Näytä tavallinen näkymä : Syvällinen keskustelu jousituksista
Tässä voisi keskustella syvemmin jousituksen sielun elämästä kuin iskarin paineen säädöistä tai tokenien lisäilystä.
Kertokaa kokemuksia erilaisista keulojen tai iskareiden vaimentimista kuten pienempien valmistajien kuten FAST tai Avalanghe jotka tekee custom vaimentimia.
Kertokaa kokemuksia erilaisten pajojen tekemistä shimmauksista tai muista muutoksista iskareihin tai keulan vaimentimiin Suomesta tai ulkomailta.
Tässä voisi jakaa myös tietoa tehdasvaimentimien asetuksista jos sellaisista löytyy tietoa. Esimerkiksi kuinka painavalle kuskille vakio vaimentimet on tehtaalla rakennettu.
Aihe kiinnostaa itseä kun uusi pyörä tulossa karvalakki Yari:lla ja sisuskalut pitää vaihtaa heti. Debonair ilmaruoto menee heti sisään, mutta vaimentimen vaihto vaatii vielä speksausta.
Fastilta sais avoimen custom vaimentimen 150e mutta sitten taas RS charger2 RC2 kiinnostaa myös vaikka on kalliimpi ja tulee keskiverto kuskin säädöillä. Itellä ajopainoa noin 100kg niin vaatinee jonkinlaisia muutoksia vakiovaimentimeen.
Onko mielipiteitä tai tietoa riittääkö esimerkiksi ton chargerin säädöt vakiona 100kg kuskille?
- Visa
Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla
Tää ei kovin syvällistä, mutta oletko kokeilu tuommosta karvalakki yaria? Mun kaverilla yari solo air, itellä debonair, kaverin keula on mielestäni jopa herkempi alkujoustoltaan. Kannataa ainaki vertailun vuoksi jos ei muuten niin kokeila ennen kuin päivittelee. On toi oma debonairi kyllä ehkä vähän ”tukevampi” tämmöselle reilu sata kiloselle mut ei tuo semmosia wau fiiliksiä herkkyydestä, toki ajossa toimii mielestäni hyvin.
Debonairista on kyllä positiivisia kokemuksia Pikestä. Selkeä ero on soloair ilmaruotoon.
Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla
Pole Machinea testasin tänä syksynä ja Bikeworxin mies sanoi että takaiskariin on shimmattu rebound sellaiseksi ettei kannata laittaa naksuakaan lisää iskarin säätöpyörästä. Iskari oli siinä tietääkseni super deluxe rc3. Oikeassa oli varmaan siinä mitä sanoi, ja pidinkin paluuvaimennuksen täysin auki. Takajousitus piti perän koko ajan ylhäällä pienissä juurakoissa ym. ja kuitenkin tasoitti tietä hienosti. Mutta isommissa hiteissä ei yhtään yrittänyt heittää ohjastajaa satulasta. Mahtava kokonaisuus jossa varmasti on osansa polen linkustoratkaisulla mutta myös siihen sopivaksi shimmatulla takapumpulla.
Linkin mukainen Vorsprung muutos palikka tuli laitettua, koska ei tullut lukitusta koskaan käytettyä, nyt kolme karkeaa esisäätöä, vielä ei ole tunteja kuin alle viisikymmentä, tai oikeammin sanottuna, erillaisia alustoja tullut vielä kokeiltua, ekaa ja keskimmäistä asentoa tullut käytettyä ja tykännyt olen, minäkin huomasin muutoksen parempaan suuntaan, takaisin en ole muuttamassa.
Keula on Fox 34 fit4
https://vorsprungsuspension.com/collections/frontpage/products/fox-fit4-piston-kit
(https://vorsprungsuspension.com/collections/frontpage/products/fox-fit4-piston-kit)
Villetre
06.12.2018, 17.17
Oma Revelation kanssa kaipaisi hieman viilausta, hieman sellainen on/off toiminta nykyisellään. Painetta nyt ei juuri kai liikaa mutta silti jotenkin jähmeä toiminnaltaan. Joustoa löytyy 150mm ;onko tämä mahdollista pidentää 160mm? Mitäs nuo ruodot edes maksaa? Vähän noviisina kyselen.. Ai niin ,terve Visa! T:Ville
Oma Revelation kanssa kaipaisi hieman viilausta, hieman sellainen on/off toiminta nykyisellään. Painetta nyt ei juuri kai liikaa mutta silti jotenkin jähmeä toiminnaltaan.
Onko öljyt tarpeeksi juoksevaa sorttia?
Joustoa löytyy 150mm ;onko tämä mahdollista pidentää 160mm? Mitäs nuo ruodot edes maksaa?
https://www.bike24.com/p2276699.html?q=revelation%20160mm
Google on hyvä apuväline.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Villetre
06.12.2018, 19.15
Kiitos! Eli näyttää onnistuvan.
Kiitos! Eli näyttää onnistuvan.Laita Ville viestiä niin katotaan se sun keula kuntoon. Alle 50e panostuksella siitä saa aika paljon paremman. Se tosiaan oli jähmeä kun kokeilin sitä siinä parkkiksella.
Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla
Olikos sillä chekkosellakin se biisi flexaa :)
Aika hyvin flexaa nimittäin Lyrikit ja 36-foxit hidastuskuvissa.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=NMq2p12RkTk
Video on tarkoitettu varsinaiseksi sitä varten, että Pinkbiken Fieltest pyörien jousituksen pohjaamisen ja geometrian muutoksen voi nähdä mutta suurin keskustelu on palstalla tämän videon jälkeen noussut juurikin tuosta yllättävän suuresta keulan taipumisesta.
Jos ei taipuisi, niin kruunu oletettavasti murtuisi..
Hyvin kyllä taipuu.
Varoitus! Luvassa on offtopiikkana syvällisyyden vastakohtaa, eli pinnallisuutta: kaikkein tärkein asia jousituskomponentissa on LIUKUPUTKEN VÄRI
BB Holland
27.12.2018, 11.13
Onko joku kokeillut Risse Racingin iskareita?
Mikko-Petteri
05.05.2020, 15.58
Osaako täällä sanoa kukkaan kun nopean googlaillun tuloksena väitän itselleni että jarruseteille tarkoitettut ilmaussetit toimivat ihan hyvin taka-iskarin ilmaukseen? Kyseessä on DVO Topaz.
Jossain tais olla että ainakin rokkarin reverb tolpan ilmaukseen tehty sarja kävis.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.