tullut Suunnon pojilla mieleen, että 600 EUR kellon omistajalla saattaisi olla enemmän kuin yksi pyörä... No, ehkä Kiinasta löytyy se järki, jos ei Suomesta.

Takamisakari
17.01.2019, 10.50
Kyllä mutta jotenkin luulisi että nykytekniikalla saataisiin tehtyä sekä appi että tarvittavat kilkkeet sekä useampaa kelloa että useampaa pyörää varten

Takamisakari
17.01.2019, 14.03
Purkkaratkaisuna on hommata sellainen luuri, mihin voi asentaa saman sovelluksen useaan kertaan mm. Huawein tietyt mallit.

Juu ei. Niin tärkeä Suunto ei todellakaan ole että virittelisin eri luureja tai useampia appeja yhteen hommaan. No, kellot ovat tulleet taloon vähän niinkuin takaoven kautta niin ei tässä sen suurempaa ongelmaa ole. Itseä vaan mietityttää aina tällaisissa tapauksissa juuri se että mitä ne ihmiset miettii suunnitellessaan esim just näitä appeja jotka liittyvät kuitenkin oleellisesti kohderyhmän käyttäjäkokemukseen. Heillä itselläänkin on varmasti useampi kello käytössä ja esim fillarinistejä töissä vaikka kuinka paljon..

wonderer
22.01.2019, 19.57
Mulla on alkanut tulla ongelmia Suunto 9 Baron synkkauksessa Suunto-appiin ja sama vaimolla, jolla on Suunto Spartan. Molemmat laitteet alkavat synkronoida joka päivä alusta (nyt 89 harjoitusta, vaimolla about saman verran), appi pyytää yhdistämään kellon uudelleen ja välillä hukkaa sen kokonaan. Ilmeisesti nämä sitten häiritsevät toisiaan, vaikka on aina synkattu eri luureihin, ei koskaan ristiin keskenään. Luureina Samsung 8 ja 8 Note. Ärsyttävä piirre ja tämä ilmiö alkoi muutama päivä sitten, aiemmin ongelmia liitettävyydessä ja synkroinnissa ei ole ollut. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Nicco
22.01.2019, 22.19
Kokelin muutama päivä sitten ottaa suunto appin käyttöön ambit 3 synkkaamiseen. Bluetooth yhdistyi hyvin mutta jostain syystä halusi tuoda koko kellon sisällön appiin vaikka harjoitteet sieltä jo kertaalleen löytyi. Oli siis tuotu movescount sovelluksen kautta. Ei tässä mitään. Saahan ne ylimääräiset poistettua mutta kun ei se synkkaus sitten toiminut ja homma jäi kesken. Hetken päästä sovellus yritti uudelleen ja taas lisää tupla harjoitteita ja homma jäi taas kesken. Palasin movescount sovelluksen käyttöön.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kokko666
22.01.2019, 22.34
Ollut käytössä pari kuukautta, Suunto spartanin ostosta lähtien ilman mitään ongelmia.
Movescountista ei kokemusta, mutta miulle plussaa tuo Sportstracker synkkaus kun oli ennestään jo ollut vuosia käytössä.

MK16
15.03.2019, 12.55
Pystyykö tuon uuden Suunto Appin kautta muuttamaan kellon tietoja, esim harjoitusnäkymiä? Mitenkä se nykyään tehdään, kun ei näytä synkkaavan enää Movescounttin kanssa.

Kokko666
15.03.2019, 19.46
Suunto apissa näpäytät kellon kuvaa ja varmistat että yhteys muodostettu, oikeelta ylhäältä aukee valikko johon ilmaantuu yhdistettynä "muokkaa urheilutiloja"

MK16
15.03.2019, 20.46
Suunto apissa näpäytät kellon kuvaa ja varmistat että yhteys muodostettu, oikeelta ylhäältä aukee valikko johon ilmaantuu yhdistettynä "muokkaa urheilutiloja"
Kiitoksia

Kokko666
18.03.2019, 18.43
Gpx reitit Suunto Appiin?
Kun ei synkkaa movescount.com:ista ja Sportstracker:iin ei vissiin saa edes ladattua?
Vai enkö taas vain tajua :)

MRe
18.03.2019, 18.53
^Auttaisko toi:
https://forum.suunto.com/topic/1673/import-and-usage-of-gpx-routes-tracks-created-with-komoot-brouter-other-apps-or-downloaded-from-www-in-suunto-app

(ilmeisesti toimii vain Android-version kanssa....)

Kokko666
18.03.2019, 19.12
^Auttaisko toi:
https://forum.suunto.com/topic/1673/import-and-usage-of-gpx-routes-tracks-created-with-komoot-brouter-other-apps-or-downloaded-from-www-in-suunto-app

(ilmeisesti toimii vain Android-version kanssa....)Jees, kiitos. Hyvin toimii.
Eihän sitä noin yksinkertaista tapaa älynnyt kokeilla :)

kauris
09.04.2019, 09.15
Miten näen ajetut pyöräilykilometrit kuukausittain ja vuosittain? Mä saan näkymään vain sen käppyrän, jossa näkyy kaikki harjoitustunnit vuosittain, kuukausittain tai viikoittain.

MRe
09.04.2019, 09.55
^Movescountissa näkee, kuin myös Suunto appissa. Vai mitä kysyit?

Apissa kun menee Päiväkirja-näkymään ja hakukenttään laittaa vaikka "2019", niin näyttää vuoden 2019 harjoitukset summattuna (aktiviteetit, kesto, matka, kalorit). Tai "Tammikuu 2019", jne...

kauris
09.04.2019, 17.11
Mä en nyt vain tajua. Tässä kuva suunto appin päiväkirjanäkymästäni. Mihin hakukenttään siis valitsen 2019 ja näen 2019 pyöräilykilometrit yhteensä?
https://ep1.pinkbike.org/p3pb17067146/p3pb17067146.jpg

Kokko666
09.04.2019, 17.25
Mä en nyt vain tajua. Tässä kuva suunto appin päiväkirjanäkymästäni. Mihin hakukenttään siis valitsen 2019 ja näen 2019 pyöräilykilometrit yhteensä?
https://ep1.pinkbike.org/p3pb17067146/p3pb17067146.jpgSportstracker:in nettisivuilta ainakin näkee.

MRe
09.04.2019, 20.34
Mä en nyt vain tajua. Tässä kuva suunto appin päiväkirjanäkymästäni.
Onx sul android? Ei kai...

Tosin mulla itse asiassa taitaa olla vielä tämä iPhonen beta-versio Appista. Johtuisiko siitä?

kauris
09.04.2019, 21.41
On android joo. No pitänee katsella sportstrackeristä. Movescount synkkaus loppu, kun säädin urheilutiloja suunto appissa. Tämä oli toki tiedossa mutta halusin säätää näkymiä kuten saada kellonajan myös urheilutilan näytöille mukaan ja en movescountissa saanut näitä muokkauksia jostain syystä tehtyä.

Outoa muuten sekin, että aiemmin harjoituksen aikana, kun painoi muistaakseni vasenta ylänappia tuli aika näkyviin. Jossain vaiheessa ominaisuus katosi. Kellonajan katsomiseksi piti stopata harjoitus ja painella silloin olikohan vasenta ylä- vai alakulmaa asian tarkistamiseksi. No nyt olen asentanut tosiaan kellonajan kaikkiin useimmiten käyttämiini urheilutiloihin yhdeksi tiedoista.

Kokko666
09.04.2019, 22.36
On android joo. No pitänee katsella sportstrackeristä. Movescount synkkaus loppu, kun säädin urheilutiloja suunto appissa. Tämä oli toki tiedossa mutta halusin säätää näkymiä kuten saada kellonajan myös urheilutilan näytöille mukaan ja en movescountissa saanut näitä muokkauksia jostain syystä tehtyä.

Outoa muuten sekin, että aiemmin harjoituksen aikana, kun painoi muistaakseni vasenta ylänappia tuli aika näkyviin. Jossain vaiheessa ominaisuus katosi. Kellonajan katsomiseksi piti stopata harjoitus ja painella silloin olikohan vasenta ylä- vai alakulmaa asian tarkistamiseksi. No nyt olen asentanut tosiaan kellonajan kaikkiin useimmiten käyttämiini urheilutiloihin yhdeksi tiedoista.Eikös tuo movescount synkkaus oo poistumassa kokonaan ja koko movescount pikkuhiljaa.

kauris
10.04.2019, 07.01
Joo mutta ilmeisesti vasta 2020 keväällä aikaisintaan.

Takamisakari
10.05.2019, 10.11
Onko muilla ollut ongelmia datan siirrossa apista Stravaan? Siirtyy kyllä hyvin Spartan Ultrasta appiin, mutta Strava-synkkays ei päivityksen jälkeen toimi, vaikka apista on synkkaus päällä..

marco1
10.05.2019, 10.26
Onko muilla ollut ongelmia datan siirrossa apista Stravaan? Siirtyy kyllä hyvin Spartan Ultrasta appiin, mutta Strava-synkkays ei päivityksen jälkeen toimi, vaikka apista on synkkaus päällä..

Ilmeisen monilla Suunnon twitter- viesteistä päätellen. Vastaus on aina ”We are very sorry for the inconvenience. Kindly send us a direct message so we can further assist you. ”

JackOja
10.05.2019, 10.32
Polarilla oli noita ongelmia viikko pari sitten. Nyttemmin korjattu.

Takamisakari
10.05.2019, 10.44
Itse apissahan on joku mystinen ohje miten tämän saisi (muka) korjattua, ensin pitäisi ilmeisesti poistaa synkkamattomat harjoitukset kellosta ja yrittää uudelleen, oli sen verran hankalan kuuloinen toimenpide että jätin vielä tekemättä. Jotenkin toivoisi että nää vehkeet toimisi kerralla mutta se lienee turha toivo..

kauris
10.05.2019, 11.41
Mä huomasin vajaa viikko sitten että stravaan ei siirtynyt enää tavaraa. Poistin linkityksen suunto appista stravaan ja laitoin uudelleen päälle. Ei siirtynyt heti mutta seuraavana päivänä oli harjoitus mennyt ja sen jälkeen seuraavat pari taas heti itsestään ongelmitta. Edellinen treeni joka oli toissapäivänä meni esim ihan hyvin.

Takamisakari
10.05.2019, 13.11
Yritin myös tätä mutta ei auttanut..

moukari
16.05.2019, 13.37
Yritin myös tätä mutta ei auttanut..

https://forum.suunto.com/topic/2499/download-a-fit-file-from-suunto-app Tässä linkissä olevia ohjeita noudattamalla saat Suunto Appista siirrettyä .fit-tiedostona harjoituksen manuaalisesti Stravaan eikä tarvi odotella. Mulla ei mennyt edes viikon vanhat harjoitukset Stravaan tuon Suunnon serverihuollon jälkeen, joten lisäilen jatkossa käsipelillä, vaikka se ei olekaan nykyaikaa.

Takamisakari
17.05.2019, 10.24
Joo katsoin noita kyllä mutta menee liian hankalaksi että jaksaisi nähdä vaivaa. Siirsin manuaalisesti kilsamäärän Stravaan että pysyy vuositasolla luvut oikeina, toivotaan että jatkossa toimisi..

MRe
12.07.2019, 19.37
Onko vielä muita Movescountia Suunto Appin kanssa rinnan käyttäviä? Tänään panin merkille, että jostain syystä Movescountin syke- ja keskitehon lukemat poikkeavat siitä mitä Suunto App sanoo. Suunto Appi ja kello ovat samaa mieltä arvoista, mutta Movescount antoi keskiteholle pienemmän ja sykkeelle suuremman lukeman kuin nuo kaksi muuta.

F. Kotlerburg
13.07.2019, 09.21
Tää kyllä meni viime päivityksessä taas huonompaa suuntaan. Ärsyttää tuo jakamisen tuputus, kun etusivulla on ties mitä Pirkko-Annikien 5km kävelyitä, jotka on jaettu ympäristössäsi. Entinen oma feedi kiinnosti paljon enemmän.

MRe
13.07.2019, 09.43
^Samaa mieltä. Mun mielestä tämä "yhteisöllisyys" lyö pahasti yli jo pikkuhiljaa kaikissa sovelluksissa. Mihin katosi se, että tällaista kelloa käytetään lähinnä oman harjoituksen seurantaan ja kehittämiseen.

Suunnon kelloista puuttuu vielä(kin) ihan perusominaisuuksia, kuten tuki useammalle fillarille jotka käyttävät bike-podia. Lisäksi miksi ei käytetty "sport-mode" siirry appiin, niin useamman pyörän omistaja voisi helposti tehdä pyöräkohtaiset modet ja automaattisesti tieto käytetystä pyörästä tulisi kirjattua.

maalinni
13.07.2019, 11.50
Helpompi siirtyä kokonaan kännykkä appiin, niin sport-modeja voi muokata sillä. Edellyttänee kaikkien movescountilla tehtyjen moodien poistamista ja tekemistä uudelleen appilla. Näin tein itse vaimon suuntoon.

maalinni
13.07.2019, 11.51
^ mutta mikä outoa, niin kello pitää edelleen päivittää pc:llä. Polarilla päivitykset onnistuu kännykällä.

MRe
13.07.2019, 15.49
Toisaalta nämä OTA (Over The Air) päivitykset ovat olleet aika epäluotettavia, joten ehkä parempikin että päivitetään kaapelin kautta.

Tuoko tuo kännyappi tai sen kautta tehdyt sportmodet jotain käänteentekevää vs. pc:llä tehdyt? Nyt mulla on vielä Movescount ja kännyappi käytössä rinnan, mutta sportmodet ja routet on vielä Movescountin puolella.

maalinni
13.07.2019, 16.24
Ei kai ne sen kummempia ole, mutta tosiaan jos haluaa muokata kännykällä, niin ne pitää olla sillä alunperinkin luotuja. Harvemmin jaksaa enää pc:n ääreen vapaa-ajallaan raahautua.

MRe
13.07.2019, 16.57
Joo, sen jälkeen kun hankin Surface Pro:n, on pöytäkone saanut imeä pölyä rauhassa. Parin kuukauden välein olen käynnistellyt, että päivittää windowsin. Mutta PC se on tämä tablettikin.

MRe
23.09.2019, 09.55
Jostain syystä Suunto App lopetti eilen synkkaamisen Stravan kanssa. Onko muilla samanlaisia ongelmia? Koitin pariin kertaan niin, että poistin moven Suunto App:issa ja synkkasin uudelleen, mutta move ei ilmestynyt Stravaan. Reliveen se kyllä meni.

MK16
23.09.2019, 23.45
Aika usein itsellä käynyt niin, että harjoitus siirtyy Stravaan vasta n. vuorokauden päästä. En tiedä sitten mistä johtuu.

MRe
26.09.2019, 19.33
Mulla on tähän asti ne siirtyneet tyylin "heti", siksi kiinnitin tähän huomiota. No, sama tilanne taas, pitää katsoa tilanne uudestaan aamulla.

MTB Engineer
27.09.2019, 07.55
Mulla synkkaa vaihtelevasti. Yleensä 10min sisällä tai heti, mutta pari kertaa on mennyt yli vuorokausi. Turhauttavaa.

MRe
27.09.2019, 09.02
Joo, eilen sitten synkkasi varmaan juuri tuossa 10 minuutissa. Mutta tosiaan turhauttavaa, kun mistään ei näe sitä statusta, että onko yrittänyt, tms.

aleksin
31.12.2019, 14.54
Onko muut saaneet ladattua suuntoon GPX:iä Jälki.fistä?

Jos painaa puhelimen selaimessa "Lataa GPX" ja valitsee suoritettavaksi ohjelmaksi Suunto Appin, niin Suunto App jämähtää maailman kartalle. Jos taas lataa vain selaimella puhelimen muistiin, niin GPX:ää avattaessa väittää ettei minulla ole mitään tiedoston avaamiseen soveltuvaa sovellusta.
Endomondosta ladatun GPX:n saan avattua, jos se on Google Drivessä ja avaan sen suoraan sieltä. Puhelimeen ladattaessa taas väittää että ei ole mitään sopivaa sovellusta. Jälki.fistä driveen ladatun GPX:n taas aukeaa driven kautta suoraan OruxMapsiin ilman sovelluksen valintaa, puhelimen muistista ei aukea ollenkaan.

Seuraavaksi kai pakko kokeilla OruxMapsin poistoa, mutta ennen sitä kuulisin mielellään toimiiko tuo muilla mitenkään?

MRe
31.12.2019, 16.29
Silloin kun mulla vielä oli Suunnon kello, latasin noi jäljet aina Movescountin kautta. Siellä se toimi ok.

Janss
01.01.2020, 13.09
Taitaa sulla olla Anroid käytössä?
Itse justiin testasin ios:llä, ja hyvin näyttää pelaavan. Ei kysele turhaan käytettävää appia. Selaimesta tosiaan "lataa gpx". Sitten apin valikosta kartta -välilehti ja sieltä plussakohdasta "tuo reitti gpx". Iossillä tämä siis siirtyy "äskeiset" valikkoon, jossa näkyvät ladatut tiedostot.

opadude
01.01.2020, 13.16
Taitaa sulla olla Anroid käytössä?
Itse justiin testasin ios:llä, ja hyvin näyttää pelaavan. Ei kysele turhaan käytettävää appia. Selaimesta tosiaan "lataa gpx". Sitten apin valikosta kartta -välilehti ja sieltä plussakohdasta "tuo reitti gpx". Iossillä tämä siis siirtyy "äskeiset" valikkoon, jossa näkyvät ladatut tiedostot.
Käytännössä samalla tavalla toimii androidissa, lopuksi sieltä kolmen viivan valikosta valitaan lataukset.

fob
08.01.2020, 22.54
Miten tähän Suunto appiin saa vaihdettua kartan? Joku humoristi kääntää mapboxin karttaan urakalla katujen ja paikkojen nimiä englanniksi[emoji35]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200108/8547ae565b71932e27734ee3411ac22b.jpg

hoopeevee
01.06.2020, 13.55
Vielä äskettäin sai Movescountissa kuluvan vuoden yhteenvedon lajeittain (km, aika ym.), mutta nyt se ei niitä näytä. Liittyykä tämä "parannus" mahdollisesti siihen, että pitäisi siirtyä Suunto appiin? Kuinka sen appin saa läppärillä pelaamaan ja siirtyykö siihen vanhat harjoitukset?

Adrift
01.06.2020, 14.39
Vielä äskettäin sai Movescountissa kuluvan vuoden yhteenvedon lajeittain (km, aika ym.), mutta nyt se ei niitä näytä. Liittyykä tämä "parannus" mahdollisesti siihen, että pitäisi siirtyä Suunto appiin? Kuinka sen appin saa läppärillä pelaamaan ja siirtyykö siihen vanhat harjoitukset?

Itse appi ei kai toimi mitenkään tietokoneella, vaan on nimenomaan sovellus kännykkään tai tabletille. Koneella voi sitten käydä kattelemassa Sports trackerin kautta, kun kaikki harjoitukset menee automaationa sinnekin. Ja jos tuon sovelluksen ottaa käyttöön, niin saa siirrettyä automaattisesti koko treenihistorian Movescountista sovellukseen. Ite käytän tällä hetkellä molempia rinnakkain, synkkaan kännykällä äppiin ja piuhalla Movescountiin, jolloin treenit menee molempiin. Ja appin kautta siirtyy Sports trackeriin (sekä Stravaan). Molempia Suunnon sovelluksia ei voi käyttää puhelimen kautta, joten jos äppiin siirtyy, on Movescount heivattava puhelimesta pois. Jos on vanhempi kello (esim. Ambit 3), niin kannattaa huomioida, että uuden äppin kautta ei saa siirrettyä mitään tietoa kelloon, vaan (reitit yms.) joutuu synkkaamaan Movescountilla.

Jim717
01.06.2020, 17.54
Huomasin saman. Lisäksi et näe esimerkiksi tagien (esim tietyn pyörän) yhteenvetoa eli kilometrimääriä jne. Tämä on harmi, koska itse olen merkannut tageillä mm. renkaiden ja ketjujen ajomäärät.

Suunto ilmeisesti poistaa Movescountista ominaisuuden kerralla ja haluaa käyttäjien siirtyvän SportsTrackeriin https://www.sports-tracker.com
Movescounttiin tulee siis jäämään Ambitin asetukset ja muutama muu toiminannallisuus. Kaikki treenien analysointi poistetaan

Ilmeisesti SportsTrackeriin ei tule kaikkia ominaisuuksia ilmaisena, vaan niistä joutuu maksamaan.

hoopeevee
05.06.2020, 12.58
Tänään Movescountissa alkoi taas näkyä vuoden yhteenveto lajeittain. Tageja en kokeillut.

Jim717
05.06.2020, 13.01
Tänään Movescountissa alkoi taas näkyä vuoden yhteenveto lajeittain. Tageja en kokeillut.
Näköjään tagitkin toimii. Jos Tag:n käyttö poistetaan, olisi se Suunnolta huono veto. Itsellä on siellä kaikkien pyörien, ketjujen, renkaiden ja juoksukenkien kilometriseuranta

KestreL
17.06.2020, 22.34
Olen uskollisesti käyttänyt Movescountia tähän päivään asti ja synkannut sieltä Sports Trackeriin. Nyt päätin asentaa (kun ei Movesountiin synkannut enää viimeistä lenkkiä) Suunto App:in ja huoh... :mad: On nollattuna kasa salasanoja ja ilmeisesti olisi pitänyt ymmärtää logata sisään Suunto App:iin Sports Trackerin tunnuksilla ja mitä vielä..

Yhdet tunnukset lienee voin poistaa kun tuli tarpeettomasti luotua, mutta mutta... Tarvitseeko tuota Sports Trackeria nyt enään mihinkään, korvaako Suunto App nyt sen vai mitenkä? Ja eikös tuon Movescountin voi nyt tarpeettomana poistaa, ilman että hävittää mitään (ajot sieltä synkattu Sports Trackeriin)? Nyt tuo synkkaa kellon kanssa, eli kaippa tuonne nyt tulee sitten osa harjoituksista tuplana, kun ne tulevat kellosta synkattuna ja ovat jo Sports Trackeriin synkattu... :seko:

edit. Nyt kello yrittänyt synkata onnistumatta ja sen jälkeen näyttää, että olisi synkannut, muttei kuitenkaan ole. Huoh.

Nicco
18.06.2020, 11.08
^ ei vähennä tuskaa, mutta juuri tämä johti itsellä suunnosta luopumiseen. Apit toimii jos huvittaa. Osa treeneistä tuplana ja osa ei tule kellosta ulos lainkaan. Kello itsessään hyvä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

hannupulkkinen
22.06.2020, 11.58
Kyllä tuo Suunto app on ihan paska verrattuna Movescauntiin. Kuka nyt jaksaa puhelimelta tihrustella. Seuraava kello ei ole Suunto. Polar flow on melko hyvä, mutta ei sekään Movescauntille pärjää, appia parempi sekin on. Garmin connect menettelisi, mutta suositaan suomalaista ja mennään Polariin.

Teve
22.06.2020, 12.18
Kyllä tuo Suunto app on ihan paska verrattuna Movescauntiin. Kuka nyt jaksaa puhelimelta tihrustella. Seuraava kello ei ole Suunto. Polar flow on melko hyvä, mutta ei sekään Movescauntille pärjää, appia parempi sekin on. Garmin connect menettelisi, mutta suositaan suomalaista ja mennään Polariin.

Täysin samaa mieltä Suunnosta - odottanut jo ihan liian kauan tämän suunto applikaation kehitystä.
Movescount oli kyllä toimiva alusta. Ottaa päähän kun pulannut näiden suuntojen kanssa ihan alusta alkaen ja nyt joutuu applikaation vuoksi harkitsemaan muuta...

Kypsyin täysin myös sykevyöreklamaatioon, jonka Suunto vaikeni kuoliaaksi

Hyppään varmaan Garminin puolelle, kun edgestä löytyy jo positiivisia kokemuksia.

KestreL
24.06.2020, 21.24
Olen uskollisesti käyttänyt Movescountia tähän päivään asti ja synkannut sieltä Sports Trackeriin. Nyt päätin asentaa (kun ei Movesountiin synkannut enää viimeistä lenkkiä) Suunto App:in ja huoh... :mad: On nollattuna kasa salasanoja ja ilmeisesti olisi pitänyt ymmärtää logata sisään Suunto App:iin Sports Trackerin tunnuksilla ja mitä vielä..

Yhdet tunnukset lienee voin poistaa kun tuli tarpeettomasti luotua, mutta mutta... Tarvitseeko tuota Sports Trackeria nyt enään mihinkään, korvaako Suunto App nyt sen vai mitenkä? Ja eikös tuon Movescountin voi nyt tarpeettomana poistaa, ilman että hävittää mitään (ajot sieltä synkattu Sports Trackeriin)? Nyt tuo synkkaa kellon kanssa, eli kaippa tuonne nyt tulee sitten osa harjoituksista tuplana, kun ne tulevat kellosta synkattuna ja ovat jo Sports Trackeriin synkattu... :seko:

edit. Nyt kello yrittänyt synkata onnistumatta ja sen jälkeen näyttää, että olisi synkannut, muttei kuitenkaan ole. Huoh.

Itse itseäni lainaten, puolen tunnin puhelun Suunnon tukeen jälkeen ja testikävely ja sain synkkaamaan. Nyt kuitenkaan ei synkkaa ajolenkkiä, on paritettu uudelleen, käynnistetty puhelinta uudelleen ja taas jumpattu lenkin verran. Alkaa menemään maku tästä hommasta. Ei nappaa kikkailla tekniikan kanssa näin paljon. Onko suosituksia Suunto Ambit 3 Peakin korvaajaksi? Olisi kiva kun saisi synkattua Sports trackeriin...

Jim717
24.06.2020, 22.50
^Minulla on vielä Ambit2, mutta harkitsen uuden mittarin ostamista. Odotan vain, mitä tekevät Movescount:n kanssa ja jos se jää pois, niin rakennetaanko SportsTrackerin ilmaisversioon vastaavat ominaisuudet kuin Movescounttiin..

Tässä on hyvä vertailu Suunnon uusista kelloista https://www.sport-passion.fr/en/testing/comparison-suunto-3-5-7-9.php
Käytännössä Suunto 5 ja Suunto 9 ovat mielestäni aktiiviselle pyöräilijälle vaihtoehdot. Niihin saa teho- ja muut pyöräilyn anturit.
Suunto 5:stä puuttuu Barometri korkeudenmittaus eli sen korkeus pohjautuu GPS:n
Suunto 9:ssä on kaikki

Suunto 7 on enemmän Apple Watch kilpailija. Heikko akunkesto eikä pyöräilyn antureita

Movescount käyttää omaa vanhaa arkkitehtuuria ja tietokantaa. Suunnon tulevaisuuden palveluja varten kehitettiin uusi arkkitehtuuri ja mm. tietokanta, jota Suunto App ja SportsTracker käyttävät. Kaikki uudet Suunnot lataavat tiedot tuohon uuteen arkkitehtuuriin ja kantaan

SportsTracker on AmerSportin tuote kuten Suunto

fob
04.07.2020, 21.51

Minä kirjaudun sports trackerin nettisivulle. Näkee treenitiedot suuremmalta näytöltä kuin kännykästä Suunto appilla. Movescount oli hyvä ja monipuolisempi kuin nää nykyiset Suunnon mobiilisovellukset.

Jim717
30.09.2020, 20.52
Näkäjään spekulaation Movescountin kohtalosta voi loppua, aikataulu on lyöty lukkoon https://www.dcrainmaker.com/2020/09/suunto-announces-final-steps-for-movescount-transition-not-all-bad-news.html

Hieman kyllä ihmettelen sitä, että Suunto panostaa vain mobiilisovellukseen. Ainakin itse kun harrastan useita lajeja, nimenomaan isolta screeniltä Movescountista on helpompi katsoa kokonaisuutta eri treenien suhteen.
Pyöräilyn tehoja katson Garmin Connectista mutta kaikki liikunta on Movescountissa.

Analysoiko joku ihan oikeasti kännykän ruudulta eri treenejä.

Suunto tarjoaa 30 % alennuksen Suunto Ambitin omistajille, jos vaihtaa mittarin uuteen Suuntoon. Alennus taidetaan laskea listahinnasta, mutta Suunnon sivuilla mittarit ovat jo 15-20% alennuksessa, joten todellinen alennus on 10-15 %

marco1
30.09.2020, 21.07
Hieman kyllä ihmettelen sitä, että Suunto panostaa vain mobiilisovellukseen. Ainakin itse kun harrastan useita lajeja, nimenomaan isolta screeniltä Movescountista on helpompi katsoa kokonaisuutta eri treenien suhteen.
Pyöräilyn tehoja katson Garmin Connectista mutta kaikki liikunta on Movescountissa.

Analysoiko joku ihan oikeasti kännykän ruudulta eri treenejä.

Veikkaan että siellä Movescountissa oli Firstbeatin kikkareita taustalla ja nyt sitten Garmin-kaupan jälkeen niistä olis syytä päästä eroon. Tai sitten annetaan monoa web-kehittäjille niin tulee säästöä.

Jim717
30.09.2020, 21.22
^Itse ajattelisin, että Movescountin alasajoon on joku tai jotku kolmesta syystä

1) AmerSportilla oli jo SportsTracker ja saman yrityksen ei kannata kehittää kahta alustaa ja SportsTracker voitti
- SportsTracker ja SuuntoApp näyttävät käyttävän samoja käyttöliittymätoiminnallisuuksia ja varmaan samaa kantaa, joten valintana oli SportsTracker/SuuntoApp alusta tai Movescount

2) Movescountin kaltaisen alustan ylläpito ei tuo yritykselle tulosta
- Ajatuksena voi olla, että SportsTrackeriin tulee enemmän ominaisuuksia maksullisuuden taakse
- Suunnon analyysin mukaan ilmeisesti ilmainen web-sivusto ei vaikuta mittarin ostopäätökseen merkittävästi

3) Suunto uskoo, että tulevaisuudessa kuluttajat käyttävät enemmän mobiilia

Aika näyttää onko Suunnon valinta liiketoiminnallisesti oikea

marco1
01.10.2020, 09.48
^Mjoo, on tuohon varmaan useampia tekijöitä, muiden lueteltujen mahdollisuuksien lisäksi ehkä tietoturva ja tech stackin vaihto / vanhentuminen.

Ja tietenkin se päätös että ollaan laitevalmistajia ja analysointipuoli jää muiden hoidettavaksi. Häviäjinä vanhojen kellojen käyttäjät jotka menettävät ominaisuuksia. Ja ehkä Suunto kun vaativat käyttäjät saattavat valita Polarin tai Garminin jos eivät halua latoa tiskiin rahaa ulkopuolisiin palveluihin.

hannupulkkinen
01.10.2020, 13.47
No niin. Tässä kuussa loppuu Movescaunt ja minun Suunnon käyttöni. Marraskuussa ostan Polar vantege V:n.

Ottaa päähän. Ambit 3 peak toimii ihan hyvin ja kai sitä voisi käyttää vielä tuon appin kanssa, mutta ehkä on aika päivittää modernimpaan kelloon. Onneksi olen saanut siirrettyä kaikki historiatedot jo Polar Fowhun. Sportstracker on ainakin ilmaisversiona ihan paska. Onko jollain kokemusta maksullisesta versiosta?

marco1
01.10.2020, 14.06
No niin. Tässä kuussa loppuu Movescaunt ja minun Suunnon käyttöni. Marraskuussa ostan Polar vantege V:n.

Ottaa päähän. Ambit 3 peak toimii ihan hyvin ja kai sitä voisi käyttää vielä tuon appin kanssa, mutta ehkä on aika päivittää modernimpaan kelloon. Onneksi olen saanut siirrettyä kaikki historiatedot jo Polar Fowhun. Sportstracker on ainakin ilmaisversiona ihan paska. Onko jollain kokemusta maksullisesta versiosta?

7.10. selvinnee että tuleeko sieltä Vantage V2 vai mikä: https://www.polar.com/fi/questions
Ja mikä on saatavuus.

Jim717
05.10.2020, 19.41
Tuli synkattua Ambit2 uudella SuuntoLink-ohjelmalla. Suurin puute itselleni Movescountin pois jäämisessä on tägien puute SportTrackerissä.
Minulla on tägeissä seurannassa matkat juoksukengistä, pyöristä, pyörien ketjuista, renkaista ja rattaista.
Juoksukenkiä on kierrossa juuri nyt 5 paria.

Manuaalisesti siirrän nuo johonkin, ehkä Stravaan.
Todennäköisesti tulee vaihdettua Suunto toiseen merkkiin

JohnnyBuzz
05.10.2020, 19.57
Onneksi olen saanut siirrettyä kaikki historiatedot jo Polar Fowhun.

Millä siirsit Suunnon alustalta Polar Flowhun? Mulla on monen vuoden harjoitteluhistoria Suunto appissä ja kovasti kiinnostaisi vaihtaa Grit X:ään. Aika ajanut Suunnon ohi, vaikka 9 onkin käytössä. Garminin käyttiksestä en oikein diggaa visuaalisesti, vaan Polar miellyttää enemmän silmää.

jalkkis
05.10.2020, 20.37
^Minä siirsin historiani SuuntoAppista Flow:hun SyncMyTracsillä. Android sovellus, hyvin toimi. iLuuri -porukalle löytyy toisenmerkkinen sovellus.

fob
05.10.2020, 23.22
^Minä siirsin historiani SuuntoAppista Flow:hun SyncMyTracsillä. Android sovellus, hyvin toimi. iLuuri -porukalle löytyy toisenmerkkinen sovellus.

Mikä se iLuuriin sopiva sovellus on?

jalkkis
06.10.2020, 12.30
Mikä se iLuuriin sopiva sovellus on?

Olisko ollu Rungap tms? iOS ei ole mun teekupponen, niin käytännön kokemusta ei ole.

hoopeevee
14.10.2020, 10.14
Siirsin joskus keväällä / kesällä Movescountista harjoitukseni Suuntoappiin. Nyt huomasin, että 3.6. - 20.9.2020 harjoitukset eivät ole siirtyneet. Olen tähän asti käyttänyt Movescountia, mutta nyt pakon edessä Suuntoappia. Kuinka voisin saada puuttuvat harjoitukset siirrettyä? Kello on Ambit3.

Jim717
14.10.2020, 17.15
Siirsin joskus keväällä / kesällä Movescountista harjoitukseni Suuntoappiin. Nyt huomasin, että 3.6. - 20.9.2020 harjoitukset eivät ole siirtyneet. Olen tähän asti käyttänyt Movescountia, mutta nyt pakon edessä Suuntoappia. Kuinka voisin saada puuttuvat harjoitukset siirrettyä? Kello on Ambit3.
En ole kokeillut tätä, mutta Movescountista voi jokaisen treenin exportata GPX-tiedostoksi ja SportsTrackerissä sen voi importata. SportsTracker webbisivusto käyttää samoja tietoja kuin Suunto App

Jim717
14.10.2020, 17.21
Nyt kun SuuntoLink sovellus ei enää siirrä Ambit2:sta treenejä Movescounttiin, olen alkanut käyttämään ainoastaan Stravaa. Samalla ei ole enää mitään riippuvaisuutta Suunnon laitteisiin, joten mittari on nyt helppo vaihtaa.
Saa nähdä miten tämä Movescountin alasajo vaikuttaa Suunnon mittareiden myyntiin.

SuuntoApp sekä SportsTracker ovat selkeästi suunnattu silloin tällöin kuntoilijoille. Niille, jotka pyöräilevät tai juoksevat juuri niin lyhyen matkan, että tulee hiki ja voi ottaa SOME:n selfien.

Testailen myös tätä https://quantified-self.io/
Tuota muutama keveri kehittää ja voi tulla ihan kiinnostava

hannupulkkinen
14.10.2020, 18.25
Vielä siirtyivät treenitiedot Movescaunttiin Moveslink kakkosella ambit3 peakista.

Jim717
14.10.2020, 19.40
Kyllä Moveslink ilmeisesti vähän aikaa toimii, mutta kaikki taitavat joutua ottamaan lopulta Suuntolinkin käyttöön

Propjock
15.10.2020, 11.16
Siirto Suunnosta Polarin Vantage V2:een menossa. Mikä suositukseksi datan siirtämiseksi Suunnon apista Polar Flowhun iOS-maailmassa? SyncMyTracks toimii vain Androidilla.

dirtyrider
15.10.2020, 11.49
Siirto Suunnosta Polarin Vantage V2:een menossa. Mikä suositukseksi datan siirtämiseksi Suunnon apista Polar Flowhun iOS-maailmassa? SyncMyTracks toimii vain Androidilla.

Olisko ollu Rungap tms? iOS ei ole mun teekupponen, niin käytännön kokemusta ei ole.

Pari viestiä ylempänä keskustelua? Ite pitää tehdä sama vanhalla android luurilla, mikäli tulee eteen jossain vaiheessa. Aiemmin siirsin Polar flow dataa Sports-Trackerin suuntaan.

MRe
15.10.2020, 11.55
Saa nähdä miten tämä Movescountin alasajo vaikuttaa Suunnon mittareiden myyntiin.
Mun mielestä Suunto on jo aikoja sitten jäänyt kelkasta. Mikä on varsin valitettavaa, suosin Suuntoa yli kymmenen vuotta. Suunto App:in kanssa olisin vielä voinut vaikka elääkin, jos tietokonettakin olisi tuettu kuten Garminilla. Siellähän synkka tehdään puhelimen kautta, mutta Connect löytyy myös netistä.

Samoin käsittämätöntä oli, että Suunnon kellot tukivat esimerkiksi vain yksiä wattikampia kerrallaan. Garminilla ei ole mitään rajoitteita, romua saa olla niin paljon kuin polle aitaa kaataa.

hoopeevee
15.10.2020, 13.09
En ole kokeillut tätä, mutta Movescountista voi jokaisen treenin exportata GPX-tiedostoksi ja SportsTrackerissä sen voi importata. SportsTracker webbisivusto käyttää samoja tietoja kuin Suunto App

Löysin tuon toiminnon, millä voisi importata, mutta kuinkas exporttaaminen tapahtuu?

Propjock
15.10.2020, 14.01
Testasin iOS:illa RunGap-sovellusta. Se hakee sujuvasti aktiviteetit Suunto-apista, mutta ei importoi niitä Polar Flow:hun. Onko Polarissa ylipäänsä rajapintaa, joka mahdollistaisi ”mass importin”?

Jim717
15.10.2020, 16.08
Löysin tuon toiminnon, millä voisi importata, mutta kuinkas exporttaaminen tapahtuu?
En ole koneella mutta muistakseni Movescountista avaa treenin ja treenin oikeassa yläkulmassa oli alasvetovalikko, jossa tuo oli

JohnnyBuzz
17.10.2020, 22.03
Ei liity suoranaisesti pyöräilyyn, mutta Suunto appiin ja uintiin: Smart Sensor tallentaa sykkeen harjoituksen aikana, jonka päätteeksi sykedatan pitäisi siirtyä kelloon ja lopulta appiin. Kello näytti harjoituksen yhteenvedossa mitanneen sykettä vain muutaman sekunnin ajan eli ennen kuin se meni veden alle uinnin alettua. Appin sykeseurannassa näkyy kuitenkin koko harjoituksen kestolta sykedataa, mutta keskisykkeeksi tulee se muutaman ensimmäisen sekunnin syke. Stravaan synkatessa näkyy myös sykkeet harjoituksen ajalta ja keskisyke oikein. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia uinnin yhteydessä?

Jim717
21.10.2020, 17.06
Tämä lisäys tuli Movescountin tiedotteeseen "Taataksemme parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen kaikille asiakkaillemme olemme päättäneet siirtää suunniteltuja muutoksia koskien Movescount appia, SuuntoLinkiä ja Moveslink2:sta vuoteen 2021"

Eli ovat saaneet palautetta. En ihmettele, sillä on paljon kuntoilijoita, joille kunnollinen treenien analysointisofta on tärkeä. Kaikkia ei kiinnosta pelkkä mobiili app, jolla saa kivasti selfien someen

Itse asensin uudelleen Moveslink2:n

Jos olisin Suunnon housuissa, vaihtaisin liiketoiminnallisesta strategiasta vastaavat. Tuo SuuntoApp/SOME lähtökohta on niin 2010-lukua

Pete a
07.11.2020, 20.52
Olen hankkimassa uutta kelloa ja mietin, kuinka paljon ohjelmiston pitäisi vaikuttaa valintaan. Missään nimessä en haluaisi olla kännykkäsovelluksen (esim. SuuntoApp) varassa, koska tykkään suunnitella ja ihmetellä reittejä isolta ruudulta. Garmin Connectista olen kuullut, että se on kehitetty ja jäänyt 90-luvulle. Movescount nykyään käytössä, siinä häiritsee bugit ja sitähän ei ole enää vuosiin korjattu - jossain vaiheessa loppuu kokonaan.

Maastoajosta on siis kysymys. Sellaista ohjelmaa olen hakenut, jossa samaan karttaan saisi useita reittejä (esim. gps-reitin ja sitten oman harjoituksen, jotta voi verrata, missä esim. ajoi harhaan). Tämmöistä overlay-toimintoa en ole löytänyt mistään.

Jäljelle jää ilmeisesti joko Polar Flow tai sitten unohtaa valmistajien ohjelmistot ja siirtyy 3. osapuolen sovelluksiin kuten Komoottiin. Painaisiko teillä valinnassa valmistajan ohjelmisto vai onko ratkaisevampaa itse laite?

JohnnyBuzz
07.11.2020, 21.26
Olen hankkimassa uutta kelloa ja mietin, kuinka paljon ohjelmiston pitäisi vaikuttaa valintaan. Missään nimessä en haluaisi olla kännykkäsovelluksen (esim. SuuntoApp) varassa, koska tykkään suunnitella ja ihmetellä reittejä isolta ruudulta. Garmin Connectista olen kuullut, että se on kehitetty ja jäänyt 90-luvulle. Movescount nykyään käytössä, siinä häiritsee bugit ja sitähän ei ole enää vuosiin korjattu - jossain vaiheessa loppuu kokonaan.

Maastoajosta on siis kysymys. Sellaista ohjelmaa olen hakenut, jossa samaan karttaan saisi useita reittejä (esim. gps-reitin ja sitten oman harjoituksen, jotta voi verrata, missä esim. ajoi harhaan). Tämmöistä overlay-toimintoa en ole löytänyt mistään.

Jäljelle jää ilmeisesti joko Polar Flow tai sitten unohtaa valmistajien ohjelmistot ja siirtyy 3. osapuolen sovelluksiin kuten Komoottiin. Painaisiko teillä valinnassa valmistajan ohjelmisto vai onko ratkaisevampaa itse laite?

Esim. Topo GPS:llä kuvailemasi vertailu onnistuu helposti. Se on tosin puhelinapplikaatio ja selainversiota ei taida olla.

jalkkis
07.11.2020, 22.59
Testasin iOS:illa RunGap-sovellusta. Se hakee sujuvasti aktiviteetit Suunto-apista, mutta ei importoi niitä Polar Flow:hun. Onko Polarissa ylipäänsä rajapintaa, joka mahdollistaisi ”mass importin”?

Vanha kysmys mutta vastataan silti. Android-maailmassa SyncMyTracs siirtää myös massana. Eli tuki on, joten olisko vaan sovelluksesta kiinni?

Opa74
08.11.2020, 00.33
Joskus taisi olla sellainen, että ilmaisversio siirsi yhden kerrallaan ja maksettu siirsi sitten valitun ajankohdan välistä kaikki...vai olikohan se juuri tuo Rungap.

jalkkis
08.11.2020, 13.21
^ Joo, SyncMyTracsin ilmaisversio siirtää rajatun määrän kerrallaan, maksullinen massana halutun määrän. Joskin itsellä siirtyi muutama sata kerrallaan hyvin, enempi määrä vähän tökki.