PDA

Näytä tavallinen näkymä : Oletko käynyt REDIssä?

mgcc
18.11.2018, 17.31
Hurjaa uutisointia vasta avatusta uudesta ostoshelvetistä:

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005903812.html

Itse en ole vielä vaivautunut,vaikka asun runsaan kilometrin päässä. Kerran ajattelin poiketa idästä tullessani, mutta en löytänyt autolle sisäänajoväylää.

Jopotuinen
18.11.2018, 18.06
Ei ole ihan nurkilla, joten eipä taida tuonne jatkossakaan.

Kävijämäärä voi olla myös normi notkahdus, ennen kuin ihmiset oppivat ajanoloon paikan vaihtoehtona muistamaan.

Opiskeluaikoina käytiin tarkasti läpi, kuinka arvioidaan potentiaalinen asiakaskunta ja yrityksen kannattavuus. Näin on varmaan on tässäkin tehty, mutta?

kauris
18.11.2018, 19.39
Ei en ole käynyt. Ei kyllä ole ollut asiaa sinne suuntaan muutamaan kuukauteen. Viimeksi toni tonilla käydessäni Redi taisi kyllä jo olla auki, en ole varma. Mutta en käynyt joka tapauksessa.

Steni
18.11.2018, 21.35
Ehkä tulisi käytyäkin, jos siinä Kulosaaren sillalla olisi jonkinmoinen pyöräparkki,
ohi on ajettu fillarilla siitä monta kertaa......alemmaksi ei näytä siinä kohtaa olevan asiaa,
Toni Tonin nurkillekin tulen yleensä Isoisän siltaa pitkin.

kaldera
18.11.2018, 22.00
^
Kulosaaren sillalta pääsee ajamaan ylös sinne puistokannelle ja siellä on fillaritelineitäkin, puomin ohi saa ajaa.

Joo on tullut pari kertaa käytyä, on se sokkelo kyllä.

Jim717
18.11.2018, 22.03
Itäväylä tullut siitä ohi ajettua autolla kumpaankin suuntaan. Olisin poikennut, mutta en huomannut, mistä sinne pitäisi kääntyä

mpk
18.11.2018, 22.10
En ole, vaikka asun lähistöllä ja sekä työ- että kotimatkani sivuavat sitä sopivasti. Mieluummin menen Siennan kaduille seikkailemaan ihan livenä...

Steni
18.11.2018, 22.31
^
Kulosaaren sillalta pääsee ajamaan ylös sinne puistokannelle ja siellä on fillaritelineitäkin, puomin ohi saa ajaa.

Eipä tuolla Rediin ja Redistä-infosivulla paljon opastusta fillarilla puistokannelle ole,
ilmeisesti ajan mukavuussyistä aina väärää puolta Kulosaaren siltaa löytääkseni tuon.

https://www.redi.fi/rediin

juseh
18.11.2018, 22.50
Jonkun viikon eksyilin redillä juuri ennen avajaisia. Silloin siellä oli ainakin väkeä ihan riittävästi.

Smo
18.11.2018, 23.10
On ollu listalla, moneen kertaan oon ohi mennyt muttei ole vielä ollut taivaankappaleet ja fillari oikeassa asennossa. Mainittakoon kuitenkin että vinkkasin kaverin mainokseen :rolleyes:

artzi
18.11.2018, 23.30
Me käytiin... oli kyllä mahoton löytää mitään viittoja parkkipaikkoihin, sisällä sitten kyllä oli iiiisot hienot parkkitilamainokset? Jätettiin kadulle joka oli tanan vaikeeta kun parkkipaikkoja on vähän ja kielletyjä suuntia löytyy...

Ihan varmasti yksi tapa olla rauhassa siellä kun sinne ei pääse HELPOSTI...

Jim717
19.11.2018, 09.16
Tänään hesarissa on kirjoitus siitä, että Redissä on vähän asiakkaita. Omasta mielestäni olisi kannattanut ottaa jo alussa huomioon se, että vilkaalta itäväylältä pääsee autolla mielijohteesta helposti Rediin. Olen siitä joitakin kertoja ajanut ohi ja olisin poikennut ohimennen, jos olisi ollut opasteet, joita ei olisi voinut olla huomaamatta.
Katsoin navigaattorilla reitin Itäväylältä Rediin ja sieltä pois. Ainakin Mapsissä reitti näyttää monimutkaiselta

samooja
19.11.2018, 09.58
Rediin on vaikea päästä autolla. Food Market oli kyllä hyvä.

LJL
19.11.2018, 10.04
En ole. Sen sijaan olen käynyt Linnatuulessa

JackOja
19.11.2018, 10.15
En ole käynyt. Tuskin käyn Triplassakaan.

VesaP
19.11.2018, 15.25
En, mutta huomenna tullee käytyä Jumbossa. Sorry offtopic. Tuskin tulee REDissä käytyä, on niin hanurissa paikassa omia kulkureittejä silmälläpitäen.

VPR
20.11.2018, 10.45
Olen käynyt pari kertaa kun on korttelin päässä työpaikasta. Ei sinne kyllä mielellään tai muuten vaan poikkea.

Ari H
20.11.2018, 12.32
En ole.
Ehkä joskus.

bici74
21.11.2018, 01.10
En ole moisesta edes kuullut, vielä vähemmän käynyt.

slow
22.11.2018, 09.13
En lainkaan.

alli
22.11.2018, 17.26
Kahdesti + kerran lisäksi siinä kalliiksi julistetussa pikku K-kaupassa, jota luulin ison marketin sisäänkäynniksi. Niin paljon on tullut kärsittyä paikan työmaasta, että piti käydä tutustumassa, ja iskin silmäni silloin teelaseihin Carlsonilla. Ne sitten toisella kertaa hain, kun tulivat tarjoukseen.

En nykyisin nauti kaupoissa kiertelystä, mutta jotenkin oudosti olen alkanut sympata Rediä, kun sitä on paljon moitiskeltu mediassa :rolleyes:. Pyörätelineet taitaa olla ulkotiloissa, mutta runkolukittavia on kyllä katutasolla aika paljon.

mgcc
25.11.2018, 16.47
Kävin. Ei ollut vapaita parkkipaikkoja. Lähdin pois. Pientä ahistusta aiheutti, että vapaita paikkoja ilmoitettiin eräällä käytävällä olevan kolme. No, nepä olivatkin liikuntarajoitteisille. Koska en aja Carinalla tai Opelilla, en käyttänyt tuollaista paikkaa.

JackOja
26.11.2018, 14.22
Mahtaako Pia Svensk vielä käydä?

Jim717
26.11.2018, 18.13
Tuli varattua työporukalle lento föönissä, joten nyt on pakko löytää reitti sinne.
Olisi tarkoitus syödä siellä lennon jälkeen. Jos tiedot siitä, että Redissä on vähän asiakkaita pitävät paikkansa, on luultavasti varaa valita ruokapaikka ilman pöytävarauksia

PeeHoo
28.11.2018, 15.17
^

Joo on tullut pari kertaa käytyä, on se sokkelo kyllä.

minäkin ajoin karolle avajaisviikolla ja pääsin sinne takaisin 10 minuutin etsimisen jälkeen. Ei taida olla enää asiaa sinne, eikä asiaa ollut ensimmäisellä kerrallakaan.

Sambolo
28.11.2018, 15.35
Joskus facessa näin redin mainoksena opastevideon miten sinne ajetaan autolla, aikamoista siksakkia saa ajaa. Tuskin ainakaa autolla tulee tuolla käytyä, tosin ei kuulema metrollakaan ole helppo löytää keskukseen :D

VesaP
29.11.2018, 10.06
Mahtaako Pia Svensk vielä käydä?

Eiköhän. Senkin "potkut" oli että siirrettiin konsernissa toisiin tehtäviin (=varmaan jonkun toisen ostoshelvetin pomoksi). Duunari kämmää, se saa KENKÄÄ. Johtaja kämmää, se siirretään toiselle hyväliksaiselle pallille istumaan ja ihmettelemään.

Ontopic: En edelleenkään. Tuskin löytäisin sinne autolla. Eksyn aina kun Tonillakin käyn (varsinkin kun ne tiet siellä tuntuu olevan joka ikisellä kerralla vedetty eritavalla mitä aikaisemmin).

Ari H
29.11.2018, 16.34
En vieläkään. Odottelen, että olisi jotakin oikeaa asiaakin.

Sambolo
30.11.2018, 09.50
Itäväylältä ei mene ramppia rediin koska ”he eivät voineet jyrätä olemassa olevaa infraa” se vaihtoehto oli kuitenkin kuulema käyty läpi myös. Opasteita ei voi kuulema laittaa ilman kaupungin lupaa.

telipyörä
03.12.2018, 21.54
Viime viikolla kävin ja osasin vielä poiskin dösällä. Silloin oli metrossa häröä.

PatilZ
05.12.2018, 00.48
En. Olen yrittänyt houkutella emäntää ekskursiolle, mutta ei se ole innostunut. Sello on tossa vieressä.

Joo’o. Mutta samalla vois poiketa Toni&Tonilla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

VesaP
09.12.2018, 00.45
En. Vieläkään.

tommi2
09.12.2018, 17.12
En. Voi olla että en menekkään.

Katila
09.12.2018, 17.47
Koska kelit ovat mitä ovat eikä kermaper*e päässyt redulle niin Redi tuli ohjelmaan. Aivan paras kauppakeskus Suomessa ikinä. Tuli aivan heittämällä mun suosikiksi. Jatkan käymistä, töistäkin pääsee kivasti metrolla suoraan perille.

callahan
09.12.2018, 17.58
Noup, suattaa olla etten ikinä käykkään. Aika näyttää.

Marcolli
09.12.2018, 18.21
Keskustelin jokunen viikko siiten Kalasataman rannassa olevassa ravintolassa englantia puhuvan tarjoilijan kanssa. Keskustelu eteni seuraavasti:
minä: Hi, is your kitchen open?
tarjoiija: Sorry; its not open we are gonna just close this restaurant.
minä: Happen to know if there´s any restaurant open on the hoods?
tarjoilija: Yeah, there's plenty in the mall.
minä: You mean Redi?
tarjoilija: Oh jeah it´s ready. They opened couple of weeks ago.

JackOja
10.12.2018, 08.35
En ole käynyt, mutta uteliaisuuteni on herännyt. Jospa se onkin jotain aivan poikkeuksellista? Kunpa siellä olisi täkynä vielä jokin fillariliike niin ei enempiä tarttis miettiä (tokihan tonitoni on siinä ihan vieressä).

Välipäivien vapailla vois poiketa vaikka kävelyretkellä. Samalla voisi lounastella siinä viereisellä hipsterialueella ja jälkkäriks Jädelinon jädeä jos se on auki. Kuullostaa niinku suunnitelmalta! (hienompi olis tietty ollut sanoa tää amerikaksi niinkuin joillakuilla on tapana)

Jim717
10.12.2018, 18.18
Kävin tänään Redissä siksi, että tuli reitti tutuksi, kun huomenna mennään työporukan kanssa fööniin.
Sinne löytää kyllä navigaattorilla vaikka pimeässä ruuhkassa sai tarkkana olla. Jos ensimmäisen kerran tuonne menee ja pitäisi nopeasti löytää vaikka Fööni, niin voi olla vaikeaa. Tai ainakin itselläni oli. Varmaankin sisäinen sokkelolta tuntuva tila selkeytyy, jos tuolla kävisi useammin ja viettäisi pidemmän aikaa.
Pois lähtiessä auto ei meinannut löytyä, koska tyhmänä muistin kerroksen mutta en auton tarkempaa sijaintia. Parkkipaikan info toimii hyvin. Kun kerroin heille rekkarin, niin osasivat kertoa mistä auto löytyy
Lähtiessä tuli tietysti oudoksesta lähdettyä parkkihallin väärästä ulkoportista ja piti aavistus kierrellä, että löysi pimeässä Itäväylälle
Varmaan ihan ok paikka, kun siellä kävisi enemmän. Sokkeloisuus voisi tällöin muuttua kotoisuudeksi, esim. ravintoloissa käydessä, kun ison hallin tuntua ei ole
Sääliksi kävi yrittäjiä, kun joka paikassa oli tyhjää

VesaP
11.12.2018, 11.15
Millä ne siellä tietää minne ÖKY-123 on ajanut? :O Tsiisus!

Ontopic: Kiitos kysymästä mutta en ole käynyt.

JackOja
11.12.2018, 11.55
Millä ne siellä tietää minne ÖKY-123 on ajanut? :O Tsiisus!

Ostoskärrypojat kattoo OTO mihin ruutuun ajat ja naputtaa rekisterinumeron ja parkkiruudun numeron älypuhelinsovelluksella tietokantaan.

No ei tietenkään! Pikkuinen kamera kuvaa ja tunnistaa sun rekkarin ja liittää parkkiruututietoon. Tapiolassa jo vuosia toiminut mainiosti (mä nyt toki tiedän mihin pysäköin, mutta ekalla pysäköinnillä remontin jälkeen huvikseni kokeilin).

Jim717
11.12.2018, 17.11
Tänään tuli käytyä Föönissä lentämässä työporukan kanssa. Mukava kokemus oli. Hieman kallis, kun minuutin lento maksaa n. 25 €. Toisaalta se minuutti tuntuu minuuttia pidemmältä.
Ravintoloita riitti ja kaikissa oli hyvin tilaa. Monessa paikassa oli vähän asiakkaita, mutta 3 kerroksen lasten ja nuorten kiipeilypuisto oli täynnä.

Smo
11.12.2018, 20.48
Ostoskärrypojat kattoo OTO mihin ruutuun ajat ja naputtaa rekisterinumeron ja parkkiruudun numeron älypuhelinsovelluksella tietokantaan.

No ei tietenkään! Pikkuinen kamera kuvaa ja tunnistaa sun rekkarin ja liittää parkkiruututietoon. Tapiolassa jo vuosia toiminut mainiosti (mä nyt toki tiedän mihin pysäköin, mutta ekalla pysäköinnillä remontin jälkeen huvikseni kokeilin).

Monessa parkkitalossa ne myös avaa puomin ulosajaessa rekkarin mukaan automaagisesti

Tänään melkein extempore menin kun ajoin Metrolla ohi mutta jatkoin kuitenkin länsimetroon. Pihdin pitäisikö opiskella karttaa etukäteen vai heittäytyä sinne seikkailuun. Reilu viikko tulee sukkuloitua ohi että eiköhän tuolla pääse käymään.

JackOja
11.12.2018, 20.52
Monessa parkkitalossa ne myös avaa puomin ulosajaessa rekkarin mukaan automaagisesti...

Sitähän maakuntien mies Liitiä (missähän mies?) taannoin ihmetteli.

LJL
11.12.2018, 21.01
Nou. En ole. Toki tyhjä ja liiketoiminnallisesti päin pimppiä menevä ostoskeskus on nähtävyys sinänsä.

Tehdään testi. Liitiä on passiivilla. Passiivi! Pimppi! Jos saan taas banaanit niin Liitiä on vielä elossa :)

J.Kottenberg
11.12.2018, 21.47
^Aijai, jää ritisee jo. Banaanimiekka häälyy pääsi päällä, vai oliko se Damokleen. Käyttämäsi sanat eivät ole tätä päivää, ihan niinkuin ei ollut ppp- topikkikaan. (tosin en tiedä mikä sitten on)

VesaP
12.12.2018, 08.55
Hieman kallis, kun minuutin lento maksaa n. 25 €.

Hieman lienee vähän väärä termi tuon minuuttihinnan kohdalla. Näköjään helikopterilla lentäminenkin (joo, siis oikealla isolla) olis halvempaa mitä tuo. Tuo fööneily on näinollen kallein harrastus minkä tiedän. Pysyyköhän noilla hinnoilla pystyssä ko pulju...

Ontopic: Tilanne sama kuin eilenkin.

Jim717
12.12.2018, 09.22
Hieman lienee vähän väärä termi tuon minuuttihinnan kohdalla. Näköjään helikopterilla lentäminenkin (joo, siis oikealla isolla) olis halvempaa mitä tuo. Tuo fööneily on näinollen kallein harrastus minkä tiedän. Pysyyköhän noilla hinnoilla pystyssä ko pulju...
Tuolla varmaan käyvät työporukat kun firma maksaa ja siellä olikin kohtuullisesti porukkaa. Kun uutuuden viehätys häipyy, lienee tuossa pakko etsiä optimiarvo lennon hinnalle. Halvempi hinta lisää kävijöitä, mutta liian alas hinta ei voi mennä.
Tilojen pystytys on toki vienyt rahaa ja lisäksi jatkuvat kulut, mutta tuntuisi, että hinta voisi olla pienempi

harald
12.12.2018, 13.41
Keskustelin jokunen viikko siiten Kalasataman rannassa olevassa ravintolassa englantia puhuvan tarjoilijan kanssa. Keskustelu eteni seuraavasti:
minä: Hi, is your kitchen open?
tarjoiija: Sorry; its not open we are gonna just close this restaurant.
minä: Happen to know if there´s any restaurant open on the hoods?
tarjoilija: Yeah, there's plenty in the mall.
minä: You mean Redi?
tarjoilija: Oh jeah it´s ready. They opened couple of weeks ago.

Oliko tämä se aasialainen Ho's Food? Harmikseni näin tänään lounaalla että ovet oli kiinni ja irtaimisto kytketty irti. Ilmeisesti konkka?

tommi2
12.12.2018, 15.11

Benjihyppy saattaisi olla kallimpi, mutta ei oikein muuta tule mieleen. Siis sellaisia mitä ihmiset tekevät, toki "timanttien heittely mereen" tms. ovat kallista hupia.

On topic: en

tempokisu
12.12.2018, 15.49

Kerronko mikä on kallis harrastus, mä saan kyllä jonkiiverran enempi kulumaan rahaa ( tai numeroita joltain nettisivulta toiselle) minuutissa kun 25euroa. Miten paljo se nyt sitten olisi helikopterilento Nahkiaiseen ja takas Pirkkalaan?

Fööneily? siis hiusten kuivatus, ei sen nyt paljoa maksanu se fööni, ehkä kympin.

VesaP
12.12.2018, 22.35
Miten paljo se nyt sitten olisi helikopterilento Nahkiaiseen ja takas Pirkkalaan?

Tarkoitin itse lentämistä, en kyydissä oloa. Pikaisella googletuksella yksityislentäjän lentolupakirjan hinta halvimmassa ei edes lentokoulussa vaan yhdistyksessä (jotka on aina paljon halvempia mitä kaupalliset koulut) on 40 000 euroa. Pienen prutkukopterin vuokra sit kun sillä lentelee 800e/h. Ja asteikon yläpäässä lienee NH90 kuljetuskopterin tuntihinta, 16 000 euroa. Siitä voit laskea mitä maksaa jos muutaman tunnin viikossa edes kurvailisi jne.

tempokisu
13.12.2018, 00.24
^ mä olin joskus vuosi (kymmen) sitten Pirkkalassa jossain lentolupakirja-koulutus esittelyssä, piruuttani olin eihän mulla semmoisia rahoja 120 000e ollu eikä tullu. Sain kuitenkin mukavaa esittelyä kun olin ainut siellä paikan päällä, ja kouluttaja vei mun pienelle lentomatkalle pienkoneella, kurvailtiin Pirkkalan yllä. Oli kyllä kivaa; kuulemma lentäjän pitää painaa yli 50kg muuten se heittoistuin ei toimi.
Pääsisipä Hornetin kyytiin, lentäjä voisi tehdä silmukoita ja syöksyjä :D sitten kun saa sen lottovoiton niin se on toi Nahkiaisen reissu hankelistan kärkipäässä.

Sori, nyt mentiin sananmukaisesti aika kauas alkuperäisestä aiheesta...

Smo
13.12.2018, 16.31
Eilen hyppäsin rohkeasti metrosta Kalasatamassa ja kiersin 2-kerroksen ympäri. Siellä oli myös "olohuone" jossa saa oleilla eikä tarvi ostaa mitään. Ei herättänyt mitään väristyksiä muuten mutta toi tila oli tietty hauska. Pitää joskus käydä vielä siellä terassilla mutta nyt Oodi seuraavaksi listalla

Veivaaja
13.12.2018, 17.35
Käyty on. Aika samanlainen kuin muutkin ostarit. Eivät anna minulle ainakaan mitään erityistä. Niissä ravintolatkin on jotenkin pliisuja ja kaupat on enimmäkseen niitä samoja ketjujen liikkeitä, mitä muualtakin löytyy. Tällä hetkellä Redissä muutama erilainen liike, saa nähdä pärjääkö? Eiköhän tuo parin-kolmen vuoden päästä ole kuivilla taloudellisesti.

Oodia suosittelen. Oli vaikuttava.

huotah
13.12.2018, 18.04
Poikkesin asioilla erässä Redin läheisessä fillarikaupassa ja kävelin mennen tullen kauppakeskuksen läpi. Eka kerta ja ihan positiivisesti yllätyin. En asioinut yhdessäkään liikkeessä enkä siis etsinyt mitään, eli en tiedä onko sieltä vaikea löytää etsimäänsä, mutta ainakin bussipysäkiltä ulos ja takaisin metroasemalle löysi helposti viittoja seuraamalla. Jäi fiilis että onhan tuo paljon viihtyisämpi paikka kuin joku lentoterminaalia muistuttava ostari jossain Espoon lakeuksilla missä keskusradiossa soi joulumusiikki ja kosmetiikkaosaston rouva mainostaa manikyyriä.

VesaP
17.12.2018, 12.03
Vielä ei ole tullut käytyä.

LJL
17.12.2018, 14.11
Kiitos kysymästä niin en ole

Leewi
17.12.2018, 14.42
Ikävään lehdistön kiusaamisuutisointiin hesarin johdolla on redi joutunut. Aivan hyvä ostari on. Kalasataman valmiusaste on noin 3000 asukasta 20000:sta eli orgaanista kasvua on odotettavissa.

VesaP
17.12.2018, 14.55
^Eli ne 20(0) ensimmäistä etnistä ravintolaa ja muita putiikkeja (poislukien kaikki samat mitkä löytyy jokaisesta ostarista) kerkee kuolla alta pois ennenkuin orgaaninen kasvu on saavuttanut kliimaksinsa?

JackOja
17.12.2018, 14.59
...Aivan hyvä ostari on...

Ai se onkin "vain ostari", vierailu oli alkanut houkutella kun kuvittelin sen uutisoinnin perusteella olevan jotain hienompaa :(

Leewi
17.12.2018, 16.01
^Eli ne 20(0) ensimmäistä etnistä ravintolaa ja muita putiikkeja (poislukien kaikki samat mitkä löytyy jokaisesta ostarista) kerkee kuolla alta pois ennenkuin orgaaninen kasvu on saavuttanut kliimaksinsa?
En osaa kuvitella, miten 3 smoothiebaria kymmenellä aarilla pärjäisi millään orgaanisella ihmismassalla 😀

LJL
18.12.2018, 10.52
Eikö nämä liiketilan vuokranneet yrittäjät ole tienneet että paikka on sokkelo jossa eksyy. Luulisi että tiesivät. Jos ilman minkään valtakunnan liiketalouden koulutusta ajattelee, että tykkääkö asiakas sokkelosta jossa eksyy, niin ei asiakas tykkää sokkelosta jossa eksyy. Asiakas kvittuuntuu.

tommi2
18.12.2018, 11.14
En ole. Eilen olin Helsingissä, mutta kävin vaan "maalaisen vakion" eli Stockalla ja Kitty'sissä kaljalla.

Marsusram
20.12.2018, 16.06
Tuli käytyä. Tunsin itseni eteväksi suunnistajaksi kun löysin etsimäni erikoisliikkeen karttamuistin perusteella. Ulos astuessani sain niellä ylpeyteni kun olinkin väärällä uloskäynnillä..:seko:
http://lh3.googleusercontent.com/wiqS8HQbQDtaFY7Bfxcvp2go6Z-YSbPxTsIj6HEmgOv16ylQt2jbdGPWhInwHJ9P4xff27glhCkU2 ncNQQWthKmD4-Cbpjf31JNUjobByNm1ups8p7n51rs4gmAVFkxCfxWVE51u=w24 00
Ensi kerralla pitää tulostaa kartta tai ladata joku appi kännykkään:D Voisi tietysti sisään mennessä ostaa pizzan ja pudotella murupolun jota myöten löytää ulos.
p.s. Länsimetron käynti jäi paremmalle ajalle. Ehkä sitten Tallinnan tunnelin reissulla..

mgcc
21.12.2018, 00.14
Eikö nämä liiketilan vuokranneet yrittäjät ole tienneet että paikka on sokkelo jossa eksyy. Luulisi että tiesivät. Jos ilman minkään valtakunnan liiketalouden koulutusta ajattelee, että tykkääkö asiakas sokkelosta jossa eksyy, niin ei asiakas tykkää sokkelosta jossa eksyy. Asiakas kvittuuntuu.

Eksyminen voi olla elämys. Tai sitten ei. Myös 8,5 euron smuuti on elämys, jota en halua kokea.

VesaP
21.12.2018, 09.39
Tuli käytyä.

Tuo kuva kuvastanee hyvin kuinka lujaa ko ostarilla menee? Eihän noin tyhjää ole helvetti pääkaupunkiseudulla missään. Jopa perseläpi-Klaukkalan keskustassakin on isompi meno päällä aina mitä tuossa kuvassa Redin tienoilla.

Smo
21.12.2018, 10.15
Tuolla olis muuten nyt 4h ilmanen pysäköinti jos pitää mennä keskustaan voi jatkaa tosta metrolla

Katila
21.12.2018, 11.32
Suosituksena kaikille myöhäisille joululahjaostoksia tekeville, jotka haluavat välttää infernaaliset osotoshelvettiruuhkat (such as Jumbo, Sello, Omppu jne. yms.) -> menkää ihmeessä Rediin :) On hyvä, oikeesti.

mpk
27.12.2018, 17.22
Olen, kävin tänään ekaa kertaa. Ei huono, ei ollenkaan.

tommi2
28.12.2018, 13.13
Melkein kävin tänään. Alkuasukas ei halunnutkaan sitten

Katila
28.12.2018, 15.58
Tänään viimeksi lounabursalla työkavereiden kanssa. Uuuh.

huotah
28.12.2018, 20.29
Tänään viimeksi lounabursalla työkavereiden kanssa. Uuuh.Uuuh hyvä vai uuuh huono? Onko Redissä joku hyvä bursamesta?

Smo
28.12.2018, 21.01
Uuuh hyvä vai uuuh huono? Onko Redissä joku hyvä bursamesta?

Luen Katilaa Uuuh-ähky mutta toki voi mennä arvaus väärin, eihän sitä tiedä kuinka paljon ruokaa pieni ihminen saattaa ahtaa :)

Katila
28.12.2018, 21.07
Uuuh hyvä vai uuuh huono? Onko Redissä joku hyvä bursamesta?

Uuuh on aina hyvä. (Huono olisi esim. jak.) En sano enempää kuin https://www.burgerjoint.fi

Ja tuolta voi katsoa sijainnin https://www.redi.fi/ravintolat/

No sanon kuitenkin että kimchibursa.

tommi2
28.12.2018, 22.18
^Vähällä oli ettei ehkä nähty. Just tonne Burgerjointtiin ehdotin kaverille menoa. Ei kuitenkaan jaksanut lähteä. Noin 11 -12 oltaisiin siellä oltu.

Katila
29.12.2018, 18.27
^Pyöräilijät ei oikein tunnista toisiaan siviilit päällä :) Mutta moi silti.

Tänään käytiin junskin kanssa samassa paikassa bursalla ennen elokuviin menoa. Kasvisvaihtoehto tällä kertaa.

huotah
29.12.2018, 21.26
Uuuh on aina hyvä. (Huono olisi esim. jak.) En sano enempää kuin https://www.burgerjoint.fi

Ja tuolta voi katsoa sijainnin https://www.redi.fi/ravintolat/

No sanon kuitenkin että kimchibursa.

Jaa notta Burgerjoint, olishan mun tuo pitänyt muistaa. Täytyypä käydä testaamassa.

PS. Bun2Bunissa erinomaiset vegebursat (ainakin Kampin keskuksen ravintolassa).

JiiPee
29.12.2018, 21.45
En ja vältän käymistä viimeiseen asti.

JackOja
29.12.2018, 22.13
Siis onko bursa hampurilainen? Nyt vasta tajusin :nolomio:, jotain kuuminta uutta nuorisokieltä vissiin?

tommi2
30.12.2018, 15.24
^ Bursa on Turkin neljänneksi suurin kaupunki tai pussi, säkki, limapussi lääketieteessä.

On off topic: Pitäisiköhän joku laatubursa-ketju perustaa?

Smo
02.01.2019, 19.42
No nyt voi ite alkaa suunnittelee Redii

https://ratkaiseredi.fi/

Jopotuinen
02.01.2019, 20.06
^ Taitavat oikeasti olla pulassa asian kanssa. Osallistuin.
Vielä tarttis keksiä, mihin käyttää palkintorahat.

Jim717
02.01.2019, 21.14
Vastasin tuohon myös, että mobiili app suunnistukseen. Varmaan kukaan muu ei noin vastaa joten saan 30 k€.

Jopotuinen
03.01.2019, 12.08
^ Onneksi olkoon, oliskos ollut jo 998 sama ehdotus! Eteenpäin, sanoi mummo lumessa! :D

Aihetta tulee lähestyä millä tavoin ihmiset kokevat liikkumisen hankalaksi siellä erityisesti, tulvat samalla kertoneeksi ratkaisun. Ja onhan siitä hajatietoa paljon jo tullutkin säikeessä ja muualtakin. Jokin tarkempi kyselytutkimus olisi kuitenkin tarpeen, mikä erityisesti koetaan hankalaksi. Voi olla että näin onkin jo tehty.

Kattelin kuvat ja päältä katsoen rakenne on yksinkertainen ja selkeä, mutta siinä on ihmisille yksi selkeä peruspulma suunnistamisen kannalta, ovaali käytävä. Jos rakenne olisi ruutukaavan muotoinen, ihmisen sisäinen GPS hahmottaisi kokoajan oman sijainnin. Mutta kävellään kokoajan vain ”suoraan” eteenpäin, niin sisäinen paikannushan siinä sekoaa.

Pitäisi käydä paikanpäällä ammentamassa omakohtainen kokemus ja toteamassa kuinka opastus on hoidettu. Lehtitietojen mukaan alkuun ei ollut opastusta juuri lainkaan. Pohjakuvista löytyy kyllä opasteet ja niiden sijainnit, mutta ei kuvia toteutustavoista. Muutamia kikkoja tuohon olisikin jo pakissa valmiina.
Tarttis oikeastaan tulostaa A0 pohjakuvat, niin pääsis paremmin yksityiskohdista kartalle.

Ihmismassojen opastus kaikkiaan Suomessa on varsin kehnoa. Lentokentällä juuri taivastelin, kuinka surkeasti oli tuloputkesta opastus matkalauluhihnalle. Sivuseinällä postikortin kokoisia opasteita, joita sai erikseen hakemalla hakemaan. Olihan se toki näppärä ja halpa tapa asettaa opaste, mutta silti, ei niin. Kunnon kokkone kyltti käytävän katosta roikotukseen ja nuoli eteenpäin.

JackOja
11.04.2019, 15.54
Nyt olen. XXL:n avajaistarjouksena oli houkutus, jota lähdin hakemaan. Se olikin loppu.

LJL
11.04.2019, 15.59
Olenhan minä, unohdin vain raportoida siitä tänne. Vähän eksyin mutta, ei se mitään

JackOja
11.04.2019, 16.08
Mä en eksynyt, seurasin vain xxl-teippiä lattiassa.

Ari H
11.04.2019, 17.44
En vieläkää; metrolla olen mennyt ohi.

VesaP
02.10.2019, 12.13
En ole käynyt.

Nyt olis hyvä johtaja tarjolla jolla tehdään REDistä maankuulu (surullisella tavalla). Pistetään liikkeet kiinni tiistaiksi ja lopun ajan leikkaamaan nurmikkoja. Ja kauppa käy!

Smo
02.10.2019, 12.25
Viikko sitten piipahdin. Kattoterassi oli just Helsingin kuvarasteissa, sinne pääsee fillarilla.

tommi2
02.10.2019, 16.02
Ei ole tullut käytyä. Eka Linnatuulessa, sit REDiin. Siinä sitä onkin vuosikymmeneksi ohjelmaa.

Ari H
02.10.2019, 16.06
En ole, tuskin käynkää lähitulevaisuudessa.

PK1
02.10.2019, 16.48
Kohta siellä ei käy enää ketään kun Tripla avataan.

VesaP
02.10.2019, 17.18
Triplaan uskalla mennä ku o niin karmeet reikäseinät.

tommi2
02.10.2019, 18.00
Mä oon ihan tipahtanut näköjään menomestoista, en kuullutkaan Triplasta. Se on maalaisen kohtalo.

JackOja
02.10.2019, 18.10
Mä oon ihan tipahtanut näköjään menomestoista, en kuullutkaan Triplasta. Se on maalaisen kohtalo.

Ei se olekaan Tripla vaan Mall of Tripla!

Miks vitussa ei voi olla suomeksi?

tommi2
02.10.2019, 18.14
^totta, suomeksi vaan, mutta yhtä tyhmiä nimiä, esim. "Punainen" tai "Kaupunkitori" tai "Mustekalapieru" (vika oli oma inspiraatio ;) )

YocceT
02.10.2019, 18.53
Triplaan uskalla mennä ku o niin karmeet reikäseinät.

Eihän niissä ole reikiä vaan monttuja.

BB Holland
21.10.2019, 12.50
En ole käynyt, vaikka ajan läpi mennen tullen joka päivä. Firma olisi vielä tarjonnut siellä viime viikolla illallisen, skippasin. Triplassa kävin jo, kesti 20min löytää junanraiteet ja 30 min Prisma.

29er
21.10.2019, 13.45
Ei se olekaan Tripla vaan Mall of Tripla!

Miks vitussa ei voi olla suomeksi?

No siksi kun Riplamälli kuulostaisi niin tyhmältä.

Redissä en ehkä ole käynyt. Kerran jäin metrosta pois sillä pysäkillä, mutta en meinannut löytää kadulle. Voi olla että siinä vaiheessa poikkesin Rediksi laskettavalle alueelle.

VesaP
15.11.2019, 09.46
En ole käynyt REDIssä. Tuskin käynkään. Linnatuulessa tulee varmaan kyllä poikettua joskus vielä. Pahoittelut offtopicista.

tommi2
15.11.2019, 10.13
Kävin MoTissa (Mall of Tripla), myöskin pahoittelut off topcista

PK1
15.11.2019, 16.51
Olen ajanut Triplan ali useaan otteeseen. En ole pysähtynyt asioille tahi ostoksille.
Redin ohi olen myös ajanut liki päivittäin, pyrin ohittamaan sen mahdollisimman kaukaa ja pysähtymättä.

Jopotuinen
15.11.2019, 20.12
En ole enkä mene.
Meiän puodeista löytyy aivan kaikki. Tai no, se mitä heidän mielestä tartten :)
Ja Kusti polkee loput :D

harald
15.11.2019, 22.21
En ole käynyt kalasataman ostarissa. En ole Pasilan ostarissakaan käynyt. Yritän välttää.

MRe
16.11.2019, 10.29
Pari kertaa käynyt. Sekavahan se on, siitä ei pääse mihinkään. Toisaalta jos siellä päivittäin kävisi, niin eiköhän siihen tottuisi. Samat kaupat kuin muissakin ostareissa, ei mitään syytä sen vuoksi sinne erikseen mennä. Toisaalta sama koskee aika lailla kaikkia muitakin ostoshelvettejä.

Kunhan Kalasataman / Arabianrannan alue rakentuu valmiiksi, niin varmasti tuolla riittää kävijöitä. Riittääkö kauppiailla hermot ja lompsa, onkin jo toinen juttu.

Ja jotta ei menisi ihan pelkästään otsikon mukaiseen aiheeseen, niin ei, en ole käynyt missään Sukarin ostareissa ja Keskiselläkin vain kerran.

tommi2
16.11.2019, 11.03
Kyllähän noita ostareita haukutaan, mutta frendi asuu ihan Sellon vieressä, niin kyllä kieltämättä käy kateeksi. Sieltä voi hakea safkaa, pistäytyä kaljalla, elokuvissa tms. ihan spontaanisti. Itkettää asua tälläsessä kauppalassa, mutta Tuiskun Antin sanoin "rahan takii".

Firlefanz
16.11.2019, 11.42
Se torni, jota ei onneksi sentään tarvitse kutsua pilvenpiirtäjäksi edes Helsingin mittakaavassa, on niin ruma ja vähemmän yllättävästi toteutuneessa muodossaan melko etäisesti arkkitehdin alkuperäistä hahmotelmaa tai esitteiden ja verkkosivujen "taiteilijan näkemystä" muistuttava, että jo senkin takia olen periaatteessa kieltäytynyt astumasta jalallanikaan mokoman maamerkin sisäpuolelle.

Kävi kuitenkin niin että kun vein rakkaan maantiepyöräni kaikkien tuntemaan pyöräliikkeeseen, en pysynyt tarpeeksi tiukkana vaan jäin metrosta Kalasatamassa. Onnistuin kuitenkin mielestäni löytämään suorimman tien ulos. Paluumatkalla hävisin sitten 6-0, sillä en millään meinannut löytää tietäni takaisin itäänpäin vievälle metrolaiturille ja kiertelin kahdessakin kerroksessa ennen kuin saatoin huoahtaa helpotuksesta ja todeta ettei toista kertaa tarvita: ennemmin kävelen Sörnäisten tai Kulosaaren kautta!

MäkiHiiri
16.11.2019, 23.10
En ole käynyt. Triplassa kylläkin. Se on mielestäni hieno. Monella tapaa. Ensinnäkin tilan tuntu on oivallinen. Pintamateriaalit ovat jopa hauskan kutkuttavia. Vaikka alkuun tuntuu, että siellä on pari pullonkaulaa, ei niin olekkaan, koska suuremmat trafiikit ovat juuri niissä "väljemmissä" kohtaa. Ravintoloita siellä näin alkuhätäkässä ruoka-aikaan on himpsu vähän, mutta ehkä homma kesämmällä tasii.. Tuleehan siihen viihtyisää ulkoilualuetta? Tuleehan? Hiekkalaatikoineen? Ja se sisätilojen filosofia on just optimi. Tuntuu monimutkaiseltakin alkuun, mutta kerta kierron jälkeen on hyvinkin selkeä. Toisin kuin moni muu pikkuruinenkin esim. Hyvinkään.. mikä se on Geinokuitu.. Se että päätyy kiertämään samalla käytävärytmillä on ihan itsestä kiinni. Ja semmoisia helposti lähestyttäviä ravinnon saantipisteitä löytyy myös, mitä tämmöinen näkläreitä kuikuileva luuviulu tarvitsee.

Jopotuinen
17.11.2019, 20.07
Olikos tää Ripla siinä Pasilan raiteihe yläpuolella, minkä ensin purkivat?
Jotta siis jos menen junalla käymään messukeskuksessa (viimeksi juna sippasi molempiin suuntiin keskelle ei mitään), niin tulen käyneeksi myös Riplassa?

Jessus, täytyypä olla tarkkana!

MäkiHiiri
17.11.2019, 21.52
Juu. Joo. Nauti.

tommi2
17.11.2019, 22.04
Korjatkaa jos olen väärässä, jos ajaa junalla Pasilan asemalle ei ole Mall of Triplassa. En tiedä onko Triplassa, joka taitaa olla koko alue?

Mutta Jopotuiset ja muut kansainvälishenkisten kauppakeskusten vihaajat, tulkaa Lahteen, on kansainvälitön meininki meidän "Riplassa", kolme kovaa samalla käynnillä, eli Biltema, Motonet ja Kärkkäinen. Siinä menee isännältä koko päivä, kun vertaa noissa työrukkasen ja ruuvinvääntimen terän hintaa. Vaatteet voi jättään mannersuomalaiseen tyyliin autoon, siis ulkovaatteet, jätät vaan ne toppahaalarit päälle ja toisaalta myös maastopuvussa olet kuin kotonasi. Kärkkäisellä nautit samalla käynnillä ehkä Suomen huonoimman hampurilaisen Fresh burgerissa, Mäkkärinkin nahka on kurmeeta tohon verrattuna, totta kai saman katon alta löytyy myös Simon Vaatehuone, josta saa niitä ihmehousuja.

Siis ensi kerralla kun ajat Heinolaan huvittelemaan, kieppaise eteläiseltä Lahden liittymältä hetkeksi ostoksille, jotka saavat läskipyöräilijänkin hymyn hyytymään.

On topic: En ole.

Jopotuinen
17.11.2019, 22.17
Anteeksi, ihmetykseni menikin väärään säikeeseen.
Täällähän vierailtiinkin Retissä.
Hyvitykseksi laitan sitten Retiä soimaan, ollos hyvä.

https://www.youtube.com/watch?v=sgZgT60hRgc

MäkiHiiri
17.11.2019, 22.21
Ja kun hymy hyytyy liiaksi, takaisin triplaan huvittelemaan liukuporrasajeluilla.

Kävin muuten Lahdessa. Nopea visiitti. Mutta se on todella mukava kaupunki, tiedän, ainakin kesällä, kun siellä on sitä puisto/vesituntuma kosketuspintaa.

kurvaaja
18.11.2019, 14.25
Kävi kuitenkin niin että kun vein rakkaan maantiepyöräni kaikkien tuntemaan pyöräliikkeeseen, en pysynyt tarpeeksi tiukkana vaan jäin metrosta Kalasatamassa. Onnistuin kuitenkin mielestäni löytämään suorimman tien ulos. Paluumatkalla hävisin sitten 6-0, sillä en millään meinannut löytää tietäni takaisin itäänpäin vievälle metrolaiturille ja kiertelin kahdessakin kerroksessa ennen kuin saatoin huoahtaa helpotuksesta ja todeta ettei toista kertaa tarvita: ennemmin kävelen Sörnäisten tai Kulosaaren kautta!

Helpottavaa tietää, että jollekin muullekin käynyt näin. Kalasatamaan menin polkien, mutta vaikeudet alkoivat kun piti päästä takaisin itään jalkamiehenä. Oikeaan suuntaan vievää metrolaituria etsiessä meni tosiaan Redin kerroksissa seikkailessa sen verran aikaa, että nopeammin olisin päässyt kävelemällä Kalasatamasta Kulosaaren asemalle. Lisäksi kävely ulkoilmassa huomattavasti virkistävämpää kuin kauppakeskuksessa...

Smo
19.11.2019, 10.10
Eilen Roihupellon studiovisiitin jälkeen paluumatkalla pysähdyin ja kun olin ajanut sillan eteläpuolen pyörätietä ei siinä ollutkaan mitään pyöräparkkia jonka periaatteessa tiesin. Sivuoven viereen sitten pyörä parkkiin ja alas mentyä piti painaa mieleen mistä menin että löytää takaisin fillarille. Vapaakaupunkia etsiessä meni tovi vaikka olen siellä ollut ennenkin. Ensi kerralla ehkä helpompaa. Taitaa olla Mustikkamaan kevlisilta rempassa jonkun aikaa.

Firlefanz
19.11.2019, 11.34
/.../ Taitaa olla Mustikkamaan kevlisilta rempassa jonkun aikaa.

Jos on, niin olen missannut uutisoinnin. Suorin ja käytetyin ajoreitti Sörnäisten rantatieltä tai -tielle on kyllä pitempäänkin poikki, mutta ajettava merkitty (ja selväkin, kunhan sen kerran on ajanut:cool:) kelvireitti on olemassa. Kääntyy Kaapelihallin kohdalta, kiertää sitten ensin poispäin ja sitten takaisin oikealle kohti Parrulaituria ja Isoisänsiltaa. Tai päinvastoin.

JackOja
19.11.2019, 11.43
Mistä me puhumme kun puhumme Mustikkamaan kelvisillasta? Siis emme (toivottavasti) Isoisänsillasta?

MRe
19.11.2019, 11.48
^Ainakin perjantaina oli vielä ihan normisti käytössä. Mutta mikä voisi olla Mustikkamaan kelvisilta?

Ja tuo Firlefanzin viittaama kelvireitin katkaisu voimalaitoksen kohdalla on (taas) suunnittelun huonoutta. Se kävely-/pyöräreitti olisi voitu säilyttää nappaamalla hiukka sieltä voimalaitoksen puolelta, kuten muistaakseni oli tehty jonkun kesällä olleen festarin vuoksi. Toisaalta ei tuo mutka nyt niin mahdoton ole.

Smo
19.11.2019, 12.22
Jos on, niin olen missannut uutisoinnin. Suorin ja käytetyin ajoreitti Sörnäisten rantatieltä tai -tielle on kyllä pitempäänkin poikki*.

Aah .. tosiaan varmaan jotain tuollaista jossain FB:ssä joku kirjoittanut, olen ymmärtänyt väärin. Sillalla näkyi jotain työmaa-hässäkkää muttei se varmaan sitten poikki ole.

Nickname
04.07.2021, 17.11
Ei ole osunut matkan varrelle tämä, eli en ole käynyt.

mgcc
29.08.2021, 15.39
Kävin REDIssä ja olin eksyä.